Toon posts:

[MCE 2005] Afstandsbediening los verkrijgbaar*

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn vader heeft echt net een mce 2005 edition pc gekocht met een mooie afstandbediening maar wij hebben pas een hond en die vond de afstandsbediening wel lekker is is nu dus onbruikbaar geworden. is zo'n zelfde afstandbediening ook los verkijgbaar?

ik kan hem niet in de pricewatch vinden.

Verwijderd

Wat voor merk, type / zendprotocol? IR of RF? Want als je dat weet (of kunt opzoeken) kun je ook een universele gebruiken...

En anders: Google.NL: "Microsoft Media Center Remote"

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 00:15 ]

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Waarom maak jij je druk om die afstandsbediening? Ik zou me ff druk gaan maken om die hond...

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

marco899

Know's what he wants.

www.computer-land.nl in de winkel 49 euro en op de beurs 43 euro.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
mwa da is onze 2e hond da gaat wel weer over da eten.

hmm toch nog best duur zo'n afstandsbedieing.
bij computerland is hij trouwens nog goedkoper ook. is hij eigenlijk ook geschikt voor andere programma's dan windows 2005 zoals dscaler? want ik heb de kans nog niet gehad om het uit te proberen. anders haal ik een universele.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hij staat wel in de pricewatch hoor :) 35 euro.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 23:02
De afstandbedieningen zijn idd los te koop bij Computerland.

Eind 2005 zullen er ' extenders' op de markt komen, waarmee je meerdere TV's aan kunt sluiten op 1 MCE systeem.
En dan zul je dus met zo'n extender ook een extra afstandsbediening nodig hebben...

Microsoft heeft ook gezegd dat met de MCE afstandbediening ook de digitale televisie kastjes zoals Digitenne bediend kunnen worden.
Je plaatst dan een zendertje voor het ontvangertje van bijvoorbeeld het Digitenne kastje, en MCE schijnt dit dan aan te kunnen sturen.

Maar dit komt allemaal de toekomst...

iRacing Profiel

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 23:17
Bij Dynabyte gekocht voor 39,95....

En BTW, bij deze remote zit een "zendertje" waar ik mijn digitenne decoder mee aanstuur, dus die is er al itt vorig bericht.
Werkt allemaal perfect (heb een Rebox decoder) zelfs de zender indeling en programmagids kloppen 100%

[ Voor 77% gewijzigd door djkooij op 03-11-2004 00:23 ]

Verwijderd

je kunt ook proberen garantie te claimen voor die remote.

Lijkt me echt een produktiefout als die niet hondbestendig zijn O-)

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 23:02
Facemodder schreef op 03 november 2004 @ 00:21:
Bij Dynabyte gekocht voor 39,95....

En BTW, bij deze remote zit een "zendertje" waar ik mijn digitenne decoder mee aanstuur, dus die is er al itt vorig bericht.
Ja, maar Microsoft heeft verteld dat de 'extenders' pas eind 2005 verkrijgbaar zullen zijn...
Geen idee of dit echt zo lang zal gaan duren, of dat dit al veel sneller in de verkoop komt.

iRacing Profiel

Verwijderd

Toch erg comisch dat zoveel winkels ab's los verkopen, terwijl microsoft ze onder de OEM regeltjes laat vallen en ze dus alleen (net als de software) met een systeem mogen worden verkocht :s

Verwijderd

Topicstarter
oke die remote zou dus wel lukken maar is die ook bruikbaar voor andere programma's?

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik probeer de hele tijd al om de afstandsbediening werkend te krijgen. Ik heb deze los gekocht, maar op een of andere manier werkt hij niet. De receiver wordt gewoon herkend, maar dan houdt het op.

Zijn er nog truuks om het werkend te krijgen? Kan ik op een of andere manier de verbinding testen?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gaat er in de ontvanger wel een rood ledje branden als je op een knopje van de AB drukt? Dat zou wel moeten. Dat ledje reageert ook op andere ABs, dus misschien kun je dat eens proberen (om te kijken of de ontvanger stuk is).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De remote zou officieel alleen te gebruiken mogen zijn met MCE, maar is wel te programmeren om bijvoorbeeld je TV afstandsbediening over te kunnen nemen.
De ontvanger van de officiele MS Remote werkt via IR trouwens, maar dat terzijde.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09

Zjemm

...

stel ik koop een kast met ingebouwde IR ontvanger die rechtstreeks op het moederbord wordt aangesloten (als dat al bestaat) kan ik dan gewoon de mce afstandsbediening gebruiken? of moet ik dan de (soms) bijgeleverde AB gebruiken.

ik vind dat gehannes met losse ir ontvangers namelijk maar nix....
ik wil gewoon een strakke kast met ingebouwde ir en 1 AB die alle functies doet van mce

[ Voor 26% gewijzigd door Zjemm op 16-11-2004 22:50 . Reden: vergeten ]

opensecure.nl

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nee, dat kan niet, wat jij bedoelt is een IrDa aansluiting op je moederbord. Signalen voor afstandsbedieningen zitten op een andere frequentie dan de Ir signalen voor data overdracht.

Wat je wel kan doen is: - of zelf een pc inbouwen in een oude kast van bv een videorecorder/dvd speler/versterker etc. en dan de Ir ontvanger inbouwen (eventueel openschroeven en zo klein mogelijk maken) in je kast achter wat IR-plexiglas, en dan de usb connector binnendoor laten lopen.
Of je koopt een standaard MCE systeem, volgens mij hebben die namelijk gewoon een ingebouwde ontvanger.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09

Zjemm

...

ik dacht dat je bij dign kasten standaart een infrarood oogje erbij kreeg (ingebouwd in display) of dat je die er los bij kan aanschaffen.... die wordt dan op een usb op mobo aangesloten.

deze zou wel overweg kunnen met de remote van mce?

misschien een beetje offtopic maaruhhh.... doet mce 2005 ook ondertitels ondersteunen voor mn divxjes ed?

[ Voor 19% gewijzigd door Zjemm op 17-11-2004 22:33 ]

opensecure.nl

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zo'n oogje zal dan inderdaad wel gewoon een "super-OEM" versie zijn van de ontvanger die je bij een losse AB krijgt. Dus zonder een heel kastje dr omheen, en inderdaad intern op USB aangesloten.

offtopic:
die ondertitels kun je simpel doen met directvobsub

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Zjemm schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:17:
misschien een beetje offtopic maaruhhh.... doet mce 2005 ook ondertitels ondersteunen voor mn divxjes ed?
Moet je ff vobsub installen....

[ Voor 33% gewijzigd door EmilneM op 17-11-2004 23:55 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij had Philips ook zo'n ab en die schijnt heel goed te zijn want er is geen receiver erbij maar die werkt wel met een gewone receiver van MS.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-04 23:04
offtopic:
[quote]EmilneM schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:55:
[...]

Moet je ff vobsub installen....[/quote]

Volgens mij moet je DirectVobSub (DirectShow filter) gebruiken.

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

404error

Page Not Found

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2004 @ 09:22:
je kunt ook proberen garantie te claimen voor die remote.

Lijkt me echt een produktiefout als die niet hondbestendig zijn O-)
Er is een tijdje geleden een onderzoek geweest over de meest voorkomende doodsoorzaken van een afstandsbediening

De uitslag:
1. Vallen
2. Kapot gemaakt door honden 8)7

Ik kan de bron zo niet vinden maar het is echt waar!!!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Bij de Microsoft reciever zitten 2 "ogen". Deze ogen kan je op de reciever aansluiten. Wat je dan kan doen is de Reciever in je kast laten liggen en de ogen ergens verdekt op de te stellen. Je ziet dan bijna helemaal niks! :)

De ogen zijn ong. 5mm breed en 8mm lang met 3 meter draad eraan :)
Het werkt bij mij als een trein. De reciever ligt in een hoek en de ogen zitten aan de onderkant van mijn buro aan de rand geplakt. >:)

Oooh ja de remote is bij ComputerLand met een beetje "zeuren" gewoon tekoop :) (Tijdens de HCC dan, toen heb ik er 2 gekocht).

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Verwijderd

Bij PerfectSystems.nl kun je hem ook gewoon bestellen, zowel nl versie als uk versie. Ik heb er inmiddels ook 2 gekocht: 1 voor in de woonkamer en 1 voor op de slaapkamer.

Ik heb nu alleen het probleem dat ze niet gelijktijdig willen werken. Als ik ze beide receivers aansluit werkt alleen de huiskamer receiver. Als ik de huiskamer receiver eruit haal doet de slaapkamer receiver het prima.

Als ze allebei zijn aangesloten worden ze wel allebei herkent in Windows en ook reageren ze allebei met rode lampjes op het indrukken van toetsen.

Kunnen ze met elkaar conflicteren?? Is er iets wat ik nog kan proberen??

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 03:45

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Voor iedereen die de handleiding van deze afstandsbediening wilt lezen, open http://oem.microsoft.com/...ile/MCE_Remote_Manual.pdf . Standaard krijg je geen handleiding bij de OEM versie.

• koekoek
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 23:09

koekoek

Denken jullie dat het mogelijk is om een originele Microsoft MCE 2005 remote te gebruiken op een standaard infrarood port?

Wellicht moet ik dan wel de truc uithalen die beschreven wordt in de startpost van het volgende topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/635802

Iemand ervaring mee?
Pagina: 1