[MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.817 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammergenoeg wel.. ik heb ook een M3L waar er een breuk in de kabel van de afstandsbediening zit. mp3spelers.nl hielp mij hier niet mee, en gaf de mail van hun leverancier: www.tu-and-tu.com zij vertelde mij over die garantie.. en dat een nieuwe 17.50 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt me nog best mee eigenlijk, 17,50 voor zo'n (op het oog) geavanceerde afstandsbediening. No flame intended, maar bij een merk als Sony laten je ze vrolijk 100e dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:05

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:13:
jammergenoeg wel.. ik heb ook een M3L waar er een breuk in de kabel van de afstandsbediening zit. mp3spelers.nl hielp mij hier niet mee, en gaf de mail van hun leverancier: www.tu-and-tu.com zij vertelde mij over die garantie.. en dat een nieuwe 17.50 kost.
Hmm,
Datum aankoop: 5-8-2004
Datum RMA: 16-11-2004

Jammer dan. Ik zal mp3spelers mailen voor de zekerheid en als ze inderdaad niet helpen maar een nieuwe bestellen. Scheelt me weer de kosten en moeite van het opsturen. 17,50 kost me de kop niet. Alleen kan ik de afstandbediening niet vinden op de site van Tu and tu. Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:42:
[...]

Hmm,
Datum aankoop: 5-8-2004
Datum RMA: 16-11-2004

Jammer dan. Ik zal mp3spelers mailen voor de zekerheid en als ze inderdaad niet helpen maar een nieuwe bestellen. Scheelt me weer de kosten en moeite van het opsturen. 17,50 kost me de kop niet. Alleen kan ik de afstandbediening niet vinden op de site van Tu and tu. Kan dat kloppen?
ja, ik kreeg het via mail te horen. Verder valt 17.50 idd reuze mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Die zwarte iAudio4 is echt ongelovelijk lelijk. :X

Is er btw al wat meer bekend over de iAudio 5? 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Oyster op 31-01-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Xander2000 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:27:
Die zwarte iAudio4 is echt ongelovelijk lelijk. :X

Is er btw al wat meer bekend over de iAudio 5? 8)
Ik denk dat smaken verschillen want iedereen die ik ken die een Iaudio4 heeft vind de zwarte heel wat mooier dan de zilvere. Ik denk dat je hem nog nooit in het echt gezien hebt, want het is een heel stijlvol spelertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb hem hier naast me liggen. Terwijl ik nadrukkelijk om de zilveren versie heb gevraagd.]

De zilveren heb ik idd nog nooit gezien. Op foto's vind ik die er een stuk strakker uitzien.

[ Voor 35% gewijzigd door Oyster op 31-01-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:43
Hmm, zie net dat de iAudio 5 bestelbaar is bij MP3spelers.nl. Tevens de G3 is er nu als 2 GB, de 5 ook. Allebei ongeveer € 350,-, wel een zeer hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Xander2000 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:00:
Ik heb hem hier naast me liggen. Terwijl ik nadrukkelijk om de zilveren versie heb gevraagd.]

De zilveren heb ik idd nog nooit gezien. Op foto's vind ik die er een stuk strakker uitzien.
Weet je wel dat elke versie van de i5 met een andere kleur is? :)
De 256 mb is rood, de 512 zilver en de 1 en 2 gig zwart.

mp3spelers.nl gaf trouwens inderdaad geen garantie meer op de afstandbediening van m'n M3L, dus ik heb Tu and Tu maar gecontacteerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Piggen op 05-02-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

MPmad schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:36:
[...]

Weet je wel dat elke versie van de i5 met een andere kleur is? :)
De 256 mb is rood, de 512 zilver en de 1 en 2 gig zwart.
Ik heb toch anders een zwarte 512mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dan heb ik niks gezegd :X :)

Ik meet dat wel ergens gelezen te hebben, en toen ik de afbeeldingen bij mp3spelers.nl zag was de conclusie (te) snel getrokken.
Niet elk model is trouwens in elke kleur leverbaar. De 1 GB versie is bijvoorbeeld (nog) niet in het rood (de mooiste kleur, imho) leverbaar.

Net een mailtje terug gehad van Tu and Tu over de aanschaf van een nieuwe afstandbediening. Maar bij mij kost een nieuwe 35 euro, in tegenstelling tot de 17,50 bij pipieuw. Ik heb dus nog maar even teruggemaild voor een verklaring.

[ Voor 28% gewijzigd door Piggen op 07-02-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de iRiver H340 40 GB en de M3 40 GB (jammer dat er nog geen M3L 40 GB is, wanneer is die te verwachten? en nog belangrijker, wanneer is de M5 te verwachten, met name 40 GB versie??).

Met name zit ik in dubio over de display van de M3 op de remote. Kan je daar nou behoorlijk goed door je nummers heen scrollen, volgens mij kan je maar 3 regels maximaal zien of zo? :? En gaan die dingen niet snel kapot? Op zdnet review las was ik negatieve dingen erover en de navigatie schijnt ook niet echt lekker te zijn. Kan ik het zonder zorgen anders gewoon in m'n broekzak bewaren, zonder dat ie kapot gaat?

En stel dat ik die remote niet wil gebruiken, hoe moet je dan je nummers gaan opzoeken? 8)7

oh ja, heeft deze speler bij het rippen van cd's last van gaps tussen tracks, zoals de iRiver die ook heeft?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 02:34:
Ik zit te twijfelen tussen de iRiver H340 40 GB en de M3 40 GB (jammer dat er nog geen M3L 40 GB is, wanneer is die te verwachten? en nog belangrijker, wanneer is de M5 te verwachten, met name 40 GB versie??).

Met name zit ik in dubio over de display van de M3 op de remote. Kan je daar nou behoorlijk goed door je nummers heen scrollen, volgens mij kan je maar 3 regels maximaal zien of zo? :? En gaan die dingen niet snel kapot? Op zdnet review las was ik negatieve dingen erover en de navigatie schijnt ook niet echt lekker te zijn. Kan ik het zonder zorgen anders gewoon in m'n broekzak bewaren, zonder dat ie kapot gaat?

En stel dat ik die remote niet wil gebruiken, hoe moet je dan je nummers gaan opzoeken? 8)7

oh ja, heeft deze speler bij het rippen van cd's last van gaps tussen tracks, zoals de iRiver die ook heeft?
Van de M3 40 GB komt geen 'L' versie, staat in dit topic al vermeld. De M5 had er al moeten zijn, dus die kan elk moment gereleased worden.

Inderdaad is het schermpje van de remote van de M3 niet erg groot, maar mijn ervaring is dat het gewoon prima werkt. Het schijnt dat er vooral in het begin nogal wat problemen zijn geweest met de levensduur van de remote. Dit is inmiddels opgelost bij de nieuwe exemplaren. Ik zou de remote niet in m'n broekzak doen, het is juist handig 'm ergens aan je jas of shirt te hangen. Zonder remote zijn de functies erg beperkt, en kun je niet zoeken door de nummers.

Wat betreft de gaps: dit is inherent aan MP3, en daar verandert de M3 niets aan. De gap lengte is wel erg kort. Hier kun je een sample met gap lengte horen.
Als je overigens het aan mp3 superieure OGG gaat gebruiken, heb je geen last van gaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:21:
Net een mailtje terug gehad van Tu and Tu over de aanschaf van een nieuwe afstandbediening. Maar bij mij kost een nieuwe 35 euro, in tegenstelling tot de 17,50 bij pipieuw. Ik heb dus nog maar even teruggemaild voor een verklaring.
Ik moet zelf ook al een tijdje een nieuwe afstandsbediening, was er alleen steeds niet aan toegekomen om het te bestellen. Heb gisteren eindelijk een e-mailtje gestuurd naar Tu&Tu, en mij werd gemeld dat het €40,= incl. verzendkosten is :/, lijkt met de dag duurder te worden!

Eigenlijk ben ik niet op zoek naar een complete nieuwe afstandsbediening, bij mij is alleen het plastic clipje op de achterkant gebroken. Mocht je dus een nieuwe afstandsbediening hebben en dus een oude over, waar nog zo'n clipje aan zit, dan ben ik wel geïnteresseerd in dat clipje... Vind 35 a 40 euro wel erg veel geld voor alleen een clipje 8)7

Edit: net een e-mail gekregen dat het toch €35,= kost, blijft veel voor een clipje! Als dus iemand nog zo'n clipje over heeft, dan ben ik erg geïnteresseerd voor een redelijke vergoeding!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

pnieuwla schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 06:26:
[...]
Als je overigens het aan mp3 superieure OGG gaat gebruiken, heb je geen last van gaps.
ooooh? Waarom hebben al mijn 18 GB aan OGG op mn M3L dan gaps? Nog erger met de huidige firmware is de gap tussen 2 OGG files groter dan die tussen 2 MP3 files!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

De batterij schijnt ook minder lang mee te gaan bij Ogg. Suprieur is imo een beetje overtrokken. Ze zijn idd wat kleiner bij een gelijke kwaliteit, maar dat scheelt ook geen tientallen procenten tov. mp3.

Ben tot nu trouwens uitermate tevreden over m'n U2. Gebruikersgemak vind ik enorm in orde en ook de geluidskwaliteit is prima. Het display vind ik erg mooi blauw en is zeer duidelijk af te lezen. Ook door het menu scrollen gaat heel makkelijk. Dat je de EQ helemaal zelf per kanaal aan kunt passen vind ik ook super. En hij is klein! En mooi! :) Ik zal binnenkort wel ff wat uitgebreidere ervaringen posten (voor de liefhebber :P )

Had ik al gezegd dat hij prachtig is? (Heb de blauwe.) :+

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het toch wel erg mooi vinden als er een M5 40 GB released zou worden, in de openingspost las ik dat mogelijk een 40 GB versie zou komen, maar daaronder las ik weer dat er geruchten zouden zijn dat er geen 40 GB versie zou komen. Weet iemand hoe de stand van zaken is wat dat betreft? Anders wacht ik nog effe een paar maanden met mijn iRiver H340 aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb de iAudio 5 besteld. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:47:
Ik zou het toch wel erg mooi vinden als er een M5 40 GB released zou worden, in de openingspost las ik dat mogelijk een 40 GB versie zou komen, maar daaronder las ik weer dat er geruchten zouden zijn dat er geen 40 GB versie zou komen. Weet iemand hoe de stand van zaken is wat dat betreft? Anders wacht ik nog effe een paar maanden met mijn iRiver H340 aankoop.
Ik zou het ook wel mooi vinden als er in die M5 een dikke batt komt net als de M3L.

Dan zou ik het namelijk best overwegen om mijn M3L te verkopen en de M5 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Crap. Heb ik net m'n nieuwe afstandbediening binnen, doet die ook niks.
Ik ga er niet vanuit dat het een DOA is. Misschien is de afstandbediening-aansluiting kapot, en dan moet ik hem toch opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over die M5, het wordt toch X5 en ik heb gehoord dat ie in 20, 30, 40, 50 en 60GB uit gaat komen! heb nu de M3L en werkt perfect gewoon. wie weet wanneer die X5 uit komt? kan gewoon niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Nee, de M5 en X5 bestaan allebei :)

De M5 heeft monochroom scherm en de X5 heeft een kleurenscherm (met beperkte video-afspeel functie).

Nog wat pics van de iAudio A2, trouwens

Afbeeldingslocatie: http://ihome.iaudio.com/iaudio_board/zeroboard/data/C50/1105321278/1.jpg

Ziet er heerlijk strak uit :9~

[ Voor 38% gewijzigd door Piggen op 12-02-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook andere AB's compatibel op de M3 40 GB? De reden waarom, stel dat mijn AB pas na verloop van tijd, zeg maar 2 jaar oid kapot gaat, zou het dan nog wel mogelijk zijn om een nieuwe te krijgen? De productie van M3 is namelijk al stopgezet las ik ergens. Is tu en tu.nl de enige die AB levert hiervoor?

die m5 ziet er wel errrrug gaat uit overigens!!! :9~ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zit nu te twijfelen tussen de Iaudio 5 en de G3.

Naast het verschil in speelduur (aa/aaa batterij) en display/design weet ik niet veel verschil.

Kan iemand mij vertellen of deze spelers de zelfde audiochipset gebruiken ? Of zijn er nog opmerkelijke verschillen tussen de 2 ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ze gebruiken beide dezelfde chipset, die ook door de U2 gebruikt wordt.

Ze kunnen allebei hetzelfde, maar de i5 heeft als voordeel zijn grootte en de G3 heeft als voordeel de lange batterijduur. Die afweging zul je dus moeten maken.
Maar je zult sowieso geen slechte keuze maken tussen deze topspelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:47
Wie helpt mij... Ik ben nu helemaal van de Zen Touch en iPod af. Nu rest alleen nog de keuze tussen de iRiver H-320 en de iAudio M3L...

De vraag die hierbij van belang is; ondersteunt de M3L ook mappen? Of moet en kan ik alles alleen met tags vinden...? En zijn er nog andere belangrijke dingen die in de keuze meespelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

De M3L ondersteunt alleen maar mappen. Dus je browse niet via tags zoals bij de ipod. Ik zou voor de M3L gaan lekker langer batterijduur en een completer set.

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Sjoerd001 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:49:
Wie helpt mij... Ik ben nu helemaal van de Zen Touch en iPod af. Nu rest alleen nog de keuze tussen de iRiver H-320 en de iAudio M3L...

De vraag die hierbij van belang is; ondersteunt de M3L ook mappen? Of moet en kan ik alles alleen met tags vinden...? En zijn er nog andere belangrijke dingen die in de keuze meespelen?
Ik heb ongeveer het zelfde dilemma als jij.
Ik twijfel tussen iAudio M3L, iRiver H140, iRiver H320 en iRiver H340.
Wat mij tegenhoudt om de M3L te kopen is dat de speler zelf geen display heeft.
Wat de rest betreft weet ik niet wat wijsheid is; wel of niet de H140 (joystick schijnt niet prettig te zijn) en de H320 en de H340 betreft.. heb ik wel 40 GB nodig en ik vind het prijsverschil wel waard?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Je kunt toch kiezen een H-320 te kopen, die is 20 gig. Of je koopt een H-120 die is ook 20 gig...

Geen display op het apparaat maak hem juist zo stijlvol vind ik... De H-320 vind ik er een beetje oudbollig uitzien (net een Gameboy). Dus qua desgin is die M3L stukken beter, maarja de H320 heeft een kleurenscherm en ondersteunt OOK tags...

Zijn die standaard earphones trouwens wat? Of kan ik beter een Sennheiser MX350 erbij halen ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Sjoerd001 op 19-02-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

De H320 is idd wat minder stijlvol, maar ik vind het verder wel een mooie speler. Ik heb destijds ook getwijfeld, maar heb gekozen voor de functionaliteit Met name USB on-the-go is een grote pre en een speler met alleen een schermpje op de remote leek me erg onhandig.

Als je bij de M3L dezelfde oordoppen krijgt als bij de U2, zijn het enorm onnozele doppen als je het mij vraagt. De geluidskwaliteit is prima, beter dan m'n Sennheiser MX400 van m'n iRiver, maar die dingen zijn gewoon echt _enorm_ groot!! Ik kan me geen oor voorstellen waar die dingen normaal inpassen. Ze zaten bij mij voor geen meter (draag met de EX71 de medium doppen, dus heb vrij normale oren) en ze steken ook een gigantisch eind uit je oren. Ik zal vanavond ff een fotootje posten met beide doppen naast elkaar, dan zie je het verschil duidelijk. Maar de Sennheisers staan nou ook niet echt bekend om draagcomfort, daarom heb ik de Sony EX71sl in-ear doppen erbij gehaald. Kijk anders ook even rond in Wat zijn goede oordopjes? Deel 4.

Als je nu trouwens een iAudio koopt bij mp3spelers.nl krijg je er een IOPS 128mb spelertje bij (twv. € 89, nou ja dat is onzin natuurlijk, maar het is er toch leuk bij, als verjaardagscadeau voor iemand ofzo). Geld ook voor spelers van Mpio en Xen, om volledig te zijn.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

iAudio heeft de prijzen van haar flashspelers in de VS flink verlaagd, waardoor ze weer wat in de buurt liggen van concurrerende merken.

Van iAudiophile.net
With the release of the iAudio 5 in the US jetAudio Inc. has decided to drastically slash its prices in response to the release of the Apple iPod Shuffle.

The iPod Shuffle sells at 99 Dollars for the 512 MB version and 149 for the 1 GB version. The iPod Shuffle is probably the most degenerated player that has hit the market from any respectable company in the last two years. It has no LCD, no Voice Recording, no FM Radio, no Playlist support, no support for wma and ogg etc. etc. etc. I could go for two hours telling you how much the Shuffle sucks (my opinion).

The new prices for the iAudio5, G3 & U2 are as follows:
1 GB: 199 $
512 MB: 149 $
256 MB: 129 or 119 $ (depending on which model)
Ik neem aan dat dat binnenkort in Europa ook wel gaat gebeuren, want iAudio is hier fors duurder dan (bijvoorbeeld) iRiver. Het verschil is zó groot dat ik, iAudio-liefhebber, wel zou gaan twijfelen of ik niet bijvoorbeeld voor zo'n iRiver zou gaan (ook een uitstekende speler, tenslotte).

iRiver iFP-799 1 GB: €170
iAudio G3/U2/5 1 GB: €260/270
(prijzen van mp3spelers.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

NrG_82 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:31:
De H320 is idd wat minder stijlvol, maar ik vind het verder wel een mooie speler. Ik heb destijds ook getwijfeld, maar heb gekozen voor de functionaliteit Met name USB on-the-go is een grote pre en een speler met alleen een schermpje op de remote leek me erg onhandig.

Als je bij de M3L dezelfde oordoppen krijgt als bij de U2, zijn het enorm onnozele doppen als je het mij vraagt. De geluidskwaliteit is prima, beter dan m'n Sennheiser MX400 van m'n iRiver, maar die dingen zijn gewoon echt _enorm_ groot!! Ik kan me geen oor voorstellen waar die dingen normaal inpassen. Ze zaten bij mij voor geen meter (draag met de EX71 de medium doppen, dus heb vrij normale oren) en ze steken ook een gigantisch eind uit je oren. Ik zal vanavond ff een fotootje posten met beide doppen naast elkaar, dan zie je het verschil duidelijk. Maar de Sennheisers staan nou ook niet echt bekend om draagcomfort, daarom heb ik de Sony EX71sl in-ear doppen erbij gehaald. Kijk anders ook even rond in Wat zijn goede oordopjes? Deel 4.

Als je nu trouwens een iAudio koopt bij mp3spelers.nl krijg je er een IOPS 128mb spelertje bij (twv. € 89, nou ja dat is onzin natuurlijk, maar het is er toch leuk bij, als verjaardagscadeau voor iemand ofzo). Geld ook voor spelers van Mpio en Xen, om volledig te zijn.
Als je er een foto van wilt posten, graag, want ik wil het verschil wel zien.
Btw nog bedankt voor de tip (wat zijn goede oordopjes) :)
Ik had nog nooit van het merk Sennheiser gehoord, dus het wordt tijd dat ik me er in ga verdiepen.
Maar als ik het goed begrijp heb jij een iRiver ipv een iAudio?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Ik heb idd een iRiver H340 hdd player (zie signature), maar ik heb er pas ook een iAudio U2 flashplayer bij gekocht, voor tijdens sporten en andere momenten dat ik de iRiver te groot en te kostbaar vind (nee, die U2 is goedkoop :P ).

De foto komt eraan, nu eerst ff filmpje kijken.. :)

@MPmad: je hebt idd gelijk, de iAudio's zijn onderhand wel érg duur tov. de concurrentie. Maar ik hoop dat je aan de andere kant geen gelijk hebt, een prijsdaling terwijl ik hem net een paar weken in huis heb zou balen zijn... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Pics:

Hier kun je al zien dat de standaard iAudio doppen flink groter zijn dan de EX71sl van Sony en dat ze groter zijn dan een halve iAudio U2! (Je kunt ook de prachtige blauwe kleur van de U2 zien ;) )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/energy82/pics/GoT/iaudio_doppen_1.jpg

En hieronder kun je nog veel beter het verschil zien tussen de Sony's en de Cresyn's:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/energy82/pics/GoT/iaudio_doppen_2.jpg

Dit zijn de medium siliconen hoesjes van de EX71's. De meeste mensen gebruiken de medium of de small. Dan kun je je misschien wel voorstellen dat die iAudio meegeleverde doppen bij veel mensen niet gaan passen. En je hebt ook nog eens een _enorme_ driver aan je oor hangen. Dat ding komt bijna op je schouder.. :X (Bij wijze van spreke hè ;) )

Ik vond het dan ook een enorme teleurstelling toen ik die dingen uitpakte. Ik had namelijk al begrepen dat het geluid wat eruit komt best goed is voor standaard doppen, en dat is ook zeker zo, en daarnaast vond ik ze er op plaatjes best aardig uitzien, mooier dan m'n standaard Sennheisers van de iRiver. Maar toen bleken het dus enorme doppen, of mini speakers, wat je wil.. Maar als ze je dus wél passen, klinkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Bedankt voor je duidelijke fotos! Het zijn inderdaad enorme doppen, maar ik vind ze opzich wel mooi. Wel raar dat iAudio dus gewoon doppen levert die bij een hoop mensen niet passen, dat snap ik niet helemaal. Waarom zouden ze dat nou doen...

Mag ik jou is vragen waarvoor je je iRiver gebruikt? Je zegt namelijk dat je die iAudio gebruikt om mee te gaan sporten, etc. Dit omdat deze kleiner is, maar dan zou die iAudio toch altijd handiger zijn? Gebruik je hem ook als opslag voor al je mp3's ofzo?

Ik ga waarschijnlijk toch voor de M3L omdat ik meer kies voor design en handigheid, op de H320 zit geen handige remote (standaard iig niet). En zo'n kleurenschermpje...wanneer gebruik je dat nou, films kijk ik wel op de PC / TV. Enne ik heb een Canon camera, volgensm ij kan ik dan niet fotos op de iRiver uploaden en als dat wel kon, wat is daar het nut van, ik heb genoeg geheugen in mn camera en ook een schermpje. :)

Maargoed nou gaan ze ineens in de US de prijzen verlagen, zou ik daarop gaan wachten... Ik denk het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Sjoerd001 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:10:
Mag ik jou is vragen waarvoor je je iRiver gebruikt? Je zegt namelijk dat je die iAudio gebruikt om mee te gaan sporten, etc. Dit omdat deze kleiner is, maar dan zou die iAudio toch altijd handiger zijn? Gebruik je hem ook als opslag voor al je mp3's ofzo?
You're welcome..
Ja dat mag ;)
Ik wilde gewoon een HDD player waar ik al m'n muziek op kwijt kan, zodat ik waar ik ook ben en wanneer ik daar ook ben de beschikking heb over m'n volledige MP3-collectie. Ik gebruik hem nu met name in de trein en als hij dan in m'n binnenzak zit, heb ik er totaal geen last van. Reis duurt incl. stadsbus naar station, treinreis en stadsbus naar huis 2,5 uur. Ook als ik op reis zou gaan wil ik alles mee kunnen nemen en als ik hele dagen op school zit neem ik hem ook mee, dan zit hij me ook niet in de weg. Met een flashplayer zou je dan regelmatig je muziek moeten wisselen, wil je niet telkens hetzelfde horen. En dat vind ik dus niet handig. Ook weet ik niet altijd van te voren wat ik wil horen.. Maar ik doe aan wielrennen en om dan steeds m'n iRiver mee te nemen vind ik gewoon niet praktisch. En mocht ik vallen, dan vrees ik al snel het ergste voor m'n iRiver als ik op m'n rug terecht kom bijvoorbeeld. Die HDD is toch een kwetsbaar onderdeel. Dat zal me met een klein flashspelertje niet snel gebeuren. Daarnaast leek me de USB-otg wel een handige functie. In de praktijk heb ik dit echter nog niet gebruikt, heb nl. ook een Canon. Ik twijfel nog of ik een cardreader zal kopen, of een geheugenkaart erbij. In een weekje vakantie krijg ik die 256mb wel vol, maar 512mb erbij kopen is tegenwoordig ook niet zo duur meer. Daarnaast vind ik de H340 gewoon een mooie gadget van goede kwaliteit. En hij heeft het dus van de iAudio M3(L) gewonnen door het schermpje op de speler zelf. Ik was eerst trouwens van plan een H120 te kopen, maar toen kwam die aanbieding van de H340 bij de Mediamarkt. Toen had ik voor relatief weinig extra 2x zoveel geheugen en een kleurenscherm, en een imo mooiere speler.
Ik ga waarschijnlijk toch voor de M3L omdat ik meer kies voor design en handigheid, op de H320 zit geen handige remote (standaard iig niet). En zo'n kleurenschermpje...wanneer gebruik je dat nou, films kijk ik wel op de PC / TV. Enne ik heb een Canon camera, volgensm ij kan ik dan niet fotos op de iRiver uploaden en als dat wel kon, wat is daar het nut van, ik heb genoeg geheugen in mn camera en ook een schermpje. :)

Maargoed nou gaan ze ineens in de US de prijzen verlagen, zou ik daarop gaan wachten... Ik denk het niet :)
Films kijk ik er inderdaad ook niet op. Als dat kleurenschermpje je niks zegt en je hebt ook genoeg geheugen in je camera, dan heeft het niet zoveel toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Daar dacht ik pas ook aan, ik heb nu 39,9 gig aan MP3s en dat zou wel mooi zijn als ik dat allemaal op een MP3 speler kan gooien, maar stel het apparaat wordt gestolen, het gaat kapot of ik raak hem kwijt, dan ben ik al mn MP3's kwijt... Dus toen maar niet daarvoor gekozen.

Toen ben ik de andere kant op gaan denken, ik kan dan eigenlijk net zo goed een 5 gig ding nemen. Maarja het prijsverschil tussen een 5 gig en een 20 gig is zo klein, dat ik liever een 20 gig kies.

Denk trouwens niet dat ik die opsomming van nadelen van de iRiver maak om jou tegen te werken, ik probeer voor mezelf constant alles op een rij te zetten welke nou handiger en beter is. Maar ik denk dat ik toch maar voor die M3L ga, krijg ik er nu ook nog zo'n stickie bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Nee tuurlijk niet, dat moet je ook doen om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Het kost toch redelijk wat geld, dus dan zou het zonde zijn een impulsaankoop te doen waar je later spijt van krijgt. Het is ook net waar jij je prioriteiten legt. Jij vindt een kleurenscherm overbodig, ik vind geen scherm op de speler zelf niet handig (al valt me de navigatie op m'n U2 op dat kleine schermpje 100% mee, als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch harder gaan twijfelen over een iAudio. Zou het dan wel jammer vinden dat de M3L niet in 40gb te krijgen is, want die batterijduur is wel :9. Maar goed, ik ben blij met m'n iRiver en heb er geen spijt van. Maar voor m'n volgende speler (ooit) is iAudio zeker nog in de race..)

Ik heb trouwens de iRiver niet als enige opslag van m'n MP3's, dat zou ik ook niet aandurven! Ze staan ook nog gewoon op m'n HD. Maar ik wil ze gewoon altijd mee kunnen nemen. Ik zit bijvoorbeeld ook nog wel eens een weekje bij m'n vriendin als ik vakantie heb van school (leve 't HBO) en dan hoef ik alleen maar m'n speler mee te nemen om overdag lekker naar m'n eigen muziek te kunnen luisteren als zij aan het werk is.

Ik heb eerst ook aan een 5gig ding gedacht, maar idd, het kleine prijsverschil voor 4 tot 8 keer zoveel gb's gaf al gauw de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Bedankt voor de foto's :)
Die oordoppen van de U2 zijn inderdaad huge bitchen :o
Zijn ze bij de H340 net zo groot?

Op 1 of andere manier vind ik het niet prettig om een display alleen op de afstandbediening te hebben. Wat als dat ding kapot gaat, werkt de M3 dan ook nog prettig of wordt het dan een iPod shuffle idee?
Verder ben ik wel gecharmeerd door de afmetingen van de M3.

Ik wou dat ik een winkel kon vinden die zowel de M3 als de H3x0 in huis heeft.
Het zou fijn zijn om ze beide irl te zien. Ik denk dat ik dan eerder de knoop doorgehakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Bij de Mediamarkt Groningen waren ze voor de kerst allebei nog te bewonderen. Die AB schijnt wel te bestellen te zijn, maar dit bleek toch weer lastiger en duurder dan gedacht, blader maar eens wat pagina's terug dan lees je daar wel meer mensen over.

Ik heb de iAudio doppen nu niet mee, maar de Sennheisers toevallig wel, dus die zal ik ff samen met de EX71's op de foto zetten.

[edit]

Klaar :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/energy82/pics/GoT/mx400_vs_ex71.jpg

Zoals je dus kunt zien is het geheel van de MX400 vee kleiner dan van de meegeleverde iAudio doppen. Met name het deel dat buiten je oor hangt is veel kleiner. Hierdoor lijken ze iig mooier als je ze inhebt. Bij de iAudio doppen komt het uiteinde van de driver, dat glimmende rondje aan het einde, echt een redelijk stuk buiten je oor uit.
Wat je ook ziet is dat het gedeelte wat je in je oor hangt bij de MX400 wel vrij fors is. Dit is bij de meeste mensen het probleem van deze doppen: na een x aantal minuten gaan ze gewoon pijn doen. Op zich heb ik hier niet zoveel last van, maar echt lekker zitten ze niet en een ander probleem is dat ze niet zo heel goed blijven zitten. Ze zitten niet echt lekker klem bij mij, waardoor ze er nog wel eens uitgetrokken willen worden als het draadje bijvoorbeeld klem zit onder je trui oid. Eerst vond ik het allemaal nog best meevallen, maar toen ik eenmaal de Sony's in had gehad, wilde ik niet graag meer terug. Maar daar betaal je dan ook wat voor.
Het is dus allebei kwalitatief redelijk goede doppen, zeker voor meegeleverde doppen, maar bij beide is het draagcomfort niet zo hoog. Qua draagcomfort vind ik de MX400 wel winnaar tov. de iAudio doppen. Ook staan ze minder lomp als je ze inhebt.

Nog even een opmerking: bij de Sennheisers heb ik hier die soort 'schuimpjes' er omheen zitten. Als je die er niet omhebt zijn ze iets kleiner, maar blijven ze slechter zitten, omdat die schuimpjes wat meer grip op je oor hebben. Ook komt de bass er veel beter uit met schuimpjes.

[ Voor 72% gewijzigd door NrG_82 op 20-02-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik neem aan dat deze dopjes van de iRiver zijn ipv de iAudio?

Ik heb gisteravond het draadje "wat zijn goede oordopjes?" doorgenomen en ik ben een beetje geschrokken van de prijzen van sommige dopjes. Maar ik denk dat ik ook voor die Sony's ga.
Ik neem aan dat het geluid van deze dopjes in combinatie met de iRiver erg goed is?

Ik ben vorige week bij de Mediamarkt geweest en daar was niet 1 iAudo of een iRiver te vinden :(

[ Voor 16% gewijzigd door Zondagskindje op 20-02-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Ik was gister in de Media Markt in Utrecht om even die spelers te checken en daar lagen ze gewoon naast elkaar. De iRiver stond uit maar kon je aanzetten, de iAudio daarentegen lag daar zonder remote. Lekker makkelijk dus! Ik heb nog gevraagd aan zo'n kerel daar of hij niet ergens een remote had liggen, maar nee dat kon niet. :X

Toen bij een andere electronicazaak geweest en daar was de accu ervan leeg. 'Nee meneer, dan kan ik hem niet laten zien' 'Sja je begrijpt toch wel dat ik hem ff aan wil zien voor ik hem koop?' 'Ja maar het beeldscherm is echt duidelijk hoor!' '.... dan houdt het op, goedemiddag'

Wat een SLECHTE verkoper zeg. Ik zou die " verkoper " als baas zijnde echt een gigantische schop onder zn hol geven dattie maar ff op zoek moet gaan naar die adapter, want die zal der ongetwijfeld liggen. Omdat hij te lui is, laat ie ff een klant twv. zo'n 300 - 350 euro lopen. Sjongejonge... Sja niet dat ik hem daar gekocht had, maar het gaat om het principe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Zondagskindje schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:39:
Ik neem aan dat deze dopjes van de iRiver zijn ipv de iAudio?

Ik heb gisteravond het draadje "wat zijn goede oordopjes?" doorgenomen en ik ben een beetje geschrokken van de prijzen van sommige dopjes. Maar ik denk dat ik ook voor die Sony's ga.
Ik neem aan dat het geluid van deze dopjes in combinatie met de iRiver erg goed is?

Ik ben vorige week bij de Mediamarkt geweest en daar was niet 1 iAudo of een iRiver te vinden :(
Inderdaad, dit zijn de MX400 doppen die je bij de H340 krijgt (daar vraag je naar in de post daarboven ;) )

Je kunt inderdaad heel veel geld uit gaan geven aan doppen, maar zelf vind ik dat ook nog niet zo nodig en dan zit je met de Sony's gewoon erg goed. Zowel icm. m'n iRiver als m'n iAudio klinken ze heerlijk. Sommige mensen vinden ze wel bassig, maar dat vind ik totaal niet erg aangezien ik voornamelijk trance luister.
Sjoerd001 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:51:
Ik was gister in de Media Markt in Utrecht om even die spelers te checken en daar lagen ze gewoon naast elkaar. De iRiver stond uit maar kon je aanzetten, de iAudio daarentegen lag daar zonder remote. Lekker makkelijk dus! Ik heb nog gevraagd aan zo'n kerel daar of hij niet ergens een remote had liggen, maar nee dat kon niet. :X

Toen bij een andere electronicazaak geweest en daar was de accu ervan leeg. 'Nee meneer, dan kan ik hem niet laten zien' 'Sja je begrijpt toch wel dat ik hem ff aan wil zien voor ik hem koop?' 'Ja maar het beeldscherm is echt duidelijk hoor!' '.... dan houdt het op, goedemiddag'

Wat een SLECHTE verkoper zeg. Ik zou die " verkoper " als baas zijnde echt een gigantische schop onder zn hol geven dattie maar ff op zoek moet gaan naar die adapter, want die zal der ongetwijfeld liggen. Omdat hij te lui is, laat ie ff een klant twv. zo'n 300 - 350 euro lopen. Sjongejonge... Sja niet dat ik hem daar gekocht had, maar het gaat om het principe ;)
Dat ze bij de Mediamarkt de remote er niet bij hebben liggen is in verband met diefstal denk ik. Daar wordt echt _alles_ gejat. Daar lijmen ze zelfs de koppen van de scheerapparaten vast, omdat anders de mesjes eruit gejat worden en dan nog worden ze eruit gejat! :X

Maar ik zou hem idd ook zeker willen zien voor ik hem kocht. Vorig jaar lag de iRiver nog bij Dixons en heb ik hem daar bekeken. De U2 heb ik bij de Mediamarkt bekeken en online besteld. Dat die verkoper de remote er niet even bij wil pakken getuigd niet echt van service. Dan wil hij blijkbaar niks verkopen en dan verdien je idd een rotschop onder je ass.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

NrG_82 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:24:
[...]

Inderdaad, dit zijn de MX400 doppen die je bij de H340 krijgt (daar vraag je naar in de post daarboven ;) )
Ik vraag het maar voor de zekerheid aangezien je overal iAudio er bij gezet hebt :P
In iedergeval bedankt voor de uitleg :)

Als iemand in de buurt van Delft/Pijnacker een winkel weet die zowel de iAudio M3 als de H3x0 heeft, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 09-09 23:08
Ik heb ook die sony dopjes. Lange tijd geleden (+/- 6 jaar?) dat ik zulke dopjes gehad heb.. Ze zijn iets homp-bassig, maar dat is best weg te equalizen. Ze zijn wel weer even wennen, als je ze uit je oren doet is het echt van 'plop!'. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
MPmad schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:51:
iAudio heeft de prijzen van haar flashspelers in de VS flink verlaagd, waardoor ze weer wat in de buurt liggen van concurrerende merken.

Van iAudiophile.net

[...]

Ik neem aan dat dat binnenkort in Europa ook wel gaat gebeuren, want iAudio is hier fors duurder dan (bijvoorbeeld) iRiver. Het verschil is zó groot dat ik, iAudio-liefhebber, wel zou gaan twijfelen of ik niet bijvoorbeeld voor zo'n iRiver zou gaan (ook een uitstekende speler, tenslotte).

iRiver iFP-799 1 GB: €170
iAudio G3/U2/5 1 GB: €260/270
(prijzen van mp3spelers.nl)
Mail van Cowon zelf:
Dear Sir or Madame.

Good morning !!

Your point regarding the iPOD shuffle is correct.

No features are inside on iPOD shuffle, Only price merit.

Anyway, we do not have any plan to reduce the price based on short-term period.

B.regards / Brad
Naja dit is het antwoord van Cowon op de vraag of ze na de prijsverlaging in de US ook in de EU de prijzen gaan verlagen. Niet dus... Of ze willen er nog niet op ingaan, dat kan ook.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjoerd001 op 21-02-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Vreemd dat een mail van Cowon voor 2/3de over de iPod shuffle gaat. En dan ook nog eens afkraken. Ik vind het maar vaag. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Xander2000 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:41:
Vreemd dat een mail van Cowon voor 2/3de over de iPod shuffle gaat. En dan ook nog eens afkraken. Ik vind het maar vaag. :?
Komt puur door de opstelling van mijn gestuurde mail. Daarin heb ik die quote van iAudiophile.net opgenomen waarin de iPod Shuffle goed afgekraakt wordt. Dat vinden de mensen van Cowon wel leuk natuurlijk en gaan er dan graag op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Okey. :)

verder heeft mp3spelers.nl contact opgenomen met hun leverancier. Er is bij hun nog helemaal niets bekend over een prijswijziging. Overigens wel hulde voor deze zaak. De service is echt TOP! :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers, ik heb hier (30 mb) een paar scans (letterlijk) inzitten van de prints (plus wat hele brakke foto's) van een M3L.
Hoop dat ik er ooit iemand zo gek mee krijg om Rockbox oid naar de M3 te porten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Hmm okay, dat ziet er leuk uit... Wat was je ermee van plan? :9

[ Voor 170% gewijzigd door Sjoerd001 op 22-02-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Doet ie het nog? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjoerd001: Mjah, zelf niet zoveel eigenlijk. Had lichtelijk de hoop dat iemand aan de hand van die plaatjes wat meer duidelijkheid kon verschaffen over de gebruikte hardware en daarmee mogelijk de creatie van alternatieve firmware, het draaien van Linux of het porten van Rockbox mogelijk te maken.

@Betse: Hij doet het nog ja! :*) Het heeft me wat angstzweet gekost, helemaal toen het een en ander wat kraakte toen ik de printplaat iets te onvoorzichtig terug probeerde te krijgen. Voor de rest nog geen enkel probleem gehad. Typisch gevalletje van meer geluk dan wijsheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Ik heb een M3L besteld! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook net een M3L besteld bij mp3spelers.nl. Ik ben benieuwd, mijn eerste MP3 speler, en lang getwijfeld :)

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:52:
[..]
@Betse: Hij doet het nog ja! :*) Het heeft me wat angstzweet gekost, helemaal toen het een en ander wat kraakte toen ik de printplaat iets te onvoorzichtig terug probeerde te krijgen. Voor de rest nog geen enkel probleem gehad. Typisch gevalletje van meer geluk dan wijsheid :+
Nice :D

• Sjoerd001
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:17:
Ik heb dus ook net een M3L besteld bij mp3spelers.nl. Ik ben benieuwd, mijn eerste MP3 speler, en lang getwijfeld :)
Ik ook, mijn laatste audiogadget was echt 10 jaar terug ofzo, een Aiwa walkman met FM tuner voor 119 gulden. Doet het nog steeds trouwens. 8)7

Maarja na al jaren te hebben geroepen dat ik een MP3 speler wil toch maar eens actief gaan zoeken en de knoop doorgehaakt.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Hmm, dit ziet er mooi uit :)

Noreve Brengt op 28 februari een lederen hoesje uit voor de M5 (wat dus niet wil zeggen dat de M5 dan uitkomt). Een hoesje voor de M3/M3L is ook op komst en wordt over 10/15 dagen verwacht (ik heb ze gemaild).

Zo ziet het hoesje voor de M5 er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.noreve.com/images/etui_cowon_iaudio_m5_case.jpg

Ziet er erg stijlvol uit, wat mij betreft. Ik wil er wel zo een hebben voor mijn M3L (dat hoesje zal er uiteraard heel anders uitzien dan die voor de M5). Het prijskaartje is wel vrij heftig (40 euro), maar het ziet er dan ook erg mooi uit. Bovendien hebben deze hoesjes een afneembare riemclip, wat een stuk handiger is dan de 'lus' van het standaard M3 hoesje.

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 24-02-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Nou ik heb hem binnen hoor, uitermate tevreden! Zowel over http://www.mp3spelers.nl als over de speler(s). Erg mooie geluidskwaliteit en ik vind die standaard doppen (nog) niet irritant. Ze passen in ieder geval goed.

Even een vraagje.

Ik heb hem dus in een willekeurig USB poort gedaan, maar nou kwam de melding in Windows dat ik hem in een USB 1.0 poort had zitten en dat hij sneller zou gaan als ik hem in een USB 2.0 poort zou doen. Waaraan herken ik USB 1.0 en 2.0 poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Van buitenaf kan dat niet. Dat kun je zien in je systeembeheer of de handleiding van je mobo.
In ieder geval heb je óf USB 1.1 óf USB 2.0 poorten op je systeem, beide kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Damn.. ik heb een Asus P4B266 SE moederboard en die heeft 1.1 USB ports... Kan ik dat nog veranderen in 2.0? Of kan dat alleen met een ander moederboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Je kunt daarvoor een USB 2.0 PCI-kaartje kopen. Dan heb je evengoed USB 2.0 poorten. Kost niet al te veel, zo'n kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Hoe zit het met die firmware upgrades? Ik heb nu versie 1.33 (origineel) ik zag staan dat 1.35 uit is, maar de upgrade was bedoeld om van 1.31 naar 1.35 te gaan, kan ik die dan gebruiken? En blijven mn MP3s erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Je kan altijd upgraden aangezien de firmwares altijd cumulatief zijn (m.a.w. altijd alle fixes van de voorgaande firmwares + wat er nu bij gekomen is).
Alles blijft verder op de speler staan zoals jij het neergezet hebt, alleen vergeet de speler in welke map en welk nummer hij aan het spelen was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:21:
alleen vergeet de speler in welke map en welk nummer hij aan het spelen was ...
Dat doet is zowiezo best vaak :/ verder heel tevreden natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

je kan bij macmall.com voor 130 euro de g3 1GB bestellen, int orders alleen per telefoon, geen idee wat de verzendkosten zijn (en evt invoerkosten, heb ik trouwens nog nooit hoeven betalen)

m3 kost 212 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:22:
[...]

Dat doet is zowiezo best vaak :/ verder heel tevreden natuurlijk :)
Ik ken alleen de M3 erg goed maardaar kan je opgeven dat hij moet "resumen on start" en met "autoplay on start" druk je 1 knop en begint de speler precies waar die was. Of dit trouwens voor alle Cowon producten geldt kan ik niet met zekerheid zeggen, maar nadat het apparaat als USB device herkert is is het over met onthouden waar die was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airliner schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 01:42:
je kan bij macmall.com voor 130 euro de g3 1GB bestellen, int orders alleen per telefoon, geen idee wat de verzendkosten zijn (en evt invoerkosten, heb ik trouwens nog nooit hoeven betalen)

m3 kost 212 euro
Das amerika hé ;)
Hier kost ie240€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dan eindelijk ook de stap gemaakt naar mp3-spelers, en heb donderdag een storting vanuit België gedaan voor een aankoop van de iAudio M3L bij mp3players.nl.

Wanneer zou hij aan gaan komen, want ik ben vrij tot zeer ongeduldig?

Mijn laptop is van 2000 (packard bell, celeron 600 ofzo), ik vrees dus dat ik nog geen usb 2.0 heb, is dit echt zoveel sneller?

Ik had nog een vraag, maar die ben ik even vergeten, maar alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:11:
Mijn laptop is van 2000 (packard bell, celeron 600 ofzo), ik vrees dus dat ik nog geen usb 2.0 heb, is dit echt zoveel sneller?
USB2.0 is idd wel een stuk sneller, maar mits enig geduld overleef je het wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:22:
[...]

USB2.0 is idd wel een stuk sneller, maar mits enig geduld overleef je het wel 8)
Enig idee over hoe lang het duurt om bv een album tegen 192 kbit/s over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou het niet zo kunnen zeggen (M3L is even weg voor reparatie/vervanging), maar het gaat zeker wel even duren om het ding vol te zetten.

Ik kan je wel aanraden om een USB 2.0 kaartje voor je laptop te kopen. Is zeker een stuk sneller en zo'n kaartje hoeft niet veel te kosten, 25 euro ofzo. Ervan uitgaande dat je laptop een PCMCIA slot heeft, tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:23:
[...]

Enig idee over hoe lang het duurt om bv een album tegen 192 kbit/s over te zetten?
Neem aan dat een album aan die bitrate ongeveer 100MB is
met USB1.1 ~ 100 sec = 1.5min
met USB2.0 ~ 14 sec = 0.2min
met 1.1@1MB/s en 2.0@7MB/s ongeveer uiteraard en bovendien sterk afhankelijk van de MP3-speler (met iAudio zit het uiteraard wel goed)
Voor 1GB kan het met 1.1 wel een kwartier duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
LightYears schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 08:51:
[...]

Ik ken alleen de M3 erg goed maardaar kan je opgeven dat hij moet "resumen on start" en met "autoplay on start" druk je 1 knop en begint de speler precies waar die was. Of dit trouwens voor alle Cowon producten geldt kan ik niet met zekerheid zeggen, maar nadat het apparaat als USB device herkert is is het over met onthouden waar die was :(
Zou dat het zijn, want het is wel verotte irritant. telkens start ie met hetzelfde nummer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:11:
Heb dan eindelijk ook de stap gemaakt naar mp3-spelers, en heb donderdag een storting vanuit België gedaan voor een aankoop van de iAudio M3L bij mp3players.nl.

Wanneer zou hij aan gaan komen, want ik ben vrij tot zeer ongeduldig?

Ik had nog een vraag, maar die ben ik even vergeten, maar alvast bedankt voor je reactie!
Nog steeds niks, dat gaat pas maandag worden: vind ik wel wat lang duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand al wat meer over de iAidio X5? waar word deze HDD verkocht behalve dan bij wehkamp?
wat is de ECHTE prijs? hoelang is de batterij duur? en wat zijn de afmetingen?
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Is de M3L nog ergens in Ned. goedkoper dan € 313,- (incl) bij mp3man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep me al rotgezocht op 't i-net naar een goedkopere versie van de M3L, maar binnen Ned is volgens mij mp3man.nl op dit moment 't goedkoopst met € 313,-.. zal ongetwijfeld wel weer een keer veranderen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik wil mijn iaudio m3 verkopen... Wat kan ik voor zoiets vragen? Zonder oordoppen maar ik kan me ook neit voorstellen dat iemand 2e hands doppen wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De laagste nieuwprijs is momenteel €289, dus ik zou zeggen iets van €220.
Hangt er ook vanaf hoe oud je speler is.

[ Voor 23% gewijzigd door Piggen op 05-03-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laagste prijs is 289 euro? bij mp3man zijn ze al een hele tijd niet verkrijgbaar...een beetje raar dat ze nog op de site staan...en die prijzen van hun wijzigen ook elke dag....wel een beetke rare winkel geworden...volgens mij proberen ze mensen voor de gek te houden door die lage prijzen neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
MPmad schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:08:
De laagste nieuwprijs is momenteel €289, dus ik zou zeggen iets van €220.
Hangt er ook vanaf hoe oud je speler is.
Je hebt me verkeerd begrepen.
Ik wou hem zelf namelijk misschien kopen.

wiljemenu
Op de website van mp3man staat wel dat hij niet op voorraad is en dat je je kan aanmelden zodat je via mail bericht krijgt wanneer ze weer op voorraad zijn! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik reageerde niet op jou, maar op Low-Fi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een iaudio5 512MB gaan kopen, maar weet nog niet echt zeker, heeft iemand ervaring met het dingetje, want ik wil graag weten hoe dat ie in het gebruik is enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Wat wil je exact weten? Ik heb er ook 1 sinds een week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat word dan het verschil tussen de M3 en de M5? zijn er meer/andere fucties?
ik zit zelf meer op de X5 te wachten weet iemand hier al wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

M5: als M3, maar met monochroom scherm
X5: kleurenscherm, foto's bekijken, (beperkt) video afspelen, USB-host

meer informatie is te vinden op http://www.iaudiophile.net/forums/ :)

Ik wil m'n M3L trouwens onderhand wel terug. 2 weken geleden RMA gestuurd, en verder niets van gehoord. Ik wil wel weer muziek op de fiets.

[ Voor 30% gewijzigd door Piggen op 06-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:12:
[...]

Zou dat het zijn, want het is wel verotte irritant. telkens start ie met hetzelfde nummer :S
Hij begint standaard als ie vergeten is waar ie was op het eerste nummer wat ie tegen komt, zoniet in de root dan in de eerste sub-map (niet de record, d-playlist (wat geen map is) of voice map / in mijn geval iAudio/Music/file.mp3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 04:08:
Werkt ie goed, hoelang doe je gemiddeld met een batterij, is de besturing een beetje soepel, hm dat was het wel zo'n beetje, zal nog wel wat vergeten zijn, maar als je nog dingen opgevallen zijn zou ik dat graag ook wel willen weten.

Bedankt en groet,
Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:50:
[...]

Werkt ie goed, hoelang doe je gemiddeld met een batterij, is de besturing een beetje soepel, hm dat was het wel zo'n beetje, zal nog wel wat vergeten zijn, maar als je nog dingen opgevallen zijn zou ik dat graag ook wel willen weten.

Bedankt en groet,
Luc
Hoi, ik ben sinds een aantal weken in het bezit van de Iaudio5. Ik ben er zeer over te spreken al heb ik de speler sinds een week retour gezonden omdat er een storing te horen viel in de volume verhoging van 36 naar 37 (en terug). Niet echt storend, slechts een zeer korte storing, maar ik vind dat dit niet hoort voor zo een klasse-speler en dito prijs. Ik krijg dan ook een nieuw exemplaar. Laat nu een reviewer precies hetzelfde hebben ondervonden (link: http://www.iaudiophile.net/content.php?review.19). Ik raad je aan deze review te lezen, zeer uitgebreid en zeer informatief. De batterij duur is vlgs. opgave 20 uur. Dat is ook mogelijk zolang je het beperkt tot aanzetten en afspelen. Reken maar op een gemiddelde duur van 15 á 17 uur wanneer je wat actiever bent met het menu enz. De besturing verloopt heel soepel en intuitief. Echt een fijne speler, zeer goed afgewerkt, uitgebreide instelmogelijkheden.

Groet,
Alt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 04:08:
Xander2000,

Lees mijn bericht van hiervoor even als je wilt. heb jij ook de storing in het volume zoals ik beschreef?

Groet,
Alt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Hmm.. Ik heb het even gelezen. Normaal heb ik hem nooit harder dan 22 staan, dus ik ga even luisteren. :)

Idd, verrek van 28 -> 29 zit een glitch. Verder zakt het volume zo nu en dan naar mate je harder gaat. :? Boven de 31 trouwens sterke vervorming. Hij staat dan ook wel idioot hard.

Waar de reviewer over spreekt (+32) is dus echt idioot hard en daar kom ik dus never nooit. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Oyster op 07-03-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verschilt per hoofdtelefoon sterk. Ik gebruik een Sennheiser PX-200 en die vraagt veel "vermogen". Een normaal geluidsniveau voor deze hoofdtelefoon in combinatie met de iaudio 5 is vanaf 30. En die vervorming, daar heb ik dan weer geen last van (maar dat hangt ook weer af van de kwaliteit van het mp3-tje). Van 29 naar 30, daar had ik weer geen storing, uitsluitend van 36 naar 37 en terug. Vreemd, heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:32:
Verder zakt het volume zo nu en dan naar mate je harder gaat. :?
Ook geen last van. Zijn die zaken op te lossen door een nieuwe firmware denk je?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb de Sony MDR-E838LP met een impedantie van 16 Ohm.

Dat is idd een kwestie van nieuwe firmware. Als het versterkertje niet genoeg vermogen kan leveren (waardoor hij inzakt) zou het na die volume instelling moeten aanhouden. Dus vanaf bijvoorbeeld 36 steeds zachter/meer vervorming.

[ Voor 68% gewijzigd door Oyster op 07-03-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:55:
Ik heb de Sony MDR-E838LP met een impedantie van 16 Ohm.
Daar zit dus het verschil, de Sennheiser: 32 Ohm impedantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Spec van de iAudio:
- 13mW + 13mW (16 Ohm Earphones)

Ze hebben dit gemeten bij 16 Ohm. het lijkt er dus ook op dat de uitgangsimpedantie van de i5 ook 16Ohm is. In dat geval is een hoofdtelefoon van 16 Ohm het meest gunstigste wat betreft vermogensoverdracht. Dus de reviewer had beter de spec moeten lezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Klopt vlgs. mij wat je aangeeft. Maar ik ben zeer te spreken over die Sennheiser, en ik wist van tevoren dat ie meer vermogen vraagt. Ik kan trouwens geen dopjes aan, die dingen willen maar niet blijven zitten bij mij (wel een aardig setje bij de iaudio5, en de kleur wit is weer is wat anders). Ik heb trouwens de zwart/witte speler van 1gb.

Groet,
Alt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig ervaring met de rma afhandeling van iAudio, ik heb namelijk een maand geleden een m3l mp3speler gekocht maar heb nu al last van dat er een draadbreuk op de aansluiting van de afstandsbediening zit. Zou ik het beste contact op kunnen nemen met iaudio of met de webshop voor de garantie hiervan?

Valt me trouwens wel tegen dat ik nu al problemen met deze mp3speler heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Alt,

thnx voor je reactie, goeie review bij die link trouwens, dat gedoe met het volume en de andere problemen die in die review staan, is daar wat aan gedaan in de nieuwe firmware upgrades??
Behalve dat lijkt me de iaudio5 een hele goeie flash mp3speler. :)

Luc
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.