Toon posts:

Problemen NEC 3500 brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem,

Ik heb een NEC 3500 interne brander op een P4 2,8 Ghz op een Soltec moederbord.
Tijdens het branden loopt mijn PC vast en kan ik vervolgens niks meer doen, met als gevolg dat ik mijn pc moet resetten.
Wanneer ik mijn oude brander installeer NEC 1300 is er geen vuiltje aan de lucht.
Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken aangezien ik ook de nieuwste drivers heb geinstalleerd.

Verwijderd

bedoel je met drivers firmware zo nee, probeer die eens te updaten.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
1x is ook wel genoeg, en dan graag in het juiste forum: Opslagmedia & I/O Controllers

Kun je wel zonder problemen cd's/dvd's lezen in de NEC 3500 ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 16:25
av -> om/io

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan lezen, inscannen het gaat alleen mis bij het schrijven.
soft of hardware probleem?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

dat is op afstand een beetje moeilijk vast te stellen. :+ Heb je al andere schijfjes geprobeerd of geprobeerd om bijvoorbeeld op 4xipv 8x te branden ? Heb je de dma settings gecheckt. Welke software gebruik je ? Wat zegt NERO infotool ? etc. etc.

[ Voor 9% gewijzigd door under-world op 20-09-2004 12:55 ]

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is 350watt
dma settings zijn goed
4x + en 4x - , 8x + allemaal getest 1 keer goed gegaan met 4+ van mmore , daarna weer een 4+ van mmore en loopt vast, met de rest is het precies hetzelfde

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
Als het puur is bij het branden is het een heel raar probleem. Loopt je pc echter wel vaker vast bij full load, dan neig ik naar een brakke voeding.

Controleer je voltages eens, en probeer je brander eens op een andere molex te hangen.

Verwijderd

Hang hem ook eens aan een andere ide poort en eventueel met een andere ide-kabel en gebruik eens een ander programma (bv decrypter, een image maken en dan fikken).

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/955076

check dit eens probeer die een van die schijfjes eens mischien lost dat het probleem op
Pagina: 1