Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dan moet je tot na het weekeind wachten, want dan kan ik weer verder gaan. Ik hoop ze dan zover af te hebben, dat er alleen nog de amp erin moet komen. of ik dat echt allemaal ga halen dit weekeind weet ik nog niet.Xander2000 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:29:
Nou ik ben alweer benieuwd naar je volgende update.
Ik hoop in ieder geval dat ik ze kan testen. Ik kan mijn nieuwe Parasound er in ieder geval aanhangen
Verwijderd
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Yep
De parasound doet het prima in de combo. Ik kan ze zelfs best hard zettenJT schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:11:
Ik denk die Parasound, 200w is denk ik toch een wat of 10 a 15 teveel geweest voor die dingen.
Maar er is dus idd iets fout gegaan. Doordat ik niet thuis heb kunnen werken zijn de dingen nogal scheef geworden
Maar goed. Ik kan wel al zeggen hoe het klinkt: erg goed eigenlijk! Er zit best een strakke bass in, en ook het hoog is erg goed en zuiver. Voor zo'n klein speakertje is het alles behalve slecht. Ik moet echter de curve nog eens opmeten.
Jammer dat hij scheef is gegaandeepspace schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:19:
[...]
Yep
[...]
De parasound doet het prima in de combo. Ik kan ze zelfs best hard zetten
Maar er is dus idd iets fout gegaan. Doordat ik niet thuis heb kunnen werken zijn de dingen nogal scheef geworden. Dat kan ik mijn ouders dus niet aandoen. Ik beschouw deze dus maar als testkastjes en zal de echte nog eens opnieuw maken. Mijn ouders krijgen een waardebon tot die tijd
.
Maar goed. Ik kan wel al zeggen hoe het klinkt: erg goed eigenlijk! Er zit best een strakke bass in, en ook het hoog is erg goed en zuiver. Voor zo'n klein speakertje is het alles behalve slecht. Ik moet echter de curve nog eens opmeten.
(B_FORCE ziet hier goeie pc speakers in, maar vind ze eigenlijk een beetje aan de dure kant daarvoor)
Dat ga ik denk ik wel doen jaB_FORCE schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:35:
Jammer dat hij scheef is gegaan, maaruhm maybe kan je je ouders iig wel al laten horen hoe het klint? Of is dat geen goed id?
Tja, het is goedkoper dan een 5.1 set, dus het valt op zich nog wel mee. Het gaat misschien ook niet zo hard en diep, maar het is wel zuiver en netjes(B_FORCE ziet hier goeie pc speakers in, maar vind ze eigenlijk een beetje aan de dure kant daarvoor)
zo'n 5.1 setje wil ik sowieso nietdeepspace schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:06:
[...]
Dat ga ik denk ik wel doen ja
[...]
Tja, het is goedkoper dan een 5.1 set, dus het valt op zich nog wel mee. Het gaat misschien ook niet zo hard en diep, maar het is wel zuiver en netjes
ik speel heel af en toe maar een spelletje, en voorderest audio. Maar het punt is dat mijn 'normale' hifi precies achter me staat, dat luisterd nogal vervelend. Daarom wil is dus iets hebebn wat nog wel redelijk te doen is.
Het wordt denk ik dan toch maar fftjes doorsparen voo deze dingetjes. Wat kost een redelijk versterkertje voor deze dingetjes?? (het liefst een beetje kompakt.)
[ Voor 20% gewijzigd door B_FORCE op 23-12-2004 21:17 ]
Met z'n allen 'Gainclones' maken!B_FORCE schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:13:
Wat kost een redelijk versterkertje voor deze dingetjes?? (het liefst een beetje kompakt.)
owjha tuurlijk dat ik daar niet eerde aan gedacht heb
[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 23-12-2004 21:35 ]

[click for lage image
Het blijft me toch verbazen hoe diep de bass is die eruit komt. Het is niet exteem veel, maar genoeg en clean. Als ik de boost op de amp aanzet is het veel te veel. En voor kamervolume is de kleine amp (zo'n 5W) meer dan zat!
[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 29-12-2004 15:42 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Is goed, dan zal ik je subjes eens lenen als superhoogetoonspeakersJT schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:43:
Mooi, als ik ooit nog is een feest geef, dan zal ik vragen of ik ze mag lenen voor de bas
Verwijderd
Tja, wijs jij maar is een speaker aan die net zo diep gaat als een TL, net zo strak klinkt als een TL en die kleiner isVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:37:
Sorry hoor maar dat ding is echt lomp groot geworden. En die amp moet je echt verwerken in de box van dit is erg onhandig. Verder leuk geprobeerd
Ecodan warmtepomp
Leuk geprobeerd? Je bent toch zijn opdrachtgever niet?Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:37:
Sorry hoor maar dat ding is echt lomp groot geworden. En die amp moet je echt verwerken in de box van dit is erg onhandig. Verder leuk geprobeerd
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Verwijderd
Zeg dan niks, zegVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:37:
Als je goed had gelezen zou je weten dat het nog helemaal niet af is, en de amps er nog ingezet gaan worden.
nog plannen om het boxje over te spuiten?
beetje zwart-grijs, metallic ofzo?
void main(){ printf("Hello tweakers!"); }
Hoe gaat het eigelijk met jouw sub (van 2 meter lang)?Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:37:
Sorry hoor maar dat ding is echt lomp groot geworden.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
die zitBarry|IA schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:44:
[...]
Hoe gaat het eigelijk met jouw sub (van 2 meter lang)?
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Verwijderd
Die heb ik alweer uit elkaar gehaald heb nu een raveland axx1212 subwoofer. Als je een beetje had opgelet had je dat wel geweten.
Sorry lord-vieux. Omdat ik van jouw wijsheid nog veel kan leren, zal ik in het vervolg beter opletten.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:02:
Als je een beetje had opgelet had je dat wel geweten.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
ach gedraag je nou niet als een klein kind en verziek z'n topic niet zo....Barry|IA schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:16:
[...]
Sorry lord-vieux. Omdat ik van jouw wijsheid nog veel kan leren, zal ik in het vervolg beter opletten.
Ga je trouwens nog pootjes onder je boxen maken?
Ik geloof dat ik rond deze tijd dit setje ook compleet wilde hebben...
Moet ik maar eens gauw aan beginnen...
* teacher heeft even wat anders "tussendoor"
Wise enough to play the fool
Ten eerste: dat ding wordt dus nog opnieuw gemaakt!
Ten tweede: de amp komt natuurlijk IN het kastje te zitten
Groot? Doe een beter voorstel, en zeur niet! Dat ding komt kwa diepgang niet veel minder diep dan je AXX1212, en dat in amper 3 liter! Ik ga toch nog dunner MDF gebruiken de volgende keer, dus dat wordt ie vanzelf al kleiner! Het ding is toch nog meer dan stijf zat!
Pootjes: nee, ik denk wat rubbertjes ofzo.
Afwerking: uiteindelijk zwart metallic
Maar teach, ziet er top uit!
deepspace maakte een kerstcadeau; ik maak hem gewoon voor "de leuk"....
I'll keep you posted!
Dat verstek zagen is nog best strak gedaan. Wat komt er voor drivergeweld aan?
Deze past er zeker niet in
[ Voor 30% gewijzigd door sphere op 12-03-2005 21:00 ]
Waarom is dat ding in godsnaam zo hoog? Kan me niet voorstellen dat je een voicecoil van 50 cm lang hebt ofzo....lijkt me niet echt stevig. Maar blijkbaar snap ik de caraudio nog niet helemaal niet.sphere schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 20:42:
Mooi zaagwerk teach, dit keer zelf, of weer je Hubo-connection
Dat verstek zagen is nog best strak gedaan. Wat komt er voor drivergeweld aan?
Deze past er zeker niet in
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 13-03-2005 22:11 ]
Weet ik het, dit ding is niet gebouwd voor kwaliteit denk ik, maar meer gebouwd om mee te pimpen:zimbab schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:10:
[...]
Waarom is dat ding in godsnaam zo hoog? Kan me niet voorstellen dat je een voicecoil van 50 cm lang hebt ofzo....lijkt me niet echt stevig. Maar blijkbaar snap ik de caraudio nog niet helemaal niet.
http://www.mtx.com/caraud...subwoofers/jackHammer.cfm
Weinig tijd helaas
langzaam maar gestaag... :deepspace schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:39:
Teacher is ook nog niet heel veel verder geloof ik (ze staan al we in de verf),
Verwijderd
maare ik heb altijd geleerd zuinig met m'n gereedschap om te gaan
dus zonde van die reformladder
Een updateje, net voor de vakantie

Kleur is antrasiet hamerslag geworden. Best mooi eigenlijk
Na de vakantie moet het dan eindelijk echt afkomen
Ben dus helemaal opnieuw begonnen. Dit keer van 15 mm multiplex. Het de TL is wat korter geworden om meer plek te hebben voor het ampje. Zal voor de diepgang niet zo heel veel schelen.
Zo was ie dus kaal:
[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 11-07-2005 21:38 ]