[quote]
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 09:18:OzBoz schreef op 22 oktober 2004 @ 20:20:
[...]
"Als ik mijn G5 op het werk als voorbeeld voor alle Macs ga nemen dan vind ik het hoerenmachines want ze freezen compleet bij het inpluggen van een USB-stick."
Los van het feit dat ik met veel humor de discussies volg (wat een subcultuur, haha-leuk).
vraagje:
- heeft iemand last van freezen met usb sticks bij de PB?
Ik gebruik heel regelmatig deze sticks en als ik de PB aanschaf, hoef ik dat er dus niet gratis bij...
- wat is de oorzaak van freezen. Zou het aan de USB stick kunnen liggen.
(ik word overigens steeds enthousiaster en ga met kerst een PB kopen. Hoewel ik nu weer lees dat er nieuwe PB in jan verschijnen. Zouden de oude PB dat goedkoper worden...?)
chuba-chub
Ik heb een lenco usb mp3spelertje en mijn pb heeft geen problemen met freezen, wel mn mp3spelertje, maar dat doet ie ook bij windows
Zo meteen ff een overstapverhaaltje erbij

(opmerking ben niet overgestapt van windows naar apple, maar van windows naar linux en ging een apple erbij gebruiken

)
Ik ben altijd gek geweest van linux dus na wat te hebben gekloot met Redhat (die me niet echt beviel) ben ik toen overgestapt naar een minimale
linuxdistro. Bij die distro moest je alles lekker zelf compileren wat me heerlijk veel dagen gekost heeft en bergen kennis opleverde

Deze pc moest dienst doen als terminal server via wlan voor mijn oude P120 laptop en het internetverkeer routen naar mijn athlonnetje. Deze pc waar dit op gebeurde draait nu al sinds kerst vorig jaar 100% probleemloos wat ik dus niet gewent ben

Vroeger draaide deze pc op windows 2000, windows 9x draaide er voor geen meter op, want bij gebruik van een AGP kaartje crashte de pc iedere uur (overclock foutje

) en in linux dus niet

.[/ME]
Mijn athlon draaide toen nog op windows XP en hoewel die nogal gammel was wou ik gewoon eens kijken hoe lang windows XP een beetje werkbaar bleef voor mij. De pc hield het ongeveer 1 jaar vol toen ik het echt genoeg vond (5 keer inloggen voordat je profiel redelijk goed laadt is me wat lastig

). En toen werd er
Crux op gezet, ook een linux. Deze draaide heerlijk alleen moest ik nog steeds alles zelf compileren wat dus niet zo handig is als ik snel ff wat moest installeren. Dus na een paar weekjes kwam er Debian op en deze bevalt redelijk goed (beter dan fedora iig

). Dat is nu een maand of 2 geleden.
Voor de zomervakantie was ik nog niet bezig met een nieuwe laptop en was ik aan het spelen met pearpc met OSX erop. Het liep natuurlijk als dikke *piep* door een trechtertje, maar OSX beviel me goed, vooral die BSD unix onderlaag

.
Na wat centjes te hebben verdiend in de zomervakantie en de kabel van de adapter van mn laptop (Compaq Armada 4120 met linux) los contact kreeg, kwam ik op het idee om eens een nieuwe laptop aan te schaffen

De eisen waren: niet groter dan mijn oude laptop (11,6" scherm zeer klein dus

), moet linux op draaien, wlan en bluetooth en een lange batterijduur. Na wat zoeken kwam ik bij mooie pc laptops uit zoals een Acer TravelMate 8003LMib en een Sony VAIO VGN-S2HP. De Acer beviel me goed maar helaas hij heeft een 15" scherm dus afgekeurd. En voor de Sony vond ik geen informatie over linux erop en de prijs was beetje erg hoog € 1798,09 nu maar 3 weken geleden zat ie tegen de 2000 aan.
En toen dacht ik zo van OSX beviel me goed dus waarom geen apple. Dus ben ik eens naar de site van apple gegaan en heb de specs eens bekeken. Het eerste wat opvalt van de powerbook is dat ie weinig mhzjes heeft. Toevallig ben ik wel erachter gekomen dat een distributed.net client best veel gebruik maakt van die altivec en een powerbook 1.33 met 768mb geheugen 15.9 mkeys/sec haalt in OSX en mijn athlon 2600+ maar 7.95 in linux en 6.7 in windows

.
Ondanks ik vaak lees dat de laptop slomer is ben ik er toch maar voor gegaan. Ik vond nergens een laptop die zo compact en veelzijdig is als de Apple Powerbook op de sony na maar die was te duur en miste info over linux erop. Bij de Powerbook hoefde ik niet eens linux erop te installeren omdat er OSX al een unix is, wat dus ook zeer aantrekkelijk is als linuxgebruiker
En toen heb ik em gekocht en ik gebruik em iedere dag, maar nog niet overal vanwege ontbreken tasje

De accuduur is fantastisch ik heb er ongeveer 5,5 uur kunnen werken met de backlight op minimaal cpu op spaarstand, wlan aan en bluetooth uit. Heerlijk
Momenteel heb ik de standaard 256mb geheugen erin, dit is echter te weinig als ik veel applicaties tegelijk heb lopen en dus soms iets slomer aanvoelt. Maar binnenkort bestel ik me 512mb erbij

Er wordt ook vaak gezegd dat je minimaal 512mb geheugen moet hebben om OSX lekker te laten lopen.
Iedereen die niet echt een gamefreak is raad ik deze laptop aan. Microsoft Office voor Mac is trouwens ook beschikbaar, maar ikzelf gebruik liever
OpenOffice.org. Quicktime kan je films mee afspelen maar ik gebruik liever
Video Lan Client , die speelt werkelijk alles behalve Windows Media 9+, maar daar heb je
Windows Media Player voor de Mac natuurlijk weer voor
Zo dat was het