☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik ga het proberen om het draaiend te krijgen op een windows bakkie..iig goed werk!
[edit]
werkt ondertusse goed hoor, maar zijn er pre-made templates verkrijgbaar?
[ Voor 17% gewijzigd door Tristan op 04-10-2004 00:30 ]
deze tpl is wat makkkelijker en sneller aan te passen dan base_grey (oa omdat je met de css al een hoop kunt, als de layout je tenminste bevalt)
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
De install gaf al geen errors aan
Wat is die engine toch groot, of komt dat die Zend wat erover heen gegooid is :?
[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 10-10-2004 15:39 ]
Welke gegevens heb jij ingevuld dan bij Lycos? Ik kom al niet door de installatie wizardAW_Bos schreef op zondag 10 oktober 2004 @ 15:38:
Ik ga eens proberen of ik hem kan uppen naar Lycos.
. Gewoon puur voor de test.
De install gaf al geen errors aan, maar eerst laat ik de boel ff verder uploaden
...
Wat is die engine toch groot, of komt dat die Zend wat erover heen gegooid is :?
Volgens de een kan het niet bij Lycos, volgens de ander wel.. Ik heb trouwens de betaalde versie. (all in one pakket).
/edit: Het is al gelukt... kwestie van het een en ander handmatig instellen
[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 17-12-2004 23:03 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
MyReact werkt helaas niet op Lycos ivm Safe_mode en te oude Zend Engine.Sport_Life schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:09:
[...]
Welke gegevens heb jij ingevuld dan bij Lycos? Ik kom al niet door de installatie wizard.
Volgens de een kan het niet bij Lycos, volgens de ander wel.. Ik heb trouwens de betaalde versie. (all in one pakket).
/edit: Het is al gelukt... kwestie van het een en ander handmatig instellen
Paar dagen geleden was het nog € 2900,-Licentie
De licentiekosten voor React Forumsoftware zijn eenmalig € 299,-.
Men ontvangt alle updates binnen de huidige versie (bijvoorbeeld; als men een versie binnen 1.9 aanschaft krijgt men updates tot 2.0). Nieuwe versies kunnen tegen een sterk gereduceerd tarief aangeschaft worden.
Ik vraag me af of je bij React gewoon geen gecompileerde source hebt, wat bij MyReact wel zo is...
Bekijk de post boven je is...AW_Bos schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:07:
Idd erg lullig tegenover MyReact dat je dan een paar duizend euro extra betaalt voor een kalender functie erbij o.a.
Ik vraag me af of je bij React gewoon geen gecompileerde source hebt, wat bij MyReact wel zo is...
En wat jij zegt is ook niet helemaal waar, want als je de software koopt mag je zoveel bezoekers hebben als je wilt, en je krijgt support.
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisonline op 18-12-2004 12:23 ]
Soms vergeten mensen dat het ook veel werk kost om een forum te maken. Zeker zo'n gecompliceerd forum als (My)React. Veel werk = veel tijd, en zoals bekend kost tijd weer geld. Bovendien betaal je bij MyReact voor support (69€ voor een ticket dacht ik) terwijl bij 't veel duurdere React het gratis is. En tegen de tijd dat jouw forum 100 bezoekers heeft die tegelijkertijd ingelogd zijn, dan ben jij nodig toe aan een aparte server met misschien wel een eigen lijn.Dennisonline schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:19:
[...]
Bekijk de post boven je is...
En wat jij zegt is ook niet helemaal waar, want als je de software koopt mag je zoveel bezoekers hebben als je wilt, en je krijgt support.
Zo; en dat is nog flink ookDennisonline schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 10:49:
Volgens mij is React goedkoper geworden, zie de Licentie pagina:
[...]
Paar dagen geleden was het nog € 2900,-
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 09:32
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Die modificaties zullen wel komen, alleen als ik naar me eigen kijk dan zie ik dat ik niet genoeg ervaring heb om een uitbreiding te maken, ben weer wel goed om instructies op te volgen om iets voor elkaar te krijgen. Het is nu afwachten dat er een strooming uitbreidingen gaan komen op React, als je kijkt naar vBulletin dan zie je dat een hoop mogelijk is, ik denk zelf dat je wel een aantal basic uitbreidingen nodig heb.DanielB schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:16:
Bovendien kan je in MyReact op zekere hoogte modifications maken waardoor bepaalde dingen mogelijk zijn die normaal niet mogelijk zijn... Dat is ook een leuk voordeel naar mijn mening...
Portal
Mass email system
Gallery intergration
Review/Preview
IRC eggdrop
Kalender
Misschien een intergratie voor NNTP
Het bovenstaande zo te doen moeten zijn, het liefst zie ik de portal gemaakt worden door react zelf zodat het 100% geintergreed is in het systeem.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Leuk om te zien dat de nieuwe prijzen blijkbaar interessant zijnwe_are_borg schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:54:
[...]
Die modificaties zullen wel komen, alleen als ik naar me eigen kijk dan zie ik dat ik niet genoeg ervaring heb om een uitbreiding te maken, ben weer wel goed om instructies op te volgen om iets voor elkaar te krijgen. Het is nu afwachten dat er een strooming uitbreidingen gaan komen op React, als je kijkt naar vBulletin dan zie je dat een hoop mogelijk is, ik denk zelf dat je wel een aantal basic uitbreidingen nodig heb.
Portal
Mass email system
Gallery intergration
Review/Preview
IRC eggdrop
Kalender
Misschien een intergratie voor NNTP
Het bovenstaande zo te doen moeten zijn, het liefst zie ik de portal gemaakt worden door react zelf zodat het 100% geintergreed is in het systeem.
De mass-email zit al in 1.9.4. Een gallery kan vanaf 1.9.4 ook via de documentlibrary en template werk (zie http://www.myreact.nl/index.php?PageID=21) - alleen weet ik niet of wij dat gaan regelen. De kalender komt af 1.9.4 ook bij MyReact.
Review/preview moet je me even uitleggen, ook wat je precies met een portal bedoelt en niet met templates kan? (zie bv. www.fipo.nl )
Een IRC bot heb ik ook ooit nog gemaakt, alleen vond PHP het 24/7 draaien niet zo tof
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Die www.fipo.nl is leuk gedaan is niet exact wat ik bedoel, maar wel in de juiste richting. Eigenlijk iets in de functionaliteit van Mambo maar dan geheel geintergreed. vBulletin zou er ook 1 maken maar dat is er volgens mij nooit gebeurd. Ik denk zelf dat als react team het zelf doet het beter er uit kom als dat er allerlei template oplossingen komt.chem schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:41:
[...]
Leuk om te zien dat de nieuwe prijzen blijkbaar interessant zijn
De mass-email zit al in 1.9.4. Een gallery kan vanaf 1.9.4 ook via de documentlibrary en template werk (zie http://www.myreact.nl/index.php?PageID=21) - alleen weet ik niet of wij dat gaan regelen. De kalender komt af 1.9.4 ook bij MyReact.
Review/preview moet je me even uitleggen, ook wat je precies met een portal bedoelt en niet met templates kan? (zie bv. www.fipo.nl )
Een IRC bot heb ik ook ooit nog gemaakt, alleen vond PHP het 24/7 draaien niet zo tof
Een gallery bedoel ik eigenlijk zoiets als http://www.vbadvanced.com/gallery/ ff door drukken naar een categorie dan zie je wat ik bedoel.
IRC bot heeft een redelijk sucses op vbulletin dus er zullen wel mensen zijn die het gebruiken.
Review/Preview zoiets als http://www.reviewpost.com/ met unlimited categorieen en volledig geintergreed in react dat zou een mooie oplossing zijn.
Nu alleen nog een vraag over de betaalde versie als je een licentie neemt maar nog niet de unlimited versie kan je die later er alsnog bij nemen.
/me Ik wacht rustig af tot dat het pakket een goede portal heeft, gallery en review/preview systeem.
Prijs technish is het intersant aan het worden alleen jammer dat ik het bouwen van templates te moeilijk vind.
En het zou dan toch een tpl-systeem worden hoor
die IRC bot kan ik nog wel eens opknappen (is in PHP dus geen geweldige oplossing...).
review/preview is dus iets met... ratings in je site oid? Dat zou nu al kunnen met wat maatwerk (maw kennis hebben van de juiste function calls) en de custom message fields. Misschien een uitbreiding op die velden om bv een gemiddelde oid te bewaren, maar verder niet spannend.
Die gallery - tsja, als iemand stage wil lopen bij Parse om dat te bouwen moet maar eens mailen

Anyways - waar het op neer komt is dat je, als je React overweegt (of juist niet) contact moet opnemen zodat we kunnen kijken wat we kunnen doen. Sommige dingen zullen duur zijn, sommige dingen bestaan al en soms is het in een middagje geregeld.
Template bouw is idd een flinke klus... daar zijn we mee bezig om iig het eea makkelijker/sneller te maken.
De template gedoe van vBulletin begin ik eindelijk door te krijgen en een CMS systeem zou heel goed kunnen met templates en een klein stukje code. Kijk maar eens op http://www.vbadvanced.com die jongen heeft met behulp van een paar simple files en template edits een redelijk simple maar goed cms inelkaar gezet.chem schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:42:
Mambo ken ik vooral qua naam. Maar goed, dat kost (echt) veel tijd en dan zou ik toch liefst een sloot klanten zien voordat ik daar aan begin
En het zou dan toch een tpl-systeem worden hoor
die IRC bot kan ik nog wel eens opknappen (is in PHP dus geen geweldige oplossing...).
review/preview is dus iets met... ratings in je site oid? Dat zou nu al kunnen met wat maatwerk (maw kennis hebben van de juiste function calls) en de custom message fields. Misschien een uitbreiding op die velden om bv een gemiddelde oid te bewaren, maar verder niet spannend.
Die gallery - tsja, als iemand stage wil lopen bij Parse om dat te bouwen moet maar eens mailen
Anyways - waar het op neer komt is dat je, als je React overweegt (of juist niet) contact moet opnemen zodat we kunnen kijken wat we kunnen doen. Sommige dingen zullen duur zijn, sommige dingen bestaan al en soms is het in een middagje geregeld.
Template bouw is idd een flinke klus... daar zijn we mee bezig om iig het eea makkelijker/sneller te maken.
Ik zelf ben aan het overwegen om 1 site op react te laten draaien maar ik zit gewoon met een portal en gallery en natuurlijk het uiterlijk vbulletin kan ik zelf doen maar react weer niet.
Komt er trouwens ook een leashed versie die je later om kan zetten naar owned dat doe vBulletin ook en is een zeer goede oplossing.
Vertel me wat je precies met een portal bedoelt (er zijn 50 sites die zich "portal" noemen en een heel ander concept hebben), en wat je nog meer zou willen doen (zoals die reviews en gallery).
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 09:32
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik denk dat de parse devvers prima weten hoe ze een IRC bot kunnen makenDanielB schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:54:
IRC bot is heel simpel... Gewoon eggdrop en mysql.mod gebruiken...
Ik denk het ook wel, alleen u vraag ik me af waar je het allemaal voor kan gebruiken. Ik heb een toepassing gezien voor usernamen weer tegeven, maar lijkt mij dat dit niet de enigste toepssing is. Het wordt veel gebruikt bij vBulletin forums, het is een redelijk sucses.We Are Borg schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:07:
[...]
Ik denk dat de parse devvers prima weten hoe ze een IRC bot kunnen maken
Jammer genoeg mag ik op de server geen IRC toepassingen draaien ivbm veiligheid. Dus kan het ook niet uit proberen.
Ik snap 't niet, iedereen loopt te zeuren over een bot in PHP... Waarom? TCL en MySQL kan ook samen en er is zelfs voor eggdrop (windrop op windows) een module dat je gebruik kan maken van MySQL... Gewoon om de vijf minuten ff de database uitlezen op de laatste berichten en op verzoek. Het is zo makkelijk om het zelf te maken...We Are Borg schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:07:
[...]
Ik denk dat de parse devvers prima weten hoe ze een IRC bot kunnen maken
Zijn er hier al mensen met ervaringen van de beta versies van 1.9.4?
Mijn eigen ervaringen zijn positief, gemeldde bugs worden snel opgepakt en indien mogelijk gefixed in de eerstvolgende beta.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
maar nu loop ik tegen het volgende probleem op, als ik alles instel in de install.php, en klik op ok, krijg ik het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Expanding Source Changing working directory for expansion to c:/wamp/www/react/react/ Executing expand command: unzip "c:/wamp/www/react/react.z" -------------------------------------------------------------------------------- The global directory was not detected in the destinationpath (c:/wamp/www/react/react//global). Please fix any errors, and try again. |
wie kan me hiermee helpen? want volgens mij zit er iets fout in apache + php, maar wat?
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ik denk dat je met dit probleem beter even kunt kijken op het support forum: http://support.myreact.nl
Tot nu toe werkt het prima. Tot en met B4 heb ik nog wel last gehad van kleine bugjes, maar B6 lijkt het goed te doen. Draai wel alleen mn testforum nog met 1.9.4, de online versie draait gewoon nog 1.9.3 (als een treinBoboga schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:14:
*kick*
Zijn er hier al mensen met ervaringen van de beta versies van 1.9.4?
Mijn eigen ervaringen zijn positief, gemeldde bugs worden snel opgepakt en indien mogelijk gefixed in de eerstvolgende beta.
Ik heb React helemaal draaiend, tenminste geinstalleerd, want zend gaat bekvechten met apache 1.3.3.33
als ik zend uitzet krijg ik vage tekens te zien en zet ik hem weer aan, crasht apache de hele tijd als ik react forum aanvraag
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Hier kan ik geen logisch verhaal van breien. Jouw apache crasht als je MyReact aanvraagt (downloadt?)?FoutTM schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:14:
ik snap er niks meer van
Ik heb React helemaal draaiend, tenminste geinstalleerd, want zend gaat bekvechten met apache 1.3.3.33
als ik zend uitzet krijg ik vage tekens te zien en zet ik hem weer aan, crasht apache de hele tijd als ik react forum aanvraag
Anders is het verstandiger om je verhaaltje te doen op het supportforum die speciaal voor zulke vragen tot leven is gekomen
http://support.myreact.nl
[ Voor 11% gewijzigd door YscO op 07-02-2005 20:10 ]
Er zijn al diverse beta's langsgekomen met diverse fixxes en uitbreidingen. Parse is nu bij Beta 9 aanbeland. Hier zitten dus nieuwe features en fixxes in
Het handigste feature vind ik gewoon de PATCH-update functie. Waarbij de gewijzigde berichten dubbel opgeslagen worden. Dat de kalender er ook bijgekomen is is ook een mooi voordeel. Ik vind Beta 9 gewoon al stukken beter.
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 29-03-2005 14:32 ]
[list]• React Template Editor (docview)
Illustratie

Achja, een handig stukje devv-werk van ParseWoudloper schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:58:
Gezien er in deze discussie in het verleden ook wel eens gesproken is over de CSS Editor bij andere boars, is het wellicht interessant om óók het volgende te melden:
[list]• React Template Editor (docview)
Illustratie
[afbeelding]
Ik ben de afgelopen dagen (ja je leest het goed) bezig geweest om myreact op mijn eigen servertje te draaien.Uiteraard ben ik eigenwijs en heb ik toch geprobeerd om de boel draaiende te krijgen met php5 en apache 2.0 onder windows. (want die stonden al op m'n server)
Een tip, probeer het niet. Apache, php, mysql en zend optimizer installeren is eenvoudig. Maar wat je ook doet je krijgt het niet aan de praat.
Ten eerste zal je installreact.php moeten aanpassen voordat react uberhaupt aan het installeren wilt gaan. Daarna zul je zelf allerlei mappen aan moeten maken omdat er anders foutmeldingen komen.
Als de install eenmaal lukt, krijg je leuk een door zend gecodeerde pagina voor je neus
Php5 vervangen door php4, en apache 1.3 installeren gaf ook geen soelaas.
Heb daarna debian op mijn server gezet (iets wat ik altijd al wilde). Jammer alleen dat die ftp install (was te lui om m'n dvd-rom uit m'n "hoofdpc" te schroeven) zo lang duurt
nog nooit geweten dat programma's installeren zo makkelijk kan zijn (apt-get
Oftewel, blijf lekker bij linux als je dit forum wilt draaien, want dan is het super eenvoudig om werkend te krijgen. Nu eens kijken hoe het admin gedeelte werkt..
[ Voor 4% gewijzigd door job op 15-11-2005 13:58 ]
Zou best kunnen dat er bepaalde zaken van php5 nog in de weg zaten bij php4.
Ik heb het na uren kloten maar opgegeven, en een herinstall van windows zag ik niet zitten (dat heb ik te vaak in m'n leven gedaan).
[ Voor 40% gewijzigd door job op 15-11-2005 14:09 ]
Verwijderd
Even een vraagje. Ik heb niet bijster veel verstand van..
Maar ik zag in het bestand config.inc.php dat daar het paswoord van mysql stond.
Nou lijkt me dat iemand die weet hoe de react structuur inelkaar zit dit bestand dus eenvoudig kan inlezen.
Dit bestand staat in het mapje non-www, dus ik neem aan dat ik deze map (en submappen) waarschijnlijk moet afschermen met apache..
Nu nog even zoeken hoe dat moet
Gewoon buiten de www-root zetten dusjob schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:28:
Dankje voor de link..
Even een vraagje. Ik heb niet bijster veel verstand van..
Maar ik zag in het bestand config.inc.php dat daar het paswoord van mysql stond.
Nou lijkt me dat iemand die weet hoe de react structuur inelkaar zit dit bestand dus eenvoudig kan inlezen.
Dit bestand staat in het mapje non-www, dus ik neem aan dat ik deze map (en submappen) waarschijnlijk moet afschermen met apache..
Nu nog even zoeken hoe dat moet
normaliter installeer je compleet React buiten de www-root en maak je enkel een paar symlinks aan naar de www-directories, maar volgens mij staan er standaard al .htaccess'es in de non-www dirs.
[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 16-11-2005 01:27 ]
Intentionally left blank
crisp schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:24:
[...]
maar volgens mij staan er standaard al .htaccess'es in de non-www dirs.
1
2
| Order deny, allow Deny from all |
Stimmt ^^
Sowieso heb ik domein.nl/subdomein/htdocs als 'www-root', waarbij myreact dus in domein.nl/subdomein/ staat met een symlinkje ./htdocs naar ./board/www en een symlinkje ./board/www/global naar ./global/www
Hmm, ik heb react in de www-root geinstalleerd. Je zegt dat die .htaccess al in de mappen staan. Het is dus neem ik aan geen pobleem om de boel zo te laten staan.crisp schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:24:
Gewoon buiten de www-root zetten dus
normaliter installeer je compleet React buiten de www-root en maak je enkel een paar symlinks aan naar de www-directories, maar volgens mij staan er standaard al .htaccess'es in de non-www dirs.
Of raad je me aan om het toch echt buiten de root te installeren en symlinks te gebruiken?
(even googlelen naar symlinks
Edit:
Even kijken of ik het snap, en ik begin met een nieuwe install.
Stel ik wil het forum laten draaien onder: www.mijndomein.nl/forum
Stel de apache root is: /var/www
ik heb react in de volgende map staan: /react/
Dan kan ik de boel niet installeren omdat ik reactinstall.php niet kan bereiken via de browser.
Dit zou ik op kunnen lossen door: ln -s /var/www/forum /react in te voeren
Dan zou ik het forum kunnen installeren.. maar heb ik nogsteeds de non-www mappen online staan.
Dus hoe ik de boel nou goed zou moeten installeren buiten de root kom ik even niet uit.
Ook de uitleg van Osiris hoe hij het doet kom ik niet helemaal uit... heb jij de config.inc.php nog zitten aanpassen? (je hebt opeens global als een submap van board/www staan)
Edit: oke ik heb nu op de site van myreact een howto gevonden..
nu is het wel gelukt
[ Voor 179% gewijzigd door job op 16-11-2005 20:00 ]