Gisteren kreeg ik de case van MisticAudio voor m’n X5L binnen, hier enkele bevindingen plus wat piccies voor wie geïnteresseerd is:
Voordat ik begin moet ik wel zeggen dat ik geen ‘fan’ ben van enige vorm van casings, maar imo is het nu eenmaal een noodzakelijk kwaad om je DAP te beschermen tegen alledaags ‘misbruik’. Ik heb er nu eenmaal een hekel aan als na een maand normaal gebruik je hele display al vol krassen zit…..
De case van MisticAudio doet eigenlijk alles goed wat de originele case van Cowon fout deed (die ik na aankomst dan ook net zo snel weer terug heb gestuurd):
- geen opvallende witte stiksels (je wilt er imo zo min mogelijk aan herinnerd worden dat je X5 in een case zit).
- Strak passend om je X5; de case van Cowon voelde wat ‘slobberig’ aan met de X5 erin.
- Afneembare riemclip; voor mij niet belangrijk, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die t handig vinden. De aansluiting van de riemclip bevindt zich ook mooi boven het zwaartepunt van de speler, zodat je niet bang hoeft te zijn dat ie ineens op z’n kop hangt.
- Aansluitingen bereikbaar met de X5 in de case (zelfs bij de mic. zijn kleine gaatjes aangebracht).
- En als meest belangrijke: een SCREENPROTECTOR. Dat die gasten bij Cowon hier niet aan gedacht hebben is imo echt onbegrijpelijk…je hele X5, die op zich al behoorlijk krasvast is, wordt beschermd….maar het meest kwetsbare deel ligt open en bloot...
Het moge inmiddels duidelijk zijn dat er stukken beter is nagedacht over het ontwerp van deze case….gemiste kans voor Cowon, die er duidelijk te makkelijk over dachten.
Ben overigens wel benieuwd of iSkin nog met een oplossing gaat komen, maar tot die tijd is de mijne iig safe….
Oja, de piccies…
Top_view_case
Side_view_case
Bottom_view_case
Final_setup