Nu ben ik al 'n 2 week in het bezit van een Viewsonic VP171b (erg mooi scherm). Deze heeft 1 dvi en 2 d-sub uitgangen. Ik maak gebruik van de dvi uitgang.
Dit heeft zo 2 week perfect gewerkt, gister was ik me bureau anders aan het indelen, had de kabels losgehaald (niks verandert). Vervolgens maak ik de kabels weer vast, zet de pc aan en me tff geeft raar beeld.
Het lijkt wel een soort storing, horizontale strepen, alleen op de native resolutie van 1280x1024@60hz op 1024x768 heb ik in windows nergens last van. Ook de post wordt gemist etc. omdat het scherm blijkbaar dan nog geen signaal krijgt, wat voorheen niet zo was. Op d-sub werkt alles verder naar behoren.

(pics van phone… maar het id komt over, en ja soms was het heel erg tijden booten)
Het volgende heb ik geprobeerd:
Mijn vader heeft ook een tft+dvi dus kon ik wat testen.
Een andere dvi kabel > geen effect > strepen
Mijn tft op mijn vader zijn computer > werkt perfect
Vader zijn tft op mijn computer > ook strepen
Hieruit concludeer je al snel dat het aan mijn digitale (dvi) output moet liggen.
Nu las ik het volgende in een topic:
Het probleem ligt denk ik bij de dvi output van de videokaart (of een storing, maar wat..), hier heb ik geen garantie meer op aangezien er ramsinks opzitten originele koeler verwijdert is etc. , het zou mooi zijn als iemand het herkent oid en het eventueel te repareren valt.
Op got heb ik meer mensen gezien (oa. met Iilyama 430/31) die problemen hebben met dvi, echter nergens zie ik een oplossing staan. Ik heb een dvi uitgang + dvi op me tft en dat zal werken ook
.
Mijn overige HW:
- Abit IC7-G (wc)
- P4 2.4C 2.4@3.3 (wc)
- 512 twinmx corsair pc3700
- Sapphire 9800pro@xt (wc) Overigens heb ik hier nooit instabiliteit ondervonden en core wil gerust tot 465/470 (draai al bijna een jaar xt speeds)
- Maxtor 160sata / 2x Maxtor 80gig 8mb ide
- SB live
Dit heeft zo 2 week perfect gewerkt, gister was ik me bureau anders aan het indelen, had de kabels losgehaald (niks verandert). Vervolgens maak ik de kabels weer vast, zet de pc aan en me tff geeft raar beeld.
Het lijkt wel een soort storing, horizontale strepen, alleen op de native resolutie van 1280x1024@60hz op 1024x768 heb ik in windows nergens last van. Ook de post wordt gemist etc. omdat het scherm blijkbaar dan nog geen signaal krijgt, wat voorheen niet zo was. Op d-sub werkt alles verder naar behoren.

(pics van phone… maar het id komt over, en ja soms was het heel erg tijden booten)
Het volgende heb ik geprobeerd:
Mijn vader heeft ook een tft+dvi dus kon ik wat testen.
Een andere dvi kabel > geen effect > strepen
Mijn tft op mijn vader zijn computer > werkt perfect
Vader zijn tft op mijn computer > ook strepen
Hieruit concludeer je al snel dat het aan mijn digitale (dvi) output moet liggen.
Nu las ik het volgende in een topic:
Heb kabels werkelijk alle kanten op gehad zonder dat het in contact kwam met iets, helaas geen effect. Nu heb ik geen geaard stopcontact in me kamer (jaja > slecht en heb er al veel probs door gehad, moet nog 'n aarde draadje trekken), dus ik heb een verlengsnoer gepakt en aangesloten op een geaard stopcontact, hier vervolgens me pc en tft op aangesloten. Helaas ook strepen. Alle kabels aan de achterkant van de pc had ik sinds kort vastgemaakt met tywraps, om zelfs dit uit te sluiten heb ik alles lost geknipt en kaal geboot, nog steeds de strepen.Verwijderd schreef op 07 Augustus 2003 @ 15:04:
Ik kreeg net in m'n mail een link naar dit topic, en dat deed mij ff denken aan het volgende; het lijkt alsof de storing veroorzaakt wordt door stroomkabels in de buurt. Indien stroomkabels verder van de DVI/VGA kabel(s) verwijderd zijn, lijkt de storing af te nemen.
That's all
Het probleem ligt denk ik bij de dvi output van de videokaart (of een storing, maar wat..), hier heb ik geen garantie meer op aangezien er ramsinks opzitten originele koeler verwijdert is etc. , het zou mooi zijn als iemand het herkent oid en het eventueel te repareren valt.
Op got heb ik meer mensen gezien (oa. met Iilyama 430/31) die problemen hebben met dvi, echter nergens zie ik een oplossing staan. Ik heb een dvi uitgang + dvi op me tft en dat zal werken ook
Mijn overige HW:
- Abit IC7-G (wc)
- P4 2.4C 2.4@3.3 (wc)
- 512 twinmx corsair pc3700
- Sapphire 9800pro@xt (wc) Overigens heb ik hier nooit instabiliteit ondervonden en core wil gerust tot 465/470 (draai al bijna een jaar xt speeds)
- Maxtor 160sata / 2x Maxtor 80gig 8mb ide
- SB live