De Grote GoT FotoContest 27 - November 2004 - Tegenlicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img68.exs.cx/img68/4125/mannetje.jpg

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik denk erover deze foto in te sturen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hiigara.nl/Pix/Cam/HHFA.jpg

Ik en m'n vriendin, geschoten (op aanvraag ;) ) door een vriend, aan het waalstrand in Nijmegen. De wolken stonden precies om de zon heen, en ik vind het echt een heel mooi effect geven.

Commentaar welkom, ik twijfel nog om met de helderheid te spelen.

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04

Wok

Dakloos...

Hiigara schreef op 10 november 2004 @ 19:10:

[afbeelding]

Ik en m'n vriendin, geschoten (op aanvraag ;) ) door een vriend, aan het waalstrand in Nijmegen. De wolken stonden precies om de zon heen, en ik vind het echt een heel mooi effect geven.

Persoonlijk zou ik de helderheid een klein beetje opschroeven :). De foto is in zijn geheel nu wel erg donker en ik moest twee keer kijken om te zien wat het was ;)

Verder vind ik deze compositie wat saai. Foto was denk ik mooier geworden als jullie links van het midden hadden gezeten (en dan met het gezicht iets meer naar de lens gedraaid).

[ Voor 13% gewijzigd door Wok op 10-11-2004 19:46 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wok schreef op 10 november 2004 @ 19:44:
[...]

Persoonlijk zou ik de helderheid een klein beetje opschroeven :). De foto is in zijn geheel nu wel erg donker en ik moest twee keer kijken om te zien wat het was ;)

Verder vind ik deze compositie wat saai. Foto was denk ik mooier geworden als jullie links van het midden hadden gezeten (en dan met het gezicht iets meer naar de lens gedraaid).
Ik zou het onderste gedeelte ook juist weer wat donkerder te maken. Dat het echt silhoutten worden. Het is niet echt boeiend dat het t shirt van degene op foto te zien is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiigara schreef op 10 november 2004 @ 19:10:

[afbeelding]

op zich een heel mooi idee, maar de zwarte bomen op de achtergrond verstoren het silhouet net teveel, nu kost het moeite om er 2 mensen in te ontwaren
compositiegewijs is het ook oninteressant om het onderwerp precies in het midden van de foto te zetten
maar nogmaals, een heel mooi idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:39

Beaves

Usque ad Finem

Ik denk over deze foto na:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44870/full.jpg

Door mij geschoten op mijn werk.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal landschapjes. Mooie foto's, maar ik heb toch wat anders geprobeerd. Ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat, maar 't moet maar even zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/licht-frame.jpg

De achtergrondverlichting is de enige lichtbron op de foto. Het is geen archieffoto, vanavond genomen. Helaas kan ik 'm niet direct over doen als ik nog een blunder ontdek want de betreffende fles wijn is inmiddels leeg :9 .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 00:00 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Vernieuwend, fris idee, uitvoering is aardig. :)

Kleine tips die het voor mijn gevoel nog verder kunnen versterken:
1. Draai het glas ietsje zodat je de bolling op de rand niet zo duidelijk ziet. (Misschien een heel ietsjes minder vol ook?)
2. Het lijkt er op dat dit glas een voetje heeft van donkerder glas, is dat zo? If so: ruilen! If not: waarom lijkt het dan zo?
3. De keuze voor kleuren is erg mooi, erg mooi lijnenspel ook. Maar de foto is wel akelig donker op mijn schermpje. Je hebt ook donkere hoeken helaas.

Misschien grappig om mee te spelen: Als je van bovenaf een derde kleur in het glas kunt schijnen kan je een effect verkrijgen waarbij het glas zelf licht geeft. Pas dan alleen wel op de doorgave van kleuren de vloeistof.

Maar erg tof idee man! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 11-11-2004 00:01 ]

Bericht hierboven

Verwijderd

Floris schreef op 11 november 2004 @ 00:00:
Vernieuwend, fris idee, uitvoering is aardig. :)

Kleine tips die het voor mijn gevoel nog verder kunnen versterken:
1. Draai het glas ietsje zodat je de bolling op de rand niet zo duidelijk ziet. (Misschien een heel ietsjes minder vol ook?)
2. Het lijkt er op dat dit glas een voetje heeft van donkerder glas, is dat zo? If so: ruilen! If not: waarom lijkt het dan zo?
3. De keuze voor kleuren is erg mooi, erg mooi lijnenspel ook. Maar de foto is wel akelig donker op mijn schermpje. Je hebt ook donkere hoeken helaas.

Misschien grappig om mee te spelen: Als je van bovenaf een derde kleur in het glas kunt schijnen kan je een effect verkrijgen waarbij het glas zelf licht geeft. Pas dan alleen wel op de doorgave van kleuren de vloeistof.

Maar erg tof idee man! :)
Het glas heeft inderdaad een zwarte voet. Ik heb wel glazen met een doorzichtige voet, maar die zijn qua vorm weer niet zo mooi als deze.

Op mijn scherm is hij wel licht genoeg, maar ik bewerk 'm op een (redelijk afgestelde) TFT. Het is een beetje een donkere plaat, dat wel. Ik bekijk 'm morgen even op de CRT op m'n werk; als 'ie niet bevalt maak ik 'm nog wat lichter. Misschien dat ik 'm ook wel helemaal over doe; het zijn zonder meer opmerkingen waar ik wat mee kan!

Verwijderd

Mijn andere experiment:

Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/kelk.jpg

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@ Qlone

Mooie foto's dude! Vind degene met het wijnglas het mooiste van de twee maar de tweede foto mag er ook zijn :)

Eindelijk iets origineels....

Default blanke hetero

Verwijderd

ook maar eens een foto met wat tegenlicht posten

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/l.jboer/za/smokeblend.JPG

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:48
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 10:05:
ook maar eens een foto met wat tegenlicht posten

[afbeelding]
Want, waar, hoe, wanneer,... ?? :P

Graag wat meer uitleg bij de foto dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door SysRq op 11-11-2004 10:38 ]

-

Verwijderd

is wel handig ;)

afgelopen zomer in zuid-afrika gemaakt. 's ochtends vroeg in Clifton. de mist in combinatie met tegenlicht zorgt voor een vreemd effect. weinig kleur contrast etc

Verwijderd

Durf dit niet echt tegenlicht te noemen. Aan de schaduwen te zien stond de zon zo'n beetje op z'n hoogste punt

• Hiigara
  • Niet online
Dank voor het advies: ik ga ermee aan de gang. Ik heb al wat ideeen mbt croppen en helderheid die ik thuis ga uitproberen.

@Qlone: Inspirerende inbreng! De foto's geven een heel zacht effect. Is het misschien een idee om een of twee bloembladeren in de wijn onder te dompelen?

@Ivn: Mijn eerste gedachte was Egypte, wat jij als mist bestempelde deed bij mij als stof aan. :) De overall kleur is wel heel mooi imo.

• Micha
  • Niet online
Ik heb 2 dagen geleden foto's gemaakt voor contest (met dat mooie weer dus) Ik zit nog wat te tijfelen welke ik zal nemen

1 Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/Contest.jpg
Vind dit wel een mooie foto maar de compostie ie niet erg boeiend.
2 Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/Contest2.jpg
C&C graag :D

[ Voor 84% gewijzigd door Micha op 11-11-2004 15:41 ]

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
Gewoon recht tegen de zon in en dus onderbelicht. Hmm, wel leuke foto's, maar geen potentiele winnaars.

Dato DUO synth voor twee

• Micha
  • Niet online
DiMension schreef op 11 november 2004 @ 15:59:
Gewoon recht tegen de zon in en dus onderbelicht. Hmm, wel leuke foto's, maar geen potentiele winnaars.
Niet onderbelicht dat heb ik zelf gedaan met fotoshop ben er zelf ook nog niet tevreden mee....

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:16

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

MicDis: Scheveningen?

Ontopic: 2e foto is beetje te flets denk k

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Micha
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op 11 november 2004 @ 16:21:
MicDis: Scheveningen?

Ontopic: 2e foto is beetje te flets denk k
Ja Scheveningen :D.

Ben nog beetje aan het prutsen met foto's. Weet nog niet helemaal hoe ik ze wil....

• Micha
  • Niet online
DiMension schreef op 11 november 2004 @ 15:59:
Meestal zijn tegenlicht foto's tegen het licht in ( in dit geval de zon ) ;)

• Justawitte
  • Niet online
@ MicDis probeer duotone eens.

Verwijderd

Ik doe sinds korte tijd foto's maken, moet nog heeel veeeeeeeel leren :P maar ik heb toch 1 foto die ik bij dit thema vind passen. foto's zijn gemaakt met een Minolta Z2.

Foto is gemaakt vanaf de dijk in Beuningen
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maille/Foto's/horizon%203.jpg

Info:

Sluitertijd: 1/250
Diafragma: F8.0
Iso 50
Foto is helemaal orgineel niet mee gefotosoept, maar alleen kleiner gemaakt.
als jullie tips hebben hoor ik ze graag :)

• Micha
  • Niet online
justawitte schreef op 11 november 2004 @ 16:31:
@ MicDis probeer duotone eens.
Wat is dat een functie in ps?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 12:09:
Durf dit niet echt tegenlicht te noemen. Aan de schaduwen te zien stond de zon zo'n beetje op z'n hoogste punt
in de winter komt de zon ook in zuid-afrika niet echt hoog. vooral is als het nog gewoon ochtend is. foto is niet tegen de zon in genomen , duh, maar in de richting van de zon. dus is er is imho wel sprake van tegenlicht.
achter mij zag het er ook heel anders uit :)

• Justawitte
  • Niet online
MicDis schreef op 11 november 2004 @ 21:00:
[...]

Ja, en ik had het ff geprobeerd in het rood, en het zag er naar eigen zeggen wel mooi uit eigenlijk. Dus vandaar.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 23:03

Rudedadude

Maybe we were born to run

MicDis schreef op 11 november 2004 @ 21:00:
[...]

Vast wel. Maar in ongeveer elk fotobewerkingsprogramma kun je je foto wel 2-kleurig maken.

Ik had trouwens van de week een fles wijn leeggedronken en nu kom ik er achter dat je zo ongeveer een maglite op een glas port moet zetten wil het een beetje doorschijnen :(

dus drink ik maar m'n port zonder er een foto van te maken :9

[ Voor 35% gewijzigd door Rudedadude op 11-11-2004 22:17 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Rudedadude schreef op 11 november 2004 @ 22:16:
[...]
dat je zo ongeveer een maglite op een glas port moet zetten wil het een beetje doorschijnen :(
Daar moet je ook rose ofzo voor gebruiken :P

Verwijderd

Qlone, jouw foto's vind ik wel wat.
Zelf heb ik na lang wikken en wegen uit een serie van 3 deze gekozen voor de contest:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/GoT/HandPost.jpg

Details staan op de contest- site

Verwijderd

nice.. ik heb de alternatieven niet gezien, maar dit is wel een prachtig uitgevoerde tegenlicht foto!

@qlone: als er een orginaliteitsprijs was, wist ik het wel _/-\o_ erg mooi! (vooral de eerste, maar is zoals floris zij een transparant glas (dus geen zwarte voet) niet mooier?

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb nog even wat lopen uitproberen nadat mijn portexperiment was mislukt en dit is er uit gekomen:

1. Kristallen bol
Afbeeldingslocatie: http://img49.exs.cx/img49/6492/bol4.jpg

2. Het eenzame huisje in het donker
Afbeeldingslocatie: http://img49.exs.cx/img49/3456/huisjecrop.jpg

Variaties:
andere bol
huisje

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.dekempvis.nl/got/tegenlicht.jpg

Foto gemaakt tijdens een duik op bonaire. Zelf de luchtbel geblazen onderwater en er een foto van gemaakt. Camera is een Canon Powershot A 70. Ik gebruik de orginele onderwater behuizing van Canon. Sluitersnelheid = 1/1000 ISO helaas weet ik niet meer. Verder denk ik dat de zon erg mooi in de luchtbel breekt. Wat denken jullie er over? Het was op zo'n 5 meter diepte dus er was al behoorlijk veel licht weer.

Grote foto is te vinden op http://www.dekempvis.nl/got/IMG_1018.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit archief:

1. USS Constitution
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/43G239JGFBP4/256/p.jpeg

2. Nederlandse hei
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/CFGO6N7355UO/256/p.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Tja, die nederlandse hei blijft een verrekt mooie foto :) Moet ie alleen wel groter natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem natuurlijk ook wel groter, maar dat zou ik alleen doen als ik zou meedoen in de contest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

En dat doe je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Slowchat alert :+

USS Constitution is ook een goede foto! Mooi donker onderwerp...

[ Voor 67% gewijzigd door Ebayzo op 12-11-2004 21:04 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbAyzo schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:04:
Slowchat alert :+

USS Constitution is ook een goede foto! Mooi donker onderwerp...
Tja sorry voor die slowchat... :+
Die Constitution is genomen midden op de dag. Dat donkere onderwerp is echt puur een kwestie van spotmeten op de goede plek.
Let trouwens op de kleur in het vlaggetje, dat vond ik wel een mooie verrassing. :)
Hmm, die kleur is blijkbaar in deze scan verloren gegaan... :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:13:
[...]

Tja sorry voor die slowchat... :+
Die Constitution is genomen midden op de dag. Dat donkere onderwerp is echt puur een kwestie van spotmeten op de goede plek.
Let trouwens op de kleur in het vlaggetje, dat vond ik wel een mooie verrassing. :)
Hmm, die kleur is blijkbaar in deze scan verloren gegaan... :?
Hier is je vlaggetje rood. Kan dat?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad de bedoeling ja. Moet ik mijn monitor nog eens nakijken of gewoon een keer op tijd naar bed gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hé als ik een foto upload naar de contest site en ik klik op de foto dan krijg ik een verkeerde verhouding, op de thumbnail is het wel goed. hebben jullie dat ook?

ik zie het ook bij andere gebruikers, het lijkt wel of er iets vanaf gechopped wordt.

Is er een oplossing? ik heb van 600x420 t/m 2250xnogwat geprobeerd.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Laatst online: 24-09 19:22
misschien niet de hoogste kunstwaarde van deze contest, maar wel een prima herinnering aan een fantastische reis:
Afbeeldingslocatie: http://www.palmboom.com/index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=555&viewkey=

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, die zou niet misstaan in een reisbrochure!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerminator schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:54:
misschien niet de hoogste kunstwaarde van deze contest, maar wel een prima herinnering aan een fantastische reis:
Laat ik deze nou de beste tot nu toe vinden.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is wel mooi Kerminator. Zend maar in, egg wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:34:
[...]

Laat ik deze nou de beste tot nu toe vinden.......................
ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/843.jpg
misschien beetje veel photoshop maar het valt uieindelijk wel mee hoor, alleen contrast en levels..

[ Voor 28% gewijzigd door bonzz.netninja op 14-11-2004 15:36 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, maar is dit een serieuze submit..? ik vind m gewoon slecht belicht en lelijk, iets heel anders dan tegenlicht wat een foto mooier maakt volgens mij..
@bonzz.netninja: leuk idee om een fotograaf als onderwerp te nemen, maar ik vind het photoshop effect "overdone"
karminator: wow! nice dude! t is een archief-foto, dat is wel erg jammer.. maar hij is volgens mij wel een van de beste tot nu toe! zou idd niet misstaan in een reisbrochure ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2004 @ 11:23:
is wel handig ;)

afgelopen zomer in zuid-afrika gemaakt. 's ochtends vroeg in Clifton. de mist in combinatie met tegenlicht zorgt voor een vreemd effect. weinig kleur contrast etc
Is toch bij Camps Bay? Herkende het meteen, /me heeft een jaar vlakbij gewoond in Sea Point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:48:
sorry, maar is dit een serieuze submit..? ik vind m gewoon slecht belicht en lelijk, iets heel anders dan tegenlicht wat een foto mooier maakt volgens mij..
@bonzz.netninja: leuk idee om een fotograaf als onderwerp te nemen, maar ik vind het photoshop effect "overdone"
karminator: wow! nice dude! t is een archief-foto, dat is wel erg jammer.. maar hij is volgens mij wel een van de beste tot nu toe! zou idd niet misstaan in een reisbrochure ofzo!
toch wel hè....mmm. Nouja. Uiteindelijk valt het nog wel mee met het effect (level en contrast) dat ik heb veranderd...nouja

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Laatst online: 24-09 19:22
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:48:
Zat ik nu nog maar op dat eiland 8) en niet achter dit suffe bureau :O

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat flessen en een kralengordijn. Ik vind 'm nou niet superveel bijzonderder of minder bijzonder dan de rest van de zon-in-de-lens foto's hier (en nee, dat betekent niet dat ik 't een slechte foto vind)...

Er is veel meer te doen met tegenlicht dan simpelweg tegen de zon in te fotograferen (en al helemaal meer dan even een tegenlicht plaatje uit een archief te plukken). Afgaande op vorige topics had ik hier toch wel wat meer ge-experimenteer verwacht. Kom op mensen, toon wat creativiteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Niet online
Een nadeeltje van dit thema dat me op weekdagen duidelijk wordt: Tegen de tijd dat ik klaar ben/buiten kom is de zon alweer haast onder. :)

(Ja, dat is inderdaad een goed argument voor creativiteit)

[ Voor 1% gewijzigd door Hiigara op 15-11-2004 16:31 . Reden: Taal... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/1030/IMG_7280_edit2_resize.jpg
Zo te zien bij lange na niet de beste foto van de contest, maar ik wilde hem toch even met jullie delen na een leuke trip naar de Ardennen dit weekend. Contrast en brightness zijn d.m.v photoshop ietsje aangepast.

Ik heb niet bewust een foto voor deze contest gemaakt. Eigenlijk 'per ongeluk' zo mooi geworden. Het tegenlicht zorgt voor het mooi contrast bij vooral de boomstammen. Gemaakt met Powershot A60.

Is hij waardig voor de contest site?

Edit: Ik heb kleurenlevels aangepast om het een meer herfst-look te geven. De foto heeft nu wat warmere kleuren.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

ik doe eveneens niet mee denk ik (mijn cam is momenteel dood dus kan ook geen nieuwe foto's maken helaas), maar deze vind ik wel erg geslaagd:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/f.w.fikkert/Fotos/2004-11-17%20-%20GoT%20contest%20nov/pie.mosjuh_thumb.jpg

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Hier mijn bijdrage,

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.terpstra03/01.jpg

Gemaakt met een Fuji finepix S5100
ben nog best een beginner, maar vond 'm aardig gelukt. iemand nog tips ?

[ Voor 18% gewijzigd door The_eYe op 17-11-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_eYe schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:05:
Hier mijn bijdrage,

[afbeelding]

Gemaakt met een Fuji finepix S5100
ben nog best een beginner, maar vond 'm aardig gelukt. iemand nog tips ?
Zeker een mooie foto. Echter is van echt 'tegenlicht' eigenlijk niet sprake bij deze foto. Het is meer de reflectie op de wolken. Contrast tussen de bomen en de lucht is echter wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:52:
[afbeelding]
Zo te zien bij lange na niet de beste foto van de contest, maar ik wilde hem toch even met jullie delen na een leuke trip naar de Ardennen dit weekend. Contrast en brightness zijn d.m.v photoshop ietsje aangepast.

Ik heb niet bewust een foto voor deze contest gemaakt. Eigenlijk 'per ongeluk' zo mooi geworden. Het tegenlicht zorgt voor het mooi contrast bij vooral de boomstammen. Gemaakt met Powershot A60.

Is hij waardig voor de contest site?

Edit: Ik heb kleurenlevels aangepast om het een meer herfst-look te geven. De foto heeft nu wat warmere kleuren.
Hij is niet erg met tegenlicht is meer een vage foto. Geeft mij een beetje Trust feeling :X

Verwijderd

MicDis schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:52:
[...]

Hij is niet erg met tegenlicht is meer een vage foto. Geeft mij een beetje Trust feeling :X
Het is wel degelijk tegenlicht, alhoewel het effect wat minder is behalve de blauwe lensflare. Waarom vind je hem vaag?

Verwijderd

hier mijn bijdrage....helaas wegens gebrek aan tijd momenteel geen inspiratie of mogelijkheid om een betere pic te maken. volgende maand beter :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ferienwohnung-am-balaton.de/pana/waterklein.jpg

gemaakt met een ietsoudere Ixus 2.....neemt niet weg dat het een lekkere camera is. Alles auto en zonder PS btw.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:10:
[...]

Het is wel degelijk tegenlicht, alhoewel het effect wat minder is behalve de blauwe lensflare. Waarom vind je hem vaag?
Het is misschien wel tegenlicht maar wat is het nut van het tegenlicht je had bij deze foto net zo goed de andere kant op kunnen fotograveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:38
Het 'tegenlicht' is wat minder duidelijk dan ik hoopte, maar ik ben er toch best blij mee. Hier is mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://bonzz.hopto.org/willem/engs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denkt men van deze foto?

Gemaakt met Canon Powershot a75

Het tegenlicht is in ieder geval duidelijk. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dot.demon.nl/hartje.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Charly schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:05:
Het 'tegenlicht' is wat minder duidelijk dan ik hoopte, maar ik ben er toch best blij mee. Hier is mijn inzending:

[afbeelding]
Ik zie hier geen tegenlicht in :? De belichting komt uit dezelfde hoek als van waaruit de camera op het object is gericht. Neemt niet weg dat het een aardige foto is, maar ik zie geen link met het thema :)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:37:
Wat denkt men van deze foto?

Gemaakt met Canon Powershot a75

Het tegenlicht is in ieder geval duidelijk. :)
[afbeelding]
Idee is goed, maar de uitwerking vind ik niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Met name de 'vlek' rechtsboven verstoort het beeld.

Ook vind ik het licht iets te veel van boven komen. Misschien de lichtbron nog iets verder naar beneden plaatsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:44:
[...]

Idee is goed, maar de uitwerking vind ik niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Met name de 'vlek' rechtsboven verstoort het beeld.

Ook vind ik het licht iets te veel van boven komen. Misschien de lichtbron nog iets verder naar beneden plaatsen :?
Hier kan ik mee inkomen. Ben nog niet heel thuis in het maken van mooie composities.. En had de aspecten die je opnoemde ook nog niet gezien. Maar bedankt voor de tips. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Wok schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:44:
[...]

Ik zie hier geen tegenlicht in :? De belichting komt uit dezelfde hoek als van waaruit de camera op het object is gericht. Neemt niet weg dat het een aardige foto is, maar ik zie geen link met het thema :)
Het rode licht zit er toch echt echter, de blacklicht was meer een soort noodzaak omdat het me anders te donker werd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Juist, ok... Maar juist door dat backlight doe het effect van tegenlicht teniet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen deze 2 tegenlicht foto's vanmiddag gemaakt in het bos.

#1Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ochtend/Bos.jpg

#2Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ochtend/Bos1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de zon 'door' de boom heen schijnt en je dus de takken ervoor niet meer ziet... Die vallen helemaal weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was onderweg vanuit zuid Duitsland naar huis, en stond middernacht ineens in de enige file in Duitsland (10Km).
De rij lampen in de spiegel werd steeds maar langer, en de fotocontest flitste ineens door mijn hoofd.
Ik ben dus uit de auto gesprongen en heb snel deze foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://dansen.org/stuff/contest11-2004a.jpg
Met als bijschrift "Tegenlicht als het tegen ligt"

Maar toen...

Reed ik vanaf mijn werk naar huis, en zag deze zonsondergang.
Nu had ik nog zo tegen mezelf gezegd *niet* óók een zonsondergang in te sturen, maar de foto is zoveel mooier dan de file-foto, dat ik het toch niet heb kunnen laten.
Afbeeldingslocatie: http://dansen.org/stuff/contest11-2004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:55

Marc H

- - Is wakker - -

Gisteren naar het Stay Close! festival op het museumplein in amsterdam geweest. Tijdens het optreden van Kane 2 fotos gemaakt, maar welke te gebruiken?

1)
Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/digifoto/ct1.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/digifoto/ct2.jpg

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://test.five-losers.net/albums/honduras/roatan/DSC01514.JPG

Ok dan zal ik er ook 1 posten, ik weet niet of ik dit goed doe... maar ik was in Honduras en dit was wel mijn mooiste foto vond ik ;) hij is geschoten met standaard instellingen, s'ochtends op Roatan 1 van de Bay Islands voor de Kust van Honduras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Marc H schreef op maandag 22 november 2004 @ 07:28:
Gisteren naar het Stay Close! festival op het museumplein in amsterdam geweest. Tijdens het optreden van Kane 2 fotos gemaakt, maar welke te gebruiken?

1)
[afbeelding]

2)
[afbeelding]
Bij die eerste vind ik de cameraman in beeld erg storend, ik zou voor de 2e gaan. :)

En ik weet niet of het een keuze was of een beperking van je plaats/camera. Maar als je kan zou ik bij dit soort foto's nog een stukje verder inzoomen als ik jou was.

[ Voor 15% gewijzigd door Charly op 22-11-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jHack
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk erover om ook eens mee te doen en wel met deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.go-videogames.nl/~wroos/foto/Riet2.jpg
Niet gemaakt voor de contest (30 oktober), maar wel bewust met tegenlicht.
Gemaakt met een 300D en sigma macro lens.
Oke, mijn monitor is niet goed afgesteld merk ik. Helaas heb ik op dit moment niks anders, dus hopelijk is dit beter. Zo niet dan graag nog wat tips, want van dat photoshop gebeuren moet ik nog veel leren.

[ Voor 31% gewijzigd door jHack op 22-11-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm jHack, iets levellen en hij is geweldig geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.dot.demon.nl/tegenlicht.jpg

Graag uw commentaar..

Gemaakt tijdens bevrijdingsfestival Almere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26

Just_I

What did you just say?

Ik vinde het eerlijk gezegd een weinig zeggende foto waar je niet precies weet waar je naar moet kijken. Ik neem aan dat de persoon het onderwerp is, maar ik vind dat de lichten op de achtergrond (rode en gele) heel erg storen. Daarnaast is er ook niet echt sprake van een echt tegenlicht op de foto. Oké, die lampen geven wel tegenlicht, maar dat is imho niet echt de bedoeling van het thema.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Dit is de eerste keer dat ik mee doe met de GoT foto contest.

Ik heb de onderstaande foto's gemaakt met mijn Minolta Dynax 7000i
Dit is een analoge camera.
De foto is in het echt ook zwart/wit.

1ste foto
S: 2000ste
A: ???

2de foto
S:???
A:???

Toevallig een week geleden dat als thema gehad bij mn foto curses.
Ik ga meteen een account aanmaken bij de fotocontest site :)

Er zitten erg mooie tegenlicht foto's bij hier!
Keep up the good work!

ps
Hoe kan ik iets uploaden naar de foto contest site?
ik heb de FAQ daar door gelezen maar kan dr niets over vinden.
Ook in de openingspost staat er niets over, alleen dat je hem naar die site moet uploaden
Kan iemand mij helpen?

Weet alleen niet welke foto beter is? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dvc/tegenlicht1.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dvc/tegenlicht2_klein.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door pyravex op 23-11-2004 13:22 ]

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
pyravex schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:52:
Dit is de eerste keer dat ik mee doe met de GoT foto contest.

Ik heb de onderstaande foto's gemaakt met mijn Minolta Dynax 7000i
Dit is een analoge camera.
De foto is in het echt ook zwart/wit.
...
Weet alleen niet welke foto beter is? :)
Ik vind de 2e met afstand het mooist, ik zou alleen de horizon even recht zetten.
Zo scheef is de oude gracht volgens mij ook weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cisk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik stuur ook een foto in en hopelijk is het ook wat. Voor mij in ieder geval wel.
Deze foto is gemaakt in Costa Rica na een dagje zeevissen.

tips en eventuele tricks altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: http://img73.exs.cx/img73/6360/CostaRicamanuelantonio035.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 14:05

xces

To got or not to got..

*kuch*zie de maan schijnt door de bomen*kuch*

Volgens mij moet je hier ook wel hele vette pics mee kunnen maken, of bijvoorbeeld 's ochtends op de heide .. tis maar een idee van een cameraloze pipo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik de ISO waarde achterhaal?
Bekijk de EXIF met Photoshop Elements, maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:16
tegenlicht.... jah ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/pic/img_6644.jpg

Canon A70, ISO 50 dacht ik, rest moet ik ff uit EXIF halen van mn origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, lasershowtjes.....Mooie plaat Mr. Smiley.
Had ik ook al door mijn gedachten laten gaan, en wel deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/GoT/Laser.jpg

Mja, zullen de meesten wel weer geen echt tegenlicht vinden :?
Maar ..... Laser blijft mooi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat hij met een andere contest was afgewezen omdat ik niet in een bepaalde stad woonde nog maar een keer

Past dit keer erg goed in het thema vind ik

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/zanden.ruud/vliegtuig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ben pas kortgeleden begonnen met een beetje te spelen met licht. Dit is een van mn eerste expirimenten. Jammer van die tas, maar voor de rest redelijk tevreden. Verder graag meniging en tips

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.j.dijk/auto/IMG_020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjandijk schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:45:
Ben pas kortgeleden begonnen met een beetje te spelen met licht. Dit is een van mn eerste expirimenten. Jammer van die tas, maar voor de rest redelijk tevreden. Verder graag meniging en tips

[afbeelding]
vind de lucht beetje "donker"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Loop al een tijdje te denken eens mee te doen met de contest, maar daar is tot nog toe dus niets van gekomen. Deze maand was ik nog niets tegen gekomen waarvan ik een bij het onderwerp horende foto van zou kunnen maken.

Maar vanochtend zat ik op de fiets, een beetje tegen de felle zon in te turen, toen ik dus plots het verband legde met tegenlicht. Dus toen direct mijn spulletjes gepakt en het bos in gegaan om eens te kijken of d'r iets moois te zien was.

Nou, deze is het dan dus geworden. Door de nachtvorst hingen er nog een beetje een nevel in het bos waardoor het tegelicht hier haast tastbaar is geworden. 'k Ben er zelf wel heel tevreden mee moet ik zeggen :)

Afbeeldingslocatie: http://joopnap.kicks-ass.net/links/contest/IMG_1965_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Let op: Vanmiddag/avond is de laatste kanst om foto's op de contest site te zetten. De 25ste begint het stermmen. Lekker veel inzendingen deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.musicianpics.nl/iai2/imgs/P1050016.jpg

Ik doe ook mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de deadline ? vanavond 23:59 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:44:
wat is de deadline ? vanavond 23:59 ?
Denk het wel, maar buiten zul je weinig foto's meer kunnen maken met tegenlicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Papa Roach schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:45:
[...]

Denk het wel, maar buiten zul je weinig foto's meer kunnen maken met tegenlicht :P
Maar een lantarenpaal kan ook tegen licht geven, of de maan.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Norjee schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:57:
Let op: Vanmiddag/avond is de laatste kanst om foto's op de contest site te zetten. De 25ste begint het stermmen. Lekker veel inzendingen deze keer :)
Misschien moet je even de contest site filteren van foto's die niets met contest te maken hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
damn, ik heb een kleine versie ingestuurd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dat kan je nog aanpassen. Hmm, ik ben nog aan het denken of ik mijn camera zal laten staan, of toch voor het spinnenweb, molen of de waterweerspiegeling zal gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Papa Roach schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:11:
damn, ik heb een kleine versie ingestuurd :s
Lullig voor je :P

(Op Got werkt :S niet ;) :? wel ;))
Pagina: 1 2 3 4 Laatste