Beste tweakers
Ik lees dit topic al een hele tijd, maar ik zit nu toch echt met een probleem waar ik niet uit kom.
Sinds ongeveer een maand heb ik een xfx 6800 LE 2.8 van paradigit. Sinds de laatste week(en) begint ie steeds vreemdere kuren te vertonen. Mijn probleem is namelijk dat tijdens het gamen na zon 15-30 min ineens mijn beeldscherm op standy by vliegt en dus een zwart scherm vertoond. Daarbij draait mijn pc echter door, dat wil zeggen de fans etc het geluid bijvoorbeeld stopt direct. Op het keyboard rammen heeft geen zin en leidt zelfs niet tot piepen van het mobo ofzo. Na een reset (wel eerst stroom af en erop) werkt hij echter weer alleen na enig gamen, dit maal veel korter hetzelfde verhaal. Windows geeft overigens geen foutmeldingen.
Ik heb had ik mijn kaart op 12.1/6 staan zonder hem over te clocken. (nu op default maar probleem blijft, met meerdere spellen zoals doom3 en ut)
Ik heb inmiddels memtest86 gedraait deze melde geen errors.
Ik heb mbm gedraait en voltages gecheckt tijdens 3dmark, ruim binnen de grenzen.
mijn specs: Windows xp pro, athlon 64 3000+(niet oc'ed), 350 w antec voeding welke standaard in de 3700 BQE zit, 2 maxtor schijven van 160 gig, 1024 mb ram twinmos(2x 512) en dan zon set of 2, en dus de xfx 6800 le @stock
temps gpu altijd onder de 60 onder load (orginele koeler)
temps cpu rond de veertig zalman 7000b cu
Ik begrijp er niks meer van heeft iemand nog enig idee of is mijn 6800 le gewoon verrot... en moet ik hem maar ruilen
alvast bedankt voor de reacties, Marvs
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 02-11-2004 17:35
]