Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
De Nokia 3230:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/press/photo/phones/jpeg/3230_01.jpg

Specs:

Large high-resolution color display (65.536 colors)
Integrated 1.3 megapixel camera sensor, effective resolution 1.23 megapixel
Video recording, editing and sharing
Movie Director application
Expandable memory with a hot-swappable memory card
Bluetooth technology
MMS, chat and Instant Messaging
XHTML and HTML browser
Push to talk with dedicated key
Presence enhanced phonebook
Symbian OS, the Series 60 platform
New games incl. Agent V
Stereo FM radio and MP3 player
Visual Radio

Nokia 3230 website

Planned: 1ste kwartaal 2005

En, nee mensen..... Het is geen slider, kijk maar goed.
De bovenkant lijkt trouwens wel een beetje op T610. Dat is trouwens wel irritant van de T610, en misschien van deze dus dan ook. Er blijven onwijs makkelijk vette vinger afdrukken op de bovenkant zitten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 09:44

made

.. made by made ..

Ik vind het een van de betere telfoons met Symbian OS.
De meeste toestellen zijn erg groot. ( zoals de 6260 of de 6670 ).

Deze lijkt tenminste nog op een mobiele telefoon !

Hoop dat hij wat sneller leverbaar is dan de 6260 enz :X

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Op de plaatjes vind ik em er echt afschuwelijk uitzien, maar misschien valt ie in real life mee, net als de 6670. Maar goed, deze telefoon is dus niet echt bijzonder in vergelijking met de andere Nokia S60's.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47

Zym0tiC

^_^

Ik vind deze toch wel wat hebben. Gelukkig zitten deze keer alle toetsen recht en hebben ze niet gekozen voor een banaanvormige telefoon :p

Vind het wel en strak geheel en de specs liegen er ook niet om.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 19:07

Animal_X

Rodin

Hier! een filmpje van de 3230. Ik moet zeggen dat hij er hier wel wat beter uit ziet dan op de foto's, al vind ik hem nog steeds wat "goedkoop" aandoen...

P.S. qua specs is het wel de beste symbian 60 telefoon...

[ Voor 14% gewijzigd door Animal_X op 04-11-2004 16:54 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:39

Rhapsody

In Metal We Trust

ik vind het bovenste gedeelte wel mooi, tot aan het stukje waar de knopjes beginnen....

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Verwijderd

Ik vindt de gehele telefoon wel mooi...

Maar de prijs zou niet echt laag zijn.
1.3Mp cam
Bluetooth
65.536 kleuren scherm
Hot swap mmc card
mp3speler
en een radiotje

Dus een vrij hoge prijs (denk ik dan)

• epoman
  • Niet online
Ik denk niet dat een 32xx van Nokia erg lang onbetaalbaar zal zijn. Die 3-serie zijn toch min of meer de instappers. Over het design wil ik me niet uitlaten :|

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 19:07

Animal_X

Rodin

epoman schreef op 04 november 2004 @ 18:15:
Ik denk niet dat een 32xx van Nokia erg lang onbetaalbaar zal zijn. Die 3-serie zijn toch min of meer de instappers. Over het design wil ik me niet uitlaten :|
de startprijs zal volgens diverse sites rond de 350 euro liggen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Animal_X schreef op 04 november 2004 @ 18:29:
[...]

de startprijs zal volgens diverse sites rond de 350 euro liggen.
Dat valt me dan wel weer mee, jammer dat die verdikking erin zit. Ik vind het toestel niet echt mooi btw.

Maakt nokia de laatste tijd niet erg veel nieuwe toestellen. Na de 6230 raakt het wel in een stroomversnelling zeg.

Verwijderd

Wat voor CPU krijgt dit beestje? Hoeveel geheugen? Alleen mini-MMC, of ook full-size, of een heel ander medium? Ziet er érg leuk uit. Misschien een volwaardige voor m'n ngage-games spelende 3650.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:42
ik vind de rode versie lelijk maar de zwarte versie is weer O+
specs zijn goed. Bluetooth, infrarood ! ( die hebben ze geschrapt uit de 7610, 6630, 6670 ) 1.3 megapixel camera, hotswap rs-mmc en bovendien zal de prijs ook niet al te hoog liggen. Ik ga definitief overstappen naar een s60 telefoon en misschien is dit een waardige opvolger voor mijn 6230 ... anders is er nog altijd de 6630 maar die wordt weer vrij duur :'(

[ Voor 17% gewijzigd door dcell op 04-11-2004 20:44 ]

• made

made

.. made by made ..

Wanneer denken jullie dat deze foon op de markt komt ?

Ik denk dat het nog wel een maand of 5 kan duren !

Verwijderd

Helaas, ik denk zelf Februari 2005.

Verwijderd

Mooie SonyEricsson........ ooh wacht het is een nokia :S

• Beatman
  • Laatst online: 07-06 15:05
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 18:50:
Mooie SonyEricsson........ ooh wacht het is een nokia :S
Ik vind 'm ook heel erg op een SE lijken.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind hem spuuglelijk, lijkt precies op een K700. Daarom ben ikook maar voor de 6230 gegaan. Jammer dat die nog niet de 1,3mp camera heeft.

Verwijderd

Ik dacht eerst dat dit ook een slide-phone was, maar helaas niet, dat is helemaal niet het geval zie ik nu, wat jammer zeg, vinnem lelijk...
alsof ik de laatste paar maanden wél een mooie nieuwe Nokia heb gezien, op een enkeling na.

Verwijderd

Iedereen die ik hoor zegt: "he wat een leuk toestel dat toetsenbord verdwijnt er zeker achter." Dan moet je er altijd maar bij zeggen dat het niet zo is en is iedereen erop af
geknapt.

• made

made

.. made by made ..

ALs je naar alle andere Smartphone's kijkt is dit een van de weinige die niet zo heel groot is ! En eruit ziet als een telefoon !
( Hij is dus even groot als de nokia 6260 als die ingeklapt is ! )

Verwijderd

Yup, Ik hoorde ook dat dit toestel de ligste smartphone is en de kleinste!

Verwijderd

Nou, zelfs ingeklapt vind ik die 6260 huuuuuuuuuuuuuge :|

• made

made

.. made by made ..

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 15:45:
Nou, zelfs ingeklapt vind ik die 6260 huuuuuuuuuuuuuge :|
Voor een telefoon wel, maar voor een smartphone niet !!

• deuxani
Voor een smartphone niet, maar voor een clamshell wel. ;)

Verwijderd

Ik vind het een erg mooi toestel. Alles zit erop wat ik wil in mijn nieuwe telefoon. Mp3, Games, Symbian en wat vooral erg belangrijk is FM Radio. Dat ook allemaal nog in stereo (volgens reviews). Het heeft de zelfde capaciteit li-ion batterij als de 6260 (geloof iets van 760) Ik hoop dat ie maar snel komt. De prijs zoals nu rond circuleert is rond de 350 euro los.

Verwijderd

verwacht wordt da dit toestel ongeveer € 350,- zal kosten excl. de belastingen. als je kijkt naar de specificaties van de 3230 kan je gerust ervan uitgaan dat het meer te bieden heeft dan bijvoorbeeld de nokia 7610, die aanzienlijk duurder is. hoe kan het zijn dat de 3230 dan goedkoper zal zijn dan de 7610 terwijl de 3230 meer te bieden heeft? :?

• made

made

.. made by made ..

Eerst maar een afwachten wanneer dit toestel op de markt komt, kan nog heel lang duren.
Neem even als voorbeld de zwarte nokia 6260, die wordt pas eind December verwacht !

Verwijderd

made schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:21:
Eerst maar een afwachten wanneer dit toestel op de markt komt, kan nog heel lang duren.
Neem even als voorbeld de zwarte nokia 6260, die wordt pas eind December verwacht !
Laten we hopen dat ze een keer eens opschieten. Ik zit nu nog met een oude T28S, wil eigenlijk wel eens een nieuwe telefoon. Deze heeft alles wat ik wil :)

Verwijderd

Ik wil deze phone ook O+
Alleen het enige probleem dat wordt ondervonden bij veel is dat ie geen N-Gage games kan spelen en ik hoop dat die RS-MMC ook op 3.3 Volt lopen anders kan ik net zo goed de 6630 kopen (alhoewel die 200 duurder is :? )...
Nyways, als iemand meer info heeft over deze mob zal ik het zeer op prijs stellen dit te posten O-)
Ik hoop dat deze N-Gage games speelt iit de 6630...mn abo loopt eind februari af en dan moet deze mob toch cker wel op de markt zijn, anders ga ik huilen 8)7

Verwijderd

Voor een telefoon om N-Gage spellen koop je lijkt mij een N-gage. Aangezien deze er ook geschikt voor is. Ik zie me niet zo snel met deze 3230 een ngage spelletje spelen, aangezien de knopjes een beetje onhandig daarvoor liggen. Wat ik niet begrijp is het RS-MMC card verhaal, waarom die op 3.3Volt zou moeten lopen en niet op een lager of hoger voltage? Heeft dat met stroomverbruik te maken?
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:51:
Ik wil deze phone ook O+
Alleen het enige probleem dat wordt ondervonden bij veel is dat ie geen N-Gage games kan spelen en ik hoop dat die RS-MMC ook op 3.3 Volt lopen anders kan ik net zo goed de 6630 kopen (alhoewel die 200 duurder is :? )...
Nyways, als iemand meer info heeft over deze mob zal ik het zeer op prijs stellen dit te posten O-)
Ik hoop dat deze N-Gage games speelt iit de 6630...mn abo loopt eind februari af en dan moet deze mob toch cker wel op de markt zijn, anders ga ik huilen 8)7

• dcell
tjaa, dat de telefoon symbian series60 draait wil nog niet zeggen dat hij alle n-gage spellen kan spelen. Bij de 6600/3650/7610 enz enz kan je ook niet alle spellen spelen. Sommige wel, sommige half en sommige helemaal niet. Ik vrees dat je inderdaad echt een N-gage moet kopen als je alle N-gage spellen wil spelen.

Verwijderd

Ik heb N-Gage, maar begrijp mij, ik loop voor lul als ik bel aye
Daarom wil ik een phone met alles erop en eraan en geen gezeik met 140 gr aan mob in broekzak...(alhoewel ik wat baggy pants draag, maar toch)
Ik vind die games leuk om te spelen en ik weet ook dat het aan het RAM geheugen ligt:

N-Gage: 13 mb RAM (waarvan 7 vrij)
Sendo X: 16 mb RAM ( waarvan 6 mb vrij)
6630: 13 mb RAM (waarvan 4 mb vrij)
3230: ????

Bij de Sendo X kun je ook verscheidene spellen spelen na de nieuwe flash...hoop ik...
f het Sendo X topic checken...

BTW je hebt 8 mb RAM nodig om Colin McRae Rally te kunnen spelen (game is 30 mb)
en 6/7 voor andere redelijke spellen, maar bij de Sendo kun je er nog wat afhalen omdat het besturingsysteem heel zwaar is O-)

Verwijderd

Tja zo'n Ngage ding is enorm groot. Het zou dus mooi wezen als dit ding de 3230 ook spelletjes aan kan. Ik weet niet of de 6260 ook ngage spelletjes aan kan? Want ik geloof dat deze telefoon (6260) bijna identiek is aan de 3230 , met alleen een paar technische snufjes minder.

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 13:08
Durft er al iemand te zeggen, wanneer deze telefoon op de markt komt?

Verwijderd

HeyJIJdaar schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:01:
Durft er al iemand te zeggen, wanneer deze telefoon op de markt komt?
Ik heb al een aantal shops gemailled, maar geen één shop kon mij vertellen wanneer deze telefoon precies leverbaar was. Volgens de Nokia site is de telefoon leverbaar in het 1ste kwartaal van 2005. Misschien iemand anders die iets meer weet? Ben ook wel benieuwd namelijk.

Edit:

Losse prijs op gsmDOTnl

NOKIA 3230 SMARTPHONE VOORWAARDEN VOORINSCHRIJVING
435,00

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 16:53 ]

Verwijderd

Als je een MMC kaart van 1GB hierin zou doen zou het OS besturingssusteem dan veel langzamer worden??

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb zelf gemerkt bij mijn 6600 dat als ik redelijk wat applicaties erop had staan dat ie wel wat trager werd en dat was een 32MB kaartje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:28:
Als je een MMC kaart van 1GB hierin zou doen zou het OS besturingssusteem dan veel langzamer worden??

Ik heb zelf gemerkt bij mijn 6600 dat als ik redelijk wat applicaties erop had staan dat ie wel wat trager werd en dat was een 32MB kaartje?
Geen idee, ik denk dat niemand nog ervaringen heeft met die toestel, aangezien deze nog niet leverbaar is. Antwoord op je vraag: ik denk dat het langzamer worden eerder komt, doordat je interne geheugen van je telefoon vol zat dan die van je MMC kaart. Of bedoel je dat niet?

Verwijderd

Nou ik doel niet zozeer op deze telefoon want ik begrijp dat er nog geen ervaringen zijn met dit toestel aangezien hij nog niet op de markt is.

Ik bedoel inderdaad wordt je toestel langzamer als je een groter MMC kaart erin stopt?

Ik wil namelijk dit toestel kopen met een 1GB MMC kaart zodat ik het toestel ook als MP3 speler kan gebruiken dat lijkkt me erg handig.

Verwijderd

Verschillende shops heb ik even bekeken via google, die deze telefoon gaan verkopen. Levertijd stond er ook bij sommige bij. Wat ik vooral zag dat de maand Maart er uit kwam.

De ebe shop had 1 maart gehanteerd en de andere 31 maart. Nu denk ik dat deze data niet echt betrouwbaar zijn, maar goed, misschien dat iemand anders er iets meer over kan vertellen.

Zit er namelijk wel op te wachten, tot deze telefoon beschikbaar is :)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 12:08:
Yup, Ik hoorde ook dat dit toestel de lichtste smartphone is en de kleinste!
Nokia 3230:
Size
Weight: 110 g
Dimensions: 109 mm x 49 mm x 19 mm, 90 cc

HTC Typhoon/Feelers - Orange SPV C500 - T-Mobile SDA - Qtek 8010/8020:
Dimensions: (108 x 46 x 16mm)
Volume: 80 cc
Weight: 100g

Maar je zou het altijd nog de kleinste Symbian telefoon kunnen noemen :P

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 11:38
dit wordt mijn volgende toestel.

wilde al de 7610 hebben maar deze heeft precies dat wat ik nog erbij wilde hebben, namelijk fmradio swappable mmc en een betere camera

nu hopen dat ie voor maart leverbaar wordt

qua uiterlijk ziet het er wel ok uit, maar het gaat mij dan ook niet om een flashy toestel te hebben maar 1 met veel functies die ik erin wil hebben ;)

• Dalma
ben benieuwd wat voor een cpu de 3230 krijgt.

als we kijken naar de 6670 en de 7610 hebben deze een cpu onder de 130mhz gekregen terwijl de 6630 een cpu van 220mhz heeft.

zou natuurlijk leuk zijn als de 3230 ook een 220mhz zou krijgen maar betwijfel dat..

• dcell
Reken er maar niet op dat dit beestje een opgefokte processor krijgt. Het is en blijft namelijk een 3xxx telefoon. Hij draait ook net zoals de 7610/6670 op symbian 7.0s ( 6630 heeft 8.0a ) dus ik verwacht dat deze telefoon meer richting de 7610 gaat qua performance ipv de 6630.

Bovendien zal hoogstwaarschijnlijk de mp3-speler dual-mono zijn ( wat een reden voor mij zou zijn om deze telefoon niet te halen. Ik zit zwaar te twijfelen tussen deze en de 6630 ). Lees dit duitse linkje maar Xonio 3230 test

• Dalma
zit ook te twijfelen tussen de 3230 en de 6630

ik neig meer naar de 3230 omdat ik de 6630 een vreemde vorm vind hebben, maar vind het zeer jammer dat die 3230 toch een matige processor krijgt, zeker gezien de extras tov 7610:

-betere camera, radio, swappable mmc

ik had toch gedacht dat ie ook zo'n mooie processor zou krijgen

jammer is ook dat de 6630 geen radio heeft

overigens wat is nu precies het voordeel dat de 6630 heeft tov de andere nokia symbians, afgezien van umts dat je toch bijna nergens kunt gebruiken.

• dcell
voordelen 3230 : prijs, fm-radio, kleiner en een " normale vorm "
nadelen 3230 : mp3-speler schijnt dual mono

voordelelen 6630 : stereo-mp3speler, umts wat handig kan zijn de de toekomst, snellere processor wat resulteert in een sneller reagerende menu. Camera die zeer goed is voor een phone. 3d java games :P En nog een tal van dataconnectiviteitsfuncties die de gros van de gebruikers niet zal gebruiken.
nadelen 6630 : prijs, geen radio, vorm

[ Voor 17% gewijzigd door dcell op 05-01-2005 10:43 ]

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar de batterij levensduur van de 3230!! Met al die functies enzo en aangezien de stanby tijd niet al te lang is (150 uur) ben ik benieuwd hoe deze presteerd.

Bij mijn 6600 ging ie in het begin nog wel redlijk lang mee 3 dagen ofzo maardat zwakte na een tijdje ook af!!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:28:

Ik heb iig geen last op m'n 6260 met 128 mb waar oa tomtom mobile op staat (zelfde OS) :)

• deuxani
Maar het ontbreken van stereoMP3playback zal voor toch wat mensen een dooddoener zijn. Ik vat Nokia gewoon niet.

• dcell
Voor mij is het inderdaad een dooddoener. Ik ben iemand die niet graag allerlei losse dingen meesjouwd dus ook geen losse mp3speler want mijn telefoon heb ik altijd bij me. Ik heb momenteel een 6230 en de mp3speler werkt voor mij perfect _/-\o_ de functies en de prijs voor de 3230 zijn redelijk maar helaas waarschijnlijk geen stereo-mp3player dus ook geen 3230 voor mij. Radio luister ik toch nauwelijks dus dan wordt het waarschijnlijk maar een 6630.

Verwijderd

Dalma schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:45:
dit wordt mijn volgende toestel.

wilde al de 7610 hebben maar deze heeft precies dat wat ik nog erbij wilde hebben, namelijk fmradio swappable mmc en een betere camera

nu hopen dat ie voor maart leverbaar wordt

qua uiterlijk ziet het er wel ok uit, maar het gaat mij dan ook niet om een flashy toestel te hebben maar 1 met veel functies die ik erin wil hebben ;)
Precies dat zei ik ook vanmiddag in de winkel, waarin de verkoper dit toestel afkraakte.

Tevens vind ik het wel jammer om te horen dat dit toestel double mono geluid heeft en geen stereo geluid. Of valt het verschil niet zo goed te horen?

Ook heb ik gelezen waarom deze Nokia bij het mp3 afspelen geen stereo geluid kan produceren. Dit heeft te maken met de processorkracht van deze telefoon. Maar ik denk dat er wel manieren komen, door bijv een hack, dat dit wel kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 21:43 ]

Verwijderd

Ik kan nu kiezen voor een 6670 of 7610, of zal ik even wachten op deze telefoon? De 3xxx klinkt mij wel wat 'goedkoop/mainstream' in de oren.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
deuxani schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:15:
Maar het ontbreken van stereoMP3playback zal voor toch wat mensen een dooddoener zijn. Ik vat Nokia gewoon niet.
dood·doe·ner (de ~ (m.))
1 nietszeggend, waardeloos argument waarmee een discussie wordt afgekapt => machtspreuk

Afknapper bedoel je.

(Ja sorry hoor, dit lijkt misschien gezeur, maar het is gewoon irritant als je een zin moet overlezen om te zien wat bedoeld wordt.)

Verwijderd

Ik zit nog sterk te twijfelen over deze telefoon er zijn veel dingen die ik goed vind en een aantal twijfel aspecten:

zoals: de batterijlevensduur van deze telefoon?
het lijkt me dat deze niet echt lang meegaat! Ik had de 6600 die vogens de nokia site 150 - 240 uur zou gaan! dit werd in de loop van de tijd ook minder en uiteindelijk was het gewoon elke dag opladen! Deze telefoon heeft een stand by tijd van 100-150 uur dus dat beloofd wat?

Wat denken jullie hiervan? en wat zijn de ervaringen?
Hoe zijn de ervaringen eigenlijk met het luisteren van mp3 tjes? gaat de batterij sneller leeg als dat je belt of langzamer?

En de laatste vraag: Bij de 3230 zit daar een dual voltage rs-mmc kaart bij of niet want ik las ergens anders dat deze heel moeilijk te verkrijgen zijn en ik wil toch wel zeker een 512mb kaartej hierin gaan proppen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:09:
[...]

Precies dat zei ik ook vanmiddag in de winkel, waarin de verkoper dit toestel afkraakte.

Tevens vind ik het wel jammer om te horen dat dit toestel double mono geluid heeft en geen stereo geluid. Of valt het verschil niet zo goed te horen?

Ook heb ik gelezen waarom deze Nokia bij het mp3 afspelen geen stereo geluid kan produceren. Dit heeft te maken met de processorkracht van deze telefoon. Maar ik denk dat er wel manieren komen, door bijv een hack, dat dit wel kan.
Betekent dit dat met de bijgeleverde stereo-headset het geluid minder goed is dan dat van bijvoorbeeld de SE S700i ? / of heeft dit alleen invloed op de speaker van de phone zelf ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:28:
[...]

Betekent dit dat met de bijgeleverde stereo-headset het geluid minder goed is dan dat van bijvoorbeeld de SE S700i ? / of heeft dit alleen invloed op de speaker van de phone zelf ?
Het geluid bij het afspelen van mp3-tjes is in mono. Andere geluiden zijn wel in stereo. (zoals fm-radio) Hoe het geluid van de SE S700i is weet ik niet.

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb me even verdiept in de verschillen tussen de 6630 en de 3230. Op het eerste gezicht lijken de specs identiek. Alleen de 3230 is lichter en kleiner en een stuk goedkoper.. ik vroeg me af waarom het prijsverschil zo groot was..

Ik heb de volgende verschillen gevonden:
  • 3230 heeft FM Radio, de 6630 niet
  • 6630 heeft een 220mHz processor, de 3230 waarschijnlijk een 130mHz.
  • 6630 speelt MP3s stereo af, de 3230 mono
  • 6630 wordt geleverd met USB datakabel, bij de 3230 moet je die erbij kopen
  • 6630 wordt geleverd met 64 Mb MMC, de 3230 met 32MB
  • 3230 heeft een 760mAh Li Ion batterij, die van de 6630 is 900mAh
  • 3230 heeft IR en BT, de 6630 alleen BT
Tenslotte is de 3230 volgens mij niet geschikt voor UMTS.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Verwijderd

En nu maar hopen dat die snel uitkomt en voor een mooi prijs.

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 14:28
Iemand al wat meer info over wanneer hij leverbaar is??

RichardVos.nl

Verwijderd

Ik heb maar een SPV-C500 besteld. Want Mp3 in mono afspelen vind ik maar zonde voor de muziek.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

kreeg net een mail van gsm.nl dat deze nokia dus te bestellen is, met Nokia 3230 & Route 66 navigatie. ik dus kijken bij nieuwemobiel wordt verwacht dus ja wie moet je nu geloven.

Verwijderd

agaam schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:09:
kreeg net een mail van gsm.nl dat deze nokia dus te bestellen is, met Nokia 3230 & Route 66 navigatie. ik dus kijken bij nieuwemobiel wordt verwacht dus ja wie moet je nu geloven.
en ben je er al achter wie je mag/moet geloven?

• Imre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 06:17
Ik ben eergisteren een aantal telecomwinkels in Brussel langsgelopen . Nergens konden ze me een datum gaven wanneer deze telefoon verschijnt...
In 1 winkel wisten ze wel te vertellen dat hij 379 euro zou kosten.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Imre schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:39:
Ik ben eergisteren een aantal telecomwinkels in Brussel langsgelopen . Nergens konden ze me een datum gaven wanneer deze telefoon verschijnt...
In 1 winkel wisten ze wel te vertellen dat hij 379 euro zou kosten.
belgie loopt volgens mij een beetje achter in zijn algemeen?

trouwens op die site gsm.nl kan je hem al bestellen, bedrag staat er ook bij.. met route 66 2 jaar t-mobile 200 + 139 euro bijleggen..

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Dextourius schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:45:
[...]

belgie loopt volgens mij een beetje achter in zijn algemeen?
Ahja? Veel multinationals beschouwen de BeNeLux als één land als het aankomt op de verdeling van hun producten.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:32:
[...]

Ahja? Veel multinationals beschouwen de BeNeLux als één land als het aankomt op de verdeling van hun producten.
ohw dacht dat samsung d500 hier al uit was terwijl er in belgie nauwelijks over gesproken werd?

vaag..

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Dextourius schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:05:
[...]

ohw dacht dat samsung d500 hier al uit was terwijl er in belgie nauwelijks over gesproken werd?

vaag..
Jij trekt wel heel vlug een conclusie. Met één voorbeeld een stelling bewijzen...
Anyway, de D500 is hier gewoon verkrijgbaar.

Verwijderd

weet iemand al of deze gereleased is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:09:
weet iemand al of deze gereleased is?
Ja hij is al gereleased, maar nog niet overal te koop.

Verwijderd

Hebben jullie het nou over de 3230 of de D500 die gereleast zou zijn?????

Als het de 3230 betreft zo ja waar is deze reeds te koop dan??

Nog niets gezien namelijk!!

Thanx

Verwijderd

Ik refereerde naar de 3230, de D500 is reeds geruime tijd beschikbaar namelijk, de 3230 heb ik helaas nog nergens gezien.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:14
Dit telefoontje lijkt mij perfect. Echter ik ben benieuwd of deze ook met Tomtom mobile 5 kan omgaan. Iemand een idee?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 14:28
Nokia Store Rotterdam vertelde mij dat hij eind April uit moet komen..
dus ze verwachten hem in Mei ergens.... :'(

RichardVos.nl

Verwijderd

Nou ik had deze telefoon vorige week besteld en hij is vandaag geleverd hoor! :) Ik zit nu op mijn werk maar ik ga hem vanavond even testen en ik zal morgen ofzo even mijn ervaringen van dit toestel hier posten!

Als iemand nog nieuws heeft over de DV RS MMC kaartjes 256mb en hoger dan hoor ik dat ook graag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:14:
Nou ik had deze telefoon vorige week besteld en hij is vandaag geleverd hoor! :) Ik zit nu op mijn werk maar ik ga hem vanavond even testen en ik zal morgen ofzo even mijn ervaringen van dit toestel hier posten!

Als iemand nog nieuws heeft over de DV RS MMC kaartjes 256mb en hoger dan hoor ik dat ook graag?
Die kaartjes kan je bestellen bij www.mobiltec24.de Heb zelf goede ervaringen met die zaak, heb er dus ook al vaker wat besteld.

Maar??? Bevalt de 3230? Inmiddels zijn er namelijk alweer 2 dagen verstreken en nog niets over jouw ervaringen mogen lezen. Ben namelijk zeer benieuwd en dan met name naar hoe dat mono-mp3 klinkt, valt dat wel mee of is het gewoon verschrikkelijk?

Verwijderd

Ja dat mono mp3 heb ik nog niet getest hoop dat vanavond te kunnen doen! Ik moet eerst even pc suite installeren enzo om de mp3 erin te zetten anders werkt het niet echt verder is het een heel cool ding hij klein compact goeie camera!

Ik zal even op die site kijken thanx en als er nog meer vragen zijn stel ze en ik beantwoord ze wel!
Ik heb trouwens wel een duitse versie want hijis officieel nog niet uit in nederland dus heb op dit moment alleen de engelse taal maar als in nederland komt haal ik gewoon een firmware update!

Verwijderd

Nou ik heb inderdaad die MP3 getest en het klinkt niet echt hoor! Jammer genoeg ik wist het van te voren al maar wist ook niet precies hoe het zou zijn! Ik heb het vergeleken met de Nokia 6230 nou daar hoor je meer bass en minder ruis bij de 3230 hoor je meer de lage tonen!

Ik hoop dat het met een firmupdate te verhelpen is binnekort weet iemand misschien of dit bij andere telefoons al is gelukt??
Of misschien is er wel andere software voor mp3 s die dit kunnen verhelpen iemand ervaring hier mee ik had al mp3 software gevonden voor 6600 maar nog niet getest.

Wel vreemd dat de radio wel stereo is waarom in godsnaam heeft Nokia dit eigenlijk gedaan!!

• dcell
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:13:
Nou ik heb inderdaad die MP3 getest en het klinkt niet echt hoor! Jammer genoeg ik wist het van te voren al maar wist ook niet precies hoe het zou zijn! Ik heb het vergeleken met de Nokia 6230 nou daar hoor je meer bass en minder ruis bij de 3230 hoor je meer de lage tonen!

Ik hoop dat het met een firmupdate te verhelpen is binnekort weet iemand misschien of dit bij andere telefoons al is gelukt??
Of misschien is er wel andere software voor mp3 s die dit kunnen verhelpen iemand ervaring hier mee ik had al mp3 software gevonden voor 6600 maar nog niet getest.

Wel vreemd dat de radio wel stereo is waarom in godsnaam heeft Nokia dit eigenlijk gedaan!!
processor kan verwerking mp3 niet aan en Nokia verdomt het om een mp3 decoder in te bouwen. Dus het resultaat is stereo radio en mono mp3 :X

Verwijderd

dcell schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:32:
[...]

processor kan verwerking mp3 niet aan en Nokia verdomt het om een mp3 decoder in te bouwen. Dus het resultaat is stereo radio en mono mp3 :X
Processor kan het met gemak aan; zit een 220mhz in die 3dspellen etc. kan verwerken. Het zit m in commerciele belangen van nokia. De poport kan gewoon geen stereo-geluid weergeven. De 6680/1/2 supporten naar alle waarschijnlijkheid wel stereo. Waarom dan nu al een telefoon met stereo uitbrengen?

Verwijderd

Ik heb nu zo'n programmatje gevonden Ultra Mp3 dat kllinkt een stuk beter!! Gelukkig het is nog steeds geen stereo helemaal maar het is een vooruitgang!

Verwijderd

@Luuds

Zou je misschien wat foto's van je nieuwe aanwinst kunnen posten?

En hoe bevalt hij na een aantal dagen?

Verwijderd

made schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 16:29:
[...]

Voor een telefoon wel, maar voor een smartphone niet !!
6260 is geen smartphone...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:37:
[...]

6260 is geen smartphone...
6260 is wel een smartphone....
daarom zit er ook symbian os op :P :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 17:46 ]

Verwijderd

Het is echt een hele vette telefoon de camera kwaliteit is echt uitstekend vooral overdag maar snachts ook zeer zeker met de nightmode functie ik stond er verbaast van!! De batterijlevensduur is ook redelijk lang vind ik ik had nog mijn twijfels voor dat ik hem kocht maar hij gaat bij regelmatig gebruik toch wel drie dagen mee dus das wel relax!
Verdr heeft de telefoon heel veel extra functies voor het gebruikgemak wat ook heel chill is! Tevens is de trilfunctie stukken beter als van mijn oude telefoon de 6600 wat ik veel beter vind aangezien ik niet echt van beltonen houdt!

Om nog even terug te komen op die mp3 functie de kwaliteit is niet optimaal maar ik ga van de week even proberen of ik die oordoppen van de nokia headset kan vervangen voor philps oordoppen om zo het geluid te verbeteren heeft iemand hier al ervaring mee of iets over gelezen?
Ik ga het bij zo'n hobbyisten winkeltje even vragen of ze dat voor me kunnen doen!!

Verder vind ik het tot nu tooe echt een top telefoon!!

Ik zou graag wat foto's willen plaatsen alleen ben ik er nog niet hoe ik die hier gepost als die foto's van mijn pc komen dus als iemand dat even zegt zal ik ze posten sorry nog niet echt ervaring mee

Verwijderd

gewoon even je fotos uploaden en dan het adres tussen dit zetten [img][/img]

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:34:
.. knip ...
Ik zou graag wat foto's willen plaatsen alleen ben ik er nog niet hoe ik die hier gepost als die foto's van mijn pc komen dus als iemand dat even zegt zal ik ze posten sorry nog niet echt ervaring mee
Als je geen webruimte hebt, kan ik wel tijdelijk je foto's hosten..
Daarnaast heb ik de vraag of het klopt dat de mp3 speler in stereo of in mono is.. Ik neem aan dat FM-radio wel redelijke kwaliteit geluid is met stereo?

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Verwijderd

Ik heb inderdaad geen webruimte helaas dus als ik de foto's ergens kan uploaden graag!!

De FM-Radio klinkt perfect inderdaad alleen jammer van die mp3 speler! Ik zat eerst te denken om een 256mb kaartje te halen zodat ik hem ook als mp3 speler kon gebruiken maar dat gaan we maar niet doen denk ik het geluid is inderdaad nog niet van de juiste kwaliteit.

De telefoon is BTW gewoon te bestellen bij gsmtrack.nl dan heb je wel een duitse versie wat inhoudt dat de telefoon in het engels is net als het woorden boek voor sms maar ja over een maandje haal ik een firmware update en is dat ook weer gewoon normaal.

Verwijderd

en heb je ze al geupload?

Verwijderd

????????????????? :Z

Verwijderd

nee want ik heb geen webspace!!!

• dcell
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:41:
[...]

Processor kan het met gemak aan; zit een 220mhz in die 3dspellen etc. kan verwerken. Het zit m in commerciele belangen van nokia. De poport kan gewoon geen stereo-geluid weergeven. De 6680/1/2 supporten naar alle waarschijnlijkheid wel stereo. Waarom dan nu al een telefoon met stereo uitbrengen?
In de 3230 zit een 123hmz processor. De 220mhz versie zit in de 6630/6680/6681. 3230 is net zoals 6670 en 7610 op 123 mhz geklokt.

Pop-Port geen stereo ? ik heb hier een 6630 en 6230 liggen en die gebruiken beide pop-port. Beide zijn stereo dus ik weet niet hoe jij eropkomt dat het geen stereo aan kan.

Het is wel duidelijk dat er commercieel belang bij zit om niet alle smartphones te voorzien van een snelle processor. Als een low-end smartphone al capaciteiten bezit die ook een high-end toestel bezit dan gaat de gros van de gebruikers natuurlijk voor de goedkope versie.

[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 05-04-2005 00:59 ]

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:39:
nee want ik heb geen webspace!!!
Stuur de fotos anders naar r.koebrugge@iangroup.nl. Ik zal er dan voor zorgen dat, mits er niet teveel foto's zijn, ze online worden gezet.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• Elboo
  • Laatst online: 16-11 10:56

Elboo

Ja klopt wel ja...

Asjeblieft zeg!

http://www.imageshack.us/

Uploaden die pics >:) tot 1mb

Ik zit echt met een dilemma nu, de 3230 is gewoon perfect voor me BEHALVE mono mp3.. En aangezien ik elke dag muziek luister weet ik niet voor welke gsm ik moet gaan, de 3230 1-jarig of de 6681 2-jarig (100 euro bij betalen ok, maar over de 200.. :/ )

Het geluid schijnt dus wel beter te worden met het programma Ultra mp3, geen flauw id kan iemand hier meer over zeggen, of het dus beter wordt met mono mp3?

Mazzel

[ Voor 72% gewijzigd door Elboo op 06-04-2005 17:19 ]

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Verwijderd

heej ik zat met hetzelfde ik heb uiteindelijk gekozen voor de 6630 (niet 6681 die schijnt heel traag te zijn) het geluid klinkt perfect met headset al helemaal

Verwijderd

dcell schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:25:
[...]

In de 3230 zit een 123hmz processor. De 220mhz versie zit in de 6630/6680/6681. 3230 is net zoals 6670 en 7610 op 123 mhz geklokt.

Pop-Port geen stereo ? ik heb hier een 6630 en 6230 liggen en die gebruiken beide pop-port. Beide zijn stereo dus ik weet niet hoe jij eropkomt dat het geen stereo aan kan.

Het is wel duidelijk dat er commercieel belang bij zit om niet alle smartphones te voorzien van een snelle processor. Als een low-end smartphone al capaciteiten bezit die ook een high-end toestel bezit dan gaat de gros van de gebruikers natuurlijk voor de goedkope versie.
Tuurlijk weet ik wel dat de popport stereo aan kan; ik had t over de 6670/7610 die geen stereo output uit de popport hebben.

Verwijderd

He luitjes,

ik heb deze telefoon al een hele tijd geleden besteld, maar hij is nog steeds niet leverbaar in Nederland. (officieel dan, dus geen import!) :'(

Weet iemand, of heeft iemand een idee waarom al onze omliggende landen hij wel leverbaar is behalve in Nederland?!

Doen ze gelijk een firmware update ofzo? Daar lijkt het namelijk wel op...

Als dat trouwens zo is, dan is t top! 8)

Heb trouwens nog wel wat leuke links: :)

http://www.gsmport.hu/vids/n3230.wmv (FILMPJE VAN 3230!)

http://www.mobilemag.ch/tests/test.php?id=22750 (test int frans, veel plaatjes!)

http://www.telefon-treff....ad.php?s=&threadid=162245 (test in t duits van gebruiker)

http://howardforums.com/showthread.php?threadid=597317 (testbericht uit Arabië)

http://www.klapwijkmc.nl/mobiele_tefonie/actueel-nokia.htm (site met leveringsdatums Nokia's)

• -Jaap-io
  • Laatst online: 10:17
Ik heb hem ook sinds gisteren en ben erg te vreden. Mooie prijs kwaliteit verhouden (30 euro met telfort 400 verlenging) Ik heb ook nog zitten denken over de morotola mpx220 maar die is veel duurder (140 euro) en de 6681 was nog niet leverbaar en ze konden mij ook nog niet vertellen wat die ging kosten, maar waarschijnlijk wel aardig wat meer ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• -Jaap-io
  • Laatst online: 10:17
Zijn er mensen die route 66 draaiend hebben op deze telefoon?
Ik zit er namelijk over te denken om het aan te schaffen, maar dan wil ik wel eerst weten of het een beetje goed draait.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ga deze ook maar is zeeeeeeeeeeer snel bestellen!

Verwijderd

Ik heb ook de nokia 3230, ben nu op zoek naar een navigatie systeem. Naar ik gehoord heb is route 66 nogal langzaam? het schijnt iets van 10 seconden te duren voordat er een route gevonden/bepaald is.

Weet iemand welke navigatie het beste zou zijn voor op deze telefoon? Tomtom, route66, of nog meer mogelijkheden?
Pagina: 1 2 Laatste