Toon posts:

[XP] A.d.h.v. IP een bepaald programma opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programmaatje, FreePOPs, waarmee een popserver worden geemuleerd zodat ik eenvoudig webmail kan inlezen in Outlook Express 6.0.

Ik zit alleen regelmatig op twee (of meerdere) lokaties te werken met mijn laptop, bijvoorbeeld thuis en op school. Als ik thuis ben hoef ik bij de parameters van het programma niets speciaals op te geven, maar als ik op school zit dan moet ik een proxy server meegegeven.
Op dit moment heb ik twee icoontjes in mijn startmenu staan, 1 wijzend naar de app. zonder proxy en 1 met proxy. Die ik handmatig start als mijn computer opstart is.
Ik wil dit graag automatisch laten uitvoeren. Ik dacht hierbij meteen aan een .bat bestand. Na wat onderzoek kwam ik uit bij deze topics:
IP adres via proggie in *.txt bestand en
XP: hoe pause in batchfile

Ik stel me de werking als volgt voor:

[Wacht even tot de verbinding gemaakt is (tweede topic)]
[Bepaal het IP adres (eerste topic)]
[Als het IP met de school cijfers begint]
- [Start dan het programma met proxy]
[Start anders het programma zonder proxy]

Nou zou ik hier wel uit kunnen komen, maar ik vroeg me af of ik misschien nog opties over het hoofd zie, voordat ik ga knutselen, zijn hier kant-en-klare programma's voor?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al wat verder.
Het programma MultiNetWork Manager beschikt over de mogelijkheid om per locatie een profiel op te stellen die wordt uitgevoerd wanneer die gekozen wordt.
Heel handig, maar....... eenmaal geopende programma's kunnen niet gesloten worden.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van pskill uit de PStools gereedschapskist.
Helaas werkt dit niet, want het opnieuw te openen programma sluit zich direct door het uitvoeren van pskill.
Ik zoek dus eigenlijk nog steeds een programma dat voor mij aan de hand van een IP een bepaalde systeemconfiguratie kan uitvoeren.