[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.183 views sinds 30-01-2008

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

The Source schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:48:
[...]

Bron AMD zelf. Dit is idd de promo aktie die afloopt. Er komt weer een nieuwe, echter sluit die niet aan op deze en zodoende komt er een tijdelijke prijsverhoging. Heeft allemaal met budgetten te maken :)
Meh. Dan ga ik toch maar een A8N-SLI kopen en die iets later verkopen.als de DFI uit is (omdat ik graag zou overclocken)... Misschien interresant voor mensen die vrij goedkoop een A8N-SLI willen kopen? De DFI wordt normaal geshipt vanaf eind januari a begin februari, en dan kan je je SLI'tje kopen tegen drie kwart van de prijs ofzo (hij is tenslotte gloednieuw, bijna niet gebruikt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

casemodderpoel schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:40:
[...]

northbridge? nee, dit zit nog steeds op je mobo, dat stukje tussen die procs is de on-die hypertransport connectie tussen de 2 procs, plus een beetje logica om zonder tussenkomst van het mobo met elkaar te kunnen communiceren. :)
Met de komst van AMD64 is de northbridge in de chipset overbodig geworden, juist omdat deze naar de processor zelf is verplaatst. Men noemt het de Northbridge omdat het een geheugencontroller bevat, met nog wat extra functionaliteit. De chipset op je moederbord is dus in feite een "southbridge" met wat extra functionaliteit.

Hier is overigens te zien dat twee CPU's aangesloten kunnen worden op één northbridge, wat overeen komt met de enkele northbridge op de dual-core die.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34530/full.jpg

[edit]
Ik heb een iets hogere resolutie foto gevonden in pdf-formaat: *klik*

[ Voor 8% gewijzigd door silentsnow op 24-12-2004 01:18 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
[rml][Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 8[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 24-12-2004 16:12 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Meer dan 500 posts, dicht dus :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit stukje uit het PMG Beleid eens aandachtig door wat betreft het reageren in Grote topics.

Kortom: replies die buiten de boot vallen worden beloond met een note, mailtje of erger, afhankelijk van de staat van dienst van de gebruiker. Het is niet de bedoeling om achteloos een FAQ/zoek/basic vraag achter te laten dat op zich al geen topic waard is. Toon inzet, heb logica en researchvermogen, kom met een goed onderbouwd discussie / vraag en kom met argumenten.