[ATi Radeon 9600pro] Kan geen enkele driver installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wat vooraf ging
Om betere OpenGL support te krijgen heb ik geprobeerd om de drivers van een FireGL kaart te installeren voor een Ati Radeon 9600. Dit lukt niet: de installatie stopt gewoon op een bepaald moment. Gevolg: er staat geen werkende driver meer op de computer.

probleem
Als ik de nieuwe Catalyst driver van ATi probeer te installeren, krijg ik de melding: "Setup kon de installatie niet voltooien, Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standdaard-stuurprogramma alvorens Setup uit te voeren."

wat ik geprobeerd heb
(1) beeldschermadapter verwijderen in apparaatbeheer -> windows opnieuw opstarten -> "nieuwe hardware gedetecteerd" -> hardware automatisch laten installeren
resultaat: "er is een fout opgetreden tijdens de installatie"
(2) net hetzelfde, maar dan zelf de driver kiezen -> kiezen voor ATi Radeon 9600 driver gedownload op www.driverguide.com.
zelfde resultaat
(3) Driver Cleaner gedownload, en de instructies stap voor stap gevolgd
helpt niet
(4) In het register een aantal dingen verwijderd die naar ATi verwezen
helpt niet
(5) in C:\windows\system32 alle bestanden die met ati beginnen een andere naam gegeven
helpt niet
(6) Op Driverguide de "Microsoft Standard VGA driver" gedownload, en bij "nieuwe hardware gedetecteerd" die driver gekozen
resultaat: "er bevindt zich geen informatie over de hardware op deze locatie".

Iemand nog ideeën?

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Formatteren is zeker wel het laatste wat je wilt proberen?
En verschillende versies van de Catalyst drivers geprobeert?

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb ondertussen al geformatteerd. Niet zo leuk inderdaad, maar ik heb de computer nu eenmaal snel weer nodig. Bedankt om mee te denken.

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-07 07:54
Misschien helpt het om je AGP drivers van je moederbord opnieuw te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door klaasvs31 op 05-11-2004 10:06 . Reden: foutje ]

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik schop dit topic even omhoog omdat ik precies het zelfde probleem nu heb als de topicstarter. Gisteren zag ik dat er nieuwe drivers op de ATI site stonden en wilde deze installeren.
Eerst netjes uninstall via configuratiescherm --> software. Daarna rebooten (800x600@60hz ofzo) alle meldingen van nieuwe hardware negeren en de ATI setup draaien. Tijdens de setup kreeg ik dezelfde meling als de topicstarter. ik besloot toen maar om mijn oude ATI drivers weer terug te zetten, maar bij de setup kreeg ik ook weer dezelfde melding.

Aangezien andere mensen ook op de pc werken, besloot ik dan maar even om geen drivers te installeren, maar wel even de refreshrate op minstens 75hz in te stellen. Ik zag al snel dat het pulldown menutje gedisabled was. Dit waarschijnlijk omdat het beeldscherm op "standaard beeldscherm" stond. ik heb dus even de monitor drivers gedownload en probeerde deze te installeren, maar toen kreeg ik de melding "Er is een probleem met de nieuwe hardware: kan het opgegeven bestand niet vinden"... deze melding krijg ik trouwens ook als ik manual probeer de ATI drivers te installeren. Het lijkt wel of ik helemaal geen drivers ofzo meer kan installeren.

weet iemand een oplossing?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens in veilige modus op te starten en dan drivercleaner er overheen.
Vervolgens ook nog een keer regclean er overheen en dan reboot. En dan nog eens proberen. Heb nl het vermoeden dat er wat registrywaarden elkaar dwars zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

The Eagle schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:19:
Probeer eens in veilige modus op te starten en dan drivercleaner er overheen.
Vervolgens ook nog een keer regclean er overheen en dan reboot. En dan nog eens proberen. Heb nl het vermoeden dat er wat registrywaarden elkaar dwars zitten.
ga dit vanavond meteen even proberen als ik thuis ben, maar kan je ook verklaren waarom in geen monitor driver kan installeren?

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

jos_zwa schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:30:
[...]

ga dit vanavond meteen even proberen als ik thuis ben, maar kan je ook verklaren waarom in geen monitor driver kan installeren?
geprobeerd en het werkt nog steeds niet :(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pak de exe uit met winrar, zoek de drivers, navigeer via device manager naar die map, en zoek de nieuwe drivers

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Snakiej schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:37:
Pak de exe uit met winrar, zoek de drivers, navigeer via device manager naar die map, en zoek de nieuwe drivers
Ook dat werkte niet. Voor ik overwoog om maar een complete re-install te doen, dacht ik: Laat ik maar eens hitman pro er overheen halen. En ja hoor. alle problemen opgelost :)

Pagina: 1