[Win 2K] Problemen met afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• pgscheffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Hallo, ik heb een P 2,4 Ghz en een Asus P4PE-X/TE Moederbord. Als ik Windows afsluit start de PC automatisch opnieuw op. Als ik afsluit via de knop op de kast start 'ie ook opnieuw op...

Wat kan het zijn?

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Dat kan te maken hebben met de APM settings van je BIOS. Heb je überhaupt wel moeite gedaan om te zoeken? :) Kijk bijv. eens hier

[ Voor 30% gewijzigd door Goliath op 24-09-2004 20:10 ]

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Heb ook PC's meegemaakt die opstarten vanwege WOL (Wake On LAN) dat op elk pakketje reageert. De oplossing was óf een BIOS update óf WOL uitschakelen.

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Of bekijk [rml][ XP] Probleem met afsluiten/standby*[/rml], daar wordt nagenoeg hetzelfde probleem besproken.

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n bordje gehad (en heb hem nog steeds :P ) en had dezelfde problemen zoals jij beschrijft.
Het blijkt dat er bij deze serie moederborden een soldeerfout zit, waar de processor gemonteerd is.

Kom je soms gelijk bij het opstarten van de PC in je BIOS, met het gezeur dat er een andere/nieuwe processor inzit?

Als je zoekt op internet kom je dit ongetwijfeld ook wel tegen. Ook hier op GoT trouwens :P

Aangezien ik nog garantie had op het mobo, heb ik deze teruggestuurd.
Kreeg hem een maand later (pas) gerepareerd terug. Ondertussen wel een ander mobo gekocht.
Kon niet zo lang zonder. ;)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Chrissels schreef op 24 september 2004 @ 20:11:
Heb ook PC's meegemaakt die opstarten vanwege WOL (Wake On LAN) dat op elk pakketje reageert. De oplossing was óf een BIOS update óf WOL uitschakelen.
Mja, maar ik denk ook wel dat na een BIOS update alles weer een beetje default staat en dan staat WOL uit bij default :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1