De Grote GoT FotoContest 27 - November 2004 - Tegenlicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:04

Rudedadude

Maybe we were born to run

EbAyzo schreef op 03 november 2004 @ 19:28:
Mijn standpunt is duidelijk en dacht dat er een dalende lijn in het aantal archieffoto's zat (zie vorige maand) maar dat wordt deze maand (helaas) weer "goed" gemaakt
Simpel. De ene contest-opdracht leent zich nu eenmaal beter voor het insturen van bestaande foto's dan de andere. Ik heb vorige maand bewust rekening gehouden met het feit dat mijn opdracht niet zo gemakkelijk uitnodigde tot het insturen van archieffoto's. Wat je in zo'n geval ziet is dat het aantal foto's dat ingeleverd wordt ook een stukje minder is dan in een contest waarin dat wel kan. Tja, dan zit er ook de afweging in of je een grote deelname en een grotere toegankelijkheid wilt, danwel vooral speciaal geschoten pics waar mensen speciaal de tijd voor hebben genomen.

dan heb je dus de regel dat 'archieffoto's' mogen [punt] Tja, je hebt ook de regel dat je op de snelweg niet harder mag dan 120 [punt] Iedereen voelt aan dat midden in de de nacht op een lege snelweg zo'n regel wat minder relevant lijkt dan in de drukte overdag en oh wat voelen we ons genaaid als we voor die lullige paar kilometers een boete krijgen.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat er meer is dan alleen die regel. GoT is een forum waarop je door discussie en uitwisseling van kennis en ervaringen verder probeert te komen en je kennis van onderwerpen probeert te verdiepen. Ik denk dat in dat licht ook de contest bekeken moet worden. Zoals norjee in de starpost aangeeft, de contest is ook bedoeld om elkaar juist te laten zien hoe een bepaalde foto is genomen en om daarvan te leren.

Tenslotte is het een contest, een wedstrijd. Makkelijk is om de vergelijking te trekken met een athleet. Een in het verleden behaalde toptijd zegt niets over de wedstijd die er op dat moment is. Er zit dus ook een uitdaging in het speciaal op zoek gaan om een foto te maken die past bij het onderwerp, gewoon, omdat dat nu net de uitdaging is en omdat fotografie een leuke hobby is om uit te oefenen.

Conclusie: ja archieffoto's zijn toegestaan. Meedoen is ook belangrijker dan winnen en niet iedereen is in staat om een topfoto te fabriceren. Maar meedoen is wel meer dan het alleen plaatsen van een foto, meedoen is het anderen laten leren en zelf leren van anderen door de toelichting en uitleg over foto's te geven, door feedback te ontvangen en te geven [punt] :)

Zijn er ook smileys met een opgestoken wijsvingertje? ;)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rudedadude schreef op 03 november 2004 @ 12:25:
Goed, dit is mijn idee voor deze maand. Weet ik tenminste zeker dat deze foto afwijkt van andere foto's die ingeleverd worden :P

Zelfportret
Afbeeldingslocatie: http://img37.exs.cx/img37/1613/kleinbew.jpg

Als je op de foto klikt is een minder extreem bewerkte versie te zien. Hij is natuurlijk gespiegeld en er zit in dit geval een stevige USM overheen. Verder speciaal; voor de contest in elkaar geklooid. Het viel nog niet mee om een foto te maken waar de flits er een beetje fatsoenlijk opstond. Deze foto is genomen op 1/2000 seconde, met f=8.0 en iso 50. Alhoewel een sluitertijd van 1/60 ongeveer eenzelfde resultaat gaf :? Zal de flits synchronisatie wel zijn ofzo...

edit: 1/60 geeft trouwens niet hetzelfde resultaat, want deze foto is gewoon bij daglicht genomen bedenk ik me nu.
Ik heb in het verleden ook zoiets geschoten:
(M.b.v. een spiegel... bij gebrek aan een 2e cam.)

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/420/600/722.jpg

Het idee kreeg ik van het roterende-camera-shot van "No Comment" op EuroNews.
Bij mijn plaat "kijken" de twee camera's elkaar aan.

Jouw plaat wordt, denk ik, een stuk sterker als je recht in de lens kan kijken.
Ik kijk er nu een beetje vreemd op.
(Niet recht, maar ook niet met een duidelijk uitgeschoven lens.)
Hoe dan de belichting van de flitser wordt weet ik niet. (Of had je dit al uitgeprobeerd?)

De stofjes / vlekjes / krasjes vind ik een beetje storen. (Daar had ik indertijd ook last van.) De spiegel poetsen / fotosjoppen kan helpen :) De crop kan iets lager, zodat de volledige ring nog net zichtbaar is.

Verder vind ik de USM van de bewerkte versie een beetje "over the top." Maar das smaak.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Tja, ik heb het dus geprobeerd met verschillende standen. Probleem met recht in de lens fotograferen is dat ik last kreeg van een te groot flitsvlak/overbelichting en lensflares. Daarom heb ik bewust gekozen voor de flits in het midden, waarbij een dergelijk effect uitbleef. verder vond ik een gedeeltelijke camera net iets sterker dan een volledige, mede omdat de ondergrond niet echt boeiend is bij deze foto. De krasjes zijn idd niet optimaal, ik heb de spiegel al bewerkt met glassex en mijn brilpoetsdoekje, maar ik bleef het houden en de flits benadrukt elke oneffenheid extra. Wegshoppen kan/wil ik niet, waarbij denk ik de nadruk ligt op het niet kunnen :)

Op de fotosite hou ik denk ik de normaal bewerkte foto, de extreme usm was een experimentje.

Jouw foto voor rood-geel was me indertijd al opgevallen, omdat ik het een zeer goede foto vond, alleen net niet passend/ sprekend genoeg binnen de contest. Met je foto voor deze maand vraag ik me trouwens af of er niet een soort groene waas over de foto zit. Ik heb hem eens gedownload en wanneer ik de hoeveelheid groen wat terugschroef vind ik de foto mooier worden. Maar ik was er natuurlijk niet en weet niet hoe de lucht er toen uitzag :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft die foto van dat paard ingestuurd????

Mijn mening over die foto: geen thema in te vinden en een oerlelijke foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 10:54:
Wie heeft die foto van dat paard ingestuurd????

Mijn mening over die foto: geen thema in te vinden en een oerlelijke foto.
Dan stem je niet op die foto.

En er staat gewoon bij wie hem ingestuurd heeft ;)

:Z Laat maar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 04-11-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 03 november 2004 @ 21:42:
[...]

Je host is traag als ik weet niet wat, maar die foto vind ik echt elke keer dat ik er langs scroll weer erg goed!
Thanx!

Kan zijn dat ie soms traag is.. Hij staat op mijn eigen server (aangezien ik de "gratis" picservers niet helemaal vertrouw in hun regels wat betreft copyright e.d.) en aangezien ik nogal eens aan het downloaden ben..

Maar ik heb een gecropte versie op de Constestserver gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Rudedadude schreef op 04 november 2004 @ 01:48:
[...]

Hele lap tekst

Zijn er ook smileys met een opgestoken wijsvingertje? ;)
Mischien komt het omdat ik nog niet helemaal wakker ben maar val je mijn mening nou aan of niet? Ik maak hieruit op dat je niet echt een standpunt hebt? Je bent er niet voor maar ook niet tegen :? Meer een gelegenheids archief poster Afbeeldingslocatie: http://www.tboek.nl/tboek/s/5.gif

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

EbAyzo schreef op 04 november 2004 @ 12:30:
[...]
Mischien komt het omdat ik nog niet helemaal wakker ben maar val je mijn mening nou aan of niet? Ik maak hieruit op dat je niet echt een standpunt hebt? Je bent er niet voor maar ook niet tegen :? Meer een gelegenheids archief poster [afbeelding]
Ik val hier helemaal niemand aan. En inderdaad, mijn standpunt is genuanceerd ten opzichte van archieffoto's O-) :P

en nou weet ik weer waarom ik bewust wijsvingertje had neergezet ;)

Ik vind dat paard bijna een ets, er is een soort charcoal bewerking overheen gehaald ofzo. Ik vind het wel een mooie afbeelding, maar niet specifiek voor de contest.

Hebben degene van wie hun foto's van de contest-site verwijderd al doorgehad dat ze alleen ff het kader moeten verwijderen en vervolgens de foto weer terug kunnen plaatsen?

[ Voor 11% gewijzigd door Rudedadude op 04-11-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle vraagt zich af of sommige mensen het thema wel snappen...

Van de tot nu toe 16 ingezonden foto's zie ik er maar 8 met écht tegenlicht. Mensen, wees eens wat kritischer op je eigen inzendingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelle schreef op 04 november 2004 @ 12:58:

Van de tot nu toe 16 ingezonden foto's zie ik er maar 8 met écht tegenlicht. Mensen, wees eens wat kritischer op je eigen inzendingen!
JeeSee is het, zoals ook al eerder zelf hier gemeld, volledig met Pelle eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

Pelle schreef op 04 november 2004 @ 12:58:

De mijne valt onder welke 8 ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe vind ik eigenlijk alleen de foto van jeesee, noobs en thegathering écht goed in het onderwerp zitten.. ik doe zelf niet mee omdat ik (nog) -lees al veel te lang- geen dslr heb, maar ik ben er bijna :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 10:08
ik wilde eigenlijk weten of een foto als dit ook tot het onderwerp behoort ?
heeft zoals ik het zie wel het nodige tegenlicht op de foto staan.

foto genomen paar weekjes geleden toen ik in het je raad het al bos liep :)

Afbeeldingslocatie: http://img115.exs.cx/img115/9991/herfst.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:10:
tot nu toe vind ik eigenlijk alleen de foto van jeesee, noobs en thegathering écht goed in het onderwerp zitten.. ik doe zelf niet mee omdat ik (nog) -lees al veel te lang- geen dslr heb, maar ik ben er bijna :*)
Waar heb je een DSLR voor nodig dan? Niet voor deze contest volgens mij...
Je kunt met Compact Camera's ook enorm goeie foto's schieten, hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gh0stw4lk3r schreef op 04 november 2004 @ 14:22:

[afbeelding]
_/-\o_ Wauw! Coole foto! Echt herfst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Gh0stw4lk3r schreef op 04 november 2004 @ 14:22:

[afbeelding]
Auw, ik hoop dat je die foto met een betere kwaliteit hebt. Zo ja raad ik je aan deze, wanner je hem verkleind, te resamplen ipv te resizen en vervolgens de jpg compressie op 90 of 95 te zetten. Maar verder voldoet deze foto prima, zo lijkt mij. Ik vind de stralenbundels in de foto wel een mooie extra sfeer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgezetfan is het met Pelle eens, maar gaat niet voor de zoveelste keer die discussie aan met iedereen, kheb het al vaker gemeld, maar sommige hebben echt een plaat voor hun kop, het ergste is nog dat juis die foto's de meeste punten krijgen, lekker vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
ik vind ook niet alle foto's even geweldig hoor...maar dat je er maar 3 binnen het thema vind passen vind ik absurd (even een voorbeeldje: je vind de foto van rudedadude / Capa niet in het thema passen? Hoeveel tegenlicht wil je dan vraag ik me af...ik vind de helft van de foto's aan het thema voldoen) (nofi) Sowieso is je reactie wat 'apart' IMO, want je hoeft echt geen dslr te hebben hoor :D Als je niet al het e.e.a. van fotografie weet, denk ik dat je met een compact zelfs betere foto's schiet :D

ps. opgezetfan, vind je dat jouw foto aan het thema voldoet?

[ Voor 15% gewijzigd door marteltor op 04-11-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
JeeSee & marteltor: jullie hebben volkomen gelijk :P maar ik heb nu een analoge slr en geen compact cam, ik ben al een tijdje aan het sparen voor het upgraden van mn analoge minolta naar een 7D.. ik heb geen negatievenscanner ofzo, dus ik kan nu gewoon weg niet meedoen :X

back on track: ghostwalker: chapeau! supermooi plaatje, heerlijk herfstsfeertje en ook een prima voorbeeld van "tegenlicht dat een foto niet verpest, maar mooier maakt"!

edit:

ik zou wel met een gewone scanner analoge plaatjes kunnen inscannen, maar dan word het niet mooi :(

+marteltor added;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 04 november 2004 @ 15:21:
[...]

ik vind ook niet alle foto's even geweldig hoor...maar dat je er maar 3 binnen het thema vind passen vind ik absurd (even een voorbeeldje: je vind de foto van rudedadude / Capa niet in het thema passen? Hoeveel tegenlicht wil je dan vraag ik me af...ik vind de helft van de foto's aan het thema voldoen) (nofi) Sowieso is je reactie wat 'apart' IMO, want je hoeft echt geen dslr te hebben hoor :D Als je niet al het e.e.a. van fotografie weet, denk ik dat je met een compact zelfs betere foto's schiet :D

ps. opgezetfan, vind je dat jouw foto aan het thema voldoet?
Mijn foto is tenminste met TEGENlicht genomen (recht in de zon) en is geen OVERbelichte foto das heel wat anders. Dus het antwoord is JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
thanx... vond je de ingezonden variant ook de mooiste van mijn serie foto's (zie ergens hier) ?? Of vind je daar een beter variant tussen zitten?

offtopic:
Hoe kan je eigenlijk preciezer naar een message linken??

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:39

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 15:17:
Opgezetfan is het met Pelle eens, maar gaat niet voor de zoveelste keer die discussie aan met iedereen, kheb het al vaker gemeld, maar sommige hebben echt een plaat voor hun kop, het ergste is nog dat juis die foto's de meeste punten krijgen, lekker vaag.
Niet iedereen heeft jou smaak, wat jij lelijk vind, vinden anderen dus blijkbaar wel mooi...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Rudedadude schreef op 04 november 2004 @ 02:47:
Tja, ik heb het dus geprobeerd met verschillende standen. Probleem met recht in de lens fotograferen is dat ik last kreeg van een te groot flitsvlak/overbelichting en lensflares. Daarom heb ik bewust gekozen voor de flits in het midden, waarbij een dergelijk effect uitbleef.
[...]
Mja... Daar was ik al bang voor... :/
Ik had mijn foto erbij gepakt om te laten zien dat "het wegdraaien van de spiegel" funktioneel kan zijn en het een onderdeel kan vormen van de compositie. Dus niet alleen voor het verhelpen van flits-weerspiegel-problemen.
Hoewel dan bij mij foto geen issue is geweest.
[...]
verder vond ik een gedeeltelijke camera net iets sterker dan een volledige, mede omdat de ondergrond niet echt boeiend is bij deze foto.
[...]
Ik bedoelde eigelijk een klein randje aan de onderkant overlaten, zodat je nog net de volledige ring ziet. (Maar niet de ondergrond.)
[...]
De krasjes zijn idd niet optimaal, ik heb de spiegel al bewerkt met glassex en mijn brilpoetsdoekje, maar ik bleef het houden en de flits benadrukt elke oneffenheid extra. Wegshoppen kan/wil ik niet, waarbij denk ik de nadruk ligt op het niet kunnen :)
[...]
Is idd. een lastig klusje waar een hoop tijd in gaat zitten... Als je het netjes wil doen.
[...]
Met je foto voor deze maand vraag ik me trouwens af of er niet een soort groene waas over de foto zit. Ik heb hem eens gedownload en wanneer ik de hoeveelheid groen wat terugschroef vind ik de foto mooier worden. Maar ik was er natuurlijk niet en weet niet hoe de lucht er toen uitzag :)
De randmeren zijn al vrij grijs/groen van zichzelf. En de menselijke hersenen hebben een voorliefde voor rood/geel.

Ik zal het even iets aanpassen.
Maar je kan qua kleuren/belichting vrij snel over de top zitten bij deze foto.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGathering schreef op 04 november 2004 @ 17:37:
[...]

thanx... vond je de ingezonden variant ook de mooiste van mijn serie foto's (zie ergens hier) ?? Of vind je daar een beter variant tussen zitten?

offtopic:
Hoe kan je eigenlijk preciezer naar een message linken??
yep, die vind ik het mooist, de crop is ook wel aardig maar in de normale komen de kleuren mooier over (vind ik)

en wat bedoel je met je preciezer naar message linken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Afbeeldingslocatie: http://nl01.pcextreme.nl/~tgroen.nl/temp/got/IMG_0935s.JPG
Hij is ietswat bewerkt in photoshop (contrast). Verder puur natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

steveman

Comfortabel ten onder

GsJosh schreef op 04 november 2004 @ 21:06:
[afbeelding]
Hmm hot pixels te zien op het zwart van dat display ;(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Nee dat is stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Laatst online: 10-09 15:32

wiewatwaar

whatever

Ik heb me toch een dagje voorgenomen om niet op die BS te reageren... :X
Maar ik houd het niet vol. :(

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/albert.schweitzer/www/041102_tegenlicht_600.jpg

Deze opname is dus gemaakt met behulp van drie lampen waarvan er twee dwars door de witte bloembladen de paarse binnenzijde belichten Die bloembladen werken als diffusor en zorgen zo ook dat het geheel egaal en doortekend is. De derde lamp onderin beeld voorkomt slagschaduwen aan de onderzijde. Er staan dus drie 40W lampen binnen dertig centimeter in de lens te schijnen met enkeld een paar dunne bloemblaadjes er gedeeltelijk tussen. Hoe veel tegenlicht wil je hebben :?

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hee, leuk! :)

Van die vogel wil ik nou steeds een foto maken, maar elke keer vergeet ik mijn digitale camera mee te nemen. :P 8)7

Zo een zie ik namelijk bijna twee keer per week als ik op de brug over IJssel fiets. Geen idee wat voor vogel het is. Het is trouwens een grote vogel.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maartenlameris/PICT0010%20copy1.jpg

Het was al wat later op de avond dus veel tegenlicht was er niet meer :)
Laat maar horen wat je er van vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

GsJosh schreef op 04 november 2004 @ 21:06:
[afbeelding]
Vind erg...puur! Erg mooie foto!
cold schreef op 04 november 2004 @ 23:16:
[afbeelding]

Dit noem ik gewoon een gigantisch mislukte foto. Je hebt volgens mij totaal niet bewust voor dit effect gekozen..

[ Voor 43% gewijzigd door Ebayzo op 04-11-2004 23:21 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
EbAyzo schreef op 04 november 2004 @ 23:19:
[...]
Dit noem ik gewoon een gigantisch mislukte foto. Je hebt volgens mij totaal niet bewust voor dit effect gekozen..
Fijn genuanceerde uitlating :X
Ik ben wel tevreden over deze foto! kritische comentaren zijn welkom maar ze moeten wel onderboudt worden, hier schiet niemand wat mee op. :(

[ Voor 7% gewijzigd door cold op 04-11-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

commentaartjes:

gsjosh: super, erg mooi.. alleen jammer van die zwarte display (misschien is het wel zo rustig, natuurlijk niet gezien met text erop) en de stofjes, maar dit is tot nu toe ook zeker een kanshebber!

cold: wil je serieus commentaar? :X sorry.. maar dit is gewoon een random archief foto die geen DROL met het onderwerp te maken heeft. Er is dan wel wat licht boven de heuvelrug te zien, maar verder..

wiewatwaar: super! dit laat iets heel anders zien qua tegenlicht, het laat het onderwerp heel mooi uitkomen.. ik heb er een paar minuten naar zitten kijken, maar ik blijf m mooi vinden, hij blijft aandacht trekken zegmaar!
Tegenlicht

Het kan een foto totaal verpesten, maar goed gebruik ervan kan ook tot een prachtplaat leiden. Donkere silhouetten die sterk afsteken tegen een lichte achtergrond, de zon die door de wolken schijnt en weerspiegeld wordt in het water of het licht van een kaarsje genomen door een wijnglas. Het maakt niet uit van welke bron het licht afkomstig is en waar het doorheen valt, als de foto maar in de richting van de lichtbron genomen is. Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

[afbeelding]

Misschien is het handig om te vertellen wat je voor commentaar had verwacht. In een contest met tegenlicht post je een foto met in de verte een belichte boom, wat er op wijst dat je zelfs licht mee of van opzij had, maar zeker geen tegenlicht. Er zitten ook geen andere licht-effecten in de foto. Dan kan het nog een leuke foto zijn en al zou de laatste beer van heel het westelijk halfrond er op staan, de foto blijft ongeschikt voor de contest.

@wiewatwaar: ik vind van de extreme bewerking van de foto het jammer dat op deze manier de foto niet echt los komt van de achtergrond, ik vind het ook lastig om de diepte in de bloem zelf te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand ook nog comments op mijn foto?? die staat ergens op de eerste pagina.

Ik denk dat ik deze foto toch ga insturen, bij gebrek aan beter idee. Maar gelukkig duurt de maand nog ffies.

Ik denk misschien dat ik de foto nog wel door photoshop kan halen om het donkere gedeelte nog meer donker te krijgen of is dat geen goed idee. :?

[ Voor 29% gewijzigd door Justawitte op 05-11-2004 01:00 . Reden: extra stukje tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb deze foto gemaakt op vakantie in Zwitzerland. We stonden op een camping en keken op deze bergen uit!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/Tour%20Noir.jpg

(foto is clickeble)

[ Voor 71% gewijzigd door Lefty_38 op 06-11-2004 15:44 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 10:08
Rudedadude schreef op 04 november 2004 @ 14:37:
[...]

Auw, ik hoop dat je die foto met een betere kwaliteit hebt. Zo ja raad ik je aan deze, wanner je hem verkleind, te resamplen ipv te resizen en vervolgens de jpg compressie op 90 of 95 te zetten. Maar verder voldoet deze foto prima, zo lijkt mij. Ik vind de stralenbundels in de foto wel een mooie extra sfeer geven.
een echte superkwaliteit foto heb ik niet, daar is mijn cam niet toe in staat (DSC-U20) maar ik heb de "high" res foto op de contest site gezet .

allen bedankt voor de positieve reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Rudedadude schreef op 05 november 2004 @ 00:37:
[...]

@wiewatwaar: ik vind van de extreme bewerking van de foto het jammer dat op deze manier de foto niet echt los komt van de achtergrond, ik vind het ook lastig om de diepte in de bloem zelf te zien.
Mooi, da's tenminste een kwestie van smaak.
(Er is alleen niet veel achtergrond behalve die lamp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

[afbeelding]

Twee boompjes in het avondlicht? Da's niet echt een tegenlichtopname. Compositie deugt ookniet. Die beer staat er voor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 25-09 17:03

KnOeFz

no comment...

Mijn 2ct:

@cold: wat mij betreft is het meer een foto zonder licht ipv met tegenlicht. :? De situatie waarin je de foto genomen hebt lijkt me wel vet. Adrenaline rush?

@left_38: prachtige lucht. Wel jammer dat de bomen op de voorgrond wat vreemd zijn afgeknipt.

Persoonlijk vind ik de foto's van Stilmij (paard), Wiewatwaar (bloem), Rudedadude (camera) en Pelle (fotograaf) er 'net ietsje te geshopt' uitzien. Iets meer zuinigheid met ps had naar mijn smaak een mooiere, rustigere plaat kunnen leveren. Ze zijn nu wel erg 'hard'.

De foto's van JeeSee (man op brug), Gh0stwalker (herfst) en Comtreee (boom) erg mooi gelukt en alledrie heel verschillend met tegenlicht omgegaan. :9

offtopic:
ps. waarom is het nou zo moeilijk voor velen om met hun foto's binnen de 600 breedte limiet te blijven op het forum...

[ Voor 43% gewijzigd door KnOeFz op 05-11-2004 08:15 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

cold schreef op 04 november 2004 @ 23:28:
[...]

Ik ben wel tevreden over deze foto! kritische comentaren zijn welkom maar ze moeten wel onderboudt worden, hier schiet niemand wat mee op. :(
Het is nu wel duidelijk iig :) En de reply van de 3 andere mensen onderbouwd mijn mening voldoende :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Ebayzo op 05-11-2004 08:32 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
ik heb die foto van mij hierboven nog helemaal niet bewerkt ofzo. Ik werk bijna nooit met photoshop, zal vammidag eens wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold schreef op 04 november 2004 @ 23:28:
[...]

Al dat gezei, jullie kennen gewoon niet tegen kritiek. ik ben het met hem eens het is gewoon een mislukte foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn foto was verwijderd van de foto site vanwege de border, had ik even niet aan gedacht... *stom* :)

Nu net dus even opnieuw toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

1
Afbeeldingslocatie: http://hagen.let.rug.nl/~s1295896/IMG_2326klein.JPG

2
Afbeeldingslocatie: http://hagen.let.rug.nl/~s1295896/IMG_2349klein.JPG

1 vind ik eigenlijk het mooist. De wolk hangt heel dreigend, zon-stoppend boven die 3 elementen. En het blauw vind ik er erg mooi uitgekomen, maar 2 is het leukst genomen. Het is een moderne klokkentoren naast een kerk, maar ik moest midden op een druk kruispunt staan om foto te nemen. Daarom is hij ook niet helemaal perfect in het midden, want het ging: "check, vrij, run, check, click, run!" en dan is het gewoon erg leuk dat het best gelukt is.

Critics, hitme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo hier is mn foto voor de contest hij is gemaakt onder de lamp van de huiskamer en t effect vind ik wel grappig
geef maar wat reacties
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/800/532/827.jpg%20+%20http://digicontest.concept-q.biz/800/532/827.jpg.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenlicht lijkt mij duidelijk: Licht dat komt uit de richting waarin men kijkt.
Onderstaande is mijn foto, tegenlicht van de maan ... om maar eens niet de zon te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/GoT/Moon_Small.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Op zich best wel een intrigerende foto maar een aantal punten storen:
Je lamp die nét niet rond is en nét aan de onderzijde vast zit.
Je onderwerp waarvan de vorm te onduidelijk is.
Varieer eens met onderwerpen en uitsnede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
hier is er 1 van mij

*de hoge kwaliteits foto ervan (2048xXXXX) staat nog op me pc :)

Afbeeldingslocatie: http://img124.exs.cx/img124/2391/PICT10662.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Whoohoo op 05-11-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Whoohoo schreef op 05 november 2004 @ 19:33:
hier is er 1 van mij

*de hoge kwaliteits foto ervan (2048xXXXX) staat nog op me pc :)

[afbeelding]
Jah..wat zal ik zeggen....snij het onderste deel van de foto af zodat je dat huis op de achtergrond niet meer ziet. Maar dan is de foto wel heel saai. Dus foto is totaal niet bijzonder.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik vind het een moeilijk thema, ik hou niet zo van dit soort foto's en ik vind het lastig om met iets anders dan silhouetten te komen. Commentaar hoor ik graag mits onderbouwd.

* Klik op foto voor orgineel formaat. *

Foto is met een Canon pro1 gemaakt op 5 nov. F=8 & 1/2500 sec. en iets gecropped in PS

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tomleeuw/vliegklein.jpg

-edit- mindere foto verwijderd

[ Voor 23% gewijzigd door Pinin op 06-11-2004 11:49 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

tomleeuw schreef op 05 november 2004 @ 20:31:
Ik vind het een moeilijk thema, ik hou niet zo van dit soort foto's en ik vind het lastig om met iets anders dan silhouetten te komen. Maar toch 2 pogingen. Commentaar hoor ik graag mits onderbouwd.

* Klik op foto voor orgineel formaat. *

Beide foto's zijn met een Canon pro1 gemaakt op 5 nov. F=8 & 1/2500 sec. en iets gecropped in PS

1. mijn favo
[afbeelding]

2. hier vind ik de kleuren wat minder, en de foto weinig dynamisch
[afbeelding]
Vind de eerste inderdaad het "mooiste". Vind ze allebei niet geweldig maar dat komt vooral omdat bij de eerste het vliegtuig er niet volledig opstaat want voor de rest is hij erg cool!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliegtuig vin ik Toppie TomLeeuw. Helemaal goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

EbAyzo schreef op 05 november 2004 @ 21:06:
[...]
Vind de eerste inderdaad het "mooiste". Vind ze allebei niet geweldig maar dat komt vooral omdat bij de eerste het vliegtuig er niet volledig opstaat want voor de rest is hij erg cool!
ik heb hem ook met een heel vliegtuig, maar zelf vond ik die andere leuk omdat de vleugel wegvalt door het tegenlicht.

hier is ie: http://members.lycos.nl/tomleeuw/vliegcompleetklein.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 05-11-2004 21:19 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

tomleeuw schreef op 05 november 2004 @ 21:18:
[...]

ik heb hem ook met een heel vliegtuig, maar zelf vond ik die andere leuk omdat de vleugel wegvalt door het tegenlicht.

hier is ie: http://members.lycos.nl/tomleeuw/vliegcompleetklein.jpg
Ja precies maar dan is juist dat lens flare effect weg. En bij de eerste vloog hij ook net mooi voor de zon :)

Maar ja je kan niet alles hebben. Dan zou ik toch voor de eerste kiezen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Hoe heb je die eigenlijk gemaakt? Vliegtuigen vliegen over het algemeen niet zo dicht langs elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

GsJosh schreef op 05 november 2004 @ 22:13:
Vliegtuigen vliegen over het algemeen niet zo dicht langs elkaar.
?... wat bedoel je met langs elkaar?

maar elke minuut vliegt er wel eentje over hoor.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh tomleeuw _/-\o_ dat vliegtuig is zeldzaam stoer!

andere "latest additions" zitten ook hele mooie dingen tussen: shook, die van de toren is mooi! en inzaire.. ik had een soortgelijk idee, maar ik werk het niet uit :+ leuk gedaan, alleen denk ik dat je wel iets meer effect kan bereiken.. maarja, wie ben ik? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 15:01

Twan V

...en er stralend uitzien

Damn, ben ondertussen al verschillende middagen en avonden te veld geweest voor een mooie foto, al een paar keer een heel leuk idee geprobeerd, en het lukt me gewoon niet om het mooi op de foto te krijgen.

Ik zit nu bij mijn vriendin, ik heb dus geen photoshop, dus deze resultaten komen echt recht uit de camera. Ik weet alleen even niet meer welke kant ik opmoet

Beetje afgezaagd vind ik zelf, het strand, een wolk, een zon erachter...
Afbeeldingslocatie: http://www.vsnet.nl/fotos/100_0559.jpg

Een zwart-wit kristal, van achteruit belicht. Licht komt er net niet helemaal mooi door...
Afbeeldingslocatie: http://www.vsnet.nl/fotos/100_0585.jpg

Ook beetje standaard, en het bootje o.i.d. ontbreekt
Afbeeldingslocatie: http://www.vsnet.nl/fotos/100_0752.jpg

Bouwplaats met de volle maan op de achtergrond, silhouet is alleen het net niet
Afbeeldingslocatie: http://www.vsnet.nl/fotos/100_0770.jpg

Allemaal geven ze mij nog niet het Yess-gevoel, maar ik blijf nog even bezig. Suggesties zijn zeer welkom

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Alleen de laatste heeft wel wat vind ik rest is zo goedkoop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist nog even zonder regen de zonsondergang benut voor het Tegenlicht-Contest. Twijfel vreselijk welke ik nu de mooiste vind. Meeste gevoel gaat naar #1 voor de sfeer die het heeft. Wat denken mijn mede-GoT'ers?

-1-
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/GoT/SunsetPost.jpg

-2-
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/GoT/LeavesPost.jpg

-3-
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deodate/GoT/HandPost.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:29

Zoefff

❤ 

tomleeuw schreef op 05 november 2004 @ 22:16:
[...]

?... wat bedoel je met langs elkaar?

maar elke minuut vliegt er wel eentje over hoor.
Nou, het lijkt net alsof je deze foto vanuit een ander vliegtuig hebt gemaakt. Er wordt (bij mij) iig de suggestie gewekt dat jij bóven het wolkendek zit.

Maar volgens mij is het gewoon een hele toevalilge goede compositie waardoor het zo lijkt, en heb je die foto gewoon vanaf de grond gemaakt, of niet?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ahh. werd dat bedoeld. Ik snapte het echt niet. 8)
Hij is van de grond genomen, en idd ze vlogen wel laag over.

tof dat de foto mooi word gevonden.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 18:00:
Zojuist nog even zonder regen de zonsondergang benut voor het Tegenlicht-Contest. Twijfel vreselijk welke ik nu de mooiste vind. Meeste gevoel gaat naar #1 voor de sfeer die het heeft. Wat denken mijn mede-GoT'ers?

-1-
Plaatje

-2-
Plaatje

-3-
Plaatje
Ik vind #3 zeker het mooiste voor dit Thema! nummer 1 vind ik gewoon een hele mooie sfeervolle foto

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 23:08

Wok

Dakloos...

-1-
[afbeelding]

-2-
[afbeelding]

-3-
[afbeelding]
Zonder twijfel nummer 3! :)

Denk je er trouwens even aan dat je het kader om de foto weg haalt, voordat je hem instuurt? :)

De eerste foto vind ik wel een zeer mooie foto, maar ik binnen het thema past-ie imo niet. Nummer 2 is ook erg mooi, maar ook erg standaard. Daarom nummer 3 dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wok op 06-11-2004 20:42 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 11:43
Ik had er ook nog 1

Afbeeldingslocatie: http://rvdt.tovami.com/stilte/Triest_5.jpg

www.digireflex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38

-1-
[afbeelding]

-2-
[afbeelding]

-3-
[afbeelding]
Ik vind ook de eerste foto het mooist maar hij is niet echt volgens het thema. Foto 3 wel :)
De reflexie van de zon op het koper is leuk maar niet echt "oogverblindend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf_slis
Nou deze dan

Afbeeldingslocatie: http://rvdt.tovami.com/stilte/Zeeuws.jpg

www.digireflex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nounounou! Dan vind ik toch dat je dat jezusbeeldje beter kunt houden! Kijk, het is geen tegenlicht in de vorm van silhouet, maar het licht wat eigenlijk achter je is, spiegelt, en bereikt je oog weer; het licht gaat tegen je in, terwijl het eigenlijk achter je is.

Het is zo'n sterke plaat, daarbij vergeleken is dit onderste tafereeltje iets wat je bij herfst in elk weiland wel kan schieten...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan veel zeggen ik vind artistiek gezien die foto met dat jesus beeldje echt de mooiste tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

n00bs schreef op 07 november 2004 @ 12:51:
Je kan veel zeggen ik vind artistiek gezien die foto met dat jesus beeldje echt de mooiste tot nu toe
^^ eens is..

Toch wil ik ook een poging wagen:

Zondagmiddag
Afbeeldingslocatie: http://muller.homelinux.org:8888/GoT/Fotocontest/20041107-Tegenlicht007-klein.jpg

Camera: Canon Powershot S40
Sluitertijd: 1/640
Diafragma: F4.5
Modificaties: iets geroteerd en gecropped

Commentaar graag! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wok op 07-11-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf_slis
Dankjewel....

www.digireflex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Heb je de omgeving gedesatureerd of is dit een onbewerkte foto?

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Rick schreef op 07 november 2004 @ 17:10:
[...]

Heb je de omgeving gedesatureerd of is dit een onbewerkte foto?
Wat denk je zelf......................dat de omgeving uit zichzelf zo wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
onzin......

[ Voor 93% gewijzigd door Micha op 07-11-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicDis schreef op 07 november 2004 @ 18:44:
[...]

Zou toch kunnen als je de camera instellingen verandert :?
Ik denk niet dat er een camera bestaat op dit moment die het hoofd object in kleur laat zien en de achtergrond in zwart/wit :X :X :X
Tis zo aangepast in photoshop............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 19:37:
[...]

Ik denk niet dat er een camera bestaat op dit moment die het hoofd object in kleur laat zien en de achtergrond in zwart/wit :X :X :X
Tis zo aangepast in photoshop............
Keek naar de verkeerde foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Jammer dat genoemde poster zomaar 2 foto's neerdumpt zonder enige beschrijving / gebruikte techniek enz. enz.

Bestaande foto's ok.....maar steek dan wel tijd in een goede beschrijving van de foto en de gebruikte techniek / instellingen.

Vind de Jezus foto meer bij "reflectie" of "Het licht" oid passen eerlijk gezegd...

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 07-11-2004 23:12 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Wok schreef op 07 november 2004 @ 16:26:
[...]

Zondagmiddag
Afbeeldingslocatie: http://muller.homelinux.org:8888/GoT/Fotocontest/20041107-Tegenlicht007-klein.jpg

Camera: Canon Powershot S40
Sluitertijd: 1/640
Diafragma: F4.5
Modificaties: iets geroteerd en gecropped
Graag zou ik (opbouwende ;) :P ) kritiek ontvangen op mijn foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Wok schreef op 07 november 2004 @ 23:49:
[...]

Vind hem wel mooi. Goede sfeer...en de link met het thema is voldoende

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegeven het feit dat jullie mijn grapje niet leuk vonden (eerste foto van de contest) ben ik in mijn weekendje in Madrid (veel sol :)) weer even bezig geweest.
Dit vind ik zelf de mooiste... Iemand op of aanmerkingen??

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/jelle.tromp/pic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Wok schreef op 07 november 2004 @ 23:49:
[...]

Vind het goed bij het onderwerp passen alleen is de foto een beetje rommelig. Heb geen diee wat er eigenlijk te zien is een bank of bed ofzo :?. Het is allemaal een beetje zwart. Wat wel leuk is dat je echt een licht punt in je foto heb waar je beetje naar toe getrokken wordt maar dan lijd dat rooie (deken :?? zo af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Acqua: Ik krijg het koud van je foto. :) Ik vind hem op zich wel wat hebben, maar hij is wel aan de donkere kant, wat vooral komt door de bomen aan de rechterkant. Ook is het silhouet van de fontein wat onduidelijk door de achterliggende 'foliage'.

Wok: Ik vind het een mooie foto; de lichtbron is stekend, en wordt mooier door de lamellen. Ik heb niet zoveel problemen met het deken, maar meer met de kussens aan het hoofdeind. Die kleuren passen niet zo goed imo.

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf_slis
EbAyzo schreef op 07 november 2004 @ 23:11:
[...]
Jammer dat genoemde poster zomaar 2 foto's neerdumpt zonder enige beschrijving / gebruikte techniek enz. enz.

Bestaande foto's ok.....maar steek dan wel tijd in een goede beschrijving van de foto en de gebruikte techniek / instellingen.

Vind de Jezus foto meer bij "reflectie" of "Het licht" oid passen eerlijk gezegd...
Ik heb een Canon 300D met een Sigma 24-70 f2.8 Apo gebruikt.
Klein beetje PS. Zwartwit kleurtrucje. Verder onbewerkt.
Foto is gemaakt op een kerkhof bij Steenbergen laat in de middag.

www.digireflex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

Ik fotografeer nog analoog en digitaliseer dat met een filmscanner.

Ik twee tot nog toe twee foto's gescand die volgens met het thema kloppen, beide zijn bijne recht tegen een verdekte zon in genomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tondeg.cistron.nl/fotos/tegenlicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tondeg.cistron.nl/fotos/tegenlicht3.jpg

Ik benieuwd naar jullie op en aanmerkingen.

Gr.
Ton

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiewatwaar schreef op 05 november 2004 @ 18:35:
[...]

Op zich best wel een intrigerende foto maar een aantal punten storen:
Je lamp die nét niet rond is en nét aan de onderzijde vast zit.
Je onderwerp waarvan de vorm te onduidelijk is.
Varieer eens met onderwerpen en uitsnede
klik maar us op de foto dan zul je zien dat de lamp wel rond is wat betreft de onderzijde geef ik je gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik ben een beetje aan het twijfelen. Ik had al een foto gemaakt van mijn eigen toestel:
klik

Nu heb ik afgelopen zondag deze foto geschoten
Zon in het web
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/zonweb.jpg

En eventueel heb ik deze foto ook nog:
klik

Iemand advies?

@tondeg: ik vind eingelijk beide foto's niet heel speciaal. Ik zou als de keuze daarbij beperkt is voor de eerste gaan, omdat de tweede heel kleurloos is.

[ Voor 15% gewijzigd door Rudedadude op 08-11-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik ook al zei op DPZ ...Op zich een geweldig idee maar helaas geen scherpte op het web en de stok linksonder vind ik iets te storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb mijn foto's niet op DPZ gepost, maar ook hier op GoT. Ik heb wel wat met je opmerking gedaan, dit is namelijk een tweede foto die ik er van had gemaakt met iets andere instellingen en nu ook een iets andere nabewerking. Op deze foto is het web ook iets scherper dan op de foto uit de showcase. Helaas zat het web 20 cm boven de grond en viel, zo tegen de zon in, onmogelijk te bekijken waarop de camera scherp stelde. Ik mikt ieg op de spin die midden in het web zat, maar die helemaal weggevallen is.
Het stokje viel trouwens niet te ontwijken, daar zat het web aan vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ik vind iig de foto van je spinnenweb leuker, maar aan de andere kant is je zelfportret heel erg orgineel, als je naar de rest van de foto's kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

EbAyzo schreef op 08 november 2004 @ 09:44:
[...]
Vind hem wel mooi. Goede sfeer...en de link met het thema is voldoende
Dank :*) Zowaar een compliment van de 'oppercriticaster' ;) :+ van het topic :P
MicDis schreef op 08 november 2004 @ 13:36:
[...]

Vind het goed bij het onderwerp passen alleen is de foto een beetje rommelig. Heb geen diee wat er eigenlijk te zien is een bank of bed ofzo :?. Het is allemaal een beetje zwart. Wat wel leuk is dat je echt een licht punt in je foto heb waar je beetje naar toe getrokken wordt maar dan lijd dat rooie (deken :?? zo af).
Je ziet een bank op de foto met daaroverheen inderdaad een deken. :)
Hiigara schreef op 08 november 2004 @ 14:18:
[..]
Wok: Ik vind het een mooie foto; de lichtbron is stekend, en wordt mooier door de lamellen. Ik heb niet zoveel problemen met het deken, maar meer met de kussens aan het hoofdeind. Die kleuren passen niet zo goed imo.
Dank! :) De kleuren had ik echter niet voor het kiezen ;) Het betreft namelijk een bruine bank met een bordeauxrood (neigend naar lila) kleed erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Wok schreef op 08 november 2004 @ 21:41:
[...]
Dank :*) Zowaar een compliment van de 'oppercriticaster' ;) :+ van het topic :P
Pas op! Meningen kunnen veranderen :+ Ik vond het gewoon een lekker sfeertje uitstralen en met de link naar het thema erbij een goede foto!
Het was toch geen archief foto hé :X

:+

p.s.: Ik houdt me nog rustig deze maand ;) heb de strijd opgegeven...

[ Voor 14% gewijzigd door Ebayzo op 08-11-2004 23:43 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

EbAyzo schreef op 08 november 2004 @ 23:41:
[...]
Pas op! Meningen kunnen veranderen :+ Ik vond het gewoon een lekker sfeertje uitstralen en met de link naar het thema erbij een goede foto!
Het was toch geen archief foto hé :X

:+

p.s.: Ik houdt me nog rustig deze maand ;) heb de strijd opgegeven...
Nogmaals dank voor je compliment :) En nee, het is GEEN archieffoto ;) Ik zat gistermiddag bij de buurman en de zon scheen me in het gezicht en toen bedacht ik me dat ik daar wat mee kon doen voor deze contest, hence deze foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgelopen zondag genomen in Valkenburg

Afbeeldingslocatie: http://harlequin.myadsl.nl/forum/valkenburg.jpg

niet erg origineel inderdaad, maar ik heb op het moment niet zo veel inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 1-tje

Afbeeldingslocatie: http://harlequin.myadsl.nl/forum/valkenburg06.jpg
(ook deze is onbewerkt, in sepia stand genomen, alleen het kadertje is toegevoegd)

ik vind deze zelf iets beter, alleen het tegenlicht is niet zo fel, waardoor deze niet zo goed in de contest past

comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Zulk mooi weer en niemand nieuwe foto's :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

:X Vergeten vandaag :'( Gooi hem meestal in m'n dashboardkastje, ik zit veel op de weg.

was idd superretestrak weer, ik had nog wel een idee waar het vandaag goed weer voor was, maar helaas

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
tomleeuw schreef op 09 november 2004 @ 21:13:
:X Vergeten vandaag :'( Gooi hem meestal in m'n dashboardkastje, ik zit veel op de weg.

was idd superretestrak weer, ik had nog wel een idee waar het vandaag goed weer voor was, maar helaas
Ik heb gelukkig wel foto's gemaakt post straks wat. Was echt te lekker weer om foto's te maken. Laag zonnetje en strak blauw :D :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik vind het opvallen dat nog vrijwel niemand iets met kunst/sfeerlicht heeft gedaan. Op een paar foto's na is alles gemaakt met zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Omdat de herfst zich uitstekend leent voor tegenlicht met zon... de zon staat natuurlijk nu erg laag...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste