Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 11:42
der_joachim schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 09:55:
[...]
Je kan het kaartje het beste met een cardreader formatteren. Mijn ervaringen met mijn eigen 1GB-kaartje zijn echter dat sommige oudere cardreaders het ding niet eens kunnen happen. ..... Mijn kaartje heb ik overigens uiteindelijk met een N-Gage geformatteerd. :)
heb je een 1 gb extrememory kaartje dan? of een ander?
m'n firmware is nog steeds niet geupdate, dat zou nog soelaas kunnen bieden.. formateren al met meerdere apparaten (pc's & cardreaders) geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 14:31
atmoz schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:23:
Deze week sturen ze me de Nokia 6230 op.

Dat je er mee kan MSN'en weet ik. Maar dit kost geld (via GPRS ofzoiets). Kun je ook via bluetooth MSN erop krijgen? Mijn PC heeft een bluetooth adapter, dus die kan verbinding met de GSM maken. In principe kun je dan toch ook gratis MSN of internet erop krijgen toch? Weet iemand of/hoe dat gaat? Ik heb gezocht op GoT, maar dan krijg ik alleen iets te zien over MSN via GPRS enzo. En kan ik ook bijvoorbeeld dingen ermee besturen op mijn computer? Dus de GSM gebruiken als afstandsbediening?

Ik hoor het graag van jullie.
Jaja, je hebt goed gezocht op GoT. Blijkbaar niet goed genoeg, maar ja, kan ik me voorstellen. Zwaar irritant dat er nu al 12 topics zijn, en geloof me, je kunt daar niet goed in zoeken. Dus geef ik je het antwoord maar. Als afstandbediening moet je het programmaatje PuppetMaster op je nokia zetten. Werkt briljant. Je kunt vanalles besturen en het is ook mogelijk om je muis te bewegen, waarbij je je computerbeeldscherm op je telefoon ziet...

http://www.lim.com.au/PuppetMaster/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 20:44

Mach

[END]Avengers

Hoe lang heb je nu je Nokia 6230?
Een paar dagen

Waar heb je 'm vandaan?
belcompany

Wat voor abonnement heb je erbij?
Een 2-jarig Vodafone 100 abbo

Hoe verbind je je telefoon met je PC (IR, Bluetooth, datakabel)
nog niet, want de BT doet het niet :)
Koop wel een kabeltje binnenkort

Welke andere accessiores heb je nog? (indien van toepassing)
er zat een gratis BT headset bij plus een BT dongle

Welke achtergrond heb je nu?
een plaatje van http://www.jhonny.org/wap/?type=3&limit=196 namelijk boat beach :)

Welke audio-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
de standaard geleverde Norah Jones plus een paar mp3'tjes van de soundtrack van Le Fabuleux destin d'Amelie Poulin.

Wat voor video-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
De standaard geleverde BWM X3-reclame, Finn-air reclame, Nokia reclame, plus een filmpje van mijn dochtertje Evy :)

Wat vind je de fijnste feature van de 6230?
fotocamera en MP3 als beltoon (remember, ik had eerst een 6310i)

Wat is je huidige ringtone?
track 3 van de hierboven genoemde soundtrack, namelijk "La valse d'Amélie"

[ Voor 28% gewijzigd door Mach op 11-12-2004 18:35 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 07:18

Atmoz

Techno!!

barrymossel schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:31:
[...]

Jaja, je hebt goed gezocht op GoT. Blijkbaar niet goed genoeg, maar ja, kan ik me voorstellen. Zwaar irritant dat er nu al 12 topics zijn, en geloof me, je kunt daar niet goed in zoeken. Dus geef ik je het antwoord maar. Als afstandbediening moet je het programmaatje PuppetMaster op je nokia zetten. Werkt briljant. Je kunt vanalles besturen en het is ook mogelijk om je muis te bewegen, waarbij je je computerbeeldscherm op je telefoon ziet...

http://www.lim.com.au/PuppetMaster/
Thanx. Die had ik in de tussentijd gevonden (via Google). Fijn programmatje!!
Helaas kost de full-version geld. Maarja dat moet dan maar he...

Maar wat ik dus ook zoek is MSN op de 6230. (maar dan alleen via BlueTooth). Dat is technisch ook mogelijk. Kan er alleen dus niets over vinden. En als laatste zou ik het leuk/fijn vinden als je hem ook kan gebruiken als IR afstandsbediening (dus gewoon om TV/DVD/Receiver mee te bedienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
atmoz schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:36:
[...]

Thanx. Die had ik in de tussentijd gevonden (via Google). Fijn programmatje!!
Helaas kost de full-version geld. Maarja dat moet dan maar he...

Maar wat ik dus ook zoek is MSN op de 6230. (maar dan alleen via BlueTooth). Dat is technisch ook mogelijk. Kan er alleen dus niets over vinden. En als laatste zou ik het leuk/fijn vinden als je hem ook kan gebruiken als IR afstandsbediening (dus gewoon om TV/DVD/Receiver mee te bedienen).
Nou, mail maar... kan ik je misschien helpen...

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 11-12-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Bedankt dat je wilt helpen :)
Mag ik dan je email adres? (staat niet in je profiel). Of anders kun je mij ook mailen als je wilt ;) zenithracing AT hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
atmoz schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:02:
Bedankt dat je wilt helpen :)
Mag ik dan je email adres? (staat niet in je profiel). Of anders kun je mij ook mailen als je wilt ;) zenithracing AT hotmail.com
toegevoegd op msn... alleen over msn op nokia weet ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 10:55
Waarom wil je MSN'en op je telefoon? Je moet in de buurt van je pc zitten wil je verbinding kunnen maken. Waarom dat niet gewoon op de pc msn'en, toch veel makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Valkje schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:25:
Waarom wil je MSN'en op je telefoon? Je moet in de buurt van je pc zitten wil je verbinding kunnen maken. Waarom dat niet gewoon op de pc msn'en, toch veel makkelijker :P
Klopt, maarja het maakt het weer eens stuk leuker allemaal dat soort technische snufjes. Dat puppymaster werkt echt fijn he. Super programma!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
atmoz schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:11:
[...]

Klopt, maarja het maakt het weer eens stuk leuker allemaal dat soort technische snufjes. Dat puppymaster werkt echt fijn he. Super programma!!
graag gedaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08-2023
[quote]Mach schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:32:
een plaatje van http://www.jhonny.org/wap/?type=3&limit=196 namelijk boat beach :)

Hoe kan je daar een achtergrondje downen?
Als ik met rechtsklik en afbeelding opslaan aanklik slaat hij wel een bestand op maar naderhand is de extensie onbekend.

ciao, Braggus

* SPV M3000 * 1Gb MiniSD * 512Mb MiniSD *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42751

Mach schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:29:
Goed, ik vrees dat ik er nu al niet meer uitkom :)

Ik heb dus vanmiddag de 6230 gekocht, geleverd met cellink usb-BT-dongle. De BT-software is IVT BlueSoleil.

Ik ben er in geslaagd om de pc te pairen met de 6230 en via de interface van BlueSoleil kan ik gegevens tussen pc en 6230 uitwisselen.

Vervolgens heb ik de Nokia PC Suite geinstalleerd met de bedoeling om mijn outlook-gegevens te syncen met de 6230 (via de BT-dongle uiteraard).

Helaas helaas, wat ik ook probeer, ik zie in de nokia connection manager alleen maar een mogelijke infrared verbinding of een seriele kabel verbinding. Ik heb niet veel zin om 11 delen van deze topic op "bluetooth" te doorzoeken dus hierbij mijn vriendelijke verzoek om mij met raad en daad bij te staan :)

Iemand een idee ??
Ik zit met een gelijkaardig probleem...
Ik heb net dezelfde gsm én BT-Dongle als Mach!

Via de BlueSoleil software werkt Bluetooth prima, maar in Nokia PC Suite (6.4) krijg ik hem ook niet aan de praat... Bij mij geeft ie wel een Bluetooth-mogelijkheid bij de verbindingsopties... Mach kreeg die BT daar al niet...
Maar als ik dan probeer om de Bluetooth te kiezen, zegt PC Suite dat ik moet controleren of ik wel de juiste stuurprogramma's heb geïnstalleerd en het apparaat aanstaat e.d....

Iemand raad?

edit:

Zonet van de BlueSoleil-site geplukt:

nokia 6230 pc suite and BlueSoleil can't connect

I have the 1.4.92. build 041117 and Nokia PC suite 6.4 with Nokia 6230. PC suite says cannot use connection. Is there a fix for this??

Yes, the verison of 1.4.9.2 didn"t support Nokia PC suite.
But we have add this function in the new version, PLS waitting for the change!
Thanks,
IVT test group

bron: http://www.bluesoleil.com/faq/answerfeedback.asp

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 42751 op 12-12-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08-2023
[quote]Braggus schreef op zondag 12 december 2004 @ 10:53:
Mach schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:32:

Hoe kan je daar een achtergrondje downen?
Als ik met rechtsklik en afbeelding opslaan aanklik slaat hij wel een bestand op maar naderhand is de extensie onbekend.

ciao, Braggus
Laat maar, heb het al gevonden.

Thanx anyway

ciao

* SPV M3000 * 1Gb MiniSD * 512Mb MiniSD *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 11:06

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

atmoz schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:11:
[...]

Je kunt zelf uitbreidingen op PuppetMaster schrijven, in JavaScript en VB Script. Ik ben er van overtuigd dat er op deze manier ook een module te maken is waarmee je MSN Messenger kunt gebruiken via Bluetooth op je GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20836

Hatsekie_D schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:34:
[...]

Je kunt zelf uitbreidingen op PuppetMaster schrijven, in JavaScript en VB Script. Ik ben er van overtuigd dat er op deze manier ook een module te maken is waarmee je MSN Messenger kunt gebruiken via Bluetooth op je GSM.
Is het op deze manier ook mogelijk een soort van cardreader te draaien die direct herkent wordt in windows? Zou echt makkelijk zijn met uitwisselen van data. Geen drivers geen suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 20:44

Mach

[END]Avengers

Anoniem: 42751 schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:04:
[...]

Ik zit met een gelijkaardig probleem...
Ik heb net dezelfde gsm én BT-Dongle als Mach!

Via de BlueSoleil software werkt Bluetooth prima, maar in Nokia PC Suite (6.4) krijg ik hem ook niet aan de praat... Bij mij geeft ie wel een Bluetooth-mogelijkheid bij de verbindingsopties... Mach kreeg die BT daar al niet...
Maar als ik dan probeer om de Bluetooth te kiezen, zegt PC Suite dat ik moet controleren of ik wel de juiste stuurprogramma's heb geïnstalleerd en het apparaat aanstaat e.d....

Iemand raad?

edit:

Zonet van de BlueSoleil-site geplukt:

nokia 6230 pc suite and BlueSoleil can't connect

I have the 1.4.92. build 041117 and Nokia PC suite 6.4 with Nokia 6230. PC suite says cannot use connection. Is there a fix for this??

Yes, the verison of 1.4.9.2 didn"t support Nokia PC suite.
But we have add this function in the new version, PLS waitting for the change!
Thanks,
IVT test group

bron: http://www.bluesoleil.com/faq/answerfeedback.asp
SRS: dat is goed nieuws en goed speurwerk!!!!

bedankt en we wachten maar ff geduldig af!!!!

overigens had ik nog een aantal 3d party bt-drivers gebruikt, maar dat levert alleen maar meer problemen op :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mach op 12-12-2004 20:48 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Anoniem: 20836 schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:55:
[...]

Is het op deze manier ook mogelijk een soort van cardreader te draaien die direct herkent wordt in windows? Zou echt makkelijk zijn met uitwisselen van data. Geen drivers geen suite.
Ik denk het niet, want volgens mij kun je alleen met behulp van de invoer-mogelijkheiden van de telefoon (je toetsen dus) de computer besturen. Je kunt dus niet bij de bestanden op je telefoon komen. Als het wel zou kunnen zou je dan ook nog zelf een interface moeten maken die een drive kan weergeven in de Verkenner, en waar de Puppetmaster-server mee kan communiceren.
Lijkt me niet realistisch.

Ook is het zo dat je toch áltijd nog drivers nodig hebt voor je BT-dongle. Als dit WIDCOMM drivers zijn kun je als het goed is (heb het zelf nog niet geprobeerd, heb net zelf de WIDCOMM drivers aan de praat) ook via een item in de Verkenner bestanden op je telefoon deponeren ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Hatsekie_D op 12-12-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 12:46

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Iemand zin & tijd om het volgende deel de topicstart bij te houden (met suggesties uit het topic, eventueel zelf aanvullen enzo). Als er geen vrijwilligers zijn doe ik het wel (heb tenslotte ook nog altijd een 6230 :P), maar is wel leuk als iemand anders het wil doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131486

Hey , is er mogelijkheid om oortjes harder te maken , want ze spelen bijzonder dacht :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Anoniem: 131486 schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:03:
Hey , is er mogelijkheid om oortjes harder te maken , want ze spelen bijzonder dacht :s
Het volumeknopje aan de zijkant van je telefoon :s
Andere mogelijkheden zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131486

ja die staan al op max maar is nog pokke zacht , als ik ander oortjes soldeer zou het dan harder bollen ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Anoniem: 131486 schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:21:
ja die staan al op max maar is nog pokke zacht , als ik ander oortjes soldeer zou het dan harder bollen ? :s
Je kunt je MP3tjes boosten

/edit:
Wat ik nog wilde posten:
freebee666 in "Heb je iets nieuws en je MOET het gewoon..."
(^^ je moet wel HK access hebben om de post te bekijken)
Wat ik uit de post opmaak (en de reactie op mijn reactie :P) is dat je er zelf ook oordopjes op aan kunt sluiten (3.5mm plug). Ik weet het dus niet zeker. Maar het zou wel een uitkomst zijn voor de mensen die de headset niet willen modden.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 12-12-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 18:54

Haan

dotnetter

We kunnen hier verder [rml]Nokia 6230 [ deel 13][/rml] \o/

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!