Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
Open originele bios met NiBiTor 1.8, zet voltage op 1.2, core 350 etc en flash die er es in. Ben benieuwd of het nog steeds zo blijft...
Het kost zoals Pilatus zegt niets extra, de prijs van 199 euro geldt ook voor de Retailversie. En dozen zijn altijd welkom..Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:08:
wat is er nou mooi aan de retail versie? zit mooie doos opheen en een cd bij i guess. doe je tog nix mee. en het kost ook nog meer ook! ik biets mooi de oem versie
Blijkbaar ben ik onjuist geïnformeerd, de 6800LE retail is wel voorradig momenteel. In de doos bevinden zich naast de kaart en de drivers een drietal games: X2 the Threat, Commandos 3: Destination Berlin en Moto GP2.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Als je ff leest...zo'n 200MHz verschil (tenminste...volgens de specificaties, in real life is dit nogal uiteenlopend)Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 17:42:
Zit er veel verschil tussen de overklok prestaties van 2.2ns geheugen en 2.8ns?
Had hem al in die sparkle bios op 1.1 gezet-Sir_Killalot- schreef op 03 november 2004 @ 17:34:
Dan vind ik het raar. Probeer het eens zo:
Open originele bios met NiBiTor 1.8, zet voltage op 1.2, core 350 etc en flash die er es in. Ben benieuwd of het nog steeds zo blijft...
Xiled
[ Voor 3% gewijzigd door Xiled op 03-11-2004 18:05 ]
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
Verwijderd
euhhhh?xabre16v schreef op 03 november 2004 @ 17:44:
Ik zal even in mijn glazenbol kijken. Hold on..
Dus tenzij iemand een glazenbol heeft kan ik 't je niet vertellen
Commando's en Moto GP2 zijn al even uit, maar X2 is gaaf
Btw, de pvergebleven OEM kaarten bij Paradigit zijn allemaal teruggeroepen naar het hoofdkantoor omdat er nog wat nodig waren voor hun eigen OEM systemen
Deze konden ze niet meer los bestellen, dus bieden ze nu de retail versie tegen dezelfde prijs aan. Wel goeie actie opzich. Iedereen die nu nog een OEM versie in bestelling heeft, zal waarschinlijk een retail krijgen.
Verwijderd
Ik heb zo'n beetje alle topics van de 6800LE gelezen..
En nou vind ik mijn score van 3dmak03 wel laag vergeleken met jullie.

Ik haal 6428 op kmijn Asus a7n8x-x mobootje met 521 mb ddr.
Maar ik heb veel gelezen over pipes en vooral overclocken.
Maar dat vind ik nogal moeilijk om te brgrijpen.
omdat alles door elkaar besproken word.
Kunnen jullie dan (misschien) mij een beetje uitleggen hoe je dan je kaartje ietsje sneller maakt? of is mijn score van 6428 toch wel goed bij 3dmark03?
Dank je wel

Facts don't care about your feelings
Verwijderd
helaas zelf al oem besteld krijg hem morgen hoop ik
Verwijderd
Sjongejonge, is het dan zoveel moeite voor al die nieuwkomers om even die startpost door te lezen? Tering he, doe dat dan gewoon even eerst. Dan praten we verder. Ik zit er al vannaf het begin bij, maargoed, ik verwacht niet van die nieuwkomers op dit topic dat ze ff alle 7 delen gaan doorlezen. Maar deze vraag is al zo vaak langsgekomen, en nog beantwoord ook!Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 20:16:
Waar vind ik in Rivatuner het aanzetten van de pipelines??
Kom op mensen. !! STARTPOST !!
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Verwijderd
En euh jullie 6800LE BIOS's kunnen jullie altijd uploaden of mailen he (phyro@mvktech.net)...
Groetjes...
Verwijderd
Daar staat het niet.Fiddle schreef op 03 november 2004 @ 20:46:
[...]
Sjongejonge, is het dan zoveel moeite voor al die nieuwkomers om even die startpost door te lezen? Tering he, doe dat dan gewoon even eerst. Dan praten we verder. Ik zit er al vannaf het begin bij, maargoed, ik verwacht niet van die nieuwkomers op dit topic dat ze ff alle 7 delen gaan doorlezen. Maar deze vraag is al zo vaak langsgekomen, en nog beantwoord ook!![]()
Verwijderd
Jouw score is normaal. Ik haalde eerst ook rond de 6500 - 6600 (marginaal verschil dus). Je moet rivatuner 15.2 maar eens downloaden van guru3d.com en daarme wat pipes open proberen te zetten. Maar daarover kun je in dit topic genoeg vinden. Lees alles eerst maar eens goed door.Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 19:27:
Hallo, Ik heb 1 dag terug ook deze kaart gekocht.
Ik heb zo'n beetje alle topics van de 6800LE gelezen..
En nou vind ik mijn score van 3dmak03 wel laag vergeleken met jullie.![]()
Ik haal 6428 op kmijn Asus a7n8x-x mobootje met 521 mb ddr.
Maar ik heb veel gelezen over pipes en vooral overclocken.
Maar dat vind ik nogal moeilijk om te brgrijpen.
omdat alles door elkaar besproken word.
Kunnen jullie dan (misschien) mij een beetje uitleggen hoe je dan je kaartje ietsje sneller maakt? of is mijn score van 6428 toch wel goed bij 3dmark03?
Dank je wel
Het staat er niet stap voor stap uitgelegd hoe je er komt, nee. Ik wist eerst ook niet hoe je er moet komen, maar al kijkend naar dat plaatje in de startpost (topicstart, whatever) kan je door een beetje rond te snuffelen in rivatuner 15.2 dat zo vinden.
Zucht, ik zal het tog maar weer even vertellen voor de luie mensen onder ons.
Klik op de bovenste "customise", en dan op het "videokaartje". Vervolgens "NVStrap Driver" en daarna op "Install" & "customise". Vergeet ook niet "Allow enabeling masked hardware units" aan te vinken.
Misschien moet dit er even bij in de startpost voor de nieuwkomers (no offence
[ Voor 16% gewijzigd door Fiddle op 03-11-2004 21:14 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Rivatuner > targetadapter > customize > low leve system settings > NVStrap drivers > Install > Allow enable hardware masked units > custom > customize > en dan één voor één de HW masked aanzetten en testen.Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 20:16:
Waar vind ik in Rivatuner het aanzetten van de pipelines??
En als je de moeite had genomen, dan was je het al vaak tegengekomen in het forum, maar goed, zo gaat het ook
Edit: Zie dat ik niet de enige ben die met zijn hand over het hart strijkt en het nogmaals verteld
[ Voor 14% gewijzigd door Goat op 03-11-2004 21:21 ]
Nou Nou, Ik heb ook pas sinds vorige week donderdag een 6800le, maar ik heb het topic (compleet 7 delen) 2x door gelezen. Als je het max uit je kaart wil halen (voor 199 euries) moet je er wel wat voor over hebben. En daarbij is het gewoon ook interessant om problemen en oplossingen te lezen en hierdoor zelf nieuwe ideen opdoen! Dus zoveel moeite is het niet om dit topic van voor tot achter door te lezen.Fiddle schreef op 03 november 2004 @ 20:46:
[...]
Sjongejonge, is het dan zoveel moeite voor al die nieuwkomers om even die startpost door te lezen? Tering he, doe dat dan gewoon even eerst. Dan praten we verder. Ik zit er al vannaf het begin bij, maargoed, ik verwacht niet van die nieuwkomers op dit topic dat ze ff alle 7 delen gaan doorlezen. Maar deze vraag is al zo vaak langsgekomen, en nog beantwoord ook!![]()
Maar dat even terzijde.
Iemand nog geinteresseerd in de resultaten met Arctic Silver 5 ipv de gewone pasta die Arctic Cooling erbij leverd?
Ik kan helaas geen exacte vergelijking geven (ik ga um dr niet meer afhalen, zit nu juist zo goed
Met XFX koeler
- idle 64 graden, max dikke 70 (325/700 @ 1.2V)
met NV5 eerst
- idle 48, 58 graden load (325/700 @ 1.2V)
nu met NV5 (inwerktijd AS5) (350/800 @ 1.2V)
- idle 41/42, max 54
Het kan natuurlijk zijn dat de omgevingstemperatuur van invloed is...maar daarvoor lijken mij de verschillen een beetje te groot.
Ik heb er ook mee op 400/800 (1.2) gedraaid, temperaturen bleven nagenoeg hetzelfde. Dat AS5 maakt zeker z'n naam waar.
Verwijderd
Deze PC lijkt me aardig goed, maar iemand al ervaring of dit een goede versie van de GeForce 6800LE is (pipelines te openen, snel geheugen)?
maar omdat dat kleine koelertje wel 3mm gaten gebruikt pastie er wel opMadMarky schreef op 03 november 2004 @ 22:30:
Nice, ik zie dat de NV5 koeler zeker de moeite waard is
Zijn er nog mensen die de 6800LE gebruiken icm. de Zalman ZM80D-HP? Of past deze niet op de LE? Hij is iig incompatible met 6800 GT en 6800 Ultra, vanwege het ontbreken van 3mm gaten rond de socket...
AH...echte tweaker koopt daar z'n PC niet. Maarre tis gewoone en XFX en that's all we know...of het een goeie is...dat weet je simpelweg gewoon niet. PUNTVerwijderd schreef op 03 november 2004 @ 22:36:
Ik zag vandaag de aanbieding van albert heijn voor de Q-motion pc waarin ook een XFX Geforce 6800LE inzat. http://www.ah.nl/multimed...6&trg=multimedia/index.pc
Deze PC lijkt me aardig goed, maar iemand al ervaring of dit een goede versie van de GeForce 6800LE is (pipelines te openen, snel geheugen)?
Ik 2 dagen geleden de orginele koeler voorzien van artic silver 5! Na een beetje schuren, om de verf van die koeler af te krijgen, prut er op en draai onder full load van 72gr nog maar op 66gr!-Sir_Killalot- schreef op 03 november 2004 @ 22:18:
En ik was een van de eerste die unlockte, nog geen halfuur nadat RT 15.2 was released.
Maar dat even terzijde.
Iemand nog geinteresseerd in de resultaten met Arctic Silver 5 ipv de gewone pasta die Arctic Cooling erbij leverd?
Ik kan helaas geen exacte vergelijking geven (ik ga um dr niet meer afhalen, zit nu juist zo goed).
Met XFX koeler
- idle 64 graden, max dikke 70 (325/700 @ 1.2V)
met NV5 eerst
- idle 48, 58 graden load (325/700 @ 1.2V)
nu met NV5 (inwerktijd AS5) (350/800 @ 1.2V)
- idle 41/42, max 54
Het kan natuurlijk zijn dat de omgevingstemperatuur van invloed is...maar daarvoor lijken mij de verschillen een beetje te groot.
Ik heb er ook mee op 400/800 (1.2) gedraaid, temperaturen bleven nagenoeg hetzelfde. Dat AS5 maakt zeker z'n naam waar.
Kun je ook goed zien waarom het een LE versie is. (de core enz. is het zelfde als de ultra op 400 of 425mhz. Maar door een cheap ass koelertje met zelfs nog de verf erop, kunnen mensen hem dus niet fatsoendelijk overclocken met nog normale temp. Hieruit maak ik op dat al die cores op een 6800le makelijk die 400mhz moeten halen! en dat alles zonder je core om zeep te helpen.
Verwijderd
Mijn vraag was, ik was een fanatiek cs: source speler en wil het ook weer veel gaan spelen als ik van deze hernia af ben. Ik heb nu een 9800Pro in mijn computer zitten en wou graag weten dat als ik een 6800LE koop (en pipes opengooi) ook een betere performance krijg. Zo ja.
Welk merk is het beste om te flashen (uit de startpost begreep ik de XFX)?
Is er een bepaalt geheugen net als bij de 9800 (Hynix) dat voordeel geeft?
Kan ik er een ultra bios in loaden, zodat ie hem als ultra weergeeft?
Ik probeer morgen meer te lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 23:08 ]
Als je een goeie hebt, dus 12 of 16 pipelines dan heeft het zeker nut. maar als je een slechte kaart hebt dan heeft heet dus zo goed als geen en is het een slechte investering geweest.Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 23:05:
Sorry als deze vraag niet gepast is, maar omdat ik een hernia heb mag ik niet langer dan 3 kwartier - uur computeren, daardoor kan ik niet alle replies doorlezen.
Mijn vraag was, ik was een fanatiek cs: source speler en wil het ook weer veel gaan spelen als ik van deze hernia af ben. Ik heb nu een 9800Pro in mijn computer zitten en wou graag weten dat als ik een 6800LE koop (en pipes opengooi) ook een betere performance krijg. Zo ja.
Geheugen heb je op dit volgens mij alleen 2.8ns en 2.2ns, maar er is hier nog niet echt een vergelijking tussen de 2 geweest.
Sterkte met je hernia, heb er zelf ook een gehad op me 16e en ik mocht dus 2 maanden helemaal niet computeren
Verwijderd
Met pipes open presteerd hij normaal wel minimaal als een gewone 6800 (dus de NU). Hij is dus inderdaad sneller, maar met een radeon 9800 pro kun je het denk ik beter uitzingen tot de volgende serie grafische kaarten die begin 2005 uit komen. De 6800 LE is wel een leuke modderskaart (ik heb hem ook, en hij bevalt uitstekend).Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 23:05:
Sorry als deze vraag niet gepast is, maar omdat ik een hernia heb mag ik niet langer dan 3 kwartier - uur computeren, daardoor kan ik niet alle replies doorlezen.
Op de andere vragen kan ik geen antwoord geven. Een Ultra Bios zal wellicht gaan, maar je kan nooit een echte ultra hebben qua prestaties ivm slechts 128 mb geheugen.
Verwijderd
En in welk opzicht is de 9800Pro beter dan?
Ik ben op dit moment ook 16 en ik heb ook lang niet mogen computeren
Ik zou niet zeggen dat het ligt aan "slechts" 128 MB geheugen. Er zijn wel meer factoren dat een Ultra beter presteerd. Maar als je €119 bespaard voor een NU dan is dat helemaal niet verkeerd.Op de andere vragen kan ik geen antwoord geven. Een Ultra Bios zal wellicht gaan, maar je kan nooit een echte ultra hebben qua prestaties ivm slechts 128 mb geheugen.
Volgens mij is een 9800Pro (beetje overklokken natuurlijkVerwijderd schreef op 03 november 2004 @ 23:05:
Verwijderd
asus a7n8x-e deluux
2200= (word een 3200+)
radeon 9800
wd caviar 160gig sata.
en ik haal in css op dust2 rond de -60 tps, denk je dat de tps hoger word met een getunede 6800LE dan?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 23:51 ]
Tis maar net of je €199,- over hebt voor een aantal fps-jes meer
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik ben ook overgestapt van 9800 pro@XT) naar een 6800 LE... Was een goeie keus geweest! Niet alleen benches werden hoger, ook games (UT2004, JO, NFSU2 demo..) draaien nu mooier met AA enzo...Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 00:39:
Ik zou mijn 9800Pro voor een XFX6800 kunnen ruilen, daarom.
Nog ff geen screenshots omdat ik "net begonnen" ben
12 pixel units werken correct en 6 vertex units, echter benchmarken doe ik wel met 16, als de score maar staat
-edit- dit is op 368 core en 768 mem
Kan nog veel hoger, 1.1v nog altijd en mem geeft nog geen artifacts
[ Voor 13% gewijzigd door Garrett op 04-11-2004 09:04 ]
I love watercooling
als ik men mem overclock krijg ik een zwart beeld.
ik heb een beetje gezocht maar kon niks vinden
ik heb een 6800le van XFX bij paradigit gekocht
volgens de verkoper een 2.2 ns versie
anders ga ik hem strax even ruilen
[ Voor 16% gewijzigd door St!nG op 04-11-2004 10:47 ]
Op dit moment bezit ik 'n XFX 6800 LE 2,2 ns 128mb. Anderhalve week oud met nog bijna 3 jaar garantie. Deze kaart draait stabiel op 416/826 met het ASUS V9999 bios.
-8 pijplijnen open, de rest geeft de bekende schaakbord artis en achtergrondflitsen
-6 vertexshaders open
Nu weet ik dat er morgen de retailversie van de XFX 6800 LE wordt geleverd bij een winkel voor 209 euro. Omdat het me misschien toch wel de moeite waard lijkt om een kaart te hebben waarbij 12 pijplijnen werken of misschien zelfs 16 vraag ik me het volgende af:
1. Hoe ik het geheugen van 2,2 ns herken weet ik, maar is de goede pijplijnen versie ook herkenbaar of puur een gelukskwestie?
2. Is het zo dat de uitstekend overklokbare versies juist defecte pijplijnen hebben of is dit ook een kwestie van toeval? Ik denk dat ik nu een afgekeurde Ultra hebben waarvan de pijplijnen kapot zijn. Desondanks lekker overklokbaar. De vraag die hieruit voortvloeit is dan ook of het pluspunt van de betere overklok opweegt tegen een mindere overklok en meer pijplijnen?
Als ik geluk heb kan ik m'n oude verkopen voor 190/200 euro en kost de swap me hooguit 20 euro. Wie zou me dit aanraden?
Een dilemma vind ik wel een groot woordobjectief2 schreef op 04 november 2004 @ 10:23:
Graag wil ik jullie een dilemma voorleggen:
Op dit moment bezit ik 'n XFX 6800 LE 2,2 ns 128mb. Anderhalve week oud met nog bijna 3 jaar garantie. Deze kaart draait stabiel op 416/826 met het ASUS V9999 bios.
-8 pijplijnen open, de rest geeft de bekende schaakbord artis en achtergrondflitsen
-6 vertexshaders open
Nu weet ik dat er morgen de retailversie van de XFX 6800 LE wordt geleverd bij een winkel voor 209 euro. Omdat het me misschien toch wel de moeite waard lijkt om een kaart te hebben waarbij 12 pijplijnen werken of misschien zelfs 16 vraag ik me het volgende af:
1. Hoe ik het geheugen van 2,2 ns herken weet ik, maar is de goede pijplijnen versie ook herkenbaar of puur een gelukskwestie?
2. Is het zo dat de uitstekend overklokbare versies juist defecte pijplijnen hebben of is dit ook een kwestie van toeval? Ik denk dat ik nu een afgekeurde Ultra hebben waarvan de pijplijnen kapot zijn. Desondanks lekker overklokbaar. De vraag die hieruit voortvloeit is dan ook of het pluspunt van de betere overklok opweegt tegen een mindere overklok en meer pijplijnen?
Als ik geluk heb kan ik m'n oude verkopen voor 190/200 euro en kost de swap me hooguit 20 euro. Wie zou me dit aanraden?
Aantal pipelines dat werkt is niet te herkennen, kwestie van geluk.
Hoe ver je kan overklokken heeft niet of nauwelijks te maken met hoeveel pipes je open hebt.
Voor 20 euro had ik wel gekeken naar een andere 6800LE, scheelt toch best veel, 8, 12 of zelfs 16 pipes open.
Ruilen omdat een kaart niet over te klokken is maar verder prima werkt wordt hier absoluut niet gewaardeerd...St!nG schreef op 04 november 2004 @ 10:18:
hee
als ik men mem overclock krijg ik een zwart beeld.
ik heb een beetje gezocht maar kon niks vinden
ik heb een 6800le van XFX bij paradigit gekocht
volgens de verkoper een 2.2 ns versie
anders ga ik hem strax even ruilen
Weet je zeker dat je 2,2ns hebt? (Staat er AF22 of AF28 op je geheugenmodules?)
En hoever klok je hem dan over?
[ Voor 5% gewijzigd door Sandermvdb op 04-11-2004 11:03 ]
Verwijderd
1
| 6704 Club3D SIS 315 GeForce 6800 LE 64 MB AGP 4X € 34,- |
Met een garantietermijn van 1 maand en een levertijd van 4 à 5 werkdagen
Wat is dit voor kaart en is dit een goede koop voor iemand die 't best zoekt voor tussen de 30 en 40 euro (hij wil wat spelletjes gaan spelen, heeft nu geen goede game-kaart)?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 11:07 ]
Voor 20 euro leek het me ook nog wel te doen. Mag ik vragen hoeveel pipes jij open hebt en wat je score in 3DMark2005 en overkloks zijn...dat staat nl niet in je specsSandermvdb schreef op 04 november 2004 @ 10:45:
[...]
Een dilemma vind ik wel een groot woord![]()
Aantal pipelines dat werkt is niet te herkennen, kwestie van geluk.
Hoe ver je kan overklokken heeft niet of nauwelijks te maken met hoeveel pipes je open hebt.
Voor 20 euro had ik wel gekeken naar een andere 6800LE, scheelt toch best veel, 8, 12 of zelfs 16 pipes open.
XFX6800LE 16, 6 2,8nsobjectief2 schreef op 04 november 2004 @ 11:14:
[...]
Voor 20 euro leek het me ook nog wel te doen. Mag ik vragen hoeveel pipes jij open hebt en wat je score in 3DMark2005 en overkloks zijn...dat staat nl niet in je specs
Core 415 op 1,2 Volt
Geheugen 804 (weet nog niet precies wat haalbaar is)
2003: 11000
2005: 4500
Op een AMD XP 3200+
Zag ik een hele tijd geleden ook al staan..maar dacht het zal wel een foutje van salland zijn, want 34eurie voor een 6800LE zou gewoon te mooi zijnVerwijderd schreef op 04 november 2004 @ 11:07:
Bij http://www.sallandautomatisering.nl/default.jsp vind ik deze (vreemde) kaart:
code:
1 6704 Club3D SIS 315 GeForce 6800 LE 64 MB AGP 4X € 34,-
Met een garantietermijn van 1 maand en een levertijd van 4 à 5 werkdagen![]()
Wat is dit voor kaart en is dit een goede koop voor iemand die 't best zoekt voor tussen de 30 en 40 euro (hij wil wat spelletjes gaan spelen, heeft nu geen goede game-kaart)?
Kijk dat bedoel ik:Sandermvdb schreef op 04 november 2004 @ 11:26:
[...]
XFX6800LE 16, 6 2,8ns
Core 415 op 1,2 Volt
Geheugen 804 (weet nog niet precies wat haalbaar is)
2003: 11000
2005: 4500
Op een AMD XP 3200+
Ik heb een AMD 64 XP 3000+ en dus dezelfde kaart, ongeveer dezelfde mhz, voltages etc. Wel 2,2 ns geheugen, maar het verschil in punten is dus 1000 (4500-3500) in 3d05. Zeer de moeite waard dus
Nu zit ik me alleen nog af te vragen of die 2,8ns geheugen een factor kan zijn in het wel dan niet kunnen openkrijgen van de 8 uitgezette pipes op de kaart. Tja je moet toch ergens op kunnen gokken nietwaar
Verwijderd
ja maar is de 6800le niet standaard met 128MB?BvK P4 schreef op 04 november 2004 @ 11:31:
[...]
Zag ik een hele tijd geleden ook al staan..maar dacht het zal wel een foutje van salland zijn, want 34eurie voor een 6800LE zou gewoon te mooi zijn
standaard issie met 128MB, net als de 6800NU.Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 11:54:
[...]
ja maar is de 6800le niet standaard met 128MB?
nu heb ik hem met powerstrip op 420 core staan, maar als ik hem hoger klok word de kaart gewoon langzamer!! iemand een id hoe dat kan? voeding mischien?
Betekend dat je kaart gaat throttlen, dan zet hij hem op de "normale" kloksnelheden. Dat komt doordat je de GPU zo hoog hebt geklokt dat deze te warm wordt en dan dus op een lager pitje gaat draaien, zodat er dan minder kans is op het kapot gaan van je GPU (alias beveiliging).Simball schreef op 04 november 2004 @ 14:37:
Ik heb een POV 6800le met de asus 9999gt bios erin.
nu heb ik hem met powerstrip op 420 core staan, maar als ik hem hoger klok word de kaart gewoon langzamer!! iemand een id hoe dat kan? voeding mischien?
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
kijk , als het wel een 2,2 is en hij overclockt niet MAAR als het een 2.8 is mag ik hem toch ruilen aangezien de verkoper dat mij gegarandeert heeft?Sandermvdb schreef op 04 november 2004 @ 11:01:
[...]
Ruilen omdat een kaart niet over te klokken is maar verder prima werkt wordt hier absoluut niet gewaardeerd...
Weet je zeker dat je 2,2ns hebt? (Staat er AF22 of AF28 op je geheugenmodules?)
En hoever klok je hem dan over?
er staat af22 op
Heb ook nooit geluk he ^^.
[ Voor 10% gewijzigd door Zeus op 04-11-2004 16:09 ]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Ik had al vaker gehoord dat de POV GT bios het mischien wel goed zou doen in een POV le (duh), dus heb ik die er nu maar eens ingeflashed ipv de 9999gt.Lanfear28 schreef op 04 november 2004 @ 14:58:
Ik heb ook de POV en heb ook de asus bios geprobeerd. Maar vond hem teveel herrie maken omdat de fan op volle toeren bleef draaien. En ik miste toch de temp sensor. Ik heb wel van iemand gehoord dat de POV GT bios goede resultaten geeft, maar heb dit zelf nog niet getest.
tijdje zitten benchen en testen, en wat denk je!!!!!!!
420/980!! jaja, ik weet niet wat voor geheugen hier op zit, maar draait prima op 980 Mhz! 1000 ook nog wel redelijk, maar kreeg in far cry toch artifacts.
dus hij loopt nu nog sneller!?!?!? waar houd het op?
ik heb een nv5
Voltages van je GPU?YoshiBignose schreef op 04 november 2004 @ 16:31:
als ik mijn 6800le verder overklok dan 350, 750 dan wilt ie niet, staat er error enz. en als ik games speel op zo hoog dan sluit de pc af...wat is het probleem?
ik heb een nv5
Voltages van je voeding?
Driver-versie?
Hoeveel pipes/vertex?
Iets meer info dus...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Overclock es enkel je core, niet je RAM. Als je beide tegelijk overclockt weet je het nooit he...YoshiBignose schreef op 04 november 2004 @ 16:31:
als ik mijn 6800le verder overklok dan 350, 750 dan wilt ie niet, staat er error enz. en als ik games speel op zo hoog dan sluit de pc af...wat is het probleem?
ik heb een nv5
Hoeveel graden is je core btw idle met die NV5?
[ Voor 7% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 04-11-2004 17:36 ]
Zou je niet effe kunnen nakijken wat voor mem je erop hebt? en kwam je voorheen (met oude bios) minder ver wat je mem betreft? Dus wat was toen je max, voordat die 'zichzelf' terugclockte?Simball schreef op 04 november 2004 @ 16:24:
[...]
420/980!! jaja, ik weet niet wat voor geheugen hier op zit, maar draait prima op 980 Mhz! 1000 ook nog wel redelijk, maar kreeg in far cry toch artifacts.
[ Voor 9% gewijzigd door Hempje op 04-11-2004 17:42 ]
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
[ Voor 125% gewijzigd door Hempje op 04-11-2004 17:39 ]
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Nou zit ik eraan te denken om die dus te vervangen door een NV5, maar heeft iemand ook nog ideeen voor zeer stille case-fans (80mm) van 0-21dB met hoge doorvoer (dus veel kubieke metertjes lucht).
heb gelijk rivatuner gedownload alleen ik kan er niet mee overclocken omdat ik het tabje niet kan aanvinken, en ook de pipeline instelling kan ik niet vinden dus als iemand me hier mee kan helpen graag
heb nog nooit met rivatuner gewerkt en kan er dus niet zo goed mee overweg
+PilatuS schreef op 04 november 2004 @ 17:43:
heb net een 6800 le gekocht
heb gelijk rivatuner gedownload alleen ik kan er niet mee overclocken omdat ik het tabje niet kan aanvinken, en ook de pipeline instelling kan ik niet vinden dus als iemand me hier mee kan helpen graag
heb nog nooit met rivatuner gewerkt en kan er dus niet zo goed mee overweg
=Goat schreef op 03 november 2004 @ 21:20:
[...]
Rivatuner > targetadapter > customize > low leve system settings > NVStrap drivers > Install > Allow enable hardware masked units > custom > customize > en dan één voor één de HW masked aanzetten en testen.
En als je de moeite had genomen, dan was je het al vaak tegengekomen in het forum, maar goed, zo gaat het ook
Edit: Zie dat ik niet de enige ben die met zijn hand over het hart strijkt en het nogmaals verteld
OPLOSSING?
Gaarne lezen alvorens te vragen... En je sig aanpassen?
[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 04-11-2004 17:47 ]
Ik ga zo ook flashen, maar geef eens wat 3Dmark scores en temps?Simball schreef op 04 november 2004 @ 16:24:
[...]
Ik had al vaker gehoord dat de POV GT bios het mischien wel goed zou doen in een POV le (duh), dus heb ik die er nu maar eens ingeflashed ipv de 9999gt.
tijdje zitten benchen en testen, en wat denk je!!!!!!!
Verwijderd
Wat is dit voor kaart danVerwijderd schreef op 04 november 2004 @ 11:07:
Bij http://www.sallandautomatisering.nl/default.jsp vind ik deze (vreemde) kaart:
code:
1 6704 Club3D SIS 315 GeForce 6800 LE 64 MB AGP 4X € 34,-
Met een garantietermijn van 1 maand en een levertijd van 4 à 5 werkdagen![]()
Een oud barrel uit 2001, uit de tijd dat Trident nog bestond... Review op tom. Dat 6800 is gewoon verkeerd. Ik vind 34,- nog duur trouwens voor zo'n kaart...
haal nu een score in 3dmark03 van ongeveer 8000
Ik had een POV gt bios er in geflashed en deed het prima, maar na 2 keer reboot, had ik een onleesbare stippelBIOS in beeld, ik dacht...KUT!! kapot!
Maar toen heb ik op gevoel naar dos geboot en de originele bios erin geflash.
gelukkig wist ik nog hoe ik de oude had genoemd en welk commanda ik moets typen.
dus pffffff kaart gered, heb nu dus standaard bios op 375/900, doet het ook goed.
Laat hem zo maar even denk ik.
Simball heeft even genoeg getweaked met zn 6800le.
Temperatuur gedaald van 61C idle naar 45C idle.
Onder stress van 70C naar 50C
En een stuk rustiger
[ Voor 7% gewijzigd door QUILIX op 04-11-2004 18:37 ]
Verwijderd

/edit nou mijn moeder moest erop dus ik kon er pas later op dacht ff kijken hoe heet ie is, denk ongeveer 10 min

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 19:02 ]
Verwijderd
waar heb je hem gekocht? ^_^PilatuS schreef op 04 november 2004 @ 18:15:
al mijn vertex shaders en pixel pipelines doet het 1!!!111!
haal nu een score in 3dmark03 van ongeveer 8000
Voor mij komt deze info net te laatSimball schreef op 04 november 2004 @ 18:33:
WOW!!!
Ik had een POV gt bios er in geflashed en deed het prima, maar na 2 keer reboot, had ik een onleesbare stippelBIOS in beeld, ik dacht...KUT!! kapot!
Maar toen heb ik op gevoel naar dos geboot en de originele bios erin geflash.
gelukkig wist ik nog hoe ik de oude had genoemd en welk commanda ik moets typen.
dus pffffff kaart gered, heb nu dus standaard bios op 375/900, doet het ook goed.
Laat hem zo maar even denk ik.
Simball heeft even genoeg getweaked met zn 6800le.

Hoe kan dit?
Verwijderd
/edit uhm dat zou ik zo niet weten, misschien is hij temperatuur geregelt? de stock koeler van xfx (op de LE) is ook temp geregelt miss ligt het daar aan
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 19:55 ]
Waar kan je dat instellen?Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 19:39:
misschien draait de ene fan slomer als de ander?
Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
vandaag bij paradigit in arnhem, daar is vandaag de retail versie binnen gekomen voor dezelfde prijs als een oem
Verwijderd
Wat is een beter alternatief voor max 30 euro (mag ook 2e hands)?DaCoTa schreef op 04 november 2004 @ 18:07:
[...]
Een oud barrel uit 2001, uit de tijd dat Trident nog bestond... Review op tom. Dat 6800 is gewoon verkeerd. Ik vind 34,- nog duur trouwens voor zo'n kaart...
Ik zou maar eens het HCC topic gaan doorlezen en een zooi videokaarten uit de grabbelton halen.Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 20:14:
[...]
Wat is een beter alternatief voor max 30 euro (mag ook 2e hands)?
Heb sinds kort een Zalman passieve koeling voor mijn 6800LE gehaald. Heb alleen nog geen tijd gehad om hem te monteren.
Kunnen de mensen met een XFX ff wat voor mij checken? We hebben namelijk een Aopen 6800LE 3.5 uur met 8x1,4 3D Mark laten draaien en 16x1,6 maar we hadden geen temperatuur verschil. Dit was met behulp van (eigen) temp sensor.
[ Voor 39% gewijzigd door Cardinal op 04-11-2004 20:22 ]
Verwijderd
Bij voorbaat dank.
(mijn excuses als dit een ongepaste vraag is)
BTW: kan dat veel kwaad ? 67 graden @ stressed (doom3
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 20:31 ]
Verwijderd
Ik heb getest of hij stabiel lipe op 400/800, en heeft ook ruim 3 uur staan draaien , maar de grens was toch echt 68 graden, warmer nog niet gezien.cardinal808 schreef op 04 november 2004 @ 20:19:
[...]
Kunnen de mensen met een XFX ff wat voor mij checken? We hebben namelijk een Aopen 6800LE 3.5 uur met 8x1,4 3D Mark laten draaien en 16x1,6 maar we hadden geen temperatuur verschil. Dit was met behulp van (eigen) temp sensor.
Verwijderd
off-topicVerwijderd schreef op 04 november 2004 @ 20:14:
[...]
Mijn xfx FX5200 kopen een echte snelheids maniak
het zal vast al eerder gevraagd zijn maar ik kan het zo echt ff niet vinden
XFX @ 12x1,6
en mijn eerste 3DMark2001 run = 17629
en 3DMark2003 is ongeveer 10150
[ Voor 11% gewijzigd door Jack op 04-11-2004 21:42 ]
Core 393 en mem op 833
16x1 en 6vp (niet geheel artifactloos, 12 wel maar de punten tellen)
I love watercooling
Grrrr.... Driver Settings > System settings > Enable driver-level Hardware overclockingPilatuS schreef op 04 november 2004 @ 21:08:
ik kom er ff niet uit, hoe kan ik in rivatuner overclocken, dat staat namelijk gedisabled en kan het niet aanvinken
het zal vast al eerder gevraagd zijn maar ik kan het zo echt ff niet vinden
Reboot, laten detecteren en overclocken maar.
Als je de moeite neemt beter te lezen was je het al meerdere keren tegengekomen. Staat denk ik op de 2e plaats in de top 3 meest gestelde vragen.
1. Waar kan ik pipes ed unlocken
2. Ik kan niet overclocken in rivatuner, HELP
3. Hoe flash ik er een nieuw bios in
Lezen mensen, lezen!
Gratis hier een 4mb kaartje ophalen (Hardenberg)Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 20:14:
[...]
XXXVI
6800LE @ 386-823...op welke voltages? Ik moet er al 1.4v doorheen pompen wil ik boven de 350 uitkomen, maar dan kan ik wel meteen door naar de 400...hoger nog niet geprobeerd.Jack schreef op 04 november 2004 @ 21:34:
Jeuj kheb nu ook een 6800LE in de pc
XFX @ 12x1,6
en mijn eerste 3DMark2001 run = 17629
en 3DMark2003 is ongeveer 10150
Heb je de Sparkle bios al geprobeerd? Bij mij probleemloos op 400 x 850 op 1.2v, moet alleen wel even de clocktest van rivatuner uitschakelenHempje schreef op 04 november 2004 @ 21:59:
[...]
6800LE @ 386-823...op welke voltages? Ik moet er al 1.4v doorheen pompen wil ik boven de 350 uitkomen, maar dan kan ik wel meteen door naar de 400...hoger nog niet geprobeerd.

Hehe... dit vind ik persoonlijk geen "officieel"goed gekeurde score zeg maar "Garrett schreef op 04 november 2004 @ 21:43:
11213 3dmark03
Core 393 en mem op 833
16x1 en 6vp (niet geheel artifactloos, 12 wel maar de punten tellen)
Punten tellen.... ik zelf bench nooit met artifacts als ik er 1 zie is die score voor mij niet meer geldig... als kan ik zo oer de 11000 heen op mijn AMD systeempje....
Die 4 piupes van jouw zijn dus gewoon kaduuk.. bench er dan ook niet mee en zeg dat de 12 pipes hebt..
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Core of mem??Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 21:53:
w00t ik kan me mem tot 825 oc'en.. maar is dat een goed idee met stock cooling?
Mem geen probleem... bij mijn gaat het oop op 890 mhz prima met stock cewling en stock biso.. je core is een ander verhaal..
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW