"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 111703
Ik kan niet wachten!
Verwijderd
ik denk niet echt dat dat gaat gebeurenjos707 schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:09:
Stel je nu eens voor dat iedereen morgen om 9u achter zijn pc'tje klaar staat om HL2 te unlocken en dat Valve dan droogweg afkomt met een medeling dat de release nog even wordt uitgesteldKan mij wel voorstellen dat een aantal mensen dat HL2 doosje gewoon oppeten
hoop alleen wel dat ze alle traffic aankunnen
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Orderstatus gcshop.nl: Verzonden
Misschien kan ik nog voordat school begint, het hoesje aanschouwen.. of naar school meenemen om iedereen te imponeren:P
Anoniem: 99613
Ja, het openingsmenu en het begin.. Het gaat om een startende indicatie voor de mensen om hun te overtuigen dat het spel het wel degelijk waard is.. En natuurlijk om te bewijzen dat ik het aan het spelen ben..m0nk schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:00:
[...]
Had ik al begrepenmaare hoever wil je in die 10 min komen dan voor die screenie's?!
![]()
Geen school neeh.. Zit normaliter op de uni maar morgen geen college tot 13.45.. En tsja, of dat nou zo belangrijk is?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 15-11-2004 15:13 ]
Verwijderd
Anoniem: 111703
Wat als iemand ff een mod maakt die de gewichtlimiet van de manipulator weg haalt en vervolgens aan spelmode maakt "Car wreck" oid
Met fiatjes smijten tegen andere spelers aan
Of met andere mensen smijten! Of eerst mensen neerknallen en met hun lijken gaan klooien
zou zeggen probeer het uitVerwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:08:
Stel dat ik nu nog ga beginnen met Steam, hoelang duurt het dan om te downloaden? (ik heb 8 mbit download) Haal ik dat voor de release date?
tis ongeveer 4 gig.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
Ik moet dus kiezen nu: of bestellen via Steam en preloaden en hopen dat ie voor de release date binnen is (morgen kunnen spelen) of morgen in een winkel kopen met het risico dat het is uitverkocht als ik te laat ben.Hubert schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:13:
[...]
zou zeggen probeer het uit
tis ongeveer 4 gig.
Wat kan het leven toch ingewikkeld zijn soms
Wat is wijsheid?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 15:22 ]
Anoniem: 105583
Leg me dat eens uit Aub.
Alvast bedankt
Verwijderd
Bekijk eens een gameplay filmpje zou ik zeggen. Overigens is HL1 het enige spel ooit dat ik na het uitspelen heb weggegooid omdat ik het zooo slecht vond. maar ik verwacht dat deel 2 vele malen beter is.Anoniem: 105583 schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:21:
Waarom vindt iedereen dit spel nou zo gaaf en wacht iedereen er al meer dan een jaar op. Half-life 1 vind ik niet zo tof toch is het echt een cult game geworden iedere zelfrespecterende gamer moet het gewoon gespeeld hebben. Toch blijf ik zeggen dat het niet zo'n super spel is op het moment zijn er toch veel betere spellen met betere graphics en ongeveer vergelijkbare physics engines (denk aan doom3, MOH:een of andere sun rising ofzow) Graphics van doom zijn goed, MOH blijkt ook super te zijn, de physics zijn ook vergelijkbaar. Wat is er nou zo vooruitstrevend aan dit ene spel????
Leg me dat eens uit Aub.
Alvast bedankt
Verwijderd
Heb jij de filmpjes bekeken van Half Life 2? Er is echt een wereld van verschil hoor, die Source engine is gewoon vet 1337Anoniem: 105583 schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:21:
Waarom vindt iedereen dit spel nou zo gaaf en wacht iedereen er al meer dan een jaar op. Half-life 1 vind ik niet zo tof toch is het echt een cult game geworden iedere zelfrespecterende gamer moet het gewoon gespeeld hebben. Toch blijf ik zeggen dat het niet zo'n super spel is op het moment zijn er toch veel betere spellen met betere graphics en ongeveer vergelijkbare physics engines (denk aan doom3, MOH:een of andere sun rising ofzow) Graphics van doom zijn goed, MOH blijkt ook super te zijn, de physics zijn ook vergelijkbaar. Wat is er nou zo vooruitstrevend aan dit ene spel????
Leg me dat eens uit Aub.
Alvast bedankt
edit: Aspi was me voor
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 15:24 ]

"Blows away the competition" is de beste beschrijving van deze game, niets of niemand zal ook maar dichtbij komen...
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Doom3 vergelijkbare psychics engine ???Anoniem: 105583 schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:21:
. Toch blijf ik zeggen dat het niet zo'n super spel is op het moment zijn er toch veel betere spellen met betere graphics en ongeveer vergelijkbare physics engines (denk aan doom3, MOH:een of andere sun rising ofzow)

Ze zeiden misschien aan het eind van de middag, das wel mooi !
Over de gameplay bij Doom3 kunnen we 't eens zijn; die was simpel._SouLmaN_ schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:29:
[...]
Doom3 vergelijkbare psychics engine ???Je weet duidelijk niet waar je over praat
Ga maar eens CS Source spelen, of wat filmpjes van hl2 kijken
Maar de physics-engine was wel de meest jitter-loze/strech-loze die ik tot nu toe gezien heb. Dus ja, vergelijkbaar met HL2 (op basis van de filmpjes).
Zou dat pas zeggen als je HL2 eenmaal gespeeld hebt...Anoniem: 105583 schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:21:
Toch blijf ik zeggen dat het niet zo'n super spel is
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
dat eerste klopt, maar hl1 was toch echt zo linear als het maar zijn kon hooring._Buttje schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:29:
Een heel sterk punt van HL1 was het verhaal en daarnaast de gevarieerde manier om van A naar B te komen .... nej, daar kan DoomIII een puntje aan zuigen
Interactie met de omgeving was ook 0.0 bij doom3 (behalve schakelaars indrukken) en dat filmpje van Hl2 met dat zwembad waar al die tonnen en hout ingegooid worden zie ik de doom3 engine zo snel niet voor elkaar krijgen.LiToKi schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:31:
[...]
Over de gameplay bij Doom3 kunnen we 't eens zijn; die was simpel.
Maar de physics-engine was wel de meest jitter-loze/strech-loze die ik tot nu toe gezien heb. Dus ja, vergelijkbaar met HL2 (op basis van de filmpjes).
.
Gaan we nu weer beginnen over dat doom3 verhaal? nee natuurlijk zie je dat doom3 niet doen, die eigenschappen zitten nieteens ingebouwd ind e enigine, nogal wiedes. Als we zo gaan beginnen lust ik er nog wel een paar, zo is de hl2 engine mateloos achterhaald, niet eens per pixel lighting, dat heeft tegenwoordig iedere game, wat waardeloos van hl2. Maw, kappen nou, iedere game heeft zijn pros en cons, en het ligt helemaal aan jezelf welke jij leuker vindt om te spelen._SouLmaN_ schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:34:
[...]
Interactie met de omgeving was ook 0.0 bij doom3 (behalve schakelaars indrukken) en dat filmpje van Hl2 met dat zwembad waar al die tonnen en hout ingegooid worden zie ik de doom3 engine zo snel niet voor elkaar krijgen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Hum bij doom 3 zaten (als ik het mij goed herinner) wel een paar dev levels waarin je de physics kon bekijken. Doom3 heeft ervoor gekozen om meer gfx te laten zien ipv physics om cpu kracht te besparen, hl2 zal meer een combinatie zijn en meer geneigt naar de physics._SouLmaN_ schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:34:
[...]
Interactie met de omgeving was ook 0.0 bij doom3 (behalve schakelaars indrukken) en dat filmpje van Hl2 met dat zwembad waar al die tonnen en hout ingegooid worden zie ik de doom3 engine zo snel niet voor elkaar krijgen.
Omdat het niet in het SPEL Doom3 zit wil niet zeggen dat de engine het niet kan...
//edit: en @Maverick een discussie kan best interessant zijn hierover mits goede onderbouwingen/uitleg enzo.
Iig beter dan wie hem al aan het preloaden is of wie zijn hl2 al verzonden is

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 15:39 ]
Hoezo niet? De physics engine kan 't, maar omdat 't redelijk veel CPU slurpt (zie CS:Source), werd 't in Doom3 niet gebruikt, net als voertuigen trouwens._SouLmaN_ schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:34:
[...]
In de gelekte alpha stond 't allemaal nog wel aan (kon je ook plankjes doormidden schieten), maar omdat Carmack zo'n stugge vent is, slopen ze bij id gedurende de productie altijd de fancy opties eruit

Gelukkig durven ze 't bij Valve wel aan
@Maverick; eindelijk weer eens een discussie met een beetje inhoud
[ Voor 8% gewijzigd door LiToKi op 15-11-2004 15:41 ]
Het tweede ook hoor, maar dan moet je wel goed lezend0s schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:33:
[...]
dat eerste klopt, maar hl1 was toch echt zo linear als het maar zijn kon hoor
De manier om van A naar B te komen was gevarieerd .. soms moest je flink zoeken en pielen en proberen om ergens een way through te vinden
.. het lag er niet al te dik bovenop .. DoomII is gewoon peanuts, maargoed, laten we eerlijk zijn .. zo hebben de makers het ook bedoeld!
'k heb het niet over het aantal mogelijkheden, hoewel daar volgens mij meer opties/mogelijkheden waren dan DoomIII .. maar het is alweer een hele poos geleden dat ik um speelde moet ik bekennen

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat is waar, maar ik heb een beetje een schurft hekel aan het "blaat maar raak" princiepe als het over een andere game dan je eigen lievelingsgame gaat.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:38:
[...]
Iig beter dan wie hem al aan het preloaden is of wie zijn hl2 al verzonden is
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ok, het wordt misschien het beste SP event ooit, maar hoe leuk is het nu om voor de tweede keer te spelen, en wat heb je nu voor MP? Helemaal nix, behalve een opgepoetste versie van counter strike, en dan nog niet eens nieuwe levels, nee gewoon de oude.
Voor mij is het helaas de 60 euro niet waard....
Verwijderd
Mja dat moet je elimineren door een TR te maken of er gewoon niet op in te gaan, maar met zulke reacties als deze van mij en die van jou die het bij voorbaat 'al verpesten' mis je misschien wel een interessante discussie. En om nog meer offtopic te gaan ik mis dat wel in heel SGD, wordt te snel door users bepaalde dingen de kop ingedrukt om het zo maar ff te zeggen.Maverick schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:43:
[...]
Dat is waar, maar ik heb een beetje een schurft hekel aan het "blaat maar raak" princiepe als het over een andere game dan je eigen lievelingsgame gaat.
Het preloaden via Steam duurt op jouw topsnelheid circa 1,5 uur, je bent dus nog ruim op tijd. Of je wilt kopen via de winkel hangt van een aantal zaken af:Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:21:
[...]
Ik moet dus kiezen nu: of bestellen via Steam en preloaden en hopen dat ie voor de release date binnen is (morgen kunnen spelen) of morgen in een winkel kopen met het risico dat het is uitverkocht als ik te laat ben.
Wat kan het leven toch ingewikkeld zijn soms
Wat is wijsheid?
- Heb je een credit card?
- Wil je een DVD-doosje (want je krijgt alleen maar een inlegvelletje en geen volle handleiding). Je kan ook de Steam-download back-uppen en op DVD-branden.
- Ben je bang dat als je niets fysieks hebt, je het spel op den duur misschien niet meer kan spelen? (Met Steam is nu wel gebleken dat zelfs als je het spel fysiek hebt en Steam niet werkt, je er niets mee kan, tenminste bij installatie).
- Gun je de makers meer geld? (en tegelijk de uitgever en de winkelier minder met hun woekerprijzen?)
De bovenstaande overwegingen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik Bronze gekocht heb (ik heb de back-catalog en voor Source ga ik niet alles opnieuw uitspelen) en DoD kan me niets schelen. Het kostte inclusief belasting 59 dollar wat op 46 euro uitkomt met de valutakoers van vandaag. En morgen kan ik klokslag 0900 zeker spelen, zonder de deur uit te gaan.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Iemand intresse in een dualMP 2600+
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
op zijn topsnelheid wel ja,Armada schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:48:
[...]
Het preloaden via Steam duurt op jouw topsnelheid circa 1,5 uur, je bent dus nog ruim op tijd.
alleen je bent toch wel iets afhankelijker van de snelheid van steam op dit moment
ik deed er 7 uur over ofzo
[ Voor 1% gewijzigd door johnneman op 15-11-2004 15:52 . Reden: typo ]
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Anoniem: 105583
Maar ik heb tot nu toe nog elk spel dat ik de eerste paar levels mooi vond gekocht dus ik contribute alleen aan mooie en degelijke spellen.
Veel plezier en weinig RSI morgen jongens.
Ja, het zal wel druk zijn, maar as we speak zijn er nog meer dan 16 uren voorbij te gaan.johnuitalmelo schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:51:
[...]
op zijn topsnelheid wel ja,
alleen je bent toch wel iets afhankelijker van de snelheid van steam op dit moment
ik deed er 7 uur over ofzo
Bovendien kan hij de pre-load altijd aan zetten, ongeacht of hij hem via Steam koopt of niet en dan kan hij na een uurtje wel zien of hij uitkomt...
Zullen er nu veel mensen alsnog gaan preloaden? De grootste berg zal toch al wel geweest zijn. Overigens ben ik niet bang voor het verstoppen van de servers morgen. De download na vrijgeven zal wel zeer klein zijn en er zullen verschillende content-servers voor de grote download zijn en een aantal voor authenticatie...
Precies zo denk ik dus ook ... cs source was al een grote tegenvallerAnoniem: 105583 schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:54:
Ik hoef niet bang te zijn dat half life twee gaat draaien bij mij, toch zal ik hem eerst "vrijwel legaal" spelen als hij goed loopt en het is idd zo'n VET BRUUT SUPER GAAF spel als iedereen hier zegt dan overweeg ik hem te kopen. Ik vindt het risico van meteen kopen en idd een overhype te groot om daar mijn geld aan uit te geven.
Maar ik heb tot nu toe nog elk spel dat ik de eerste paar levels mooi vond gekocht dus ik contribute alleen aan mooie en degelijke spellen.
Veel plezier en weinig RSI morgen jongens.
\O/ weeeee =[specs]=
Je bedoelt wanneer ik hem al aan het spelen ben? Nee dank je...Energy99 schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:05:
Als je HL2 by Dynabyte pre-ordered dan kost ie 49.95 Euri. Kan je em meteen morgen om 09:00uur op gaan halen
Ook toch als je em op de releasedag koopt?Energy99 schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:05:
Als je HL2 by Dynabyte pre-ordered dan kost ie 49.95 Euri. Kan je em meteen morgen om 09:00uur op gaan halen
Op de site staat dat als je em NA de releasedag koopt hij de normale prijs is.
Dus OP de dag (morgen) 50 euro, zelfs voor non-preorders lijkt me, preorder is er alleen om zeker van te zijn dat je er 1 kan kopen.
Anoniem: 89184
Dat weet niemand. De HL2 levels zijn waarschijnlijk een stuk groter. Beide games draaien op dezelfde engine. De alpha versie liep zeer soepel op m'n pc (zie m'n specs)Evil M@V schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:18:
Hoeveel zwaarder is HL2 tenopzichte vna CS:Source?
Ja dat klopt, maar ik denk dat de DVD's snel over de toonbank zullen vliegen, en als je er geen gepre-ordered hebt, en er bijvoorbeeld pas smiddag erbij bent, dat je er dan naar kan fluiten.Hidde schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:12:
[...]
Ook toch als je em op de releasedag koopt?
Op de site staat dat als je em NA de releasedag koopt hij de normale prijs is.
Dus OP de dag (morgen) 50 euro, zelfs voor non-preorders lijkt me, preorder is er alleen om zeker van te zijn dat je er 1 kan kopen.

\O/ weeeee =[specs]=
wellicht zwaardere textures ofzo.Evil M@V schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:18:
Maar ik dacht dat HL2 beter geperfectioneerd was en dus beter zou lopen. Maarja, who knows.
De HL2 levels zijn gemaakt op PC's met GF4 4600 ti kaarten, Gabe wilde er zeker van zijn dat de HL2 levels goed draaien zelfs op deze kaarten.Xrenity schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:20:
[...]
wellicht zwaardere textures ofzo.
Maar ik dacht dat HL2 beter geperfectioneerd was en dus beter zou lopen. Maarja, who knows.
Anoniem: 93354
Uhm ik vind css zeker wel een waardige mp. Scheinbaar heb jij het nog nooit gespeeld want dan zou je dat niet zeggen. En liever een opgepoetste oude game als mp dan een 4man mp zoals in d3, maak dan gewoon geen mp...greatgonzo schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:44:
Ik ben bang dat het spel ontzettend overhyped gaat worden..
Ok, het wordt misschien het beste SP event ooit, maar hoe leuk is het nu om voor de tweede keer te spelen, en wat heb je nu voor MP? Helemaal nix, behalve een opgepoetste versie van counter strike, en dan nog niet eens nieuwe levels, nee gewoon de oude.
Voor mij is het helaas de 60 euro niet waard....
En wat dacht je van alle mods? nee de hl2 sp is voor jouw misschien geen 60 euro waard maar samen met css en alle mods is het die 60 euro meer dan waard.
hl2 zal wel een stuk(je?) zwaarder zijn. De maps zijn een stuk groter en er moet ook nog AI berekend worden en de physics spelen een veel grotere rol. In css word er niet echt veel gebruik gemaakt van de physics.Hoeveel zwaarder is HL2 tenopzichte vna CS:Source?
Morgen komt waarscheinlijk ook mijn 3500+ binnen, hoop dat ie een beetje vroeg komt, kan ik snel niewe pc in elkaar bouwen en dan weer veder gaan met hl2 (en hopen dat me x800 dan wel goed werkt).
Goh dat was wel te verwachten met zo'n bak. Kijk als je nou rond een 2 ghz bakje had oke. Ik had toch op zijn minst verwacht dat ie soepel loopt.Anoniem: 89184 schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:20:
[...]
Dat weet niemand. De HL2 levels zijn waarschijnlijk een stuk groter. Beide games draaien op dezelfde engine. De alpha versie liep zeer soepel op m'n pc (zie m'n specs)
HL2 heeft te maken met een AI, CS:S niet (of je moet met bots willen spelen) en aangezien de AI zeer geavanceerd schijnt te zijn, zou dit toch wel een stukje cpu-peformance vreten. Verder verwacht ik niet dat hij super zwaar is, of er moeten grote, stukken met een hoop textures etc. inzitten, die je niet ziet (of niet in zo'n hoeveelheden) in een CS-S map.Evil M@V schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:18:
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik heb je nog nooiy in deze thread gezien, en precies nu ineens ben je ersupermel_nl schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:29:
Ik ik ik ik ik ik plz
Ik zou die coupon aan een wat prominentere bezoeker geven
Verwijderd
Graag
[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 16:38 ]
Anoniem: 103538
De HL² maps zijn veel groter, en de physics zijn (hoop ik) anders. Niet dat je er tegen aanloopt en dat ze je wegduwen hoop ikThund3r schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:33:
[...]
HL2 heeft te maken met een AI, CS:S niet (of je moet met bots willen spelen) en aangezien de AI zeer geavanceerd schijnt te zijn, zou dit toch wel een stukje cpu-peformance vreten. Verder verwacht ik niet dat hij super zwaar is, of er moeten grote, stukken met een hoop textures etc. inzitten, die je niet ziet (of niet in zo'n hoeveelheden) in een CS-S map.

maarja morgen D-Day
speciaal vrij gevraagt voor school
teminste is dit topic niet al bijna vol
ik heb bij men ati kaart, een bon voor gratis hl2 gekregen, nu zoals iedereen (en ik ook) weet kan je nu van steam preloaden en morgen men key ingeven zodat ik hem kan spelen of je kan hem bestellen via steam en dan verzendingskosten betalen, maar het probleem hierbij is:
ik wil helemaal GEEN steam op men computer dus (nu komt het) zou ik van iemand die bv. het spel in de winkel koopt de dvd eens kunnen lenen om te installeren en dan men key in geven (legale key dus) zodat ik het spel ook legaal in bezit heb (we kopen immers geen software, maar een licentie op die software en die licentie heb ik (key)) of zou ik bv. de w*r*z editie kunnen downloaden en daar dan mijn geldige key voor activatie gebruiken en dus de crack die daar waarschijnlijk bijgeleverd wordt negeren.
alvast bedankt iedereen
De retailversie gebruikt ook Steam. Daarnaast ben ik niet zo te spreken over de praktijk die je beschrijftscatman schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:38:
ik heb mss een stomme vraag, maar mss hebben anderen mensen er ook iets aan:
ik heb bij men ati kaart, een bon voor gratis hl2 gekregen, nu zoals iedereen (en ik ook) weet kan je nu van steam preloaden en morgen men key ingeven zodat ik hem kan spelen of je kan hem bestellen via steam en dan verzendingskosten betalen, maar het probleem hierbij is:
ik wil helemaal GEEN steam op men computer dus (nu komt het) zou ik van iemand die bv. het spel in de winkel koopt de dvd eens kunnen lenen om te installeren en dan men key in geven (legale key dus) zodat ik het spel ook legaal in bezit heb (we kopen immers geen software, maar een licentie op die software en die licentie heb ik (key)) of zou ik bv. de w*r*z editie kunnen downloaden en daar dan mijn geldige key voor activatie gebruiken en dus de crack die daar waarschijnlijk bijgeleverd wordt negeren.
alvast bedankt iedereen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 103538 op 15-11-2004 16:39 ]
half-life2 is gewoon steam hoorscatman schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:38:
ik heb mss een stomme vraag, maar mss hebben anderen mensen er ook iets aan:
ik wil helemaal [b]GEEN steam[b/] op men computer dus (nu komt het) zou ik van iemand die bv. het spel in de winkel koopt de dvd eens kunnen lenen om te installeren en dan men key in geven (legale key dus) zodat ik het spel ook legaal in bezit heb (we kopen immers geen software, maar een licentie op die software en die licentie heb ik (key)) of zou ik bv. de w*r*z editie kunnen downloaden en daar dan mijn geldige key voor activatie gebruiken en dus de crack die daar waarschijnlijk bijgeleverd wordt negeren.
alvast bedankt iedereen
maakt niet uit welke versie je heb.
kun je dit aub eens uitleggen? zelfs met gelekte versie te downloaden doe ik toch weinig verkeerd aangezien ik legale licentie op die software heb (lees: de legale key)Anoniem: 103538 schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:39:
[...]
De retailversie gebruikt ook Steam. Daarnaast ben ik niet zo te spreken over de praktijk die je beschrijft
welke gelekte versiescatman schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:43:
[...]
kun je dit aub eens uitleggen? zelfs met gelekte versie te downloaden doe ik toch weinig verkeerd aangezien ik legale licentie op die software heb (lees: de legale key)

ik bedoel de versie die waarschijnlijk nog gaat lekken... (lees w*r*z)
Je moet sowieso steam gebruiken als je wilt spelen. Waarom is dat zo'n probleem?scatman schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:43:
[...]
kun je dit aub eens uitleggen? zelfs met gelekte versie te downloaden doe ik toch weinig verkeerd aangezien ik legale licentie op die software heb (lees: de legale key)
Gelukkig heb ik nog een redelijke overclock marge, 3200+ doet hij zowiezo.
Dus hijs zoiezo gelekt, maar zo kan je het niet noemen, hijs nooit gelekt omdat je em via steam kan downloaden.
Alleen laten we het nou niet over warez gaan houe, alles wordt gekraakt, maar HL2 is bijna perfect beveiligd!
morgen als ik wakker word sprint ik iig snel naar de winkel toe, kom er om 6 uur sowieso langs om naar me werk te gaan
maar ik wil em gewoon eerder spelen dan 12 uur (dan ben ik pas klaar met werk)
Ik heb een TI4400 128MB dus het zal wel goed moeten draaien denk ik!Anoniem: 89184 schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:23:
[...]
De HL2 levels zijn gemaakt op PC's met GF4 4600 ti kaarten, Gabe wilde er zeker van zijn dat de HL2 levels goed draaien zelfs op deze kaarten.
Ik loop zo heel gelukkig de winkel uit, ik kijk nog even op de bon, staat er: "De wereld rond - Diversen" €57.99
Zo zie je maar weer hoe groot die macht van een uitgever is (terecht of niet, is aan beide kanten wat over te zeggen).
Ik kreeg er trouwens GRATIS een HL2 T-Shirt bij
* Bizzarro is blij
Mooi jij doet niet meer mee met de lotingBizzarro schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:55:
Ik heb zojuist HL2 gekocht bij een gamezaak in Rotterdam (ze had me uitdrukkelijk gevraagd aan niemand te vertellen dat ik hem daar gekocht had dus dat doe ik ook niet).
Ik loop zo heel gelukkig de winkel uit, ik kijk nog even op de bon, staat er: "De wereld rond - Diversen" €57.99![]()
![]()
Zo zie je maar weer hoe groot die macht van een uitgever is (terecht of niet, is aan beide kanten wat over te zeggen).
Ik kreeg er trouwens GRATIS een HL2 T-Shirt bij. Ik had zo afgerekend, loopt ze naar achter, pakt ze een t-shirt, stopt ze ook in mn tasje
![]()
* Bizzarro is blij
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Anoniem: 104748
Khoop dat me 9800pro die ik vorrig jaar voor deze game gekocht hebt, nog wel voldoet voor dit doeleinde.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Je progress wordt gewoon opgeslagenscatman schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:06:
ik heb dan toch maar steam geïnstalleerd en ben nu hl2 aan het preloaden, vraag is nu: kan ik als ik men pc afsluit dit achteraf nog verder doen, of moet ik dan terug opnieuw van 0% beginnen? er is wel een pauze knop, maar zou niet weten of het ook gaat zoals ik hier beschrijf
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Ik w8 lekker tot 9 uur
Volgens mij deed je heel charmant tegen die dame.Bizzarro schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:55:
Ik heb zojuist HL2 gekocht bij een gamezaak in Rotterdam (ze had me uitdrukkelijk gevraagd aan niemand te vertellen dat ik hem daar gekocht had dus dat doe ik ook niet).
Ik loop zo heel gelukkig de winkel uit, ik kijk nog even op de bon, staat er: "De wereld rond - Diversen" €57.99![]()
![]()
Ik kreeg er trouwens GRATIS een HL2 T-Shirt bij. Ik had zo afgerekend, loopt ze naar achter, pakt ze een t-shirt, stopt ze ook in mn tasje
![]()
* Bizzarro is blij
Lucky, ik hoop dat ik bij de mediamarkt em voor 50 euro kan kopen, 60 euro wil ik wel betalen, maar 10 euro minder is meegenomen.
alleen kan je beter niet op pauze drukken, dit heb ik namelijk wel gedaan en toen wou ie niet meer verder
moest toen dus helemaal opnieuw beginnen met laden, als je de pc alsluit gaat ie als het goed is wel verder maar ik zou niet op pauze drukken
edit : weet iemand trouwens waar ik em in arnhem morgen het goedkoopst kan halen
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 15-11-2004 17:10 ]
Helaas ziet dat spel er wel een stuk minder uit dan HL2Yorick schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:07:
Vampire: The Masquerade Bloodlines is als gelekt. Dus zullen mensen al voor 9 uur spelen met source.![]()
Ik w8 lekker tot 9 uur
Was al een hele tijd bekend hoor dat de CE pas half december komt!Hoshimaru schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:59:
Ween![]()
Ik moet wachten tot bijna half December... heb de Collector's Edition gepre-ordered.
cancel dan de pre-order?
In die tijd kan je de game net zo goed uit de winkel of van Steam afhalen. Of is dat t-shirt, hl2 petje en die paar stickers een must?
en wat nou als blijkt dat je cd- key al in gebruik is of je der achter komt dat er een dikke vette kras in zit. Jah dan zit je, met die bon van "de wereld rond"Bizzarro schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:55:
![]()
![]()
* Bizzarro is blij
Overigens ik snap ook niet dat sommige mensen hem pre orderen.
Punt 1
En punt 2: Bij een bedrijf waar je kan pre orderen, waar er meestal niet veel van zijn op het internet, zullen ze veel sneller uitverkocht zijn doordat het ontzettend veel mensen aantrekt. Resultaat is dat je zal zien dat het aantal spellen wat ze binnen krijgen, niet voldoet aan de gevraagde hoeveelheid en dan zit je..... Leuk voor de winkel minder leuk voor jou.
Mijn conclusie koop het gewoon in de stad, altijd wel een winkel die er nog een paar heeft liggen, als je 1 van de eerste bent. Dus binnen een paar dagen.
Mijn wijze raad heb ik bij deze weer even meedegedeeld
De nodige typfouten er even uitgehaald tot zover ik dat dan zie.

[ Voor 5% gewijzigd door dikki dik op 15-11-2004 17:23 ]
Een bon van 15-11 met software erop dat normaal 20 euro ofzo kost wat nu 57.99 kost, en daarbij ik laat een HL2 shirt weer retour gaan (ze zijn een van de weinigen die het geven), en dan zit het wel goed hoor.dikki dik schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:21:
[...]
en wat nou als blijkt dat je cd- key al in gebruik is of je der achter komt dat er een dikke vette kras in zit. Jah dan zit je, met die bon van "de wereld rond"
En als die cd-key in use is doet een gameshop er toch niks aan, moet ik het origineel (laat ik dan wel een correct bonnetje van maken dan ofzo) opsturen. Maar als ik m morgen om 9 uur gelijk check is die key nog niet in gebruik
Verwijderd
je kunt em gewoon nu toch al registreren op steam ?Bizzarro schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:27:
[...]
Een bon van 15-11 met software erop dat normaal 20 euro ofzo kost wat nu 57.99 kost, en daarbij ik laat een HL2 shirt weer retour gaan (ze zijn een van de weinigen die het geven), en dan zit het wel goed hoor.
En als die cd-key in use is doet een gameshop er toch niks aan, moet ik het origineel (laat ik dan wel een correct bonnetje van maken dan ofzo) opsturen. Maar als ik m morgen om 9 uur gelijk check is die key nog niet in gebruik
Als je hem nu registreert kun je al CS Source spelenBizzarro schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:39:
geen idee, lijkt me niet, ga t niet proberen, dalijk slikt ie mn key in en kan ik hl2 opnieuw kopen
Verwijderd
hahahahaBizzarro schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:39:
geen idee, lijkt me niet, ga t niet proberen, dalijk slikt ie mn key in en kan ik hl2 opnieuw kopen

kheb mijne al tijdje geleden besteld via steam.. heb ik deze week en volgende week tentamen week ; _ ; geweldig.. nja.. morgne om 9 uur dus tentamen. zo snel mogelijk trug en hl2 spelen. (ook zodat ik al cs:s kon spelen.. bevalt me wel btw)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 17:47 ]
Ik ga morgen voor de verandering maar eens op tijd opstaan, zodat ik vroeg naar Dynabyte kan om m'n pre-order op te halen...
Nee, want ik heb een pre-order bij Dynabyte. Morgen ff naar de stad fietsen, vijf minuten fietsen...dikki dik schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:21:
[...]
Punt 1: Je bent afhankelijk van de TPG (en dat zegt al genoeg
)
Verder heb ik een pre-order omdat de normale prijs E59.95 wordt en in de pre-order was het E49.95
[ Voor 59% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2004 17:49 ]
ik heb CS source illegaal gespeeld, is idd wel leuk.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:44:
[...]
hahahaha![]()
![]()
kheb mijne al tijdje geleden besteld via steam.. heb ik deze week en volgende week tentamen week ; _ ; geweldig.. nja.. morgne om 9 uur dus tentamen. zo snel mogelijk trug en hl2 spelen. (ook zodat ik al cs:s kon spelen.. bevalt me wel btw)
Ik heb BTW vanavond ook totaal geen tijd om te spelen, dus ik installeer m morgen maar gewoon, en dan lekker de hele dag knallen.
Jouw betoog heeft mij vreemd genoeg van gedachte veranderd en heeft me ervan overtuigd om mijn pre-order van m'n CE te annulerenArmada schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:48:
[...]
Het preloaden via Steam duurt op jouw topsnelheid circa 1,5 uur, je bent dus nog ruim op tijd. Of je wilt kopen via de winkel hangt van een aantal zaken af:
- Heb je een credit card?
- Wil je een DVD-doosje (want je krijgt alleen maar een inlegvelletje en geen volle handleiding). Je kan ook de Steam-download back-uppen en op DVD-branden.
- Ben je bang dat als je niets fysieks hebt, je het spel op den duur misschien niet meer kan spelen? (Met Steam is nu wel gebleken dat zelfs als je het spel fysiek hebt en Steam niet werkt, je er niets mee kan, tenminste bij installatie).
- Gun je de makers meer geld? (en tegelijk de uitgever en de winkelier minder met hun woekerprijzen?)
De bovenstaande overwegingen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik Bronze gekocht heb (ik heb de back-catalog en voor Source ga ik niet alles opnieuw uitspelen) en DoD kan me niets schelen. Het kostte inclusief belasting 59 dollar wat op 46 euro uitkomt met de valutakoers van vandaag. En morgen kan ik klokslag 0900 zeker spelen, zonder de deur uit te gaan.
Zodra ik m'n nieuwe PC heb koop ik gewoon de Gold edition via Steam, krijg ik ook nog eens een volledige prima guide erbij in plaats van een sampler.
(Waarschijnlijk wordt dit toch wel getrashed, maar wat Energy99 zei heeft ie dus ook echt gedaan.. Gewoon gratis en voor nop zijn serial weggeven..)
[ Voor 30% gewijzigd door FlipFluitketel op 15-11-2004 17:54 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Zo heb ik het dus ook gedaan, lekker simpel.Wildfire schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:46:
Nee, want ik heb een pre-order bij Dynabyte. Morgen ff naar de stad fietsen, vijf minuten fietsen...
Verder heb ik een pre-order omdat de normale prijs E59.95 wordt en in de pre-order was het E49.95
Wat ik ook fijn vindt, omdat ik net als Wildfire dicht bij de stad woon (Woon ongeveer 3 á 4 minuutjes lopen van Wildfire vandaan

Als iemand een seintje geeft wil ik wel even een nieuwe maken.
Ik heb wel een cc tot mijn beschikking, dus ik kan hem het best via cc halen?
Ohja als ik nu via cc bij steam dat ding koopt, kan ik dan gelijk spelen zeg maar morgen? Of moet ik wachten via de post ofzo op een key? Hoe gaat dit in zijn werk!?
Ik denk gelijk, maar dan moet je em wel nog eerst downloaden volgens mij. Zo'n 4,5 gigPacinoAllstars schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:01:
Ik heb nog helemaal niks gekocht of besteld en had ergens gehoopt dat die al zou lekker op usenet, zodat ik hem kon testen
Ohja als ik nu via cc bij steam dat ding koopt, kan ik dan gelijk spelen zeg maar morgen? Of moet ik wachten via de post ofzo op een key? Hoe gaat dit in zijn werk!?
hmm denk dat je maar es wat bewegende filmpjes moet gaan kijken,. ziet er toch echt net zo goed uitXrenity schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:10:
[...]
Helaas ziet dat spel er wel een stuk minder uit dan HL2
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Als je nu met CC koopt dan heb je hem ook meteen dus niks geen gedoe met keys. Heb je hem ook gepreload of doe je dat nu nog dan kun je hem morgen 9 uur spelen.PacinoAllstars schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:01:
Ik heb nog helemaal niks gekocht of besteld en had ergens gehoopt dat die al zou lekker op usenet, zodat ik hem kon testen
Tja, dat is nou niet echt het probleem ik down 24/7 dvdsLegion schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:10:
[...]
Ik denk gelijk, maar dan moet je em wel nog eerst downloaden volgens mij. Zo'n 4,5 gig
Maar ik liep de startpost te lezen en ik snap het verschil niet tussen die boxen. Brons is hl2? zilver is hl2 +? en gold is?????
Ik neem aan dat afhankelijk van het product dat je kiest je een key krijgt die meer features ofzo unlockt? Of moet ik wachten op de fucking post als ik via steam kies?
hij zegt "updating" en dan komt ie tot 27%, vervolgens verdwijnt het update venstertje..
volgens de Steam FAQ komt t door een firewall. heb zojuist zonealarm uitgezet en de windows firewall staat ook uit maar het ding komt nog steeds niet verder dan 27%.. iemand suggesties? ik wil toch erg graag HL2 spelen morgen namelijk

Verwijderd
Ik had btw niet meer gedacht dat we het zouden redden
Ok dat moest er ff uit. Ik vanmiddag naar de stad om natuurlijk HL2 te halen.
Ik eerst naar Dynabite, gelijk kijken of hij al aan de muur hangt, nee dus.
Dan naar de balie, "Hebben jullie HL2 al binnen???" (met super vriendelijke smile

Wat is dat nou, stomme verkopers die zich aan de regels houden.
Ik kon de gast wel over de balie trekken, sjeez wat irritant.
En in alle andere winkels hadden ze HL2 weer uit de schappen gehaald, dubbel pech. Morgen maar weer kijken dan, de wekker wordt iig vroeg gezet.
Ja doe dat maar es ff. Lijkt me wel een goed idee.Xrenity schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:00:
We zitten bijna vol
Als iemand een seintje geeft wil ik wel even een nieuwe maken.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Ik wijs nog altijd door naar de Purchase options bij HL-Fallout.PacinoAllstars schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:13:
[...]
Tja, dat is nou niet echt het probleem ik down 24/7 dvds![]()
Maar ik liep de startpost te lezen en ik snap het verschil niet tussen die boxen. Brons is hl2? zilver is hl2 +? en gold is?????
Ik neem aan dat afhankelijk van het product dat je kiest je een key krijgt die meer features ofzo unlockt? Of moet ik wachten op de fucking post als ik via steam kies?
Retail
The retail editions of Half-Life 2 can be purchased from major game retailers. You can purchase from the Ogre's Net Half-Life 2 Shop if you want to support the site while you buy.
Regular Edition
$49.99 USD (RRP)
Approx. £28, €40, $68 AUD
This will be edition most people will buy. It comes with the standard complete package - SP and multiplayer support through Steam. Like all the versions, it comes comes free with Counter-Strike:Source.
* Half-Life 2
* Counter-Strike:Source
Gordon, the G-Man or Alyx? Decisions!
Note: Officially, the regular addition will ships on six CDs (this is confirmed for the US). Reports indicate that in the United Kingdom and Europe it will instead ship on a single DVD disc. This edition will be available in three different box-art designs (the content is identical in each).
Collector's Edition
$79.99 USD (RRP)
Approx. £44, €64, $109 AUD
At a higher price point, the CE of HL2 will come bundled with a number of cool extras. EB Games and Gamestop are currently listing the CE for $79.99 (USD). Currently listed extras include:
* DVD-ROM version of Half-Life 2
* Counter-Strike: Source (comes with regular edition)
* Half-Life: Source
* Limited edition T-Shirt
* "Half-Life 2 Prima Book Sampler " -- a sort of extended manual with some behind the scenes explanations and over 100 pieces of HL2 art.
The Collector's Edition comes with a number of nifty extras.
It is rumoured that buyers of the CE will be given access to the other Source conversions as they are released over Steam. The game will also be available for purchase via Steam. Valve is yet to announce whether they will also ship a DVD version of the regular edition.
Steam
The Steam packages can only be purchased over the internet. For more information and ordering instructions, see Steampowered.com. Once you have purchased a Steam package, you will be able to download the games you have purchased through your Steam account. Keep in mind that a tax amount will be added to the Steam prices depending on your location and tax laws.
Bronze
$49.95 USD + Tax
Approx. £28, €40, $68 AUD + Tax
* Half-Life 2
Silver
$59.95 USD + Tax
Approx. £33, €48, $82 AUD + Tax
* Half-Life 2*
* Half-Life 1: Source*
* Day of Defeat: Source*
* Valve's back catalog currently available on Steam
Gold
$89.95 USD + Tax + Shipping
Approx. £50, €72, $123 AUD + Tax + Shipping
This is the only package that includes physically shipping goods to your location. Keep in mind that shipping and tax costs may make it quite expensive to deliver to your location.
* Half-Life 2*
* Half-Life 1: Source*
* Day of Defeat: Source*
* Valve's back catalog currently available on Steam
* Complete Strategy Guide from Prima Games*
* 3 different Half-Life 2 posters*
* Half-Life 2 hat*
* Half-Life 2 postcard*
* Half-Life 2 stickers*
* Half-Life 2 Soundtrack CD*
* Chance to win a trip to Valve! (1 trip offered for every 5000 Gold packages purchased)
*Becomes available once Half-Life 2 is officially released.
Other Merchandise
Descriptions are courtesy of Gamestop. Again, you can support the site by buying from the Ogre's Net Shop where available. These items are also commonly available from your favourite games retailer.
Ben ik dan echt fucked of is er toch een mogelijkheid?
De CE versie is leuk maar te duur
Ach, hier (lees: in Woerden) heb ik nooit problemen met de TPG. En het ingepakte DVD-hoesje gaat gewoon door de brievenbusdikki dik schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:21:
[...]
en wat nou als blijkt dat je cd- key al in gebruik is of je der achter komt dat er een dikke vette kras in zit. Jah dan zit je, met die bon van "de wereld rond"![]()
Punt 1: Je bent afhankelijk van de TPG (en dat zegt al genoeg
)
Misschien heb jij slechte ervaringen bij een online gameshop, maar ik heb nog nooit gehad dat er geen kopieen meer waren (of ik ben er elke keer snel genoeg bijEn punt 2: Bij een bedrijf waar je kan pre orderen, waar er meestal niet veel van zijn op het internet, zullen ze veel sneller uitverkocht zijn doordat het ontzettend veel mensen aantrekt. Resultaat is dat je zal zien dat het aantal spellen wat ze binnen krijgen, niet voldoet aan de gevraagde hoeveelheid en dan zit je..... Leuk voor de winkel minder leuk voor jou.
[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 15-11-2004 18:23 ]
en wie heeft er morgen de hele GEEN school?
laat me bak wel auto om 08:45 booten, wachtwoord eraf dan kan ie verder met preloaden
hoeveel moet er nog gepreload worden morgeN/? naar boven las ik NOG 4.4 gig
Dit topic is gesloten.
* Het is niet interessant om te weten of je het spel gekocht hebt *
* Ook is het niet interessant wat je morgen wel/niet gaat doen *