Default blanke hetero
Verwijderd
Beetje flauwe reactie van je, wat deze knul wil is een programma dat het IP adres van de pc waar hij achter zit in een .txt bestandje zet...jadjong schreef op 03 augustus 2002 @ 10:53:
start - run - typ notepad----- typ je ip adres.
Wat wil je en hoe?
Je kunt toch mbv "ipconfig" of "cmd ipconfig /all" je ip verkrijgen ...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Windows IP-configuratie
PPP-adapter 12move:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 195.241.185.161
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : 195.241.185.161 |
Maar ik wil eigenlijk alleen het ip adres dus: 195.241.185.161
Default blanke hetero
{leek me onnodig een nieuw topic te openen hiervoor, dus hier maar :P}
OC / CM - Begint eer ge Bezint
www.whatismyip.comScatman_II schreef op 03 augustus 2002 @ 11:01:
Enneuh, hoe kan ik eigelijk via een netwerk m'n i-net ip zien, dus niet alleen het ip van m'n pc [192.168.0.3]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ipconfig /allScatman_II schreef op 03 augustus 2002 @ 11:01:
Enneuh, hoe kan ik eigelijk via een netwerk m'n i-net ip zien, dus niet alleen het ip van m'n pc [192.168.0.3]
Default blanke hetero
In een netwerk heeft dat weinig zin
http://visualroute.nedcomp.nl je ziet dan bij een pijltje je IP staan.Scatman_II schreef op 03 augustus 2002 @ 11:01:
[ Voor 0% gewijzigd door PcDealer op 03-08-2002 11:16 . Reden: Refereert naar... ]
Maar wat heb je daaraan?Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 10:56:
[...]
Beetje flauwe reactie van je, wat deze knul wil is een programma dat het IP adres van de pc waar hij achter zit in een .txt bestandje zet...
Je kunt toch mbv "ipconfig" of "cmd ipconfig /all" je ip verkrijgen ...
Tis 1 regeltje die je kan knippen, plakken.
Kan je niet wat in PHP flansen. Waarvoor heb je het nodig?MisteryMan schreef op 03 augustus 2002 @ 10:57:
Ja dat weldat had ik al:
code:
1 [knip]
Maar ik wil eigenlijk alleen het ip adres dus: 195.241.185.161
Ja het kan ook in DHTML zag ik al maar dat ondersteund mijn webservertje dus niet...dan maar elke keer als iemand op mijn webservertje moet ff ipconfig uitvoerenblackd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:04:
[...]
Kan je niet wat in PHP flansen. Waarvoor heb je het nodig?
Tnx anyway
-----------------------------------
W8 eens....als je handmatig IPtje invoerd voor inet verbinding blijft hij deze ook steeds pakken zie ik nu! Dacht dat ip's altijd dynamisch waren bij inbelverbindingen! Je kunt dus gewoon een vast ip gebruiken totdat deze een keer in gebruik is
Default blanke hetero
Je wilt dus je ip adres kenbaar maken op je website zoals sommige users het hier met een web-icon gedaan hebben.MisteryMan schreef op 03 augustus 2002 @ 11:06:
[...]
Ja het kan ook in DHTML zag ik al maar dat ondersteund mijn webservertje dus niet...dan maar elke keer als iemand op mijn webservertje moet ff ipconfig uitvoeren
Tnx anyway
Verwijderd
MyIP, Win32 only, VB, source included.
http://users.skynet.be/xterm/myIP.rar
Nou ja, het was meer voor mezelf....maar ja..het moest wel op de site komen te staan jajadjong schreef op 03 augustus 2002 @ 11:08:
[...]
Je wilt dus je ip adres kenbaar maken op je website zoals sommige users het hier met een web-icon gedaan hebben.
Default blanke hetero
En dan krijg je dus allemaal zooi, en hij wil alleen zijn ip....Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:12:
@echo off
ipconfig > c:\waar je hem wil hebben\ip.txt
Verwijderd
Dan krijg ik nogsteeds alleen DNS en me eigen pc ip te zien...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Er zijn meer manieren, zo kan je met PHP vast wel je server ip tevoorschijn toveren, je kan de output van IPCONFIG 'filteren' door allerlei talen, zoals PHP, Perl enzovoorts.Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:16:
Volgens mij kan het dan maar op één manier, en dat is door zijn registry uit te lezen met een programma. Waarschijnlijk zal dit programma het ook nog om moeten zetten van hex->text.
Verwijderd
De broncode kan je aanpassen dat het een andere filename kiest, en met een Windows like cron programma kan je het elk uur laten draaien...
thx! kzal ff kijken of het mooi werktIk heb even iets geschreven dat doet wat jij zegt,
eeh... je hebt gelijkW8 eens....als je handmatig IPtje invoerd voor inet verbinding blijft hij deze ook steeds pakken zie ik nu! Dacht dat ip's altijd dynamisch waren bij inbelverbindingen! Je kunt dus gewoon een vast ip gebruiken totdat deze een keer in gebruik is
www.stevelock.nl
Verwijderd
Mocht er interessa voor zijn port ik MyIP wel even naar *NIX (ANSI C met BSD sockets).
!?Mocht er interessa voor zijn port ik MyIP wel even naar *NIX (ANSI C met BSD sockets).
uhm... ben ik nu n00b of snapt iedere gem nederlander wat *NIX (ANSI C met BSD sockets) inhoudt..?
www.stevelock.nl
Ik heb even iets geschreven dat doet wat jij zegt,
Uhm... nee werkt dus niet; als je ook netwerk hebt danthx! kzal ff kijken of het mooi werkt
www.stevelock.nl
dit php tje met heeeeel weinig tekst zou je zelf ook nog kunnen aanpassen. Je kunt het op dat adres testen. Aangezien je php scripts niet kun downloaden, hier de code:
<?
echo ("$REMOTE_ADDR");
?>
ZET DIT IN EEN DOCUMENT MET KLADBLOK VAN WINDOWS, EN SLA HET OP ONDER EEN NAAM MET DE EXTENSIE .PHP LET DUS OP STANDAARD MAAKT WINDOWS ER TXT VAN ZET BIJ OPSLAAN MENU DE KEUZE OP " OPSLAAN ONDER ALLE BESTANDEN OF ZO" EN TYP DAN ZELF IP.PHP
so ik hoop dat je er iets aan hebt
je kunt met dreamweaver makkelijk een hele pagina hieromheen bouwen voor op het internet. O ja PHP werkt alleen op een PHP webserver. Je kunt het dus ook niet op jouw computer uitvoeren zoals dat met een html kan
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
10.0.9.3
zoiets ? en dan kan er nog >blaat.txt achter, alleen nu is mijn regex kennis niet zo goed, zal vast nog wel beter kunnen
ssed: http://www.student.northpark.edu/pemente/sed/ssed348.zip
een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo
JuistVerwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:29:
Ik denk door een IP adres 'in te pikken' je wel eens last met je provider kan krijgen
Mocht er interessa voor zijn port ik MyIP wel even naar *NIX (ANSI C met BSD sockets).
Default blanke hetero
Bijvoorbeeld al eens bij tucows gekeken: http://tucows.chello.nl/ip95.html (IP Posters).
Zo moeilijk lijkt me dit niet hoor ...
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()