[IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Heeft iemand dit ook werkende gekregen met een Asus I-panel Deluxe met IR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Hmmm, Windows XP vind het toch niet helemaal fijn wat ik gedaan heb. Nu wil ik dus weer ff die files terugzetten. Maar waar moet ik de volgende gegevens weer terugplaatsen in netirsir.inf :? :
Open netirsir.inf in de windows\Inf map.
Verwijder de volgende waardes:

%*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510
%*PNP0511.DevDesc% = PNP, *PNP0511

En verander
ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511,*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020
in
ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020
het terugveranderen van
in ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 is wel goed gelukt :)

Waar moet ik dus weer deze values weer terugzetten: %*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

ik snap niet echt wat je bedoeld :)
Misschien heb je hier iets aan. Deze regels komen uit mijn originele netirsir.inf:
code:
1
2
3
4
5
6
[MS_Devices]
; DisplayName           Section         DeviceID
; -----------           -------         --------
%*PNP0510.DevDesc%    = PNP,        *PNP0510
%*PNP0511.DevDesc%    = PNP,        *PNP0511
%NullModem.DevDesc%   = NullModem,      SIRNull

Ik heb met mijn seriele IR adapter het zover aan de praat gekregen dat ik signalen kan ontvangen met uICE. Ik kan helaas de instellingen niet goed krijgen dat ie het goed doet ;( Bij mij Sony afstandsbediening lijkt wel een soort codering in te zitten. De toetsen geven steeds andere waardes door. Mijn Philips AB geeft alleen 00 door :) evenals mijn Deawoo AB... Blijft er over Denon en CyberHome... Die CyberHome is niet te vertrouwen :P maar met Denon zou het wel moeten lukken toch???

Weet iemand een manier om aan de AB instellingen te komen? Wellicht een tool die een soort patroon kan vinden in de signalen?

edit:
een andere Philips geeft trouwens wel normale signalen door. Maar hij blijft die error geven: The signals were not identical, please retry

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 45450 op 03-04-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F10®!@n
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 76891 schreef op 25 januari 2003 @ 15:09:
Kan er iemand mij helpen ? ik ben nog newbie. Ik heb pas een Dell labtop gekocht met SMC IrCC: snelle infraroodpoort ik zou deze graag willen gebruiken in combinatie met de afstandsbediening van mijn vaste ouwe pc met tuner card .Mijn Bios is dus een gemodificeerd door Dell en ik kan enkel kiezen om Infrared data port aan of uit te zetten de Com poort te kiezen en snel of traag te kiezen als ik ze uninstall en de netirsir.inf en msports.inf bestanden aanpas komt er na herstarten nog geen mogelijkheid om te kiezen voor generic ir serial port bij poorten. Als ik ze wel install en de drivers aanpas welke nieuwe drivers moet ik dan kiezen,hoe heten die ?waar staan deze ?
ik heb net zo'n IR ding.. ben benieuwd of het je al is gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Kickje

Heb het werkende gekregen op mijn I-Panel Deluxe, maar nu heb ik een universele Philips afstandsbediening geconfigd (weet niet welk model of typenummer).... alleen op welke knop ik ook druk hij geeft telkens aan. Up/Channel +.

Is dat omdat bij elk command de volgende signature staat:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/Image1.gif

Ik ben dus hier een dikke drie weken mee bezig geweest om dit allemaal uit te zoeken of en hoe het werkt met een I-Panel. Ben er nu dus bijna, wie helpt mij met het laatste deel ?!

Ook met een oude sharp a/b geeft hij het zelfde aan, alleen is dan de signature FC en is het niet Up/Channel+ maar Stop

[ Voor 11% gewijzigd door Red op 07-04-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11461

Ik had dat probleem dus ook met mijn MA-600 DoRRoN.
Heb het op geen geven moment maar op gegevens :(
Waar ik wel achter ben gekomen is dat als je met de instellingen van je AB kloot er soms wel een verschil te zien is. (weet niet precies hoe het meer heet maar dacht iets van sample rate ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het op geen geven moment maar op gegevens
Ik neem aan dat je bedoeld:
Ik heb het op een gegeven moment maar opgegeven :D

Betreft dit topic: ik denk dat slechts enkele combinaties van IR apparaten mogelijk zijn. Zo heeft de topicstarter een ActiSys 210l in combinatie met een Sony camcorder afstandsbediening.. Dit werkt dus wel.. Maar mijn combinaties waaronder met dezelfde afstandsbediening, werken niet.. Kwestie van geluk wellicht?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Anoniem: 11461 schreef op 07 April 2003 @ 22:34:
Ik had dat probleem dus ook met mijn MA-600 DoRRoN.
Heb het op geen geven moment maar op gegevens :(
Waar ik wel achter ben gekomen is dat als je met de instellingen van je AB kloot er soms wel een verschil te zien is. (weet niet precies hoe het meer heet maar dacht iets van sample rate ofzo)
Ik heb onder de hand de hele avond allerlei instellingen geprobeerd (met diverse AB's). Ook het aantal learnsamples etc. etc.

Als iemand mij kan vertellen welke ab wel goed werkt met uICE, dan ben ik in staat om morgen nog een ab te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb volgens mij ook zo'n IrDA poort, het is een poort die ongeveer evengroot is dan fireware, alleen wat breder :)

Heb ik alleen zo'n receiver nodig ? (afst. bed heb ik al) Hoeveel kost die en waar kan ik die halen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 07-04-2003 23:37 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Iemand al gelukt met USB Irda van sitecom onder XP???

heb al het 1 en ander geprobeert. zoals het aanmaken van een virtuele port Ircomm xp drivers. kom er niet uit. hier kun je de ircomm drivers halen voor XP http://www.stud.uni-hanno...COMM2k/English/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18930

*kick****

nou ben dus bezig geweest en ik heb nu bij apparaatbeheer een IR remote staan.

het enige probleem is welke afstandbediening ik ook probeer, er komt geen signaal binnen.

wat gaat er fout ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dielessen
  • Laatst online: 10-12-2024
Is dit nix?

ART USB USB-IrDA USB to infrared converter driver

http://www.artbv.nl/suppo.../usb_irda/usb_irda-sw.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euhm nee,

mijn IRDA zit rechtstreeks op mijn moederbord.

maar toch bedankt.

iemand nog ideeen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 20:26
is het inmiddels al mogelijk om makelijk te switchen tussen IR en IrDa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 18:54

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

AHHH dit is precies wat ik nodig had (dacht dat IR & IRDA het zelfde was en had dus zo'n poortje gekocht.. en dat werkte dus niet tot nu!)

Maar is dit ook in Linux mogelijk op de een of andere manier?? Met dat Lirc krijg ik het niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21208

Oud topic, maar zeer handig om doorheen te lezen, omdat ik ook eens mn winamp via de remote control wilde besturen... Maar tot nu toe weinig positieve geluiden :(

System : P4S8X met IrDA, ActiSys 210L (op mobo aangesloten), WindowsXP
Software : PC Remote Control 4.0, Universal InfraredControl Engine

Probleem : Helaas ben ik in het bezit van 3 JVC afstandbedieningen, maar ik vermoed dat dat niet uit zou mogen maken.

Als ik in PC Remote Control 4.0 naar Test Origin ga, om de binnenkomende signalen te kunnen zien, dan krijg ik altijd zo'n soort string te zien :

0 224 240 224 240 240 224 240 224 240 240 224 240 240 224 224 240 224 224 240 224 240 224 224 240 224 240 240 224 240 240 224 224 240 224

Als ik de knop meerdere malen indruk, is de string vaak net ff iets anders, hierdoor failt de test dus, en krijg ik geen knop goed ingesteld. Nou heb ik naar aanleiding van dit topic de ActiSys210L gekocht, en die ziet inderdaad de binnenkomende signalen, dus dat zou denk ik geen probleem moeten zijn ? Zou het dan toch zijn de de afstandsbedieining zijn signalen codeert, waardoor het onmogelijk is voor de software om erachter te komen welke knop je nou precies indruk ??

Mocht iemand nog tips hebben...Dit kost me nu 3 dagen (zelfs vrij genomen vandaag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2865

Anoniem: 19701 schreef op 01 november 2002 @ 20:12:
zo te zien wil het op mijn laptoppie (Asus L3800C) niet... er zit maar 1 Com poort op en de IRDA wordt als virtuele poort geinstalleerd. Ik heb het wel geprobeerd, maar in het bios kan ik geen COM aan mijn IR toewijzen, dat is fixed. Helaas... het idee om het zo te doen is prima, want ik kan mijn hartslagmeter nl alleen via mij seriele poort gebruiken en het was mooi geweest als het toch gelukt was....
kan wel in de bios op SIR zetten! heb je ineens een com3 er bij!

alleen ben ik nu nog bezig om de afstandbediening te laten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

wie heeft hem al met een usb2irda ding werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 21:50

tozzke

aka tozzert

Ik heb hem werkend, alleen ik krijg die winamp plugin niet werkend. Hij kan de compoort niet initialiseren zegtie:

code:
1
2
3
4
5
6
Could not open comport: Windows denied access.
Make sure you set the COM-port correct.
After that, press Apply to try initialization again.

Once initialized correctly you can setup your keys.
[OK]

weet iemand dit op te lossen, of een andere winamp-plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
Anoniem: 60197 schreef op 08 juli 2003 @ 23:40:
Hoe heb je hem dan werkend gekregen, met welke software en waar gebruik je hem voor? (PDA Sync of Winamp IR?)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

RudiVader schreef op 09 July 2003 @ 11:43:
[...]

Hoe heb je hem dan werkend gekregen, met welke software en waar gebruik je hem voor? (PDA Sync of Winamp IR?)
ik krijg hem er niet mee werkend :)
daarom vraag ik of iemand anders het al heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 21:50

tozzke

aka tozzert

Voor diegene die de software niet helemaal lekker aan de praat krijgen heb ik een alternatief.
Miriam werkt hier prima en beschikt tevens over allerlei plugins voor de meest voorkomende programma's die je geïnstalleerd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 19:00

DSK

boeiend...

ThX, ik had dit al veel geprobeerd, met verschillende software, maar door jouw uitleg heb ik het eindelijk werkende gekregen...

Many thX ;)

't is trouwens op een Fujitsu-Siemens E6595 Laptop.
Ik moest wel eerst in de BIOS de infraroodpoort op IrDA zetten ipv FIR

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88536

Zo'n infrarood module.. kan ik die gewoon op m'n mobo prikken? Of moet ik de soldeerbout erbij pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 15:38
Wow..dit wilde ik ook nog is een keer gaan proberen..
Thnx voor de uitleg Whackit :)

ff 2 vraagjes..
ik heb zelf de Actisys ACT-IR2000U met USB aansluiting. is dit een probleem ivm USB??
en als ik deze aanpassingen heb gemaakt..
werkt hij dan nog wel gewoon met m'n telefoon (Nokia 6610) ??? (Nokia PC Suite 5)

vanavond gelijk is proberen..

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Weet iemand of er ook een radiografische afstandsbediening is voor de pc? Die krijg ik namelijk maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ati heeft zo'n ding en die schijnen heel goed te werken, alleen zijn ze los volgens mij erg moeilijk te krijgen.
Ik heb hier op GoT wel eens gelezen dat iemand ze via ebay had gevonden.

http://mirror.ati.com/products/tvwonderveremote/index.html

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

ik heb het ook geprobeerd te installeren, ik heb een compaq armada 1700 laptop. de irda poort werkt, ik heb het geprobeerd met mn telefoon. ik gebruik w98, en ik heb de instructies gevolgd. er werd bij mij niet automatisch een generic ir port aangemaakt. dit heb ik zelf dus gedaan, maar nu geeft het programma (uice) aan dat "device is in use in another application"terwijl dit niet het geval is. weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Ik heb het opzich ook werkend, MAAR welke knop ik ook indruk op mn AB het programma ziet het als 1 en de zelfde knop ( en voert dus ook maar 1 actie uit)

het lijkt dus wel alsof mijn IR-ontvanger maar 1 signaal ziet... Iemand een oplossing voor dit probleem ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Longlegg schreef op 14 September 2003 @ 16:48:
Ik heb het opzich ook werkend, MAAR welke knop ik ook indruk op mn AB het programma ziet het als 1 en de zelfde knop ( en voert dus ook maar 1 actie uit)

het lijkt dus wel alsof mijn IR-ontvanger maar 1 signaal ziet... Iemand een oplossing voor dit probleem ?
Probeer het eens met een andere (of meerdere) afstandsbediening, aangezien je dan zeker kan zeggen of het ligt aan je IR-oogje of je afstandsbediening. Ik heb het sinds deze week ook weer aan de praat kunnen krijgen en moet zeggen, ben er zeer wijs mee. Kreeg het niet aan de praat met diverse afstandsbedieningen, en toen maar een universele gepakt en die als Sony (las ik hier in deze thread) laten identificeren, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Longlegg schreef op 14 September 2003 @ 16:48:

het wekr niet met alle ab's, bij mij werkt het niet met Blaupunkt AB's (ding ziet gewoon niets), wel met Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longlegg
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

een sony ab was de oplossing :D

Specs

Anoniem: 73795

Anoniem: 76891 schreef op 25 January 2003 @ 15:09:
Kan er iemand mij helpen ? ik ben nog newbie. Ik heb pas een Dell labtop gekocht met SMC IrCC: snelle infraroodpoort ik zou deze graag willen gebruiken in combinatie met de afstandsbediening van mijn vaste ouwe pc met tuner card .Mijn Bios is dus een gemodificeerd door Dell en ik kan enkel kiezen om Infrared data port aan of uit te zetten de Com poort te kiezen en snel of traag te kiezen als ik ze uninstall en de netirsir.inf en msports.inf bestanden aanpas komt er na herstarten nog geen mogelijkheid om te kiezen voor generic ir serial port bij poorten. Als ik ze wel install en de drivers aanpas welke nieuwe drivers moet ik dan kiezen,hoe heten die ?waar staan deze ?
iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Open netirsir.inf in de windows\Inf map.
Verwijder de volgende waardes:

%*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510

En verander
in
ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020

Open msports.inf uit dezelfde map.

Voeg de volgende waardes in het [Std] gedeelte toe:

%*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510, *PNP0511 ; Communications Port
%*PNP0511.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0511, *PNP0510 ; Communications Port

En deze waardes aan het [Strings] gedeelte:

*PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"
*PNP0511.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"

En als laatste moet je deze waarde toevoegen:

ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511

sorry voor deze kick van een oud topic, maar wilde er liever geen nieuw topic over starten aangezien de mensen die hier gereageerd hebben precies weten wat de achtergrond is.

Dit bovenstaande heb ik gedaan. Alleen werkt ie nog niet. Hij geeft error 10 (this device cannot start). Heb al vanalles geprobeerd. Verschillende adressen e.d. Het betreft een tue laptop (nec p520). Is het bij iemand daarmee al gelukt (zoja mail a.u.b. de betreffende inf files ff door)

Die laatste waarde "ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511" waar moet die exact staan? Heb meerdere plaatsen geprobeerd maar mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75529

Dit topic word weer wat actiever gelezen, door een IA...

ipv het wijzigen van je inf file kun je ook ircomm2k gebruiken.
Dit maakt een virtuele com poort voor je aan voor je irda.

http://www.ircomm2k.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28821

[quote]Anoniem: 75529 schreef op 15 januari 2004 @ 00:02:
Dit topic word weer wat actiever gelezen, door een IA...

ipv het wijzigen van je inf file kun je ook ircomm2k gebruiken.
Dit maakt een virtuele com poort voor je aan voor je irda.

http://www.ircomm2k.de/[/quote]

Bedankt voor die link, beetje licht weer in donkere tijden dat klooien met netirsir.inf werkte hier dus echt niet!

Ok, ik kan nu dus na instalatie van ircomm2k eindelijk de optie 'generic serial ir receiver' kiezen in uICE en heb verders alles ingesteld net zoals ts (ook de winamp plug in wordt gezien en zou goed moeten staan?), maar er gebeurt helemaal niets :'(

Probleem is waarschijnlijk dat mijn Actisys 210l nog steeds als IRDA wordt gezien(telefoon software werkt nl nog steeds), maar hoe krijg ik dat nou ongedaan gemaakt! quote van ts; Als eerste moet je de standaart IrDA poort verwijderen uit hardware menu

Hoe doe ik dat in vredesnaam? Als ik naar apparaatbeheer ga en daar de instalatie van 'íngebouwd infraroodapparaat' ongedaan wil maken en daarna opnieuw opstart dan instaleerd windows hem weer |:( Dus daar kom ik zo niet vanaf!

Verders staan er bij mijn poorten(COM&LPT) een com1 poort en een LPT1 poort, sinds ircomm2k staat er 'virtual ir COM port (COM5)' bij!? Nergens dus de optie 'generic ir serial port' die ik zou moeten zien staan!?

Snapt iemand nog wat van mijn verhaal en weet wat ik fout doe cq over het hoofd zie, ik wordt er echt helemaal gek van 8)7

Edit:
Het werkt nu schijnbaar wel, ik zal wel 3 keer achter elkaar vergeten zijn de veranderingen in netirsir.inf ed. op te slaan :? :/
Nu winamp nog aan de praat zien te krijgen :X

Judit:
Afstandsbedieningen;
pioneer => werkt niet (soms na 20 keer drukken)
samsung => werkt niet (soms na 20 keer drukken)
sharp => werkt niet (soms na 20 keer drukken)
Philips=> werkt perfect (helaas alleen maar met 3 functies, dus ik heb dan 20 play 20 stop en 20 vooruit buttons)

Maandag maar even vragen of mijn broer een sony AB mee wilt nemen, ben benieuwd of die het hier ook beter doet. Gebruik trouwens miriam!

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 28821 op 14-02-2004 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Ik kom er ook niet helemaal uit.
Alles geïnstalleerd. Maar nog steeds staat mijn SiteCom gewoon als IrDA-module in Apparaatbeheer.
Mijn gsm wordt herkend in Windows. Maar in UICE houdt het op.
De poorten van UICE en die van IRComm staan gelijk en allebij op 9600 baud. :)

T.net gallery | V&A ads

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 14:01
DoRRoN schreef op 14 september 2003 @ 21:14:
[...]

Probeer het eens met een andere (of meerdere) afstandsbediening, aangezien je dan zeker kan zeggen of het ligt aan je IR-oogje of je afstandsbediening. Ik heb het sinds deze week ook weer aan de praat kunnen krijgen en moet zeggen, ben er zeer wijs mee. Kreeg het niet aan de praat met diverse afstandsbedieningen, en toen maar een universele gepakt en die als Sony (las ik hier in deze thread) laten identificeren, werkt prima
Zou je me willen vertellen cq mailen hoe je het met je ipanel voor elkaar hebt gekregen? ik kom er namelijk voor geen meter uit, terwijl wat in deze thread staat niet moeilijk is........

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105926

it0 schreef op 15 juli 2003 @ 13:13:
Weet iemand of er ook een radiografische afstandsbediening is voor de pc? Die krijg ik namelijk maar niet gevonden.
Marmitek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Interessant! :) Ik heb net een nieuw notebook... met infrarood poort.

Ik gebruik die infarood poort als ik met mijn phone wil communiceren! Maar het lijkt me ook wel practisch om de laptop te kunnen bedienen met een afstandsbedining.

Mijn vraag is (want dat werd me in het topic niet geheel) duidelijk dat als je je huidige IR poort weggooit en hem toevoegd met het .inf bestand van de topicstarter of je dan nog wel gewoon met je phone kan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28821

zerosignal schreef op 15 februari 2004 @ 20:31:
Interessant! :) Ik heb net een nieuw notebook... met infrarood poort.

Ik gebruik die infarood poort als ik met mijn phone wil communiceren! Maar het lijkt me ook wel practisch om de laptop te kunnen bedienen met een afstandsbedining.

Mijn vraag is (want dat werd me in het topic niet geheel) duidelijk dat als je je huidige IR poort weggooit en hem toevoegd met het .inf bestand van de topicstarter of je dan nog wel gewoon met je phone kan communiceren.
nope
zerosignal schreef op 15 februari 2004 @ 21:00:
[...]

Dus tis of het een of het ander?
Of elke keer de drivers wisselen?
yep

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 28821 op 15-02-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Dus tis of het een of het ander?
Of elke keer de drivers wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:25

M-ThijZ

Riding on Rails

Anoniem: 60197 schreef op 08 juli 2003 @ 23:40:
Heeft iemand hem nu al wel of niet met usb2irda werken? Ik iig niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 18:00
ik ben toch maar overgestapt op dat ir schema van 5 euro en dat werkt echt zoveel soepeler! veel grotere afstanden, minder fouten, minder moeite.

Maar toch is dit wel een aardige oplossing, vooral voor laptops e.d.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb laatst een USB IrDa ontvanger gekocht (Sweex). Als ik de configuratie bestanden wijzig op de manier als in de 1e post beschreven staat, merk ik geen verschil (waarschijnlijk omdat het een USB ontvanger is). Is er iemand die miss wel weet hoe ik toch m'n pc met een afstandsbediening kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711

Ik snap het niet, alles lijkt ok hier op mijn laptop Acer TM 803LCI maar toch staat generic ir der nog niet bij in plaats van irDA.
Mijn gsm werkt alvast niet meer op mijn laptop dus de oude poort werkt nietmeer maar de nieuwe ook nog niet :-(

Iemand een oplossing?

zie deze link of deze figuur. Klopt hier alles of klopt iets niet?
Of slechte instelling van uICE of slechte afstandsbediening?

Hoe kan ik alles controlleren?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/FloristVansteenkisteGerdy/sample.JPG

Iedereen die me kan en wil helpen :
MSN messenger = Louis_vansteenkiste@msn.Com

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 103711 op 01-03-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711

Niemand? Maybe is deze topic niet meer recent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik weet het zo ook niet, ik heb ook duidelijk bij apparaatbeheer staan dat er een IR adapter aan mijn PC hangt. Voor de programma's als uICE moet de IR adapter aan een com poort gehangen zijn, en ik geloof dat het wel mogelijk moet zijn om dat virtueel te doen oid.
Weet iemand hier iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89327

ok ik heb mijn amazepc am-10m volgens deze methode kunnen omzetten en het werkt uICE maar hoe gebruik ik het in girder ?
moet ik een bepaalde plugnin downen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89327

mmm geen antwoord snel een schopje geven hopelijk kan er mij toch iemand helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
  • Laatst online: 09:06
Nadat ik mijn, IRDA ontvanger vorig jaar een keer heb uitgeleend, heb ik hem nooit weergekregen :/ dus ik zit er niet meer zo in, hopelijk weet iemand anders iets voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

@ didaaf: heb lang geleden liggen kloten met netirsir.inf ofzow... nu heb ik een t630 en wil m linken... maar hij werkt niet:

win xp:
This device cannot start. (Code 10)
Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.

heb die twee infjes in windows/system vervangen door een normale... op een of andere manier werkt t nog steeds niet :S

edut: damn nu heb ik WORSEST FROM BOTH WORLDS...

edut 2: haha het werkt weer: gewoon de netirsir.inf/msporst.inf uit de map gooien en opnieuw opstarten... 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Silverline op 28-03-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 02-12-2024
Voor mensen die deze foutmelding krijgen:
win xp:
This device cannot start. (Code 10)
Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.
en als je een Acer travelmate laptop hebt
ik heb even lopen zoeken in het register, en de device id van de IRDA device is anders nml: NSC6001

Ipv de aanpassingen die de topicstarter maakt maak je deze aanpassingen en gebruik je deze als vervangende driver voor je IRDA fast infrared port

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

%*NSC6001.DeviceDesc% = ComPort, *NSC6001, *PNP0511 ; Communications Port

*NSC6001.DeviceDesc = "Acer IRDA port"

ik heb het nu werkend, ik kon net al m'n volume harder en zachter zetten

[ Voor 15% gewijzigd door SpiceWorm op 29-03-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Spiceworm schreef op 29 maart 2004 @ 22:17:
[..]
ik heb even lopen zoeken in het register, en de device id van de IRDA device is anders nml: NSC6001
Waar in het register???
Ik heb namelijk een nec versa p520 (tu lappendoos 8) ) en deze errorcode krijg ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 02-12-2024
Waar in het register???
Ik heb namelijk een nec versa p520 (tu lappendoos 8) ) en deze errorcode krijg ik ook...
ik heb gewoon in het register gezocht op de apparaatnaam die bij apparaatbeheer staat, blijven zoeken tot je ongeveer zo'n sleutel krijgt

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{???}\000?

daar staat als het goed is een "MatchingDeviceId" met een waarde, bij mij dus *nsc6001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91478

het lukt mij maar niet met me Sweex Usb Ontvanger, ;(
met Uice, kan alleen maar kiezen uit com poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik moet hioer ook maar eens mee gaan Klotzakken ik heb ook zo'n usb to irda van sitecom

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

srry voor de kick, maar hier is een tip

als je devices niet willen starten, probeer eens van IRQ te veranderen (tabblad RESOURCES/bronnen, bij eigenschappen/properties van het device). Zorg dat elk device een uniek nummer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mega-kick!

Ben toch maar weer eens gaan klooien met dit speelgoed, voor m'n DivX- en DVD-bakkie in de slaapkamer. Ik heb zoals in de startpost m'n netirsir.inf gewijzigd, heb Ircomm2K geïnstalleerd (en er komt ook netjes een virtuele COM-poort bij), maar in UICE is 't mooi naks... Hij vindt wel de Generic DCD Line Device, maar wanneer ik die wil initialiseren, krijg ik "Initialization failed, no response from device".
Is iemand hier al verder mee gekomen?
BTW, voor de volledigheid: het gaat hier om een USB-infraroodadapter van Sitecom...
Thanx alvast!!

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

heb nu alles werkend dmv het aanpassen van het inf file echter moest ik wel daarna mn ir adapter (actisys-IR210L) installeren als zijnde generic Ir device (com4). Nu ontvangt hij mooi signalen van mijn marantz RC5200 ab maar welke knop ik ook indruk hij slaat alleen het stop signaal op. Dit doet hij dus ook als ik op play druk. Je krijgt de IR code rechts is beeld te zien bij Uice en dit is dus altijd DB DB DB DB DB DB DB volgens het programma.

Ik kom er helaas niet uit, iemand ook dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rikkienator:
Veel afstandsbedieningen geven een hele wazige code door. Het is mij alleen nog maar gelukt met Sony afstandsbedieningen. Wellicht kun je ook een ander merk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

heb nu een sony geleend en de codes van de sony eerst in uice opgenomen en daarna via de sony ab dezelfde knoppen in de marantz gefrot en dat werkt!!! door de krachtige zender van de RC5200 doet ie het op 5m nog terwijl actisys 2m opgeeft ! thx voor dit geweldige topic en hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 15:21
Voor de Marmitek heb ik al wel een oplossing die ik zelf gebruik.

Marmitek PC Control
Marmitek PC Control USB icm Winamp.
marmitek PC Control

Misschien dat jullie hier iets mee kunnen.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116109

Kan IEMAND nu een concrete en wekende uitleg geven over WINAMP besturen met een IRda van Sitecom?

Er staan TIG antwoorden over allerlei merken etc.... Ook ove de sitecom...

Alleen met XP heb ik nog helemaal nix.....?!?!

Dus graag een stap voor stap uitleg! please? :)

33999

Een vette kick, ik heb vandaag van Sweex de IrDa - USB converter gekocht. Helaas krijg ik hem met de tips uit dit topic niet werkend voor afstandsbedieningen. (M'n smartphone doet het wel keurig). Is het uberhaupt iemand gelukt om een usb device aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

hoi

volgens mij is het niemand nog gelukt met USB-IR, enkel met IR standaard op je mobo of PCI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109744

ik heb de acer aspire 2012 ook met een infrarood poort, ik krijg het alleen nog niet werkened. Ik heb de instructies aan het begin van het topic gevolgd. Het programma herkent de poort wel alleen als ik iets wil toevoegen en dan mijn afstandsbediening gebruik ontvangt hij niets.

• Red

Red

Blue

computeraap....... volgens mij heb jij dan niet helemaal goed gelezen want het is wel mensen gelukt met USB2Irda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

hmz ik heb de thread aandachtig gelezen en alle tips geprobeerd.
wat ik ook doe, er wordt geen virtuele compoort aangemaakt onder xp.
In de handleiding staat deze wel voor windows 98 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

computeraap, ik heb 4 schoppen van je verwijderd; is het nu echt nodig om te blijven schoppen totdat iemand een reactie op je post? Misschien kan hetgeen jij wilt gewoon niet? Het lijkt me in ieder geval niet verstandig om dit topic omhoog te blijven halen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Ik mag toch gewoon netjes om de 24 uur schoppen?
Of het wel of niet kan weet ik niet, sommige mensen lukt het nml. wel en anderen niet. Moet ik dan een nieuw topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 16:49

BasilFX

BasilFX

Ik ben blij dat ik dit draadje zag staan :)

Ik heb nl. ooit een IR Receiver gesoldeert, maar de software werkte niet perfect (WinLIRC, teveel instellingen en te lui om instellingen uit te proberen :P), verder ook nooit meer iets aan gedaan, totdat ik dit draadje zag. Het programma werkt super goed, zelfs met mijn PCTV receiver.

Ik ga zodadelijk proberen om de IrDA om te bouwen tot een gewone receiver ;)

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ik heb dit alles vandaag ook geprobeerd met mijn Sitecom USB>IrDa.
Hier voor heb ik een "Virtuele" COM5 poort anagemaakt met behulp van het programma IrCOMM2K: http://www.stud.uni-hanno...COMM2k/English/index.html (versie 2.0.0 beta 2)
Aanvankelijk had ik het geïnstalleerd voor een SMS Gateway, maar die gateway werkte niet helemaal lekker. :/
Vervolgens ook maar uICE geïnstalleerd en geprobeerd, maar met zowel een Grundig als een Philips afstandsbediening detecteerd ie geen signalen. :/
Misschien heeft er nog iemand tips voor de juiste instellingen qua bits, pariteit, etc. (want daar heb ik geen lood verstand van 8)7) of zou misschien de Sitecom IrDA te zwak zijn om AB signalen te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb dit geprobeerd op een IBM thinkpad t42p laptop.
Eerst de manier van de topicstarter en daarna via een ander deviceid,
zoals hier in het topic stond. De deviceid van de irda was namelijk *ibm0071.

Het probleem is dat ik wel singalen ontvang,maar dat ze volgens uice uit alleen maar 0-en bestaan. Bij Winlirc krijg ik met raw codes wel allerlei nummers binnen, maar kan niks leren en via een standaard config file van de AB lukt het ook niet.

Ik heb weleens op de desktop pc een ontvanger gesoldeerd en die werkte perfect.
Heeft iemand hier een oplossing voor of adviezen??

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Laatst online: 01-04 10:50
Ik heb een interne irda in mijn laptop maar wat ik ook probeer mijn IRDA poort com-2 blijft code 43 aangeven. iemand enig idee??? volgens mijn register moet ik device NSC6001 gebruiken en dat heb ik dus gedaan maar het lukt nog steeds niet! Help

[ Voor 32% gewijzigd door Dapie007 op 13-10-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
ik heb echt alles in dit topic nu al 20x geprobeerd maar bij apparaatbeheer blijft zo'n mooi geel tekentje staan dat mijn infaroodpoort niet gestart kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
Daar wordt ik ook niet veel wijzer van maar bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik heb gisteren van m'n werk een Sweex USB IrDA converter meegenomen, beetje mee lopen spelen gisteren, maar niet echt veel tijd (had het niet werkend gekregen) en dus vandaag verder geprobeerd, kheb nu net na 3 uur kloten de normale functies van dat ding weer terug, dus gewoon voor telefoons enzo, pfffft, wat een gedoe!

Anyway, ik heb geprobeerd die bestanden te wijzigen, maar dit leek niets uit te halen. Verder heb ik al met http://www.stud.uni-hanno...COMM2k/English/index.html geprobeerd, dus een virtuele Com5 poort aangemaakt, maar dit lijkt niet te werken, iUCE vangt in ieder geval geen signalen op, maar goed. Ik ga nu maar weer ff verder kloten, hopenlijk lukt het! Mocht iemand hier nog suggesties hebben: GRAAG!

(ojah, waar vind je device-id terug? Want ik kan dat PNP0510 namelijk nergens terugvinden bij mijn IrDA thingie, dus misschien moet daar iets in aangepast worden?)

edit

Naja, er verschijnen geen nieuwe poorten als ik die bestanden aanpas, maar waar het nou mis gaat :?

nieuwe edit

Goed, ik heb het opgegeven, het is niet te doen ofzo :/ :| Christus.

[ Voor 12% gewijzigd door Roa op 17-10-2004 23:20 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heey,

ik ben nieuw hier, en vond dit topic wel interessant.
Heb zelf een sweex usb-irda adapter. Werkt perfect met mijn mobiel, maar met afstandsbediening wil niet lukken. Alle programma's die werken, zoeken naar een compoort. Iemand hier een oplossing voor?

groetjess,

p.s. Wat een gedoe met het registreren: Je kan geen hotmail adres invoeren, geen lycos en geen gmail, anders krijg ik een foutmelding. Heb uiteindelijk @home-adres van men ma gebruikt......

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
offtopic:
Dat zorgt er voor dat alleen serieuze mensen zich hier registreren. B)
En niet van die lastige mensen die even iets 'stouts' op het forum zetten en hun emailadres opzeggen zodat ze niet meer bereikt kunnen worden.

Volgens de policy kun je het groeten en afsluiten ook wel achterwege laten trouwens. ;)

Ik denk dat je Sweex IRDA net zoals bij de Sitecom USB naar IRDA niet sterk genoeg is om infrarood van een afstandsbediening te ontvangen.
Volgens mij is het voor dit soort doeleinde gewoon veel handiger om een echte COM-poort IRDA transciever te hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

Superflip

*pwiet*

Spiceworm schreef op maandag 29 maart 2004 @ 22:17:
Voor mensen die deze foutmelding krijgen:

[...]

en als je een Acer travelmate laptop hebt

Ipv de aanpassingen die de topicstarter maakt maak je deze aanpassingen en gebruik je deze als vervangende driver voor je IRDA fast infrared port

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

%*NSC6001.DeviceDesc% = ComPort, *NSC6001, *PNP0511 ; Communications Port

*NSC6001.DeviceDesc = "Acer IRDA port"

ik heb het nu werkend, ik kon net al m'n volume harder en zachter zetten
Ik heb dit ook toegepast. Het is wel een Medion laptop maar in het register heb ik kunnen nazien dat het ook een NSC6001 betreft...
Nu als ik "de installatie ongedaan maak' van de Fast IrDA Receiver komt hij er na een reboot telkens terug te staan!!! De aanpassingen in de bestanden heb ik echter al gemaakt?

Iemand die weet waar mijn probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

aik0n schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:09:
[...]

Ik heb dit ook toegepast. Het is wel een Medion laptop maar in het register heb ik kunnen nazien dat het ook een NSC6001 betreft...
Nu als ik "de installatie ongedaan maak' van de Fast IrDA Receiver komt hij er na een reboot telkens terug te staan!!! De aanpassingen in de bestanden heb ik echter al gemaakt?

Iemand die weet waar mijn probleem zit?
Ik moet bij mijn installatie gewoon de drivers aanpassen, in de driverlijst staat de nieuwe IR driver.

Het enige waar ik nog problemen mee heb is dat ik alleen maar dezelfde waardes krijg. Heb al vanalles geprobeerd. Volgens mij doe ik wat fout met device id (ibm0071) maar ik snap niet hoe het precies werkt, want ik er is een verschil met hardware id (die 0071 dus) en compatible id (pnp0511), maar ze werken allebei niet. Misschien komt iemand er nog wel uit.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146267

Ik heb ook nog een probleem: ik heb een acer aspire laptop en moet NSC6001 gebruiken als deviceid zo blijkt uit het register. Heb dat gedaan en inderdaad, ik krijg een Acer Irda Port op COM3.
Lijkt dus allemaal perfect, maar...het werkt niet met mijn afstandsbedieningen.
Ik denk dat ik weet waarom: in BIOS staat Infared (FIR) enabled en ik kan dit niet veranderen in IrDa.

Zou dit de reden kunnen zijn? Hoe zou ik dit dan kunnen oplossen, zou een bios update iets uithalen of is er een andere manier? Of zou het ondanks alles moeten werken aangezien de pc het al als een seriële poort ziet en de juiste drivers zijn geactiveerd en zit de fout dus ergens anders?

Zo krijg ik bij raw codes bij winlirc niks te zien bvb en kan ik wel initialiseren bij uICE maar daar blijft het dan ook bij, ik kan geen enkele toets doen werken.

PS: sorry om blijkbaar een oud topic terug naar boven te halen maar het lijkt mij gepaster dan nogmaals een nieuw topic te maken over hetzelfde onderwerp.

edit: Ik heb nog iets fouts ontdekt : alhoewel ik de irda nu zogezegd op com 2 plaats blijft in het menu com 3 als locatie staan. Kijk maar naar deze screenshot, dit klopt toch niet echt...
Geen idee hoe ik dit kan fixen.

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~pierredu/com.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 146267 op 31-07-2005 12:42 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn Polar hartslagmeter S610 werkt niet samen met mijn IR van de laptop, Asus L3800C omdat het van een soft-COM poort gebruikt maakt. Met een extra... seriele IR poort die ik aan moest schaffen doet iet het probleemloos.
Het hangt dus af van de externe hardware die je gebruikt of die een hard of een soft poort kan aansturen...
PS: triest overigens dit soort zaken. Hard en soft poorten hoe ze werken ligt al vast vanaf het white book vooor Windows 98.... en nog steeds slagen fabrikanten erin om broddelwerk af te leveren.
De S610 uit 2002 (!!).. is inmiddels opgevolgd door de S610i die wel met soft-COMs overweg kan.... Dat geintje kostte me dus 40 euro extra...

Dus de manuals door spitten hoe de ondersteuning geregeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=23881932,noline]

edit: Ik heb nog iets fouts ontdekt : alhoewel ik de irda nu zogezegd op com 2 plaats blijft in het menu com 3 als locatie staan. Kijk maar naar deze screenshot, dit klopt toch niet echt...
Geen idee hoe ik dit kan fixen.

[afbeelding]
doet mij een beetje aan mijn soft hard verhaal denken. Blijbaar kun je het wel toewijzen (kon ik ook) maar communiceert het niet. van COM 2 naar COM 3 een soort redirect vd poort?.
Er staat geen geel uitroepteken voor, dus op de laptop lijkt alles te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146267

Haha! Fantastisch! Ik probeerde daarnet eens hem gewoon te installeren als Com poort (niks irda, gewoon alsof het een seriële poort is), ik probeer nog eens met uICE en mijn oude sony videocamera control en dit werkt perfect!
Staat nu op com 2 en locatie is "op VIA Standard PCI to ISA Bridge"

Nu kan ik even mijn winamp plugin instellen :9~ Schitterende topic dit

Anoniem: 122815

uICE krijgt signalen binnen nadat ik de driver installeer - start ik vervolgens me laptop opnieuw op
(acer 5024wlmi) dan krijg ik totaal geen responce meer

iemand enig idee hoe ik een a.b op die irda (NSC6001) gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 19:29
Ik heb ook nog een probleem: ik heb een acer aspire laptop en moet NSC6001 gebruiken als deviceid zo blijkt uit het register. Heb dat gedaan en inderdaad, ik krijg een Acer Irda Port op COM3.
Lijkt dus allemaal perfect, maar...het werkt niet met mijn afstandsbedieningen.
Ik denk dat ik weet waarom: in BIOS staat Infared (FIR) enabled en ik kan dit niet veranderen in IrDa.

Zou dit de reden kunnen zijn? Hoe zou ik dit dan kunnen oplossen, zou een bios update iets uithalen of is er een andere manier? Of zou het ondanks alles moeten werken aangezien de pc het al als een seriële poort ziet en de juiste drivers zijn geactiveerd en zit de fout dus ergens anders?

Zo krijg ik bij raw codes bij winlirc niks te zien bvb en kan ik wel initialiseren bij uICE maar daar blijft het dan ook bij, ik kan geen enkele toets doen werken.
Ik heb dus hetzelfde probleem, en ik kom er ook niet uit...
Weet iemand wat?

bedankt,
roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

als ik hem ombouw, dan doet ie het zoals eerder gepost hier boven zolang ik niet opnieuw op start.

(wil je pret niet bederven maar let wel bij die acers moet je wel heeeeeeel precies richten, en binnen 1 meter afstand :S )

EN FIR is geen SIR (google) dus ik ben bang dat ie het nooit goed zal doen op die poort ;(

offtopic:
greets mag je weglaten, zie fag nettiqette enzo :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 23-11-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 20:03
Ik heb de acer 5024 WLMI, en heb de 2 ini files veranderd(op de manier van de topicstarter, en die van Spiceworm), maar dan krijg ik nog altijd geen com-poorten staan in de Devise Manager. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e311/ronald1852/devicemanager.jpg

aangezien mijn gsm nog communiceert met de poort denk ik dat er niets veranderd is. heeft nog iemand dit probleem gehad??

Nog een probleem is dat op de 64 bit windows het programma uLCE niet werkt. zijn hier nog alternatieven voor die wel om kunnen gaan met deze windows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surdo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06 16:15
Alles goed en wel. De driver van de USB sitecom Irda wegggehaald, de bestanden aangepast. Als ik windows opstart en mijn Irda zite er nog in wordt de driver weer geïnstalleerd en ik heb er geen COM-poort bijgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97329

Kortom irda usb dongle's dus usb infraroodadapters werken niet zo goed? Is er een merk die het wel goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

kick :P

ik heb dit dus ook geprobeerd (heb hier een lamabox met windows erop :P ) maar nu wil ik dit dus ook aan de praat krijgen.
standaard maakt de remote van dit ding ook gebruik van de irDA poort, dus het moet werken op deze manier.

maar! ik heb alles precies zo aangepast als in de OP staat, maar het werkt niet.. als ik de pc reboot is ie ff actief (je hoort de hd als een gek ratelen), vervolgens krijg ik de melding dat de nieuwe hardware succesvol is geïnstalleerd. als ik dan naar de device manager ga, zie ik ie de "optische poort" weer als irDA heeft geinstalleerd, en bij "poorten" komt er niks bij.

iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 17-06-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146902

ik weet dat het een oude topic is, maar ik kwam het tegen en dacht.... dit is handig. ik heb namelijk een mooie universal remote gekocht van Philips (SRU9600) en het zou mooi zijn als ik mijn media center op mijn notebook zou kunnen besturen via de infrarood poort aan de voorkant. ik heb een 1692wmli van acer, maar ik kan het niet aan de praat krijgen. heb vanalles geprobeerd, maar echt waar ik snap niet hoe men dit aan de praat heeft gekregen. iemand suggesties?

mvg
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215450

Beste vrienden,

Ik heb alles kunnen klaarspelen op windows XP.Het probleem zit'm er nu in dat
dit niet zomaar lukt op windows vista.Is er iemand die zich hier al mee beziggehouden heeft ?

De netirsir en msports files kunnen worden gemodificeerd, maar de "generic serial port" wordt niet gevonden.Zelfs wanneer men handmatig op zoek gaat naar het stuurprogramma kan dit nergens gevonden worden.VISTA herstelt ook telkens de eerste, originele installatie van de IrDa poort.
En zelfs na modificatie van beide .inf files blijft de poort werken zoals daarvoor terwijl dit eigenlijk niet zo zou mogen zijn ...

Is er iemand die wat meer weet?

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 12:57
Anoniem: 215450 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:45:
Beste vrienden,

Ik heb alles kunnen klaarspelen op windows XP.Het probleem zit'm er nu in dat
dit niet zomaar lukt op windows vista.Is er iemand die zich hier al mee beziggehouden heeft ?

De netirsir en msports files kunnen worden gemodificeerd, maar de "generic serial port" wordt niet gevonden.Zelfs wanneer men handmatig op zoek gaat naar het stuurprogramma kan dit nergens gevonden worden.VISTA herstelt ook telkens de eerste, originele installatie van de IrDa poort.
En zelfs na modificatie van beide .inf files blijft de poort werken zoals daarvoor terwijl dit eigenlijk niet zo zou mogen zijn ...

Is er iemand die wat meer weet?
Exact dezelfde vraag, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Ik heb een MA-620 USB irda adapter, nu heb ik de settings uit de TS overgenomen op mijn Windows XP Media Center systeem. Ik heb daarna de MA-620 aangesloten, en hij vond toen geen driver. Ik heb hem toen handmatig de MA-620 driver voor Windows 2000/XP gevoerd.

Echter herkend ie hem nu als MA-620 USB bla bla, niet als serial device. Komt het nu doordat ik handmatig de orginele driver er op gezet heb? Staat er toch een setting niet goed?

ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511
Dat zou ik misschien fout gedaan kunnen hebben, maakt het uit waar ik dit stukje neerzet? het staat nu recht onder de andere 2 waardes die ik moest toevoegen onder sectie [Strings]

Of zou het gewoon niet werken met alle types irda adapters?

Edit

Ik heb net ook even Ir2COMM2k geprobeerd, deze vind wel mijn usb MA-620 adapter, want toen ik nog geen driver had geïnstalleerd voor mijn MA-620 gaf hij aan dat er geen irda poorten op mijn pc beschikbaar waren.

Na het installeren van de driver vond ie hem wel en kreeg ik een Com3 er bij, nu heb ik in uICE ingesteld dat ik een generic serial IR heb. Ik kan nog heel wat meer instellen onder Hardware Setup > Setup, Baud rate etc allemaal instellingen voor een serial device. maar steeds nadat ik 3 ~ 5 settings verander geeft ie aan dat mijn IR device in gebruik is en dan kan ik niet meer aanpassen en uICE sluit niet goed meer af, zelf als ik hem kill in taskmgr blijft hij draaien...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 136640 op 12-06-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik ga het ook maar eens proberen, zo'n afstandsbediening. Ik ben eigenlijk bij toeval zo'n ding in Hong Kong tegengekomen en heb 'm maar gekocht. Hij is nog onderweg, dus ik kan nog niks testen.

Deze is het:

Afbeeldingslocatie: http://dealextreme.com/productimages/sku_14380_2.jpg
Link

Voor nog geen $10 kon ik 'm eigenlijk niet laten liggen.

Ik ben eigenlijk van plan om hem WMC te laten besturen, maar dan moet ik wel de knoppen zelf in kunnen stellen. Is het programma uit de TS daar geschikt voor? Of zijn er tegenwoordig nog andere oplossingen?
Pagina: 1 2 Laatste