feli Xanathorn!! leidt ons naar de eerste wereld cup!
Alle stemmers die op me gestemd hebben vanuit hier, heel hartelijk bedankt
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Xana, gefeliciteerd met het BC'schap, maak er wat moois van, en geniet er van
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Anoniem: 44169
Zeer onverwacht me uitwedstrijd gewonnen met 2-3. Ik picte en speelde counter (briljant). Ik denk dat dat wel eens me nieuwe tactiek kan gaan worden; als je uit speelt counteren en PIC en dan thuis 3-5-2 (en dit natuurlijk weer varieren, zodat er geen pijl op te trekken valt).
Wel me beste mid voor 4 weken aan de kant, waardoor ik volgende week weinig kans maak. Overigens gebeurde er bij mijn tegenstander van volgende week weer iets bizars (en waar ik mij vreselijk aan stoor): hij scoorde 4x in de 87ste minuut. Normaal overkomen mij die dingen en vindt iedereen dat ik zeik. Nu ben ik het voor en ben ik principieel: dit soort dingen mogen niet kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wel me beste mid voor 4 weken aan de kant, waardoor ik volgende week weinig kans maak. Overigens gebeurde er bij mijn tegenstander van volgende week weer iets bizars (en waar ik mij vreselijk aan stoor): hij scoorde 4x in de 87ste minuut. Normaal overkomen mij die dingen en vindt iedereen dat ik zeik. Nu ben ik het voor en ben ik principieel: dit soort dingen mogen niet kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anoniem: 83760
Volledig met je eens hoorAnoniem: 44169 schreef op 18 oktober 2004 @ 10:36: Nu ben ik het voor en ben ik principieel: dit soort dingen mogen niet kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Xana gefeliciteerd 
@MetalMeijer was het niet zo dat je met HT Live ineens 4 doelpunten binnen kreeg (dat kan wellis gebeuren als HT daarvoor er ff uitlag) of echt in het wedstrijdverslag 4x in minuut 87?
@MetalMeijer was het niet zo dat je met HT Live ineens 4 doelpunten binnen kreeg (dat kan wellis gebeuren als HT daarvoor er ff uitlag) of echt in het wedstrijdverslag 4x in minuut 87?
Weet iemand hoe snel de teamgeest steigt bij het aannemen van Psychio's?
Ze zijn goddomme nu al geirriteerd
effect is gering volgens mij. Leiderschap van je coach is vele malen belangrijker.Pannenkoekkie schreef op 18 oktober 2004 @ 11:18:
Weet iemand hoe snel de teamgeest steigt bij het aannemen van Psychio's?
Jah, maar een coach is (in een keer) vele malen duurder dan die 1500 euries per weekAnoniem: 83760 schreef op 18 oktober 2004 @ 11:26:
[...]
effect is gering volgens mij. Leiderschap van je coach is vele malen belangrijker.
Ja Xana, maak er wat van! 
En ik pleit ervoor dat alle leden van GoT de cup een weekje thuis mogen hebben mochten we hem winnenkoentjuh schreef op 18 oktober 2004 @ 11:29:
@ Xana; GefeliciteerdNU willen we de cup mee naar huis halen
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
ongelovelijk Xana!
Telkens dacht ik dat je ergens derde of vierde stond en vervolgens win je gewoon met 5% meer stemmen!
1. Xanathorn 706 stemmen
2. Mazzeo 675 stemmen
3. Raateland 484 stemmen
4. Happygirl 400 stemmen
5. Horachte 304 stemmen
6. schumiIII 92 stemmen
7. FinalD 65 stemmen
8. Wyborowa 54 stemmen
9. Pleun-Nem 39 stemmen
10. zechstein 31 stemmen
11. zorrogoalie 29 stemmen
12. armandinotest 27 stemmen (Afgewezen)
13. HBP-toshiba 21 stemmen
14. B-Speed 19 stemmen
15. Prutser 18 stemmen
16. Vikas 17 stemmen
17. Looijen-DNT 17 stemmen
18. Thijs 15 stemmen (Afgewezen)
19. Performer 14 stemmen
20. plangers 12 stemmen
21. Julio_ 11 stemmen
22. WhiteHowler 11 stemmen
23. HFR-Bart-SG 10 stemmen
24. Frankie 9 stemmen
25. Grifo 9 stemmen
26. DonBosco 9 stemmen
27. sjonniecamaro 8 stemmen
28. HAAKY 8 stemmen
29. Knerrie 8 stemmen
30. Omerdrive 7 stemmen
Feli en succes!
Telkens dacht ik dat je ergens derde of vierde stond en vervolgens win je gewoon met 5% meer stemmen!
1. Xanathorn 706 stemmen
2. Mazzeo 675 stemmen
3. Raateland 484 stemmen
4. Happygirl 400 stemmen
5. Horachte 304 stemmen
6. schumiIII 92 stemmen
7. FinalD 65 stemmen
8. Wyborowa 54 stemmen
9. Pleun-Nem 39 stemmen
10. zechstein 31 stemmen
11. zorrogoalie 29 stemmen
12. armandinotest 27 stemmen (Afgewezen)
13. HBP-toshiba 21 stemmen
14. B-Speed 19 stemmen
15. Prutser 18 stemmen
16. Vikas 17 stemmen
17. Looijen-DNT 17 stemmen
18. Thijs 15 stemmen (Afgewezen)
19. Performer 14 stemmen
20. plangers 12 stemmen
21. Julio_ 11 stemmen
22. WhiteHowler 11 stemmen
23. HFR-Bart-SG 10 stemmen
24. Frankie 9 stemmen
25. Grifo 9 stemmen
26. DonBosco 9 stemmen
27. sjonniecamaro 8 stemmen
28. HAAKY 8 stemmen
29. Knerrie 8 stemmen
30. Omerdrive 7 stemmen
Feli en succes!
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Daar heb je gelijk in. Maar als je je teamgeest hoger wilt hebben, zul je toch echt moeten PIC'en, een een coach met goede vaardigheden hebben.Pannenkoekkie schreef op 18 oktober 2004 @ 11:35:
[...]
Jah, maar een coach is (in een keer) vele malen duurder dan die 1500 euries per week
Ook al huur je tien van die rakkers voor 1500 euro, je hebt er wat dat betreft niks aan. Dat is hetzelfde als assistent coaches inhuren zodat je blessures sneller verholpen worden... dat werkt niet, daar heb je dokters voor nodig
Nu hebben we dus ineens EN de eredivisie kampioen EN de nieuwe bondscoach in onze GoT 
Xana; van harte gefeliciteerd!
Xana; van harte gefeliciteerd!
"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Psycho's zijn toch alleen goed voor het verhogen van het zelfvertrouwen dacht ik. Die hebben nietst te maken met de TS. Dit heb ik althans altijd gedacht.Sandyman538 schreef op 18 oktober 2004 @ 12:06:
[...]
Daar heb je gelijk in. Maar als je je teamgeest hoger wilt hebben, zul je toch echt moeten PIC'en, een een coach met goede vaardigheden hebben.
Ook al huur je tien van die rakkers voor 1500 euro, je hebt er wat dat betreft niks aan. Dat is hetzelfde als assistent coaches inhuren zodat je blessures sneller verholpen worden... dat werkt niet, daar heb je dokters voor nodig
"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Uit de regels van Hattrickdreamtheater schreef op 18 oktober 2004 @ 12:34:
[...]
Psycho's zijn toch alleen goed voor het verhogen van het zelfvertrouwen dacht ik. Die hebben nietst te maken met de TS. Dit heb ik althans altijd gedacht.
Teamgeest: Wordt deels beïnvloed door het zelfvertrouwen en deels door wat je tegen de spelers hebt gezegd over hoe belangrijk de wedstrijd is. Ook het leiderschap van je trainer speelt een rol.
Je kunt altijd een psycholoog inhuren om de teamgeest, maar vooral het zelfvertrouwen te verbeteren.
Blijkbaar dus een heel klein beetje.. maarja, die kerels kun je niet inhuren met 10 tallen tegelijk als je zelfvertrouwen al op wonderbaarlijk staat
Dus erg veel nut zal het niet hebben
Bedankt voor alle feli's, ik hoop op die gouden plak hoewel dat natuurlijk wel een grote droom is, maar zou die kans zich onverhoopt toch aandienen dan zou dat fantastisch zijn.
Kheb trouwens mijn gottrick profiel aangepast, er staat nu een foto van mezelf op zodat jullie kunnen zien wie nu werkelijk jullie bondscoach is (de persoon meest rechts natuurlijk). Ga naar mijn simpele website voor een extra large versie.
Mijn competitiewedstrijd gister was trouwens een drama, maar dat komt wel goed over een paar weken. Kan ik taktisch nog laten zien wat ik kan zonder verdedigers
.
Kheb trouwens mijn gottrick profiel aangepast, er staat nu een foto van mezelf op zodat jullie kunnen zien wie nu werkelijk jullie bondscoach is (de persoon meest rechts natuurlijk). Ga naar mijn simpele website voor een extra large versie.
Mijn competitiewedstrijd gister was trouwens een drama, maar dat komt wel goed over een paar weken. Kan ik taktisch nog laten zien wat ik kan zonder verdedigers
Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)
Nope, in het wedstrijdverslag staat bij minuut 87 4 doelpuntenGandalfTheGrey schreef op 18 oktober 2004 @ 11:11:
@Xana gefeliciteerd
In dat geval heb je gelijk
Ik weet echter niet of het de moeite waard is om daar een bulk psychologen voor in te huren...
@ Thije: moet je je avater niet eens wijzigen naar dat nieuwe lelijke logo van je?? Vergane glorie mag helaas in de vuilnisbak.
Twee nieuwe spelers gekocht vandaag. Eindelijk is FC Zjwame in het bezit van een fatsoenlijke winger en verder heb ik een groot Duits talent gekocht. Ik weet niet of hij een grote kans heeft op u20, maar het is mogelijk (voor de mensen die meer ervaren zijn met u20, reageer!).
De winger:
haalt 3,5 sterren in inadequate vorm. Ik heb er precies 1 miljoen voor betaald. Ik denk dat dat een redelijke prijs is. Ik heb hem wel hard nodig, want de aanvallende ratings van mijn team zijn bagger.
Het verdedigend talent:
Ik vermoed dat hij vrij laag solid def. is. Maar hij heeft massa's bijstats (winger, stamina en sp). Verder heeft hij ook nog een speciality (technical). Ik denk dat hij een kans maakt op u20 indien hij niet geblesseerd raakt. Heeft iemand hier een andere mening over?
Oh ja, ik heb ook hier 1 miljoen voor betaald. Ik heb me een beetje mee laten slepen in de bidwar, maar als hij u20 haalt is hij het dik waard. Zo niet, dan heb ik wat te veel betaald...
De winger:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Villu Kalkun (28973287) 20 years, inadequate form, healthy A pleasant guy who is temperamental and honest. Has disastrous experience and passable leadership abilities. Nationality: Eesti Total Skill Index (TSI): 3 660 Wage: 2 664 €/week including 20% Bonus Stamina: weak Goaltending: disastrous Playmaking: weak Passing: inadequate Winger: outstanding Defending: wretched Scoring: poor Set Pieces: poor |
haalt 3,5 sterren in inadequate vorm. Ik heb er precies 1 miljoen voor betaald. Ik denk dat dat een redelijke prijs is. Ik heb hem wel hard nodig, want de aanvallende ratings van mijn team zijn bagger.
Het verdedigend talent:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Bruno Pharma (44824902) 17 years, passable form, healthy A pleasant guy who is temperamental and honest. Has disastrous experience and inadequate leadership abilities. Speciality: Technical Nationality: Deutschland Total Skill Index (TSI): 680 Wage: 792 €/week including 20% Bonus Stamina: passable Goaltending: disastrous Playmaking: poor Passing: wretched Winger: inadequate Defending: solid Scoring: wretched Set Pieces: passable |
Ik vermoed dat hij vrij laag solid def. is. Maar hij heeft massa's bijstats (winger, stamina en sp). Verder heeft hij ook nog een speciality (technical). Ik denk dat hij een kans maakt op u20 indien hij niet geblesseerd raakt. Heeft iemand hier een andere mening over?
Oh ja, ik heb ook hier 1 miljoen voor betaald. Ik heb me een beetje mee laten slepen in de bidwar, maar als hij u20 haalt is hij het dik waard. Zo niet, dan heb ik wat te veel betaald...
[ Voor 6% gewijzigd door dreamtheater42 op 18-10-2004 17:07 ]
Anoniem: 17731
die haalt 100% nooit de u20. dan zou hij super high solid moeten zijn eigenlijk al excellent. dus helaas, maar verder natuurlijk wel leuke speler! oh ja 1 miljoen is echt super veel die kon je ook wel voor veel minder krijgen, want hij is inderdaad erg laag solid. over 3 seizoenen heb je natuurlijk wel goud in handen dus niet getreurd, wees blij met die speler.
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 18-10-2004 17:25 ]
Anoniem: 125165
@Dreamtheater
Ik ben bang dat je je naam eer aan doet . De kans dat hij de u20 haalt is imho niet zo groot.
Er is ook in DL ongetwijfeld ook een aantal excellent def's gepulld, waardoor deze het denk ik niet gaat halen.
Verder zijn z'n bijstats ook niet echte upgraders.
Ik ben bang dat je je naam eer aan doet . De kans dat hij de u20 haalt is imho niet zo groot.
Er is ook in DL ongetwijfeld ook een aantal excellent def's gepulld, waardoor deze het denk ik niet gaat halen.
Verder zijn z'n bijstats ook niet echte upgraders.
Ik had ook al zo'n vermoedenAnoniem: 17731 schreef op 18 oktober 2004 @ 17:22:
die haalt 100% nooit de u20. dan zou hij super high solid moeten zijn eigenlijk al excellent. dus helaas, maar verder natuurlijk wel leuke speler! oh ja 1 miljoen is echt super veel die kon je ook wel voor veel minder krijgen, want hij is inderdaad erg laag solid. over 3 seizoenen heb je natuurlijk wel goud in handen dus niet getreurd, wees blij met die speler.
Beetje laten meeslepen in de bidwar. Ik was al bezig geweest met een aantal andere spelers (waaronder 1 die veel meer kans had op u20), maar mijn budget liet het net niet toe om die te kopen. Het scheelde een paar duizend euro elke keer. Zeer irritant.
In elk geval heb ik nu een aardig talentje erbij en die kan weer een paar seizoenen getraind worden.
Overigens heb ik bij de transfer compare gekeken en de meeste van dit soort talenten gaan eruit voor rond de 700.000/800.000. De schade valt dus nog wel mee... Ik had me ook voorgenomen er niet meer dan 800.000 voor te betalen. Maar ja bij zo'n bidwar wint niet altijd het verstand

edit:
Overigens wat die bijstats betreft, die zijn best wel ok.
Inadequate wing is niet echt bijzonder, maar scheelt wel weer een beetje als winger.
Passable stamina is mooi meegenomen als je pressing speelt (ik dach althans pressing, zou ook een andere taktiek kunnen zijn).
En passable sp is trainbaar naar iets heel moois, waardoor hij zeker een aanvulling zou zijn naar voor een nationaal team.
Technical specialiteit wordt veel gevraagd voor nationale teams (ook goed voor de verkoop overigens). Dus ook dat is een pluspunt.
Overigens besef ik me ook wel dat hij niet veel kans heeft want er zijn betere trainees in Duitsland. Je weet het echter nooit
Overigens wat die bijstats betreft, die zijn best wel ok.
Inadequate wing is niet echt bijzonder, maar scheelt wel weer een beetje als winger.
Passable stamina is mooi meegenomen als je pressing speelt (ik dach althans pressing, zou ook een andere taktiek kunnen zijn).
En passable sp is trainbaar naar iets heel moois, waardoor hij zeker een aanvulling zou zijn naar voor een nationaal team.
Technical specialiteit wordt veel gevraagd voor nationale teams (ook goed voor de verkoop overigens). Dus ook dat is een pluspunt.
Overigens besef ik me ook wel dat hij niet veel kans heeft want er zijn betere trainees in Duitsland. Je weet het echter nooit
[ Voor 30% gewijzigd door dreamtheater42 op 18-10-2004 17:35 ]
Dat ken ik jadreamtheater schreef op 18 oktober 2004 @ 17:28:
Ik had me ook voorgenomen er niet meer dan 800.000 voor te betalen. Maar ja bij zo'n bidwar wint niet altijd het verstand
[/edit]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
toch wel grappig...
met 1-0 verliezen (uit dus), van een ongeveer net zo goed team en er gaat gewoon geen lid weg, bovendien stijgt de Supportersstemming met 1 graad
met 1-0 verliezen (uit dus), van een ongeveer net zo goed team en er gaat gewoon geen lid weg, bovendien stijgt de Supportersstemming met 1 graad
Anoniem: 117852
LOL Dat kan ik ook, niet lang meer denk ik want woensdag moet ik tegen n ploeg uit de V (die gisteren wel met 8-0 verloor) maar voor nu is t natuurlijk leuk.yared schreef op 18 oktober 2004 @ 00:49:
Even stoer doen:
Het team is 13 duels ongeslagen en heeft 9 overwinningen op rij.
Het team is 16 duels ongeslagen en heeft 15 overwinningen op rij.
Vandaag trouwens ineens 9 supporters (meeste ooit in n enkele update) erbij gekregen, eindelijk weer over de grens van 500 eindelijk....
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 117852 op 18-10-2004 19:17 ]
Moet ik je helaas teleurstellen, het nut van een technische specialiteit is voor verdedigers nihil. Alleen als hij aanvallend staat kan hij er baat bij hebben (maar deze speler is niet geschikt voor offensive defender) en hij zal iets beter zijn in strafschoppen. Helaas dus....dreamtheater schreef op 18 oktober 2004 @ 17:28:
[...]
Anoniem: 7533
ik zat met mijn supporters boven de 600. Lopen er nu ineens standaard na elke pot 9 weg? kep er nog 577. Ik speelde gelijk thuis tegen een evengoed team ongeveer. waarom dan 9 weg? ik snap het niet.
ze zijn slim, ze zien dat je niks kan bereikenAnoniem: 7533 schreef op 18 oktober 2004 @ 20:08:
ik zat met mijn supporters boven de 600. Lopen er nu ineens standaard na elke pot 9 weg? kep er nog 577. Ik speelde gelijk thuis tegen een evengoed team ongeveer. waarom dan 9 weg? ik snap het niet.
nee eerlijk gezegd blijft het vaag die sups.... probeer eens te winnen zou ik zeggen
Had vorig seizoen ook dat er aan begin van het seizoen ineens een hoop weggaan, na paar wedstrijden trok dit weer recht.
Nu kreeg ik er na de 1e wedstrijd 8 bij, mij hoor je dus niet klagen. Als het het hele seizoen zo gaat kom ik eindelijk in de buurt van de 1000. (10% verloren door degradatie...)
Nu kreeg ik er na de 1e wedstrijd 8 bij, mij hoor je dus niet klagen. Als het het hele seizoen zo gaat kom ik eindelijk in de buurt van de 1000. (10% verloren door degradatie...)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
****** GoT Toto ******
De 1e ronde van seizoen 13 zit er alweer op!
Deze eerste ronde deden er 22 gebruikers mee! Wat niet nieuw is voor een eerste ronde
De uitslag:
hestaatje 9
Damien79 7
Thije 5
Tommilio 5
GaMbiNo_GoT 5
MaestroTim 5
Technolove 5
chielepieltje 5
ottooo 5
Pjotrski 5
Gandalf-NL 4
Sir Veen 4
BurningMetal 4
Marcel_Meessen 4
Brainpower 4
Zarro 4
neudeboules 4
hoedjevanpapier 4
pruimtabak 4
bk323150 3
Frizza 3
raven26 3
De top 5:
Pos. | Naam | Score | Aantal toto's |
1 | hestaatje | 9 | 1 |
2 | Damien79 | 7 | 1 |
3 | Thije | 5 | 1 |
4 | Tommilio | 5 | 1 |
5 | GaMbiNo_GoT | 5 | 1 |
PS. De smileys in de nieuwsberichten en reacties werken nu!! En je kan nu ook sorteren bij GoT Teams! Jeej
http://gottrick.bitxs.com
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
hmmm, zure toto uitslag. Maar heeft zonar dan toch verstek laten gaan? slappe hap!
Of wil hij ons een voorsprong geven??
Of wil hij ons een voorsprong geven??
Denken jullie dat deze speler kans heeft op de U-20? (in Portugal dus..)
Xavier Arouca (44983016)
17 years, passable form, healthy
A pleasant guy who is temperamental and upright.
Has disastrous experience and poor leadership abilities.
Speciality: Head
Nationality: Portugal
Total Skill Index (TSI): 1 280
Wage: 936 €/week including 20% Bonus
Owner: FC Getah
Warnings: 0
Stamina: inadequate Goaltending: disastrous
Playmaking: excellent Passing: weak
Winger: weak Defending: weak
Scoring: poor Set Pieces: weak
Ik kocht hem en na 1 training werd hij uitstekend
Xavier Arouca (44983016)
17 years, passable form, healthy
A pleasant guy who is temperamental and upright.
Nationality: Portugal
Total Skill Index (TSI): 1 280
Wage: 936 €/week including 20% Bonus
Stamina: inadequate Goaltending: disastrous
Playmaking: excellent Passing: weak
Winger: weak Defending: weak
Scoring: poor Set Pieces: weak
Ik kocht hem en na 1 training werd hij uitstekend
Lekkere speler! Denk dat hij wel een kansje maakt, maar reken je niet te vroeg rijk. Als je 2 seizoenen achter elkaar geen blessures met 'm krijgt praten we weer verder
smileys, hmm, me like 
Thije, me2, JduPee we missen je stats!
Thije, me2, JduPee we missen je stats!
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Nou al zeg ik het zelf focking briljant doe voor de eerste keer mee en sta nu al 4e haha wat kan de rest van de toto wel niet brengen
Anoniem: 43846
Scott Nuttall (45236273)
17 years, passable form, healthy, controversial, balanced, honest.
Speciality: Powerful
Nationality: England
Total Skill Index (TSI): 2 640
Wage: 1 091 €/week including 20% Bonus
Owner: BZF
Stamina: passable Goaltending: disastrous
Playmaking: weak Passing: passable
Winger: inadequate Defending: wretched
Scoring: excellent Set Pieces: passable
Zie hier mijn grootste talentaankoop ooit, spiksplinternieuw
Kostte 3,25 meg en maakt een aardig kansje op de U20 denk ik
Zie hier mijn grootste talentaankoop ooit, spiksplinternieuw
leuke speler inderdaad, gefeliciteerd! Moet wel U20 kunnen halen denk ik mits hij niet teveel blessureleed krijgt. geld genoeg jijAnoniem: 43846 schreef op 18 oktober 2004 @ 23:11:
Scott Nuttall (45236273)
Zie hier mijn grootste talentaankoop ooit, spiksplinternieuw![]()
Thanks! Het moest er maar eens van komenAnoniem: 17731 schreef op 18 oktober 2004 @ 23:18:
[...]
leuke speler inderdaad, gefeliciteerd! Moet wel U20 kunnen halen denk ik mits hij niet teveel blessureleed krijgt. geld genoeg jijach ja als ie 21 is krijg je er het dubbele voor terug
Ik denk dat hij gezien zn waarde zn geld wel aardig waard is, vorige week ging er nog een voor 3,57 weg. En een dergelijke speler met goed passen is helemaal belachelijk duur, die gaat voor meer dan 5 meg over de toonbank

Inderdaad een leuke aankoop.Anoniem: 43846 schreef op 18 oktober 2004 @ 23:26:
[...]
Thanks! Het moest er maar eens van komen![]()
Ik denk dat hij gezien zn waarde zn geld wel aardig waard is, vorige week ging er nog een voor 3,57 weg. En een dergelijke speler met goed passen is helemaal belachelijk duur, die gaat voor meer dan 5 meg over de toonbank
Ik snap alleen de mensen niet die 5 miljoen betalen voor een 'talentje'. Dat haal je er toch nooit weer uit, of zie ik het nou verkeerd. Ze doen het toch niet alleen voor de prestige. Misschien dat iemand me dat uit kan leggen... Want kijk, als die knakker over 3 seizoenen de bal vanaf elke willekeurige hoek in het veld, de bal in de goal kan lepelen, dan is ie misschien, 9 miljoen, 10 miljoen waard? Maar dan gaat er 5 miljoen aanschaf vanaf. Heb je dus 5 miljoen winst in 3 seizoenen. Lijkt me niet uberveel ofzo. Klopt mijn berekening niet, moet ik geen bier drinken of maandag, of moet ik gewoon eerder op bed gaan...
Hmm, niet gedacht dat mijn bod zou winnen, dus ben wel een beetje blij;
voor 25 000 € gekocht
18 jarige met (TSI 610)
Conditie: waardeloos Keepen: rampzalig
Positiespel: matig Passen: redelijk
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: slecht
Scoren: slecht Spelhervatting: zwak
Ik trian op PM, dus hoop hem alsie 20 is op goed PM te hebben...
denk datie dan wel wat knaken binnenbrengt, toch?
voor 25 000 € gekocht
18 jarige met (TSI 610)
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
@ neO: damn!! ben jaloers
maar wel een opmerking, als er inderdaad ook een antal gasten zijn met goed passen, dan zijn die dus eventjes beter en gaat deze niet de U20 halen. Daarnaast zijn we al weer een weekje gevorderd in het seizoen.
@Blinkymichiel: hij heeft in ieder geval nog wel even wat conditietraining nodig. Dat gaat je aardig wat weken training kosten.
@ Sandyman538: Ben het met je eens, al kloppen je getallen niet helemaal. Denk niet dat je er over 3 seizoenen al 10M voor vangt namelijk
Dan zou je namelijk wél heel dikke winst kunnen draaien.
Maar IMO gaat het bij die mensen alleen om de prestige, ze willen gewoon het beste van het beste
maar wel een opmerking, als er inderdaad ook een antal gasten zijn met goed passen, dan zijn die dus eventjes beter en gaat deze niet de U20 halen. Daarnaast zijn we al weer een weekje gevorderd in het seizoen.
@Blinkymichiel: hij heeft in ieder geval nog wel even wat conditietraining nodig. Dat gaat je aardig wat weken training kosten.
@ Sandyman538: Ben het met je eens, al kloppen je getallen niet helemaal. Denk niet dat je er over 3 seizoenen al 10M voor vangt namelijk
Maar IMO gaat het bij die mensen alleen om de prestige, ze willen gewoon het beste van het beste
Dat is volgens mij niet waar. Hij kan als het goed weer is een special event krijgen waarbij hij rond de 30% beter presteert. Ik heb het met mijn "powerful" verdediger wel eens meegemaakt. Die zou rond de 3 sterren moeten halen en haalde er ineens 4,5 bij regen weer.Anoniem: 83760 schreef op 18 oktober 2004 @ 19:47:
[...]
Moet ik je helaas teleurstellen, het nut van een technische specialiteit is voor verdedigers nihil. Alleen als hij aanvallend staat kan hij er baat bij hebben (maar deze speler is niet geschikt voor offensive defender) en hij zal iets beter zijn in strafschoppen. Helaas dus....
Moet je helaas toch wakker schuddendreamtheater schreef op 19 oktober 2004 @ 09:22:
[...]
Dat is volgens mij niet waar. Hij kan als het goed weer is een special event krijgen waarbij hij rond de 30% beter presteert. Ik heb het met mijn "powerful" verdediger wel eens meegemaakt. Die zou rond de 3 sterren moeten halen en haalde er ineens 4,5 bij regen weer.
Moet makkelijk lukken als je minimaal een redelijke coach hebt en hij geen blessures krijgt. Het kost je max. 18 weken (dus 1 seizoen en 2 weken) om hem op solid pm te krijgen. Verder heb je denk ik nog een week of 10 nodig om zijn conditie op acceptabele hoogte te krijgen (dus passable of solid). Dit betekent dat hij eind volgend seizoen al op solid zou moeten zitten met een behoorlijke conditie. Ik zou hem dan sowieso nog doortrainen naar excellent en misschien form. tenzij je het geld dan hard nodig hebt.blinkymichiel schreef op 19 oktober 2004 @ 03:51:
voor 25 000 € gekocht
18 jarige met (TSI 610)
Hmmm...dat is jammer. Volgende keer toch een beter de regels lezen voor dat ik iets schreeuwAnoniem: 83760 schreef op 19 oktober 2004 @ 09:30:
[...]
Moet je helaas toch wakker schuddeneen "powerful" verdediger ziet inderdaad een toename van de verdedigende vaardigheden in slecht weer, maar technische spelers zien alleen een toename van de positiespel en scoringsvaardigheden met zonnig weer. Dus geen toename in verdedigen.

Ach ja, in dat geval heb ik daar inderdaad niet veel aan.
Gewoon zorgen dat je er zoveel mogelijk hebt met Koppendreamtheater schreef op 19 oktober 2004 @ 09:34:
[...]
Hmmm...dat is jammer. Volgende keer toch een beter de regels lezen voor dat ik iets schreeuw
Ach ja, in dat geval heb ik daar inderdaad niet veel aan.
dit is wel zonde vind ik een 18 jarige met redelijk PM kun je voor 30-40k ook wel krijgen. Gewoon inderdaad doortrainen tot 20 dan is ie excellentblinkymichiel schreef op 19 oktober 2004 @ 03:51:
voor 25 000 € gekocht
18 jarige met (TSI 610)
woei volgens hatstats heb ik gewoon de beste 19 jarige speler van heel NL
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 19-10-2004 10:22 ]
Hmz... ik bied net op een leuke keeper die 2 minuten voor z'n deadline zit... verspringt de deadline opeens naar 13.30 deze middag
hattrick lag er vanmorgen 3 uur lang uit, dus alle deadlines zijn verschovenYoeri schreef op 19 oktober 2004 @ 10:40:
Hmz... ik bied net op een leuke keeper die 2 minuten voor z'n deadline zit... verspringt de deadline opeens naar 13.30 deze middag
jij bood precies op het moment van het updaten van deze deadlines, haha
Bah eerste wedstrijd verloren: MatchID: 28575868
2 penalty's tegen en nog eens 25% bal bezit hehe dat is best heel erg weinig.
Volgende wedstrijd ga ik ook maar 3-5-2 spelen aangezien mijn team overal sterker was dan zijn team maar toch het op het middenveld verloor denk ik.
Ik wil dan ook als tacktiek centrum aanval gebruiken. Misschien dat iemand ander advies heeft na het lezen van die wedstrijd?
2 penalty's tegen en nog eens 25% bal bezit hehe dat is best heel erg weinig.
Volgende wedstrijd ga ik ook maar 3-5-2 spelen aangezien mijn team overal sterker was dan zijn team maar toch het op het middenveld verloor denk ik.
Ik wil dan ook als tacktiek centrum aanval gebruiken. Misschien dat iemand ander advies heeft na het lezen van die wedstrijd?
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Anoniem: 7533
Ik ga zelf vanaf morgen 3-4-3 en 3-5-2 spelen. Mijn compo is dusdanig zwak dat dat prima kan. Bij de iets sterkere tegenstanders zal ik dan 3-5-2 spelen met een verdedigende mid ofzo....
dat je training misloopt van 1 winger die er 14 weken over doet is imo te verwaarlozen vergeleken de toename in de CA.
lijkt me toch?
dat je training misloopt van 1 winger die er 14 weken over doet is imo te verwaarlozen vergeleken de toename in de CA.
lijkt me toch?
Ik hanteer eigenlijk altijd de regel: training gaat voor alles. Is uiteindelijk het allerbeste voor je team. CA verhogen is slechts eenmalig, trainingsresultaat heeft je team de rest van z´n bestaan nog wat aanAnoniem: 7533 schreef op 19 oktober 2004 @ 10:50:
lijkt me toch?
Boek ik een prachtige counter-overwinning, word ik een persbericht van de betreffende club beticht van laf voetbal
. Dat heet realistisch voetbal; wat betreft is Hattrick behoorlijk bij de tijd. Weet je wat laf is: iemands beste speler voor 4 weken van het veld schoppen
Om nog 1 laatste keer terug te komen op mijn duitse low-solid 17 jarige defender die ik veel te duur heb gekocht.
Ik had de Duitse u20 scout eens gemaild met de info over deze jongen en krijg de volgende reactie:
Waarschijnlijk is dit een standaard reactie, maar het is toch een beetje motiverend
Ik had de Duitse u20 scout eens gemaild met de info over deze jongen en krijg de volgende reactie:
code:
1
2
3
4
5
6
| keep training him! he has chances! greetings, pascal |
Waarschijnlijk is dit een standaard reactie, maar het is toch een beetje motiverend
Tja, die 2 meg verschil voor een betere bijstat, ik zou het er ook niet voor over hebben...Sandyman538 schreef op 19 oktober 2004 @ 00:07:
[...]
Inderdaad een leuke aankoop.
Ik snap alleen de mensen niet die 5 miljoen betalen voor een 'talentje'. Dat haal je er toch nooit weer uit, of zie ik het nou verkeerd. Ze doen het toch niet alleen voor de prestige. Misschien dat iemand me dat uit kan leggen... Want kijk, als die knakker over 3 seizoenen de bal vanaf elke willekeurige hoek in het veld, de bal in de goal kan lepelen, dan is ie misschien, 9 miljoen, 10 miljoen waard? Maar dan gaat er 5 miljoen aanschaf vanaf. Heb je dus 5 miljoen winst in 3 seizoenen. Lijkt me niet uberveel ofzo. Klopt mijn berekening niet, moet ik geen bier drinken of maandag, of moet ik gewoon eerder op bed gaan...
Volgens een paar engselse gasten gaat het niet zo geweldig met de spitsenpulls in Engeland. Ze geven hem een goede kans. Iig kan het een nette spits wordenAnoniem: 83760 schreef op 19 oktober 2004 @ 08:40:
@ neO: damn!! ben jaloers![]()
Enne jaloers? Je kan beter jaloers zijn op de gast die hem gepulled heeft
Anoniem: 43764
Zijn er nog mensen uit de IX divisie die morgen een wedstijdje willen spelen? Beginnend team zoek dan even op compower in de IX.675.
5 miljoen op één speler in 3 seizoenen....lijkt me aardig wat. Hoeveel winst maak jij op één trainee?Sandyman538 schreef op 19 oktober 2004 @ 00:07:
[...]
Inderdaad een leuke aankoop.
Ik heb een keeper die naar divine gaat, en dat levert ong. 15M op(als ik hem op dit moment zou verkopen, en ik ga er vanuit dat de marktwaarde ongeveer gelijk zal blijven). Ik had hem gehaald voor 2 Miljoen, dus in 3 seizoenen is dat dus 10.5 Miljoen(na aftrek van kosten) winst. Dat is best veel. Nadeel is alleen dat je maar 2 trainee's kan hebben.
Ik zou die salariskosten nooit kunnen betalen geloof ikgrooviee17 schreef op 19 oktober 2004 @ 13:09:
Ik heb een keeper die naar divine gaat, en dat levert ong. 15M op(als ik hem op dit moment zou verkopen, en ik ga er vanuit dat de marktwaarde ongeveer gelijk zal blijven). Ik had hem gehaald voor 2 Miljoen, dus in 3 seizoenen is dat dus 10.5 Miljoen(na aftrek van kosten) winst. Dat is best veel. Nadeel is alleen dat je maar 2 trainee's kan hebben.
Daarom is't ook zo lastig vergelijken. Je kunt 2 keepers, 10 defs, 6+4*0.5 mids, 8 wingers en 6 spitsen in de week trainen. Ik kom, als ik voor mezelf een berekening maak, uit op zo'n 2-2,5M winst per speler, dus na 3 seizoenen per seizoen ongeveer 6,5-7,5M winst(defs)...had niet gedacht dat keepers nog zoveel zouden opleveren
[ Voor 4% gewijzigd door Ronald Koeman op 19-10-2004 13:23 ]
Ik heb morgen een belangrijke bekerwedstrijd maar nu heb ik een paar geblesseerde spelers maar die wel inzetbaar zijn. Deze spelers zijn eigenlijk onmisbaar, maar is het eigenlijk wel slim om deze gewoon in de basis te laten starten? Halen ze gewoon hun normale niveau of neemt het risico op een blessure toe?
Nederlandse U20 heeft zeer waarschijnlijk binnenkort mijn YP als de nieuwe 'Ruud'. Hij is nu nog maar net 18, maar nu al uitmuntend (+ een paar weken) scoren en goed passenAnoniem: 43846 schreef op 19 oktober 2004 @ 12:22:
[...]
Volgens een paar engselse gasten gaat het niet zo geweldig met de spitsenpulls in Engeland. Ze geven hem een goede kans. Iig kan het een nette spits worden
Enne jaloers? Je kan beter jaloers zijn op de gast die hem gepulled heeft
Pssssst, Grooviee ook niet

Ze spelen heel licht onder hun niveau, maar het risico op blessures blijft hetzelfde. Maar mochten ze wél van het veld geschopt worden, is de blessure heftiger dan normaal.lochtejans schreef op 19 oktober 2004 @ 13:32:
Ik heb morgen een belangrijke bekerwedstrijd maar nu heb ik een paar geblesseerde spelers maar die wel inzetbaar zijn. Deze spelers zijn eigenlijk onmisbaar, maar is het eigenlijk wel slim om deze gewoon in de basis te laten starten? Halen ze gewoon hun normale niveau of neemt het risico op een blessure toe?
@ MetalMijer: GO RUUD
Dat is ook lang niet gekAnoniem: 44169 schreef op 19 oktober 2004 @ 13:44:
[...]
Nederlandse U20 heeft zeer waarschijnlijk binnenkort mijn YP als de nieuwe 'Ruud'. Hij is nu nog maar net 18, maar nu al uitmuntend (+ een paar weken) scoren en goed passen
Nu nog iets: mijn talent heeft zondag gespeeld bij zijn oude club. Nu hoef ik hem dus morgen niet op te stellen om hem te laten trainen? Eigenlijk weet ik dit zeker maar ik vraag het toch nog maar even

Klopt, mits die op de goede plek stond, maar daar ga ik dan maar van uit.Anoniem: 43846 schreef op 19 oktober 2004 @ 14:34:
[...]
Nu nog iets: mijn talent heeft zondag gespeeld bij zijn oude club. Nu hoef ik hem dus morgen niet op te stellen om hem te laten trainen? Eigenlijk weet ik dit zeker maar ik vraag het toch nog maar even
Anoniem: 43846 schreef op 19 oktober 2004 @ 14:34:
zegt genoeg toch

Beverwijkers kregen jarenlang goedkope elektriciteit
Bron: Noordhollands Dagblad
Gepubliceerd: dinsdag 19 oktober 2004 @ 08:32
Een aantal energieklanten in Beverwijk blijkt jarenlang stroom te hebben ontvangen tegen extreem lage kosten, simpelweg omdat hun stroommeters het stroomverbruik niet of nauwelijks bleek te registreren. De kwestie kwam aan het licht toen de betrokken energieleverancier, Nuon, nieuwe meters installeerde en gebruikers fors hogere rekeningen ontvingen.
Een aantal energieklanten in Beverwijk blijkt jarenlang stroom te hebben ontvangen tegen extreem lage kosten, simpelweg omdat hun stroommeters het stroomverbruik niet of nauwelijks bleek te registreren. De kwestie kwam aan het licht toen de betrokken energieleverancier, Nuon, nieuwe meters installeerde en gebruikers fors hogere rekeningen ontvingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 44169 op 19-10-2004 16:58 ]
Ik had hetzelfde, maar als ik dan weer naar dezelfde speler zocht stond hij niet meer op de lijstAnoniem: 83760 schreef op 19 oktober 2004 @ 10:46:
[...]
hattrick lag er vanmorgen 3 uur lang uit, dus alle deadlines zijn verschoven
jij bood precies op het moment van het updaten van deze deadlines, haha
(deze speler)
Andres Gerk (25044548)
20 years, solid form, healthy
A sympathetic guy who is temperamental and dishonest.
Has wretched experience and disastrous leadership abilities.
Nationality: Argentina
Total Skill Index (TSI): 2 760
Wage: 1 536 €/week including 20% Bonus
Stamina: solid Goaltending: disastrous
Playmaking: wretched Passing: poor
Winger: poor Defending: weak
Scoring: formidable Set Pieces: wretched
900k betaald.. Misschien íets teveel maar hij is nog maar 20 én heeft koppen
[ Voor 3% gewijzigd door Getah op 19-10-2004 16:58 ]
ik snap iets niet 
Edmond Elgharib (15231038)
25 jaar, matig in vorm, licht geblesseerd, maar kan wel spelen
Een gemeen persoon die kalm en eerlijk is.
Hij heeft waardeloos ervaring en is een slecht leider.
Specialiteit: Snel
Total Skill Index (TSI): 1 340
Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: redelijk
Vleugelspel: slecht Verdedigen: zwak
Scoren: redelijk Spelhervatting: zwak
Is volgens HAM's TPE-schatting iets van een 36.000 waard, maar er werd net 102.000 geboden
Jelle Verbist (44459409)
28 jaar, zwak in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die temperamentvol en eerlijk is.
Specialiteit: Koppen
Total Skill Index (TSI): 1 090
Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: zwak
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: matig
Scoren: goed Spelhervatting: rampzalig
Is volgens HAM 75.000 waard en daar wordt maar 5.000 op geboden.
Wat zijn deze spelers nu reëel waard volgens jullie?
Is volgens HAM's TPE-schatting iets van een 36.000 waard, maar er werd net 102.000 geboden
Jelle Verbist (44459409)
Waarom zou ik dat niet kunnen betalen? Gewoon zorgen dat je steeds een buffer hebt, en niet steeds je geld uitgeven als je het binnen krijgt. Daarnaast speel ik tegen die tijd alweer in de IV, wat meer inkomsten betekend. En het salaris van een 'normale' divine keeper is niet echt zo absurd hoog, dus dat kan je best betalen. En mocht het te veel worden, dan kan ik hem natuurlijk altijd nog verkopen
[ Voor 9% gewijzigd door grooviee17 op 19-10-2004 17:42 ]
die 2de is gewoon geluk voor die koper, normaal is die wel 60-100k waard ofzo. die transferprice evaluation is een richting maar hoeft natuurlijk niet. die eerste kan bv voor zoveel verkocht zijn door zijn snelheid ofzo. is het natuurlijk wel een indicatie maar nog steeds de wet van vraag en aanbod.Yoeri schreef op 19 oktober 2004 @ 16:59:
ik snap iets niet
Jelle Verbist (44459409)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 19-10-2004 17:47 ]
Die tweede loopt pas morgenmiddag af dus die zal nog wel stijgen.Anoniem: 17731 schreef op 19 oktober 2004 @ 17:44:
[...]
die 2de is gewoon geluk voor die koper, normaal is die wel 60-100k waard ofzo. die transferprice evaluation is een richting maar hoeft natuurlijk niet. die eerste kan bv voor zoveel verkocht zijn door zijn snelheid ofzo. is het natuurlijk wel een indicatie maar nog steeds de wet van vraag en aanbod.
Dit is een beetje appels met peren vergelijken aangezien die eerste al weg is en de tweede pas morgen dus.
Anoniem: 117852
Zo, zonet mijn grootste uitgave gedaan in de clubhistorie. Op mijn externe goed/slechte coach na dan, dat wel. Nu ik (eindelijk) in de VII zit en de prijzen toch gaan stijgen lijkt het me een perfect plan om mijn stadion maar uit te breiden. Het was niet echt groot (eigenlijk gewoon te klein) met zijn 7600 plaatsen maar vanaf eind volgende week kunnen er 17650 man in.
Het kost een smak geld maar dan heb je ook wat.
Nu vrijdag m'n oude YP nog naar uitstekend def en richting TL en ik ben al klaar dit seizoen wat betreft uitgaves/inkomsten.
code:
1
2
3
4
| Bezig met werkzaamheden Het stadion is omringd door hijskranen en bouwmateriaal. Waarschijnlijk zijn de werkzaamheden afgerond om en nabij 29-10-2004. |
Hahaha, heel scherp hoorAnoniem: 44169 schreef op 19 oktober 2004 @ 16:54:
Beverwijkers kregen jarenlang goedkope elektriciteit
Bron: Noordhollands Dagblad
Je hebt het dan wel over honderden euro's per jaar, daar heb je in hattrick al gauw een golfer of materiaalman voor
Heb nu een speler die ik binnenkort ga omzetten naar trainer/coach toen ik hem kocht was ie goed ervaring nu is hij uitstekend. Heb overal gelezen dat je speler dan als coach zo goed KAN worden als de ervaring die hij heeft. Even nu niet kijkend naar het leiderschap.
Maar nu vroeg ik mij dus af is het altijd zo dat die ervaring precies klopt.....sinds kort is ie namelijk naar ervaring uitstekend gegaan
Maar nu vroeg ik mij dus af is het altijd zo dat die ervaring precies klopt.....sinds kort is ie namelijk naar ervaring uitstekend gegaan
Je kunt bij hattrick gewoon zien hoe een speler zou worden als je hem coach maakt hoor. Gewoon net als dat je normaal zou doen, enkel de laatste stap niet afmaken
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Anoniem: 34339
Je kunt hem maximaal uitstekend coach maken. Wel houdt hij zijn slechte leiderschap.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 34339 op 20-10-2004 10:20 ]
Dus is het goedkoper om extern een coach aan te nemen. Het intern halen van een coach is dacht ik pas goedkoper bij matig leiderschap. (tenzij z'n ervaring heel hoog is natuurlijk..)
vraagje: is er iemand die me HattrickOK kan sturen?! de site is plat en ik kan hem nergens anders vinden... dus als iemand me eraan kan helpen?! alvast bedankt!
Ik had een vraagje over het weer in hattrick, wanneer en waar kan je de weersvoorspelling zien van de match?
ps. Ben 2de in de toto haha! Cool man heb gewoon blind gegokt! haha
[ Voor 25% gewijzigd door Swanfield op 20-10-2004 11:16 ]
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
kijk op de regio pagina (waar de wedstrijd plaatsvindt natuurlijk)
Nu voel ik me helemaal domDamien2004 schreef op 20 oktober 2004 @ 11:15:
Nou zal bij de volgende toto wel door de mand vallen hoor
Probleem is dat ik nog tot in december moet wachten want die jongen moet een jaar in je team zittenSpeedAddict schreef op 20 oktober 2004 @ 10:02:
Je kunt bij hattrick gewoon zien hoe een speler zou worden als je hem coach maakt hoor. Gewoon net als dat je normaal zou doen, enkel de laatste stap niet afmaken
Even een rekensom op de vroege middag.
Ik heb 4 woordvoerders die 28.403,- euro's opleveren. 1 personeelslid kost mij volgens mij 1500,- euro.
De winst per woordvoerder is dus 28.403,- / 4 is 7100,75.
Nu vroeg ik mij het volgende af, is het handig meer woordvoerders aan te nemen aangezien de winst per woordvoerder aanzienlijk hoger is dan de kosten per woordvoerder?
Is dit bij iedere club een beetje de rekensom? Dus dat je per woordvoerder een hogere inkomste heb dan dat het kost?
Ik heb 4 woordvoerders die 28.403,- euro's opleveren. 1 personeelslid kost mij volgens mij 1500,- euro.
Nu vroeg ik mij het volgende af, is het handig meer woordvoerders aan te nemen aangezien de winst per woordvoerder aanzienlijk hoger is dan de kosten per woordvoerder?
Is dit bij iedere club een beetje de rekensom? Dus dat je per woordvoerder een hogere inkomste heb dan dat het kost?
Ik krijg nu 70.013/week en heb al sinds seizoen 1 5 woordvoerders (dat is nu ongeveer 5 seizoenen geleden). Dit bedrag blijft toenemen en als ik het goed heb hangt de snelheid waarmee het stijgt af van je aantal woordvoerders. Meer woordvoerders is snellere stijging. Als ik nu 10 woordvoerders had gehad sinds het begin, dan zou het kunnen dat ik nu bijvoorbeeld 80.000 zou krijgen. Die 5 extra woordvoerders kosten mij 7.500, maar omdat ik 10.000 extra per week binnen zou krijgen heb ik 2.500 winst/week.Damien2004 schreef op 20 oktober 2004 @ 12:03:
Helaas is dit soort dingen in de Hattrick praktijk niet na te gaan, maar je moet wel op zo'n manier denken.
Ik denk dat je met je 4 woordvoerders wel goed zit. Het is zeker niet zo dat als je er nu 5 neemt, dat je dan 7.000/week extra krijgt. Misschien wel na verloop van tijd (een aantal seizoenen).
Hier
Daar staat hoeveel geld je moet hebben om een x aantal woordvoerders nuttig te laten zijn. Na 500k kun je er dus 1 hebben. Na 1,3 miljoen zijn 2 het meest rendabel.
Als je Hattrick Coach Professional gebruikt, daar zit ook zo'n soort tooltje in. (de site is wat langzaam)
edit: sorry ik dacht dat het over economen ging
Daar staat hoeveel geld je moet hebben om een x aantal woordvoerders nuttig te laten zijn. Na 500k kun je er dus 1 hebben. Na 1,3 miljoen zijn 2 het meest rendabel.
Als je Hattrick Coach Professional gebruikt, daar zit ook zo'n soort tooltje in. (de site is wat langzaam)

[ Voor 9% gewijzigd door Getah op 20-10-2004 12:18 ]
haha, je bekijkt het fout. Je moet de marginale kosten van een woordvoerder afzetten tegen de marginale opbrengsten van je sponsorgeld.Damien2004 schreef op 20 oktober 2004 @ 12:03:
Als jou sponsorgeld > 1500 stijgt met 1 extra woordvoerder, is dat dus een goede reden extra personeel aan te nemen.
Om de bereking ingewikkelder te maken, tijdelijk veel woordvoerders in de eerste weken van het seizoen, pompen je sponsorgeld lekker op zodat je er de overige 14 weken van het seizoen van profiteert. Dus eigenlijk zou je de kosten van 1 extra woorder uit moeten zetten tegenover alle in de toekomst te genereren opbrengsten.
Helaas is de rekenformule van het sponsorgeld in hattrick niet vrijgegeven (welke formule is dat wel
Ik heb er in het begin van het seizoen 10, en na een week of 3-4 ga ik dit langzaam afbouwen. Ik heb er aan het einde van het seizoen meestal 5 of 6. Ze hebben namelijk ook weer een effect op de stemming van supporters. Doe dat ook maar eens bij die berekening
hehe maakt niet uit.Getah schreef op 20 oktober 2004 @ 12:17:
Hier
Ik wacht wel even af wat de volgende week gaat brengen. Ik maak nu verlies en wil eigenlijk dat zo snel mogelijk omdraaien naar winst. Ik heb een hoop uitwedstrijden eerst dus dat valt qua inkomsten dan ook gelijk tegen
Lol, maak het nóg ingewikkelder. Zullen we dan meteen toekomstige kasstromen contant maken en dus corrigeren voor inflatie?Getah schreef op 20 oktober 2004 @ 12:20:
Ze hebben namelijk ook weer een effect op de stemming van supporters. Doe dat ook maar eens bij die berekening

Dit topic is gesloten.