Ik zorg er over het algemeen voor dat de code in een notepad venstertje past op 1024, als het daar niet te breed voor is vind ik het wel best eigenlijk.Bergen schreef op 26 oktober 2004 @ 03:48:
Wat is jullie mening over de grootte van functies? De standaard ANSI-grootte (?) van een terminal is 80x24 karakters en ik gebruik altijd anderhalf keer de grootte daarvan; 120x36 karakters. Als een regel breder dan 120 karakters wordt breek ik hem op in kleinere stukjes en als hij langer wordt dan 36 regels (exclusief het blokje commentaar boven de functie) vind ik per definitie dat de functie moet worden opgesplitst, tenzij 't gaat om een lap HTML of bijvoorbeeld assemblercode. Normaal gesproken komt dat de leesbaarheid alleen maar ten goede.
Mijn ervaring is dat de meeste mensen die mijn code lezen die resolutie of hoger draaien dus is het wel goed op die manier
Over functies, ik gebruik altijd heel wat functies aangezien ik nogal lui ben en dus veel wil hergebruiken
Maar het is ook wel om het overzichtelijk te houden ja, bij mij zijn functies ook zelden meer dan 40/50 regels.