[tft+dvi] strepen, storing > slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Nu ben ik al 'n 2 week in het bezit van een Viewsonic VP171b (erg mooi scherm). Deze heeft 1 dvi en 2 d-sub uitgangen. Ik maak gebruik van de dvi uitgang.

Dit heeft zo 2 week perfect gewerkt, gister was ik me bureau anders aan het indelen, had de kabels losgehaald (niks verandert). Vervolgens maak ik de kabels weer vast, zet de pc aan en me tff geeft raar beeld.

Het lijkt wel een soort storing, horizontale strepen, alleen op de native resolutie van 1280x1024@60hz op 1024x768 heb ik in windows nergens last van. Ook de post wordt gemist etc. omdat het scherm blijkbaar dan nog geen signaal krijgt, wat voorheen niet zo was. Op d-sub werkt alles verder naar behoren.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~prin2121/storing/pic1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~prin2121/storing/pic2.jpg
(pics van phone… maar het id komt over, en ja soms was het heel erg tijden booten)

Het volgende heb ik geprobeerd:

Mijn vader heeft ook een tft+dvi dus kon ik wat testen.

Een andere dvi kabel > geen effect > strepen
Mijn tft op mijn vader zijn computer > werkt perfect
Vader zijn tft op mijn computer > ook strepen

Hieruit concludeer je al snel dat het aan mijn digitale (dvi) output moet liggen.

Nu las ik het volgende in een topic:
Verwijderd schreef op 07 Augustus 2003 @ 15:04:
Ik kreeg net in m'n mail een link naar dit topic, en dat deed mij ff denken aan het volgende; het lijkt alsof de storing veroorzaakt wordt door stroomkabels in de buurt. Indien stroomkabels verder van de DVI/VGA kabel(s) verwijderd zijn, lijkt de storing af te nemen.

That's all :)
Heb kabels werkelijk alle kanten op gehad zonder dat het in contact kwam met iets, helaas geen effect. Nu heb ik geen geaard stopcontact in me kamer (jaja > slecht en heb er al veel probs door gehad, moet nog 'n aarde draadje trekken), dus ik heb een verlengsnoer gepakt en aangesloten op een geaard stopcontact, hier vervolgens me pc en tft op aangesloten. Helaas ook strepen. Alle kabels aan de achterkant van de pc had ik sinds kort vastgemaakt met tywraps, om zelfs dit uit te sluiten heb ik alles lost geknipt en kaal geboot, nog steeds de strepen.

Het probleem ligt denk ik bij de dvi output van de videokaart (of een storing, maar wat..), hier heb ik geen garantie meer op aangezien er ramsinks opzitten originele koeler verwijdert is etc. , het zou mooi zijn als iemand het herkent oid en het eventueel te repareren valt.

Op got heb ik meer mensen gezien (oa. met Iilyama 430/31) die problemen hebben met dvi, echter nergens zie ik een oplossing staan. Ik heb een dvi uitgang + dvi op me tft en dat zal werken ook :) .

Mijn overige HW:

- Abit IC7-G (wc)
- P4 2.4C 2.4@3.3 (wc)
- 512 twinmx corsair pc3700
- Sapphire 9800pro@xt (wc) Overigens heb ik hier nooit instabiliteit ondervonden en core wil gerust tot 465/470 (draai al bijna een jaar xt speeds)
- Maxtor 160sata / 2x Maxtor 80gig 8mb ide
- SB live

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
*kick*

iemand ? :)

[ Voor 3% gewijzigd door t!mP op 08-10-2004 20:49 ]

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Ik heb me kaart inmiddels ook al een paar keer geflashed.

originele bios van de sapphire 9800pro
xt bba bios...

mocht allemaal niet baten.

Nu draai ik alweer een tijdje op d-sub maar begin me er toch weer aan te ergeren. Gebeurt et vaker dat de dvi uitgang het zomaar begeeft? Zou het misschien kunnen dat pennetjes niet goed contact maken oid.
Iemand nog een ingeving? Ja ik weet het, het ziet er vrij kansloos voor me uit ;p

edit:
als ik me kabel eruit haal en er weer in stop is het de ene keer bijna goed (kleine storingen) en de andere keer kermis.

[ Voor 14% gewijzigd door t!mP op 23-10-2004 17:31 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Dit is inderdaad wel vreemd :|

Heb je al eens een andere videokaart geprobeerd dan?

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
proller schreef op 23 oktober 2004 @ 17:31:
Dit is inderdaad wel vreemd :|

Heb je al eens een andere videokaart geprobeerd dan?
Ja zoals in de TS, op een andere pc (dus andere kaart) werkt de tft prima. Kabel is de oorzaak ook niet.

Ik heb daarnet de kaart uit me wc circuit gehaald en eens even van dichtbij bekeken. Heb achter naar die dvi connector gekeken en heb alle gaatjes etc met beleid 'doorgeprikt' zodat ik cker weet dat alles contact maakt. Verder ziet het stukje hardware er perfect uit en 'lijkt' er niks stuk.
Hmmpf ik denk niet dat ik in staat ben te achterhalen wat dit probleem is laat staan het te repareren.
Enigste kleine hoop is dat er iemand hetzelfde probleem had en er een spreuk oid voor kent ;) .

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Helpt dit : Club3D ATI Radeon 9600 Pro 128 MB heeft kuren.... hoewel.... :? Ik heb het weer gehad gister en eergister en de dag daarvoor :/

Heb het elke keer opgelost met een aan/uit actie en uiteindelijk heb ik maar een vaag stikkertje dat toch al los zat van mijn grakatje (achterop de core nog wel zeg maar |:( ) gehaald en heb er geen last meer van ....

Ik denk wel dat het een Windows kwaaltje is want het slaat echt nergens op en is niet logisch !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
nero355 schreef op 23 oktober 2004 @ 19:55:
Helpt dit : Club3D ATI Radeon 9600 Pro 128 MB heeft kuren.... hoewel.... :? Ik heb het weer gehad gister en eergister en de dag daarvoor :/

Heb het elke keer opgelost met een aan/uit actie en uiteindelijk heb ik maar een vaag stikkertje dat toch al los zat van mijn grakatje (achterop de core nog wel zeg maar |:( ) gehaald en heb er geen last meer van ....

Ik denk wel dat het een Windows kwaaltje is want het slaat echt nergens op en is niet logisch !!!
Neh ik denk dat dit er los van staat ;) , het is ook geen windows kwaaltje aangezien die bij mij in de post ook al kuren vertoont etc. (krijg meestal geen post op dvi).
Als ie je icoontjes oid niet goed weergeeft en dat soort rare dingen helpt het vaak om ff 'n theme te veranderen en weer terug te zetten, dan laadt ie alles nl opnieuw. Heb het ook wel eens gehad.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

t!mP schreef op 23 oktober 2004 @ 20:31:
Neh ik denk dat dit er los van staat ;) , het is ook geen windows kwaaltje aangezien die bij mij in de post ook al kuren vertoont etc. (krijg meestal geen post op dvi).
Hmm.... ja bij mij gaat BIOS enzo dan inderdaad goed :)
Als ie je icoontjes oid niet goed weergeeft en dat soort rare dingen helpt het vaak om ff 'n theme te veranderen en weer terug te zetten, dan laadt ie alles nl opnieuw. Heb het ook wel eens gehad.
Ik heb helemaa geen Theme en die Service staat ook nog eens uit.... denk niet dat dat helpt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1