Sorry, heb even weinig tijd gehad om hier terug te melden.
Ik heb vorige week donderdag heel even een D500 mogen vasthouden (via een bekende die hem moest doorgeven aan een of andere manager - preproductiemodel).
Over de speakers: er zat een touwtje/koordje aan met een plastic piramidevormig ding -- stel je een piramide voor met een vierkante 'bodem' van zo'n 2x2 cm.
De top van de piramide is het bevestigingspunt van het koord, dat ook weer aan de telefoon vastzit (het bungelt er dus aan - vaag).
Door op 2 punten bij de top van de piramide te knijpen kwam het onderste deel eraf, met een op usb/firewire lijkende connector. Deze past in de koptelefoonaansluiting aan de zijkant van de telefoon. Oh ja, er zaten bij de basis van die piramide 'sleuven' voor het geluid. Dus dan heb je de telefoon met aan de zijkant een toploze-piramide-vormige puist voor het geluid.
Toen heb ik even (minuutje of wat) een clipje (hele trailer) mogen kijken van de Matrix Revolutions, paar MB groot, zag er cool uit en klonk niet slecht. Die 80MB zou goed kunnen zijn voor praktisch een uur video....
Het model is vrij groot vergeleken met de d800, en de behuizing voelde niet echt solide aan - maar dat is bij de eindversie beslist anders (dit was immers een preproductie werkend demo model).
Het display ziet er goed uit, heldere kleuren en goed contrast
De geluidskwaliteit met dat externe speakerdingetje was helemaal niet slecht, maar ik neem aan dat je met een oor/koptelefoon veel relaxter kunt luisteren met veel betere 'beleving'. Helaas zat dat er voor mij niet in...
Over de D500.
Mijn eerste reactie: ja ik wil.
Mijn reactie op dit moment (na het gezien en vastgehouden hebben): ja ik wil. NU!
Wat ik ervan begrijp is dat hij vanaf mid/eind november (in grote getale) geleverd gaat worden. Hoe accuraat die info is weet ik niet.
PS. Neem mijn commentaar met een korrel zout - ik heb zelf nog een 2 jaar oude z/w telefoon, dus wat ik mooi vind is niet per se het mooiste op de markt. Laten we zeggen dat ik waarschijnlijk sneller verwend ben dan een doorgewinterde smartphone gebruiker...
[
Voor 2% gewijzigd door
Verwijderd op 18-10-2004 14:23
. Reden: formattering ]