100% OpenGL compatibele driver voor ATi Radeon

Pagina: 1
Acties:

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een driver voor ATi Radeon 9600 pro die 100% OpenGL compatibel is. Bestaat dat?
Ik heb dat nodig om SketchUp (een 3D schetsprogramma) in hardware acceleration te laten draaien.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
ik weet niet of die er zijn maar wat ik wel weet is dat radeon zeer tot vrij slecht in openGL zijn.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Uhm, de standaard ATI drivers hebben prima openGL support. Niet zo goed als NVidia, dat is waar, maar voor de meeste dingen prima geschikt.

• willem7q
  • Niet online
Maar niet 100% compatibel met de OpenGL standaarden. En dat heb ik nu juist nodig. Maar ik weet dus niet of het technisch mogelijk is, misschien zijn ATi Radeon chips gewoon niet te verzoenen met de OpenGL standaarden.

Verwijderd

Het leuke van openGL is dat elke GPU bakker z'n eigen OpenGL extensions maakt en dus eigenlijk altijd compatibel is. :)

Maar of een GPU Compliant is kun je op de doos lezen :Y)

Bijv:

een nieuwe X800 is OpenGL 2.0 Compliant en is compatibel met versie 1.0 t/m 2.0

een oude Nvidia 4600ti is OpenGL 1.4 compliant en compatibel met versie 1.0 t/m 2.0

Alleen kun je bij die oude GF4 sommige nieuwe extensions niet gebruiken. Maar dat wil niet zeggen dat er bij je teken prog komt te staan:
'je kunt deze prog niet installeren omdat je GFX kaart niet compliant is met de laatste OpenGL versie'

Sommige opties worden weg gelaten in het prog, maar ik betwijfel zeer dat je die nieuwe extensions zou gebruiken.

(correct me if i'm wrong plz)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 15:13 ]

• willem7q
  • Niet online
De informatie waar ik op afga is wat er in de readme van SketchUp staat:
quote: SketchUp readme
The OpenGL driver provided with these chips is not 100% OpenGL compatible. Please use software rendering.
Dit gaat over "ATI Rage / Rage Pro" over Radeon staat er niets in.

• bigfoot1942
  • Niet online
heb je al geprobeerd gewoon het programma in hardware acceleration mode te draaien? welke error kreeg je dan?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

wvbesien schreef op 30 oktober 2004 @ 19:59:
De informatie waar ik op afga is wat er in de readme van SketchUp staat:

[...]

Dit gaat over "ATI Rage / Rage Pro" over Radeon staat er niets in.
LOL, iets zegt met dat dat programma ontiegelijk oud is en dus nogal met deprecated OpenGL functies omgaat. :D Ik bedoel, wie gebruikt er tegenwoordig nog een ATI Rage voor professionele doeleinden 8)7

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• willem7q
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op 30 oktober 2004 @ 20:04:
heb je al geprobeerd gewoon het programma in hardware acceleration mode te draaien? welke error kreeg je dan?
Er komt geen error. Het gaat zo:
"Window" > "Preferences" > Vinkje aan bij "Use hardware acceleration" > "OK"
Door op "OK" te klikken verdwijnt het instellingen venster. Als ik daarna terug naar "Preferences" ga, staat het vinkje gewoon weer uit.

• Zeus
  • Laatst online: 09:10
Ik denk dat je opzoek moet gaan naar een ander programma wat voldoet aan je eisen of in software acceleration mode draaien. Misschien is er een update voor het programma of kan je een INI bestand aanpassen, maar ik denk niet dat dat programma gaat begrijpen dat je radeon 9600 kaart ook gewoon op software van 5 jaar geleden kan draaien.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• willem7q
  • Niet online
Dus, conlusie: zo'n driver bestaat niet?
Jammer, want het is een fantastich programma...
Het is trouwens niet verouderd hoor, alleen de readme is blijkbaar niet echt up to date.

• Zeus
  • Laatst online: 09:10
in dit topic wil iemand zijn geforce fx verhullen tot een andere kaart zodat hij zijn spellen beter kan spelen, misschien dat jij dat ook kan proberen?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
wvbesien schreef op 01 november 2004 @ 19:18:
Dus, conlusie: zo'n driver bestaat niet?
Jammer, want het is een fantastich programma...
Het is trouwens niet verouderd hoor, alleen de readme is blijkbaar niet echt up to date.
Misschien dat je iets kunt doen met de drivers voor de FireGL kaarten van ATI, aangezien deze speciaal voor workstation toepassingen bedoeld zijn.

• willem7q
  • Niet online
ATi Fire drivers werken niet (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/973447).
Maar SketchUp werkt wel in "hardware acceleration mode" als mijn tweede monitor uitgeschakeld staat ("bureaublad uitbreiden naar deze monitor" uitzetten) !
Pagina: 1