Philips HDRW serie(?)

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik ben zowaar een keer door een tv reclame lucht gekregen van een nieuw leuk speeltje: de Philips HDRW-720.

Dit is een HDD/DVD recorder. Grote voordeel voor mij is het GuidePlus systeem. Hiermee kun je heel makkelijk het apparaat programma's op laten nemen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik de 720 zal gaan kopen. Ik heb namelijk ergens opgevangen dat er ook al een opvolger aan zit te komen de 730. Deze zou een grotere harde schijf hebben en ook 5.1 geluid op kunnen nemen.

Ik ben benieuwd wat er allemaal aan het gebeuren is met deze serie en of er alternatieven bestaan voor het GuidePlus systeem.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter wachten op de Windows Media Center, heeft ook de Electronic Program Guide, als dat je eis is. Pas je gewoon je huidige config een beetje aan met een PVR250 kaartje van Haupage, koop je Media Edition en klaar is kees.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 15:32 . Reden: Modbreak: Aan warez doen we niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Bijna goed. De HDRW725H is de 'opvolger' van de HDRW720, en heeft een HD van 160GB, i.p.v. 80GB. De 730 schijnt niet uit te komen in NL, kan wél 5.1 geluid recorden (maarja, welke Camcorder of TV-uitzending levert dat aan?), en heeft géén Guideplus. Ofzo.

Op diverse sites spreekt men elkaar weer tegen over die 730, dus dat wat ik hierover boven vertel kan ik niet bevestigen. Dat over de 725H wel, is ook al hier en daar te bestellen.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik heb de 720. Op zich doet hij alles wat wordt geadverteerd, maar 'sense and simplicity' zijn niet van toepassing op het ding. GuidePlus is handig, maar als je manueel wil opnemen wordt het al snel een nachtmerrie. De handleiding is volledig waardeloos, maar na een paar weken trial and error kom je er wel. Logisch is het echter niet (v.b.: een opname in de buffer wissen is REC/OTR indrukken, diezelfde opname wegsaven naar de HD is REC/OTR ingedrukt houden - niet zo erg handig vind ik).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Dr. Strangelove schreef op 04 oktober 2004 @ 15:12:
Ik heb de 720. Op zich doet hij alles wat wordt geadverteerd, maar 'sense and simplicity' zijn niet van toepassing op het ding. GuidePlus is handig, maar als je manueel wil opnemen wordt het al snel een nachtmerrie. De handleiding is volledig waardeloos, maar na een paar weken trial and error kom je er wel. Logisch is het echter niet (v.b.: een opname in de buffer wissen is REC/OTR indrukken, diezelfde opname wegsaven naar de HD is REC/OTR ingedrukt houden - niet zo erg handig vind ik).
... ook bijna goed. :)

een opname in de buffer wissen is de rode functietoets (bij de andere drie gekleurde knoppen), niet de REC/OTR knop...

Maar inderdaad, de HDRW720 is verre van simple (m.a.w. niet geschikt voor tante Truus op de hoek van de straat), en laat de sense af en toe maar weg... maar dat neemt niet weg dat het een fantastisch apparaat is! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Whatever, het is in elk geval dezelfde knop voor twee uiteenlopende functies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Hmmmm, dat geluid opnemen was ook niet echt een belangrijk punt. Wellicht was het interessant geweest als je er dan DVD's mee zou kunnen kopieren of zo.

Maar die 730 is dus niet interessant aangezien deze geen GuidePlus heeft. Dan ga ik maar eens op zoek naar de 725!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

en weet je hoe ze de 725 genoemd hebben?
DVDR725H
|:(
logisch...

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vond het helemaal niks. Ik heb zelf een Pioneer 80GB HDD recorder en die werken veel intuïtiever. Bij Philips neem je iets op, dat komt dan in het "Time Shift Buffer" te zitten wat je moet legen voor je er wat me kan doen. Opnemen op DVD ofzo, dat kan dus pas als je je timeshiftbuffer geleegd hebt. Hoe onlogisch! Ik heb er nog niet veel tijd in kunnen steken, dus misschien dat dit uit te schakelen is, maar mijn Pioneer neemt gewoon op op de HD en dan is het klaar en te gebruiken. Philips heeft het ook onmogelijk gemaakt om van DVD naar HD te kopieren, iets wat met Pioneer wel mogelijk is.

Ik zou het dus wel weten: Guide plus is geinig, maar zo ingewikkeld is showview niet. Daarom zou ik voor Pioneer gaan, een DVR 520H (80GB) of 720H (160GB), kwalitatief beter, alleen geen Nederlands menu. Kun je als tweaker prima mee leven toch? Ik heb de handleiding nog niet open gehad en dat zegt wat :) de Philips zou ik zonder handleiding niet eens kunnen bedienen, achterlijk ingewikkeld geval dat het is :(

overigens Dr. Strangelove: Hoe kun je iets van HDD naar DVD krijgen met die Philips, want ik heb letterlijk de handleiding gevolgd, maar ik krijg de foutmelding "niet toegestaan tijdens deze handeling" (ofzo).

Alternatief is overigens JVC, hun DR M20 en DR M30 (80GB resp. 160GB) zijn super simpel in het gebruik, hebben wel Nederlandse menu's en zijn dus voor je ouders wat gebruiksvriendelijker :) Ik heb zelf de DR M10 gehad, maar die is eruit gegaan omdat ik heel goedkoop aan een Pioneer DVR 5100 kon komen :)

* Grrrrrene verkoopt die dingen dagelijks zegmaar en heeft nog nooit een Pioneer terug zien komen, Philips echter uit pure frustratie wel :X

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2004 00:36 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Hmmm, dat guideplus was voor mij juist zo'n soepele feature. Kennen andere merken ook iets als een time-shift-buffer? Dat is nl. ook wel soepel, dat je al kunt gaan kijken terwijl er wordt opgenomen.

Die DVDR725H is trouwens ook al goed te vinden op het net. Maar zijn er nog andere dingen verbeterd in dat ding behalve dat er een 160Gb HDD in zit?

[ Voor 29% gewijzigd door Deddiekoel op 09-10-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat timeshifting ondersteunen alle grote merken in hun HD recorders :)

Verschil is idd die grotere HDD, hier kun je ze vergelijken: URL

[ Voor 84% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op 04 oktober 2004 @ 16:42:
Whatever, het is in elk geval dezelfde knop voor twee uiteenlopende functies :)
Dat vind ik inderdaad stom bij Philips......mijn zus heeft ook een Philips DVD-speler/homecinema-receiver, maar daar zit de functie om de ondertiteling in te schakelen (buiten het menu om dan hè) ook als tweede functie onder een knop. En het is niet eens te zien dat ie daar zit. Bij Sony heb ik nog nooit een boekje hoeven gebruiken voor het gros van de functies, bij Philips te vaak. Ook laatst nog met in automatisch instellen van de zender bij de t.v. van mijn buurman....dat kan allemaal veel intuitiever.
Grrrrrene schreef op 09 oktober 2004 @ 18:52:
Dat timeshifting ondersteunen alle grote merken in hun HD recorders :)
En bij de DVD-RAM recorders (Panasonic) kan het ook en bij de nieuwe Sony's ook en misschien nog wel meer merken en modellen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, klopt, JVC ook (is een DVD RAM eigenschap), de nieuwe Pioneer modellen hebben "Chase Play", dat klinkt als net zoiets, dus die zullen het ook kunnen met een normale DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik zie dat de DVD725H nu voor € 613 al van eigenaar wisselt. Dat GuidePlus is voor mij toch echt wel hetgeen me over de streep trekt. Jammer dat er geen andere merken zijn die dit bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
@Grrrrrene: Heb je enige ervaring met de Pioneer 420H? Dit is een kleine broer van de 520H. Maar dan zonder DV-in/out. Ik twijfel nog een beetje tussen de Pioneer en de Philips (720). De laatste kan ik redelijk goedkoop kopen (als Philips medewerker). Heb echter een paar slechte verhalen over de Philips gelezen, maar volgens mij gingen de meeste over een oude firmware (CF1.2 ipv CF2.6 nu).
Kun je daar nog iets over vertellen? Ik ben ook geinteresseerd in het geluidniveau van HDD koelers. Bij Philips wil ie wel eens herrie maken. Bij de Pioneer ook?

[ Voor 9% gewijzigd door pvtonger op 11-10-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
overigens Dr. Strangelove: Hoe kun je iets van HDD naar DVD krijgen met die Philips, want ik heb letterlijk de handleiding gevolgd, maar ik krijg de foutmelding "niet toegestaan tijdens deze handeling" (ofzo).
Vanuit de HDD browser de functie Archiveren kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

pvtonger schreef op 11 oktober 2004 @ 11:27:
@Grrrrrene: Heb je enige ervaring met de Pioneer 420H? Dit is een kleine broer van de 520H. Maar dan zonder DV-in/out. Ik twijfel nog een beetje tussen de Pioneer en de Philips (720). De laatste kan ik redelijk goedkoop kopen (als Philips medewerker). Heb echter een paar slechte verhalen over de Philips gelezen, maar volgens mij gingen de meeste over een oude firmware (CF1.2 ipv CF2.6 nu).
Kun je daar nog iets over vertellen? Ik ben ook geinteresseerd in het geluidniveau van HDD koelers. Bij Philips wil ie wel eens herrie maken. Bij de Pioneer ook?
Philips MyShop? Daar is hij nog aardig prijzig... het kan goedkoper. :)

Zelf heb ik de Philips HDRW720, maar nog geen herrie whatsoever gehoord uit de fan. Inderdaaad, ik heb een enkeling gehoord die last had van een resonerende fan in zijn apparaat, maar dat is bij die enkeling gebleven. Voor de rest is het een fantastisch apparaat, ff wennen aan de besturing, en natuurlijk heeft hij zijn tekortkominkjes, maar voor het geld wat je ervoor neertelt heb je dan ook een mooie alleskunner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
iNSaNe-oNe schreef op 11 oktober 2004 @ 13:07:
[...]
Zelf heb ik de Philips HDRW720, maar nog geen herrie whatsoever gehoord uit de fan. Inderdaaad, ik heb een enkeling gehoord die last had van een resonerende fan in zijn apparaat, maar dat is bij die enkeling gebleven. Voor de rest is het een fantastisch apparaat, ff wennen aan de besturing, en natuurlijk heeft hij zijn tekortkominkjes, maar voor het geld wat je ervoor neertelt heb je dan ook een mooie alleskunner. :)
Ik heb via-via gehoord dat de eerste serie een wat te luidruchtige ventilator had, dat zou nu beter moeten zijn.

Verder ben ik wel tevreden over de 720, enige minpuntje is dat af en toe het apparaat een opname overslaat. Zou in een volgende firmware opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Iig goed om te horen dat er regelmatig updates komen voor firmware!

Wat ik graag nog als feature zou willen is dat het apparaat automatisch de reclames er tussenuit knipt! Is iets dat het amerikaanse TiVo systeem wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
iNSaNe-oNe schreef op 11 oktober 2004 @ 13:07:
Philips MyShop? Daar is hij nog aardig prijzig... het kan goedkoper. :)
Je kunt nu dat model kopen met verpakkingsschade. En dan is ie te koop voor minder dan 500 euro. Je moet er alleen snel bij zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
M_v_A schreef op 11 oktober 2004 @ 15:25:
Verder ben ik wel tevreden over de 720, enige minpuntje is dat af en toe het apparaat een opname overslaat. Zou in een volgende firmware opgelost moeten zijn.
LOL. Minpuntje? 8)7

Of vergeet je dan aan te geven dat de opname van de buffer naar de HD gekopieerd moet worden?

[ Voor 15% gewijzigd door pvtonger op 11-10-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

M_v_A schreef op 11 oktober 2004 @ 15:25:
[...]
Weet je ook welke firmware dat zou moeten zijn, of haal je die info van kieskeurig.nl (er staat daar namelijk ook een ca. 60-pagina tellende review van gebruikerservaringen, daar heb ik een BOEL info vandaan gehaald voordat ik deze topper kocht)? Is dat met de laatste firmware (CF2.6) ook nog? Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad. Is dat niet stiekem omdat de gebruiker zelf nog loopt te kl**tviolen terwijl de timer roept dat hij wil gaan opnemen o.i.d.?
pvtonger schreef op 11 oktober 2004 @ 16:03:
[...]

Je kunt nu dat model kopen met verpakkingsschade. En dan is ie te koop voor minder dan 500 euro. Je moet er alleen snel bij zijn. ;)
Oeh, da's inderdaad verrie cheapie. Nou OK, ik heb dan EUR 37,- 'teveel' betaald voor één op een internetshop. :)

[ Voor 20% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 11-10-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Laatst online: 26-08 21:06

d-motion

zow... en dan nu...

pvtonger schreef op 11 oktober 2004 @ 16:03:
[...]

IIG niet meer in Drachten.... Daar waren ze vanochtend (4 stuks) om 10:30 al weer uitverkocht... :D Gelukkig had ik er nog wel 1tje...

:D

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
iNSaNe-oNe schreef op 11 oktober 2004 @ 16:35:
[...]

Weet je ook welke firmware dat zou moeten zijn, of haal je die info van kieskeurig.nl (er staat daar namelijk ook een ca. 60-pagina tellende review van gebruikerservaringen, daar heb ik een BOEL info vandaan gehaald voordat ik deze topper kocht)? Is dat met de laatste firmware (CF2.6) ook nog? Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad. Is dat niet stiekem omdat de gebruiker zelf nog loopt te kl**tviolen terwijl de timer roept dat hij wil gaan opnemen o.i.d.?
Die timer-overslaan bug zou opgelost moeten zijn in versie CF3.0. Heb ik niet van kieskeurig.nl maar van een andere bron. In 2.6 zit die bug dus nog gewoon. Zowel ik als een vriend van mij hebben er af en toe last van, maar andere mensen weer totaal niet. Let wel, ik heb vier wekelijkse timers ingeprogrammeerd staan en slechts ongeveer eens per maand wordt er een timer overgeslagen - op zich niet zo vaak dus.

En nee, het is geen user-error, het gaat ook mis als het apparaat goed ingeprogrammeerd in stand-by staat met niemand in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
pvtonger schreef op 11 oktober 2004 @ 16:04:
[...]

LOL. Minpuntje? 8)7

Of vergeet je dan aan te geven dat de opname van de buffer naar de HD gekopieerd moet worden?
Ligt echt niet aan mij: ik heb een aantal timers ingeprogrammeerd die elke week op een vaste tijd iets moeten opnemen. Niets handmatigs, het is dus niet zo dat ik zelf iets van de buffer naar de HD zou moeten kopieeren. 't is echt een bug, komt ook niet bij iedereen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

M_v_A schreef op 14 oktober 2004 @ 07:49:
[...]
Die timer-overslaan bug zou opgelost moeten zijn in versie CF3.0. Heb ik niet van kieskeurig.nl maar van een andere bron. In 2.6 zit die bug dus nog gewoon.
Hmm.. OK. CF3.0. Wanneer zal die op de Philips-site gegooid worden? Wat is je bron die verteld heeft dat deze firmware bestaat?

Tot nu toe heb ik nog geen lastige errors kunnen detecteren in het apparaat (afkloppen! :) ), alsook heb ik nog nooit een vastloper gehad. Laten we hopen dat dat zo blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 16:02
Hmmm,

ik was tot nu erg tevreden over mijn aankoop (hdrw720), maar zojuist heb ik het apparaat moeten herstellen van een vastloper, het was echt een crashend besturingssysteem; opstarten, rode lampjes en hup weer uit en zo ging het maar door tot 'ie helemaal vaststond :( 8)7

Na een reset, de fabrieksinstellingen terug gezet, lijkt 'ie het nu weer goed te doen, wel moet je dan alle zenders en andere instellingen weer opnieuw installeren, erg frustrerend allemaal... moet niet te vaak gebeuren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Hmm... nu ben ik erg geïnteresseerd... wat deed je om het zover te laten komen? Was je met de HDD-browser aan het spelen, deed je iets met Guide+, keek je een DVD of was je met configuratiesettings aan het spelen?

En bovenal, welke versie firmware bevat het apparaat nu (CF1.2 of de laatste: CF2.6)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
"Hmm... nu ben ik erg geïnteresseerd... wat deed je om het zover te laten komen?"

Alsof ik er invloed op had!?
Ik kwam thuis na een dag hard werken en trof het apparaat aan met alle rode lampjes aan (ook die om de dvd lade heen), hij reageerde nergens meer op.
Na de stroom eraf gehaald te hebben werkte hij weer voor een dag en toen begon het gedoe wat ik eerder heb beschreven. De nieuwste firmware staat er sinds 3 weken op en ik 'speel' niet met dit apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met aandacht jullie op en aanmerkingen gelezen omdat het voor mij ook tijd wordt voor zo'n apparaat.
Philips valt voor mij af heb zeer slechte ervaringen met diverse apparaten van Philips. En van sense simplicty had in weinig hoop bij Philips krijg daar vaker het idee van "waarom makkelijk als het ook moeilijk gaat"
Japaners vallen ook af vanwege de eigen bescherming van muziek en filmindustrie.
Dus zocht wat anders en vond dit.

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...?ViewItem&item=5727107477
of deze
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...?ViewItem&item=5727184177

Dit apparaat heeft ongelovenlijk veel features en aansluit mogelijkheden en 5.1 is daar standaard.

Mag ik jullie mening vragen. Zie dat apparaat overigens ver beneden de 500,00 €
weggaan. Zonder HD is daar nog cheaper aan te komen die koop je dan via de een of andere beurs.
En mogenlijk draadloos naar je pc via de usb 2.0 poort ??

Of zo eens zoeken http://www.auktion-9.de/h...che=pvr&ws=auvion-pvr-100
googelen kan natuurlijk ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Apparaat ziet er soepel uit!

Maar heeft iets waarmee je makkelijk programa's kunt opnemen (zoals GuidePlus?)

Ik zit nl. ook een Windows Media Center PC te overwegen...

Edit: Die PVR-100 lijkt me helemaal top! Is dat TVTV er ook voor NL?

[ Voor 19% gewijzigd door Deddiekoel op 24-10-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

ThronVM schreef op 24 oktober 2004 @ 08:37:
"Hmm... nu ben ik erg geïnteresseerd... wat deed je om het zover te laten komen?"

Alsof ik er invloed op had!?
Kon toch zijn? :P Van de meeste personen die een 'hanger' ondervinden heb ik gelezen dat ze dat ondervinden terwijl ze aan het programmeren zijn in Guide+ o.i.d. Je bent de eerste waarbij het dus gebeurt terwijl je er niet mee aan het spelen was. :)

Ik probeer zoveel mogelijk verklaarbare antwoorden te vinden over waarom zo'n apparaat zou kunnen hangen. Misschien voor deze specifieke: kan het zijn dat je een timer had ingesteld (dus een programma opnemen terwijl je niet thuis bent), en dat je dat gedaan hebt voor een televisiezender die volgens Guide+ op een kanaal zit die gewoonweg niet als zender bestaat in je HDRW720? Daar schijnt hij behoorlijk van over zijn nek te gaan. :)

Dus stel: je hebt een een aflevering van serie X geprogrammeerd staan op zender "BBC 1" middels Guide+, maar in de zendertabel van Guide+ staat dat "BBC 1" op zender 129 staat in je DVDrecorder. Grote kans dat die zender niet bestaat. Daarvan gaat de recorder over zijn nek, en resulteert in de hanger die jij beschrijft... om dit op te lossen is de oplossing simpel: vervang de '129' bij BBC 1 voor het kanaalnummer waarop hij echt zit.

Nogmaals: ik probeer info te achterhalen over waarom hij in dit specifieke geval bleef hangen... als ik er naast zit met mijn voorbeeld, wil je dan wel vertellen hoe het (ongeveer) gegaan is? Of was er helemaal niets geprogrammeerd om op te nemen en is het ECHT spontaan gebeurd?

Alvast bedankt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
Insane,

De recorder stond geprogrameerd op een aantal zenders en programma's waar ik nog nooit eerder problemen mee heb gehad. De desbetreffende avond dat ik thuiskwam was dit Top-Gear op Veronica... de week ervoor was het opnemen hiervan geen probleem, hij was ook niet aan opnemen toegekomen. Ik kan zelf ook niet goed achterhalen wat nu precies gebeurt is. Ik heb imo niets anders gedaan dan normaal (sinds ik dit apparaat heb...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
Zojuist na een week of drie weer eens wat op Veronica geprogrammeerd en gelijk weer het zelfde probleem als ik eerder heb beschreven. Ik denk inderdaad dat Insane gelijk heeft met zijn BBC voorbeeld. De helpdesk van Philips biedt weinig uitkomst; factory reset :( Maar ik kan het apparaat ook terug brengen naar de verkoper. Het is toch een software fout wat helpt me dat dan? Ja meneer u heeft gelijk dat zal niet veel uitmaken.
Ik vind het echt belachelijk dat dit apparaat niet beter doorontwikkeld is voordat ze het op de markt brachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Hier nog steeds geen probleem gezien... Dat wil ik graag houden zo. :D

Tot nu toe alleen nog maar lof over het apparaat... _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 15-11-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik_bies
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 11:40
Heeft iemand al eens geprobeert in de HDRW-720 een grotere HD te zetten?
Die 80GB is eigelijk vrij snel vol, zeker als je de kwaliteit wat hoger zet.

Ik zou er wel een 250GB in willen zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door erik_bies op 23-11-2004 01:38 . Reden: oops 250MB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Waarom neem je er niet meteen één van 250 GB? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip bij lawaaierige ventilatoren http://hdrw.frankfiles.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hey, interessant... ga ik doormailen aan een collega, die heeft er inderdaad ook last van.

Zelf heb ik 'm gewoon teruggebracht voor reparatie. Drie weken zonder (afzien!), maar hij is nu weer muisstil. Volgens de bon: ventilator vervangen door een stiller type en een extra ophangding met rubber tussen ventilator en kast. Volgens de man van de serviceafdeling is de eerste serie apparaten met een foute fan gemaakt.

Off-topic: is dat nou een gewone Maxtor harddisk, of is dat 'quickview' een indicatie dat het een speciaal type is?
Ho, laat maar - volgens de Maxtor website is het een serie die speciaal voor dit soort apparaten gemaakt is. Lijkt volgens de specs overigens een gewone 5400rpm ATA 2MB-buffer ding te zijn. Zou mij niks verbazen als je die door een gewone (grotere) harddisk kan vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De betere ventilatoren voor hdrw720 blijken te zijn:
KDE1206PFV3 en KDE1245PFV2 van Sunon
Wat de hd betreft, beter eerst de schijf bekijken vanuit een pc alvorens een ander type in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
erik_bies schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:47:
Heeft iemand al eens geprobeert in de HDRW-720 een grotere HD te zetten?
Die 80GB is eigelijk vrij snel vol, zeker als je de kwaliteit wat hoger zet.

Ik zou er wel een 250GB in willen zetten.
De Maxtor Quickview disc die er in zit is er maximaal tot 300Gb.
Het is een ATA/133 5400rpm 12ms 2Mb cache schijf speciaal voor HD recorders:
- stil
- shock proof
- fluid bearing

Maar je kan er denk ik elke ATA schijf inzetten, als de stroomafname/warmteontwikkeling
ongeveer hetzelfde blijft.

Het enige probleem is het initialiseren van de harddisk. Zal wel ergens een service
menu verborgen zitten om dat te doen.

nb: de DVD brander lijkt ook zo uit een PC schap getrokken te zijn.

Jammer at er nog geen fw update voor de 725 is. Hadden we die
eens kunnen vergelijken met de 720. Handleiding lijkt hetzelfde.

Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Laatst online: 29-08 15:45
Wat een afknapper die 720. Ziet er allemaal wel
gelikt uit maar de bediening is knudde:
- knoppen in menu's zijn steeds anders: blauw=terug, daarna geel=terug.
- functies knoppen woden niet altijd getoont (rood=zender verwijderen in sorteren zenders)
- GUIDE+ is niet op volgorde van je zenderindeling
- afstandsbediening is erg traag
- opstarttijd is erg lang
- geen JPG's bekijken
- kent geen "Fit to DVD"
- laat de tijd niet zien die er nog over is op HD/DVD
- kon TIMESHIFT niet uitzetten
- kan geen VCD opties instellen als er geen VCD in zit
- leest mijn (V)CD's slecht. Doet mijn 80 euro DVD/DIVX beter
- etc etc..

2 dagen in huis gehad en toen terug afzender.

NIET KOPEN. PHILIPS GA JE HUISWERK DOEN!

Dan liever een pioneer 520 of een Liteon 5045.

Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige dat ik erover kan zeggen is:

KOOP GEEN PHILIPS!

Ik kocht de HDR725 op 8 januari en op 14 februari was hij al stuk. Daarvoor heb ik er behoorlijk van genoten (behalve inderdaad de afgrijselijke menu's en traagheid van de remote), maar ineens, tijdens het archiveren van een film van HDD > DVD-R kreeg ik een disk error en wilde de DVD er niet meer uit. Rode lampjes rondom de tray - ook na langdurig de stroom er af. Ik heb intussen gelezen dat er veel meer mensen zijn met dit probleem.

Ik had de mazzel dat BCC met toch nog liet ruilen... nu een Pioneer 520 (maar daar lijk ik toch ook problemen mee te hebben... maar da's een ander verhaal).

Advies aan mensen die overwegen de Philips te kopen:
  1. Koop het niet voor de Guide+ : dat is alleen handig als je het niet erg vindt om het einde van je programma te missen. 9 van de 10 keer loopt iets uit, VPS/PDC werkt ook niet 100% dus kun je beter 15 min. extra aan je opnametijd plakken - en dus ben je weer handmatig bezig.
  2. Wat WEL handig is aan de Philips is de timeshift buffer. Andere merken kunnen wel met CHASE PLAY etc. tijdens geprogrameerde opnames de kijker v.a. het begin vd opname laten kijken, maar dit is wat anders dan live TV kijken door de DVDHD en gewoon op pause drukken om live TV te stoppen als de telefoon gaat. De Philips neemt alles op wat je aan het KIJKEN ben en kun je instellen of je wilt dat het 3 of 6 uur opneemt in de buffer.
  3. VOORBEELD:
    Als je de DVDHDD op Nederland 1 had staan (aan) maar nu pas de TV aanzet en op NED1 halverwege een programma invalt die je eigenlijk v.a. het begin had willen zien, dan kun je in de buffer gewoon 20 minuten of langer terug om het alsnog v.a. het begin te zien.
Maar goed... mijn advies blijft: Kies niet voor deze Philips, ik was echt niet de enige met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Gelukkig heb ik nog steeds geen enkel probleem met dit juweeltje, en raad hem juist aan bij mensen die vragen hoe hij bevalt. En dat na reeds dik een half jaar gebruik. Ik ga ervan uit dat het zo blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik_bies
  • Laatst online: 14-09 11:40
Weet iemand wat de change log is voor de nieuwe firmware versie CF3.0 die inmiddels op de Philips site is verschenen.

http://www.p4c.philips.co...0&slg=ENG&DCT=FUS&DID=ENG

Ik heb 'm erop gezet, maar heb nog niets positief of negatiefs gemerkt.....
Of misschien is het zappen in de lijst met opgenomen programma's iets sneller...

de PDF file is overigens nog van de 2.6 versie

[ Voor 12% gewijzigd door erik_bies op 06-03-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Volgens een medewerker van Philips:

The following is solvedin 3.0:
- EPG program information available (when broadcasted) within Guide or Browser
- The following Harddisc navigation speeds were added: 64x, 128x and 256x
- Exit CAM mode also via tuner button possible
- Playback of dual layer DVD+R discs possible
- Sometimes many empty titles in Browser (Harddisc) after timer recording.
- Sometimes no sound on timer recording from external input

Stond op kieskeurig.nl
Ik vind de hdrw720 in ieder geval een geweldig apparaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Overigens is dit de link naar de Nederlandse versie 3.0 van 7 maart:
http://www.p4c.philips.co...00/hdrw720_00_fus_nld.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Wat die changelog betreft, die is mogelijk onvolledig: ik had nog wel eens dat af en toe een wekelijkse timer een weekje oversloeg. Dat zou met 3.0 ook opgelost moeten zijn en tot nu toe (ruim vijf weken aan het testen met 3.0) klopt dat ook.

Echter: afgelopen vrijdag voor het eerst in maanden weer eens een rasechte vastloper! DVD-lade rood verlicht, opnameknop rood verlicht en stekker uit/in om 'm weer tot leven te wekken. Gebeurde ongeveer op het moment dat een opname had moeten starten. Een collega heeft dit sinds CF3.0 al vier keer gehad... ik ben dus bang dat de stabiliteit mogelijk minder is met deze firmware. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
De HDR-725 lijkt me nog steeds interessant, maar ik wil toch perse ook DivX en met name Xvid playback. Philips heeft ook de 720SA en die ondersteunt Xvid en Divx wel. Als ze daar nu ook een HDD recorder versie van maken dan ben ik meteen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb reeds verschillende malen erover gelezen maar nog niets vasts.

Is het mogelijk om in een 720 een grotere schyf te plaatsen indien je de voorgenoemde maxtor voor dvd speler serie gebruikt?

DAgger38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Ik zou graag ook willen weten hoe er een andere harde schijf in te plaatsen (wie niet??).

Het updaten naar 3.0 (vanaf 2.6) duurde vrij lang... ongeveer een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik weet niet meer waar, maar ik had ergens gelezen dat iemand de harde schijf uit z'n HDRW720 had gehaald en geprobeerd had om 'm onder Linux te mounten. Lukte niet, werd niet herkend. Met de vorige harddisk recorder van Philips (HD1000 of zo) ging dat dus wel, en daarbij kon je als je handig was de harddisk inderdaad vervangen door een grotere.

Misschien dat als je een ongeformatteerde harddisk in het apparaat zet, hij automatisch probeert de boel te installeren, maar ik verwacht dat dat niet zo makkelijk werkt.

Overigens: is die 80GB voor iemand echt een probleem? Ik heb geloof ik nooit echt meer dan vier programma's op de HD staan, dus die 80GB is behoorlijk ongebruikt. Het lijkt mij dat hoe groter de harddisk, des te meer onbekeken rommel er op komt te staan, dus je wint er dan weinig mee.

Even wat anders: heeft er iemand voor mij nog een downloadlink naar CF2.6? Ik ben er nog niet zo zeker van dat 3.0 voor mij een verbetering is. Vanavond tijdens het terugkijken van een opgenomen programma liep het apparaat zonder reden weer vast (alle rode verlichting aan). Tweede keer al sinds ik 3.0 er op gezet heb. Grrrrr... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat het belangrijk is voor die extra 80 giga , maar 't moet mogelijk zijn.
er vanuitgaande dat de toestellen op de harddisk na identiek zijn zou , indien men de juiste gegevens had van grotere schijven , dit moeten kunnen.

Ook merk ik dat er met verschillende harddisken gewerkt word , en dat de software voor beide toestellen zowel de 720 als de 725 identisch zijn.

Nalezen leert me dat er zowel maxtor als western digital wordt gebruikt.

Mijn vraag nu aan allen.

Kijk eens welk type harddisk je hebt en meld dat hier a.u.b.

Mijn schijfje: Western digital type WD800BB (wd1600bb zou dus de logische grotere broer zijn)

Dagger38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Laatst online: 27-08 07:15
Heeft iemand ook toevallig een TVhome set-top box icm de hdrw720 en de info van bv. cinenova op de recorder's EPG gekregen? Van de compleet idioot onbegrijpelijke handleiding word ik er geen wijs uit hoe ik de info van de TVhome op de EPG krijg en of dat eigenlijk mogelijk is.
Ik snap dat gedoe met dat G-link ook niet echt.

[ Voor 8% gewijzigd door Nacho_Man op 11-03-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Het G-link ding moet je geloof ik voor de box leggen en vervolgens het merk van de box instellen, zodat de dvd recorder via G-link (soort van afstandsbediening) de juiste zender kan kiezen, bij bijvoorbeeld opnames.

@dagger38 Sorry ik maak hem nog niet open ivm garantie :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door ElementriX op 11-03-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Laatst online: 27-08 07:15
Oh zo, bedankt!
En mis je ook bbc1 etc. op de EPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eigenlijk hetvolgende af. Zo'n HDD gaat als je pech hebt niet echt langer mee dan 3 jaar... dan is je garantie ook voorbij. Dat wil zeggen dat je nu een 600 Euro betaald voor iets wat hoogstwaarschijnlijk over een 3 jaartjes kaduuk is. Dat zou ik erg jammer vinden voor zoveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:59:
Ik vraag me eigenlijk hetvolgende af. Zo'n HDD gaat als je pech hebt niet echt langer mee dan 3 jaar... dan is je garantie ook voorbij. Dat wil zeggen dat je nu een 600 Euro betaald voor iets wat hoogstwaarschijnlijk over een 3 jaartjes kaduuk is. Dat zou ik erg jammer vinden voor zoveel geld.
Ik weet niet waarop je dit baseert. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van het gebruik (bijv. elke dag uuuren draaien of slechts 1x per week), omstandigheden (bijv. netjes in een normale huiskamer of op een tochtige vochtige stoffige zolder), etc.

Dat een HDD maar 3 jaar meegaat is wat mij betreft onzin. Waarop baseer je je verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe lang je op je 80 Gb HDD van de 720 kan opnemen van HQ setting?

Ik kan alleen de max lengte vinden (extra long play) 128 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Laatst online: 10-01-2012
http://www.pioneer.nl/nl/...d=8632&taxonomy_id=62-125

Dit is de site van PIoneer, m.b.t. 80 Gb. Zal gelijk zijn aan Philips qua opnamecapaciteit.

En een HD na 3 jaar stuk, je hebt nog zoiets als garantie en een HD kost geen 600 euro.
Plus de wettelijke bescherming, die je als consument hebt. Al moet je om een boel gezeur te voorkomen haast wel een onnodige verlengde garantie afsluiten.
Je weet wel, 5 jaar garantie tegen extra betaling voor een produkt waar standaard al 2 jaar op zit.
Je koopt 3 jaar extra voor de prijs van vijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:35:
[...]

Ik weet niet waarop je dit baseert. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van het gebruik (bijv. elke dag uuuren draaien of slechts 1x per week), omstandigheden (bijv. netjes in een normale huiskamer of op een tochtige vochtige stoffige zolder), etc.

Dat een HDD maar 3 jaar meegaat is wat mij betreft onzin. Waarop baseer je je verhaal?
Wel op een harddisk zit tegenwoordig 3 jaar garantie. De fabrikant verwacht zelf ook dat ze rond de 3 jaar mee gaan.
Zelf een nieuwe erin steken gaat niet, velen hebben het al geprobeerd, maar het is nog niemand gelukt.

Dus als je garantie van het produkt, wat nooit langer is dan een paar jaar max. voorbij is, dan heb je dus pech of niet?

Ik bazeer me eigenlijk nergens op, maar ik ben bang dat het zo zal gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Laatst online: 10-01-2012
Was 3 jaar, is nu 12 maanden. Rest is coulance leverancier/fabrikant.
En wat betreft garantiebepalingen, zoals wettelijk geregels:
http://www.kieskeurig.nl/...6D64003D7DA3?OpenDocument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17-18 uur op HQ is niet echt veel nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:44:
[...]

Wel op een harddisk zit tegenwoordig 3 jaar garantie. De fabrikant verwacht zelf ook dat ze rond de 3 jaar mee gaan.
Zelf een nieuwe erin steken gaat niet, velen hebben het al geprobeerd, maar het is nog niemand gelukt.

Dus als je garantie van het produkt, wat nooit langer is dan een paar jaar max. voorbij is, dan heb je dus pech of niet?

Ik bazeer me eigenlijk nergens op, maar ik ben bang dat het zo zal gaan lopen.
Op een auto zit meestal ook maar maximaal 2/3 jaar garantie en die is wel wat meer waard dan 600 euro... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Een nieuwe update voor de Philips recorder staat op de site... 3.1
http://www.consumer.phili...pe=CONSUMER&proxybuster=&

[ Voor 11% gewijzigd door ElementriX op 14-05-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand zijn ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Het enige wat veranderd zou zijn is het service menu of iets dergelijks.
Het menu wat wij niet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Het gaat snel met de update, nu is er op de Philips-site een 3.2-firmware gepost. Ik ben benieuwd. Ik had wat probleempjes met de 3.0 versie, bijv via de timer eenmalig opgenomen programm's die spontaan ook van ma-vr wilden gaan opnemen maar dat ook niet al te betrouwbaar. De ene keer wel, de andere keer niet. Ik hoop dat dat er met de 3.2-versie uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe tevreden zijn jullie nu eigenlijk over deze Philips? Ik las veel commentaar een tijd geleden, maar we zijn nu ook een aantal FW's verder.
Wat missen jullie nog en waar zijn jullie tevreden over?

Zijn er mensen die misschien verschillen tussen de andere fabrikanten kunnen opnoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik wil(de) mischien ook deze hard disk recorder koper, maar aangezien de
vele negatieve reacties hier (en op kieskeurig.nl) over vastlopers etc. Lijkt me dat geen
goed plan, of is daar de laatste firmware updates geen problemen meer aanwezig ?

En als dit apparaat nog steeds zo onstabiel is, welke merk/type adviseren jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

ik heb de panasonic dmr e85, zeer tevreden, ook de mensen op kieskeurig, geen enkele storing na 1 1/2 jaar. de e85 heeft geen epg de opvolger de dmr e-50 wel.

top ding

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41
M55 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:45:
En als dit apparaat nog steeds zo onstabiel is, welke merk/type adviseren jullie dan?
Ik heb mijn 725 nu een maand of zes. In het begin, toen ik nog FW 2.6 draaide, een enkele vastloper gehad maar sinds FW 3.0 nooit meer last van gehad. Ik nem redelijk veel op, heb nu een kleine 60 DVD's gebrand en d'r staat nog zo'n 50 uur op de HDD dus zowat dagelijks is ie bezig. Al met al een tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik heb de 720 ruim een jaar. Met firmware 2.6 regelmatig vastlopers, met 3.0 ook, maar sinds ik 3.1 er op gezet heb gedraagt 'ie zich voorbeeldig. Geen vastlopers meer.

Ik durf dan ook niet zo goed 3.2 er op te zetten - veel te bang dat 'ie weer instabiel wordt - maar verder ben ook ik een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 19:32
Hier ook een HDRW720 gebruiker! We hebben 't apparaat nu bijna driekwartjaar in gebruik (Dec '04 gekocht). Over 't algemeen ben ik niet ontevreden over de recorder. Heb hier firmware 3.0 erop staan. De verbeteringen die ze na deze firmware hebben doorgevoerd vind ik niet relevant genoeg om daar een complete upgrade voor uit te voeren. Ik zal hieronder kort de plus-, en minpunten opsommen:

+ punten:
-guide+ systeem werkt fijn.
-opnamen al afspelen terwijl er nog opgenomen wordt.
-zeer stil systeem
-ziet er goed uit (subjectief, kweet 't :P )
-snel tijdens afspelen met zoeken en doorspoelen

- punten:
-menu's zijn erg traag!
-geen ondersteuning voor JPEG fotocd's (dat kan zelfs nog een speler van 50euro!!)
-buffer eerst legen voordat je kan wegschrijven op DVD
-kunt geen DVD's naar de HDD kopieeren.
-gebruikersinterface kan veeel simpeler! (niet sense en simplecity dus!)

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is of die harddisk vervangbaar is. Zelf vind ik 80Gb toch wat aan de krappe kant. Vooral als je alles op minimaal M2 opneemt (M3 en lager zien er niet uit). Eigelijk moet ik 't gewoon eens uitproberen. >:) (daar gaat mn garantie :D )

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Er is concurrentie op het Guide+ vlak gekomen vanuit Panasonic. Lijkt me een leuke speler alleen jammer dat hij duurder is dan de philips varianten. Ik neig nu dan ook richting de HRW725...

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 08:29
Vandaag viel het V&D blaadje in de bus, met als aanbieding de philips DVD-R725 € 300,- voor als je zaterdag tussen 8 en 10 dit beestje komt kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.vd.nl/VD/20050924/pages/01104/articles/VD-20050924-01104001.jpg

Heb op de philips site gekeken, en het ziet er niet gek uit. DVD recorder, 160GB harddisk, programmagids, timelapse, etc. etc.

Paar vragen:

-Is 'ie makkelijk regiovrij te krijgen?
-Hebben mensen ervaring met dit model, en zijn die goed of slecht?
-Zijn er apparaten van andere merken voor ongeveer hetzelfde geld, die aantrekkelijker zijn?
-Hoe werkt die programmagids?
-Wie gaat er vast liggen met z'n slaapzak?

[ Voor 6% gewijzigd door originalmycroft op 23-09-2005 12:47 . Reden: Plaatje toegevoegd, met dank aan Ovl76 ]

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
Als het echt om de DVDR725H gaat is dit een super prijs!

Gemakkelijk regiovrij te krijgen, met eigen AB
Goede kwaliteit van opnames
Programmagids werkt goed, behalve voor Talpa die krijg ik er nog niet bij.
Ik heb geen slaapzak, maar ga wel voor de deur staan :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Jiriki schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:41:
Als het echt om de DVDR725H gaat is dit een super prijs!

Gemakkelijk regiovrij te krijgen, met eigen AB
Goede kwaliteit van opnames
Programmagids werkt goed, behalve voor Talpa die krijg ik er nog niet bij.
Ik heb geen slaapzak, maar ga wel voor de deur staan :)
Talpa heeft nog geen toestemming verleend om hun programmagegevens online te verspreiden. Het feit dat je Talp nog niet werkend krijgt is dus niet vreemd, omdat het ook nog helemaal niet er is :)

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Weet iemand de link van een duitse site met reviews van DVD-recorders? Die is hier wel eens genoemd. Ik wil namelijk even lezen wat ze daar hierover schrijven. Laat maar: heb hem al.

[ Voor 9% gewijzigd door martwoutnl op 22-09-2005 15:24 ]

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 08:29
Maar hoe werkt die programmagids?
Kan je hem met het internet verbinden??

Ik weet niet of dat een feature is van satelliet, ik heb namelijk kabel.

• Jerrycan
  • Laatst online: 14-11-2022
goh ik hoop toch echt dat wij die folder ook ontvangen. Ben benieuwd of dit slechts bij enkele filialen is of niet. Jammergenoeg levert het aanklikken van de folder knop op de v&d site slechts een verversing van de hoofdpagina op :|

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

TV gids werkt met een signaal dat via TMF wordt doorgestuurd, dit is geen geweldig systeem. TMF zend namelijk niet continu dat signaal uit, je mopet dus op het juiste moment je dvdrecorder aan hebben staan en dan een uur ofzo op TMF laten staan (kan ook 's nachts bijvoorbeeld)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Ik heb zelf de 720 versie met een 80GB harddisk

+
Het apparaat doet wat het moet doen recorden in prima kwaliteit (afhankelijk van bron natuurlijk).
GuidePlus EPG is handig maar showview programma werkt ook goed op bijv TALPA
Zowel met kabel/digitenne en satteliet te gebruiken
Archiveren en leegmaken disk dmv DVD+R/+RW

-
Editting erg omslachtig en traag
Forse handleiding om alle features onder de knie te krijgen maar als je die eenmaal kent dan wijst alles zich vanzelf.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Even een opfrisser:

Zojuist van V&D de folder gezien voor het aanstaande Prijzencircus: a.s. zaterdag gooien zijn de HDRW-725H (Ja, die met 160GB!) in de uitverkoop van 08:00 t/m 10:00 uur voor het luttele bedrag van EUR 299,- (daarna gedurende het Prijzencircus voor EUR 349,-)

Ik viel even van mijn stoel, bedenkende dat ik precies een jaar geleden zijn kleinere broertje (de HDRW720, 80GB) voor EUR 650,- kocht...

Doe er je voordeel mee. :)

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Zie voor meer info over de HDRW-serie van Philips de volgende draad, het beantwoord nml. aardig wat vragen: Philips HDRW serie(?)

• _serial_
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Koenzie schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:23:
TV gids werkt met een signaal dat via TMF wordt doorgestuurd, dit is geen geweldig systeem. TMF zend namelijk niet continu dat signaal uit, je mopet dus op het juiste moment je dvdrecorder aan hebben staan en dan een uur ofzo op TMF laten staan (kan ook 's nachts bijvoorbeeld)
Op standby laten staan is genoeg om guide+ te ontvangen

somewhere there was silence

Verwijderd

ik heb hem net in mijn hand, de folder van de V&D, en dit is wel een erg goeie aanbieding voor een HDD Recorder.... damn. die ga ik misschien wel halen zaterdag. (of iemand moet een goed alternatief weten voor rond de 300 euro)

Verwijderd

ik ga er denk ik ook een halen... prijs/kwaliteit verhouding ligt nu erg goed volgens mij.

• mvdklip
Ook bij mij ligt het blaadje in de bus. Het gaat inderdaad om de DVD-R725 van 599,- voor 299,- tussen 8:00 en 10:00. Na 10:00 kost ie 349,- euro. Alleen geldig op zaterdag 24 september. Het is gewoon een algemeen V&D blaadje, dus volgens mij geldig bij elke vestiging.

[ Voor 2% gewijzigd door mvdklip op 22-09-2005 20:20 . Reden: tikfout ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Verwijderd

Ik zit nog in dubio over het volgende: het plaatje op de achterkant laat een 720 zien (zie rechtsbovenin) de tekst erboven de 725. Heeft iemand zekerheid welke het is?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jerrycan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:20:
goh ik hoop toch echt dat wij die folder ook ontvangen. Ben benieuwd of dit slechts bij enkele filialen is of niet. Jammergenoeg levert het aanklikken van de folder knop op de v&d site slechts een verversing van de hoofdpagina op :|
Niet iedereen heeft die idd ontvangen. Om een voorbeeld te geven, Overijssel had hem wel, de NOP niet.

Ik moet zeggen dat het wel een stunt is, van 600 naar 299 euro.

Verwijderd

600 is de advies verkoop prijs normaal zal ie rond de 450/500 doen denk ik.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
Voor mensen met een kleiner budget Alternate.nl heeft nu een DVD-recorder zonder HD in de aanbieding voor € 99,00 en op dit Duitse forum worden er best aardige dingen over gezegd.

• mvdklip
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:11:
Ik zit nog in dubio over het volgende: het plaatje op de achterkant laat een 720 zien (zie rechtsbovenin) de tekst erboven de 725. Heeft iemand zekerheid welke het is?
Op de folder staat letterlijk dat het om de 160GB versie gaat...

Verwijderd

Weet er iemand of het ook mogelijk is om met deze recorder mp3's op te slaan op de harde schijf? En dan dus mp3 vanaf de Harddisk te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
Nee, geen MP3's opslaan. Wel afspelen van CD of DVD. Ook geen afspelen van JPG of DivX trouwens.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 15:39
ben aan het sparen voor een dvd-hd met hdmi. Volgend jaar volgt ook een nieuwe lcd TV. Gezien de ontwikklingen met blu ray enzo even wachten met het kopen van een duurdere dvd-hd/blu ray.
In de tussentijd is dit misschien wel een leuke oplossing voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mananddog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:40
Heb het krantje ook gezien, reken maar dat ik voor de deur sta om 8 uur :)
ik hoop alleen dat het geen stunt is en dat ze er maar 1 of 2 hebben per vestiging. Heb zoiets al eens meegemaakt bij ikea op woonsdag, toen hadden ze leren stoelen maar die waren al bijna allemaal verkocht aan het personeel voordat de winkel openging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik weet nog niet hoe ik dit aan mijn vriendin ga verkopen maar 299 is wel een heel dikke deal.
Zoals gemeld (3 posts terug) wilde ik deze toch gaan aanschaffen!
Ik moet dan neem ik aan bij Electric City oid zijn.

Edit: Ik ben op de site aan het kijken maar dan deze aanbieding niet vinden. Welke pagina gaat het om? Laat maar heb hem al gevonden op de laatste pagina.

[ Voor 29% gewijzigd door Deddiekoel op 23-09-2005 09:55 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste