Toon posts:

Hdd wordt niet goed herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: JA ik heb de FAQ doorgelezen ;)

Ik heb gezocht voor bios update's = niet nodig voor mijn mb
Die regfix werkt ook niet ...

Maar volgens mij is dit het probeem ook niet, mijn hardeschijf word herkent als 127gb ipv 250 gb. Maar bij die problem uit de faq is het allemaal of 128 gb of 132 gb. Dus ik denk dat ik met mijn 127 gb een ander probleem heb...

Jumpers staan goed zover ik weer....

In de bios word de hdd overigens wel goed herkend. Alleen daar staan niet ingevuld dingen zoals. Heads, cillinders, clusters ofzo weet me god niet wat het is maar bij mn andere schijf (de master) staat dat wel ingevuld ?!

Misschien iemand een oplossing?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Het is toch echt hetzelfde probleem hoor ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En toch gaat het om hetzelfde probleem :P
Aangezien je bios ed goed zijn, lijtk het me een windows probleem.

SP1 wel geinstalleerd :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-03 22:19
Zie o.a. deze link uit de search. De suggesties die hier worden gedaan zouden je een stuk verder moeten helpen.

edit:

Ik weet niet of je de regfix uit mijn link bedoelt in je TS, maar aangezien je zelf al zegt dat het probleem in je bios niet voorkomt denk ik net als Atlas dat het een Windows probleempje is. SP1 en/of 2 hebben geen uitkomst geboden?

[ Voor 39% gewijzigd door CamU op 19-10-2004 23:53 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Welke operating system gebruik je, en wat is de bestandssyteem van je hd, NTFS, FAT32?

meer info graag....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NTFS systeem, maar ik ga ff die SP2 installeren, duurt wel ff dat downloaden, 107 mb ...

Denken jullie dat dit het is ? Lijkt me sterk maar ga het toch proberen ;) Jullie weten het wel

Edit: Operating Systeem is Windows XP Professional

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 00:06 ]

• CamU
Hoe groot heb je je partities gemaakt bij de installatie van XP? Als je maar 1 partitie van 127 GB hebt gemaakt moet je de rest ook nog partitioneren voordat XP die ziet.

[ Voor 11% gewijzigd door CamU op 20-10-2004 00:08 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hdd bijgestoken, xp was al geinstalleerd. Maar hij is gepartioneerd tot 127gb idd... Kan ik geen partie maken van 250gb dan ? :'(

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 00:16:
Ik heb de hdd bijgestoken, xp was al geinstalleerd. Maar hij is gepartioneerd tot 127gb idd... Kan ik geen partie maken van 250gb dan ? :'(
Jawel gewoon even met bijvoorbeeld Partition Magic de partitie resizen of met windows Disk Management :)

Rechtermuisknop Deze Computer > Manage > Disk management :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, maar moet ik dan alsnog eerst SP2 installeren ?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 00:18:
Oke bedankt, maar moet ik dan alsnog eerst SP2 installeren ?
Nope SP1 wil do :)

• CamU
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 00:16:
Jawel, dat kan wel. Zie ook de link die ik een aantal posts geleden gaf. Daarin staat wat je moet doen. Verder kan de FAQ je ook verder helpen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die vrije schijfruimte wordt echt niet autmatisch toegevoegd. Dat moet je zelf erbij claimen. Dat kun je heel eenvoudig doen in XP's schijfbeheer.

Dit valt voor de rest onder FAQ en Basiskennis. Dicht.

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 20-10-2004 08:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.