Ik quote hierbij het mailtje van Dhr. Veenstra van Antratek.
Als je besloten hebt om te bestellen kun je [url="mailto:joeribl@multiweb.nl?subject=LCD"]mailen[/url].Beste Joeri,
Naar aanleiding van je aanvraag kunnen wij de volgende aanbieding doen.
Matrix-Orbital
LCD0821 (8 x 2) 132
LK162-12 (16 x 2) 150
LCD2021 (20 x 2) 150
LK202-25 (20 x 2) 180
BLK202A (20 x 2, pc bay) 297
LCD2041 (20 x 4) 187
LK204-25 (20 x 4) 242
BLC2041 (20 x 4, pc bay) 286
VFD2041 (20 x 4) 418
VK204-25 (20 x 4) 495
BVF2041 (20 x 4, pc bay) 517
Seetron BPI-216N (2 x 16) 125
Seetron BPP-420L (4 x 20) 251
Seetron BPK-000 77
Seetron BPK-DIP 27
De prijzen zijn in FL, per stuk en exclusief 19% BTW. Bedrijven en instellingen kunnen op rekening bestellen. Hiertoe dient uw bedrijf of instelling als zodanig in de (witte) telefoongids vermeld te zijn. Levering aan particulieren is mogelijk bij vooruitbetaling, door toesturen van cheque of onder rembours. Rembours betekent betalen aan de postbode. Vooruitbetaling kan op Postbank 54.88.351 of ABN-AMRO Bank 44.88.37.501.
Verzend- en afhandelingskosten (excl. 19% BTW):
EUR 10 / FL 22 bij vooruitbetaling of cheque
EUR 15 / FL 33 bij levering op rekening
EUR 20 / FL 44 bij rembours
Geen verzend- en afhandelingskosten bij een bestelling vanaf EUR 250 / FL 550.
Er wordt gesproken over een gezamelijke aankoop. Wij kunnen hiervoor de volgende service verlenen. Iemand voegt de bestellingen (met een totaalbedrag van meer dan FL 550 excl) bij elkaar en stuurt het naar ons. Wij leveren de goederen rechtstreeks uit naar een ieder die besteld heeft en berekenen geen verzend- en afhandelingskosten. Levering is onder vooruitbetaling. Een ieder krijgt een bestelbevestiging met het bedrag dat overgemaakt dient te worden.
De LK202-25, BLK202A, LK204-25, BPI-216N, BPP-420 kunnen op dit moment uit voorraad geleverd worden. De LCD2021 en BLC2021 worden niet meer gemaakt, maar we hebben nog wel één LCD2021 op voorraad. De levertijd van de overige displays is normaal 2 tot 3 weken.
De LCD2041 en BLC2041 zijn per 1-1-2001 in prijs verlaagd.
De backpack en LCD zijn aan elkaar vast gemonteerd. U dient zelf een kabel te maken van het display naar de seriële poort. Deze kabel wordt wel geleverd bij de BLC (of BLK, BVF) displays van Matrix-Orbital die tevens voorzien zijn van een PC bay.
De BLK202A heeft een hoogte van een enkele PC bay. De BLC2041 en BVF2041 is een dubbele PC bay.
De typen met de aanduiding -12 of -25 hebben een keypad interface. Hierop kan een keypad (niet meegeleverd) worden aangesloten en uitgelezen worden via dezelfde RS232 poort waarmee het display is verbonden. Bij de BLK202A wordt wel een keypad meegeleverd. Dit keypad zit als overlay op het frontpaneel.
Deze aanbieding is 2 maanden geldig.
Met vriendelijke groet,
André Veenstra
Zet wel ff in het mailtje neer je NAW-gegevens(naam, adres, postcode, woonplaats) en telefoonnummer.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Ja ik heb dus ook al een meeltje gedaan naar die gsten. Een complete kit kost daar FL215,98 Zonder transportkosten en excl. 19& BTW. Ben benieuwd hoeveel prijsverschil er dan nog is met die matrixen.Op dinsdag 02 januari 2001 15:25 schreef RTBravo het volgende:
Ook heb ik een mail naar Crystalfontz gestuurt, want die dingen zijn veel goedkoper, maar je moet ze importeren dus misschien uiteindelijk nog zelfde prijs...
En hoe dan ook als ik besluit om het te doen wordt het toch een kostbaar geintje:?
Handtekening
Wat is er mis met het e-mailen dan?
ik bedoel dan hoeft niet iedereen ze NAW open en bloot op het forum te zetten.
Verwijderd
Farnell levert geen Matrix Orbital, Seetron of Crystalfonz.
Ik heb die 20 cm dikke catalogus al bekeken....:)
Sorry, terwijl ik dit zat te typen heeft iemand dit al opgemerkt
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
CrystalFontz verstuurd ze gratis richting Nederland?Op dinsdag 02 januari 2001 15:38 schreef RTBravo het volgende:
Nou ik ga die hele set niet kopen hoor. Die serieele kabel kun je net zo goed in NL kopen en dat stroom kabeltje heb je ook zo in elkaar geflanst. Dus alleen verlichte LCD 4x20 is dan $60.20, oftewel 140.92 NLG...
Je bent zo nog 20 dollar verzendkosten kwijt. Als je dan nog BTW en inklaringskosten moet betalen, zit je volgens mij al snel op het bedrag wat je in Nederland betaald.
En wat doe je nu als je display bij aankomst DOA is?
Maar goed het zijn maar wat praktische gedachtes, ik moet toegeven dat ik er zelf ook naar gekeken heb.....
Oh ja ik wordt niet gesponsord ofzo;)
<quote>
...maar je moet ze importeren dus misschien uiteindelijk nog zelfde prijs...
</quote>
Maar lekker boeiuh, als dat echt zo duur is begin ik er nie aan. Moet wel leuk blijven natuurlijk
Uit het mailtje dat Shuriken gepost heeft met de aanbieding van Antratek:
LCD2021 (20 x 2) 150
[/quote]
Zijn ze dan toch wel te leveren?
In dat geval wil ik er wel 1...
(zal ook ff mailen)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
<quote>
De LCD2021 en BLC2021 worden niet meer gemaakt, maar we hebben nog wel één LCD2021 op voorraad.
</quote>
Dus je moet snel zijn
Dit ging wel via een IO-kaart, maar kan ook heel goed via de parallele poort.
In de documentatie van het LCD-display staat precies hoe je zoiets kan aansturen.
Je moet alleen zien uit te vogelen wat voor weerstandjes je er bij moet solderen om het via de parallele te kunnen aansturen.
Ik had zelf ook het plan om zo'n display te gaan maken.. maar ik ben geen begaafd electronicus... dus dat plan heb ik maar laten varen.
Less = more
ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
Zeg nou eerlijk deze roeleert toch gewoon
Een groot voordeel vind ik dat het display groter is. De characters zijn 5,5mm en bij die van Matrix Orbital is maar 4,7mm. Best een redelijk groot verschil, en het is een stuk duidelijker.
Verder komt de prijs ongeveer gelijk met de prijs van een Matrix Orbital complete kit. Zeker als we er een aantal bestellen zal het veel schelen.
Voor zover is heb kunnen achterhalen zal ook alle software met die apparaat gewoon werken
Zijn er nog meer tweakers geintreseerd in dit apparaat want dan moeten we gewoon wat gaan regelen
Ik heb ze vanmiddag een mailtje gestuurd met de volgende vragen:Op dinsdag 02 januari 2001 23:07 schreef RTBravo het volgende:
Jah ik, maar ik moet eerst de prijs nog zien van dat ding incl vervoers kosten / BTW / weet ik veel wat.
- Hoe het met de verzending naar Nederland zit
- Hoet het met de BTW zit
- Wat het totale bedrag is dat ik dus kwijt ben
- En hoe er betaald kan worden.
Hoop dat ik binnen een paar dagen een antwoord heb. Of zijn er al andere tweakers die contact hebben opgenomen
Verwijderd
Ja, dat klopt maar wat is daar zo bijzonder aan? Het losse display (LCD2041 (20 x 4) van Matrix Oribital kost los ook al 187 gulden, het verschil is dan toch erg weinigOp dinsdag 02 januari 2001 23:33 schreef Melkpap het volgende:
Dat display is los ongeveer f150,-- en je kan geloof ik alleen met een creditcard betalen. de rest kan je denk ik toch wel zelf maken?
Mischien moet je er iets meer moeite voor doen omdat het uit de U.S. komt maar dan heb je wel wat
En of je de rest zelf kan maken dat laat ik in het midden. De een zal er iets handiger in zijn dan de ander, en de eens wil een mooie complete kit en anderen willen zelf gaan knutselen.
Voor ierder wat wils
Eerst even wat eten
Bulldog:
Thank you for your e-mail.
Our displays are available for shipment to The Netherlands. We are a direct
company and do not have resellers. This allows us to keep our pricing as
low as possible and our quality of service high.
We are back ordered on the brackets her in the US.
We have a reseller in Germany that may have stock on the brackets. Please
contact Hartmut Putzig at LC Design: Hartmut.Putzig@LC-Design.de with your
request.
For small orders we would ship directly from stock at our US location. You
can place the order online (secure) or by e-mail to this address. Just let us
know the products you would like, and we will quote the shipping and get your
confirmation before sending the order. The pricing is available online, look for
the link near the bottom of the individual product pages.
You will be responsible for any customs fees or import duties imposed
by the your country's customs officials. I have no way to pre-pay or predict
those fees. We mark our customs form with HTS85312000.
For The Netherlands, we can offer the following shipping options for one or
two modules (based on 4 lb rates):
Express Mail Int'l Svc - On Demand, $41 This officially takes 2-3 days,
but it may be delayed by customs and is not guaranteed as far
as speed is concerned. This service is supposed to minimize
shipping and customs delays. This is through the US Postal Service.
This service has $500 insurance, and we have had good results with
it.
US Postal Service Small Packets Airmail, $25 This officially takes 4-7
days, but it may be delayed by customs and is not guaranteed as far
as speed is concerned. This service offers no insurance or tracking.
In the case that something goes wrong with this type of shipment, you
must allow at least 21 days before we will attempt to find the package.
If the parcel is lost, you will still be responsible for payment, since
this service does not offer insurance.
Federal Express International Priority: $71 If you choose FedEx, we
request that you supply us with your FedEx account number so we
can instruct FedEx to bill you for Customs fees and Duties. If you
prefer, we can bill the entire shipping to your FedEx account number
and the total charged to your card will be the merchandise total only.
If you do not have a FedEx account, we reserve the right to bill you
for duties and customs fees charged to Crystalfontz for this shipment.
Shipping for larger orders is priced individually per order.
We can accept Visa, MasterCard, Discover or American Express for
international shipments, your card will be billed according to your bank's
current exchange rates.
Thanks again for your interest. Please do not hesitate to contact me if you
have any questions.
Sincerely,
Brent A. Crosby
| Brent A. Crosby
| Crystalfontz America, Incorporated
| 15611 East Washington Road
| Valleyford, WA 99036
| toll free (888) 206-9720
| voice (509) 291-3514 facsimile (509) 291-3345
| http://www.crystalfontz.com brent@crystalfontz.com
Ik zal bij onderstaande berekening er van uit gaan dat er drie artikelen besteld worden.
Allereerst op computer-toebehoren hoeven er geen douanerechten te worden betaald. Echter wel BTW van 19%.
Ik heb dit al telefonisch vragend genoteerd, staat precies wat ik hoorde
geen douanerechten, wel omzetbelasting
We bestellen bijv. 3 CrystalFontz comple kits met een waarde van ($92,20 x3=$276,60 ) f 637,15 ( 289,12 euro). De portokosten bedragen ($41) f 94,65 (41 euro). Per zending geldt een vrijstelling tot f 48 (22 euro). U krijgt geen vrijstelling en moet 0% douanerechten en 19,0% omzetbelasting betalen over de totale waarde van de zending en over de portokosten, die bij de f 637,15 (289,12 euro) worden opgeteld. Dit is in totaal f 139 (63,08 euro). Het douanerecht bedraagt 0% van f 139 = f 0,00 (0,00 euro). In de praktijk komt het erop neer dat u wel omzetbelasting moet betalen, maar geen douanerechten.
Even alle totalen bij elkaar opgeteld (NLG)
Bestelling CrystalFontz NLG 637,15
Omzetbelasting NLG 139,00
Douanerechten NLG 00,00
Totaal NLG 776,15
Dit gedeeld door 3 = NLG 258,00
[Alle prijzen, bedragen, en berekeningen zijn onder voorbehoud.]
[Wissellkoersinformatie bron: GWK]
typo
Bestelling in Duitsland
Shuriken vroeg mij net of ik al contact had opgenomen met het kantoor in Duitsland. Ik ben hier op dit moment mee bezig. Later volgt hier meer informatie over...
Berekening klopt niet helemaal. In de fax staat $41 verzendkosten voor 1 à 2 modules. Voor 3 modules zal het al snel meer worden.
Dan moet je over dat extra bedrag ook weer 19% BTW betalen.
Hoe dan de eindprijs wordt weet ik niet. Maar die zal in ieder geval dichter naar de Matrix Orbital prijs toeschuiven.
Maar om ff de moeite nemen om te vertellen hoe je het doet, ho maar. Ik heb je al een mailtje gestuurd en in het vorig topic gevraagd....maar ik hoor helemaal nixde mijne kosten ook maar 50 piek totaal en zit op de printerpoort ipv de com poort
das ook de reden waarom ie zo goedkoop is maar hij kan het zelfde

Ik heb de 5 Volt echter gewoon van een interne voedings connector gehaald. De potmeters heb ik ook niet aangesloten (had niet de goede liggen)
Er zijn een aantal programma's die het ondersteunen. Nl.:
1) Remote Selector (wel bekende DVD controle programma) www.visualdomain.net/
2) VIS Een Winamp plugin www.jarcom.com/inmotion/plugin.htm
Het werkt opzich wel aardig. Was gewoon ff voor de test. Je moet bij VIS wel een tijdje lopen te klooien met de instellingen voordat je em goed krijgt.
Maar ik kreeg netjes de Titel van mijn MP3 in beeld.
Verwijderd
Vindt dat paralelle verhaal van SUb Zero ook erg intrerresant aangezien de prijzen een stuk lager zijn en wij blijven tweakers toch(en nederlanders;))maar ik vindt het allemaal nog wat vaagjes. blijf deze thread iig lekker volgen.
Verwijderd
Verwijderd
tja wat zal ik zeggen mijn display zit inderdaad op de lpt poort omdat de standaard hitachi display's een 8 bit bus hebben en de lpt poort dus ook dus zijn deze zonder extra electronica aan te sluiten alleen is het vrij pittig om ze aan te sturen maar het werkt prima
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
phew.. dan koop ik liever alleen zo'n display, want die kabels zijn hier wel een stukkie goedkoper, en die drivebays zijn wel te modden (zelfs voor zo'n beginner als ik
(die powercable is toch niet speciaal? je kunt toch gewoon een ungemodde floppy drive powercable gebruiken?)
Verwijderd

Meer info: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/98405
dit zijn gewoon hd44780 displays, en dus op de standaar manier aan te sluiten. Desnoods door alsnog zo'n backpack aan te schaffen. En dan blijf je een enorm stuk onder de prijs die Crystalfonts vraagt
In LCDriver wordt SEEtron Prebuild ook pas vanaf versie 1.2 ondersteund.
Wanneer deze versie komt geen idee. Ik heb al een mailtje gestuurd. Geen respons. Dus stuur gerust nog een paar mailtjes naar de maker [url="mailto:borisian@planetquake.com?subject=Parallel Port in version 1.2 when?"]borisian@planetquake.com[/url]IMPORTANT: Parallel port direct wires, the PIC-an-LCD board, and SEE prebuilt
modules are not yet supported - these are planned for version 1.2beta.
Verwijderd
nog beter, ik heb er nog zo een liggen
(die thread van jou duurde zo'n 20 mins
Verwijderd
Oh waar was dat plaatje ook alweer...euh oh de vorige bladzijde van dit topicOp donderdag 04 januari 2001 15:51 schreef -THaVinNY- het volgende:
Tis geloof ik wel zonder interface dat LCDtje van 5 piek. Maar ik zag al ergens een plaatje met een parralelle interface erop.
Het is zelf een komplete kit, met paralelle aansluiting.

denk dat als het dipsplay slecht $5 kost, je het hele kitje wel voor $15 kan krijgen... redelijk goedkoop
Verwijderd
1. Een display van www.eio.com/lcdprodt.htm Deze displays varieren van $6 voor een 2x16 tot $15 voor 4x20
2. Een backpack van wirz.com. Gaat ongeveer $20 kosten. Verzendkosten zijn wat hoog, maar als je het bij de duitse distributeur haalt waarschijnlijk een stuk lager, ben je meteen ook van het gezeik met invoer en belasting af.
IN totaal zal je dan ongeveer $40 kwijt zijn voor 4x20 setup.
Als hier interesse voor is, is het misschien een idee om het met een grote groep te halen..
Laat het even weten
Ik vindt die L2014 wel leukOp vrijdag 05 januari 2001 12:06 schreef Grimreaper het volgende:
1. Een display van www.eio.com/lcdprodt.htm
Verwijderd
stel ik ga ook voor die L2014; als je die bestelt, krijg je alleen die chip, en dan wat? op wirz.com kan ik geen backpack vinden, maar bij eio.com staat ook een LCD cable van 0.99$:
dit zegt me dus helemaal niks, maar de man die zo'n L2014 had gekocht zegt:LCD Cable - $0.99 - Back in Stock - The Alpha-numeric character LCD's usually have either fourteen or sixteen connections in order to supply the voltages and necessary
control signals. Often the circuit board associated with the LCD has either small islets for soldering wires or soldering an electronic connector known as a header. The header consists of gold or tin pins standing vertical and parallel to one another with I believe 1/10th inch spacing between the pins. The pins are held in place by a plastic molded structure that runs the length of the array. The array of pins is either a single row with as many elements as there are possible connection points, 14 or 16, or the array is 2x7 or 2x8. The header connector will plug in to a plastic connector with holes in the same configuration matching the configuration of the header spacially. I believe the connector that the header
plugs into is a IDC connector. An example of the two types of configurations is found in use for connecting a floppy drive to the computer motherboard, IDE connections terminate with two rows of pins on
the back of the floppy, two rows of holes on the connector that comes with the ribbon cable. The ribbon cable connector plugs in to the pins on the back of the floppy. We sell the solution for the LCD, that is similar to the solution of connecting the floppy to the motherboard. It allows the disconnecting of the LCD from the circuit board supplying the control signals to operate the LCD or vice versa.
argh, geen va deze verhaaltjes doen ook maar een belletje rinkelen hieroI bought the L4034, UC-4027, and the L2014... The L2014 is probably my favorite though. Very easy to install with the soldering connectors. My favorite part is that the LCD is inversed. That the characters are in bright green and the background is black. It almost looks like a VFD. It is extremely sharp looking and easy to see in daylight and night. All these LCD's that I built will be going into MP3 players. Both the 2x40 and 4x40 worked extremely well. I only wished I would have bought the 14 pin LCD connector you sell for .99 cents, it would have saved me a lot of time. Both are backlit beautifully, and look extremely sharp, day or night. I used a 4x40 in a home MP3 player, and the 4x20 in car player. I think the 2x40 will be used as displays for future projects down the road."
[edit]
oh, in de FAQ van de L2014 staat dezelfde vraag die ik heb, maar hij is lekker vaag beantwoord ;):
die gast zegt dus dat het heel erg makkelijk is en dat je eigenlijk niets hoeft te doen, maar dan opeens begint 'ie over het aansluiten van een IDE kabel waarbij hij soldeerde...- Q: Can someone provide me with a little more information on interfacing the Q L2014 with the parallel port. I have never worked with LCD's before, and am new to this whole procedure. I wouldn't be
attempting this myself if I had been able to find a premade panel. Do I actually need another circuit board for the resistor/pot.? Can I use printer cable, and just wire that to the panel. Any help would be
appreciated.
A: No other board is needed, just wire the printer cable to the lcd and put the pots inline. you need to add the power as well. my hardest part is soldering and tring to find a way to connect to the lcd with
using a wide ide to my header. i didnt want to solder each wire to the card.
Mobomonitor is eenvoudig te poorten (temperaturen en fan snelheden) alleen had die het probleem dat de printerpoort van de Abit KT-7 3.3 V gebruikt als logische 1 ipv de TLL standaard (5V hoog)...
Mijn email staat in m'n profile.
Al die displays zijn compatible met de HD44780. Dat komt erop neer dat ze direct op een parallele poort aangesloten kunnen worden, moet je gewoon een printercable aansolderen.
Het probleem is dat al die programma's geschreven zijn voor de seriele poort. Je moet dus seriele commands vertalen naar parallele.
Dat doe je met een backpack.
Je kan het display vastsolderen aan de backpack, of aansluiten met die LCD-kabel van $1. Laatste is de makkelijkste optie.
in schema:
PC---seriele_poort---backpack---kabel--display
of
PC--parallele poort----display
Hij is te vinden op :103694128
Ben je geintreseerd in LCD/ Display schermpjes dan zit je hier helemaal goed! Je kunt hier o.a. terrecht voor vragen, antwoorden, en natuurlijk alles anders wat er maar mee te maken heeft! Dus join snel!
Weet je niet hoe je moet joinen
Lees dan even het volgende artikel
http://www.icq.com/icqtour/advanced/activelist.html
Kort uitgelegd
Klik in ICQ op: Grote ICQ button >> Add/Invite Users >> Find/ Add a ICQ ActiveList >> Vul als ID in: 103694128
Verwijderd
Maar ik kan me voorstellen dat het een aanslagje op de system resourches is dat er de hele tijd over de parrelle port data word verstuurd. iemand die hier iets meer over kan zeggen.
Verwijderd
Zou zoiets ook mogelijk zijn met bv. een 100x50 dot matrix lcd schermpje, dus zonder die irritante blanco lijntjes tussen de regels van die 2x20 of 4x20 displays?
Zodat je dus je fantasie de vrije loop kan geven voor wat je wilt laten zien op het displaytje, of het nou tekst is of grafische animaties o.i.d.
Ja dat lijkt me wel wat
Verwijderd
MnM doet trouwens goed werk! check zijn threadtje out!
Verwijderd
Verwijderd
OK dat snap ik, maar wat houd dat precies in qua zoftware en dergelijke?Op zaterdag 06 januari 2001 19:28 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Die dingen moet je op DOT CLOCK niveau aansturen, das dus pixel voor pixel
Verwijderd
Als er iets besteld kan gaan worden, zeg het dan ff op de Active List!
103694128 dat is het nr ervan (weten jullie vast al wel
deze wil ik gaan bestellen, maar zitten de kabels er wel bij ???
en de bay
hoeduur is die hier voor ????
Idd er kijken niet zoveel mensen meer hier. Veel mensen zitten nu of in Crystalfontz topic of LPT Display topic.......including me...
KAn je de URl's even sturen waar schema's op staan voor een com aanstuiting ??Op zaterdag 30 december 2000 13:38 schreef Shuriken het volgende:
Hardware
Er zijn een aantal varianten in hardware.In principe werken alle fabrikanten met een aparte instructie set, dus moet de hardware specifiek ondersteund worden om te werken.
4. Matrix Orbital
http://www.matrixorbital.com
Deze firma is gespecialiseerd in LCD Displays met een serieele interface.
5. Crystalfontz
http://www.crystalfontz.com/
Deze fabrikant levert o.a. LCD Displays met serieele interfaces
6. SEEtron
http://www.seetron.com
Deze fabrikant levert LCD Displays met seriele interface en tevens losse interfaces(zelf een LCD Display aan toevoegen) en event. losse controllerchips om zelf interface te bouwen.
7. Wirz
http://www.wirz.com
Deze electronica specialist levert slechts een serieele interface.
8 Zelfbouw
Op een aantal pagina's zijn schema's voor zelfbouw te vinden.
Met name een parallele interface naar een LCD Display springt daarbij naarvoren voornl. omdat het goedkoop is. Helaas wordt het meerendeel niet ondersteund
Ik bedoel een backpack zodat je het schermpje kan aansluiten op een serieeleOp donderdag 18 januari 2001 14:24 schreef VKC het volgende:
com is serieel
ltp is paralel
lees in je quote!
poort!!!!
in schema:
PC--->seriele_poort--->backpack--->kabel--->display
Ik had wat rond gekeken op het net maar kon niet een schema vinden van een backpack (zodat je er zelf een kan maken
blijf je alleen wel met een probleem zitten: de conversie serieel -> 8 bits datapad wordt gedaan dmv een microcontroller. Als je de source voor die uc niet hebt kom je niet ver..
Kijk anders ff op www.seetron.com bij de backpack staat onderaan een link naar het schema.
Moet je nog wel zelf de chip proggen.
suc6
kan ookOp donderdag 18 januari 2001 14:45 schreef Neptunus het volgende:
[..]
Ik bedoel een backpack zodat je het schermpje kan aansluiten op een serieele
poort!!!!
in schema:
PC--->seriele_poort--->backpack--->kabel--->display
Ik had wat rond gekeken op het net maar kon niet een schema vinden van een backpack (zodat je er zelf een kan maken)
B4K4^NI...
En als er mensen zijn die een PIC kunnen proggen zouden die ons dan willen helpen! Want volgens mij zijn er best wel een aantal tweakers die daar wel oren naar hebben (zoals ik) de link van www.seetron.com is leuk daar krijg je een goede indruk van wat je allemaal kan doen met een LCD en combinatie met een backpack!!
Ik hoop dat we er nu uitkomen!!
Het schrijven van de software word alleen een helse opgave omdat je ervoor moet zorgen dat hij compatible is met die van WIRZ/SEETRON. wordt dus een soort virgin-engineering.. en geloof me dat is moeilijk
Dus met andere woorden je kunt beter een parallele aansturing gebruiken. Ten eerste is dat goedkoper, want je kunt de LCD rechtstreeks aansturen. Ten tweede is er software voor in de maak (lees binnenkort verkrijgbaar)
Dus concluderend is het zelf maken van een backpack Onzin!
Ik heb Powertip en Velleman (die levert die dingen) al gemaild, maar tot op heden geen antwoord. (3 dagen)
Ik kan namelijk via m'n werk (Display) goedkoop aan 4x20-modules komen van Powertip, en voordat ik nou dat display koop, wil ik wel ff zeker weten wat voor chipset erinzit.
En nee, ik kan niet programmeren, dus zelf een drivertje bakken zit er helaas niet in.
Datasheets van hdd44780 displays hebben ze er een hele hoop van bij seiko. kom je niet veel verder omdat jou disps van powertip zijn.
heb wel wat basic info over powertip lcds kunnen vinden. oa welke controller er gebruikt wordt: http://www.actron.de/powertip.htm
kijk anders ff of je daar wat aan hebt
Want in dat lijstje vond ik de module die ik hier naast me heb liggen (handig hoor, zo'n magazijn bij de hand;)) en volgens die lijst is die HD44780 compatible.
ik kwam op het i'net een schematje tegen om een hd44780 aan de r232 te hangen.
Zou je mij kunnen vertellen dat of dit schema van enig nut is, vooropgesteld dat het meer moet doen dan alleen de data doorpassen naar de hd44780. Om compatible te zijn met lcdriver moet het namelijk ook onderscheid maken tussen commands en data. Volgens mij doet dit schema dat niet...

http://www.engj.ulst.ac.uk/sidk/resources/serial3.htm
Zou ideaal zijn, hoef ik namelijk geen extra Lpt poort te kopen...