specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!
Denk wel dat een celeron 733 dit kan trekken om maximale 100 mbit snelheid te halen (via ftp bvb). Mits de harde schijf meewerkt natuurlijk.
Bench je harde schijven eens. En anders kan misschien een versie installatie helpen?
Er zijn trouwens heel wat topics over langzame verbindingen. Heb je aleens gezocht?
Bij 100mbit heb ik dezelfde verbinding
@ Noork
De 2e pc is een nieuwe installatie
De 1e pc heeft niet een nieuwe installatie maar deze loopt verder als een zonnetje
HD bench ga ik nu even uitvoeren, En natuurlijk heb ik al de search gebruikt maar erg veel wijzer werd ik er niet van moet ik zeggen (ibt mijn probleem dan
Bijde Os-sen zijn WinXP pro Sp2
[ Voor 7% gewijzigd door 9nevermind9 op 07-10-2004 19:00 ]
Hoezo niet, heb jij dan zo'n bijzonder probleem? Je netwerk is traag. En dat kan heel veel oorzaken hebben. Brakke kabels, kapotte NIC, enz enz. En dat kan je allemaal vinden via de search en vervolgens even checken of dit bij jou wel goed is.9nevermind9 schreef op 07 oktober 2004 @ 18:59:
HD bench ga ik nu even uitvoeren, En natuurlijk heb ik al de search gebruikt maar erg veel wijzer werd ik er niet van moet ik zeggen (ibt mijn probleem dan)
Gigabit netwerk te traag
super traag netwerk
[ Voor 12% gewijzigd door Noork op 07-10-2004 19:05 ]
Omdat bijna alle problemen bij de kapotte NIC's/andere linkspeed/brakke UTP's warenNoork schreef op 07 oktober 2004 @ 19:02:
[...]
Hoezo niet, heb jij dan zo'n bijzonder probleem? Je netwerk is traag. En dat kan heel veel oorzaken hebben. Brakke kabels, kapotte NIC, enz enz. En dat kan je allemaal vinden via de search en vervolgens even checken of dit bij jou wel goed is.
(mijn bijde nic's + UTP zijn nieuw btw)
Heb je aleens een andere pc geprobeerd, en verder wel met dezelfde nic? Misschien brak geheugen o.i.d.
@ Tom_GNoork schreef op 07 oktober 2004 @ 19:07:
Bij 100mbit had je dezelfde snelheid toch? Dan zal het niet aan je nic liggen. Met 100mbit moet je ook toch wel 8MB/s kunnen halen.
Heb je aleens een andere pc geprobeerd, en verder wel met dezelfde nic? Misschien brak geheugen o.i.d.
sorry mijn fout las niet goed
volgens mij kon ik mijn start post nog wel beter neerzetten volgensmij
situatie schets:
eerste keer dat ik een netwerk opzet tussen deze 2pc's
100mbit vanaf de 1e pc met een andere pc werkt perfect
als ik nu een file met pc1 van pc2 download haal ik een snelheid van 530kb/sec
als ik nu een file van pc naar pc2 upload haal ik een snelheid van 1.200kb/sec
(was wel nuttige info om eerder te vermelden
ik heb op het moment ook geen 3e pc voorhanden om die ermee te testen
[ Voor 5% gewijzigd door 9nevermind9 op 07-10-2004 19:13 ]
PC1:Noork schreef op 07 oktober 2004 @ 18:52:
Bench je harde schijven eens. En anders kan misschien een versie installatie helpen?
avr. speed 51894 kbytes/sec
PC2:
avr.speed 10915 kbytes/sec
Is je PCI bus aan een van beide kanten niet zwaar overbelast ofzo? (RAID controller oid)9nevermind9 schreef op 07 oktober 2004 @ 18:59:
@ Tom_G
@ Noork
De 2e pc is een nieuwe installatie
De 1e pc heeft niet een nieuwe installatie maar deze loopt verder als een zonnetje
HD bench ga ik nu even uitvoeren, En natuurlijk heb ik al de search gebruikt maar erg veel wijzer werd ik er niet van moet ik zeggen (ibt mijn probleem dan)
Bijde Os-sen zijn WinXP pro Sp2
Dan moet er namelijk gemultiplexed worden tussen data binnen halen over het netwerk en wegschrijven naar de raid....
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Geen RAID controllers of dergelijke
in PC2 zit een gigabit NIC en een 100 mbit NIC voor het internet
ik zie net dat mijn CPU altijd naar 100% springt bij een transfer
geprobeert om de computer te OC'en en dan haal ik hogere transfer rates
het probleem lijkt mij toch wel in de samenwerking tussen een low-budget CPU en een low-budget NIC.
heeft iemand anders een server met een gbit nic met een vergelijkbare proc ?
[ Voor 70% gewijzigd door 9nevermind9 op 08-10-2004 01:13 ]
Verwijderd
Ik heb een celly 650 met dezelfde gbit chip, ik haal echter rond de 15% utilisation, waarvan ik vermoed dat dit ook zo'n beetje het max is van de schijf op pio mode 4.9nevermind9 schreef op 08 oktober 2004 @ 01:09:
@Rey Nemaattori
Geen RAID controllers of dergelijke
in PC2 zit een gigabit NIC en een 100 mbit NIC voor het internet
ik zie net dat mijn CPU altijd naar 100% springt bij een transfer
geprobeert om de computer te OC'en en dan haal ik hogere transfer rates
het probleem lijkt mij toch wel in de samenwerking tussen een low-budget CPU en een low-budget NIC.
heeft iemand anders een server met een gbit nic met een vergelijkbare proc ?
De volledige gigabit zal je niet halen met jouw opstelling. Maar 530 kb/s is toch wel aan de lage kant. Met mijn p 200mmx i.c.m. 10mb nic haal ik rond de 700/800 kb/s.9nevermind9 schreef op 08 oktober 2004 @ 01:09:
@Rey Nemaattori
Ik ben geen expert op dit gebied. Maar ik zou toch eens je geheugen checken en een andere HD proberen (desnoods met een promise controller), of even een virtuele schijf maken met behulp van je geheugen.
Ik vermoed verder dat die Realtic GBit NIC's geen eigen processor hebben en dus de CPU nogal veel gebruiken, daarom zijn ze ook zo goedkoop. Als je dan ook nog eens een langzame CPU hebt die al met de HDD bezig is kun je die 1 Gbit natuurlijk wel vergeten...
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
nou zit je onboard ide controller natuurlijk ook op de pc bus he..
maar dat mag niet heel veel uitmaken..
hoe hoog is de cpu load bij het verzenden/ontvangen??
wat voor zooi zit ertussen (switches) enzo..
en wanneer heb je SP2 geinstalleerd??
want een servicepack installeren nadat het OS is geisntelleerd is niet handig..
daarvoor meot je eigenlijk met een geslipstreamde cd werken en daarmee een fresh install doen, zodat je SP2 er meteen op hebt...
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.