super traag netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 15:41
ik heb sinds gisteren opeens een super traag netwerk. Als ik bestanden wil kopieren dan doet hij dat met max. 100kb/s.
Ik heb allemaal win XP pc's.

Het heeft altijd goed gewerkt. Wie heeft een oplossing?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Starten van topics in NT *lezen*
Startpost
Om te helpen bij netwerkproblemen is het belangrijk dat er genoeg informatie gegeven wordt. Geef dus altijd relevante informatie over de situatie en over de betreffende instellingen.
Bijvoorbeeld, als er met een netwerk iets mis is en je vermoedt dat het ergens in je IP settings zit, post dan bijvoorbeeld een dump van je IPCONFIG /ALL. Zo kun je direct geholpen worden.
Indien er later in het topic door een user of moderator gevraagd wordt meer informatie te geven door een lijstje met vragen te posten, is het natuurlijk NIET de bedoeling om dat lijstje door te worstelen met "JA, NEE, SOMS, JA" etc. Zie zo'n vraag als een roep om meer informatie, met daarbij zo vluchtig een lijstje van vragen die het eerst opkomen.

Geef aan wat je allemaal geprobeert hebt, gezocht/gevonden hebt, waar het volgens jouw allemaal mis zit e.d. Helpdesk vragen stel je maar aan je helpdesk, maar niet op GoT.

Topics met té weinig informatie of waar het overduidelijk is dat er niet voldoende vooronderzoek is geweest gaan ook gewoon dicht.
Of tw wel... geef eens wat meer relevante info :)

Zoeken op: netwerk traag

Heb je al die topics al doorgelezen? En de daarin aangedragen oplossingen uitgeprobeert?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Virusje?

Geef eens wat meer info over je netwerk.. fixed ip? dhcp? switch? hub? etc. Virusscanner?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07
anconakip schreef op 19 augustus 2004 @ 08:59:
ik heb sinds gisteren opeens een super traag netwerk. Als ik bestanden wil kopieren dan doet hij dat met max. 100kb/s.

Ja.

(en geef je een oplossing die evenveel informatie biedt als je vraag)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• anconakip
fixed ip. Geen dhcp.
Internet komt binnen via de kabelmoden. Vanhieruit gaat de kabel de wireless router in. Vanuit deze router een kabel naar een switch.

pc1 (server) - kabel - switch
pc2 - kabel - switch
laptop - wireless - router.

virusscanner op pc1 en laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door anconakip op 19-08-2004 09:38 ]

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welke switch? Wat voor bekabeling? Wat voor nics? Specs van de computers? Overig netwerkverkeer? Heb je recent nog wat veranderd aan je netwerk?

[ Voor 33% gewijzigd door AtleX op 19-08-2004 09:39 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• anconakip
100mb 5poorts switch.
gewone utp bekabeling.
10/100mb nics.

pc1 (server) P2 350, 128mb.
pc2 AMD Athlon 1,1, 512mb
Laptop AMD Athlon XP 3000+ 64 bit, 512mb

(alles heeft gewoon goed gewerkt, tot gisteren)

[ Voor 14% gewijzigd door anconakip op 19-08-2004 09:41 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT. Weer een user meer :)

Het is vervelend als het ineens niet meer werkt zoals het hoort - maar met de info die je ons geeft kunnen we zoveel kanten op dat een glazen bol niet eens voldoende is om een oplossing te vinden ;)

Anyway, kennelijk zijn er toch veranderingen geweest (op 1 van de PC's of op beide) die er voor zorgen dat je netwerk ineens traag is. Kan vanalles zijn. Dus ga maar eens na wat er veranderd kan zijn. Virusje is idd een mogelijkheid. Alleen zeggen dat je een virusscanner hebt draaien is niet genoeg; het ding moet ook up 2 date zijn ;) Kan ik niet uit je post halen...
Probeer anders eens een on line virusscanner als Housecall oid, kijk of dat iets oplevert.

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 19-08-2004 09:48 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al op virussen gescand? En op Spyware? :)

Zie ook: Beveiliging en Virussen - FAQ
Maak jij eerst effe een eigen icon :p :+

[ Voor 43% gewijzigd door Han op 19-08-2004 09:48 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

anconakip schreef op 19 augustus 2004 @ 09:40:
100mb 5poorts switch.
gewone utp bekabeling.
10/100mb nics.

pc1 (server) P2 350, 128mb.
pc2 AMD Athlon 1,1, 512mb
Laptop AMD Athlon XP 3000+ 64 bit, 512mb

(alles heeft gewoon goed gewerkt, tot gisteren)
Wat voor switch dan (merk, type)? Wat voor bekabeling (zelfgemaakt/gekocht)? Wat voor nics (merk, type)? Welke besturingssystemen? Is er nog ander netwerkverkeer dan die filetransfers? Controleer dat met een sniffer oid.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• anconakip
ik heb mcafee virusscanner draaien. deze houdt zichzelf netjes up to date. Hij zegt dat hij geen virussen kan vinden.

Ik heb gisteren alleen de pc1 en switch losgekoppeld en op een andere plek neer gezet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

anconakip schreef op 19 augustus 2004 @ 08:59:

Zo werkt het niet.
GoT is geen helpdesk waar we een lijstje afgaan met vragen om te kijken wat er loos is.
Zie ook : Starten van topics in NT *lezen*

Deze gaat dicht, je kunt het nogmaals proberen met een duidelijke topicstart.
En dat houd niet in dat je een lijstje maakt met loze kreten als "5 ports switch" , zulke info hebben we niets aan.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.