[IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.080 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:26
Als eerste, waarom dit topic??

• Ik heb zelf een IrDA poort en daar wou ik wel eens wat meer mee doen dan alleen icons en ringtones uploaden naar mijn telefoon. Dus toen ging ik vanzelfsprekend kijken op got of daar nog draadjes over waren... Ik kwam tot de conclusie dat er geeneen duidelijk topic
was over of je met een IrDA poort in combinatie met een afstandsbediening toch je computer kon bedienen. De helft van de poster zei dat het kon en de rest zei dat het ZEKER NIET kon. Daar werd ik dus niet wijzer van. Daarom ben ik gaan zoeken met google en na lang zoeken en uitproberen ben ik erachter gekomen dat het WEL werkt. Dus toen dacht ik... laat ik hier maar eens een draadje over openen op GoT, zodat de rest er ook wat aan heeft

Voor wie is dit topic bestemd.

• Voor iedereen die een IrDA poort heeft en een receiver daarvoor en die graag de computer met een afstandsbediening wil bedienen.

Nou kom maar op hoe moet dat dan

• Als eerste moet je de standaart IrDA poort verwijderen uit hardware menu.
• Daarna moet je wat veranderen aan de instellingen van windows zodat hij je IrDA poort ziet als een seriele poort.

Dit doe je zo bij win 9x/me:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
open msports.inf in de windows\Inf map.
Verwijder in het [Std] gedeelte de volgende waardes (als ze er staan):

%*PNP0510.DeviceDesc% = InfraredComPort, *PNP0510
%*PNP0511.DeviceDesc% = InfraredComPort, *PNP0511

En voeg de volgende waardes toe:

%*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510
%*PNP0511.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0511

Voeg in het [Strings] gedeelte de volgende waardes toe:

*PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"
*PNP0511.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"

En zo doe je dat bij windows NT/2000/XP
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Open netirsir.inf in de windows\Inf map.
Verwijder de volgende waardes:

%*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510
%*PNP0511.DevDesc% = PNP, *PNP0511

En verander
ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511,*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020
in
ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020

Open msports.inf uit dezelfde map.

Voeg de volgende waardes in het [Std] gedeelte toe:

%*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510, *PNP0511 ; Communications Port
%*PNP0511.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0511, *PNP0510 ; Communications Port

En deze waardes aan het [Strings] gedeelte:

*PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"
*PNP0511.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"

En als laatste moet je deze waarde toevoegen:

ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511

• Als je dit hebt verandert moet je de computer opnieuw opstarten...
• Als dit is gebeurt moet er als het goed is bij je poorten in je hardware menu nu
Generic Ir Serial Port staan en daarachter staat dat het toegewezen poortnummer (com...)

Ok dit werkt allemaal, maar welk programma moet ik nu gebruiken

• Ik gebruikzelf het programma Universal Infrared Control Engine (uICE) ik vind dit zelf een heel fijn programma. Met dit programma kun je allerlei acties toewijzen aan de verschillende
knoppen van je afstandsbediening. Ook kun je hier een hele fijne plugin voor winamp bij krijgen.
Een demo van dit programma kun je Hier krijgen. De plugin van winamp staat Hier.

• Ook heb ik WinLirc en Grider geprobeert, maar bijde werkten niet zo fijn als uICE.

Ok het programma heb ik, moet ik nu nog wat instellen?

• Jazeker, bij device selection moet je Generic Serial IR Receiver Selecteren en daarna op apply klikken.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hansoldeb/GoT/uICE%20start.jpg
• Dan ga je naar hardware Setup Bij COM Port selecteer je de compoort die jou IR receiver gebruikt. Bij Setup
Controleer je of alles hetzelfde is als bij je poortsettings in het hardware menu.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hansoldeb/GoT/uICE%20Port%20Settings.jpg
• Bij mij werkte m'n afstandsbediening (een gewone sony) het beste als ik de Device settings
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hansoldeb/GoT/uICE%20Device%20Settings.jpg
zo instelde

• Daarna Moet je een nieuwe Remote Control aanmaken in het commands gedeelte. Hierna ga je de knoppen van de afstandsbediening koppelen aan functies dit doe je door Learn Single button aan te klikken.
• Als je de default comando's van bijvoorbeeld winamp wil toevoegen moet je op Batch Learn Common Commands Klikken.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hansoldeb/GoT/uICE%20options.jpg
Bij Actions kun je de acties van de verschillende knoppen gespecificeerder instellen.

• Als je nu de winamp plugin ook nog goed insteld dan werkt het als het goed is.

Ik denk dat jullie de rest wel zelf kunnen uitvinden... het meeste heb ik al verteld.
Ik hoop dat ik alles duidelijk heb uitgelegd. Succes ermee... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

Mooie duidelijke uitleg! :)

Weet iemand welke IrDA transceiver een goede is? Ik heb gehoord dat ActiSys wel een goed merk is.. Iemand ervaring ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 41728
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2006
Hmm, nice topic!
Nou zit alleen nog met 1 probleem, zou zoiets ook mogelijk zijn met een IR receiver van een ouwe draadloze muis?

Die muis is dus PS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wimbopuntnl schreef op 30 oktober 2002 @ 20:27:
Hmm, nice topic!
Nou zit alleen nog met 1 probleem, zou zoiets ook mogelijk zijn met een IR receiver van een ouwe draadloze muis?

Die muis is dus PS2
Misschien kun je de LED weer gebruiken met een schemaatje van internet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
Anoniem: 45450 schreef op 30 oktober 2002 @ 20:20:
Mooie duidelijke uitleg! :)

Weet iemand welke IrDA transceiver een goede is? Ik heb gehoord dat ActiSys wel een goed merk is.. Iemand ervaring ??? :)
Thnx :D :)

Ik heb dus de Actisys 210l en die bevalt mij heel goed. Hij werkt perfect met mijn telefoon... En nu ook perfect met mijn afstandsbediening :9
Ook was die niet duur dus dat is ook wel fijn...
Wimbopuntnl schreef op 30 oktober 2002 @ 20:27:
Hmm, nice topic!

Die muis is dus PS2
Ik denk niet dat dat mogelijk is... zo'n ding is speciaal gemaakt voor de signalen van die muis... Je zou hem denk ik wel kunnen verbouwen met een schema van internet... op GoT staan genoeg schema's :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus de Actisys 210l en die bevalt mij heel goed. Hij werkt perfect met mijn telefoon... En nu ook perfect met mijn afstandsbediening
Ook was die niet duur dus dat is ook wel fijn...
Welke telefoon heb je dan? en met welke afstandsbediening bedien je nou winamp enzo?? :? Ik heb ooit eens een programmatje gehad voor IrDA en die was intelligent, oftewel: je kon het programma leren hoe de signalen werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63687

Irda kopen in de winkel is 't makelijkt.
Maar kost ook wat. De schema's om zelf een IrDa receiver voor je COM-POORT je maken zijn wel te vinden in de search.
Maar hoe maak je zelf een IrDa die je direct op je mobo prikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
Anoniem: 45450 schreef op 30 oktober 2002 @ 23:28:
Welke telefoon heb je dan? en met welke afstandsbediening bedien je nou winamp enzo?? :? Ik heb ooit eens een programmatje gehad voor IrDA en die was intelligent, oftewel: je kon het programma leren hoe de signalen werkten.
Ik heb nu als telefoon een 6510 Deze telefoon bevalt me perfect en werkt mooi in combinatie met mijn infrarood poort.
Als afstandsbediening heb ik er een van sony.. het is de afstandsbediening van onze digitale (video) camera :) maar volgensmij werken alle afstandsbedieningen wel voor winamp enzo...

Wat bedoel je met dat je het programma kon leren hoe de signalen werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20444

ik heb een interne in de laptop zitten...werkt het daarbij ook??

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 20444 op 30-10-2002 23:35 . Reden: al beantwoord.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slakkie_S81
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:17

Slakkie_S81

dwaas

ik heb 't volgende bij m'n devices staan:, ik heb dit mobo en zo overgekocht van iemand, er staat iets van een infrared device, maar ik heb geen idee hoe ik dit aan 't werken krijg, wat ik daarvoor moet doen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slak/devices.jpg

iemand ideeen ?

hi hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
Anoniem: 63687 schreef op 30 oktober 2002 @ 23:31:
Irda kopen in de winkel is 't makelijkt.
Maar kost ook wat. De schema's om zelf een IrDa receiver voor je COM-POORT je maken zijn wel te vinden in de search.
Maar hoe maak je zelf een IrDa die je direct op je mobo prikt?
Hier staat een schema en uitgelegt hoe je zelf een infrarood transceiver kunt maken voor je irda poort

[ Voor 0% gewijzigd door Whackit op 30-10-2002 23:46 . Reden: Verkeerde link :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21755

Hier ben ik dus ook wel nieuwsgierig naar; is iemand dit al gelukt met een laptop? (met de interne irDa op een laptop dan wel) Ik heb er momenteel alleen linux op staan maar als t werkt maak ik er wel een dual boot van. Divx kijken met remote control en winamp besturen, dat lijkt me wel wat :)

[edit]
Ik slaap zeker al half, veel typefouten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
Slakkie_S81 schreef op 30 oktober 2002 @ 23:36:
ik heb 't volgende bij m'n devices staan:, ik heb dit mobo en zo overgekocht van iemand, er staat iets van een infrared device, maar ik heb geen idee hoe ik dit aan 't werken krijg, wat ik daarvoor moet doen
[afbeelding]

iemand ideeen ?
Ja je moet die dat Build in Infrared Device weghalen van je device manager en dan doen wat ik in mijn eerste post heb gezet....
Als het goed is zou hij dan perfect moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
Anoniem: 20444 schreef op 30 oktober 2002 @ 23:33:
ik heb een interne in de laptop zitten...werkt het daarbij ook??
Anoniem: 21755 schreef op 30 oktober 2002 @ 23:38:
Hier ben ik dus ook wel nieuwsgierig naar; is iemand dit al gelukt met een laptop? (met de interne irDa op een laptop dan wel) Ik heb er momenteel alleen linux op staan maar als t werkt maak ik er wel een dual boot van. Divx kijken met remote control en winamp besturen, dat lijkt me wel wat :)

[edit]
Ik slaap zeker al half, veel typefouten!
Ik heb nog nergens gelezen/gehoort dat dat werkt, maar je kunt het altijd proberen. Over een IrDA poort zeiden ook veel mensen dat dat niet zou werken, omdat dat zogenaamd om een andere golflengte zou gaan. Maar dat was ook allemaal gezeur

Dus ik zou zeggen... Probeer het gewoon B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 08:46

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Kun je me ook vertellen hoe je de BIOS hebt ingesteld ?

Mijne (Abit KR7A-Raid) staat op:
IR Function=Enabled
RxD, TxD= Hi,Lo
IR Transmission Delay= Enabled
IR Function Duplex=Half
Use IR Pins=IR-Rx2Tx2

Is dit correct ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het 1e wat belangrijk is bij de installatie van je IrDA, zijn de drivers. Bij een zelfgemaakt oogje is dat iets moeilijker. Je kunt dan bijvoorbeeld de standaard Windows drivers proberen. Hen je een kant-en-klaar oogje dan heb je waarschijnlijk de drivers meegeleverd gekregen.

Maar wat minstens net zo belangrijk is, zijn je BIOS instellingen. Het geheugenbereik en de com poort enzo moet precies goed zijn ingesteld. Lees bijvoorbeeld deze pagina maar eens. Met een beetje geluk zit er wel een guide bij je oogje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
FuzzyFocus schreef op 30 oktober 2002 @ 23:52:
Kun je me ook vertellen hoe je de BIOS hebt ingesteld ?

Mijne (Abit KR7A-Raid) staat op:
IR Function=Enabled
RxD, TxD= Hi,Lo
IR Transmission Delay= Enabled
IR Function Duplex=Half
Use IR Pins=IR-Rx2Tx2

Is dit correct ?
Ik heb een MSI K7T Raid moederbord... Daarbij moest ik de volgende dingen instellen:
Serial Port: 2F8 Com2
Serail Port mode: 3/18 Baud
Duplex mode: Full

Hier staat nog wat meer informatie over de instellingen van de verschillende mobo's

[EDIT]
en Hier staat wat over jou abit mobo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whackit schreef op 30 oktober 2002 @ 23:43:
[...]

[...]
Ik heb nog nergens gelezen/gehoort dat dat werkt, maar je kunt het altijd proberen. Over een IrDA poort zeiden ook veel mensen dat dat niet zou werken, omdat dat zogenaamd om een andere golflengte zou gaan. Maar dat was ook allemaal gezeur

Dus ik zou zeggen... Probeer het gewoon B)
ja!!! het werkt!! ik hab alleen wat probs de instellingen goed te krijgen van de a/b ff pielen dus nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

yeeha :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heerlijk duidelijk jouw uitleg!!
maar nu anders om, van je 'normale' infrarood op je compoort een IRDA ontvanger te maken :S

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

sjolmers schreef op 31 oktober 2002 @ 16:48:
maar nu anders om, van je 'normale' infrarood op je compoort een IRDA ontvanger te maken :S
Volgens mij kan dat niet, ik heb het geprobeerd met mn Dell laptop en mn Soyo barebone met onboard ir maar kreeg het niet aan de gang, uiteindelijk maar een zelfbouw ontvangertje op com1 gezet en met uICE werkt het bijna percfect.
Het enige probleem dat ik heb is dat winamp 2.80 een probleem heeft icm met de ir plugin en mn onboard AC'97 geluidskaart, als ik daarmee winamp start dan werkt mn ir niet meer.
Met alle andere programma's werkt het perfect.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb 't nu ook aan de praat, Abit KT7A mobo met een Actisys IR210L infrarood oogje en het werkt perfect. Ik heb een Sony RM-D450 afstandsbediening van een CD Speler, mijn Panasonic en Daewoo afstandsbediening wilden niet zo gauw.
Mijn settings:
Device Settings
IR code length = 16
Tolerance = 0
Learn Samples = 4
Bij de remote:
Typematic: 400
AntiRepeat: 350
Misschien gaat die AntiRepeat nog wel lager, dan kan je de knop beter ingedrukt houden als je bijv. je volume omlaag wilt houden.

* blackd is erg blij
wilde namelijk zo'n extra oogje + afstandsbediening kopen, omdat dit IrDA ding niet goed werkt met een remote. Is nu dus niet nodig, maar ik vrees dat mijn Nokia 6210 dit toch niet helemaal pikt. Mijn Palm zal het wel doen denk ik, op Com2.

Choeso jei Whackit :)

Nu alleen nog mijn IR poort zien op te fokken ofzo, max distance is 2 meter. Nét niet genoeg ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
sjolmers schreef op 31 oktober 2002 @ 16:48:
Thnx :*)

Ik denk niet dat dit werkt, maar je kunt altijd het omgekeerde proberen te doen dan dat ik heb aangegeven 8)7
Succes
Gutteguttegut schreef op 31 oktober 2002 @ 16:53:
[...]
Volgens mij kan dat niet, ik heb het geprobeerd met mn Dell laptop en mn Soyo barebone met onboard ir maar kreeg het niet aan de gang, uiteindelijk maar een zelfbouw ontvangertje op com1 gezet en met uICE werkt het bijna percfect.
Het enige probleem dat ik heb is dat winamp 2.80 een probleem heeft icm met de ir plugin en mn onboard AC'97 geluidskaart, als ik daarmee winamp start dan werkt mn ir niet meer.
Met alle andere programma's werkt het perfect.
Probeer de irq's eens te veranderen of zet hem eens op com2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hey doet ie het dan toch nog als IrDA poort eigenlijk? nee toch? en is de aafstand idd iets van 2m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
blackd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:30:
[...]

Ik vrees dat mijn Nokia 6210 dit toch niet helemaal pikt. Mijn Palm zal het wel doen denk ik, op Com2.

Choeso jei Whackit :)

Nu alleen nog mijn IR poort zien op te fokken ofzo, max distance is 2 meter. Nét niet genoeg ;)
Graag gedaan :9

Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen met mijn 6510...

Ik moest ook eerst klooien met de instellingen voordat hij goed werkte. Bij mij werkte hij hetbeste met de sony afstandsbediening met de philips afstandsbedieningen ging het nog niet helemaal goed

De maximale afstand is bij mij wel 5 meter en ik heb toch hetzelfde oogje als jou... dus daar is iets niet goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:38
damned, en dat natuurlijk net nadat die inkoopactie is gesloten :(
maaruh, thx voor de info :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
BaRF schreef op 31 oktober 2002 @ 18:44:
hey doet ie het dan toch nog als IrDA poort eigenlijk? nee toch? en is de aafstand idd iets van 2m?
Je IrDA poort werkt dan inderdaad niet meer... dit komt omdat hij anders hetzelfde irq zou gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39917

das wel relaxed ja maar kan ik de poort dan ook nog gebruiken met me nokia 8210?

laten we het hopen en de irda¨poort van me laptop staat ook zo ingesteld dus zou je die dan ook met remote kunnen bedienen? zou ook wel grappig zijn ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Whackit schreef op 31 oktober 2002 @ 18:38:
Probeer de irq's eens te veranderen of zet hem eens op com2...
Heb ik al gedaan zelfs verschillende versies van Windows geprobeerd...maakt allemaal niets uit...ik ga het binnenkort met een SB live proberen en dan de onboard geluidskaart uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[nohtml]
Whackit schreef op 31 oktober 2002 @ 18:45:
Ik moest ook eerst klooien met de instellingen voordat hij goed werkte. Bij mij werkte hij hetbeste met de sony afstandsbediening met de philips afstandsbedieningen ging het nog niet helemaal goed
Denk dat die Daewoo ook een Philips afstandsbediening is, ik had ooit zo'n remote control horloge, en mijn TV werkte op een philips code dus dat zal wel ;) Werkte hier dus ook niet lekker.
De maximale afstand is bij mij wel 5 meter en ik heb toch hetzelfde oogje als jou... dus daar is iets niet goed :?
5 meter? In de specs van dat ding (www.actisys.com) staat max 2, heb jij 't getest dan? Ik kwam idd niet verder dan 2 mtr.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb het op mijn laptop nu ook allemaal draaiende, dat via een Generic Ir Serial Port driver lukte niet(XP). Dus toen dacht ik dan maar gewoon als compoort, dit werkt als een trein. Afstand is niet zo zeer bepaald door het oog, als je irda gebruikt wel, omdat anders de signalen niet terug komen, maar dat hoeft dus niet bij remote control. Afstanden die ik haal tot 7 meter, kamer is niet groter :D

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
blackd schreef op 31 oktober 2002 @ 22:56:
5 meter? In de specs van dat ding (www.actisys.com) staat max 2, heb jij 't getest dan? Ik kwam idd niet verder dan 2 mtr.
Ja ik heb het net ff uitgeprobeerd hier...
ok als ik op vijf meter afstand sta moet ik wel goed richten op het oogje maar toch doet hij het wel goed.
edit:
Ja dat komt door IrDA (niet goed gelezen :/ ) nu hoeft het oogje alleen maar te ontvangen

Hij doet het niet zogoed als mijn radio, die reageert namelijk ook als je de anderekant op richt (reflectie van de muren).. Maja dat zal wel aan het oogje liggen.
Def_P schreef op 31 oktober 2002 @ 23:28:
Ik heb het op mijn laptop nu ook allemaal draaiende, dat via een Generic Ir Serial Port driver lukte niet(XP). Dus toen dacht ik dan maar gewoon als compoort, dit werkt als een trein.
Hoe heb je dat dan gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

afstand is misschien ook afhankelijk van type remote? merk e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:45

Dutch_guy

WYSIWYG

Mooie handleiding hoor!

Maar is het ook eventueel mogelijk om je pc met de afstandsbedieding mee aan te zetten?

Misschien via de "Wake on lan" ofzo ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch_guy schreef op 01 november 2002 @ 09:44:
Mooie handleiding hoor!

Maar is het ook eventueel mogelijk om je pc met de afstandsbedieding mee aan te zetten?

Dan kom je aan het knutselen ;)

Ik bedacht net dat het wel leuk zou zijn om die nieuwe Windows XP te draaien in combinatie met een afstandsbediening. Dan heb je een volwaardige Multimedia server :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mooie handleiding hoor!

Als je zoals ik je pc alleen voor multimedia dingen gebruikt (TV/MP3 etc.) kun je Wake on Lan gebruiken (mits je natuurlijk een 2e pc hebt), ik vind het tenminste ideaal.
En als ie dan weer uitmoet doe ik het gewoon met mn afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
Mooie handleiding hoor!

Ik heb daar net wel ff op gezocht maar kon er nog niets voor vinden... kdenk ook niet dat dat gaat werken, omdat je computer dan moet weten met welk signaal hij de computer aan moet zetten en dat kan alleen maar dmv een programmatje. En dat programmatje moet dan draaien.. en dat doet hij niet als de computer uit is 8)7
Uitzetten kan natuurlijk wel met afstandsbediening :*)

Nog even een reactie op Nesquick:

Ja ik was ook al van plan om een mooie divxbak te maken met Windows XP MCE. In combinatie met mijn tvkaart en een module voor m'n afstandsbediening :9~
dat is wel beters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hey kunnen we niet iets verzinnen waarmee je automatisch kunt switchen tussen IR en IRDA bijv met een scriptje ofzo? Je zult dan wel moeten rebooten maar das niet zo erg natuurlijk :) Anders zit je met een remote control en dan kun je weer je pda niet synchen e.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
BaRF schreef op 01 november 2002 @ 13:20:
hey kunnen we niet iets verzinnen waarmee je automatisch kunt switchen tussen IR en IRDA bijv met een scriptje ofzo? Je zult dan wel moeten rebooten maar das niet zo erg natuurlijk :) Anders zit je met een remote control en dan kun je weer je pda niet synchen e.d. :P
Ja daar zat ik ook al aan te denken... Ik ben nu nog niet thuis maar ik ga het thuis wel ff proberen...

Ik heb al wel geprobeerd IrDA gewoon weer toe te voegen, maar toen gaf hij een hardwareconflict aan wat natuurlijk wel logisch is.

Mischien kan het zo dat je dan de com IR driver disabled in de device manager en dan de IrDA driver toevoegd. En als je klaar bent met IrDA disable je die driver en enable je de com driver weer...
Het is maar een idee, ik ga het straks thuis uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Whackit schreef op 01 november 2002 @ 16:41:
[...]
Ja daar zat ik ook al aan te denken... Ik ben nu nog niet thuis maar ik ga het thuis wel ff proberen...

Ik heb al wel geprobeerd IrDA gewoon weer toe te voegen, maar toen gaf hij een hardwareconflict aan wat natuurlijk wel logisch is.

Mischien kan het zo dat je dan de com IR driver disabled in de device manager en dan de IrDA driver toevoegd. En als je klaar bent met IrDA disable je die driver en enable je de com driver weer...
Het is maar een idee, ik ga het straks thuis uitproberen.
klinkt acceptabel :) ben je al thuis? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

voor als je nog wat meer over IR en remote wilt weten.....kijk eens op
http://links.epanorama.net/links/irremote.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Anoniem: 19701 schreef op 01 november 2002 @ 18:43:
voor als je nog wat meer over IR en remote wilt weten.....kijk eens op
http://links.epanorama.net/links/irremote.html
Interessant! thnx!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Mijn moederbord heeft in de bios wel wake on CIR(Consumer Infrared Receiver) maar of dit ook werkt, mijn moederbord heeft ook wake on lan, maar krijg het tot nu toe niet aan het werken:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:12

Korakal

Up up up!

Een tijdje geleden bedacht ik hetzelfde als de topicstarter... alle IR/IrDA topics nagelezen en toch eigenwijs. Inderdaad kwam ik na een tijdje zoeken op hetzelfde programma uit als de ts. Het leek goed te werken, inderdaad tot een meter of 5. Ik stond op het punt een topic te openen, tot ik merkte dat van iedere AB de signalen van alle knopjes de gelijke IR code leken te genereren. Met AB1 kon ik dan bijv met een willekeurige toets winamp starten, met AB2 stoppen, AB3 deed weer wat anders, en het maakte niet uit welke knop ik indrukte. Zelfs niet met een voor meer merken programmeerbare AB.

Ik dank de ts dan ook voor het oplossen van de ontbrekende schakel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
BaRF schreef op 01 november 2002 @ 18:36:
klinkt acceptabel :) ben je al thuis? :D
Ja nu wel :+

Maar ik ben er een tijdje mee aan het prutsen geweest, maar het wil mij nog niet goed lukken. Als ik alles heb gedaan wat ik net zei dan geeft de IrDA driver een fout... Er staat niet bij wat de fout is. Toen heb ik de Generic Com driver helemaal verwijdert en toen deed de irda driver het wel weer. Dus dat is nog niet helemaal goed. Khoop dat het mij nog wel lukt :/

Als iemand een oplossing weet om toch te communiceren met de telefoon op pda zeg het maar even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo te zien wil het op mijn laptoppie (Asus L3800C) niet... er zit maar 1 Com poort op en de IRDA wordt als virtuele poort geinstalleerd. Ik heb het wel geprobeerd, maar in het bios kan ik geen COM aan mijn IR toewijzen, dat is fixed. Helaas... het idee om het zo te doen is prima, want ik kan mijn hartslagmeter nl alleen via mij seriele poort gebruiken en het was mooi geweest als het toch gelukt was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Werkt dit ook met Windows Media Player 9.0 ?
Want dat schaf ik deze aan:

Maxxtro USB - IRDA
USB to IrDA converter UIR-11:

- Full compliance with USB v1.1 and IrDA v1.0 specifications
- Supports external IrDA v1.2 compliant PHY
- Full speed 12Mbps USB operation
- Integrated USB transceivers with proven compliance
- Bus-powered configuration supports several power-saving modes
(On,Stand-by and Suspend)
- Supports SIR and FIR with data transfer rate from 115Kbps to 4Mbps
- Memory mapped IrDA buffer for dynamic buffer management
- DMA data transfer scheme between IrDA TX/RX and USB RX/TX buffers to
achieve the best data transfer rate
- Supports Palm M100 IR COM
- Easy plug-and-play installation for Windows 98/ME/2000/XP

Afbeeldingslocatie: http://maxxtro.com.hk/views/uir11.jpg

Prijs bij MyCom: €45 incl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

GUBO schreef op 01 november 2002 @ 20:29:
Werkt dit ook met Windows Media Player 9.0 ?
Want dat schaf ik deze aan:

Maxxtro USB - IRDA
USB to IrDA converter UIR-11:

- Full compliance with USB v1.1 and IrDA v1.0 specifications
- Supports external IrDA v1.2 compliant PHY
- Full speed 12Mbps USB operation
- Integrated USB transceivers with proven compliance
- Bus-powered configuration supports several power-saving modes
(On,Stand-by and Suspend)
- Supports SIR and FIR with data transfer rate from 115Kbps to 4Mbps
- Memory mapped IrDA buffer for dynamic buffer management
- DMA data transfer scheme between IrDA TX/RX and USB RX/TX buffers to
achieve the best data transfer rate
- Supports Palm M100 IR COM
- Easy plug-and-play installation for Windows 98/ME/2000/XP

[afbeelding]

Prijs bij MyCom: €45 incl. BTW
als je puur een remote ir wil, kun je er al 1 krijgen voor een tientje ofzo :) maar als je een palm ofzo wil synchen dan kun je idd het beste zo een gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

BaRF schreef op 01 november 2002 @ 21:12:
[...]

als je puur een remote ir wil, kun je er al 1 krijgen voor een tientje ofzo :)
Welke merk en waar verkopen ze die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

GUBO schreef op 01 november 2002 @ 21:15:
[...]

Welke merk en waar verkopen ze die ?
ik kan die link niet meer vinden :X was zoiets als de IrMan, iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28

Hoicks

Techno!

BaRF schreef op 02 november 2002 @ 00:47:
[...]

ik kan die link niet meer vinden :X was zoiets als de IrMan, iemand een linkje?
Ik heb hem bij abgcomputers.nl vandaan... weet zo niet of ze die nog steeds verkopen.. was toen 25 gulden.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt hem natuurlijk ook zelf maken... De pluggen en het ir-ledje zijn gewoon te koop bij Conrad! :) Als je ff zoekt met google heb je zo wat gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 45450 schreef op 02 november 2002 @ 02:15:
Je kunt hem natuurlijk ook zelf maken... De pluggen en het ir-ledje zijn gewoon te koop bij Conrad! :) Als je ff zoekt met google heb je zo wat gevonden!
of gewoon hier op got, staat ie ook namelijk :) totaal een kostenplaat van 4,50 ofzo :P

btw, stónd dit al in SA? ik vind het meer CME maarje, t gaat over software he... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand een url waar de ab eigenschappen per merk staan??
of een progje dat "meet' wat voor signaal er binnenkomt, zodat je hier alles op af kan stemmen? denk aan bijvoorbeeld het koppenafstelprogje bij de goeie ouwe commodore 64!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Anoniem: 19701 schreef op 01 november 2002 @ 20:12:
zo te zien wil het op mijn laptoppie (Asus L3800C) niet... er zit maar 1 Com poort op en de IRDA wordt als virtuele poort geinstalleerd. Ik heb het wel geprobeerd, maar in het bios kan ik geen COM aan mijn IR toewijzen, dat is fixed. Helaas... het idee om het zo te doen is prima, want ik kan mijn hartslagmeter nl alleen via mij seriele poort gebruiken en het was mooi geweest als het toch gelukt was....
Ik heb ook een L3800 en die doet het prima. Je moet het hele verhaal uitvoeren, dan krijg je een niet herkent apparaat, deze heb ik toen als gewone com poort geinstalleerd, en toen in dat programma die compoort gekozen(was bij mij poort 7). Het heeft bij mij ook ff geduurd, en vaak fout gegaan. Maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik kan niet wachten tot mn irda zooi er is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Def_P schreef op 03 november 2002 @ 18:12:
[...]

Ik heb ook een L3800 en die doet het prima. Je moet het hele verhaal uitvoeren, dan krijg je een niet herkent apparaat, deze heb ik toen als gewone com poort geinstalleerd, en toen in dat programma die compoort gekozen(was bij mij poort 7). Het heeft bij mij ook ff geduurd, en vaak fout gegaan. Maar het kan wel.
dat kan ik (nog) niet testen, helaas.....want mijn software kan niet met zo'n virtuele poort overweg.. Vandaar het verhaal erbij dat ik in het bios geen COM-poort verwijzing kon uitvoere. Afwachten tot er een een update uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49616

wat is preces het verschil tussen IR en IRDA???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49616 schreef op 05 november 2002 @ 08:04:
wat is preces het verschil tussen IR en IRDA???
IR is gewoon het type licht, en IRDA is een aansluiting/protocol waarmee het moederbord met het oogje contact heeft.
Infrared Data Association ® is an International Organization that creates and promotes interoperable, low cost infrared data interconnection standards that support a walk-up, point-to-point user model. The Infrared Data Association standards support a broad range of appliances, computing and communications devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49616

bedankt... k dacht eerst dat het 2 verschillende dingen waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Maar weet iemand of dit ook met Windows Media Player 9.0 werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GUBO schreef op 09 November 2002 @ 18:57:
Maar weet iemand of dit ook met Windows Media Player 9.0 werkt ?
Ik zou niet weten waarom niet :? Je hebt gewoon een programma'tje die toetsencombinaties stuurt naar media player. Dus voor play CTRL-P etc. ;)

Zodra jij op het play knopje van je afstandsbediening drukt, stuurt windows een CTRL-P combinatie naar media player. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:27
ff een klein schopje, weet iemand nu winkels in nederland waar je zoiets als dit kan kopen?

http://www.actisys.com/act210.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Newjersey schreef op 12 november 2002 @ 12:27:
ff een klein schopje, weet iemand nu winkels in nederland waar je zoiets als dit kan kopen?

http://www.actisys.com/act210.html
Tweakers.net Pricewatch

Dus bij Eynstein computer voor €23,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hey is het iemand al gelukt om makkelijk te switchen tussen IR en IRDA? ik heb gisteren 40 IrDA modules binnengekregen voor mn inkoopactie en zon scriptje of progje zou volgens mij wel lekker zijn :D

edit: Nee, niet gaan vragen of er nog 1 over is: dat is er niet namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 16:28

Tead

nnb

vraagje, wat moet je doen als je die bestandjes niet hebt onder XP?

ik heb het dan over:
netirsir.inf
en
msports.inf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb winxp en ik heb gedaan wat er gezegd is, maar hij blijft hem herkennen als een irda ding.

In mijn bios heb ik de uart2 op infrarood gezet. (kep een asus a7v333)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

ok ik ben een stap verder. Hij herkent hem nu goed.

Wat heb ik gedaan:

Bij de built-in ir device > update driver -> zelf selecteren uit een lijst (onderste optie) > zelf zoeken naar een driver (onderste optie) en daar kon ik de juiste driver selecteren.
Nu nog testen of het werkt

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

nhimf schreef op 26 november 2002 @ 22:04:
ok ik ben een stap verder. Hij herkent hem nu goed.

Wat heb ik gedaan:

Bij de built-in ir device > update driver -> zelf selecteren uit een lijst (onderste optie) > zelf zoeken naar een driver (onderste optie) en daar kon ik de juiste driver selecteren.
Nu nog testen of het werkt
ik moest het ook zo doen ja :P alleen heb ik wat probleempjes met uice, eens een ander progje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39
BaRF, ik heb net op eigen initiatief zo'n module besteld in Duitsland (ontdekte de IA te laat :'(). Hoe heb je die betaling gedaan. Ze bieden aan 't van je rekening af te schrijven, maar gaat dat wel vanuit Dld? :?

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op het postkantoor staat een folder over "betalingen buitenland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmnq
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 17:46

dmnq

zonder klinkers

Ik heb deze topic gelezen en alles gedaan zoals staat vermeld, maar ik krijg het niet aan de praat om een virtuele com-poort aan mijn Windows XP Pro bak toe te voegen.

Ik maak gebruik van een Sitecom USB to irDA adapter...

Heeft iemand hier ervaring mee.... of een oplossing hiervoor?

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmnq

dmnq

zonder klinkers

^^ bump ^^

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Muyz schreef op 29 november 2002 @ 23:54:
BaRF, ik heb net op eigen initiatief zo'n module besteld in Duitsland (ontdekte de IA te laat :'(). Hoe heb je die betaling gedaan. Ze bieden aan 't van je rekening af te schrijven, maar gaat dat wel vanuit Dld? :?
ik heb het geld overgemaakt met EasyPay van de Abn Amro. Kost iets van 4 euro ofzo, dus bij 1 bestelling maakt dat best wat uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

dmnq schreef op 02 december 2002 @ 07:38:
Ik heb deze topic gelezen en alles gedaan zoals staat vermeld, maar ik krijg het niet aan de praat om een virtuele com-poort aan mijn Windows XP Pro bak toe te voegen.

Ik maak gebruik van een Sitecom USB to irDA adapter...

Heeft iemand hier ervaring mee.... of een oplossing hiervoor?
je wilt dus een remote gebruiken ipv IrDA? Bij mij ging dat ook niet 123, tot ik gewoon bij de IrDA settings een nieuwe driver wilde installeren, en dan handmatig te bladeren naar 'generic IR device (compoort)' :) dat ging perfect! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmnq

dmnq

zonder klinkers

Ga ik dat maar 'ns proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 20-04 13:45
schop :)

ik heb deze infrarood lezer op een serieële port zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.stuntprijzen.net/mapage.jpg

werkt het daar ook mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63687

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76891

Kan er iemand mij helpen ? ik ben nog newbie. Ik heb pas een Dell labtop gekocht met SMC IrCC: snelle infraroodpoort ik zou deze graag willen gebruiken in combinatie met de afstandsbediening van mijn vaste ouwe pc met tuner card .Mijn Bios is dus een gemodificeerd door Dell en ik kan enkel kiezen om Infrared data port aan of uit te zetten de Com poort te kiezen en snel of traag te kiezen als ik ze uninstall en de netirsir.inf en msports.inf bestanden aanpas komt er na herstarten nog geen mogelijkheid om te kiezen voor generic ir serial port bij poorten. Als ik ze wel install en de drivers aanpas welke nieuwe drivers moet ik dan kiezen,hoe heten die ?waar staan deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 20-05 12:24
Hoe krijg ik dit voor elkaar met een USB IrDA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11461

Heb na wat geklooi mijn MA-600 aan de gang maar zit met het volgende probleem.
ALLE AB's die ik gebruik om een command te leren herkend uICE de signature alleen maar 00 bits.
iemand een idee wat er fout gaat.

Mijn ir ding werd trouwns niet standaard herkend na het veranderen van die files. heb zelf een "seriele kabel die het IrDA-protocol gebruikt" toegevoegd. Is dat mischien de verkeerde ? heb wel een paar andere geprobeerd maar dat werkt niet.
Heb trouwns win2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

Maxow

Hidden Sound System

hmm, bij mij staat er ook: Serial cable with IRda protocol, ik heb windowsXP prof. engels. En ik heb hier een ACTiSYS IR220L plus... maar er komt niet: generic IR on serial cable te staan oid. In uICE staat er dan: device is not properly initialized, check settings. Maar bij de hardware setup geeft hij de volgende foutmelding: Initialization failed, Device is in use by another application (alleen staat er geen andere app open die dat ding gebruikt :( )

[ Voor 64% gewijzigd door Maxow op 12-03-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42
Anoniem: 11461 schreef op 11 March 2003 @ 22:46:
Heb na wat geklooi mijn MA-600 aan de gang maar zit met het volgende probleem.
ALLE AB's die ik gebruik om een command te leren herkend uICE de signature alleen maar 00 bits.
iemand een idee wat er fout gaat.

Mijn ir ding werd trouwns niet standaard herkend na het veranderen van die files. heb zelf een "seriele kabel die het IrDA-protocol gebruikt" toegevoegd. Is dat mischien de verkeerde ? heb wel een paar andere geprobeerd maar dat werkt niet.
Heb trouwns win2k
Als ik zo het topic doorlees wordt er specifiek gesproken over IR EN Irda. IR voor ab, Irda voor phone/palm...

volgens mij moet je dus niet Irda kiezen maar 'Build In Ifrared Device'.

Trouwens, onder W2K/XP worden geen virtuele compoorten ondersteund, dus gaat het ook niet werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 12:37
Wimbo schreef op 30 October 2002 @ 20:27:
Hmm, nice topic!

Die muis is dus PS2
hm hier ben ik ook op zoek naar geweest, maar heb helaas nog niets gevonden, wellicht is er een ps/2 naar serieel adapter, misschien dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op 12 March 2003 @ 14:08:
[...]

Als ik zo het topic doorlees wordt er specifiek gesproken over IR EN Irda. IR voor ab, Irda voor phone/palm...

volgens mij moet je dus niet Irda kiezen maar 'Build In Ifrared Device'.

Trouwens, onder W2K/XP worden geen virtuele compoorten ondersteund, dus gaat het ook niet werken denk ik.
die build in IR deed helemaal niks. ..
en heb een toeltje gevonden die virtuele porten aanmaakt in windows 2000 .. zal vanmiddag ff opzoeken waar het nou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Bij mijn TV kaart voor me pc (de PCTV van pinnacle) kreeg ik ook een afstandbediening met zo'n infraroodoogje... heb em al een tijdje niet meer aangesloten... eens even kijken of ik die ook aan de praat kan krijgen...

gaat dat wel lukken of moet ik dan iets anders doen?

hij zit op me compoort

EDIT:

nou ik hoefte helemaal niks te doen, alleen het programma te installeren, toen herkende hij hem gelijk.... wat ik er allemaal mee kan weet ik nog niet ik ga het even testen :)

[ Voor 31% gewijzigd door KnEuTeR op 13-03-2003 10:36 ]

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77406

Ik heb ook een infrarood adapter thuis liggen.
Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilefun.co.uk/graphics/large/995-L.jpg

Lukt het hier ook mee?
Kun je niet iets maken zodat m'n USB IRDA een soort COM-poort wordt waardoor ik met WinLirc kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Heeft iemand dit ook werkende gekregen met een Asus I-panel Deluxe met IR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Hmmm, Windows XP vind het toch niet helemaal fijn wat ik gedaan heb. Nu wil ik dus weer ff die files terugzetten. Maar waar moet ik de volgende gegevens weer terugplaatsen in netirsir.inf :? :
Open netirsir.inf in de windows\Inf map.
Verwijder de volgende waardes:

%*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510

En verander
in
ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020
het terugveranderen van
in ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 is wel goed gelukt :)

Waar moet ik dus weer deze values weer terugzetten: %*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap niet echt wat je bedoeld :)
Misschien heb je hier iets aan. Deze regels komen uit mijn originele netirsir.inf:
code:
1
2
3
4
5
6
[MS_Devices]
; DisplayName           Section         DeviceID
; -----------           -------         --------
%*PNP0510.DevDesc%    = PNP,        *PNP0510
%*PNP0511.DevDesc%    = PNP,        *PNP0511
%NullModem.DevDesc%   = NullModem,      SIRNull

Ik heb met mijn seriele IR adapter het zover aan de praat gekregen dat ik signalen kan ontvangen met uICE. Ik kan helaas de instellingen niet goed krijgen dat ie het goed doet ;( Bij mij Sony afstandsbediening lijkt wel een soort codering in te zitten. De toetsen geven steeds andere waardes door. Mijn Philips AB geeft alleen 00 door :) evenals mijn Deawoo AB... Blijft er over Denon en CyberHome... Die CyberHome is niet te vertrouwen :P maar met Denon zou het wel moeten lukken toch???

Weet iemand een manier om aan de AB instellingen te komen? Wellicht een tool die een soort patroon kan vinden in de signalen?

edit:
een andere Philips geeft trouwens wel normale signalen door. Maar hij blijft die error geven: The signals were not identical, please retry

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 45450 op 03-04-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F10®!@n
  • Niet online
Anoniem: 76891 schreef op 25 januari 2003 @ 15:09:
Kan er iemand mij helpen ? ik ben nog newbie. Ik heb pas een Dell labtop gekocht met SMC IrCC: snelle infraroodpoort ik zou deze graag willen gebruiken in combinatie met de afstandsbediening van mijn vaste ouwe pc met tuner card .Mijn Bios is dus een gemodificeerd door Dell en ik kan enkel kiezen om Infrared data port aan of uit te zetten de Com poort te kiezen en snel of traag te kiezen als ik ze uninstall en de netirsir.inf en msports.inf bestanden aanpas komt er na herstarten nog geen mogelijkheid om te kiezen voor generic ir serial port bij poorten. Als ik ze wel install en de drivers aanpas welke nieuwe drivers moet ik dan kiezen,hoe heten die ?waar staan deze ?
ik heb net zo'n IR ding.. ben benieuwd of het je al is gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Kickje

Heb het werkende gekregen op mijn I-Panel Deluxe, maar nu heb ik een universele Philips afstandsbediening geconfigd (weet niet welk model of typenummer).... alleen op welke knop ik ook druk hij geeft telkens aan. Up/Channel +.

Is dat omdat bij elk command de volgende signature staat:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/Image1.gif

Ik ben dus hier een dikke drie weken mee bezig geweest om dit allemaal uit te zoeken of en hoe het werkt met een I-Panel. Ben er nu dus bijna, wie helpt mij met het laatste deel ?!

Ook met een oude sharp a/b geeft hij het zelfde aan, alleen is dan de signature FC en is het niet Up/Channel+ maar Stop

[ Voor 11% gewijzigd door Red op 07-04-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had dat probleem dus ook met mijn MA-600 DoRRoN.
Heb het op geen geven moment maar op gegevens :(
Waar ik wel achter ben gekomen is dat als je met de instellingen van je AB kloot er soms wel een verschil te zien is. (weet niet precies hoe het meer heet maar dacht iets van sample rate ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het op geen geven moment maar op gegevens
Ik neem aan dat je bedoeld:
Ik heb het op een gegeven moment maar opgegeven :D

Betreft dit topic: ik denk dat slechts enkele combinaties van IR apparaten mogelijk zijn. Zo heeft de topicstarter een ActiSys 210l in combinatie met een Sony camcorder afstandsbediening.. Dit werkt dus wel.. Maar mijn combinaties waaronder met dezelfde afstandsbediening, werken niet.. Kwestie van geluk wellicht?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Anoniem: 11461 schreef op 07 April 2003 @ 22:34:
Ik had dat probleem dus ook met mijn MA-600 DoRRoN.
Heb het op geen geven moment maar op gegevens :(
Waar ik wel achter ben gekomen is dat als je met de instellingen van je AB kloot er soms wel een verschil te zien is. (weet niet precies hoe het meer heet maar dacht iets van sample rate ofzo)
Ik heb onder de hand de hele avond allerlei instellingen geprobeerd (met diverse AB's). Ook het aantal learnsamples etc. etc.

Als iemand mij kan vertellen welke ab wel goed werkt met uICE, dan ben ik in staat om morgen nog een ab te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:36

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb volgens mij ook zo'n IrDA poort, het is een poort die ongeveer evengroot is dan fireware, alleen wat breder :)

Heb ik alleen zo'n receiver nodig ? (afst. bed heb ik al) Hoeveel kost die en waar kan ik die halen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 07-04-2003 23:37 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Iemand al gelukt met USB Irda van sitecom onder XP???

heb al het 1 en ander geprobeert. zoals het aanmaken van een virtuele port Ircomm xp drivers. kom er niet uit. hier kun je de ircomm drivers halen voor XP http://www.stud.uni-hanno...COMM2k/English/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18930

*kick****

nou ben dus bezig geweest en ik heb nu bij apparaatbeheer een IR remote staan.

het enige probleem is welke afstandbediening ik ook probeer, er komt geen signaal binnen.

wat gaat er fout ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Is dit nix?

ART USB USB-IrDA USB to infrared converter driver

http://www.artbv.nl/suppo.../usb_irda/usb_irda-sw.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18930

euhm nee,

mijn IRDA zit rechtstreeks op mijn moederbord.

maar toch bedankt.

iemand nog ideeen???
Pagina: 1 2 Laatste