Hallo tweakers, vanmorgen had ik mijn langverwachte pakje binnen. Een Crystalfontz 4 x 20 lcd display... Ik heb foto's ervan gemaakt en die voorzien van commentaar. Dit om jullie een kleine indruk te geven hoe dat ding nu in elkaar zit.
Als eerste een doosje, hierin zit een backlit kabel en de display zelf:

En wat hebben we hier, een seriele kabel!

Ah kijk is aan, in het hoekje van de doos zat dit zakje:

En wat komt er uit?
Inderdaad de Pc to Led Backlight cable!

Ok nu dus ff het belangrijkste, het schermpje zelf. Ik heb me telefoon er naast gelegd zodat je een indruk krijgt hoe groot ie is:

Hier de achterkant ervan:

Ok, it's time for some action now
Eerst even aansluiten:

Ok helemaal aangesloten:

Laten we eens proberen om wat te zien te krijgen, en kijk is aan daar hebben we al een logo:

Na ff klooien met wat programma's (Namen en download plek staat in de andere tread van Shuriken) kreeg ik al wat resultaat (LOL!):

Nu is proberen om wat geavanceerde letters op het schermpje te toveren:

En kijk is aan, een leuk demotje!:

Hmm een spectrum! (dit is niet die winamp versie, die heb ik nog niet werkend)

Kijk is aan nog een Demo!

Hmm een Oscilloscope (Nuttig
)

Mijn eerste indruk is goed. Alles is makkelijk aan te sluiten en het werkt erg makkelijk. Wel ff de goede software downen. Ik heb het nu gedaan met LCDdriver en wintest. Helaas heb ik geen mobo met temp sensors enzo anders had ik jullie die MbM plugin kunnen laten zien. Ik ben er van overtuigd dat dat ook niet moeilijk zal zijn om te installeren..
Alchemy out
Als eerste een doosje, hierin zit een backlit kabel en de display zelf:

En wat hebben we hier, een seriele kabel!

Ah kijk is aan, in het hoekje van de doos zat dit zakje:

En wat komt er uit?

Ok nu dus ff het belangrijkste, het schermpje zelf. Ik heb me telefoon er naast gelegd zodat je een indruk krijgt hoe groot ie is:

Hier de achterkant ervan:

Ok, it's time for some action now
Eerst even aansluiten:

Ok helemaal aangesloten:

Laten we eens proberen om wat te zien te krijgen, en kijk is aan daar hebben we al een logo:

Na ff klooien met wat programma's (Namen en download plek staat in de andere tread van Shuriken) kreeg ik al wat resultaat (LOL!):

Nu is proberen om wat geavanceerde letters op het schermpje te toveren:

En kijk is aan, een leuk demotje!:

Hmm een spectrum! (dit is niet die winamp versie, die heb ik nog niet werkend)

Kijk is aan nog een Demo!

Hmm een Oscilloscope (Nuttig

Mijn eerste indruk is goed. Alles is makkelijk aan te sluiten en het werkt erg makkelijk. Wel ff de goede software downen. Ik heb het nu gedaan met LCDdriver en wintest. Helaas heb ik geen mobo met temp sensors enzo anders had ik jullie die MbM plugin kunnen laten zien. Ik ben er van overtuigd dat dat ook niet moeilijk zal zijn om te installeren..
Alchemy out