Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

LI-ION heeft officieel geen geheugeneffect, maar stiekum toch wel een beetje, zeker daar waar het de 1e maal laden betreft.

14 uur is wel rijkelijk overdreven. De telefoon stopt uit zichzelf met laden, als hij klaar is met laden heeft het geen zin 'm langer ingeplugged te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104319

Een gsm-zaak raadde me een Bluetooth stick aan, is universeel (voor alle types) en kost ook de helft goedkoper dan een datakabel.

qua snelheid wel iets trager maar het mag niet teveel schelen..

ervaringen?

edit:
nou krijg ik vast veel verbale klappen omdat ik niet het hele topic heb doorgelezen O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 104319 op 03-11-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.Zero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04-2021
Verschijnselen van vermoeidheid B)
Nevermind...

[ Voor 86% gewijzigd door s.Zero op 03-11-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Anoniem: 104319 schreef op 03 november 2004 @ 20:54:
Een gsm-zaak raadde me een Bluetooth stick aan, is universeel (voor alle types) en kost ook de helft goedkoper dan een datakabel.

ervaringen?

edit:
nou krijg ik vast veel verbale klappen omdat ik niet het hele topic heb doorgelezen O-)
Het scheelt enorm veel. Even 20 mp3tjes over kopiëren met Bluetooth is een hel. Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets kost niet goedkoper. Iets IS de helft goedkoper of iets KOST minder.

Het is ook nog eens niet waar.. een datakabel heb je voor tussen de EUR 7,50 en EUR 15 (geen originele, maar dat maakt niet uit).
Haal dat 'iets' maar weg. Als je een MMC groter dan de meegeleverde 32Mb wilt gebruiken is bluetooth pure zelfkastijding.
edit:
Klopt, het staat er namelijk echt zeker 100 keer in zo langzamerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:00
ik heb sinds kort ook deze mooie telefoon, alleen weet ik niet wat de laatste firmware versie is... mijn telefoon heeft zelf 4.28, is dit de laatste versie? zo nee is het echt nodig om hem te laten upgraden en zo ja doen ze dat dan direct en krijg ik hem daarna terug of ben ik mijn telefoon een paar dagen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:11

janklp

FortyTwo Capital

ervaringen?

edit:
Je kunt het beste een immitatie kabel uit de sp voor 12,50 kopen

@ unex: 4.44 is de laatste

@ de generaal: langer doorladen heeft wel zin, dan begint de telefoon met het zogeheten druppelladen

[ Voor 10% gewijzigd door janklp op 03-11-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08-2023
Het is de vervanging voor mijn Nokia 8210, waar ik ook nog veel liefde voor koester (alleen batterijduur is er sinds kort op achteruit gegaan, vandaar de vervanging). Het liefst had ik een nieuwe 8210 gekocht, maar helaas wordt dit toestel niet gemaakt.
Je had natuurlijk ook een nieuwe batterij voor je 8210 kunnen kopen... :P

* SPV M3000 * 1Gb MiniSD * 512Mb MiniSD *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Januszjes schreef op 03 november 2004 @ 22:31:
@ de generaal: langer doorladen heeft wel zin, dan begint de telefoon met het zogeheten druppelladen
Druppelladen is niets meer dan vervangen van verdwenen lading. Een accu ontlaadt al uit zichzelf.

Je accu wordt niet 'voller' met druppelladen, hji wordt op hetzelfde niveau gehouden. Het is dus onzinnig om langer te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104319

Anoniem: 25556 schreef op 03 november 2004 @ 22:18:
[...]
Iets kost niet goedkoper. Iets IS de helft goedkoper of iets KOST minder.
Bedankt voor de technische info, maar wat een onwijs irritante wijsneuzerigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Braggus schreef op 03 november 2004 @ 22:49:
[...]

Je had natuurlijk ook een nieuwe batterij voor je 8210 kunnen kopen... :P
Ja, kon ook, maar met verlenging van abbo betaal ik €59 voor de 6230. Volgens mij betaal ik net zoveel voor een batterij. Enne als de telefoon later andere kuren gaat veroorzaken, dan is het sonde van het geld. Nu heb ik een geheel nieuwe telefoon. De nokia 8210 heeft meer dan 3 jaar dienst gedaan, mooie run zou ik zeggen.

Trouwens worden er nog batterijen gemakt voor de 8210? type: BLB-2, 3,6V ?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

FrankGuthrie schreef op 04 november 2004 @ 00:08:
[...]

Ja, kon ook, maar met verlenging van abbo betaal ik €59 voor de 6230. Volgens mij betaal ik net zoveel voor een batterij. Enne als de telefoon later andere kuren gaat veroorzaken, dan is het sonde van het geld. Nu heb ik een geheel nieuwe telefoon. De nokia 8210 heeft meer dan 3 jaar dienst gedaan, mooie run zou ik zeggen.

Trouwens worden er nog batterijen gemakt voor de 8210? type: BLB-2, 3,6V ?
Ik gok dat die er nog wel te krijgen zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Heb zelf mijn 8210 ook jaren gebruikt. Nu gebruikt mijn schoonvader hem, even een beetje schoongemaakt, ander frontje erop en klaar. Batterij is nog goed. Ik heb nog een stuk of 4 batterijen liggen van dat type... Nieuwe zijn ook nog verkrijgbaar. Ik gebruik ook nog een 8850 naast mijn 6230. De 8850 is nog in nieuwstaat en ik doe hem nooit weg. De 8850 gebruikt hetzelfde type batterij als de 8210.

[ Voor 24% gewijzigd door Braggus op 04-11-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Braggus schreef op 04 november 2004 @ 10:25:
Heb zelf mijn 8210 ook jaren gebruikt. Nu gebruikt mijn schoonvader hem, even een beetje schoongemaakt, ander frontje erop en klaar. Batterij is nog goed. Ik heb nog een stuk of 4 batterijen liggen van dat type... Nieuwe zijn ook nog verkrijgbaar. Ik gebruik ook nog een 8850 naast mijn 6230. De 8850 is nog in nieuwstaat en ik doe hem nooit weg. De 8850 gebruikt hetzelfde type batterij als de 8210.
Ik heb op ebay gezien voor €16

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&item=5728334617&tc=photo

Hij zegt dat het orginelen zijn, maar dat kan je nooit weten. Zal even kijken hoeveel deze batterijen in de winkel kosten.

Als ik dit even eerder had uitgezocht |:( Dan had ik mijn 8210 nog jaren kunnen gebruiken :(, wmah €59 is ook niks voor de 6230, maar denk dat ik hem te graag wou om dat iedereen hem heeft. Voor mij hoeft een telefoon alleen maar te bellen, lekker simpel. de Nokia 8210 is wat dat betret een stuk simpeler(kleiner en lichter, we gaan de verkeerde kant op met de grotere toestellen). De enige fucntie die ik gebruikte:
1. Bellen!!
2. Proefielen, om te switchen van normaal naar stil
3. Berichten versturen en lezen

De rest aan spelen en 'handige' functies werd niet gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door FrankGuthrie op 04-11-2004 13:45 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126003

Ik heb net een Bluetrek G2R headset (ebay) binnen gekregen alles werkt maar ik krijg de voicedialing niet aan de praat. Ik kan wel voicedialen als ik de toets op het toestel gebruik maar niet met de toets op de headset.

Waar kan dit aan liggen? Is iemand trouwens bekend met de G2R ik had een G2 besteld maar heb een G2R gekregen?

Iemand een idee? Moet ik wat aanpassen met profielen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4063

Zow, mijn 6230 is zojuist opgestuurd naar nokia.
Hijs kapot :(
Ik was gisteren aan het bellen, en bedacht me dat ik mijn wekker nog moest zetten.
Dus ik zet hem op de luidspreker, en zet mijn wekker ( van de telefoon ).
Toen zag ik dat Bluetooth nog aanstond en ging dus naar dat menu,
en zette het af... *poef* weg verbinding....
Niet meer aan de praat te krijgen. af en toe kreeg ik wel weer bereik, maar dat was van korte duur.
Zelfs bij het handmatig een provider kiezen, zie ik hooguit 1 of 2 providers.
Dus naar het Nokia Service Point hier in de buurt, en die sturen hem terug naar Nokia ter garantie ( had dat ding net 2 weken ).
Wel balen, maar gelukkig heb ik mijn oude nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Weet iemand een goedekope oplossing voor een bluetooth adapter?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

Anoniem: 4063 schreef op 04 november 2004 @ 14:11:
Ik was gisteren aan het bellen, en bedacht me dat ik mijn wekker nog moest zetten.
Niet meer aan de praat te krijgen. af en toe kreeg ik wel weer bereik, maar dat was van korte duur.
Dus naar het Nokia Service Point hier in de buurt, en die sturen hem terug naar Nokia ter garantie ( had dat ding net 2 weken ).
heey dit is gek.. ik had gisteren EXACT hetzelfde.. in Noord-Brabant (bij Eindhoven) T-Mobile .. ineens viel de verbinding weg.. heeft wel een kwartier ofzo geduurd.. tijdens een gesprek.. hup weg verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4063

Anoniem: 19902 schreef op 04 november 2004 @ 14:14:
[...]

heey dit is gek.. ik had gisteren EXACT hetzelfde.. in Noord-Brabant (bij Eindhoven) T-Mobile .. ineens viel de verbinding weg.. heeft wel een kwartier ofzo geduurd.. tijdens een gesprek.. hup weg verbinding..
Doet ie het nu weer wel? Want die van mij is dus echt officieel d00d.
Zelfs bij het service point wisten ze er geen raad mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
ik heb een probleem, ik kan niet meer bij mijn berichten in de inbox komen... ik krijg dan de melding 'SIM-kaart niet gereed'..... wat kan ik hier aan doen? eerst was dit nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 19:49

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 4063 schreef op 04 november 2004 @ 14:11:
Ik had dus ongeveer hetzelfde.. Binnen een week had ik de hele tijd (bijna) geen bereik meer, terwijl ik met dezelfde simkaart in mijn ouwe 6510 vol bereik had. Ook mee teruggegaan en in de winkel had ie uiteraard wel weer constant bereik.. Ding toch opgestuurd en na bijna 3 weken kreeg ik de telefoon terug... Controllerboard (of zoiets) was vervangen. Althans, dit vertelde die vrouw in de winkel..
Toen ik de telefoon inleverde zei ze dat ik de telefoon ongeveer een weekje kwijt zou zijn. Na 1,5 week eens gebeld, niks.. Flink pissig geworden dat het belachelijk was dat het zo lang moest duren voor een telefoon van ruim €400,- en daar kwam ook nog bij dat ik de telefoon nog geen week in bezit had. Paar dagen later weer gebeld, weer pissig gedaan, telefoon nog niet terug.. 3 dagen later belde ze op dat mijn telefoon terug was en dat dat onderdeel vervangen was.. Blijkbaar verandert het IMEI-nr. hierdoor ook, want ik had dus ineens een compleet ander IMEI-nummer (of dat ze me toch een nieuwe telefoon hebben gegeven..).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111533

Anoniem: 126003 schreef op 04 november 2004 @ 14:08:
Ik heb net een Bluetrek G2R headset (ebay) binnen gekregen alles werkt maar ik krijg de voicedialing niet aan de praat. Ik kan wel voicedialen als ik de toets op het toestel gebruik maar niet met de toets op de headset.

Waar kan dit aan liggen? Is iemand trouwens bekend met de G2R ik had een G2 besteld maar heb een G2R gekregen?

Ik weet niet of er verschil zit tussen een g2 of een g2r, maar bij mij doet voice dailing het perfect. Als ie is gepaard moet je 1 keer op de knop drukken, dan hoor je een paar hoge toontjes en dan inspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115664

FlipFluitketel schreef op 04 november 2004 @ 17:49:
[...]

Ik had dus ongeveer hetzelfde.. Binnen een week had ik de hele tijd (bijna) geen bereik meer, terwijl ik met dezelfde simkaart in mijn ouwe 6510 vol bereik had. Ook mee teruggegaan en in de winkel had ie uiteraard wel weer constant bereik.. Ding toch opgestuurd en na bijna 3 weken kreeg ik de telefoon terug... Controllerboard (of zoiets) was vervangen. Althans, dit vertelde die vrouw in de winkel..
Toen ik de telefoon inleverde zei ze dat ik de telefoon ongeveer een weekje kwijt zou zijn. Na 1,5 week eens gebeld, niks.. Flink pissig geworden dat het belachelijk was dat het zo lang moest duren voor een telefoon van ruim €400,- en daar kwam ook nog bij dat ik de telefoon nog geen week in bezit had. Paar dagen later weer gebeld, weer pissig gedaan, telefoon nog niet terug.. 3 dagen later belde ze op dat mijn telefoon terug was en dat dat onderdeel vervangen was.. Blijkbaar verandert het IMEI-nr. hierdoor ook, want ik had dus ineens een compleet ander IMEI-nummer (of dat ze me toch een nieuwe telefoon hebben gegeven..).
Daar zow ik als ik jouw was gelijkt mee naar de winkel gaan, dat het IMEI nummer veranderd is,hebben wij ook problemen mee gehad. We hebben laten maken. Was die naar een tijd weer kapot. Kwamen we er achter dat er een ander IMEI nummer op zat, dus ze wouden hem niet maken. Waarschijnlijk is die bij het bedrijf al verwisseld. Na een beetje seuren en vloeken hebben ze hem tog gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ander Imei nummer betekend dacht ik ook een ander toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128053

ik heb mijn nokia 6230 nog niet al te lang en heb even een paar vraagjes..misschien zijn ze in de voorgaande posts ook al beantwoord, maar anders moet ik zoveel pagina's doorleze daarom doe ik het even zo:

- hoe kan ik avi, mpeg enz bestandjes converteren naar "goede
kwaliteit" .3gp?? (met Nokia MultiMedia Converter 2.0 weet ik,
maar bij mij wordt de kwaliteit, van zowel het geluid als het beeld stukken minder!! klopt dit, of doe ik gewoon iets fout? Want die filmpies van nokia die er standaard op zitten zijn als .3gp van best goede kwaliteit en zijn niet zo groot, ong 0,5MB)

- ik heb een 256mb takems MMC kaart, als ik bijvoorbeeld een
aflevering van MTV Punk'D (ong 150mb) zou kunnen comprimeren, hoeveel mb wordt dan deze als .3gp??

- kan ik een .3gp filmpje ook doorspoelen met mijn nokia??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Doorspoelen kan niet, 150 mb filmpje zal niet erg groot worden. Past dik op je geheugenkaart maar moet je anders met de convertor maar even proberen. Ik neem aan dat je die op je pc hebt als je erover kan oordelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb nog een vraag openstaan.. Ik heb berichten van mn 6610 gebackupt naar PC, nu wil ik ze versturen naar mn 6230 maar na 3 seconden geeft ie "The connection to the phone was lost" aan.. De rest aan transfers gaat wel prima.. Iemand ideeën? Ik gebruik PC Suite trouwens.. Firmware 4.28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik zit even met een irritant iets:

Als ik gebeld word dan staat er bij de linker toets: opties, bij de middelste luidspreker en bij de 3e toets stil. Maar als ik gebeld wordt staat er bij de rechter toets niet altijd stil maar ook vaak weiger. Dat is erg irritant omdat als ik op weiger druk mensen meteen worden doorgewezen naar de voicemail. Dan horen ze dus dat de telefoon niet vaak genoeg is overgegaan en zo dat ze geblockt worden.

Wanneer je daarentegen op stil drukt dan wordt de beller niet opgehangen alleen hoor je dan zelf de beltoon niet meer en stopt de telefoon eveneens met trillen.

Weet iemand hoe je dit veranderd zodat de telefoon altijd op stil komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109892

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wolf67/GoT/n62303.jpg
jaaaaa, nu (eindelijk) ook een 6230 in mijn bezit. (pearl white)
Maar ik wil een MMC kaartje met meer geheugen kopen...
Dus mijn vraag --> iemand ervaring met de: Dane-Elec MultiMedia Card 512Mb? (opus.nl)

edit:

Hoort het dat mijn achter-frontje zo ontzettend lastig opengaat?? Ik ben echt een uur aan het douwe en trekke en dan springt ie pas open! :(

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 109892 op 04-11-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 11:06

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Hatsekie_D schreef op 03 november 2004 @ 17:08:
Ik heb een probleempje:

Ten eerste loopt de nokia audio manager loopt vaak (niet altijd gelukkig) vast bij het opstarten. Dit is geloof ik een bekend probleem...
Als ik dan wél in het programma kom, kan ik in alle mappen op de telefoon komen, behalve afspeellijsten. Als ik die probeer te openen blijft het programma hangen zonder foutmelding.

Ik kan dus geen afspeellijsten verwijderen en dat vind ik best vervelend...

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Oxygen Phone Manager en MobiMB zijn geen opties, die krijg ik ten eerste niet aan de praat vanwege gedonder met Widcomm-drivers (en SP2 waarschijnlijk) en ten tweede wil ik er niet voor moeten betalen (dat heb ik tenslotte al voor de Nokia Audio Manager gedaan)
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

yeah, ben behoorlijk aan het tweakern geweest :)

1. Allereerst natuurlijk die achterlijke operatorlogo weg gehaald, met de aanwijzingen van hier (wappen naar blank.wml)
2. achtergrond 8) :
Afbeeldingslocatie: http://www.jhonny.org/wap/kuvat/w401075195330.709.jpg
3. Screensaver veranderd
4. Eigen beltoon erop => rhytem is a dancer mp3'tjes B)

oh, rapporten krijgen na het versturen van SMS kon ik niet vinden, maar gelukkig weet internet mij daar een antwoord op te geven: Menu - Berichten - Berichtinstellingen - Tekstberichten - Verzendt profiel -
Afleveringsrapporten op Ja zetten.

Nu is ie pas :9~

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Waarom is verzendt profiel met dt gespeld? Weet iemand dat?
Was op de 6610 ook al... Beetje jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114502

insan1ty schreef op 05 november 2004 @ 01:05:
wanneer krijg je die melding?
Als de telefoon zelf iets verzendt dan klopt het in principe omdat hij alleen zegt verzendt profiel zonder "de telefoon" ervoor.
Als hij de complete zin zou weergeven wat waarschijnlijk te druk zou worden in het display zou deze dus grammaticaal wel kloppen ;)

(correct me if I'm wrong 8)7 )

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 114502 op 05-11-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
insan1ty schreef op 05 november 2004 @ 01:05:
Geen flauw idee, ik laat de taal altijd op Engels staan, ben ik nou eenmaal zo gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126003

Anoniem: 126003 schreef op 04 november 2004 @ 14:08:

Inmiddels heb ik comtact gehad met de fabrikant, het verschil tussen G2R en G2 zit hem in de profielen. G2 ondersteunt zowel het voice profiel in het headset profiel en handsfree profiel. De G2R ondersteunt alleen het headset profiel. Dit zou de problemen mogelijk kunnen veroorzaken. :'(

Iemand een idee of een firmware update zou kunnen helpen? Heb nu versie 4.28 op de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
unex schreef op 04 november 2004 @ 16:21:
ik heb een probleem, ik kan niet meer bij mijn berichten in de inbox komen... ik krijg dan de melding 'SIM-kaart niet gereed'..... wat kan ik hier aan doen? eerst was dit nog niet!
iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31

SambalBij

We're all MAD here

Normaal gesproken doet ie dat alleen net na het aanzetten van de telefoon.
Hij is dan nog bezig met het inlezen van de gegevens (berichten, telefoonboek) van de sim kaart, en geeft dan die melding als je probeert die data te benaderen. Na een paar minuten zou dat weg moeten gaan en moet je alles kunnen benaderen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je games installeert, hoe kan je deze dan op de MMC zetten in plaats van op telefoongeheugen? Zijn ze dan nog zo traag. Als ik nu de verzamelingen map open duurt het een eeuwigheid voor ik een toepassing kan openen. Is hier niets aan te doen ?

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfenstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49
Ik heb 2 vraagjes.

1. Welke MMC kaarten moeten in deze nokia? Als ik namelijk bij www.memoryshop.nl kijk zie ik 2 soorten staan: gewoon MMC en reduced size MMC

2. Hoe zit het met het updaten van de firmware van de telefoon buiten de garantie periode. Ik lees overal dat het updaten gratis gebeurd bij een nokia service point binnen de garantie periode, maar hoe zit het daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

DyStiC

'Atta way, baby!

Wolfenstein schreef op 05 november 2004 @ 14:04:
Ik heb 2 vraagjes.
1. Welke MMC kaarten moeten in deze nokia? Als ik namelijk bij www.memoryshop.nl kijk zie ik 2 soorten staan: gewoon MMC en reduced size MMC
Gewone MMC kaartjes, zie startpost.
2. Hoe zit het met het updaten van de firmware van de telefoon buiten de garantie periode. Ik lees overal dat het updaten gratis gebeurd bij een nokia service point binnen de garantie periode, maar hoe zit het daarna?
Geen idee, je zou eens een Service Point kunnen bellen. Maar ben je nu al buiten de garantie periode dan? zo oud is deze telefoon toch nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57163

Anoniem: 40122 schreef op 27 oktober 2004 @ 09:44:
Ik heb eindelijk m'n 1 GB MMC van Traxdata binnen (besteld bij opusshop.nl).
Stop dat in m'n 6230, ziet wel dat er een geheugenkaartje in zit maar kan er niets mee.
formatteren > ok
Kaartje renamen > lukt niet en valt telefoon even weg/uit
Map aanmaken of iets opzetten > lukt niet.
Kaartje wat bijgeleverd was doet het overigens perfect

In een sweex cardreader gestopt, wordt wel gezien als unformatted maar kan hem niet formatteren..

Het enige wat ik nog kan proberen is dan
1. Firmware update van de 6230 (nu nog v3.15)
2. MMC kaartje in m'n digitale camera stoppen die eigenlijk SD kaartjes leest en op die manier formatteren
3. In een andere telefon testen

Kan ik anders aannemen dat het kaartje DOA is?
Iemand nog tips?
Anoniem: 40122 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:44:
Nou kaartje in een HP Ipaq op me werk geformatteerd, en werkt nu. :)

Alleen de grootte wordt nog niet goed aangegeven in de tel maar dat was al bekend.
Ik heb dus hetzelfde Traxdata kaartje als dat jij hebt. Hij deed het bij mij ook prima totdat ik ook formateerde, omdat hij de goede grote niet aangaf.

Jij hebt het dus opgelost door ergens anders het kaartje te formateren, heb hier op het werk een HP pavilion 724.nl staan met zo'n universele 6-in-1 kaart lezer, maar die pakt mijn mmc niet... Oudere software misschien? Pakt zo'n el cheapo usb ding van 10 euro gigabyte kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
* Neejoh heeft eindelijk een 256mb kaartje erin * \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Hatsekie_D schreef op 28 oktober 2004 @ 23:36:
[...]

Waarschijnlijk kijk je er overheen.
De carkit is namelijk geen profiel, maar een uitbreiding op een profiel.
Kijk maar eens onder Toebehoren, daar kun je die uitbreidingen instellen en kun je ook kiezen wat het standaardprofiel is. Ik heb in mijn carkit ook het geluid aan gezet terwijl anders het geluid er altijd af staat, en ook heb ik de autom. toetsenblokkering uit staan in de carkit.

Edit: ik zit mezelf eens te controleren, maar kan de instelling voor de autom. toetsenblokkering eerlijk gezegd even niet weer vinden :)
Ik weet wel zeker dat 'ie bij mij normaalgesproken (in profiel Stil in elk geval) aan staat en in de carkit uit. Het moet dus wel kunnen.
Automatische toetsblokkering krijg ik toch echt niet uit als hij in de carkit staat.
Al vanalles geprobeerd, en nu weet ik het ook niet meer. Is wel klote dattie altijd op toetsblokkering springt, als het ding gewoon in de houder staat. Het is een geweldige uitvinding als je het ding gewoon bij je draagt, maar voor je carkit is het very annoying :(

In profielen kun je het dus niet regelen. Heb vervolgens geprobeerd om het betreffende profiel te activeren, daar de functie uit te zetten, maar na een switch na een ander profiel, blijkt dat het dan voor alle profielen uit staat. En dat is toch echt geen optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag dan nog maar een keer.

Hoe krijg je liedjes in musicplayer, ze staan in de mmc kaart. Als ik musicplayer open staat er 'geen bestanden gevonden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Anoniem: 115664 schreef op 05 november 2004 @ 19:05:

Hoe krijg je liedjes in musicplayer, ze staan in de mmc kaart. Als ik musicplayer open staat er 'geen bestanden gevonden'.
Startpost! :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

DyStiC

'Atta way, baby!

Anoniem: 115664 schreef op 05 november 2004 @ 19:05:

Misschien moet je maar gewoon eens zelf wat (meer) moeite doen, 9 van de 10 vragen van jouw zijn al lang behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

UltraSub schreef op 05 november 2004 @ 18:27:
[...]

Automatische toetsblokkering krijg ik toch echt niet uit als hij in de carkit staat.
Al vanalles geprobeerd, en nu weet ik het ook niet meer. Is wel klote dattie altijd op toetsblokkering springt, als het ding gewoon in de houder staat. Het is een geweldige uitvinding als je het ding gewoon bij je draagt, maar voor je carkit is het very annoying :(

In profielen kun je het dus niet regelen. Heb vervolgens geprobeerd om het betreffende profiel te activeren, daar de functie uit te zetten, maar na een switch na een ander profiel, blijkt dat het dan voor alle profielen uit staat. En dat is toch echt geen optie....
Ik zal nog even voor je zoeken want ik weet 200% zeker dat het kan, ik heb het zelf namelijk wel :D
Standaard staat autom. toetsenblokkering aan, maar zodra ik 'm in de carkit zet springt de toetsenblokkering er af en blijft 'ie er ook af. Zodra ik het stekkertje van de carkit dan weer uit de telefoon trek, springt direct de toetsenbordblokkering er weer op.

edit: ik heb alles volgens mij bijlangs gezocht, kan het ook niet weervinden.
Het lijkt wel een standaardinstelling of zo... welke firmware heb je? Ik heb 4.28.

[ Voor 8% gewijzigd door Hatsekie_D op 05-11-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 14:24
Grrrrr, kijgt net me 6230, sim erin batterij er in cover dicht. Nu wil ik de sim er weer uithalen en verder met me oude sim (totdat abbo afloopt) en grrrrrrr Ik krijg em met GEEN MOGELIJKHEID meer open!!

Ik heb al vele tips geprobeerd. Knop heel hard ingedrukt en heel hard ophoog duwen met je duim tegen de verdikking, maar het LUKT NIET. Ook niet met een zakdoek voor grip een echt HEEL hard duwen. Het frontje verschuift ongeveer een halve milimeter, verder echt niet :( :(

Iemand nog een gouden tip??

Ik heb dit bericht gebruikt: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20527465

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Tsja toch echt knop goed indrukken en met je duime proberen het frontje naar boven te duwen, ik heb ook 10 minuten zitten kloten ermee laatst maar op gegeven moment lukte het wel.

Dat is het enige wat ik klote vind aan deze foon, als je je mmc kaart wilt verwisselen meot je hem niet alleen uit zetten maar dat frontje is er gewoon behoorlijk moeilijk vanaf te krijgen

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.Zero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04-2021
ErikH schreef op 05 november 2004 @ 21:30:
Tsja toch echt knop goed indrukken en met je duime proberen het frontje naar boven te duwen, ik heb ook 10 minuten zitten kloten ermee laatst maar op gegeven moment lukte het wel.

Dat is het enige wat ik klote vind aan deze foon, als je je mmc kaart wilt verwisselen meot je hem niet alleen uit zetten maar dat frontje is er gewoon behoorlijk moeilijk vanaf te krijgen
Yep... :Y) Lang leve de HotSwap en ReducedSize-MMC! :Y)
Daar schijnt de nieuwste reeks (semi-)zakelijke Nokia's over te beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Nou ben ik het echt ZAT! Er zit geen enkele beweging in dat kloteding! Ik ben al zeker 2 a 3 uur aan het wrikken. Ben ik nou geK? Tjongejonge zeg dit is dus echt een FUCK-systeem! :( :( :( :X

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 05-11-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
?? Je moet gewoon heel veel kracht zetten op die achterste cover;..
Veel beter vindt ik als mijn 3210, waar de cover automagisch van los kwam:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Ik zet altijd mijn nagel tegen het randje, dan laat hij echt wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
MYST schreef op 05 november 2004 @ 23:06:
Nou veel kracht, ik trek of duw echt uit ALLE macht maar echt geen beweging in te krijgen.
Kun je overigens ook eerst de knop indrukken, loslaten en dan gaan trekken? Dan kan ik nog meer kracht zetten, hoewel ik wel bang ben dat ik iets sloop... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

dirkdirk schreef op 05 november 2004 @ 23:17:
[...]

Nou veel kracht, ik trek of duw echt uit ALLE macht maar echt geen beweging in te krijgen.
Kun je overigens ook eerst de knop indrukken, loslaten en dan gaan trekken? Dan kan ik nog meer kracht zetten, hoewel ik wel bang ben dat ik iets sloop... |:(
Knop indrukken, ingedrukt houden en kracht zetten en met je duim omhoog schuiven, en dus nog steeds ingedrukt houden totdat ie los is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Crusader

Arc Nature

[...]
Nee.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Anoniem: 55212 schreef op 05 november 2004 @ 23:20:
[...]

Knop indrukken, ingedrukt houden en kracht zetten en met je duim omhoog schuiven, en dus nog steeds ingedrukt houden totdat ie los is.
M'n duimen zijn nu ongeveer blauw en ik heb echt gewelddadig hard geduwd. Geen beweging |:(
Ik ga geloof ik maar met een schroevendraaier aan de slag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Wat dacht je van morgen naar de winkel waar je hem hebt gekocht te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hatsekie_D schreef op 05 november 2004 @ 20:17:
[...]

Ik zal nog even voor je zoeken want ik weet 200% zeker dat het kan, ik heb het zelf namelijk wel :D
Standaard staat autom. toetsenblokkering aan, maar zodra ik 'm in de carkit zet springt de toetsenblokkering er af en blijft 'ie er ook af. Zodra ik het stekkertje van de carkit dan weer uit de telefoon trek, springt direct de toetsenbordblokkering er weer op.

edit: ik heb alles volgens mij bijlangs gezocht, kan het ook niet weervinden.
Het lijkt wel een standaardinstelling of zo... welke firmware heb je? Ik heb 4.28.
Hier ook 4.28...
Hmmm..

Toch bedankt voor je moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Heb ik ook last van gehad. Bleek dat dat knopje al helemaal vern**kt was, had helemaal niet hard gedrukt. Je moet er gewoon een goede manier hebben en dan drijg je hem er wel af . Ben toen naar service point geweest en moest ik zelf ook een nieuwe kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125366

dirkdirk schreef op 05 november 2004 @ 20:39:
Grrrrr, kijgt net me 6230, sim erin batterij er in cover dicht. Nu wil ik de sim er weer uithalen en verder met me oude sim (totdat abbo afloopt) en grrrrrrr Ik krijg em met GEEN MOGELIJKHEID meer open!!

Ik heb al vele tips geprobeerd. Knop heel hard ingedrukt en heel hard ophoog duwen met je duim tegen de verdikking, maar het LUKT NIET. Ook niet met een zakdoek voor grip een echt HEEL hard duwen. Het frontje verschuift ongeveer een halve milimeter, verder echt niet :( :(

Iemand nog een gouden tip??

Ik heb dit bericht gebruikt: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20527465
ALs je je telefoon op z'n kop houd met het scherm van je af. Dan met je rechterduim het knopje goed indrukken en met je linkerduim(nagel) het frontje naar beneden drukken via het cameragedeelte. En niet bang zijn dat je hem kapot maakt. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Als je hard drukt, duw je hem alleen maar vaster.
De truc is juist om helemaal niet hard te drukken, en alleen kracht naar boven toe zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

dat operator logo van T mobile: volgens mij ligt het aan de sim die je gebruikt. had eerst mijn oude abbo en daar ging het blank logo opslaan perfect en bij mijn nieuwe niet meer. Ik denk dat het meegebakken is in de sim :-)'
shitshit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 01-02-2022
palthe schreef op 06 november 2004 @ 15:40:
dat operator logo van T mobile: volgens mij ligt het aan de sim die je gebruikt. had eerst mijn oude abbo en daar ging het blank logo opslaan perfect en bij mijn nieuwe niet meer. Ik denk dat het meegebakken is in de sim :-)'
Zulk soort ongein heb ik eerder gehoord... Providers kunnen tegenwoordig logo's meebkakken in de SIM. Wist alleen niet dat nokia foons er gevoelig voor waren :? die werkten dacht ik met een andere standaard... Maja... Weer war geleerd.

Nu heb ik zelf maar weer eens een vraag, en deze betreft niet alleen de 6230, maar ook andere nokia bluetooth foons (zoals 6310i). Ik heb zelf een 6230, vandaar da'k de vraag hier post.

Weet IEMAND hoe ik de driver van nokia kan gebruiken voor modemfunctionaliteit? Ik weet bijv. niet op welke Bluetooth COM-poort ik het ding moet installeren (heb de WIDCOMM-stack). Als ik het Widcomm Dial-Up Networking gezeur op me foon gebruik gaat me telefoon wel bellen enzow, maar volgens mij kan ik op die manier niet met GPRS werken ofwel?

Aks iemand info heeft, bedankt alvast.
MYST schreef op 05 november 2004 @ 23:06:
Veel beter vindt ik als mijn 3210, waar de cover automagisch van los kwam:s
Gosh, zoveel kracht heb ik nooit nodig gehad hoor???
Januszjes schreef op 04 november 2004 @ 20:21:
Ik zit even met een irritant iets:

Als ik gebeld word dan staat er bij de linker toets: opties, bij de middelste luidspreker en bij de 3e toets stil. Maar als ik gebeld wordt staat er bij de rechter toets niet altijd stil maar ook vaak weiger. Dat is erg irritant omdat als ik op weiger druk mensen meteen worden doorgewezen naar de voicemail. Dan horen ze dus dat de telefoon niet vaak genoeg is overgegaan en zo dat ze geblockt worden.

Wanneer je daarentegen op stil drukt dan wordt de beller niet opgehangen alleen hoor je dan zelf de beltoon niet meer en stopt de telefoon eveneens met trillen.

Weet iemand hoe je dit veranderd zodat de telefoon altijd op stil komt te staan?
No idea. Bij mij staat er voorzover ik weet altijd silence. Welke firmware heb je? Overigens heb ik mn foon op English staan (sommige aanwijzingen zijn dan beter). Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10-2024
palthe schreef op 06 november 2004 @ 15:40:
Operator logos zijn altijd meegebakken in de SIM.
Met programmas als LogoManager en Nokia DataSuite kun je je operator logo "wissen" of vervangen door een leukere. Dit doe ik al sinds mijn Nokia 5110/6110/6210. Je operator logo stel je in per network operator.

Hopelijk is hierbij een mogelijk misverstand de wereld uitgeholpen.

Greetz

Hi I'm a signature virus, copy and paste me into your .sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 22-06 13:07
na iets meer dan een half jaar gebruik en 1 softwareversie verder ben ik eindelijk tegen het beruchte operatorlogo-probleem aangelopen. Ik zette net mijn telefoon uit en vervolgens weer aan en tot mijn verbazing gaf de telefoon de standaard wallpaper aan en ook nog eens een vraagteken op de plek van de operatorlogo. Ik heb vervolgens geprobeerd om opnieuw een operatorlogo te downloaden via wap maar als ik het op wil slaan dan zegt de telefoon : opslaan mislukt. Het werkte dus een half jaar perfect en nu niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aha! Het ligt dus toch niet aan mij (en nog iemand in dit topic)!
Ik begon al te denken dat ik gek was, daar ik tot nu toe in dit topic maar 2 mensen ben tegen gekomen met hetzelfde probleem..... Opslaan mislukt.. tja.. Hier dus ook. WAP werkt niet, en verder krijg ik met geen mogelijkheid het logo weg. Alleen van dat vraagteken snap ik niet helemaal maar goed. Als je het hebt, graag zeggen hoe :)

edit:
Ik denk ook dat het aan de sim ligt. Laten we eerlijk zijn, T-Mobile ziet natuurlijk liever hun logo op iedere telefoon waar hun abbo op loopt. En ze zullen daar niet gek zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 07-11-2004 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik spelletjes uit die wapsite van de startpost haal, hoeveel kost dat ongeveer. Heb geen sin dat me beltegoed straks in een keer leeg is, want op internet kan ik helemaal geen mooie spelletjes vinden zoals Rayman, Splinter Cell ensow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

UltraSub schreef op 07 november 2004 @ 08:56:
Ik begon al te denken dat ik gek was, daar ik tot nu toe in dit topic maar 2 mensen ben tegen gekomen met hetzelfde probleem..... Opslaan mislukt.. tja.. Hier dus ook. WAP werkt niet, en verder krijg ik met geen mogelijkheid het logo weg. Alleen van dat vraagteken snap ik niet helemaal maar goed. Als je het hebt, graag zeggen hoe :)

edit:
Ik denk ook dat het aan de sim ligt. Laten we eerlijk zijn, T-Mobile ziet natuurlijk liever hun logo op iedere telefoon waar hun abbo op loopt. En ze zullen daar niet gek zijn.
2 post boven die van jou staat een mogenlijk antwoord.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120197

Ik de laatste tijd behoorlijk wat foto's en filmpjes gemaakt en daardoor is mijn telefoongeheugen bijna helemaal bezet. Nu wil ik graag alle video's en foto's op mijn MMC zetten. Dus ik heb zoals in de startpost staat alle afbeeldingen gekopieerd naar een nieuwe map en daarna die map naar mijn MMC verplaatst. Ook de instelling verandert bij camera zodat alle nieuwe bestanden automatisch naar de nieuwe map worden weggeschreven. Maar wanneer ik nu ook video's maak worden deze ook in de nieuwe map geplaatst. Dus staan de foto's en video's door elkaar heen. Is er een manier om foto's en video's apart van elkaar op een MMC op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:31

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 120197 schreef op 07 november 2004 @ 14:13:
Ik de laatste tijd behoorlijk wat foto's en filmpjes gemaakt en daardoor is mijn telefoongeheugen bijna helemaal bezet. Nu wil ik graag alle video's en foto's op mijn MMC zetten. Dus ik heb zoals in de startpost staat alle afbeeldingen gekopieerd naar een nieuwe map en daarna die map naar mijn MMC verplaatst. Ook de instelling verandert bij camera zodat alle nieuwe bestanden automatisch naar de nieuwe map worden weggeschreven. Maar wanneer ik nu ook video's maak worden deze ook in de nieuwe map geplaatst. Dus staan de foto's en video's door elkaar heen. Is er een manier om foto's en video's apart van elkaar op een MMC op te slaan?
Nee, je zou de video's handmatig naar een andere map moeten kopieren.
Zoals je zelf al zei, wordt de standaardmap van de video's dezelfde als die van de foto's. Niets aan te doen dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinobigbird op 07-11-2004 14:27 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120197

Pinobigbird schreef op 07 november 2004 @ 14:26:
[...]

Nee, je zou de video's handmatig naar een andere map moeten kopieren.
Zoals je zelf al zei, wordt de standaardmap van de video's dezelfde als die van de foto's. Niets aan te doen dus.
Minpuntje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
FrankGuthrie schreef op 07 november 2004 @ 14:10:
[...]

2 post boven die van jou staat een mogenlijk antwoord.
Nee hoor...
Je kunt alle tools die je wilt proberen. Je krijgt het niet weg.
Logomanager, Oxygen, MobiMB.... Niets verwijderd/veranderd het logo. En ja, zo deed ik dat bij iedere Nokia die ik heb gehad, maar bij deze werkt het niet. En het lijkt er op dat mensen met nieuwe sims van T-Mobile dit probleem hebben als ik de replies zo lees.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 22-06 13:07
UltraSub schreef op 07 november 2004 @ 08:56:

edit:
wat ik dus raar vind is dat het een half jaar heeft gewerkt met mijn ( 4 jaar oude dutchtonetijdperk ) orange sim en dat het nu opeens ophoudt met werken. Zal wel weer aan de software van de telefoon liggen die weer eens gaat trippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88397

ik snap er helemaal niets meer van. Als ik gebeld wordt, dan hoor je de muziek (beltoon) gewoon hard. Maar als ik een smsje krijg dan hoor ik die bijna niet. Dan lijkt het wel of het volume op 2 staat ofzo. Dit heb ik ook met gewoon de standaard bericht toon. Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 20:42
Anoniem: 88397 schreef op 07 november 2004 @ 15:58:
ik snap er helemaal niets meer van. Als ik gebeld wordt, dan hoor je de muziek (beltoon) gewoon hard. Maar als ik een smsje krijg dan hoor ik die bijna niet. Dan lijkt het wel of het volume op 2 staat ofzo. Dit heb ik ook met gewoon de standaard bericht toon. Iemand ideen?
Ja, de berichttoonvolume en de beltoonvolume kan je apart instellen ;)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wa stele je bbericttoonvolume in dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

instellingen lijkt me toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik zie verder niets staan van berichtvolume... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 88397 schreef op 07 november 2004 @ 18:18:
ja ik zie verder niets staan van berichtvolume... sorry
Handleiding
pagina 105

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://faab.nl/pag105.jpg
Heel leuk dat je die pagina geeft, maar je kan zelf ook niet lezen I guess. ;)
BERICHTVOLUME. Niet BELTOONVOLUME.

Niet dat er zoiets als berichtvolume bestaat, dat valt allemaal onder beltoonvolume.
Maar lees het dan gewoon goed ffs. :p

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 07-11-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 76468 schreef op 07 november 2004 @ 18:54:
[...]

[afbeelding]
Heel leuk dat je die pagina geeft, maar je kan zelf ook niet lezen I guess. ;)
BERICHTVOLUME. Niet BELTOONVOLUME.

Niet dat er zoiets als berichtvolume bestaat, dat valt allemaal onder beltoonvolume.
Maar lees het dan gewoon goed ffs. :p
Ik gaf je aan waar je de tooninstellingen voor berichten kan vinden.
Als jouw berichtentoon te zacht is, lijkt me dat je de optie oplopend hebt gekozen, ipv standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Hehe, ik heb eindelijk de cover verwijderd (zie eerdere posts). Ik zal maar niet vertellen hoe >:)

Nu weer een volgende vraag :) (over het gedeelde geheugen)

In de handleiding staat dat de agenda chat java agenda etc. gebruik maken van gedeeld geheugen. Mijn eerste vraag is: hoe groot is dit geheugen nu precies. In ieder geval niet de hele 8 Mb

De tweede vraag: hoe komt het dat ik niet alle agenda items overgebluetooth krijg vanuit outlook agenda. Ik krijg steeds de medeldeling dat verschillende items niet overgebluetooth kunnen worden omdat geheugen telefoon vol is. Dat klopt niet en bovendien, als ik een spelletje weghaal om geheugen vrij te maken dan blijft dezelfde error verschijnen. Zit er soms een max aan het aantal contactpersonen, agendaitems en/of notities??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand iets duidelijker zijn waar de sms-toon volume kan worden ingesteld? ik lees de hele avond al het boekje.. maar tevergeefs :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43421

Volgende probleem.

Ik had een Linksys adapter, inmiddels een MSI, Windows XP, Nokia PC Suite 6.4.8 en natuurlijk een 6230.
Ik heb er een weekje mp3's op kunnen zetten maar op een gegeven moment wilde de verbinding niet meer. Ik heb nu een nieuw en groter geheugenkaartje dus ik wil die mp3's op mijn comp zetten zodat ik ze op de nieuwe kaart kan zetten, maar constant wordt de verbinding behoorlijk snel verbroken.
Als ik via de foon een verbinding maakt breekt hij hem na 3 tellen ongeveer weer af, en als ik een file kopieer gebeurd dat al bij het vierde blokje.
Kan het zijn dat het met een ander programma botst of iets dergelijks? Ik weet het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88397 schreef op 07 november 2004 @ 23:28:
kan iemand iets duidelijker zijn waar de sms-toon volume kan worden ingesteld? ik lees de hele avond al het boekje.. maar tevergeefs :S
Er is dus geen specifieke sms-toon-volume instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128306

Cark-91 Converter van expansys

Net een 1/2 jaar een cark91 voor mijn 6310i, nu toestel kwijt en krijg een 6230.
Heeft er iemand ervaring met de carkit converter van expansys of toch een geheel nieuwe aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22023

Ik kan de laatste tijd niet meer op t-zones komen (GRPS/WAP van T-mobile)...

Als ik dat opstart krijg ik: Verificatie mislukt en daarna Inbelverbinding mislukt.

Ik heb al meerdere malen geprobeerd de instellingen door T-mobile naar mijn telefoon te laten sturen. Dat kan je doen op hun website, maar ik ontvang niets.
Ook de instellingen uit de openingspost doen het niet.

Kan het zijn dat T-mobile iets heeft uitgeschakeld waardoor ik het niet ontvang? Of waardoor ik niet kan Wappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 16-06 10:26
Wat is nu de snelheid die jullie halen via bluetooth, met het overzetten van van mp3's? Ik heb een oem 512 mb kaartje en een sitecom bt usb adapter. Maar het overzetten van bv 32 mb of iets dergelijks gaat traag. Heb al wat gezocht maar kon niet echt iets eenduidigs vinden. De bt adapter zou 1mbps moeten kunnen halen, maar dat haal ik dus verre van niet!

Iemand?

Daarnaast moet ik met dit kaartje de telefoon een aantel keren proberen aan te zetten voordat deze boot. Is dit normaal? Ik heb er al iets over gelezen maar dat was ook al niet te duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Bluetooth gaat met ongeveer 30 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 08:40

JeroenT

hoi!

OcNewB schreef op 08 november 2004 @ 13:06:
Wat is nu de snelheid die jullie halen via bluetooth, met het overzetten van van mp3's? Ik heb een oem 512 mb kaartje en een sitecom bt usb adapter. Maar het overzetten van bv 32 mb of iets dergelijks gaat traag. Heb al wat gezocht maar kon niet echt iets eenduidigs vinden. De bt adapter zou 1mbps moeten kunnen halen, maar dat haal ik dus verre van niet!

Iemand?

Daarnaast moet ik met dit kaartje de telefoon een aantel keren proberen aan te zetten voordat deze boot. Is dit normaal? Ik heb er al iets over gelezen maar dat was ook al niet te duidelijk..
Je zou een flashcardreader kunnen kopen.. je moet dan alleen steeds het kaartje uit je telefoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

dirkdirk schreef op 07 november 2004 @ 22:34:
In de handleiding staat dat de agenda chat java agenda etc. gebruik maken van gedeeld geheugen. Mijn eerste vraag is: hoe groot is dit geheugen nu precies. In ieder geval niet de hele 8 Mb
Geheugenfuncties
De volgende functies maken gebruik van het gedeeld geheugen dat afhankelijk is van de datahoeveelheid per item en het gedeeld geheugen dat op een bepaald ogenblik beschikbaar is in de Nokia 6230. De gedeelde geheugenpool is 6 MB. Het is mogelijk om meer de geheugen te verkrijgen met MultiMediaCards(MMC).
Komt van de officiële Nokia site.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Klubbheads schreef op 08 november 2004 @ 13:15:
[...]

Je zou een flashcardreader kunnen kopen.. je moet dan alleen steeds het kaartje uit je telefoon halen.
Bluetooth gaat idd behoorlijk traag.
Het schijnt dat een usb-datakabel behoorlijk sneller is, daarom heb ik maar zo'n ding besteld :)
Hij moet alleen nog binnen komen....

Steeds het kaartje uit de telefoon lijkt me niet echt bevorderlijk voor de houdbaarheid van de telefoon, frontje en geheugenkaartje, maar het is natuurlijk wel de snelste oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Hatsekie_D op 08-11-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
csteelooper schreef op 06 november 2004 @ 22:27:
Nu heb ik zelf maar weer eens een vraag, en deze betreft niet alleen de 6230, maar ook andere nokia bluetooth foons (zoals 6310i). Ik heb zelf een 6230, vandaar da'k de vraag hier post.

Weet IEMAND hoe ik de driver van nokia kan gebruiken voor modemfunctionaliteit? Ik weet bijv. niet op welke Bluetooth COM-poort ik het ding moet installeren (heb de WIDCOMM-stack). Als ik het Widcomm Dial-Up Networking gezeur op me foon gebruik gaat me telefoon wel bellen enzow, maar volgens mij kan ik op die manier niet met GPRS werken ofwel?

Als iemand info heeft, bedankt alvast.
Deze vraag heb ik nu al op meerdere fora gesteld, maar nog geen antwoord. Voor alle duidelijkheid: ik krijg wel keurig netjes een modem-device met de naam Nokia 6230 Bluetooth geïnstalleerd, maar het ding doet vervolgens niks; waarschijnlijk vanwege het feit dat-ie niet op de juiste com-port zit. Dial-Up-Networking in de WIDDCOMM-stack werkt, maar hoe moet iemand daarmee GPRS'en of (HS)CSD'en? Ik zou graag via me Nokia 6230 Bluetooth-modem willen kunnen internetten. Overigens heb ik 't ook nog nie voor elkaar met de speciale driver die door Nokia beschikbaar is gesteld voor de MS-BT-Stack. Met de 'oude' Nokia 6310 van me pa is 't byw ook nog nie gelukt. Waarschijnlijk dus een andere COM-poort gebruiken (bij Widcomm de keuze uit 3-13 en bij MS de keuze uit 9 en 10, 9 heet daar PC Suite en 10 heet Com1) of is er iets van een init-string die ik in Windows naar het modem moet sturen voor verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111533

csteelooper schreef op 08 november 2004 @ 15:06:
[...]

Deze vraag heb ik nu al op meerdere fora gesteld, maar nog geen antwoord. Voor alle duidelijkheid: ik krijg wel keurig netjes een modem-device met de naam Nokia 6230 Bluetooth geïnstalleerd, maar het ding doet vervolgens niks; waarschijnlijk vanwege het feit dat-ie niet op de juiste com-port zit. Dial-Up-Networking in de WIDDCOMM-stack werkt, maar hoe moet iemand daarmee GPRS'en of (HS)CSD'en? Ik zou graag via me Nokia 6230 Bluetooth-modem willen kunnen internetten. Overigens heb ik 't ook nog nie voor elkaar met de speciale driver die door Nokia beschikbaar is gesteld voor de MS-BT-Stack. Met de 'oude' Nokia 6310 van me pa is 't byw ook nog nie gelukt. Waarschijnlijk dus een andere COM-poort gebruiken (bij Widcomm de keuze uit 3-13 en bij MS de keuze uit 9 en 10, 9 heet daar PC Suite en 10 heet Com1) of is er iets van een init-string die ik in Windows naar het modem moet sturen voor verbinding?
Mij lukt het wel, maar ik heb hiervoor een programma moeten downloaden van orange. Dat programma heet internet access en daarmee kan ik op m'n laptop via m'n 6230 over gprs op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

Anoniem: 55212 schreef op 28 oktober 2004 @ 22:01:
Koop nooit geen Blue frontje van Complaza, heb ik nl gedaan en het ding zit niet goed vast, bovenkant voorfrontje ligt er af en de afwerking is niet echt top. En toch staat er op dat het een Nokia Original is.

Iemand anders wel goede ervaringen met het blauwe frontje?
Ik las je bericht een uurtje na het overmaken van het geld naar Complaza, dus ik vreesde het ergste, maar ik heb het pakketje net bij het postkantoor opgehaald er is echt helemaal niets mis met dat blauwe frontje! Past precies, en de afwerking is zover ik kan zien niet anders dan het zwarte origineel..... Ziet er mooi uit, vooral met zilver-toetsenbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramonkey
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07-2022
Vraagje:

Zijn de teksten Favor., Menu en Contact ook te veranderen in de kleur wit?

[ Voor 31% gewijzigd door Ramonkey op 08-11-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Anoniem: 111533 schreef op 08 november 2004 @ 17:00:
[...]

Mij lukt het wel, maar ik heb hiervoor een programma moeten downloaden van orange. Dat programma heet internet access en daarmee kan ik op m'n laptop via m'n 6230 over gprs op internet.
Knap dat je wist dat ik Orange gebruik :P

Het probleem is opgelost (ik wilde juist Zónder OIA online omdat de QoS-check er niet door komt met OIA.... :?) Voor ALLE luitjes die gewoon online willen met GPRS maar zonder IOA/Xybex Internet Access (dus gewoon via een 'inbel'-verbinding komen hier instructies.

• Zorg ervoor dat het Nokia 6230 Bluetooth modem is geïnstalleerd op je systeem (installeer het modem op dezelfde poort als een eventueel al geïnstalleerd Bluetooth modem)
• Open Nokia Modem Options en zorg ervoor dat voor het Bluetooth modem bij GPRS accesspoint het vereiste accespoint staat ingevuld (voor Orange-gebruikers: internet)
• Maak een inbelverbinding aan met als inbelnummer *99***1# en als username en password de voor je GSM-netwerk geldende waarden (voor orange: alles leeg laten)

Voilà: internettoegang via GPRS zonder extra tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Anoniem: 78415 schreef op 08 november 2004 @ 19:14:
[...]

Ik las je bericht een uurtje na het overmaken van het geld naar Complaza, dus ik vreesde het ergste, maar ik heb het pakketje net bij het postkantoor opgehaald er is echt helemaal niets mis met dat blauwe frontje! Past precies, en de afwerking is zover ik kan zien niet anders dan het zwarte origineel..... Ziet er mooi uit, vooral met zilver-toetsenbordje.
Kun je er mischien een foto van posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 07:01

d0s

sssst

dat klinkt goed, dat frontje :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.