Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 11:38
dit wordt mijn volgende toestel.

wilde al de 7610 hebben maar deze heeft precies dat wat ik nog erbij wilde hebben, namelijk fmradio swappable mmc en een betere camera

nu hopen dat ie voor maart leverbaar wordt

qua uiterlijk ziet het er wel ok uit, maar het gaat mij dan ook niet om een flashy toestel te hebben maar 1 met veel functies die ik erin wil hebben ;)

• Dalma
ben benieuwd wat voor een cpu de 3230 krijgt.

als we kijken naar de 6670 en de 7610 hebben deze een cpu onder de 130mhz gekregen terwijl de 6630 een cpu van 220mhz heeft.

zou natuurlijk leuk zijn als de 3230 ook een 220mhz zou krijgen maar betwijfel dat..

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:42
Reken er maar niet op dat dit beestje een opgefokte processor krijgt. Het is en blijft namelijk een 3xxx telefoon. Hij draait ook net zoals de 7610/6670 op symbian 7.0s ( 6630 heeft 8.0a ) dus ik verwacht dat deze telefoon meer richting de 7610 gaat qua performance ipv de 6630.

Bovendien zal hoogstwaarschijnlijk de mp3-speler dual-mono zijn ( wat een reden voor mij zou zijn om deze telefoon niet te halen. Ik zit zwaar te twijfelen tussen deze en de 6630 ). Lees dit duitse linkje maar Xonio 3230 test

• Dalma
zit ook te twijfelen tussen de 3230 en de 6630

ik neig meer naar de 3230 omdat ik de 6630 een vreemde vorm vind hebben, maar vind het zeer jammer dat die 3230 toch een matige processor krijgt, zeker gezien de extras tov 7610:

-betere camera, radio, swappable mmc

ik had toch gedacht dat ie ook zo'n mooie processor zou krijgen

jammer is ook dat de 6630 geen radio heeft

overigens wat is nu precies het voordeel dat de 6630 heeft tov de andere nokia symbians, afgezien van umts dat je toch bijna nergens kunt gebruiken.

• dcell
voordelen 3230 : prijs, fm-radio, kleiner en een " normale vorm "
nadelen 3230 : mp3-speler schijnt dual mono

voordelelen 6630 : stereo-mp3speler, umts wat handig kan zijn de de toekomst, snellere processor wat resulteert in een sneller reagerende menu. Camera die zeer goed is voor een phone. 3d java games :P En nog een tal van dataconnectiviteitsfuncties die de gros van de gebruikers niet zal gebruiken.
nadelen 6630 : prijs, geen radio, vorm

[ Voor 17% gewijzigd door dcell op 05-01-2005 10:43 ]

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar de batterij levensduur van de 3230!! Met al die functies enzo en aangezien de stanby tijd niet al te lang is (150 uur) ben ik benieuwd hoe deze presteerd.

Bij mijn 6600 ging ie in het begin nog wel redlijk lang mee 3 dagen ofzo maardat zwakte na een tijdje ook af!!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:28:
Als je een MMC kaart van 1GB hierin zou doen zou het OS besturingssusteem dan veel langzamer worden??

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb zelf gemerkt bij mijn 6600 dat als ik redelijk wat applicaties erop had staan dat ie wel wat trager werd en dat was een 32MB kaartje?
Ik heb iig geen last op m'n 6260 met 128 mb waar oa tomtom mobile op staat (zelfde OS) :)

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Maar het ontbreken van stereoMP3playback zal voor toch wat mensen een dooddoener zijn. Ik vat Nokia gewoon niet.

• dcell
Voor mij is het inderdaad een dooddoener. Ik ben iemand die niet graag allerlei losse dingen meesjouwd dus ook geen losse mp3speler want mijn telefoon heb ik altijd bij me. Ik heb momenteel een 6230 en de mp3speler werkt voor mij perfect _/-\o_ de functies en de prijs voor de 3230 zijn redelijk maar helaas waarschijnlijk geen stereo-mp3player dus ook geen 3230 voor mij. Radio luister ik toch nauwelijks dus dan wordt het waarschijnlijk maar een 6630.

Verwijderd

Dalma schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:45:
dit wordt mijn volgende toestel.

wilde al de 7610 hebben maar deze heeft precies dat wat ik nog erbij wilde hebben, namelijk fmradio swappable mmc en een betere camera

nu hopen dat ie voor maart leverbaar wordt

qua uiterlijk ziet het er wel ok uit, maar het gaat mij dan ook niet om een flashy toestel te hebben maar 1 met veel functies die ik erin wil hebben ;)
Precies dat zei ik ook vanmiddag in de winkel, waarin de verkoper dit toestel afkraakte.

Tevens vind ik het wel jammer om te horen dat dit toestel double mono geluid heeft en geen stereo geluid. Of valt het verschil niet zo goed te horen?

Ook heb ik gelezen waarom deze Nokia bij het mp3 afspelen geen stereo geluid kan produceren. Dit heeft te maken met de processorkracht van deze telefoon. Maar ik denk dat er wel manieren komen, door bijv een hack, dat dit wel kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 21:43 ]

Verwijderd

Ik kan nu kiezen voor een 6670 of 7610, of zal ik even wachten op deze telefoon? De 3xxx klinkt mij wel wat 'goedkoop/mainstream' in de oren.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
deuxani schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:15:
Maar het ontbreken van stereoMP3playback zal voor toch wat mensen een dooddoener zijn. Ik vat Nokia gewoon niet.
dood·doe·ner (de ~ (m.))
1 nietszeggend, waardeloos argument waarmee een discussie wordt afgekapt => machtspreuk

Afknapper bedoel je.

(Ja sorry hoor, dit lijkt misschien gezeur, maar het is gewoon irritant als je een zin moet overlezen om te zien wat bedoeld wordt.)

Verwijderd

Ik zit nog sterk te twijfelen over deze telefoon er zijn veel dingen die ik goed vind en een aantal twijfel aspecten:

zoals: de batterijlevensduur van deze telefoon?
het lijkt me dat deze niet echt lang meegaat! Ik had de 6600 die vogens de nokia site 150 - 240 uur zou gaan! dit werd in de loop van de tijd ook minder en uiteindelijk was het gewoon elke dag opladen! Deze telefoon heeft een stand by tijd van 100-150 uur dus dat beloofd wat?

Wat denken jullie hiervan? en wat zijn de ervaringen?
Hoe zijn de ervaringen eigenlijk met het luisteren van mp3 tjes? gaat de batterij sneller leeg als dat je belt of langzamer?

En de laatste vraag: Bij de 3230 zit daar een dual voltage rs-mmc kaart bij of niet want ik las ergens anders dat deze heel moeilijk te verkrijgen zijn en ik wil toch wel zeker een 512mb kaartej hierin gaan proppen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:09:
[...]

Precies dat zei ik ook vanmiddag in de winkel, waarin de verkoper dit toestel afkraakte.

Tevens vind ik het wel jammer om te horen dat dit toestel double mono geluid heeft en geen stereo geluid. Of valt het verschil niet zo goed te horen?

Ook heb ik gelezen waarom deze Nokia bij het mp3 afspelen geen stereo geluid kan produceren. Dit heeft te maken met de processorkracht van deze telefoon. Maar ik denk dat er wel manieren komen, door bijv een hack, dat dit wel kan.
Betekent dit dat met de bijgeleverde stereo-headset het geluid minder goed is dan dat van bijvoorbeeld de SE S700i ? / of heeft dit alleen invloed op de speaker van de phone zelf ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:28:
[...]

Betekent dit dat met de bijgeleverde stereo-headset het geluid minder goed is dan dat van bijvoorbeeld de SE S700i ? / of heeft dit alleen invloed op de speaker van de phone zelf ?
Het geluid bij het afspelen van mp3-tjes is in mono. Andere geluiden zijn wel in stereo. (zoals fm-radio) Hoe het geluid van de SE S700i is weet ik niet.

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb me even verdiept in de verschillen tussen de 6630 en de 3230. Op het eerste gezicht lijken de specs identiek. Alleen de 3230 is lichter en kleiner en een stuk goedkoper.. ik vroeg me af waarom het prijsverschil zo groot was..

Ik heb de volgende verschillen gevonden:
  • 3230 heeft FM Radio, de 6630 niet
  • 6630 heeft een 220mHz processor, de 3230 waarschijnlijk een 130mHz.
  • 6630 speelt MP3s stereo af, de 3230 mono
  • 6630 wordt geleverd met USB datakabel, bij de 3230 moet je die erbij kopen
  • 6630 wordt geleverd met 64 Mb MMC, de 3230 met 32MB
  • 3230 heeft een 760mAh Li Ion batterij, die van de 6630 is 900mAh
  • 3230 heeft IR en BT, de 6630 alleen BT
Tenslotte is de 3230 volgens mij niet geschikt voor UMTS.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Verwijderd

En nu maar hopen dat die snel uitkomt en voor een mooi prijs.

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:50
Iemand al wat meer info over wanneer hij leverbaar is??

RichardVos.nl

Verwijderd

Ik heb maar een SPV-C500 besteld. Want Mp3 in mono afspelen vind ik maar zonde voor de muziek.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

kreeg net een mail van gsm.nl dat deze nokia dus te bestellen is, met Nokia 3230 & Route 66 navigatie. ik dus kijken bij nieuwemobiel wordt verwacht dus ja wie moet je nu geloven.

Verwijderd

agaam schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:09:
kreeg net een mail van gsm.nl dat deze nokia dus te bestellen is, met Nokia 3230 & Route 66 navigatie. ik dus kijken bij nieuwemobiel wordt verwacht dus ja wie moet je nu geloven.
en ben je er al achter wie je mag/moet geloven?

• Imre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 06:17
Ik ben eergisteren een aantal telecomwinkels in Brussel langsgelopen . Nergens konden ze me een datum gaven wanneer deze telefoon verschijnt...
In 1 winkel wisten ze wel te vertellen dat hij 379 euro zou kosten.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Imre schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:39:
Ik ben eergisteren een aantal telecomwinkels in Brussel langsgelopen . Nergens konden ze me een datum gaven wanneer deze telefoon verschijnt...
In 1 winkel wisten ze wel te vertellen dat hij 379 euro zou kosten.
belgie loopt volgens mij een beetje achter in zijn algemeen?

trouwens op die site gsm.nl kan je hem al bestellen, bedrag staat er ook bij.. met route 66 2 jaar t-mobile 200 + 139 euro bijleggen..

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Dextourius schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:45:
[...]

belgie loopt volgens mij een beetje achter in zijn algemeen?
Ahja? Veel multinationals beschouwen de BeNeLux als één land als het aankomt op de verdeling van hun producten.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:32:
[...]

Ahja? Veel multinationals beschouwen de BeNeLux als één land als het aankomt op de verdeling van hun producten.
ohw dacht dat samsung d500 hier al uit was terwijl er in belgie nauwelijks over gesproken werd?

vaag..

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Dextourius schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:05:
[...]

ohw dacht dat samsung d500 hier al uit was terwijl er in belgie nauwelijks over gesproken werd?

vaag..
Jij trekt wel heel vlug een conclusie. Met één voorbeeld een stelling bewijzen...
Anyway, de D500 is hier gewoon verkrijgbaar.

Verwijderd

weet iemand al of deze gereleased is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:09:
weet iemand al of deze gereleased is?
Ja hij is al gereleased, maar nog niet overal te koop.

Verwijderd

Hebben jullie het nou over de 3230 of de D500 die gereleast zou zijn?????

Als het de 3230 betreft zo ja waar is deze reeds te koop dan??

Nog niets gezien namelijk!!

Thanx

Verwijderd

Ik refereerde naar de 3230, de D500 is reeds geruime tijd beschikbaar namelijk, de 3230 heb ik helaas nog nergens gezien.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:14
Dit telefoontje lijkt mij perfect. Echter ik ben benieuwd of deze ook met Tomtom mobile 5 kan omgaan. Iemand een idee?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:50
Nokia Store Rotterdam vertelde mij dat hij eind April uit moet komen..
dus ze verwachten hem in Mei ergens.... :'(

RichardVos.nl

Verwijderd

Nou ik had deze telefoon vorige week besteld en hij is vandaag geleverd hoor! :) Ik zit nu op mijn werk maar ik ga hem vanavond even testen en ik zal morgen ofzo even mijn ervaringen van dit toestel hier posten!

Als iemand nog nieuws heeft over de DV RS MMC kaartjes 256mb en hoger dan hoor ik dat ook graag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:14:
Nou ik had deze telefoon vorige week besteld en hij is vandaag geleverd hoor! :) Ik zit nu op mijn werk maar ik ga hem vanavond even testen en ik zal morgen ofzo even mijn ervaringen van dit toestel hier posten!

Als iemand nog nieuws heeft over de DV RS MMC kaartjes 256mb en hoger dan hoor ik dat ook graag?
Die kaartjes kan je bestellen bij www.mobiltec24.de Heb zelf goede ervaringen met die zaak, heb er dus ook al vaker wat besteld.

Maar??? Bevalt de 3230? Inmiddels zijn er namelijk alweer 2 dagen verstreken en nog niets over jouw ervaringen mogen lezen. Ben namelijk zeer benieuwd en dan met name naar hoe dat mono-mp3 klinkt, valt dat wel mee of is het gewoon verschrikkelijk?

Verwijderd

Ja dat mono mp3 heb ik nog niet getest hoop dat vanavond te kunnen doen! Ik moet eerst even pc suite installeren enzo om de mp3 erin te zetten anders werkt het niet echt verder is het een heel cool ding hij klein compact goeie camera!

Ik zal even op die site kijken thanx en als er nog meer vragen zijn stel ze en ik beantwoord ze wel!
Ik heb trouwens wel een duitse versie want hijis officieel nog niet uit in nederland dus heb op dit moment alleen de engelse taal maar als in nederland komt haal ik gewoon een firmware update!

Verwijderd

Nou ik heb inderdaad die MP3 getest en het klinkt niet echt hoor! Jammer genoeg ik wist het van te voren al maar wist ook niet precies hoe het zou zijn! Ik heb het vergeleken met de Nokia 6230 nou daar hoor je meer bass en minder ruis bij de 3230 hoor je meer de lage tonen!

Ik hoop dat het met een firmupdate te verhelpen is binnekort weet iemand misschien of dit bij andere telefoons al is gelukt??
Of misschien is er wel andere software voor mp3 s die dit kunnen verhelpen iemand ervaring hier mee ik had al mp3 software gevonden voor 6600 maar nog niet getest.

Wel vreemd dat de radio wel stereo is waarom in godsnaam heeft Nokia dit eigenlijk gedaan!!

• dcell
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:13:
Nou ik heb inderdaad die MP3 getest en het klinkt niet echt hoor! Jammer genoeg ik wist het van te voren al maar wist ook niet precies hoe het zou zijn! Ik heb het vergeleken met de Nokia 6230 nou daar hoor je meer bass en minder ruis bij de 3230 hoor je meer de lage tonen!

Ik hoop dat het met een firmupdate te verhelpen is binnekort weet iemand misschien of dit bij andere telefoons al is gelukt??
Of misschien is er wel andere software voor mp3 s die dit kunnen verhelpen iemand ervaring hier mee ik had al mp3 software gevonden voor 6600 maar nog niet getest.

Wel vreemd dat de radio wel stereo is waarom in godsnaam heeft Nokia dit eigenlijk gedaan!!
processor kan verwerking mp3 niet aan en Nokia verdomt het om een mp3 decoder in te bouwen. Dus het resultaat is stereo radio en mono mp3 :X

Verwijderd

dcell schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:32:
[...]

processor kan verwerking mp3 niet aan en Nokia verdomt het om een mp3 decoder in te bouwen. Dus het resultaat is stereo radio en mono mp3 :X
Processor kan het met gemak aan; zit een 220mhz in die 3dspellen etc. kan verwerken. Het zit m in commerciele belangen van nokia. De poport kan gewoon geen stereo-geluid weergeven. De 6680/1/2 supporten naar alle waarschijnlijkheid wel stereo. Waarom dan nu al een telefoon met stereo uitbrengen?

Verwijderd

Ik heb nu zo'n programmatje gevonden Ultra Mp3 dat kllinkt een stuk beter!! Gelukkig het is nog steeds geen stereo helemaal maar het is een vooruitgang!

Verwijderd

@Luuds

Zou je misschien wat foto's van je nieuwe aanwinst kunnen posten?

En hoe bevalt hij na een aantal dagen?

Verwijderd

made schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 16:29:
[...]

Voor een telefoon wel, maar voor een smartphone niet !!
6260 is geen smartphone...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:37:
[...]

6260 is geen smartphone...
6260 is wel een smartphone....
daarom zit er ook symbian os op :P :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 17:46 ]

Verwijderd

Het is echt een hele vette telefoon de camera kwaliteit is echt uitstekend vooral overdag maar snachts ook zeer zeker met de nightmode functie ik stond er verbaast van!! De batterijlevensduur is ook redelijk lang vind ik ik had nog mijn twijfels voor dat ik hem kocht maar hij gaat bij regelmatig gebruik toch wel drie dagen mee dus das wel relax!
Verdr heeft de telefoon heel veel extra functies voor het gebruikgemak wat ook heel chill is! Tevens is de trilfunctie stukken beter als van mijn oude telefoon de 6600 wat ik veel beter vind aangezien ik niet echt van beltonen houdt!

Om nog even terug te komen op die mp3 functie de kwaliteit is niet optimaal maar ik ga van de week even proberen of ik die oordoppen van de nokia headset kan vervangen voor philps oordoppen om zo het geluid te verbeteren heeft iemand hier al ervaring mee of iets over gelezen?
Ik ga het bij zo'n hobbyisten winkeltje even vragen of ze dat voor me kunnen doen!!

Verder vind ik het tot nu tooe echt een top telefoon!!

Ik zou graag wat foto's willen plaatsen alleen ben ik er nog niet hoe ik die hier gepost als die foto's van mijn pc komen dus als iemand dat even zegt zal ik ze posten sorry nog niet echt ervaring mee

Verwijderd

gewoon even je fotos uploaden en dan het adres tussen dit zetten [img][/img]

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:34:
.. knip ...
Ik zou graag wat foto's willen plaatsen alleen ben ik er nog niet hoe ik die hier gepost als die foto's van mijn pc komen dus als iemand dat even zegt zal ik ze posten sorry nog niet echt ervaring mee
Als je geen webruimte hebt, kan ik wel tijdelijk je foto's hosten..
Daarnaast heb ik de vraag of het klopt dat de mp3 speler in stereo of in mono is.. Ik neem aan dat FM-radio wel redelijke kwaliteit geluid is met stereo?

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Verwijderd

Ik heb inderdaad geen webruimte helaas dus als ik de foto's ergens kan uploaden graag!!

De FM-Radio klinkt perfect inderdaad alleen jammer van die mp3 speler! Ik zat eerst te denken om een 256mb kaartje te halen zodat ik hem ook als mp3 speler kon gebruiken maar dat gaan we maar niet doen denk ik het geluid is inderdaad nog niet van de juiste kwaliteit.

De telefoon is BTW gewoon te bestellen bij gsmtrack.nl dan heb je wel een duitse versie wat inhoudt dat de telefoon in het engels is net als het woorden boek voor sms maar ja over een maandje haal ik een firmware update en is dat ook weer gewoon normaal.

Verwijderd

en heb je ze al geupload?

Verwijderd

????????????????? :Z

Verwijderd

nee want ik heb geen webspace!!!

• dcell
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:41:
[...]

Processor kan het met gemak aan; zit een 220mhz in die 3dspellen etc. kan verwerken. Het zit m in commerciele belangen van nokia. De poport kan gewoon geen stereo-geluid weergeven. De 6680/1/2 supporten naar alle waarschijnlijkheid wel stereo. Waarom dan nu al een telefoon met stereo uitbrengen?
In de 3230 zit een 123hmz processor. De 220mhz versie zit in de 6630/6680/6681. 3230 is net zoals 6670 en 7610 op 123 mhz geklokt.

Pop-Port geen stereo ? ik heb hier een 6630 en 6230 liggen en die gebruiken beide pop-port. Beide zijn stereo dus ik weet niet hoe jij eropkomt dat het geen stereo aan kan.

Het is wel duidelijk dat er commercieel belang bij zit om niet alle smartphones te voorzien van een snelle processor. Als een low-end smartphone al capaciteiten bezit die ook een high-end toestel bezit dan gaat de gros van de gebruikers natuurlijk voor de goedkope versie.

[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 05-04-2005 00:59 ]

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:39:
nee want ik heb geen webspace!!!
Stuur de fotos anders naar r.koebrugge@iangroup.nl. Ik zal er dan voor zorgen dat, mits er niet teveel foto's zijn, ze online worden gezet.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 10:56

Elboo

Ja klopt wel ja...

Asjeblieft zeg!

http://www.imageshack.us/

Uploaden die pics >:) tot 1mb

Ik zit echt met een dilemma nu, de 3230 is gewoon perfect voor me BEHALVE mono mp3.. En aangezien ik elke dag muziek luister weet ik niet voor welke gsm ik moet gaan, de 3230 1-jarig of de 6681 2-jarig (100 euro bij betalen ok, maar over de 200.. :/ )

Het geluid schijnt dus wel beter te worden met het programma Ultra mp3, geen flauw id kan iemand hier meer over zeggen, of het dus beter wordt met mono mp3?

Mazzel

[ Voor 72% gewijzigd door Elboo op 06-04-2005 17:19 ]

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Verwijderd

heej ik zat met hetzelfde ik heb uiteindelijk gekozen voor de 6630 (niet 6681 die schijnt heel traag te zijn) het geluid klinkt perfect met headset al helemaal

Verwijderd

dcell schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:25:
[...]

In de 3230 zit een 123hmz processor. De 220mhz versie zit in de 6630/6680/6681. 3230 is net zoals 6670 en 7610 op 123 mhz geklokt.

Pop-Port geen stereo ? ik heb hier een 6630 en 6230 liggen en die gebruiken beide pop-port. Beide zijn stereo dus ik weet niet hoe jij eropkomt dat het geen stereo aan kan.

Het is wel duidelijk dat er commercieel belang bij zit om niet alle smartphones te voorzien van een snelle processor. Als een low-end smartphone al capaciteiten bezit die ook een high-end toestel bezit dan gaat de gros van de gebruikers natuurlijk voor de goedkope versie.
Tuurlijk weet ik wel dat de popport stereo aan kan; ik had t over de 6670/7610 die geen stereo output uit de popport hebben.

Verwijderd

He luitjes,

ik heb deze telefoon al een hele tijd geleden besteld, maar hij is nog steeds niet leverbaar in Nederland. (officieel dan, dus geen import!) :'(

Weet iemand, of heeft iemand een idee waarom al onze omliggende landen hij wel leverbaar is behalve in Nederland?!

Doen ze gelijk een firmware update ofzo? Daar lijkt het namelijk wel op...

Als dat trouwens zo is, dan is t top! 8)

Heb trouwens nog wel wat leuke links: :)

http://www.gsmport.hu/vids/n3230.wmv (FILMPJE VAN 3230!)

http://www.mobilemag.ch/tests/test.php?id=22750 (test int frans, veel plaatjes!)

http://www.telefon-treff....ad.php?s=&threadid=162245 (test in t duits van gebruiker)

http://howardforums.com/showthread.php?threadid=597317 (testbericht uit Arabië)

http://www.klapwijkmc.nl/mobiele_tefonie/actueel-nokia.htm (site met leveringsdatums Nokia's)

• -Jaap-io
  • Laatst online: 13:03
Ik heb hem ook sinds gisteren en ben erg te vreden. Mooie prijs kwaliteit verhouden (30 euro met telfort 400 verlenging) Ik heb ook nog zitten denken over de morotola mpx220 maar die is veel duurder (140 euro) en de 6681 was nog niet leverbaar en ze konden mij ook nog niet vertellen wat die ging kosten, maar waarschijnlijk wel aardig wat meer ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• -Jaap-io
Zijn er mensen die route 66 draaiend hebben op deze telefoon?
Ik zit er namelijk over te denken om het aan te schaffen, maar dan wil ik wel eerst weten of het een beetje goed draait.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ga deze ook maar is zeeeeeeeeeeer snel bestellen!

Verwijderd

Ik heb ook de nokia 3230, ben nu op zoek naar een navigatie systeem. Naar ik gehoord heb is route 66 nogal langzaam? het schijnt iets van 10 seconden te duren voordat er een route gevonden/bepaald is.

Weet iemand welke navigatie het beste zou zijn voor op deze telefoon? Tomtom, route66, of nog meer mogelijkheden?

• -Jaap-io
Het valt mij op dat dit niet zo'n populair topic is...
Hebben nou zeer weinig mensen deze telefoon?
of zijn er gewoon heel weinig "problemen" met deze telefoon?

Verwijderd

Vind het ook raar, misschien omdat nog maar weinig mensen de telefoon hebben ofzo.

ikzelf heb er nog geen problemen mee, alleen dus de vraag welke navigatie erop kan.

Voor de rest ben ik wel tevreden emt het toestel, goede camera/video. genoeg opties/opslag ruimte tot nu toe. mp3 is inderdaad neit echt super kwaliteit maar dit gebruik ik zoiezo toch niet.

Wel is het af en toe een beetje langzaam.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Deze telefoon is denk ik al weer achterhaald door wat nieuwere modellen. Zoals de 6630 en de 6680. Die zullen aantrekkelijker bevonden worden.

Verwijderd

Niet om deze telefoon af te kraken; maar deze telefoon biedt niet echt veel meer dan de 7610.

• dog4life
  • Niet online
Niet veel, maar wel wat :p

En mijn is bezorgd, mijn zusje heeft hem in de lader gedaan dus als ik thuiskom kan ik er meteen mee aan de slag :D

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:05:
Niet om deze telefoon af te kraken; maar deze telefoon biedt niet echt veel meer dan de 7610.
En de 6670, de 6630, de 6680 en de 6681 en de 6260. Kleine verschillen in pixelrate camera, wel/niet UMTS maar voor de rest een pot Nokia, maar dan in een ander hoesje. :)

• -Jaap-io
Het grote voordeel boven de andere telefoons van nokia is dat deze relatief goedkoop is.

overigens draaien zowel tomtom als route 66 op deze telefoon.

• senseixz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:27
weet u zeker dat tomtom op 3230 kan draaien?

• dog4life
  • Niet online
Zijn er meer mensen die (al na een week!) last hebben van stof in hun scherm? Mijn 5e Nokia, de 1e zonder verwisselbare frontjes, dus ik ga maar is moeilijk doen bij Nokia!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Mensen,

Ik heb een nieuwe nokia3230 waar ik een achtergrond op wil instellen. ik heb een achtergrond van internet gedownload en via mijn cardreader van mijn pc op het MMC geheugenkaartje gezet. De resolutie van het plaatje is goed en ik kan hem ook mooi in full screen bekijken via gallerij in mijn telefoonmenu, maar als ik hem als achtergrond instel dan krijg ik hem niet in full screen. Het plaatje rekt zich niet volledig uit over het scherm, ik heb dus nu gewoon de tijd en operator info boven in beeld staan en onderin ook nog wat tekst. Het plaatje valt hier gewoon tussen in. Het is de bedoeling dat het plaatje gewoon achter de tekst heen valt in full screen. weet iemand hoe dit aan te passen is?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

jos_zwa schreef op maandag 23 mei 2005 @ 08:53:
Mensen,

Ik heb een nieuwe nokia3230 waar ik een achtergrond op wil instellen. ik heb een achtergrond van internet gedownload en via mijn cardreader van mijn pc op het MMC geheugenkaartje gezet. De resolutie van het plaatje is goed en ik kan hem ook mooi in full screen bekijken via gallerij in mijn telefoonmenu, maar als ik hem als achtergrond instel dan krijg ik hem niet in full screen. Het plaatje rekt zich niet volledig uit over het scherm, ik heb dus nu gewoon de tijd en operator info boven in beeld staan en onderin ook nog wat tekst. Het plaatje valt hier gewoon tussen in. Het is de bedoeling dat het plaatje gewoon achter de tekst heen valt in full screen. weet iemand hoe dit aan te passen is?
niemand?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• dog4life
  • Niet online
Volgens mij moet je dan je eigen theme maken, maar hoe dat precies moet, dat kan ik je niet vertellen....

• -Jaap-io
senseixz schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 04:08:
weet u zeker dat tomtom op 3230 kan draaien?
Ja ik weet het heel zeker :D

• -Jaap-io
dog4life schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:45:
Volgens mij moet je dan je eigen theme maken, maar hoe dat precies moet, dat kan ik je niet vertellen....
Er is inderdaad een thema editor, hij is wel vrij zwaar!
even op de nokia site kijken :)

• dog4life
  • Niet online
Wat mij opvalt (tegenvalt..) aan de 3230, is uiteraard het stof achter mijn scherm 8)7

maar vooral: waarom gaat het volume als ik een muziekje/filmpje afspeel, zo zacht? Dan bedoel ik de externe speaker, en dat in vergelijking met bijv. een Nokia 6630 (kan ook 6670 zijn geweest, maar het gaat om het idee).

EN hebben jullie ook last van de 'beep'-bug? Dat voor je bel-/smstoon eerst een piep afgaat?

Toch maar Nokia ff bellen... |:(

• -Jaap-io
Ik ben erg benieuwd naar de reactie van nokia op dat stof onder je scherm, daar heb ik toch ook wel aardig last van.

En inderdaad volgens mij hoor ik ook een piep voordat ik gebeld wordt, maar dat vind ik niet echt storrend..

• dog4life
  • Niet online
Ik heb ze net gebeld, kreeg te horen dat ik bij zo'n support-iets langs moet gaan. Dan ga ik daar maar even stennis maken, aangezien ik het belachelijk vind dat ik binnen 2 weken al stof achter mijn scherm heb :S
De mevrouw bij Nokia hoopte dat ze het daar ter plekke konden oplossen, anders moest ie nog worden opgestuurd ook.... Morgen maar ff langsgaan!

Verwijderd

Zo te lezen kan ik beter de Sony Ericsson K750i nemen.........Hoor niet veel goeds over de 3230?!
En er zit een beter camera op....en is kleiner......

• -Jaap-io
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:41:
Zo te lezen kan ik beter de Sony Ericsson K750i nemen.........Hoor niet veel goeds over de 3230?!
En er zit een beter camera op....en is kleiner......
Ik ben nog steeds erg tevreden over deze telefoon. Ik moet ook zeggen dat ik steeds blijer word van symbian. Vooral als je kijkt naar de extra programma's die ervoor beschikbaar zijn :)

Verwijderd

-Jaap-io schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:08:
[...]

Ja ik weet het heel zeker :D
Ik heb sinds kort een Nokia 3230 en heb er een TomTom Mobile bluetooth GPS ontvanger bij, maar de GPS ontvanger krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat (de telefoon geeft wel aan dat hij verbinding met de GPS ontvanger heeft, maar krijgt geen GPS signaal door. Ik heb TomTom 4 en TomTom 5 software al geprobeerd, zonder geluk. Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

Verwijderd

dog4life schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:22:
Ik heb ze net gebeld, kreeg te horen dat ik bij zo'n support-iets langs moet gaan. Dan ga ik daar maar even stennis maken, aangezien ik het belachelijk vind dat ik binnen 2 weken al stof achter mijn scherm heb :S
De mevrouw bij Nokia hoopte dat ze het daar ter plekke konden oplossen, anders moest ie nog worden opgestuurd ook.... Morgen maar ff langsgaan!
Is hier nog wat uitgekomen?

• -Jaap-io
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:52:
[...]

Ik heb sinds kort een Nokia 3230 en heb er een TomTom Mobile bluetooth GPS ontvanger bij, maar de GPS ontvanger krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat (de telefoon geeft wel aan dat hij verbinding met de GPS ontvanger heeft, maar krijgt geen GPS signaal door. Ik heb TomTom 4 en TomTom 5 software al geprobeerd, zonder geluk. Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?
Je moet de bluetooth ontvanger pairen met de telefoon en ook authoriseren (dat kan in het bluetooth scherm) en vervolgens start je tomtom op en dan moet je even wachten. In eerste instantie duurde het bij mij ook een minuut of 5 voordat er een gps singaal was. Soms in de stad oid is het lastig om een goede plaatsbepaling te krijgen.

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:35:
[...]

Is hier nog wat uitgekomen?
Ben er nog niet langsgeweest, geen tijd gehad...

Maar ik denk dat ik al weet wat eruit gaat komen, steeds weer stof na x weken... |:(

Verwijderd

-Jaap-io schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:05:
[...]

Je moet de bluetooth ontvanger pairen met de telefoon en ook authoriseren (dat kan in het bluetooth scherm) en vervolgens start je tomtom op en dan moet je even wachten. In eerste instantie duurde het bij mij ook een minuut of 5 voordat er een gps singaal was. Soms in de stad oid is het lastig om een goede plaatsbepaling te krijgen.
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om dit te proberen, aangezien m'n bluetooth ontvanger aan de andere kant van het land ligt. Maar bedoel je te zeggen dat, als je dus handmatig een verbinding maakt, dat hij het dan wel doet? Want TomTom ziet op dit moment automatisch wel de bluetooth GPS receiver, maar dan krijgt hij gewoon geen signaal door. Ik ben benieuwd :)

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
Goeie phone voor zijn prijs.. valt me een ding tegen..
de radio kan alleen gebruikt worden met de nokia headset omdat hij zonder de antenne die daarin zit niet kan ontvangen.

Loopt tomtom of route66 snel genoeg op dit telefoon? misschien ga ik er ook binnenkoort een navigatie van maken.

• Braggus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08-2023
D!ablo schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:32:
Loopt tomtom of route66 snel genoeg op dit telefoon? misschien ga ik er ook binnenkoort een navigatie van maken.
Ik zou persoonlijk voor TomTom kiezen, deze draait gewoon perfect.

* SPV M3000 * 1Gb MiniSD * 512Mb MiniSD *

• qrazi
  • Laatst online: 18-10 17:11
Ik had eerst de nokia 6230 en die beviel erg goed. Ik wilde toch eens een smartphone proberen, en deze 3230 is niet alleen laag geprijsd, maar heeft ook alles wat mijn 6230 had + Symbian. enige nadeel was/is dat mp3 alleen mono gespeeld word.

Daar heb ik nu een vraag over. Want de geluidskwaliteit van de mp3s die ik geprobeerd heb is enorm veel slechter dan op mijn oude 6230. alsof er helemaal geen equalizer functie gebruikt word. howel mono natuurlijk slechter klinkt dan stereo, kan ik mij niet voorstellen dat het zoveel slechter klinkt. wanneer ik bijvoorbeeld met de radio slechte ontvangst heb, schakeld ie ook tussen mono en stereo, maar mono FM klinkt lang zo slecht niet als de mono mp3.

ik heb UltraMP3 gebruikt, omdat daar nogal wat lovende woorden voor waren. de mp3s die ik heb gebruikt waren allemaal VBR, en in Ultramp3 kon ik de bitrate tussen de 160kbps en 320 kbps heen en weer zien schommelen.
Komt het daar misschien door?

normaal zal ik het natuurlijk eerst omlaag converteren, of mijn cd's uberhaubt al op 96kbps rippen. alleen probeer ik alles in linux te doen, en wil het rippen naar of converteren van mp3 nog niet soepel lukken (heb er ook niet super veel tijd voor).

zijn er btw meer mensen die symbian met linux gebruiken?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 11:27
hoe zit het met de bouwkwaliteit van het toestel.
ik ken iemand die het in oostende kocht en op 2 weken tijd 3 toestellen heeft gehad.....toetsen die eruit valden...stof ed..

thx

• qrazi
  • Laatst online: 18-10 17:11
ik moet eerlijk zeggen dat het toetsenbord minder steving aanvoelt als mijn oude 6230, terwijl die weer minder stevig aanvoeld als mijn oude 3330....

ik ben het programma OggPlay tegengekomen. speel niet alleen ogg, maar ook mp3, aac en mp4. ik heb het alleen nog niet getest. iemand ervaring ermee?

http://symbianoggplay.sourceforge.net/

/edit: Ik heb net Oggplay geprobeerd, en de geluidskwaliteit is minstens zo goed als UltraMP3, alleen is Oggplay gratis....
Weet iemand trouwens of het mogelijk is een soort equalizer functie te gebruiken? want het geluid klinkt echt te plat in mijn opinie...

[ Voor 28% gewijzigd door qrazi op 03-08-2005 18:35 ]

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

mensen hoe krijg ik in godsnaam mijn wekker onder de favo's :? ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er gewoon niet uit

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:51:
mensen hoe krijg ik in godsnaam mijn wekker onder de favo's :? ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er gewoon niet uit
Het lukt mij überhaupt niet om iets anders dan documenten onder favo's te zetten!!

Verwijderd

Lukt mij ook maar moeilijk.

Maar weet er iemand hier iets van de Pus to talk functionaliteit af?

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:25:
Lukt mij ook maar moeilijk.

Maar weet er iemand hier iets van de Pus to talk functionaliteit af?
Da's een soort walkie-talkie functie, maar dat moet je operator ondersteunen... En dat doen ze in NL dus niet... |:(

Verwijderd

dog4life schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:52:
[...]

Het lukt mij überhaupt niet om iets anders dan documenten onder favo's te zetten!!
weet er iemand hier iets meer over? zou handig zijn als dat verbeterd werd....

• dog4life
  • Niet online
Nokia 3230 (RM-51) v 4.0537.0

Dit is de nieuwste firmware, deze week is even kijken of ik die erop kan laten zetten en of er veel verbeteringen zijn!

Kwam dit erover tegen:
New data package v37.0 (MCU SW 4.0537.0) has been released for RM-51.

Changes/improvements made from MCU SW v 4.0526.2 to v 4.0537.0:
- Bluetooth:
- SW support for new Bluetooth module added
- Improvement for pairing devices
- Improved handling of volume control when music player is stopped by
incoming phone call
edit:
Hier nog wat veranderingen van de 1-na-nieuwste firmware:
New data package v35.0 (MCU SW 4.0526.2) has been released for RM-51.

Changes/improvements made from MCU SW v 3.0505.2 to v 4.0526.2:
- Call and network management
- A warning tone just before the ringing tone is played due to safety
reason, but the sound level has been reduced by 10dB
- Warning tone is not played when the ringing tone is set to “Off”
- GPRS
- Improved handling of GPRS request from network enabling streaming
at high rate
- Browser
- Improvement for browser when trying to access some specific web
pages
- The UPD range was previously limited to the range 6970-32000 and
now the supported range is 1024 (0x400) and 65535 (0xFFFF)
- SMS
- The phone enables a use of vibra also in the “silent” profile
- MMS
- The message symbol blinks when the phone memory is full and the
symbol discontinues after messages have been deleted.
- The session control has been improved to ensure proper handshake
with the network so all MMS’s sending acknowledgements are better
interpreted by the phone
- Games
- “Agent V” will be muted when the silent profile is selected
- SIM
- The phone's SIM Driver has been update to be able to handle NULL
strings send from the Gemplus SIM card, and thereby enabling
improved roaming
- Java
- Improvement for Java application in order to avoid a memory leak in
Java games
- Improvement for the start-up sequence when starting up the phone
- Improvement in camera picture quality when preview the taking (1xmode)
image
- Updated made to the camera driver, when the camera is used for still
pictures in Night mode and if the camera needs to refocus
- Improvement when muvee clip created
- Improvement for MP3 sound quality
- Operator name list updated:

[ Voor 65% gewijzigd door dog4life op 20-11-2005 20:46 ]

• Hero of Time
  • Laatst online: 24-11 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dog4life schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:37:
Nokia 3230 (RM-51) v 4.0537.0

Dit is de nieuwste firmware, deze week is even kijken of ik die erop kan laten zetten en of er veel verbeteringen zijn!

Kwam dit erover tegen:

[...]

edit:
Hier nog wat veranderingen van de 1-na-nieuwste firmware:

[...]
Heb je al veranderingen met je nieuwe firmware ondervonden wat betreft de kwaliteit van het afspelen van muziek?

Ik haal dit topic naar boven want ik ben van plan om deze telefoon te kopen, maar het enige wat mij een beetje weerhoud is het afspelen van MP3 in dual mono. Als het nu is opgelost met de laatste firmware dan ga ik zeker deze telefoon halen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Hero Of Time schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:06:
[...]
Heb je al veranderingen met je nieuwe firmware ondervonden wat betreft de kwaliteit van het afspelen van muziek?
Ook ik ben in de markt voor deze smartphone, en ben erg benieuwd naar resultaten mbt kwaliteitsverbetering van de mp3-functie... al iemand ervaring?

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53
iemand een link waar deze laatste firmware te halen valt??
heb al gezocht maar kan niet echt iets concreets vinden..

heb deze telefoon bijna een jaar en nog nooit geupdate, lijkt me wel eens een goede om dat eens te doen voordat ikeen nieuwe neem.

• dog4life
  • Niet online
Hero Of Time schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:06:
[...]

Ik haal dit topic naar boven want ik ben van plan om deze telefoon te kopen, maar het enige wat mij een beetje weerhoud is het afspelen van MP3 in dual mono. Als het nu is opgelost met de laatste firmware dan ga ik zeker deze telefoon halen.
Ik heb mijn 3230 al verkocht, en ben nu de trotse (!) bezitter van een SE W800i. Veeel betere telefoon, als je tenminste niet de symbian applicaties gaat missen. Qua geluid, camera, gebruiksvriendelijkheid & snelheid is de SE vele malen beter.

• Braggus
  • Laatst online: 01-08-2023
Vorige week begon mijn 3230 steeds vager te doen. Zodra ik maar een naam opzocht in het telefoonboek liep de 3230 vast. Dit resulteerde afgelopen vrijdag in een 3230 die geheel niet meer aan wilde. Vrijdag via mail contact gehad met de lokale unlock-boer welke mij wist te vertellen dat een software update wel eens kon helpen. Het gehele weekend aan de lader gelegd en voila, maandag ging hij weer aan. Om daarna weer uit te gaan. Ik dus naar de unlock-boer getogen alwaar de 3230 een half uur aan de laptop ging. Simkaart, opstarten en yesssss, hij doet het weer.
Versie 4.0537.0 met de datum 19-09-05 staat er nu op. Zal wel niet de nieuwste versie zijn maar ach, de 3230 doet het weer. Ik zal hem niet gauw willen ruilen.

* SPV M3000 * 1Gb MiniSD * 512Mb MiniSD *

Verwijderd

loopt TTM4 ook op deze telefoon of moet ik TTM5 hebben?
Pagina: 1 2 Laatste