| THE RED BOX | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hoe is het allemaal is begonnen? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Niles en ik zijn al een tijd van plan om zelf een custom-case te gaan maken. Dit allemaal na het zien van verscheidene CiP's hier op GoT die wij supervet vonden. Nu hebben wij zelf al aan onze eigen cases geknutseld, maar dat waren maar kleine casemodjes, zoals een CCFL'tje, een paar LED-fannetjes en allemaal van zulke dingen. Dus nu dachten we, het is herfstvakantie dus dat zal wel een leuk project zijn om te gaan maken. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Wat willen we ermee bereiken? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Het is natuurlijk de bedoeling dat we een mooie zelfgemaakte case krijgen, maar ook dat we ervaring krijgen in het doe-het-zelfen, want dit is namelijk ons eerste grote project | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Wat voor kast moet het gaan worden? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Om een klein idee te geven wat het gaat worden,zal ik een kleine toelichting geven. Er komen ook nog foto's dus het zal al wel snel duidelijk worden. We hebben een frame van 35x35x35cm gemaakt van aluminium hoekprofielen. De bodemplaat en plaat waar het mobo tegenaan wordt bevestigd wordt traanplaat. Alle andere vlakken van de kubus worden plexiglas. En er komt een strook van aluminium gaas overheen waar de in- en outtakes en de drives inkomen. Dus we willen wel nog een gestealth idee er aan overhouden | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hardware | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Het is begonnen om een leuke case voor mijn oude Pentium 3 te maken. Het plan is nog steeds om die er in te doen, maar als ie echt goed gaat lukken, heel mss dan dat er mijn Pentium 4 in komt. • Intel Pentium 3 733MHz • Gigabyte GA-6WMM7 (Packard-Bell Houston 3+) • 320MB SDRAM • Quantum Fireball LCT 15GB • Ati Radeon 9200 128MB PCI (jajaja, PCI helaas geen AGP op dit mobootje) • Dan nog een CD-brandertje, LAN-kaartje, 56K-modempje en een voedinkje extra opmerking: Na de HCC-beurs (2004) kan hier wat verandering in komen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Het verloop (begonnen op 24-10-04) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
We zijn als echte "beginners" begonnen met wat simpels: de backplate. Dit hebben we uit een oude goedkope case verwijderd, want dit ding is altijd makkelijk om te gebruiken. ![]() We zijn dus begonnen met het schuren ervan, eerst met de schuurmachine... ![]() En later met de hand, voor de moelijk bereikbare hoekjes. ![]() Niles is lang met schuren bezig geweest, maar hij heeft een mooi staaltje werk afgeleverd voor de eerste keer. ![]() Na het schuren heeft Niles de bus primer gepakt en heeft als een echte paint-artist de backplate in de primer gezet. Zo heeft ie hem na de eerste laag nog even opgeschuurd en de 2e laag eroverheen gespoten. ![]() ![]() Na de tweede laag weer eventjes opgeschuurd en tijd voor de verf, ik vind zwart mooi maar ook praktisch omdat ik vind dat je er vrijwel iedere kleur bij kunt gebruiken, het kleurenschema is dan zwart-chroom/zilver-rood. ![]() Tijd voor de tweede laag zwarte verf. OEPS!!! Verkeerde spuitbus Niles. ![]() Ondertussen Niles met schuren en verfen bezig is, ben ik met de aluminium hoekprofielen bezig, eerst ff op maat zagen en de uiteinden onder een hoek van 45° zagen. Dan past het mooi tegen mekaar. ![]() Na een tijdje heb ik er toch eindelijk 12 van deze. ![]() Toch maar ff gekeken of alles netjes is, en we zijn tevreden, we denken ook zo, voor onze eerste poging. ![]() FF een nutteloze foto tussendoor, het afval, wat moet je toch met die driehoekjes ![]() Na veel geklooi met een handzaag ![]() Het idee van de bodemplaat. ![]() Nu ik wist dat we een decoupeerzaag tot ons beschikking hadden, moest ik hem toch even uitproberen op een stuk plexiglas. ![]() Niles wilde ff iets anders, te begrijpen na een paar uur schuren, dus was ie zo vrij geweest om even de blowholes voor de outtakes af te tekenen en uit te boren. ![]() En beide fans alvast vastgeschroefd om een idee te krijgen. SWEET!!! ![]() Ik ben maar eens verder gegaan met de hoekprofielen, de gaten aftekenen om de vlakken mee vast te kunnen zetten. ![]() Drie hoekprofielen, met gaten en al in de primer. ![]() Niles kreeg de smaak van het verfen te pakken en ontpopte zich tot een ware kunstenaar ![]() De hoekprofielen nogmaals, en op de achtergrond de backplate, en zwart deze keer ![]() Ook maar ff de pootjes op maat gezagen, iig een stukje lager maar net zo dat er een CCFL onder kan. Links voor en rechts na. ![]() De werkplaats | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Update 1 (25-10-04) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
We zijn inmiddels weer een nieuwe dag aan het klussen geweest en daarmee behoorlijk wat verder gekomen. Ondanks dat zijn we tussendoor nog een keer naar de bouwmarkt geweest en naar de Boris (= locale elektronicaboer). We hadden dus misschien nog ietsje verder kunnen zijn, maar geen spullen is geen klussen ![]() Een aantal van de spullen die we vandaag bij de Hornbach hebben gekocht, doucheslangen als 'sleeves' voor de voeding moeren om het aan de voeding te bevestigen. ![]() De opgeschuurde voedingbehuizing welke klaar is om in de grondverf gezet te worden ![]() Na het spuiten is dit het resultaat ![]() Het binnenwerk is ook ff onder handen genomen door er een rode LED-fan aan toe te voegen ![]() De fangrill die straks als een strook over het midden van de case komt, en tevens de drives (deels) stealth. ![]() Overzicht van de tot nu toe gemaakte en gekochte onderdelen. Een beetje een idee van hoe het er tot zover voor staat! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Update 2 (27-10-04) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vandaag weer aan het klussen geweest, en we zijn nu echt een stuk opgeschoten! Onder andere is vandaag gewerkt aan het afwerken van de hoekprofielen, zijn de plexiglazen platen van de nodige gaten voorzien en is een deel van de kast al 'geassembleerd' ![]() AriePaprika slaat vast wat gaatjes met een priem in het traanplaat zodat de gaatjes netjes geboord worden ![]() Wat oudere foto, maar toch maar ff erbij. De hoekprofielen zijn dubbel geprimed, en ff een mooie shot op het traanplaat met in de hoek nog wat plexiglas. ![]() Een idee van de opstelling zoals deze er straks uit moet komen te zien ![]() Gaten afgetekend in de voeding-behuizing waar straks de doucheslangen (als sleeves) opgeschroefd worden. ![]() Het idee, maar dan mét de doucheslangen er vast op, ziet er wel netjes uit (oke, de behuizing nog niet zo maar dat komt nog ![]() Omdat ze geen gatenzaag van 2,1 cm hadden en er ook geen metaal-boor bestaat van 2,1 cm moesten we het dus deels uitvuilen. AriePaprika is er lang mee bezig geweest en het was best een takke-herrie, maar het werkt ![]() Het resultaat, binnenkort komt de foto van de opnieuw gespoten behuizing wel. ![]() De verffoto's zijn hopelijk binnekort einde verhaal, het zwart begint te komen ![]() De onderkant! mét popnagels vastgezet en de mooi zwartgespoten hoekprofielen ![]() Weer een dimensie erbij ![]() Weer een opstelling van hoe het er uit moet komen te zien ![]() At last! Uit de plexiglazen plaat is de backplate gezagen en de folie is er af. Het geheel is al vast gepopt aan het frame ![]() En nog een shot van de andere kant. Vandaag verwachten we het casemod-spul binnen, en daar komen ook nog foto's van! ![]() De zijkant van de case, met de mobo backplate (welke nog een keer gespoten moet worden en dus er niet helemaal mooi uitziet ![]() De andere kant ook met mobo backplate. Overigens zit de backplate er nog gewoon 'los' in. Hij moet namelijk nog een keer naar de 'spuiterij' | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Update 3 (29-10-04) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() De spullen van Freezing Hardware zijn binnen. ![]() Het spuiten van de voedingsbehuizing is niet goed gelukt, dus kunnen alle lagen verf er weer af, van alles geprobeerd waaronder bovenstaande, maar uiteindelijk ging het het beste met een plamuurmesje. ![]() De voeding zit voor een deel weer in elkaar oa. in de goed gelukte kant van de behuizing. ![]() Niles ontdekt plots dat we wat zijn vergeten ![]() Het resultaat ![]() Alles weer in mekaar ![]() De andere kant. ![]() Detailfoto ![]() Gelukkig, we hebben een manier gevonden om de afstandshoudertjes op de traanplaat te krijgen. Dit is trouwens op een stuk afvalplaat geschroefd. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Update 4 (31-10-04) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Het mobo hangt er dan toch eindelijk in, sommige afstandshouders konden niet echt meer vastgedraaid worden maar gelukkig worden die een beetje geklemd doordat het mobo er tegenaan klemt vanwege de andere afstandshouders. ![]() En de andere kant. ![]() De rode gloed ( jaja het eerste rode zit er in ![]() En eentje recht van voren, daar sommige gaatjes zie je nog fel licht, maar daar kan ik wel mee leven. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Update 5 (3-11-04) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Niles zijn harddisk cooler paste niet dus heb ik me maar opgeofferd ![]() Voor en na het schuren. ![]() In de primer gezet, het zwarte komt bij een van de volgende updates. ![]() De ATX-stekker is te kort, dus hebben we er maar een stuk tussengezet ![]() Mmmmmmm ![]() Hetzelfde maar dan in het donker. ![]() De andere kant. ![]() Hetzelfde, maar dan in het donker. ![]() Nog een close-upje van de voeding zelf. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| De kosten (t/m 29-10-04) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Om een overzicht te geven van de gemaakte kosten van deze casemod (exclusief hardware, fans en andere meuk en ook het gebruikte gereedschap)
Deze lijst zal telkens bijgewerkt worden als er nieuwe onderdelen gekocht zijn | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Een update zal gedurende de komende dagen volgen... | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
/me bedankt AcouSE voor de toestemming
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 20:36 ]