Toon posts:

XP: hoe pause in batchfile

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Outlook Express via een batchfile laten starten na het booten.
Nu lukt dit wel met dit batchbestandje, maar het start te snel, zodat er nog geen verbinding kan worden gemaakt.

cd "C:\Program Files\Outlook Express"
msimn.exe

Het probleem is dat het commando WAIT niet werkt onder XP.
Hoe kan ik aangeven dat er tien seconden moet worden gewacht, voordat de .exe word uitgevoerd?

Vast bedankt.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 13:36
als je um in de map opstarten pleurt, start ie toch ook op het laatst op?

Verwijderd

hmm het enige wat ik me zo snel kan bedenken is het "pause" commando, maar dan moet je zelf als nog op een toets drukken.. dus daar zul je niet al te veel aan hebben.

edit:
anders moet je een loop in je batchfile zetten en dan als ie daarmee klaar is, outlook runnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 20:26 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kunt gewoon via google wait.exe opzoeken en ergens in je path neerzetten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom niet gewoon een shortcut in je startup folder zetten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uit een ander topic gejat:

code:
1
PING 1.1.1.1 -n 2 -w 1000 >NUL

Als ik het goed analyseer pingt dit 2x naar een niet bestaand IP, per keer 1sec wachtend, en stuurt de output naar NUL. Kortom kustmatig een pause van 2 sec maken dus :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn genoeg mogelijkheden. Windows kent oa. het commando RUN /W maar als je even in de DOS scene gaat zoeken heb je genoeg alternatieve PAUSE progjes.

Effe Google opstarten ;)

Maar waarom een Batch ? Zoals aangegeven werkt het in je opstarten of dieper in je registry bij RUN ook.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 27 juli 2004 @ 20:28:

code:
1

Als ik het goed analyseer pingt dit 2x naar een niet bestaand IP, per keer 1sec wachtend, en stuurt de output naar NUL. Kortom kustmatig een pause van 2 sec maken dus :)
Dit werkt prima, bedankt allemaal :)
In de opstartgroep gooien werkt niet goed, omdat het proggie dan te snel opstart en nog geen verbinding kan maken. Na x sec. geeft Outlook dan een foutmelding.

Nog een probleempje gesignaleerd:
Meerdere .exe's die ik met deze batch wil opstarten, starten pas, als ik het vorige app met de hand heb afgesloten.

Mag ik jullie nog een keer lastig vallen?

• Mike Jarod
  • Niet online
In een batch file:

code:
1
2
start "c:\pad\naar\file1.exe"
start "c:\pad\naar\andere\file2.exe"
Zou ervoor moeten zorgen dat ze beiden tegelijk starten :)

Dit had je overigens zelf ook kunnen vinden: [search=batch bestanden tegelijk uitvoeren] ;)

Verwijderd

Uit de oude tijd staat me bij dat "pause 10" in een batch file gewoon 10 seconden wacht.....probeer het eens..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ok, dan gewoon een tooltje a la "sleep" of "wait" downloaden, is overal wel te vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Zie ook dit topic:
[rml]Remark in "[ XP] Startvertragertje, bestaat dat?"[/rml]
Heb toen eens wat geprogd waarbij je programma's vertraagd kan starten maar ook afhankelijk van of er al dan niet een internet verbinding is een programma wel/niet kan starten.

Verwijderd

tja en je zou ook altijd zelf ff een vertragertje kunnen bouwen..

count=0
:loop
set /a count+=1
if %count%==100000000000000000000000000000000000000000000000 goto startoutlook
goto loop

oid :)

sleep werkt natuurlijk makkelijker :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 27 juli 2004 @ 21:22:
In een batch file:

code:
1
2
start "c:\pad\naar\file1.exe"
start "c:\pad\naar\andere\file2.exe"
Zou ervoor moeten zorgen dat ze beiden tegelijk starten :)

Dit had je overigens zelf ook kunnen vinden: [search=batch bestanden tegelijk uitvoeren] ;)
Wederom 'on the money' met deze tip. Dank je wel. _/-\o_

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 27 juli 2004 @ 20:28:

code:
1

Nog niet aan gedacht, leuke methode! ;) Puur voor de vorm zou ik de loopback (127.0.0.1) pingen, maar soit. 1.1.1.1 is namelijk een geldig publiek klasse A ip-adres.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 12:30 ]

Verwijderd

het werkt alleen als je een ongeldig ip pingt... anders werkt de -w 1000 niet :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zomaar een domme vraag... maar als je pinged naar een geldig IP_nummer van bv MS..... dan krijg je toch pas contact op het moment dat je systeem helemaal gestart is? En is dat moment niet het moment dat Outlook ook gestart mag worden?

Verwijderd

- w is de timeout dat de ping wacht. als je een reply terugkrijgt begint de ping met de volgende... oftewel je moet zeker zijn dat je geen reply terugkrijgt...

• _E-RaZoR_
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 20:19:
Ik wil Outlook Express via een batchfile laten starten na het booten.
Nu lukt dit wel met dit batchbestandje, maar het start te snel, zodat er nog geen verbinding kan worden gemaakt.
Ik heb een klein tooltje gemaakt wat automatisch bij het opstarten de nieuwste virus-id's ophaalt (offtopic: ik gebruik al jaren Sophos, en deze update niet automagisch). Dit doetie echter pas als er een internetverbinding beschikbaar is. Het zit lekker algemeen in elkaar, je kan er zo een kort batch scrippie achter hangen om iets anders, zoals Outlook, mee op te starten.

Iets voor jou?

[ Voor 11% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 30-07-2004 10:30 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:24:
- w is de timeout dat de ping wacht. als je een reply terugkrijgt begint de ping met de volgende... oftewel je moet zeker zijn dat je geen reply terugkrijgt...
Ja, maar als je een Ping terugkrijgt, heb je dus verbinding. Was het probleem van TS niet dat je Outlook wilt delayen totdat je verbinding hebt?

Zodra je ping dus contact heeft, kan je je Ping-delay-progsel uitlaten gaan en doorstarten met Outlook.

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-04 20:27

Freehumor

koekwous

Als je verstandig bent download je "sleep.exe".

Deze is gratis te verkrijgen (Windows Server 2003 Resource Kit Tools) via:
http://www.microsoft.com/...8c4790cffd&displaylang=en

Bij "sleep.exe" kan je bijvoorbeeld opgeven dat die 5/6/7 ect seconden moet wachten. Gewoon het programma "sleep" aanroepen en daarna hoeveel seconden die moet wachten. Wat je daarna doet is bijvoorbeeld outlook aanroepen.

Dus:
code:
1
2
"c:\adres\naar\sleep.exe" 15
"C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe"

Succes ermee.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb een 16bits sleep programma gemaakt die je dus ook in DOS kunt gebruiken, omdat ik die ooit een keer nodig had, mischien heb je er wat aan:
sleep.exe

• The Eagle
  • Laatst online: 00:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pfff wat wordt er hier moeilijk gedaan..... Ik kan me nog goed herinneren dat ik batch files maakte...een pause inlassen deed je gewoon met
code:
1
2
@echo  <text die evt weergegeven moet worden>
@pause

en vanuit het ene batchbestand het andere aanroepen moet volgens mij nog steeds kunnen met
code:
1
call ander.bat

Zit gelukkig nog steeds standaard in XP :)

Klein voorbeeldje:
Prog 1 (geeft pause, en roept dan prog 2 aan:
code:
1
2
3
4
@echo off
@echo dit is de pause van het 1e bestand, druk een toets...
@pause 
call 2.bat

prog 2 (geeft alleen een pause):
code:
1
2
3
@echo off
@echo dit is de pause van het 2e bestand
@pause

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mike Jarod
  • Niet online
The_Eagle schreef op 30 juli 2004 @ 13:02:
pfff wat wordt er hier moeilijk gedaan.....
Pfff wat lees jij slecht ;)

Het gaat over het maken van een delay van x sec, pause stopt alles totdat de user op een toets drukt :)
Pagina: 1