[XP] Probleem met afsluiten/standby*

Pagina: 1
Acties:

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08-2025
Hoi,

Ik heb en nogal simpel probleempje maar ik kom er toch niet uit. Eerst de specs:

p4 2.8 ht 800 mhz
512 mb pc3200
msi ti4800se
40gb hd
17" philips lcd

Goed, het probleem. Normaal gesproken duw ik op de slaapknop op mijn toetsenbord en de computer gaat keurig in de standby. (alles uit maar als je hem aanzet hoef je alleen maar aan te melden). Dat is dus hardstikke makkelijk maar eergisteren deed ik dat dus en ik kom even later terug en blijkt datie gewoon opnieuw is opgestart. Dat gebeurt dus elke keer. Ook als ik voor " afsluiten" kies. Hij sluit keurig af maar als hij uit moet gaan, startie gewoon door. Het rare is dat XP daarna de schijfcontrole opstart. daarna meld ik mezelf aan en krijg ik het scherm dat het systeem herstelt is van een ernstige fout. Dit gebeut dus altijd als ik opstart. :( :(

Ik heb al bij energiebeheer met al die instellingen zitten proberen maar het blijft bezig.

Ten einde raad stond ik op het punt om maar format c: te doen.
Maar ik probeer toch nog ff dit.

Weten jullie evt iets?????

MVG

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Lijkt op een BIOS probleem.. vziw rust het aan/uitzetten van een PC op ACPI, en het kan zijn dat je BIOS daar nog problemen mee heeft. Hoe het kan dat het nu opeens niet meer goed gaat, kan ik niet verklaren, maar met een BIOS update zou je het kunnen oplossen. Anders ff kijken of je je chipset drivers of andere drivers kunt updaten.

Als je "format c:" doet (kan trouwens niet eens) dan ga je het probleem gewoon opnieuw installeren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door _Thanatos_ op 11-05-2004 11:23 ]

日本!🎌

• wessy
een format c kan wel want ik heb een fat32 bestandsysteem :) Ik heb net mijn bios upgedatet maar dat helpt niets

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik denk dat er een 'famous blue screen'voorbij komt. Vaak komt dat voor bij het afsluiten/slaapstand schakelen. Door de instellingen in XP reboot hij automatisch.

Advies: even opzoeken waar je automatische reboots bij een blue screen kan uitzetten, vervolgens de zelfde actie als voorheen uitvoeren. Met de codes de je dan krijgt uitzoeken waar je probleem zit.

Google: http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr= eerste hit is al raak denk ik....

[ Voor 31% gewijzigd door garage op 11-05-2004 14:32 . Reden: google ]

Koop een taart en ga het vieren!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

wessy schreef op 11 mei 2004 @ 14:24:
een format c kan wel want ik heb een fat32 bestandsysteem :) Ik heb net mijn bios upgedatet maar dat helpt niets
offtopic: nee het kan niet omdat de volume exclusief gelocked is door het OS :)

日本!🎌

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op 11 mei 2004 @ 16:09:
[...]

offtopic: nee het kan niet omdat de volume exclusief gelocked is door het OS :)
Wedden dat het kan....Alleen in windows zelf niet, maar wie had het daarover :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 16:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• wessy
Nou ik heb zo'n beetje alles geprobeert en ik ga toch maar een format c: doen denk ik.

Misschien helpt dat. Hep ik namelijk al met meer dingetjes gedaan en het werkt. :*)

• wessy
Ik krijg tussen haken helemaal geen blauw scherm of wat bedoel je precies???

• garage
wessy schreef op 12 mei 2004 @ 19:16:
Nou ik heb zo'n beetje alles geprobeert en ik ga toch maar een format c: doen denk ik.
Ook de tip die ik je gaf? Je opmerking doet namelijk vermoeden dat je niet alles hebt geprobeerd.

Het kan gebeuren dat je een blue screen krijgt en dat de instellingen van jouw XP machine dusdanig zijn dat XP automatisch reboot.

Deze optie kan je uitzetten, om vervolgens jouw blue screen te zien.

De foutcodes daarop kunnen je dan weer verder helpen.

De link die ik gaf via Google geeft aan waar je automatische reboots kan in- of uitschakelen. Probeer dat eens.

[ Voor 40% gewijzigd door garage op 12-05-2004 19:19 ]

• wessy
die link heb ik geprobeerd maar de eerste paar hits doen het bij mij niet! :( :(
Ik ga dus maar even op iets anders proberen te zoeken oke????

• wessy
oke ik heb automatisch opstarten uitgezet. en ga dus nu maar opnieuw proberen de stand by en gewoon afsluiten. ik krijg de indruk dat er op die link van jou vanuit gegaan word dat de pc SPONTAAN reboot!!!!! maar goed ik probeer :?

• wessy
nou ik heb het geprobeerd en ik krijg het blauwe scherm als ik afsluit. Daar staat echter dat algemen verhaaltje over de veilige modus enzo maar verder niets specifieks over de fout. Wel zoiets als (0a11111x2338dwq) etc.

Ik weet dus echt niet wat ik nu weer moet doen!

Verwijderd

Zoals je in de FAQ kunt lezen bij de handleiding over BSOD, kun je de code overtypen in google. Je kun ook alleen de eerste reeks proberen en vervolgens een kijken wat voor resultaten je krijgt.

Wat je ook nog kunt proberen is systeem herstel. Terug gaan naar een datum waarbij het probleem nog niet bestond.

• wessy
Nou een systeemherstel lukt niet want ik kan op deze manier niet normaal afsluiten en opnieuw opstarten zodat systeemherstel zijn werk niet kan doen. :( :( :(

• garage
En wat verteld google over de gekregen foutmelding? Wat staat er in je eventviewer. Tik eventueel de codes in bij http://www.eventid.net dan komt er misschien ook nog wat zinnigs uit.

Ik denk dat je voldoende handvatten hebt gekregen om tot iest wat op een oplossing lijkt te komen.

Nogmaals succes!

Het lijkt mij een probleem dat met een format c: en de juiste drivers zeker opgelost is 8)7 (Mind the smilie ...)

[ Voor 18% gewijzigd door garage op 12-05-2004 21:13 ]

• wessy
Nou, ik ben weer tevreden. Ik heb nl een FORMAT C: uitgevoerd en alle problemen zijn over. :) :) Kben ongeveer anderhalf uur bezig geweest en mn pc is weer als nieuw.

Op internet kon ik niks specifieks over mijn foutmelding vinden :?

iig thanksss

• garage
Ik ben blij dat je helemaal tevreden bent met deze operatie! Het is tenminste een passende oplossing voor elk probeem!

Ik denk alleen dat zodra je hetzelfde pakket aan software en drivers gaat installeren het probleem terugkomt. Immers je weet nu niet wat de oorzaak is/was, en dus ga je dezelfde stappen als voorheen uitvoeren ....

Maar goed. Tot nu toe is het opgelost!

• wessy
Ik heb alle software en spellen opnieuw geinstalleerd maar heb nog steeds geen problemen. ik denk datie gewoon een beetje verstopt zat ofzo. kheb laatste tijd ook nogal veel rare stuff gedownload dus
Pagina: 1