Ik heb bizar veel artefacts in 3dmark05... onafhankelijk van het aantal pipes open. 8x1; 4vp - 300/700 zuigt ontzettend. Als ik de andere pipes aanzet wodt ie wel beter! WTF is dat? 3dmark03 en UT03 doen het perfectie.
zucht vergeten ik heb hem ook nog op 1.2 volt...MadMarky schreef op 05 november 2004 @ 17:35:
[...]
Doe es een gok?
Zie de polls eerder in het topic, 350Mhz core is heel normaal op standaard voltage...
Facts don't care about your feelings
Verwijderd
Hmmmm, ik heb wat rond zitten te zoeken in het topic maar niet gevonden wat ik wilde weten. Kan iemand me wat info geven over dat 2.2 en 2.8ns gedoe.. wat maakt het uit welke je hebt ?
en als tweede: ik kom standaard niet hoger als 340/825 kan ik de grens verleggen door voltage te veranderen ? zo ja, wat zijn de risico's met een standaard cooler?
Bij Voorbaat Dank
en als tweede: ik kom standaard niet hoger als 340/825 kan ik de grens verleggen door voltage te veranderen ? zo ja, wat zijn de risico's met een standaard cooler?
Bij Voorbaat Dank
2.2 is sneller en dus verder over te klokken soms dan 2,8 maar soms ook niet enz. is al zo vaak uitgelegd dus nog ff beter zoeken...
en mijn kloksnelheid komt nog lager dan jouwes terwijl ik al hoge volt heb dus niet zeuren
en mijn kloksnelheid komt nog lager dan jouwes terwijl ik al hoge volt heb dus niet zeuren
Facts don't care about your feelings
Dat klopt... Als je het ervaringen topic over je moederbord ff had gechecked kon je dit van te voren al weten. Mede hierdoor heb ik voor een nv5 gekozenVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 19:28:
probleem
Nforce 3 250bg MSI K8N platinum
Zalman cooler op de Amd64 3000+
Als ik mijn 6800le wil instaleren met een Zalman cooler,zit dit de cooler in de weg v/d CPU, er is geen plaats.De CPU cooler zit te dicht op het AGP slot
Wel,zal dan toch voor de Artic moeten gaan.
Bij een Via chipset mobo zit de CPU veel hoger,geen probleem dus.
Tis maar dat je het weet.
Mijn 6800le draait op 3dmark 05 met 8 pipes 2760.
Mod naar 12 geeft een fluittoon op mijn onboard audiochip?!
Terug naar 8 pipes en de fluitttoon is weg.
Is er iemand die dezelfde config heeft met het zelfde probleem????
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Verwijderd
Daar kan ik me nix bij voorstellenje kan het vergelijken met een 120mm fan die op 7 volt draait, teminste bij mijn systeem maken de kaart en die fan ongeveer even veel lawaai
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 22:41 ]
Verwijderd
De laatste drie dagen al drie man die met een omgedraaide molex maar de helft van hun normale scores haalden, misschien ben jij de vierdeVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 21:33:
Omg wat hier gebeurd is echt niet normaal!!!
Ik heb vandaag een XFX6800LE gekocht maar wat blijkt als ik 3dmark draai
ik haal maar 1642 3dmarks op alles standaart en de nieuwste drivers gedownload, wat is er dan in godsnaam mis met mijn kaart????![]()
Ik hoor veel dingen over 1.4 en 1.2 volt, maar wat is het beste om te OCen en hoe verander je je voltage?
Ik heb een vrij uniek “probleem” met mijn Geforce 6800LE (xfx – 16x1,6vp, 360Mhz core 800Mhz mem – geen artifacts). Om een of andere vage reden is mijn single texturing fill rate stukken lager op bepaalde resoluties (en daarmee ook de algehele performance):
1024x768 (15792) 3dmark2k1
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8184521
1152x864 (18242) 3dmark2k1 (verdubbeling van single texture fill rate)
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8198415
Het is nogal een verschil. Echt een grote ramp is het niet omdat juist mijn twee favoriete resolutiestanden wel een goede fill rate hebben. Maar echt een logische verklaring kan ik er ook niet voor geven (3Dmark 2k3@1152x864 = 9600, @1024x768=8500).
Aan Sjah:
Ik heb ook een chieftec 360W voeding en had dezelfde symptomen als jij. En in mijn geval lag het dus wel aan de voeding. Met name aan de te zwakke 12V lijn. Vergeet niet dat je P4, je LE, je harde schijven, DVD en casefans allemaal de 12V lijn gebruiken – dus een hoge ampere op die lijn is cruciaal (en al helemaal als je je P4 en LE gaat overklokken). Ik heb mijn P4 moeten terugklokken naar de standaard waarden (wat niet eens zo’n performance hit gaf) om het geheel stabiel te laten lopen (Ik heb trouwens wel een prescott, wat nogal veel watt slurpt -104W)
Het is nogal een verschil. Echt een grote ramp is het niet omdat juist mijn twee favoriete resolutiestanden wel een goede fill rate hebben. Maar echt een logische verklaring kan ik er ook niet voor geven (3Dmark 2k3@1152x864 = 9600, @1024x768=8500).
Aan Sjah:
Ik heb ook een chieftec 360W voeding en had dezelfde symptomen als jij. En in mijn geval lag het dus wel aan de voeding. Met name aan de te zwakke 12V lijn. Vergeet niet dat je P4, je LE, je harde schijven, DVD en casefans allemaal de 12V lijn gebruiken – dus een hoge ampere op die lijn is cruciaal (en al helemaal als je je P4 en LE gaat overklokken). Ik heb mijn P4 moeten terugklokken naar de standaard waarden (wat niet eens zo’n performance hit gaf) om het geheel stabiel te laten lopen (Ik heb trouwens wel een prescott, wat nogal veel watt slurpt -104W)
Verwijderd
Dit mag misschien erg noob klinkenVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 22:41:
[...]
De laatste drie dagen al drie man die met een omgedraaide molex maar de helft van hun normale scores haalden, misschien ben jij de vierde
Ow, over voedingen/koeling gesproken:
in principe is het niet aan te raden om je VGA-kaart aan te sluiten op een molex die wordt gedeeld met een HDD/CD/DVD-drive. Sterker nog; probeer vanaf je voeding een kabel te zoeken die "apart" uit de voeding komt en maar 1 stekker heeft. Dan weet je namelijk zeker (mits je voeding sterk genoeg is voor je hele systeem), dat die kabel ook daadwerkelijk goede voltages levert.
Dan voor de mensen zonder extra case-fans: zeker 2 fans in je PC zetten als je een kaart als een 5950 of hoger (dus ook een 6800) erin zet, een flinke CPU aan boord hebt (zoals een 2500+ of P4-3.2) en dan ook nog 1 of meerdere HDD's. Een gemiddelde voeding blaast namelijk weinig lucht naar buiten UIT DE KAST; meestal alleen zijn eigen lucht.
Verder, passieve/andere koeling voor je VGA; een Zalman past in het algemeen wel in de huidige kasten/mobo's, maar in sommige vage gevallen kom je in de knel met je CPU-koeler. De NV5 (voor de 6800-serie) is een goed alternatief aangezien je dan een PCI-slot moet missen maar niet richting je CPU aan het bouwen bent.
En als laatste: het gebrabbel over "is mijn voeding wel sterk genoeg?" Als je een systeem hebt met 2 HDD's, 1 of meerdere CD-drives, een P4, AMD XP of AMD 64 en dan ook een 6800-serie erin wil zetten: ga ervanuit dat je 300/320W voeding het net trekt, maar investeer alsjeblieft in een gerenommeerde 400/500W voeding (een beetje CPU trekt alleen al tussen de 70 en 110W afhankelijk van wat je aan het doen bent).
Lees ook ff: Welke voeding heb ik nodig? Deel 6
in principe is het niet aan te raden om je VGA-kaart aan te sluiten op een molex die wordt gedeeld met een HDD/CD/DVD-drive. Sterker nog; probeer vanaf je voeding een kabel te zoeken die "apart" uit de voeding komt en maar 1 stekker heeft. Dan weet je namelijk zeker (mits je voeding sterk genoeg is voor je hele systeem), dat die kabel ook daadwerkelijk goede voltages levert.
Dan voor de mensen zonder extra case-fans: zeker 2 fans in je PC zetten als je een kaart als een 5950 of hoger (dus ook een 6800) erin zet, een flinke CPU aan boord hebt (zoals een 2500+ of P4-3.2) en dan ook nog 1 of meerdere HDD's. Een gemiddelde voeding blaast namelijk weinig lucht naar buiten UIT DE KAST; meestal alleen zijn eigen lucht.
Verder, passieve/andere koeling voor je VGA; een Zalman past in het algemeen wel in de huidige kasten/mobo's, maar in sommige vage gevallen kom je in de knel met je CPU-koeler. De NV5 (voor de 6800-serie) is een goed alternatief aangezien je dan een PCI-slot moet missen maar niet richting je CPU aan het bouwen bent.
En als laatste: het gebrabbel over "is mijn voeding wel sterk genoeg?" Als je een systeem hebt met 2 HDD's, 1 of meerdere CD-drives, een P4, AMD XP of AMD 64 en dan ook een 6800-serie erin wil zetten: ga ervanuit dat je 300/320W voeding het net trekt, maar investeer alsjeblieft in een gerenommeerde 400/500W voeding (een beetje CPU trekt alleen al tussen de 70 en 110W afhankelijk van wat je aan het doen bent).
Lees ook ff: Welke voeding heb ik nodig? Deel 6
offtopic:
Bovenstaande is allemaal basis-kennis; vooral als je in een vga-mod-topic bezig bent, dacht ik zo...
Bovenstaande is allemaal basis-kennis; vooral als je in een vga-mod-topic bezig bent, dacht ik zo...

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 05-11-2004 23:46 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Erg vreemd probleem. Heb zo geen oplossing voor je. Wat ik je wel kan vertellen is het volgende. Mem is de bepalende faktor bij singel texture fill rate. Zo heeft het hoger zetten van je core relatief weinig effect op singel texture fill rate. Verhoog je vervolgens ook je mem, dan schiet de single texture fill rate de lucht in. Mem is hierdoor dan ook de bottleneck bij het hoger krijgen van single texture fill rate. Wellicht dat je probleem met het 6800le mem te maken heeft.Scimitair schreef op 05 november 2004 @ 22:56:
Ik heb een vrij uniek “probleem” met mijn Geforce 6800LE (xfx – 16x1,6vp, 360Mhz core 800Mhz mem – geen artifacts). Om een of andere vage reden is mijn single texturing fill rate stukken lager op bepaalde resoluties (en daarmee ook de algehele performance):
Hoop dat je er wat aan hebt. Succes
Verwijderd
Bleh, domme vraag maar kan antwoord niet vinden...
Als je bios opslaat in nibitor.. hoe zorg je ervoor dat die .rom file ook echt gebruikt word?
... kwil graag de "3d" (gpu neem ik aan) op 1.2 volt zetten op stock cooler zodat ik verder kan oc'en.. riskant ?

Fill/texture is voornamelijk afhankelijk van de snelheid waarmee het in/uit het geheugen van je VGA-kaart kan worden geladen. Inderdaad; core heeft er dus weinig mee te maken. Stom gezegd; eigenlijk zou je een 6800LE al moeten voorzien van 1.6ns geheugen vanwege de "beperkte 128Mb"...Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 23:46:
[...]
Erg vreemd probleem. Heb zo geen oplossing voor je. Wat ik je wel kan vertellen is het volgende. Mem is de bepalende faktor bij singel texture fill rate. Zo heeft het hoger zetten van je core relatief weinig effect op singel texture fill rate. Verhoog je vervolgens ook je mem, dan schiet de single texture fill rate de lucht in. Mem is hiermee dan ook de bottleneck bij het hoger krijgen van single texture fill rate. Wellicht dat je probleem met het 6800le mem te maken heeft.
Hoop dat je er wat aan hebt. Succes
BIOS weer flashen??Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 23:48:
Bleh, domme vraag maar kan antwoord niet vinden...Als je bios opslaat in nibitor.. hoe zorg je ervoor dat die .rom file ook echt gebruikt word?
... kwil graag de "3d" (gpu neem ik aan) op 1.2 volt zetten op stock cooler zodat ik verder kan oc'en.. riskant ?

1.2V doet weinig aan je core/stock cooler. Pas bij hogere voltages kan je wel eens in de trubbels komen. Neem aan dat je je stock er al af had gehaald, bijgeschuurd en voorzien van Arctic Silver (zoals meerderen in dit topic)?
Ow, zowel voor 2D als 3D heb je je GPU (GRAPHICAL processing unit) nodig . Tenzij je een hele speciale 6800LE hebt met 2 cores??

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 05-11-2004 23:50 ]
Verwijderd
Dat zou idd verklaren waarom hogere mem snelheden zo een effect hebben op single texture fill rate: snellere mem settings = snellere processing van data = sneller kunnen inladen van data (mits het in laden zelf geen bottleneck is).MAX3400 schreef op 05 november 2004 @ 23:48:
[...]
Fill/texture is voornamelijk afhankelijk van de snelheid waarmee het in/uit het geheugen van je VGA-kaart kan worden geladen. Inderdaad; core heeft er dus weinig mee te maken. Stom gezegd; eigenlijk zou je een 6800LE al moeten voorzien van 1.6ns geheugen vanwege de "beperkte 128Mb"...
[...]
BIOS weer flashen??![]()
1.2V doet weinig aan je core/stock cooler. Pas bij hogere voltages kan je wel eens in de trubbels komen. Neem aan dat je je stock er al af had gehaald, bijgeschuurd en voorzien van Arctic Silver (zoals meerderen in dit topic)?
Verwijderd
Bedankt voor je hulp, en nee ik heb niks aan me cooler gedaanMAX3400 schreef op 05 november 2004 @ 23:48:
[...]
Fill/texture is voornamelijk afhankelijk van de snelheid waarmee het in/uit het geheugen van je VGA-kaart kan worden geladen. Inderdaad; core heeft er dus weinig mee te maken. Stom gezegd; eigenlijk zou je een 6800LE al moeten voorzien van 1.6ns geheugen vanwege de "beperkte 128Mb"...
[...]
BIOS weer flashen??![]()
Ow, zowel voor 2D als 3D heb je je GPU (GRAPHICAL processing unit) nodig . Tenzij je een hele speciale 6800LE hebt met 2 cores??
Dat zou ik dus maar wel doen; scheelt je (afhankelijk van de airflow in je kast) tussen de 5 en 10 graden continue.Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 23:52:
[...]
Bedankt voor je hulp, en nee ik heb niks aan me cooler gedaan
Verwijderd
Jah maar dan ben ik bang dat me garantie verloopt... dat ze het dus merke datk cooler eraf heb gehaalt >.>MAX3400 schreef op 05 november 2004 @ 23:56:
[...]
Dat zou ik dus maar wel doen; scheelt je (afhankelijk van de airflow in je kast) tussen de 5 en 10 graden continue.
GRrrr is er ergens een guide ofzo te vinde over dat DOS flashe
omg @ rivatuner staat er 0 bij core vid

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 00:17 ]
Als ik ergens bang voor ben is het wel dat m'n kaartje kapot gaat
Dus toch even een noob vraag: Via rivatuner kom ik als maximale overclock op 375 en 875, tenminste dat zeggen de uiteindes van de blauwe balkjes. Via eigenschappen beeldscherm -> geavanceerd -> enzovoort dus via windows dan detecteert ie 367 en 841.
Betekent dit nou dat ik ongestoord tot die waardes kan gaan, zonder kans te lopen dat m'n kaart kapot gaat?? 841 loopt het geheugen al een tijdje en stressed komt de temp op max 46. Maar de core heb ik nu met stressed 330Mhz al 71gr gehaald.
Voor de goede orde: Gaat om de XFX 6800LE met de originele Bios dus 1,1v, 2,8ns geheugen, met 66.81 drivers en RT15.2 en originele koeler erop. Heb nu 9650 (330 en 841) in 03, maar als ik het goed begrijp moet het dan met 1,4v (icm andere bios?) en arctic NV5 toch naar de 12000 kunnen
Of zijn deze vragen te n00bish
Betekent dit nou dat ik ongestoord tot die waardes kan gaan, zonder kans te lopen dat m'n kaart kapot gaat?? 841 loopt het geheugen al een tijdje en stressed komt de temp op max 46. Maar de core heb ik nu met stressed 330Mhz al 71gr gehaald.
Voor de goede orde: Gaat om de XFX 6800LE met de originele Bios dus 1,1v, 2,8ns geheugen, met 66.81 drivers en RT15.2 en originele koeler erop. Heb nu 9650 (330 en 841) in 03, maar als ik het goed begrijp moet het dan met 1,4v (icm andere bios?) en arctic NV5 toch naar de 12000 kunnen
pepernooot
Hehe, jij niet nee, ik moet deze gatenkaas echt ff schrapen...Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 16:33:
[...]
Net per ongelijk mijn tweede HD opgeblazen. Was aan het werk met comp aan, luchtstroom testen. Kortsluiting veroorzaakt. Voordeel is wel dat ik deze disk nu niet meer hoef te defragmenteren
![]()
W00t!!! iemand kijkt nog naar m'n pollsMadMarky schreef op 05 november 2004 @ 17:35:
[...]
Doe es een gok?
Zie de polls eerder in het topic, 350Mhz core is heel normaal op standaard voltage...
Huh? Hmm, gaar. Eerst was het 320, toen 300, nu 350noreaga schreef op 05 november 2004 @ 19:54:
PS: Die retailversie heeft inderdaad 2.8ns geheugen en is een v1.1, mijn oem versie is 1.0. Wat me ook opviel is dat de core standaard op 350 ipv 300 loopt.
66.72 al geprobeerd? (dat was het nummer tochklaasvs31 schreef op 05 november 2004 @ 20:49:
Nog een vraag, of eigenlijk een probleem:
Met de 66,81 drivers doet om een of andere vage reden mijn wireless netwerk kaart het niet meer, hij probeert de hele tijd te zoeken naar mijn router, en als ie een keer verbinding heeft is de verbinding heel slecht en kan ik niet het internet op.
Met de standaard Nvidia drivers (61.77) doet mijn netwerkkaart het gewoon wel weer goed. Het is trouwens een US robotics 54mbps kaart.
Beetje vreemd allemaal.
Welke drivers kan ik het beste uitproberen in plaats van de 66,81?
Specs:
Asus K8VSE deluxe
AMd 64 3000+ (boxed cooler)
Eehm, misschien de .ROM IN de kaart flashen met nvflashVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 23:48:
Bleh, domme vraag maar kan antwoord niet vinden...Als je bios opslaat in nibitor.. hoe zorg je ervoor dat die .rom file ook echt gebruikt word?
Neu, niet bijgeschuurd, liever NV5 drop gemieterdMAX3400 schreef op 05 november 2004 @ 23:48:
1.2V doet weinig aan je core/stock cooler. Pas bij hogere voltages kan je wel eens in de trubbels komen. Neem aan dat je je stock er al af had gehaald, bijgeschuurd en voorzien van Arctic Silver (zoals meerderen in dit topic)?(
Search topic hoe stel je RT in dattie je VCore laat zien, niet je VID
Zo...pfff weer ff bijgewerkt. Was ff offline zeg he (PC ligt over de hele vloer hier atm, draait wel
[ Voor 6% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-11-2004 01:11 ]
Welke driverversie? Gebruik je 66.81 uit de startpost?Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 22:15:
Ik heb bizar veel artefacts in 3dmark05... onafhankelijk van het aantal pipes open. 8x1; 4vp - 300/700 zuigt ontzettend. Als ik de andere pipes aanzet wodt ie wel beter! WTF is dat? 3dmark03 en UT03 doen het perfectie.
Ik heb deze kaart gekocht om eens bruut te overclocken, en om voor relatief weinig geld een snelle kaart te hebben. Garantie zal me worst wezen. Maak dus effe een afweging wat je nu wilt met je kaartVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 23:59:
[...]
Jah maar dan ben ik bang dat me garantie verloopt... dat ze het dus merke datk cooler eraf heb gehaalt >.>
Google is je vriend (4e hit)GRrrr is er ergens een guide ofzo te vinde over dat DOS flashe
Als je die waardes na de test kunt instellen, wil het zeggen dat er in de test geen onvolkomenheden zijn gevonden en dat het vrijwel zeker werkt. De enige manier om erachter te komen is testen. Krijg je artifacts dan staat je mem toch iets te hoog, krijg je een vertekend beeld dan is het je core, crasht ie dan is het waarschijnlijk de warmte.dinkelover schreef op 06 november 2004 @ 00:28:
Jouw woorden zijn mijn woorden
Idd, op 360/878 haalde ik 10227. Oftewel, voor diegene die nog twijfelen en net zo noobish zijn als ik: voor 199 euro kun je met beetje geluk 10000 puntjes halen

Ik moet zeggen, wat is overklokken toch verslavend, nu begrijp ik wat jullie allemaal bezielt
Nu komt de tijd van inhouden

pepernooot
Verwijderd
idd ^^ overclocken IS verslavend.. heb tot nu toe alleen cpu oc'ed (2800+ baarton 300 mhz oc'ed) dat was al leuk.. maar dit is gewoon geweldig
kwas zelfs van plan om een fx 5200 te kope en oc'en en aan me neefje geven XD /me @ bezeten 
[EDIT: kheb net me bios geflashed, 1.2 volt erdoor heen stock cooling, 370/828 draait hij... (8 pipes 6 shaders) na 3dmark 03.. haalde ik 7902... De temp ? Normaal is het 62 @ idle... nu 54 ... niet gethrotteld...Vaag ? of Vaag
hmmm als je nv5 op je kaart gooid is het alleen schroefwerk ? Toch geen koelpasta gedoe he ? =x
[EDIT: kheb net me bios geflashed, 1.2 volt erdoor heen stock cooling, 370/828 draait hij... (8 pipes 6 shaders) na 3dmark 03.. haalde ik 7902... De temp ? Normaal is het 62 @ idle... nu 54 ... niet gethrotteld...Vaag ? of Vaag

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 04:49 ]
Verwijderd
Mijn eerste oc en benchmark 3dmark '03:
spec:
2200@1700Mhz
A7N8X-E Deluxe
1024 PC400 Ram
XFX 6800LE 12x1, 6, 2.2 @ 425 / 850
score: 9910
XFX 6800LE 16x1, 6, 2.2 @ 425 / 850
score: 10485 (Wel veel artifacts)
Best lekker toch voor me eerste oc ?
Jammer dat die 4 pipeline echt kapot is
spec:
2200@1700Mhz
A7N8X-E Deluxe
1024 PC400 Ram
Verwijderd
nice
op hoeveel volt heb je hem staan ?
Heren, http://atro.nl//product_info.php?products_id=4547 Dit is toch de juiste he?
Heren, http://atro.nl//product_info.php?products_id=4547 Dit is toch de juiste he?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 05:09 ]
Ok, had ze uitgezet, 't probleem bleef. De 370 en memory kwamen uiteraard allemaal door de test heen,, en nogmaals alle games werken goed op 370/850 behalve nu dus Athens en Men of Valor demo. De temp. zijn lager dan bij 3Dmark, de graphics zijn minder mooi, en hij crasht al vaak in de introscreen. Prima, MAAR waarom doet die dat niet bij al die andere games??noreaga schreef op 05 november 2004 @ 21:09:
Misschien toch ff pipes, vp uitzetten. Passed ie trouwens bij het overklokken in RT de test wel ervanuitgaande dat je disableinternalclocktest niet aangevinkt hebt staan?
Had je die symptomen ook bij elke game of maar bij 1 a 2? Ik vind de 12V lijn niet echt slecht , komt nooit onder 12V, en heb jij die 80€ dualfan Chieftec of die van 50, kan ook nogal uitmaken?Maar goed, ik zal eens met P4 op 1.8terugzetten kijken wat die doet.Aan Sjah:
[edit] terugzetten van 2.66 naar 1.8 helpt ook niet. De 12Volt in mbm geeft 11.98 als ik in de game zit. Wil best een nieuwe voeding halen, als ik weet dat dat het zeker is.
[ Voor 49% gewijzigd door Sjah op 06-11-2004 08:23 ]
+Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 02:59:
EDIT: kheb net me bios geflashed, 1.2 volt erdoor heen stock cooling, 370/828 draait hij... (8 pipes 6 shaders) na 3dmark 03.. haalde ik 7902... De temp ? Normaal is het 62 @ idle... nu 54 ... niet gethrotteld...Vaag ? of Vaaghmmm als je nv5 op je kaart gooid is het alleen schroefwerk ? Toch geen koelpasta gedoe he ? =x
Yup, that's the one. Zou maar snel bestellen, ze hadden er afgelopen weer weer flink van op voorraad (na 3 weken niks te hebben gehad).Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 04:45:
En jawel...chippies + koeler = PASTA!! PASTA!! wooooooh PASTA!! laalaaalalalaala
Wat ik bedoel is dus: ja. Zit er al bij btw, zelf heb ik tubetje AS5 mee laten komen, wat volgens mij in tegenstelling tot wat die Arctic Cooling guys zeide, prima werkt.
Overigens bleef mn OC ook eerst steken bij 375MHz @ stock @ 1.2, das nu 410
best ok, maar duidelijk dat je systeem limiterend is. Ik haal met 400/800, 12/6 al 10K 3DMark03 nl.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 04:41:
Mijn eerste oc en benchmark 3dmark '03:
spec:
2200@1700Mhz
A7N8X-E Deluxe
1024 PC400 Ram
@Sjah, misschien dat die games gewoon nog niet werken met de nieuwe drivers
Geen koelpasta?? lijkt me niet echt goed voor de koeling he, er zit ook gewoon koelpasta bij je nv5 hoor.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 02:59:
idd ^^ overclocken IS verslavend.. heb tot nu toe alleen cpu oc'ed (2800+ baarton 300 mhz oc'ed) dat was al leuk.. maar dit is gewoon geweldigkwas zelfs van plan om een fx 5200 te kope en oc'en en aan me neefje geven XD /me @ bezeten
[EDIT: kheb net me bios geflashed, 1.2 volt erdoor heen stock cooling, 370/828 draait hij... (8 pipes 6 shaders) na 3dmark 03.. haalde ik 7902... De temp ? Normaal is het 62 @ idle... nu 54 ... niet gethrotteld...Vaag ? of Vaaghmmm als je nv5 op je kaart gooid is het alleen schroefwerk ? Toch geen koelpasta gedoe he ? =x
Verwijderd
Ik heb die modular er anders geprobeerd in te zetten maar het lukte niet want hij ka er maar op 1 manier in, ik heb de nieuwste drivers, en blijft mn score steken op 1642 3darks05.
Ik ben gister tot 4 uur snachts wezen kloten maar ik ben er nog steeds niet achter wrm die zo laag presteerd
Ik heb net de 66.81 drivers geinstaleerd en lopt nu een stuk beter 2317 3dmarks05
.
Zou ik mn pipelines open kunnen zetten zonder dat ik er een andere koeling op moet zetten???
Ik ben gister tot 4 uur snachts wezen kloten maar ik ben er nog steeds niet achter wrm die zo laag presteerd
Ik heb net de 66.81 drivers geinstaleerd en lopt nu een stuk beter 2317 3dmarks05
Zou ik mn pipelines open kunnen zetten zonder dat ik er een andere koeling op moet zetten???
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 11:07 ]
Verwijderd
Je kan 16 pipelines draaien zonder koeling hoorVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 10:10:
Ik heb die modular er anders geprobeerd in te zetten maar het lukte niet want hij ka er maar op 1 manier in, ik heb de nieuwste drivers, en blijft mn score steken op 1642 3darks05.
Ik heb net de 66.81 drivers geinstaleerd en lopt nu een stuk beter 2317 3dmarks05.
Verwijderd
Misschien een beetje een noob question maar ik heb rivatuner gedownload maar ik weet in godsnaam niet hoe ik mn pipelines kan opengooien.
Weet iemand misshien een faq waar het in staat?
Weet iemand misshien een faq waar het in staat?
Verwijderd
Ik persoonlijk wil je graag helpen, alleen anderen zullen dit niet als een noob vraag zien maar meer als een iritante vraag omdat het al 900 keer is gevraagt in dit forum
. Open rivatuner check of je 15.2 hebt ga naar in het hokje "256-bit nv40,(A1,8x1,4vp)128 mb ddr" with 128 MB DDR" druk je op customize kies je het eerste hokje
(waar je een video kaart in ziet) ga dan naar het tab NVstrap driver onderaan "allow enabling hardware masked units" aanvinken dan op de customize knopje ernaast eerst Bit1 aanvinken en dan op ok drukken
dan loop je 12 pipes... (na reboot) run 3dmark als je artifacts krijg vink bit01 uit en vink bit02 aan... als je artifacts krijgt... jammer
dat word 8 pipes voor jou als je klaar bent bit11 en bit13 aanvinken en klaar
als je geen artifacts krijgt terwijl je bit01 opent of bit02... open ze dan bijde en zet een lach op je kop want je hebt geluk 
PS: na elke reboot check of er in dat hokje "256 bits enz enz..." ipv 8 x 1 staat 12 x 1 of 16 x 1 ... als je de laatste 2 "bits" staat er 6vp ook ernaast

PS: na elke reboot check of er in dat hokje "256 bits enz enz..." ipv 8 x 1 staat 12 x 1 of 16 x 1 ... als je de laatste 2 "bits" staat er 6vp ook ernaast
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 12:00 ]