[MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.824 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om de x5 aan te schaffen.. ik zit alleen nog een beetje met de prijs.
Nu zag ik dat de x5 in de VS 300 dollar kost, omgerekend naar euro is dat 230 euro.
Ik snap dat er ook nog verzendkosten etc overheenkomen maar dan lijkt het me nog steeds een stuk goedkoper dan de 350 euro in nl..
Heeft hier iemand al z'n x5 in amerika besteld? en zo ja, welke site is dan aan te raden? of kan ik het apperaat beter in nl kopen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Op de site http://www.ecost.com/ecos...op/detail~dpno~561821.asp is de x5 maar 267 dollar! En ze verschepen internationaal, dus misschien het proberen waard.

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cowon levert jammer genoeg alleen geen internationale service zeg maar. Dus als er iets kapot gaat in Nederland zul je hem terug naar de VS moeten sturen. Dat zeiden ze iig via een mailtje dat ze naar me stuurden.

Wat zouden importkosten voor een X5L 30 Gb eigenlijk bedragen? Die komen er toch ook nog bovenop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Schele indiaan schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:29:
Op de site http://www.ecost.com/ecos...op/detail~dpno~561821.asp is de x5 maar 267 dollar! En ze verschepen internationaal, dus misschien het proberen waard.
Met importheffing en dat soort ongein is het het denk ik niet waard, dat is meestal zo met mp3spelers die niet uit Europa komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@: chieldeno,
Zou je denken? het is 'maar' 10 euro. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik beschik een tijd over een Cowon iAudio5 512mb. Het apparaat is werkelijk fantastisch. Het geluid is zeer zuiver en de bediening wijst zich vanzelf. Helaas heb ik ook mp3 functie op mn telefoon zitten en gebruik ik de Cowon niet vaak meer. Mn telefoon heeft lang niet de kwaliteit van de iAudio, maar ik ga niet met 2 apparaten op zak lopen. Dus mocht iemand interesse hebben, hij is zo goed als nieuw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Zit hier met een cowon iaudio M3 docking station in de maag ... de liefhebber mag deze ook wel voor een zacht prijsje hebben ;) Maar aangezien dit geen verkoop forum is wil ik nog even een algemene opmerking over m'n M3L plaatsen :P omdat ik de bijgeleverde Cresyn dopjes niet lekker vond zitten (vooral de linker valt steeds uit m'n oor ..) had ik gehoopt da'k ook goed kon luisteren met m'n Sennheiser MX400... om een lang verhaal kort te houden, 'k heb naast de MX400 ook nog de creative dopjes geprobeerd (standaard bij Muvo tx), beide kwamen niet in de buurt van de kwaliteit van de Cresyn doppies. Jammer dat ze dus zo klote zitten... meer mensen last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:38:
- de X5 kan gewoon zonder drivers gebruikt worden, gewoon drag&drop
- niet ieder apparaat kan met de USB-host gebruikt worden. Een vereiste is dat het apparaat geen drivers nodig heeft en dan nog werken niet alle apparaten. Volgens de lijst met werkende apparaten op iaudiophile.net werkt de Finepix S7000 helaas niet met de X5
- HDD-spelers zijn veel gevoeliger voor schokken dan flashspelers. Naast dat ze sneller overslaan, kan de HD ook beschadigen door de schokken. Het is dus niet aan te raden om met een HDD-speler te gaan hardlopen. Fietsen is wel iets beter ervoor, denk ik (gewoon fietsen dan, niet mountainbiken).
Niet om eigenwijs te doen hoor, helemaal niet!
Maar is het niet zo dat je bij de i-pod een pols-houder kunt kopen? Wat is dan de bedoeling van die pols-houder?

Tja, in de manual waarschuwen ze ook voor schokken.
Je gratis garantie kan er door vervallen.
Das lekker, dan breng ik em maar terug naar de winkel.

Ik heb geen zin wanneer ik over straat loop om me in te houden om bv even snel naar de overkant van te straat te komen, oid.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Natuurlijk maakt het niet uit als je soms een sprintje trekt. Maar als je elke dag een paar uur gaat hardlopen is dat echt niet lekker voor de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je reactie!

Het is zeker niet de bedoeling om er structureel mee te gaan hardlopen... :)
Gaat me om bepaalde situaties, zoals wanneer je net even nog snel de bus wil halen die je bijna voor je ogen ziet vertrekken zeg maar.
Of wanneer je nog net even snel de weg over wilt.

Het gaat me dus niet om lange afstanden zeg maar, metertje of 15, hooguit!

Ik neem aan dat het totaal geen kwaad kan wanneer je wat langer wilt gaan hardlopen om even tijdelijk je mp3 speler uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 10:51
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:46:
@: chieldeno,
Zou je denken? het is 'maar' 10 euro. :)
Joh! Meen je dat nou echt? 8)7 Ik maar denken dat een tientje korting toch wel heel heftig was...

[ Voor 37% gewijzigd door chieldeno op 20-06-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja waarschijnlijk ben ik dan een verwend nest...
Aan de andere kant, hoe zielig is het dat er tegenwoordig niet standaard een hoesje bij je mp3 speler wordt geleverd...?
En dan zijn ze er ook nog es trots op, het materiaal is echt leer...
Maar er zit geen doorkijkvenster in verwerkt om de display te beschermen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eerder van plan mn X5L in Canada te kopen, maar na een aantal overwegingen haal ik hem denk ik toch maar in Nederland. Nu zoek ik naar de plek waar hij het goedkoopst is, en bij mp3man.nl is hij 400 incl verzendkosten en btw. Dit is dus naar mijn weten de goedkoopste, weet iemand misschien een goedkopere plek? Ik heb uiteraard ook nog in de pricewatch gekeken, maar daar staat hij helemaal niet in 8)7

EDIT: ik zoek dus de 30 Gb versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom koop je em toch in nederland en niet in vs/canada waar ze toch een stuk goedkoper zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:22:
waarom koop je em toch in nederland en niet in vs/canada waar ze toch een stuk goedkoper zijn..?
garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juistem, en er bestaat altijd een kans dat ze hem bij de douane toch open maken omdat ze het niet vertrouwen, en dan kan ik alsnog die importkosten gaan dokken. Dan behaal ik er helemaal geen voordeel mee wat betreft de prijs(verzendkosten komen er natuurlijk ook nog bij), en dan zit ik nog steeds met dat garantie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik heb twee vragen over de M3L:

-Is het mogelijk directories te skippen op het apparaat zelf (in dat geval heb ik de afstandsbediening niet echt nodig)?
-Hoe kwetsbaar in de afstandsbediening (en dan met name het snoer) in jullie ogen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tano schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:11:

-Is het mogelijk directories te skippen op het apparaat zelf (in dat geval heb ik de afstandsbediening niet echt nodig)?
-Hoe kwetsbaar in de afstandsbediening (en dan met name het snoer) in jullie ogen?

Alvast bedankt!
Dat eerste weet ik niet, ik gebruik altijd de afstand bediening, maar je kan wel instellen dat hij na mapx1 verder gaat met mapx2 etc. dus als je maar lang genoeg op volgende nummer drukt kom je vanzelf in de volgende directory, weet niet of je direct naar de volgende map kan.

De afstandsbediening is erg stevig vind ik, de kabel is best wel dik en stug dus die zie ik niet zo snel breken. Het zwakke punt is de aansluiting van de kabel vd afstandsbediening op de m3 zelf, als die te hard wordt aangedrukt valt een van de kanalen(linker of rechterdopje) weg, of schakelt hij zelfs uit, dit kan voorkomen als je hem op de fiets gebruikt en hij in een (te) kleine broekzak zit bijv. dus dat doe ik niet meer :)
Bij andere broeken heb ik er geen last van, dus het is niet zo dat je hem niet in je broekzak kan doen, je moet alleen opletten dat hij niet klem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tano schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:11:

Alvast bedankt!
-eerste antwoord is (zover ik nu weet): nee
-het is zijn stevige/solide kabeltjes, zowel van de speler naar remote als die van de koptelefoon zelf (ook de aansluitingen zijn solide)

EDIT (aanvulling op de vorige, iets snellere, poster): je kunt de afstandsbediening natuurlijk ook ergens aan vast klemmen, vind ik zelf wel handig (aan je trui of rand van je jas/rits)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:42
Ik zit nu ernstig te twijfelen,

In Juli ga ik op vakantie naar Turkije (de hele dag in zon liggen enzo .. ) en vorig jaar lag ik daar met een heerlijke discman op in de zon. Goed te doen. Nu is discman kapot gegaan, ouderdom enzo.
Omdat ik daarnaast met mn ouders naar Zuid-Africa op Safari ga, wil ik een Mp3-harddisk player met USB-on-the-Go, die werkt met onze Olympus C-765. Zodat we daar de geheugenkaart kunnen leegmaken.

Ik heb er nu dus 2 op het oog. De X5l(ongplay) vooral omdat deze mooi is en bij mp3man.nl (399 met 30 Gb) kost. De fucties zitten er op, voordeel ongeveer 25 uur op 1 accu. (officieel 35)

De andere is de Iriver h340 (385+25 euro voor het batterij pack). Verder ongeveer dezelfde opties. UOTG is hier dus usb 1.1 en niet 2.0 zoals de X5l. Maar deze heeft een beter scherm meer geheugen en een zoekoptie om je muziek te kunnen vinden. Nadeel is de batterij die maar 10 uur meegaat. (officieel 16). **voordeel II** hier zit al een lederen beschermhoes bij !

Wat zouden jullie kiezen en waarom ? 30 Gb of 40 Gb maakt niet echt uit. Gebruik toch maar 25Gb!

[ Voor 3% gewijzigd door Maeslant op 22-06-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga bij jezelf na of je de afmetingen en de snelheid van de USB of hddruimte en de zoekfunctie belangrijker vindt. In het 1e geval: neem de X5L. In het 2e geval: de H340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen, heb ik mijn X5 toch maar omgeruild voor een G3, 1GB.
Hier heb ik al met al een beter gevoel bij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....ik heb nogal wat ervaringen met bestellen van fotoapparatuur in het buitenland en de laatste tijd pikt de douane behoorlijk wat (kleine) pakjes met electronica uit de stroom. Dan gebeurt het volgende: je krijgt een douaneformulier thuis waarop je moet invullen wat je hebt gekocht en voor welke prijs. Daarbij moet je een originele faktuur/bon/bewijs overleggen. Vervolgens wordt het pakje aan je doorgestuurd en betaal je de Nederlandse BTW en invoerrechten.
Bovenstaande informatie _en_ het feit dat garantie altijd een probleem is bij in het buitenland gekochte spullen (die moet je terugsturen en het pakje kan *na* reparatie wederom door de douane onderschept worden en dan moet je aantonen dat het niet nieuw is, maar 2e hands/gerepareerd) lijkt me voldoende aanleiding om gewoon in NL te kopen.

Nog een vraagje over de USB-2-go functie op de X5: weet een van jullie of dit ook een USB2.0 verbinding is, of is deze poort USB 1.1... Dat scheelt nml nogal als je 2GB CF-cards wilt leegtanken vanuit je camera ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje wat betreft upgraden van firmware van de iAudio M3L. De handleiding is hier een beetje vaag over, daarom vraag ik me af of je al je muziek kwijtraakt tijdens deze upgrade of 'enkel' je instellingen ? BvD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:17:

Nog een vraagje over de USB-2-go functie op de X5: weet een van jullie of dit ook een USB2.0 verbinding is, of is deze poort USB 1.1... Dat scheelt nml nogal als je 2GB CF-cards wilt leegtanken vanuit je camera ;-)
Ik heb begrepen dat het geadverteerd wordt als USB 2.0, maar die snelheden niet haalt. Misschien heeft dat te maken met 2.0 Full Speed vs. 2.0 High Speed of dat soort ellende. Ik heb zelf alleen een 128Mb memory-stick om eraan te hangen, dat is te weinig data om een betrouwbare test uit te voeren, maar het lijkt wel langzamer dan de 'gewone' USB-verbinding van de X5 met de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:17:
[...]

Vervolgens wordt het pakje aan je doorgestuurd en betaal je de Nederlandse BTW en invoerrechten.

Beetje offtopic, maargoed:
Als je nu voordat je een internationale bestelling plaatst contact opneemt met de leverancier met de vraag of het mogelijk is het pakketje als een 'gift' te sturen met een beperkte waarde dan kun je zonder BTW en invoerrechten je bestelling ontvangen.
Dit heb ik afgelopen maand ook gedaan met mijn Shure E5c oordoppen. Besteld in de US voor +/- $350,- en door EarphoneSolutions keurig verzonden als een gift met een waarde van $8,- :P

Oja, en USB OTG van de X5 is USB 1.1, iets meer geduld hebben dus maar werkt verder perfect. De USB aansluiting via het subpack of cradle is wel USB 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die shures wegen een stuk minder, en het pakje is denk ik ook iets minder groot(alhoewel, dat vierkante doosje...) Ik denk dat je dan weinig kans hebt op controle, en dat je eerder kans hebt op controle bij zwaardere spullen zoals mp3 spelers.

Echt enorm stom, de X5L hoort al verkocht te worden, maar geen enkele winkel in Alkmaar verkoopt hem. Bij mp3man.nl zeggen ze dat de releasedate nog niet aangebroken is, wat toch gewoon pure BS is? :? Ik heb mn iPod verkocht en zit nu zonder player, ik moet die X5L hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:17:
Die shures wegen een stuk minder, en het pakje is denk ik ook iets minder groot(alhoewel, dat vierkante doosje...) Ik denk dat je dan weinig kans hebt op controle, en dat je eerder kans hebt op controle bij zwaardere spullen zoals mp3 spelers.

Echt enorm stom, de X5L hoort al verkocht te worden, maar geen enkele winkel in Alkmaar verkoopt hem. Bij mp3man.nl zeggen ze dat de releasedate nog niet aangebroken is, wat toch gewoon pure BS is? :? Ik heb mn iPod verkocht en zit nu zonder player, ik moet die X5L hebben :'(
Nou, in die doos waar de Shures in zaten had ook makkelijk een verpakte X5 gekund, bovendien vallen ze in dezelfde vervoersklasse (tot 1kg). Het grootste probleem is om je buitenlandse leverancier te overtuigen om je pakket als geschenk te versturen….

En als je persé snel je X5 wilt waarom bestel je dan niet bij AudioLounge (krijg je d’r nog zo’n lijpe draagtas met witte stiksels bij :+ ) of mmport??

Edit: ik zie net dat mp3man 'm wel op voorraad heeft...

[ Voor 4% gewijzigd door Shiverzz op 23-06-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:45:
Een vraagje wat betreft upgraden van firmware van de iAudio M3L. De handleiding is hier een beetje vaag over, daarom vraag ik me af of je al je muziek kwijtraakt tijdens deze upgrade of 'enkel' je instellingen ? BvD!
Als je je netjes aan de procedure houdt raak je je muziekcollectie echt niet kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, loop ik te bitchen op mp3man.nl, krijg ik vlak erna een mailtje dat de X5L op vooraad is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:45
Half uur geleden al besteld bij Mp3man.nl :9~
Ik kan niet wachten!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Na vele, vele weken zoeken ben ik bij de iAudio X5L 30 gb uitgekomen als de voor mij ideale MP3 speler:
- 30 gb ruimte
- mappenstructuur PC 1:1 overzetten zonder vervelend hulpprogramma
- geluidtechnisch super (volgens reviews)
- veel instellingen
- mooi kleurendisplay
- lange accu duur
- mooi design (laagste prio)

Vandaag eindelijk verlossende mail gekregen van mp3man.nl: de X5L is op voorraad! _/-\o_

Dus gelijk besteld en morgen hopelijk al binnen, voor 404 euro (rembours).

Ik kan ook nauwelijks wachten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Ik zit enorm te twijfelen tussen de IRiver H320 en de iAudio X5. Wij kan mij overtuigen dat de een superieur is aan de ander.

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Jullie zijn lekker bezig zeg! Gelukkig was ik er vroeg bij op mp3man, dus jullie kapen die dingen niet voor m'n neus weg :P
Ben benieuwd morgen, heel benieuwd! Nu maar hopen dat die knakker van de tpg het briefje op de voordeur leest dat ie de achterdeur moet hebben! Zul je zien dat ie dat niet doet en em op het postkantoor dumpt, moet ik nog een dag wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Schele indiaan schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:19:
Ik zit enorm te twijfelen tussen de IRiver H320 en de iAudio X5. Wij kan mij overtuigen dat de een superieur is aan de ander.
Ga de specs eens vergelijken, en overtuig jezelf.
Je moet zelf je voorkeuren stellen, dat kunnen wij niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 23-06-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
chieldeno schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:44:
Jullie zijn lekker bezig zeg! Gelukkig was ik er vroeg bij op mp3man, dus jullie kapen die dingen niet voor m'n neus weg :P
Ben benieuwd morgen, heel benieuwd! Nu maar hopen dat die knakker van de tpg het briefje op de voordeur leest dat ie de achterdeur moet hebben! Zul je zien dat ie dat niet doet en em op het postkantoor dumpt, moet ik nog een dag wachten 8)7
Exact. Ik ben 2 weken geleden bij ze langs geweest, toen werd mij verteld (en getoond) dat ze maar 40 stuks van de X5L 30gb binnen zouden krijgen. Aangezien hij al 15 mensen had gesproken (een deel van MP3man intern) die 'm ook wilden hebben, zijn we er snel genoeg bij geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Zo te lezen komen er zeer binnenkort weer enkele happy X5 users bij :) . Geloof me, je zult er geen spijt van hebben.....

Misschien heb je de behoefte om een beschermhoes voor je nieuwe aanwinst te kopen, maar zie je die lullige "jockstrap" met witte stiksels (en geen screenprotector :X ) van Cowon zelf niet zo zitten is hier evt. een oplossing; de case van MisticAudio (is vanaf vandaag verkrijgbaar....heb er net zelf een besteld, en er waren voor de X5L nog 10 en voor de X5 nog 6 exemplaren verkrijgbaar....wees dus snel als je interesse hebt....bovendien rekenen ze momenteel geen verzendkosten :*) )

Hier nog wat plaatjes van deze case.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag 2 specifieke gebruikersvragen stellen over de zgn 'bookmark' functie op de M3 en X5

( Met firmware 1.22 is de bookmark functie toegevoegd op de m3)

In de bookmark folder kun je 'save current' selecteren heb ik begrepen en wordt de bookmark toegevoegd.
Ik lees echter dat het ook sneller kan, dat je ook de bookmark kunt toekennen als functie aan de REC knop, zodat je tijdens spelen 2 sec REC ingedrukt houdt , en de bookmark wordt toegevoegd.
Dit lijktme ideaal. Deze functie is voor mij essentieel, omdat ik zeer lange tracks, gesproken woord luister.
De vraag is of dit echter klopt?En zoja, via welk menu ken je deze bookmark functie toe aan de REC button? Dat kan ik nergens vinden, in geen van beide user manuals.

2 e vraag:
Klopt het dat een eventueel eerder gemaakte bookmark op dezelfde track automatisch overschreven wordt bij het plaatsen van een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

1: Dat kan via General -> Controls -> REC long. Daar kun je kiezen tussen 'D-playlist', 'bookmark' en 'playmode/EQ'.
Dat je het niet in de manual hebt kunnen vinden komt doordat dit pas in een latere firmware is toegevoegd.

2: Yep.

offtopic:
Ik zal morgen maar eens op je mailtje antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:19:
Ik wil graag 2 specifieke gebruikersvragen stellen over de zgn 'bookmark' functie op de M3 en X5

( Met firmware 1.22 is de bookmark functie toegevoegd op de m3)

In de bookmark folder kun je 'save current' selecteren heb ik begrepen en wordt de bookmark toegevoegd.
Ik lees echter dat het ook sneller kan, dat je ook de bookmark kunt toekennen als functie aan de REC knop, zodat je tijdens spelen 2 sec REC ingedrukt houdt , en de bookmark wordt toegevoegd.
Dit lijktme ideaal. Deze functie is voor mij essentieel, omdat ik zeer lange tracks, gesproken woord luister.
De vraag is of dit echter klopt?En zoja, via welk menu ken je deze bookmark functie toe aan de REC button? Dat kan ik nergens vinden, in geen van beide user manuals.

2 e vraag:
Klopt het dat een eventueel eerder gemaakte bookmark op dezelfde track automatisch overschreven wordt bij het plaatsen van een nieuwe?
1. Ja, dat kan; Menu >> Settings >> General >> Controls >> Play-long/Rec-long (hier kun je instellen welke functie je wilt binden aan het lang indrukken van de Rec/Play knop, waaronder dus ook het toevoegen van een Bookmark.

2. Klopt, slechts 1 Bookmark per track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Bij mij staat de "track & trace" van TPG op de volgende status:

Zending geaccepteerd en gesorteerd door TPG Post 23-06-2005
Zending gesorteerd op sorteercentrum 24-06-2005

Krijg ik 'm nog vandaag of niet?

Ik hou het niet meer!

JAHRASTAFARI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Edit: laat maar, mijn vrouw belde net dat ie al is afgeleverd. Vanavond lekker ermee spelen en ik zal zeker dit weekend mijn ervaringen posten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Viel Spaß, maar vergeet niet ff de accu volledig op te laden voordat je gaat spelen....dat komt de levensduur wel ten goede... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Zo .. ik heb hem ook :D !!

te blijheid maar dat terzijde.

Ik zit te luisteren, nou staat er dat als je het beeldscherm uitzet dat hij dan langer met de batterij doet. Nou das dus mooi, want als ik dus op vliegreis moet dan moet hij zo lang mogelijk mee gaan. Dus (hold) knop naar boven en ja beeld uit. Als je dan naar een ander nummer wil (gewoon volgende zeg maar) dan druk op de joystick naar rechts en dan krijg je het volgende nummer. Maar nu gaat ook het beeld weer aan. Hoe kan ik dit voorkomen !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Ik heb 'm ook!!! Hij was om half 10 vanochtend al bij mij thuis afgeleverd. De speler ligt vanaf half 4 op te laden, hoe lang duurt het totdat deze volledig is opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine 3 uur

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Oke, nog een uurtje dan. Ik ben benieuwd of deze speler mij werkelijk zo gaat wegblazen en verbluffen als dat men zegt! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Ook typisch, krijg je van mp3man.nl een mailtje met track en trace nummer... zegt ie: 'Er zijn geen zendingen gevonden voor deze combinatie.' Da's ook handig zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35
das altijd in het begin. beetje gedult.
morgen zal hij het denk ik wel doen :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Precies, dan is je pakketje nog nergens aangekomen. Kijk over een uurtje nog eens, dan zul je zien dat deze in de distributiehal ligt van je regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Ik heb de speler voor het grootste deel opgeladen en alvast wat mp3 erop gezet. Het geluid is echt subliem vergeleken met mijn NetMD MZ-N1 van Sony. De bijgeleverde doppen geven wat kraakjes bij hardcore nummers (machbass boven 6), ik weet niet of het aan de dopjes ligt of aan de muziek soort. Mijn Sennheiser MX400 dopjes lijken er tot nu toe nog geen last van te hebben, maar deze hebben zo te horen ook een iets minder stevige bass. Ik ga nog verder zoeken naar een setje oordoppen die de bas mooier naar voren laten komen, misschien heeft iemand er al wat getest op deze speler?

Verder kan ik kort zijn over de speler. In 1 woord: WOOW!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Iemand al leuke achtergrondjes, beetje freestyle ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Yes, ik heb 'm. Na het opladen een paar gieg met MP3's erop gezet, wat ging dat snel! B)

Het geluid is supergoed, ruisniveau is erg laag, geluid klinkt erg open en vol. Niet te vergelijken met budget spelers. Zelfs de bijgeleverde dopjes gaan nog wel, alleen kraken deze bij (te) veel bas. Nu nog op zoek gaan naar een goede koptelefoon, ik hou namelijk niet van dopjes of andere in-ear spul. Krijg er pijn van aan mijn oren. Iemand nog tips? Als ie maar niet te groot is.

De speler ziet er geweldig uit, straalt echt kwaliteit uit. 8)

Ik heb de opstart animatie al vervangen door een van Futurama, supercool, zie: http://www.iaudiophile.net/forums/viewtopic.php?pid=21063 _/-\o_

Ik heb de speler ook geflashed naar de nieuwste versie (2.07), stukje van cake: http://www.cowonamerica.com/download/iaudio_x5_jsfw.html

Ook heel goed zijn de vele instelmogelijkheden: time-outs, manieren van displayen, opnamekwaliteit, achtergronden, equalizers/effecten, keuze voor afspelen (mappen, mappen incl. submappen) - allemaal instelbaar! Er zit ook een wekker op, klok, FM radio, ook met presets... _/-\o_

Enige minpuntje tot nu toe is dat de display schuin voor je (bijv. liggend op tafel) nauwelijks kunt lezen....lcd typisch?

Ook moet ik nog op zoek naar een geschikt draag/beschermtasje.

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn keuze!

Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif JAHRASTAFARI Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif

[ Voor 9% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 24-06-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Klinkt goed! Die van mij ligt nu bij het sorteercentrum in Zwolle... hopen dat ie een beetje op tijd komt zodat ik nog voor het eten naar mijn mammie kan.. ;)

Zal mijn bevindingen hier ook posten straks, ben vooral benieuwd naar foto's overladen. Gebruik een 2gb CF kaart icm een nikon D70, die op raw+jpeg staat. Zit zo vol die kaart, dus dit is een ideale bijkomstigheid van deze speler! Wat maken ze het leven toch makkelijk met sommige materialistische snufjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Aaargh...!!! die *@#$(%@ }) postbode!! Is die klojo alweer te lui om even bij de achterdeur aan te bellen! Grrrr! Moet ik zeker de wijk in om hem te zoeken, ik wil m'n spelertje!!

[ Voor 11% gewijzigd door chieldeno op 25-06-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:31:
Yes, ik heb 'm. Nu nog op zoek gaan naar een goede koptelefoon, ik hou namelijk niet van dopjes of andere in-ear spul. Krijg er pijn van aan mijn oren. Iemand nog tips? Als ie maar niet te groot is.
De Sennheiser PX100 vind ik erg goed klinken. De EQ heb je niet meer nodig, want hij geeft direct een goede bass die ook behoorlijk laag gaat. Hij zit ook lekker en goed op de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
en er zijn weer nieuwe iaudio spelers...worden er nu wel erg veel :) :

http://www.iaudiophile.net/news.php

de een vind ik lelijk en de ander lijkt op de g3... alleen het lcd oled scherm is wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te twijfelen tussen de iaudio 5 of de G3. Kan iemand me misschien overtuigen van een van de twee? Ik vind namelijk het grote voordeel van de G3 de ontzettend lange speeltijd. Ze zijn ook bijna even groot. De een is iets vierkanter. Ik zit ook nog een beetje te kijken naar de iaudio4 die volgens mij ook nog helemaal niet zo heel lang uit is. Deze is echter wel een stuk goedkoper, maar zijn er veel verschillen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de x5 en m3 een soort 'limiter'hebben bij opname via Line IN?

Md spelers hebben dit bv vaak, als je dus een te hard uitgangssignaal invoert via Line in, krijg je geen vervorming( normaal wel, alles boven 0 Db ..)

Verder lees ik dat na een bepaald bereikte mb's ( 256 op de X5 en 512 op M3) de files gesplit worden.
Weet iemand of dit absoluut naadloos is?
Dus als je die tracks afspeelt , de muziek onhoorbaar doorloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:39
ik ben een trouw Gmini400 gebruiker, maar toch lees ik her en der dat de geluidskwaliteit van de X5 duidelijk beter moet zijn dan de g400. Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen??
wat ik eigenlijk nog veel belangrijker vind... KAN je net als met MD een mic aansluiten op de X5 en dan opnemen op de HD??

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:18
cypress3d schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:19:KAN je net als met MD een mic aansluiten op de X5 en dan opnemen op de HD??
Met de M3L kan dit wel dus ga er van uit dat het ook met de X5 kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, geld is van mn rekening af, hoop hem dus morgen of in het ergste geval overmorgen te krijgen. Door die reacties hier beginnen mn handen wel zwaar te jeuken :+ Heerlijk, ik kijk echt naar het ding uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
X5L :9~ :9~ Wat een apparaatje! Eerste wat opvalt is dat ie kleiner oogt dat ik verwacht had... Voor mij klein genoeg voor in de binnenzak van een jas, en de verdikking van de 'L' vind ik zeker niet storend. Wel is ie aardig zwaar, maar dat is geen ramp. Nu even 6 uurtjes opladen (had ik niet bij nagedacht dat de 'L' langer moet laden dan de niet-'L') en dan ben ik benieuwd!!

[ Voor 6% gewijzigd door chieldeno op 27-06-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

BeZaX schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:29:
[...]

Met de M3L kan dit wel dus ga er van uit dat het ook met de X5 kan. :)
Maar je moet wel een microfoon mét eigen amplifier hebben, anders werkt het niet (goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
cypress3d schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:19:
ik ben een trouw Gmini400 gebruiker, maar toch lees ik her en der dat de geluidskwaliteit van de X5 duidelijk beter moet zijn dan de g400. Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen??
wat ik eigenlijk nog veel belangrijker vind... KAN je net als met MD een mic aansluiten op de X5 en dan opnemen op de HD??
Hierbij wil ik het bevestigen. Een vriend van mij heeft de Gmini400, hij wilde het zelfde wel eens weten. We hebben ze naast elkaar gehouden. Door middel van de uitgebreide equalizer, BBE, MachBass, MP Enhance e.d., kom je bij de X5(L) tot een veel beter geluid dan de Gmini400. De Gmini is zeker geen slecht ding hoor, maar 't geluid verschilt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verschilt het geluid ook als je op allebei de EQ en andere onzin uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mp3man.nl heeft gemailt dat ze het geld binnen hebben. Hoe laat komen ze met dat track trace nummer aan? Kan niet wachten meer, heb echt zin in morgen. Eerst mn X5L, dan 's avonds naar War of the Worlds met een paar maten :9

EDIT: Mailtje is binnen, en ja ik ben dus ongeduldig :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Nou ik schrok echt toen ik terug moest naar mn broertjes mp3 speler. Dat klinkt niet. Ook als je de radio aanzet denk je .. WTF dat klinkt slecht.

De Kwaliteit had ik niet zo hoog verwacht, de batterij heb je geen omkijken naar, ik geloof dat hij zeker 30 uur haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Nog een test gevonden mbt de X5, wel in het Deutsch:

http://www.chip.de/artikel/c1_artikel_15049904.html

"Konkurrenz überholt den iPod" 8)

@PascalTP: voor 5 euro meer had je het onder rembours kunnen laten versturen en had je 'm al gehad... ;)

@Slogra: dankzij jouw advies (en natuurlijk het checken van enkele reviews) heb ik mij de Sennheiser PX100 gekocht. Deze was bij mp3man.nl 48 euro en bij de plaatselijke Mediamarkt maar 35 euro! Nog bedankt voor de tip, de review op headphone.com heeft de doorslag gegeven:

http://www.headphone.com/...nes/sennheiser-px-100.php

Prima kop/hoofdtelefoon - goed geluid, lekkere bass, opvouwbaar en zeer goed draagcomfort. Heb 'm vandaag al uren op gehad.

Ik moet trouwens nog zeggen dat ik die 3d surround optie best goed vind, het haalt het geluid een beetje "uit je hoofd", als in: je hoort het niet meer zo in het midden van je hoofd, prima. Had ik op papier afgedaan als onzin.

Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif JAHRASTAFARI Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif

[ Voor 15% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 28-06-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ja maar ik had net een paar schoenen gekocht voor 160 euro, dus wilde een beetje op de centen passen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een M3 te kopen (€211 bij pixmania.com), maar nog even voor de zekerheid mijn vraag: kun je directory-based liedjes openen + zoekacties uitvoeren? Ik heb namelijk heel mijn id3 tags door de war :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Directories: ja (als je daarmee een mappenstructuur bedoeld, tenminste).
Zoeken: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van dat zoeken is minder ja.

Wat soms heb ik zo'n ingeving van.... ik wil NU dit nummer luisteren. In winamp is dat een questie van J indrukken en een paar letters van het nummer. Aangezien ik albums heb met om en nabij de 500 nummers (Veronica's Top 2000, Veronica 80's Top 880, ID&T Top 500), gaat dat mogelijk lastig worden :)

Ik zit er toch over te twijvelen, aangezien ik denk dat de Archos Xmini 200 toch iets beter is met lange directory-lijsten (groter scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:52:
Dat van dat zoeken is minder ja.

Wat soms heb ik zo'n ingeving van.... ik wil NU dit nummer luisteren. In winamp is dat een questie van J indrukken en een paar letters van het nummer. Aangezien ik albums heb met om en nabij de 500 nummers (Veronica's Top 2000, Veronica 80's Top 880, ID&T Top 500), gaat dat mogelijk lastig worden :)

Ik zit er toch over te twijvelen, aangezien ik denk dat de Archos Xmini 200 toch iets beter is met lange directory-lijsten (groter scherm).
Dat kan volgens mij met geen enkele mp3speler.
Als je snel wilt navigeren moet je een iPod nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, helaas heeft een iPod achterlijk weinig functies, een plastic front + dat hij veel te duur is :)

Anders was ik zeker voor een iPod gegaan :) Ik wil gewoon random nummers kunnen spelen + radio + line-out & in. Dat kan bij deze perfect. Als je ook nog eens zonder LCD-scherm de speler start, heb je ook nog eens een lekker lange batterijduur

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
MPmad schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:17:
[...]

Maar je moet wel een microfoon mét eigen amplifier hebben, anders werkt het niet (goed).
en welke mic heeft dan een eigen amp of moet je die kopen los? zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Gisteren kreeg ik de case van MisticAudio voor m’n X5L binnen, hier enkele bevindingen plus wat piccies voor wie geïnteresseerd is:

Voordat ik begin moet ik wel zeggen dat ik geen ‘fan’ ben van enige vorm van casings, maar imo is het nu eenmaal een noodzakelijk kwaad om je DAP te beschermen tegen alledaags ‘misbruik’. Ik heb er nu eenmaal een hekel aan als na een maand normaal gebruik je hele display al vol krassen zit…..

De case van MisticAudio doet eigenlijk alles goed wat de originele case van Cowon fout deed (die ik na aankomst dan ook net zo snel weer terug heb gestuurd):
- geen opvallende witte stiksels (je wilt er imo zo min mogelijk aan herinnerd worden dat je X5 in een case zit).
- Strak passend om je X5; de case van Cowon voelde wat ‘slobberig’ aan met de X5 erin.
- Afneembare riemclip; voor mij niet belangrijk, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die t handig vinden. De aansluiting van de riemclip bevindt zich ook mooi boven het zwaartepunt van de speler, zodat je niet bang hoeft te zijn dat ie ineens op z’n kop hangt.
- Aansluitingen bereikbaar met de X5 in de case (zelfs bij de mic. zijn kleine gaatjes aangebracht).
- En als meest belangrijke: een SCREENPROTECTOR. Dat die gasten bij Cowon hier niet aan gedacht hebben is imo echt onbegrijpelijk…je hele X5, die op zich al behoorlijk krasvast is, wordt beschermd….maar het meest kwetsbare deel ligt open en bloot... :X

Het moge inmiddels duidelijk zijn dat er stukken beter is nagedacht over het ontwerp van deze case….gemiste kans voor Cowon, die er duidelijk te makkelijk over dachten.
Ben overigens wel benieuwd of iSkin nog met een oplossing gaat komen, maar tot die tijd is de mijne iig safe….

Oja, de piccies… ;)

Top_view_case
Side_view_case
Bottom_view_case
Final_setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, maar ik heb een hekel aan die hoesjes. Ik had voor mn iPod ookal zo'n Belkin hoesje, maar door dat ding neemt het allemaal een keer zoveel ruimte in in je broekzak. Is een soort van screenprotector niet genoeg? Zo'n ding, maar dan op maat van het scherm van de X5(L)?

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketgps.co.uk/reviews/covertec-go-protector/tomtom-screen-protection-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Tja, ik heb het ook geprobeerd met van die PDA screenprotectors, en dan op maat gesneden voor de X5. Ik vond ze echter vrij dik waardoor het scherm nogal ‘blurry’ wordt, bovendien laten ze snel los, krijgt er vouwen in, luchtbubbels eronder….werkt goed voor een tijdje, maar voor mij geen permanente oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
@Shiverzz

Zeer mooie casing, wou dat ik er ook zo een had. Ik heb echter geen creditcard. Is deze casing hier ook ergens in de buurt te bestellen?

In de tussentijd gebruik ik de bijgeleverde screenprotectors.

Nog een vraagje: weet iemand of er ooit een mogelijkheid komt dat je een nummer direct kunt wissen. Dus via het snelmenu, naast "play now" en "add to playlist"? Dit zou namelijk voor mij superhandig zijn, kan ik de enorme berg nog te beluisteren mp3's makkelijk sorteren....

JAHRASTAFARI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Je kunt de case van MisticAudio ook betalen met PayPal, je hebt dus niet perse een CC nodig (Momenteel geen verzendkosten !!)....je kan er waarschijnlijk lang op wachten als je m in NL wilt kopen...

@JAHRASTAFARI:
De files op je X5 kun je 'managen' middels de USB-mode...wissen, knippen, plakken e.d.

[ Voor 69% gewijzigd door Shiverzz op 29-06-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ik dan binnenkort wel even, ben nu ff in de zevende hemel, postbode kwam net langs :9~ Hij hangt nu aan het infuus, dat moet toch een uur of 3? Daarna dan ff een episode of 2 van Family Guy kijken op mn X5L, en dan vanavond naar War of the Worlds. heerlijk dagje vandaag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:52:
@Shiverzz

Zeer mooie casing, wou dat ik er ook zo een had. Ik heb echter geen creditcard. Is deze casing hier ook ergens in de buurt te bestellen?

In de tussentijd gebruik ik de bijgeleverde screenprotectors.

Nog een vraagje: weet iemand of er ooit een mogelijkheid komt dat je een nummer direct kunt wissen. Dus via het snelmenu, naast "play now" en "add to playlist"? Dit zou namelijk voor mij superhandig zijn, kan ik de enorme berg nog te beluisteren mp3's makkelijk sorteren....

JAHRASTAFARI
Of er ooit een mogelijkheid komt, dat weet ik niet, maar zoiets moet met een firmware upgrade zeker wel mogelijk zijn, ik heb het al meerdere fabrikanten zien doen.

offtopic:
Je hoeft niet steeds je naam onderaan een bericht te zetten, dat kost alleen maar ruimte, en het voegt niks toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Ik zit nu dus ook met smart te wachten op mijn iAudio M3L incl cradle. Wat ik mij afvraag is het volgende:
De harddisk in deze speler is een Toshiba MK2004GAL 20 GB 1.8 Inch drive. Nu wil ik eigenlijk AL mijn mp3s op m'n iAudio parkeren, en ze vervolgens van de HD in m'n pc afhalen. Als ik een muziekje wil luisteren achter mijn computer, dan stop ik de iAudio in de cradle, en sleur en pleur ik alle files vanuit Windows Explorer naar WinAmp.
Hoe goed is dit voor de harddisk? Is zo'n kleine harddisk geschikt om veeeel uren per dag te draaien? En dan nog iets. Hoe goed is dit voor de ingebouwde accu, als dat ding dus door de week practisch 24/7 in de cradle staat en dus aan de AC adapter hangt? Speelt de speler via de AC adapter als de batterij vol zit, of zit ie constant de batterij een beetje te ontladen en op te laden? De PDA van m'n vader staat ook altijd in de cradle (een PSION unit), maar die lijkt geen last te hebben van het de hele dag in de cradle staan, en dat al weer enige jaren.

Wachten duurt lang...., lang......... lang.............., wat duurt dat wachten lang!

[edit]
van de specs:
* Power-on hours: 2,800Hours
* Product life: 5 years or 20,000 POH (whatever comes earlier)
ik neem aan dat POH Power On Hours betekend. Die 2800 uur, zou bij een gebruik van 8h per dag betekenen dat ie maar 1 jaartje mee gaat (350dagen) Da's niet echt super lang :(
Hoewel die 20.000 me wel beter in de oren klinkt... Welk getal moet ik nu nemen?

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypress3d schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:09:
[...]
en welke mic heeft dan een eigen amp of moet je die kopen los? zo ja waar?
Ik vroeg me dit ook af. Ik heb de onboard mic gebruikt om wat bootlegs te maken, maar zou graag
een hele kleine mic vinden die werkt samen met de M3L. De onboard mic kan namelijk compleet
niet met lage tonen omgaan, en zoek er eigenlijk een die het wel kan. Dan kunnen we lekker mooie
bootlegs gaan maken. Ik moet wel zeggen, de 128k voice opnames die ik tot nu toe heb gemaakt
met de onboard mic zijn nog nieteens zo slecht, acceptabel voor een klein onboard micje zonder
enige bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

“Power-on hours” is het aantal uur dat de fabrikant garandeert dat HD stabiel zal functioneren wanneer je apparaat in gebruik is (power-on). Ga voor de levensduur dus gewoon uit van die 20000 POH’s.

Verder maak ik uit je verhaal op dat je de M3 als een soort back-up device wilt gebruiken (pc leeghalen, M3 volschrijven). Is het mss niet handiger je digitale muziekcollectie op enkele DVD’s te bakken en van daaruit WinAmp aan te sturen? Het is namelijk niet gegarandeerd dat je M3 nooit zal crashen (is in mijn ‘M3-tijdperk’ overigens nooit gebeurt), maar het is mogelijk dat je na een firmware update je muziekcollectie kwijtraakt…

Over het aantal draaiuren van je HD zou ik me maar geen zorgen maken. De mijne heeft 1,5 jaar lang flinke overuren gedraaid, en toen ik m verkocht werkte alles nog perfect….

….Alleen waarom heb je in godsnaam een M3 nodig als je ‘m door de week 24/7 in de cradle laat staan? Sleep dat apparaat gewoon overal mee naar toe, dan heb je kans dat je accu nog wat verbruikt. In theorie zou het geen kwaad kunnen een li-ion accu constant op te laden, maar voor mijn gevoel kan het nooit goed zijn…(en anders kun je er bij de instellingen ook voor kiezen dat de M3 niet oplaadt wanneer hij in z’n dock staat)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esliri
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-12-2023
Volgens mij moet je dit soort microfoons hebben. Er zijn overigens wel een aantal van zulke mic's op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nopz.. deze mic heeft nog steeds een versterker nodig voor als je em in de line-in wil stoppen van je mp3 speler. Hij werkt alleen goed als je een mic ingang hebt zoals op sommige md spelers. Maar ik heb nog geen mic ingang gezien op mp3 hdd spelers..

Er is wel een mic te koop op mp3spelers.nl die geschikt is voor line in omdat ie een eigen voeding heeft maar de kwaliteit schijnt niet al te best te zijn

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Shiverzz schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:11:
[...]

Verder maak ik uit je verhaal op dat je de M3 als een soort back-up device wilt gebruiken (pc leeghalen, M3 volschrijven). Is het mss niet handiger je digitale muziekcollectie op enkele DVD’s te bakken en van daaruit WinAmp aan te sturen? Het is namelijk niet gegarandeerd dat je M3 nooit zal crashen (is in mijn ‘M3-tijdperk’ overigens nooit gebeurt), maar het is mogelijk dat je na een firmware update je muziekcollectie kwijtraakt…
<knip>
….Alleen waarom heb je in godsnaam een M3 nodig als je ‘m door de week 24/7 in de cradle laat staan? Sleep dat apparaat gewoon overal mee naar toe, dan heb je kans dat je accu nog wat verbruikt. In theorie zou het geen kwaad kunnen een li-ion accu constant op te laden, maar voor mijn gevoel kan het nooit goed zijn…
Bijna goed. Ik wil gewoon 1 plek met AL mijn muziek hebben, dus niet EN alle muziek op mijn M3L EN op de hd van m'n pc. Ik ben op reis, dan alle muziek bij de hand in m'n M3L. Ben ik thuis, dan haal ik mijn M3L uit m'n broekzak, stop ik hem in zijn cradle en sleep ik alle mp3s vanaf de M3L in mijn Winamp zodat de muziek niet uit de oordopjes komt, maar uit m'n stereo. Het is dus geen backup device, maar meer m'n primaire muziek bron, waar ik ook ben.
en anders kun je er bij de instellingen ook voor kiezen dat de M3 niet oplaadt wanneer hij in z’n dock staat...
Wat is het toch ook een geniaal beestje! :Y)

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:13:
nopz.. deze mic heeft nog steeds een versterker nodig voor als je em in de line-in wil stoppen van je mp3 speler. Hij werkt alleen goed als je een mic ingang hebt zoals op sommige md spelers. Maar ik heb nog geen mic ingang gezien op mp3 hdd spelers..

Er is wel een mic te koop op mp3spelers.nl die geschikt is voor line in omdat ie een eigen voeding heeft maar de kwaliteit schijnt niet al te best te zijn

link
ik ben even bezig geweest om me in mic's te verdiepen en mijn oog is gevallen op de Soundman OKMII series. Ik doel dan voor mij op de pop versie, deze is voormij geschikt. er zit een A3 adaptor bij die de stroom voorziet aan de mics. Het zijn hele kleine oordopjesmics maar er komt een geweldige kwaliteit van. De prijs voor de mics en a3 is zo'n slordige € 215, maarja dan kan je ook met wat moois thuiskomen na concertje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me een beetje aangeven wat de beste de beste instellingen zijn voor R&B en Hip-Hop? Hierbij bedoel ik de EQ en dergelijken. Of moet ik dit gewoon helemaal zelf uitzoeken omdat het allemaal vrij persoonlijk is?

EDIT: Ik wil die case kopen van micsticaudio, is een FedEx Ground verzending gewoon goed, of is dat speciaal bedoeld voor alleen Amerika oid?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 07:48:
Kan iemand me een beetje aangeven wat de beste de beste instellingen zijn voor R&B en Hip-Hop? Hierbij bedoel ik de EQ en dergelijken. Of moet ik dit gewoon helemaal zelf uitzoeken omdat het allemaal vrij persoonlijk is?

EDIT: Ik wil die case kopen van micsticaudio, is een FedEx Ground verzending gewoon goed, of is dat speciaal bedoeld voor alleen Amerika oid?
Alleen jijzelf kunt natuurlijk bepalen welke eq instelling je goed vind klinken. Je X5 biedt meer dan genoeg mogelijkheden je ‘eigen’ sound te customizen….you’ll figure it out… ;)

Kies als verzendmethode voor die case idd voor de FedEx Ground shipping als je geen verzendkosten wilt, anders betaal je volgens mij +/- $50,- extra…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 07:48:

Dit is echt niet te zeggen, hangt van persoonlijke smaak af en de gebruikte koptelefoon/oordopjes. elf proberen dus. Ik heb zelf met mijn X5L 30Gb _/-\o_ na een aantal dagen van finetuning de voor mij ideale instellingen gevonden. NIet dat ik er uren mee beizg ben geweest, maar toch: af en toe anders instellen en dan weer luisteren.

Het is toch net leuk dat er iets in te stellen is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dan ga ik straks dus wel ff pielen met de instellingen. Kan niet echt heel goed een instelling vinden met die EQ, maar het zal uiteindelijk wel lukken denk ik.

Ik heb nu een ander vraagje. Ik had eerst mn gehele gedownloadde collectie mp3tjes op mn X5L gezet, maar nu wilde ik beginnen aan die paar cdtjes die ik heb. Nu heb ik het probleem dat als ik de cd in de cdrom drive stop, hij aangeeft dat er nummers op staan van 1kb. En dat zijn ze dus allemaal. Ook herkend de X5L ze niet als nummers, het is alsof ze er niet zijn. In iTunes kon ik nummers van een cd gewoon "importeren" wat altijd perfect werkte, is er ook zo'n functie in Jetshell ofzo? Want ik heb toch wel erg graag ook die muziek erop staan :)

EDIT: Ik heb nu volgens mij gevonden hoe het werkt, ik vind het alleen vreemd dat hij de muziek in documents and settings neerplant. is dat niet te veranderen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Meen je dit nu serieus, of…. :P

Probeer eens met JetAudio je CD’s te converteren naar het door jou gewenste format, en probeer ze dan nog eens in je X5 te plakken…. ;)

EDIT: en ja, je kan ze converteren naar de door jou gewenste locatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:58:
Meen je dit nu serieus, of…. :P

Probeer eens met JetAudio je CD’s te converteren naar het door jou gewenste format, en probeer ze dan nog eens in je X5 te plakken…. ;)

EDIT: en ja, je kan ze converteren naar de door jou gewenste locatie...
Ja ik ben denk ik teveel verwend door de simpelheid van itunes, dat ging allemaal vanzelf O-) Ik loop dus nu telkens Jetshell ervoor te gebruiken, alleen snap ik dat ene dus niet. Ik zeg dat hij het in een bepaalde map moet gooien, maar hij doet het gewoon niet. Echt vreemd. Volgende cd doe ik wel ff met JetAudio.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:01:[...]
Volgende cd doe ik wel ff met JetAudio.
Goed idee, dat zou toch niet al teveel problemen moeten geven.....Gelukt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:13:
[...]

Goed idee, dat zou toch niet al teveel problemen moeten geven.....Gelukt??
Jup :P Iig bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik het vanaf nu wel alleen aan kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
Iemand enig idee waar ik een USB oplader kan krijgen voor mijn Iaudio U2 256MB? op vakantie heb ik namelijk geen pc in me buurt om dat ding op te laden.....

of zijn er kleine usb hubs met een adapter te koop?

[ Voor 4% gewijzigd door roelieboelie op 03-07-2005 22:40 . Reden: spellingsfouten ;-) ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Deze bijvoorbeeld :)
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.