Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:37
Wat fijn dat Sony support, ze leggen me per email uit hoe ik mijn modem moet installeren onder windows. Ja zeg jongens, ik geef jullie zelfs een modem log mee in mijn email. Ik zeg nota bene dat het USB modem is geinstalleerd. Waar denk je dat dat vandaan komt? Uit de lucht? |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Sovereign op 08-02-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonMc
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06 21:02
Ik heb op een forum gelezen dat SE een firmware heeft uitgebracht waarmee je je V800 in een zogenaamde Z800 veranderd.Alle vodafone aanpassingen worden hiermee van je V800 verwijderd en een paar dingen die je eerst niet kon gebruiken, kun je nu wel.Zoals onder andere :

-CallerId op je extern scherm
-Normale SE icoontjes
-Een Streaming menu
-Een power save menu ( niets speciaals )
-Vodafone irri T9 berichtingeving is nu gewone SE T9

Way to go SE _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

SimonMc schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:03:
Ik heb op een forum gelezen dat SE een firmware heeft uitgebracht waarmee je je V800 in een zogenaamde Z800 veranderd.Alle vodafone aanpassingen worden hiermee van je V800 verwijderd en een paar dingen die je eerst niet kon gebruiken, kun je nu wel.Zoals onder andere :

-Normale SE icoontjes
-Een Streaming menu

Way to go SE _/-\o_
Ik zou dit ook graag geloven maar volgens mij is het gewoon een hoax. Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonMc
Sur_G schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:40:
[...]

Ik zou dit ook graag geloven maar volgens mij is het gewoon een hoax. Wat is je bron?
Neen, dit is zeker geen hoax.De forum van waar ik het heb, heeft zelfs foto's als bewijs.En er zijn al meerdere gebruikers die het al toegepast hebben op hun V800.De reden waarom ik de bron er niet bijzet, is omdat ik anders weer eens geband word.De laatste keer ben ik 2 weken geband geweest omdat ik een "verkeerde" link had geplaatsd.Ook ben ik er vrij zeker van dat de firmware-versie niet afkomstig is van SE, sommigen suggereren dat het een gelekte versie is, maar sommigen vermoeden dat het een versie is die door iemand is gemaakt.Als je er echt op staat, wil ik je die link wel geven, maar ik post hem in ieder geval niet ( meer ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

SimonMc schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:48:
[...]

Neen, dit is zeker geen hoax.De forum van waar ik het heb, heeft zelfs foto's als bewijs.En er zijn al meerdere gebruikers die het al toegepast hebben op hun V800.De reden waarom ik de bron er niet bijzet, is omdat ik anders weer eens geband word.De laatste keer ben ik 2 weken geband geweest omdat ik een "verkeerde" link had geplaatsd.Ook ben ik er vrij zeker van dat de firmware-versie niet afkomstig is van SE, sommigen suggereren dat het een gelekte versie is, maar sommigen vermoeden dat het een versie is die door iemand is gemaakt.Als je er echt op staat, wil ik je die link wel geven, maar ik post hem in ieder geval niet ( meer ).
_/-\o_ @ SimonMC & _/-\o_ @Z800

[ Voor 3% gewijzigd door Sur_G op 13-02-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-channel.com/phpbb/files/sany0032_523.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Ginz op 13-02-2005 15:06 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

Zou iemand mij die link naar de firmware kunnen mailen? O-)
Ik krijg over 14 dagen mijn V800 thuis, hopelijk kan ik al die vodafone zooi eruit modden :)

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonMc
BRuTo schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:00:
Zou iemand mij die link naar de firmware kunnen mailen? O-)
Ik krijg over 14 dagen mijn V800 thuis, hopelijk kan ik al die vodafone zooi eruit modden :)
1 ding niet vergeten he, als jij beslist van een niet officiële ( zelfs een officiële ) firmware er zelf op te zetten, vervalt je garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonMc
Nieuwe Sony Ericsson Z800, lees hier alles er over :
http://www.mobile-review.com/forum2/showthread.php?t=22901

Klik op plaatje voor grotere versie

Afbeeldingslocatie: http://img226.exs.cx/img226/3202/z800offclosed12bx.jpg

En hier een preview: http://www.se-community.com/index.php?s=122

[ Voor 40% gewijzigd door SimonMc op 14-02-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

Is dat dezelfde als de V800, waar de V puur voor Vodafone staat?

EDIT:
Lezen bruto.
Es handelt sich dabei um die brandingfreie Version des V800, welches seit Ende 2004 erhältlich ist.

[ Voor 53% gewijzigd door bruto op 14-02-2005 23:39 ]

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe werkt de camera eigenlijk bij deze telefoon. Als je een shot van de omgeving wilt maken, draait de camera dan om (of moet jij em omdraaien :9), of kan dat helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dan draai je de camera gewoon naar de andere kant ;) dit kan je ten alle tijden doen :)

ik ga trouwens a.s. donderdag langs een flashpunt,de nieuwste fw er op laten zetten :) hopelijk lost dat een probleempje bij mij v800 op (zacht geluid bij filmpjes)

[ Voor 50% gewijzigd door mrsar op 15-02-2005 10:23 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jammer dat je dat met de hand moet doen, ik had van SE wel iets mooiers/beters verwacht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
SimonMc schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:00:
Nieuwe Sony Ericsson Z800, lees hier alles er over :
Zou je dat zilveren frontje ook los kunnen bestellen? Want dat is toch wel een stuk mooier dan dat zwarte van de V800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
SimonMc schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:48:
[...]

Simon, ik kan nergens je email opsnorren, zou je me de link willen mailen? Thanks. :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Simon zou je mij die link ook willen sturen?
leon_maenen@wanadoo.nl Alvast dank.
Ps die zilvere kleur is schitterend zou je het frontje plus backcover los kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Titeledit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Zo ben ik even happy :D
Heb zonet een deze zwarte cover besteld voor mijn V800, die dan eindelijk goed @ Z800 kan gaan draaien:
Afbeeldingslocatie: http://www.ssergio.com/got/se/v800/cover1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ssergio.com/got/se/v800/cover2.jpg

Ben zo blij dat ik van die lelijke vodafone logo's af ben en ook dat ik geen lelijke Z800 "Quickshare" op de voorkant krijg. Nee mooi logo-loos, Z800 met stijl...

[ Voor 30% gewijzigd door Sur_G op 21-02-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Zeg em.... Normaliter is Ginz vrij aardig in het up-to-date houden van de openings post, maar dit vind ik langzaam wel erg schandalig worden... Is er geen modje dat zich geroepen voelt er iets aan te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
SimonMc schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:03:

-Normale SE icoontjes
-Een Streaming menu

Way to go SE _/-\o_
Weet je wat ik dalijk wel jammer zal vinden? Ik vind vooral de V800 batterij indicator en in mindere mate ook de netwerk indicator érg mooi :) , dalijk is ie weer standaard groen en blauw, doet me inmiddels oubollig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
mbvisiontt schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:15:
Zeg em.... Normaliter is Ginz vrij aardig in het up-to-date houden van de openings post, maar dit vind ik langzaam wel erg schandalig worden... Is er geen modje dat zich geroepen voelt er iets aan te doen? :)
offtopic:
Hubahubahob....... :X

Hé.... Vergeten, daar moet even iets aan gedaan worden....

Maar gelijk een modje erop zetten? Lijkt me niet echt nodig..... :X

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Ginz schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 02:09:
[...]

offtopic:
Hubahubahob....... :X

Hé.... Vergeten, daar moet even iets aan gedaan worden....

Maar gelijk een modje erop zetten? Lijkt me niet echt nodig..... :X
Nou ik zag je niet meer posten, dus ik was in de veronderstelling dat jij het niet meer bijhield... En aangezien anderen behalve de modjes niet jou post kunnen bewerken, stelde ik dat voor. :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

ik heb een bug gevonden geloof ik :-)

als ik in een smsje maak met t9 aan 2x op 1 druk en 1x op 3 om :-D die smile te kunnen maken crasht de telefoon en valt helemaal uit :-)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

bij mij niet..... ik krijg 113 te zien en heleboel keuzes om te kiezen :)
maar ik heb wel vorige week een fw upgrade gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Is er eigenlijk een .avi / DIVX codec voor de V800 beschikbaar? Ik had op mijn P900 destijds Smartmovie player geinstalleerd, kon je zo je favoriete movies op je gsm zetten en bekijken, zonder ze te hoeven omzetten naar het 3GP formaat. Ik kan ook niet vinden op welk OS de V800 is gebaseerd, als je die info zou hebben ben je al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Weet iemand al wanneer de Z800i leverbaar (te koop) is?
Zo te zien en te lezen leuk dingetje, zit nu nog met de k700i, ouderwets! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Geloof dat daar nog niks over bekend is helaas :( wil het ook graag weten....maar heb op het net nog niks kunnen vinden :(

Verwijderd

Sur_G schreef op maandag 21 februari 2005 @ 01:01:
Zo ben ik even happy :D
Heb zonet een deze zwarte cover besteld voor mijn V800, die dan eindelijk goed @ Z800 kan gaan draaien:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben zo blij dat ik van die lelijke vodafone logo's af ben en ook dat ik geen lelijke Z800 "Quickshare" op de voorkant krijg. Nee mooi logo-loos, Z800 met stijl...
Waar heb je deze besteld?

Verwijderd

Kan iemand die firmware update ook alstjeblieft naar mij mailen O-) _/-\o_

addyboy@gmail.com

Verwijderd

Hoi Allemaal
Weet iemand een side waar ik wat games kan downloaden (gratis) voor de v800?
Groetjes Leon

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:01:
Kan iemand die firmware update ook alstjeblieft naar mij mailen O-) _/-\o_

addyboy@gmail.com
1: Nee, dat doen wij niet, dat is hier namelijk niet toegestaan.
2: Als je `m heb, hoe wil je `m dan op je telefoon zetten?
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 02:14:
Hoi Allemaal
Weet iemand een side site waar ik wat games kan downloaden (gratis) voor de v800?
Groetjes Leon
Probeer google eens, wij mogen er hier in ieder geval het er niet over hebben. Zie ook de FAQ

Policy m.b.t. Ringtones, Midlets, etc.

De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat mensen ringtones en midlets posten, voornamelijk in 'grote' topics over specifieke telefoons. Vroeger ondersteunden GSM's vaak slechts korte midi-like ringtones, maar tegenwoordig komt het met regelmaat voor dat er relatief lange en kwalitatief hoge MP3's als ringtone worden gepost. Ook midlets als Prince of Persia en Rayman zijn in dergelijke topics populair. Vrijwel zonder uitzondering betreft het hier copyrighted materiaal, vaak zonder dat de gebruikers die het posten hiervan op de hoogte zijn. We willen hier nu meer duidelijkheid over scheppen.

In het 'grote' midlet-topic geldt de regel dat men moet aantonen dat geposte midlets freeware zijn, maar in andere topics is dit nog niet gebruikelijk. Om die reden hebben we besloten om de policy op dit gebied toe te lichten en enigszins uit te breiden. Daarom is het volgende met ingang van 27 april 2004 in de FAQ Internet & Telefonie opgenomen:
Policy m.b.t. Ringtones, Midlets, etc.

Ringtones zijn niet toegestaan, ongeacht het bestandsformaat, de lengte of de kwaliteit. Een uitzondering hierop geldt als de gebruiker aantoont dat de rechthebbende toestemming verleent tot het op deze wijze verspreiden van de ringtone. De gebruiker dient dit gelijktijdig met het posten van de ringtone in de post zelf aan te geven.

MP4-video's en video's in soortgelijke formaten mogen alleen worden gepost als de gebruiker kan aangeven dat de rechthebbende toestemming verleent tot het op deze wijze verspreiden van de video.

Java-midlets, Symbian-applicaties en programma's in soortgelijke formaten mogen alleen worden gepost als de gebruiker kan aangeven dat de rechthebbende toestemming verleent tot het op deze wijze verspreiden van de applicatie.
Verder geldt: neem in geval van twijfel altijd vooraf contact op met een I&T-moderator.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

weet iewmand of er trouwens een (legale/freeware/of goedkope) pdf reader is voor op de v800, dat vind ik nl wel interessant,en op welk os draait deze phone btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
mrsar schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:12:
weet iewmand of er trouwens een (legale/freeware/of goedkope) pdf reader is voor op de v800, dat vind ik nl wel interessant,en op welk os draait deze phone btw?
E100, een SonyEricsson OS

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Hoe zit het met de frontpage Ginz? :P

Trouwens: V800 Update Service is gelanceerd. Mij lukt het echter niet om te updaten, misschien komt het omdat de mijne unlocked is, weet ik niet. Iemand anders meer geluk?

De update wil niet beginnen, het stopt als je de linker navigatie toets in moet drukken en dan de start (aan/uit neem ik aan :?) toets, bij mij gaat hij dan simpelweg aan ipv dat ie update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

hmm maar eens proberen van het weekend :)
maar verder niemand die iets weet over makkelijk film kijken en een pdf-reader? (legaal,dus ik wil er best voor betalen)

soms is die 3gp converter niet helemaal lekker icm geluid waardoor deze niet hoorbaar is.... dus wil graag het geluid harder zetten ;) wat in de film/serie zit :)

[ Voor 38% gewijzigd door mrsar op 25-02-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb ook gekeken op de site voor het updaten van de V800.
Als ik de update doe op mijn toestel ben ik dan al mijn gegevens oa spelletjes screensavers e.d kwijt?.Of blijft dit netjes inde telefoon behouden?
Groeten Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:50:
Hoi ik heb ook gekeken op de site voor het updaten van de V800.
Als ik de update doe op mijn toestel ben ik dan al mijn gegevens oa spelletjes screensavers e.d kwijt?.Of blijft dit netjes inde telefoon behouden?
Groeten Leon.
ik heb vorige week mijn v800 laten updaten bij raf,en ik was niets kwijt,......oftewel..tot zover ik heb ondervonden blijft alles behouden :)

[ Voor 2% gewijzigd door mrsar op 26-02-2005 13:11 . Reden: typo's etc eruit die ik had gemaakt met zatte kop :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
"I have installed a USB-Cable for flash and connected my phone and PC with it"

Bedoelen ze hiermee de meegeleverde USB kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Sovereign schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:12:
"I have installed a USB-Cable for flash and connected my phone and PC with it"

Bedoelen ze hiermee de meegeleverde USB kabel?
denk het wel...zou niet weten wat voor andere kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
mbvisiontt schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:19:
De update wil niet beginnen, het stopt als je de linker navigatie toets in moet drukken en dan de start (aan/uit neem ik aan :?) toets, bij mij gaat hij dan simpelweg aan ipv dat ie update
Dan doe je het niet goed. < ingedrukt houden samen met de aan/uit toets voor een seconde of 2.

Ik heb zojuist de update procedure met succes doorlopen (zo zegt het programma), maar alles is nog steeds Vodafone. :|

[ Voor 11% gewijzigd door Sovereign op 26-02-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Guys,

Heb vandaag mijn V800 binnen gekregen. En ja.....ziet er super uit. Heb alleen 1 vraagje. Ik kan wel MMS versturen maar niet ontvangen. Hij begint met downloaden maar op de helft zeg 'tie dat het downloaden niet verder kan gaan en dat ik mijn instellingen moet nakijken. Dacht dat alle instellingen er al inzaten. Weet iemand de oplossing?

Gr Reelex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbvisiontt schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:19:
Hoe zit het met de frontpage Ginz? :P

Trouwens: V800 Update Service is gelanceerd. Mij lukt het echter niet om te updaten, misschien komt het omdat de mijne unlocked is, weet ik niet. Iemand anders meer geluk?

Ik kan de update geeneens downloaden.. ik krijg een 404... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nieuw eigenlijk in deze update?

En zit die usb kabel bij je toestel?
Heb de mijne besteld via de vodafone shop en krijg hem deze week ben erg benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand overigens wanneer de Z800 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de SonyEricsson Update niet werkt:

waarschijnlijk heb je niet de laatste USB flash driver geïnstalleerd.
Je kunt de laatste driver downloaden op http://www.sonyericsson.c...02SE_USB_FLASH_driver.zip

Installatie instructie
- de zipfile pak je uit op je bureaublad.
- sluit vervolgens je telefoon aan mbv de usb kabel. Let op: de telefoon moet uitstaan.
- is je telefoon aangesloten, houdt dan de < en aan/uit toets tegelijkertijd ingedrukt.
- het "found new hardware" dialoogvenster zal dan verschijnen.
- selecteer de map waar de uitgepakte driver zich bevindt.
- vervolg de verder instructies

Hierna zal de SonyEricsson wel werken. Start deze opnieuw en volg de stappen.
Aangezien de V in V800 staat voor Vodafone zal er niets wijzigen aan het uiterlijk van het besturingssysteem van de V800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1likew00t
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 13:11
Iemand een idee wanneer de andere kleurtjes (Ceramic White/Pure Copper) op de Nederlandse markt te koop zijn? Voor zo ver ik weet zijn ze al in de UK & Japan te koop. Pure Copper zou zowiezo een limited edition versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Lijkt me zo dat die samen met de Z800 beschikbaar komen.

Olibaron, ik ga je methode eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb ook geprobeerd de software update in mijn telefoon te krijgen.
Maar ook mij is het niet gelukt.
Zodra ik de linkse toets plus aan en uit toets heb ingedrukt verschijnt er op mijn computer een smalle balk over het hele scherm met daarin de voortgang van het download procces.
Maar deze staat na 15 minuten nog steeds op nul.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn???
Plus als deze update gelukt is wat zijn dan de verranderingen tegenover de vorige versie??

Groeten Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:21:

Plus als deze update gelukt is wat zijn dan de verranderingen tegenover de vorige versie??
Dat zou ik nou ook wel eens willen weten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden met de update geen visueel waarneembare veranderingen doorgevoerd. Wat kleine bugfixes, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caller id op het buitenste scherm had ik anders wel fraai gevonden.
Maar dat is dus helaas nog steeds niet zo ? :'(

De postbode was gisteren al aan de deur om mijn v800 langs te brengen maar toen was er niemand thuis helaas. Vandaag wel dus als het goed is kan ik er vanmiddag mee aan de slag.

Is die V800 eigenlijk gelocked? Of kan je er ook een andere sim kaart in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

welke versie wordt erop gezet? dan kan ik nl kijken of ik die al heb :)

en de v800 is locked ;) wat denk je anders van een telefoon die speciaal voor vodafone is ;)

[ Voor 41% gewijzigd door mrsar op 01-03-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt weten welke versie ed je hebt hoef je alleen de volgende toestcombinatie te gebruiken:

> * < < * < *

Je komt dan terecht in het services menu. Klik op service info en daarna op software info. Nu wordt getoont welke software versies je geïnstaleerd hebt. Ik heb de update geïnstalleerd en heb de volgende versie: R1J002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is tevens de laatste firmware versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

thanks...die staat er bij mij dus al op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caller ID is niet aangepast helaas. Wellicht bij de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
  • Laatst online: 02-09 10:04
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:23:
Caller ID is niet aangepast helaas. Wellicht bij de volgende update.
Hmm, wellicht een domme vraag, maar als het buitenste scherm geen fototjes laat zien van de persoon die belt. Wat heb je dan aan het scherm (zeker met 65.000 kleuren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukkig niet de enige functie. Foto's niet andere zaken wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem dan eindelijk sinds gisteren in mijn bezit en ik moet zeggen dat het een mooi toestel is.
Ik heb hem al compleet gemodificeerd. Thema's, games etc. en dan ziet het er allemaal al een stuk beter uit. Het wachten is op een originele z800 flash en dan ben ik helemaal tevreden.

Top toestel met veel mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Alkmaar ik zag je bericht,dat je het toestel al een update hebt gegeven.
Kun je me vertellen wat ik fout doe?
Heb via sony het update programma gedownload,usb aangesloten enz enz.
Als er gevraagd wordt om <linkse cursor +aan/uit toets in te drukken (tot zover gaat alles goed) dan krijg ik de balk in beeld met download proces, en dan gaat het fout hij zou dan moeteen beginnen met het binnenhalen van de update. Maar daar houd het op.
Ik heb het al 3 keer geprobeerd weet jij de oplossing???
Groetjes Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:55:
Het is gelukkig niet de enige functie. Foto's niet andere zaken wel
Wil/kun je mij wat meer details geven? Wat voor zaken bijvoorbeeld? En dan voornamelijk de dingen waarvoor je een 65.000 kleuren schermpje nodig hebt... Dat er de naam van de beller komt te staan en de status van de accu en je bereik is natuurlijk handig, maar dat zie ik met een 4 kleuren schermpje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:59:
Hoi Alkmaar ik zag je bericht,dat je het toestel al een update hebt gegeven.
Kun je me vertellen wat ik fout doe?
Heb via sony het update programma gedownload,usb aangesloten enz enz.
Als er gevraagd wordt om <linkse cursor +aan/uit toets in te drukken (tot zover gaat alles goed) dan krijg ik de balk in beeld met download proces, en dan gaat het fout hij zou dan moeteen beginnen met het binnenhalen van de update. Maar daar houd het op.
Ik heb het al 3 keer geprobeerd weet jij de oplossing???
Groetjes Leon.
Ik heb die service update niet gedaan omdat er bij mij al de nieuwste versie (R1J002) opstond toen ik hem kreeg, dus dat was niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Leon, lees even de tip van oliebaron over het installeren van nieuwe drivers, paar posts terug... Dat lostte ook mijn probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay doe ik even alvast bedankt.
Groetjes Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met succes die update gedaan ook al was het niet nodig ik wilde gewoon weten of het me zou lukken :P

Die update voor de flash drivers is inderdaad noodzakelijk.
Kijk ook naar de beveiligings instellingen van je browser !

Waar ik nog wel mee zit is dat mijn ringtone niet blijft na het aan en uit zetten van mijn telefoon. Hij gaat automatisch weer terug naar de Sony Ericcson ringtone en dat wil ik natuurlijk helemaal niet.

Ook als ik kies voor een animated gifje als achtergrond is deze na het aan en uit zetten weg.
Met een normale foto gaat het wel goed.

Doe ik iets fout?

En de de stand-by tijd van de batterij valt me nogal tegen. :'(
Een dagje spelen met de phone en een half uurtje bellen en leeg is hij. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:12:
Ik heb net met succes die update gedaan ook al was het niet nodig ik wilde gewoon weten of het me zou lukken :P

Die update voor de flash drivers is inderdaad noodzakelijk.
Kijk ook naar de beveiligings instellingen van je browser !

Waar ik nog wel mee zit is dat mijn ringtone niet blijft na het aan en uit zetten van mijn telefoon. Hij gaat automatisch weer terug naar de Sony Ericcson ringtone en dat wil ik natuurlijk helemaal niet.

Ook als ik kies voor een animated gifje als achtergrond is deze na het aan en uit zetten weg.
Met een normale foto gaat het wel goed.

Doe ik iets fout?

En de de stand-by tijd van de batterij valt me nogal tegen. :'(
Een dagje spelen met de phone en een half uurtje bellen en leeg is hij. Is dat normaal?
dat de batterij snel leeg is,is bekend,heb je hem wel 3 a 4x compleet leeggemaakt voor het opnieuw opladen,dit scheelt al een hoop :)
ik heb trouwens de gprs en umts uitgezet op de phone en mijn batterij gaat nu iets van 3x langer mee schat ik ;) mocht ik gprs/umts nodig hebben,zet ik het wel aan :)

ik heb volgens mij nooit last gehad dat er achtergronden en ringtones naar default werden gezet (behalve op het kleine schermpje na uit/aan zetten) dus daar heb ik geen idee over,zal het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:24:
[...]

dat de batterij snel leeg is,is bekend,heb je hem wel 3 a 4x compleet leeggemaakt voor het opnieuw opladen,dit scheelt al een hoop :)
ik heb trouwens de gprs en umts uitgezet op de phone en mijn batterij gaat nu iets van 3x langer mee schat ik ;) mocht ik gprs/umts nodig hebben,zet ik het wel aan :)

ik heb volgens mij nooit last gehad dat er achtergronden en ringtones naar default werden gezet (behalve op het kleine schermpje na uit/aan zetten) dus daar heb ik geen idee over,zal het eens proberen :)
Ik heb he nog maar pas voor de 2e keer volledig opgeladen dus er is nog hoop zie ik. :)

En hoe zet je gprs/umts uit?
edit (laat maar ik heb het al gevonden :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijft (met nieuwe firmware R1J002) de ringtone en ook de alarm tone wel staan na uitschakelen van de telefoon. Wallpapers gebruik ik niet, ik gebruik altijd een thema, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Dat wallpaper niet bewaard blijft op het kleine scherm was al bekend, ik geloof niet dat dat aangepast is in R1J.

Vodafone heeft aangegeven dat in de Vodafone firmware nooit caller IDpicture op het buitenscherm zal komen. Beetje jammer, want het kan namelijk wel (de Z800 unbranded versie heeft het ook!) maar dat is vodafone he, niet doen wat de klanten willen :P (als ze die fotootjes konden verkopen op hun live portal dan zou het er wel inzitten!! 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update nog niet gedaan,maar heb geen las dat de ringetone verdwijnt naar de orginele instelling van de telefoon.
Alleen van het extern scherm wil de afbeelding wel eens verdwijnen??
Groetjes Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wat me ook irriteerd is dat het scherm zo snel na 5 sec. ofzo al energie gaat besparen als je even geen toets aan raakt. Is dit nog ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Alkmaar ik denk niet dat dit te regelen is,bij nokia kan je dit zelf instellen.
Ik probeer de update te doen.
Even een domme vraag ik heb die driver uitgepakt op mijn computer .
Moet ik die dan naar mijn telefoon zenden OF???
Ik krijg verder geen optie om hem in het updaten te verwerken.
Ik kan hem onderhand wel tegen de muur goi....en.
Groetjes Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:02:
En hoe zet je gprs/umts uit?
edit (laat maar ik heb het al gevonden :P )
Uhmm... Ik ben niet zo slim :P Hoe zet je het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Marcos
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

mbvisiontt schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:53:
[...]

Uhmm... Ik ben niet zo slim :P Hoe zet je het uit?
Als volgt:
in het menu naar 'Verbindingen' gaan (linksonder)
--> Mobiele netwerken
--> GSM-/3G-netwerken
--> 'Alleen GSM' kiezen
nu gaat ie niet meer automatisch een UMTS mast zoeken, wat energie bespaart.

jaja, het is toch wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdg schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:10:
[...]

Als volgt:
--> Mobiele netwerken
--> GSM-/3G-netwerken
--> 'Alleen GSM' kiezen
Yep!

That's the trick ;)

Volgens mij scheelt het echt enorm! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het trouwens dat de camera erg traag reageert?

Als je een foto wilt maken moet je een paar seconden je camera stil houden en actie foto's maken lukt al helemaal niet omdat het beeld dan niet stil staat en er vervolgens alleen maar vage vlekken op je foto staan. Of je denkt dat de foto al is genomen omdat je het foto geluid hoort maar pas een seconde of 2 later word hij echt genomen en dus staat er niet op wat je verwacht ...

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Heb ik geen last van Alkmaar.

Ik heb geprobeerd GPRS en UMTS uit te zetten, maar alleen GPRS is gelukt, het extra menuutje om UMTS uit te zetten heb ik niet... mrsar heeft me via ICQ gewezen waar dat zou moeten zitten maar ik mis daar een menu onderdeel wat hij wel heeft (3G/GSM of zoiets). Toch hebben we allebei R1J002 software, alleen heeft hij de zijne bij RAF laten updaten, ik de mijne gewoon thuis via de SE update site. Beetje vaag...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel067 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:10:
[...]Wil/kun je mij wat meer details geven? Wat voor zaken bijvoorbeeld? En dan voornamelijk de dingen waarvoor je een 65.000 kleuren schermpje nodig hebt... Dat er de naam van de beller komt te staan en de status van de accu en je bereik is natuurlijk handig, maar dat zie ik met een 4 kleuren schermpje ook.
Je kunt ook foto's maken met een gesloten toestel. Als je dat wilt doen is 65.000 kleuren wel handig lijkt mij.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:02:
Vodafone heeft aangegeven dat in de Vodafone firmware nooit caller IDpicture op het buitenscherm zal komen. Beetje jammer, want het kan namelijk wel (de Z800 unbranded versie heeft het ook!) maar dat is vodafone he, niet doen wat de klanten willen :P (als ze die fotootjes konden verkopen op hun live portal dan zou het er wel inzitten!! 8)7 )
Ben benieuwd of ze echt voet bij stuk houden. Als het in de unbranded versie zit kan ik me geen reden bedenken waarom deze functie ook niet toegepast wordt op de branded versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Browsen met je V800 is leuker als je hem aanluit op je laptop. 384 Kbps verbinding overal waar UMTS beschikbaar is.
Erg leuk als je bijvoorbeeld in Oostenrijk zit en wat werkzaamheden moet verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:00:
[...]

Je kunt ook foto's maken met een gesloten toestel. Als je dat wilt doen is 65.000 kleuren wel handig lijkt mij.

[...]

Ben benieuwd of ze echt voet bij stuk houden. Als het in de unbranded versie zit kan ik me geen reden bedenken waarom deze functie ook niet toegepast wordt op de branded versie
Thx Olibaron, dan is het inderdaad handig ;). Blijft jammer van het caller-id, misschien tegen de tijd dat mijn abonnement afloopt en het weer tijd is voor een nieuwe telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal.
Is het mogelijk om een mpeg bestandje via usb naar de v800 te sturen?
Als ik dit doe komt het wel netjes op mijn telefoon in de bewuste map,maar dan begint het probleem.
Als ik naar het bestandje ga om te openen staat er een wit kaartje naast met rechts boven in een schuin hoekje er vanaf. Ik kan het bestand alleen maar versturen via infrarood of bluetooth,en niet openen????zegt de telefoon.
Is hier een speciaal programma voor nodig om de mpeg om te zetten of???
Ik dacht dat de v800 die bestanden zo herkende.
Ik hoor wel van jullie.
Groetjes Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

dat figuur met dat schuine kantje,betekend dat het op je geheugen kaart (extern) staat ;)

en tot zover ik weet pakt de telefoon geen mpeg,probeer het eens met avi :)
wat je ook kan doen is zoeken naar een 3gp encoder,zodat je filmpjes kan omzetten naar .3gp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:33
Hallo,

ik heb na een beetje rondneuzen naar een nieuwe telefoon besloten dat ik maar een V/Z800 wil. Aangezien de Z800 nog niet uit is en mijn abbonement een dezer dagen afloopt zit ik er over te denken om een V800 te nemen...maar voordat ik de uiteindelijke beslissing neem heb ik nog een paar vraagjes :-)

Allereerst: Ik las dat de V800 geen wel caller-id op het buitenste schermpje kan hebben maar dat vodafone dit (nog?) niet ondersteund. Is dat iets dat geen enkele telefoon met een vodafone abbonement ondersteund, of is het iets dat bij de V800 is uitgeschakeld? (ik vraag dit aangezien ik de V800 gratis bij een vodafone abbonement kan krijgen en evt later alsnog een Z800 koop, zou een beetje lullig zijn als ik dan op de Z800 nog geen caller-id heb omdat vodafone dit in het algemeen blokkeerd)

Daarnaast vroeg ik me ook af, zijn er naast de caller-id nog meer opties die op de V800 geblokkeerd zijn die op de Z800 wel zitten? uiteindelijk toch gevonden via goole, bedankt voor de site tip

En als laatste, heeft hier iemand al geprobeerd een Z800 van zijn V800 te maken?rephrase, ik weet dat het te doen is, ik bedoelde heeft iemand op dit forum het al succesvol gedaan?

b.v.d., Peter

[ Voor 13% gewijzigd door Chicane op 07-03-2005 22:56 . Reden: misverstanden in de post (hopelijk) verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Veel van je vragen staan hier al beantwoord, of zijn via Google érg gemakklijk te vinden...

Desalnietteplus even kort: ten eerste is het Vodafone, en op de V800 is caller-id niet aanwezig. Op de Z800 wel maar met een Z800 firmware erop is dat probleem opgelost. Als je gegoogled hebt kom je zonder twijfel langs een site genaamd Esato, waar tonnen info staat over de V800 en alles wat met SE te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:33
Bedankt voor de reply, ik heb gegoogled, blijkbaar niet goed genoeg mijn excuses -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem dat mijn plaatje (animated gifje) niet als achtergrond ingesteld blijft nadat ik mijn telefoon heb uitgeschakeld is verholpen door het betreffende plaatje te verplaatsen naar het geheugen van de telefoon. Dan word het wel onthouden.

Ik zit wel nog steeds met het probleem dat mijn .mp3 filetje die door de DRM manager is gehaald (en is dus een .dm file) niet als standaard ringtone blijft bewaard. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Je kunt hem niet verplaatsen naar het telefoon geheugen.

En mijn camera blijft enorm traag :'( , daar baal ik wel een beetje van. Het beeld blijft schokkerig als je door de zoeker kijkt en de telefoon beweegt dan zie je het niet vloeiend maar in plaatjes met een vertraging van een seconde ofzo. Dat is dus niet normaal?
En wat is hier misschien aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn .dm file blijft wel keurig staan als ringtone, maar niet als alarm sound wanneer ik het toestel uitschakel. ga ff proberen of opslaan in telefoongeheurgen wel werkt, wordt vervolgd.....

Ik heb ook geen optie om UMTS uit te zetten (R1J002 via online update service) :?

@chicane: caller ID pic zit niet in de software versie op de V800 in, dit zou een bewuste keus van vodafone zijn. Het werkt wel op een Z800 omdat deze niet de vodafone software heeft. Het werkt dus ook met een vodafone sim kaart in een Z800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:22:
Mijn .dm file blijft wel keurig staan als ringtone, maar niet als alarm sound wanneer ik het toestel uitschakel. ga ff proberen of opslaan in telefoongeheurgen wel werkt, wordt vervolgd.....
Dit werkt inderdaad! Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdg schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:10:
[...]

Als volgt:
--> Mobiele netwerken
--> GSM-/3G-netwerken
--> 'Alleen GSM' kiezen
Er staan in het GSM-/3G-netwerken menu 2 opties
GSM en 3G
Alleen GSM

Dat is bij jou niet zo?
En 3G is toch UMTS ?

Ik heb ook die R1J002 firmware en dan staan die opties er gewoon.

In welke directory zet jij die .dm file eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het 'verbindingen' menu (linksonder)
-> mobiele netwerken

dus geen keuze GSM/3G.

Ik heb alleen:
- Opnieuw zoeken
- Netwerk select.
- Zoeken
- Voorkeursnetwerk

Onder 'netwerk selecteren' kan ik weliswaar vodafone 'zonder 3G' selecteren maar 10 seconden later heeft het toestel alweer het UMTS netwerk geselecteerd.

Ik heb een mapje 'Ringtones' onder geluiden (kan zijn dat ik die zelf heb aangemaakt) en daar zet ik dus alle ringtones in. Ringtones, alarm geluiden en external images blijven bij allemaal staan wanneer ze zijn opgeslagen in het telefoon geheugen ipv op de memory stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ik weet trouwens niet hoe het bij jullie zit,maar ik hoef mijn mp3's helemaal niet om te zetten door dat drm geval(behalve als je ze als ringtone etc wil gebruiken begreep ik)..... heb er nu een zooi mp3's opstaan (512mb kaartje) en die doen het gewoon allemaal om af te spelen..waarom niet alles gewoon op 1 manier :/
En wat ik ook al niet snap is dat er schijnbaar verschillende software versies zijn met hetzelfde nummer :/ pffffff

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 08-03-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:16:
-> mobiele netwerken

dus geen keuze GSM/3G.

Ik heb alleen:
- Opnieuw zoeken
- Netwerk select.
- Zoeken
- Voorkeursnetwerk

Onder 'netwerk selecteren' kan ik weliswaar vodafone 'zonder 3G' selecteren maar 10 seconden later heeft het toestel alweer het UMTS netwerk geselecteerd.

Ik heb een mapje 'Ringtones' onder geluiden (kan zijn dat ik die zelf heb aangemaakt) en daar zet ik dus alle ringtones in. Ringtones, alarm geluiden en external images blijven bij allemaal staan wanneer ze zijn opgeslagen in het telefoon geheugen ipv op de memory stick.
Hoe zet je die .dm bestande in je telefoon? Ik kan ze niet verplaatsten namelijk.

Bij mij blijft het rode edge icoon blijft bij mij gewoon weg. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:26:
ik weet trouwens niet hoe het bij jullie zit,maar ik hoef mijn mp3's helemaal niet om te zetten door dat drm geval(behalve als je ze als ringtone etc wil gebruiken begreep ik)..... heb er nu een zooi mp3's opstaan (512mb kaartje) en die doen het gewoon allemaal om af te spelen..waarom niet alles gewoon op 1 manier :/
En wat ik ook al niet snap is dat er schijnbaar verschillende software versies zijn met hetzelfde nummer :/ pffffff
klopt, ik heb het er dan over als je ze als ringtone wilt gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:16:
-> mobiele netwerken

dus geen keuze GSM/3G.

Ik heb alleen:
- Opnieuw zoeken
- Netwerk select.
- Zoeken
- Voorkeursnetwerk
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze code kom je in het netwerk-lock menu?"
code:

< * * <

En je kiest dan voor netwerk (staat op slot)
Dan kun je daar Opheffen (Net) 9

Voor NCK in:

Weet iemand welke code dat moet zijn?
Of is dat bij elk toestel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:54:
Hoe zet je die .dm bestande in je telefoon? Ik kan ze niet verplaatsten namelijk.

Bij mij blijft het rode edge icoon blijft bij mij gewoon weg. Vreemd.
Ik gebruik bluetooth op mijn pc en 'verstuur' mijn .dm bestanden dus gewoon via bluetooth. Werrkt prima, ze komen dan in de 'geluiden' folder terecht en ik zet ze zelf in ringtones.
Heb even geprobeerd, maar wanneer ik de V800 met de USB kabel met de PC verbind kan ik alle bestanden, ook .dm bestanden, gewoon naar de 'removable drive' (de V800) verplaatsen.

Wat bedoel jij met 'edge' icoon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:04:
[...]

Ik gebruik bluetooth op mijn pc en 'verstuur' mijn .dm bestanden dus gewoon via bluetooth. Werrkt prima, ze komen dan in de 'geluiden' folder terecht en ik zet ze zelf in ringtones.
Heb even geprobeerd, maar wanneer ik de V800 met de USB kabel met de PC verbind kan ik alle bestanden, ook .dm bestanden, gewoon naar de 'removable drive' (de V800) verplaatsen.

Wat bedoel jij met 'edge' icoon? :?
Naast het netwerk icoon links boven in je scherm staat dan een rood icoon met volgens mij 3G erin (is toch EDGE) en dat is toch het umts netwerk ?

En die geluiden kan ik ook in die ringtonen dir zetten maar blijven dus niet staan als standaard ringtone. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDGE is niet hetzelfde als UMTS. De V800 ondersteunt geen EDGE.

Het rode 3G icoontje krijg ik inderdaad niet uit.

Naast opslaan in willekeurig welke directory zorg ik er dus voor dat de geluiden opgeslagen zijn in de telefoon, en niet op de memorystick. Voor mij werkt het.

Even iets anders, ik heb recentelijk een paar keer meegemaakt dat de V800 zonder duidelijke aanleiding opeens niet meer 'zag' dat er een memorystick aanwzig was. De telefoon was wel al die tijd aan, is niet gevallen of geschud of iets dergelijks. Heeft iemand dit ook meegemaakt en weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Het is ontstaan nadat ik een vodafone sim kaart ben gaan gebruiken (had eerst debitel) en nadat ik mijn telefoon als modem voor de PC heb geïnstalleerd. Of 1 van deze zaken er iets mee te maken heeft, zou ik niet kunnen zeggen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry het is inderdaad geen EDGE icoon maar een 3G icoon. 8)7

Onderstaand stukje maakt duidelijk wat het verschil is tussen EDGE en 3G

EDGE (2,5e generatie)
Enhanced Data rates for GSM Evolution, EDGE, is een op GSM/GPRS gebaseerde technologie, waarin middels een andere modulatiewijze dan bij GPRS, meer informatie per tijdslot kan worden verzonden. Door daarbij, net als bij GPRS, meerdere tijdsloten naast elkaar te benutten, kan zelfs een bandbreedte worden behaald van 470 kb/s bij 8 tijdsloten. Dit zijn echter maximaal haalbare en theoretische snelheden, waarvoor volledige ruimte op het netwerk nodig is. Bovendien moeten er dan ook toestellen zijn waarmee tegelijk 8 tijdsloten kunnen worden benut. Die zijn er echter nog niet Vooralsnog wordt dan ook uitgegaan van een gemiddeld (in operationele netwerken) haalbare snelheid van 64 kbps.

Status
EDGE wordt gezien als een stap ergens tussen GPRS en UMTS in. Een tussenstap die bovendien tegen relatief lage investeringen kan worden ingevoerd. Hiervoor zijn voornamelijk investeringen nodig in transceivers en software. Een jaar geleden was de succeskans voor EDGE nog vrijwel nihil, echter, met dreigende vertragingen in de uitrol van UMTS is EDGE ineens weer onderwerp van gesprek bij de diverse telecom-operators. De kans van slagen voor deze technologie hangt dus sterk af van de introductie van UMTS. Ook moeten de handhelds hierop worden voorbereid.
Hoewel nog geen wereldstandaard is gevonden, is EDGE in Amerika reeds operationeel. NEC en Sony zijn daarbij op dit moment de grootste spelers.

Toepassingen
De toepassingen zoals die voor EDGE worden gezien, liggen in het verlengde van die voor GPRS. Verschil is echter de grotere bandbreedte waarover de gebruiker kan beschikken, waardoor intensiever datatransport mogelijk wordt.

UMTS (3e generatie)
Het Universal Mobile Telephone System is de gedoodverfde opvolger voor GSM telefonie. UMTS is, evenals GPRS, bedoeld als mobiel datanetwerk, waarbij data middels packets wordt verzonden. UMTS zal echter een grotere datacapaciteit hebben dan GPRS, in theorie 2Mbps. Vooralsnog wordt echter gestuurd op 64 kbps. Vergroting van de bandbreedte zal leiden tot de noodzaak om het aantal opstelpunten te vergroten. UMTS is dan ook een fijnmazig mobiel netwerk vergeleken bij GSM en GPRS.

Status
Hoewel er nog geen concrete planning is voor commerciele invoering in Nederland, wordt nu aangenomen dat dit niet voor 2003 zal gebeuren. Wel zijn door de operators al plannigen gemaakt en partners geselecteerd voor de uitrol van de netwerken.
In Japan zal NTT-DoCoMo het voortouw nemen. De geplande introductie van UMTS is daar op dit moment echter al met drie maanden uitgesteld tot dit najaar. Problemen met roaming zouden volgens de laatste berichten de oorzaak van het uitstel zijn. Vanzelfsprekend zal DoCoMo-partner KPN de uitrol en invoering in Japan met grote interesse van dichtbij volgen.
In Europa is een groot risicogenomen door de verkoop van licenties door verschillende overheden, wat de gezamenlijke operators circa 250 miljard gulden heeft gekost. Voor deze operators brengen deze kosten grote financiele risico's met zich mee en bovendien legt het financiele beperkingen op aan het ontwikkelen van nieuwe technieken en toepassingen. Inmiddels wordt dan ook openlijk de vraag gesteld of deze gelden met UMTS ooit zullen worden terugverdiend. Deze gang van zaken kan ook een reden vormen om de ontwikkeling van volgende generaties mobiele netwerken op de lange baan te schuiven. De operators hebben nogal wat investeringen terug te verdienen met deze netwerken.
Naast de astronomische bedragen die zijn betaald voor de licenties, vergt ook de uitrol van de netwerken nog forse investeringen. Voor landelijke UMTS-dekking zijn minimaal 5000 lokale opstelpunten nodig. Vergroting van de beschikbare bandbreedte vergt nog meer opstelpunten. Verschillende operators onderzoeken nu de mogelijkheden om gezamenlijk netwerken uit te rollen en dus de netwerkkosten te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:16:
EDGE is niet hetzelfde als UMTS. De V800 ondersteunt geen EDGE.

Het rode 3G icoontje krijg ik inderdaad niet uit.

Naast opslaan in willekeurig welke directory zorg ik er dus voor dat de geluiden opgeslagen zijn in de telefoon, en niet op de memorystick. Voor mij werkt het.

Even iets anders, ik heb recentelijk een paar keer meegemaakt dat de V800 zonder duidelijke aanleiding opeens niet meer 'zag' dat er een memorystick aanwzig was. De telefoon was wel al die tijd aan, is niet gevallen of geschud of iets dergelijks. Heeft iemand dit ook meegemaakt en weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Het is ontstaan nadat ik een vodafone sim kaart ben gaan gebruiken (had eerst debitel) en nadat ik mijn telefoon als modem voor de PC heb geïnstalleerd. Of 1 van deze zaken er iets mee te maken heeft, zou ik niet kunnen zeggen. :?
De problemen die jij hebt met he memorystick heb ik niet dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

Maar nogmaals over mij ringtone probleem. Als je gebruik maakt van een blue tooth dongle kan je de geluiden rechtstreeks in het geheugen van je telefoon plaatsen?
Ik maak namelijk gebruik van de usb kabel en dan kan je de geluiden (volgens mij) alleen maar op de memorystick zetten, maar vervolgens niet verplaatsen naar het telefoon geheugen. En blijft die ringtone dus niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met bluetooth komen ze doorgaans ook op de memory stick terecht (tenzij mijn toestel niet weet dat de memory stick er is natuurlijk...)

Ik zet ze zelf, handmatig, in het telefoongeheugen als ik ze wil gebruiken.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste