[S.T.A.T.S] First blood Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
We hebben vorige week kunnen zien hoe het team samen gekomen is, het distributed terroristme tiert welig. Mischien dan onze mannen er iets aan kunnen doen :)

Eerder in deze serie uitgekomen:
Deel 1: [rml][ S.T.A.T.S] Genesis[/rml]
Deel 2: [rml][ S.T.A.T.S] Coming together[/rml]
Deel 3: [rml][ S.T.A.T.S] First blood[/rml]
Deel 4: Très chique
Deel 5: Hell's gate
Deel 6: Insertion

S.T.A.T.S - First blood

Het is nu een maand geleden dat het toestel van S.T.A.T.S. op het dak van TNO lande, en een vreemde man (Lunix, red.) The Kid benaderde voor het team. In de afgelopen maand had Kid verstelt gestaan van alles wat op het eiland aanwezig was, de sportfaciliteiten, het zwembad, de videokamer waren leuk, net als zijn eigen verblijf welke minimaal 3 maal zo groot is als zijn eigen flatje. Wat hij helemaal geweldig vond waren de schietbaan plus bijbehorende wapenkamer en de garage. Als het team niet aan het trainen was zat hij op één van die plekken. Of hij was aan het spelen met miniguns of hij was één van de S.T.A.T.S. bolides aan het tunen.
Er stonden veel voertuigen waar Kid geen idee van had waar ze vandaan kwamen maar hij kreeg de techniek van de buitenaardse dingen al redelijk onder de knie. Ook had TripleB wat “normale” auto’s gekocht. Onder de collectie bevonden zich nu Porches, Jaguars en Kid’s favoriet: een Subaru met een grote koeienkop erop, gekocht van een raar dun mannetje in Apeldoorn. TripleB had gezegd dat het voor undercover acties wel geschikt was, al was Kid al twee dagen bezig het ding weer aan de gang te krijgen.

Toch had Kid best een beetje heimwee, hij sprak er nooit over, hij sprak nooit veel over wat dan ook, hij was meer het stillere type. Maar hij miste zijn collega’s op TNO en de grappen die hij met ze uithaalde. Hij moest nog regelmatig denken aan de keer dat hij de stoel van Manuuku onder stroom had gezet, of de keer dat hij groene haarverf in de douchkop gestopt had :P. Niet dat hij hier geen lol had, samen met Sparky haalde hij ook al heel wat grappen uit, vooral Doc was een gewillig slachtoffer. Regelmatig kwam er een ontploffing uit het laboratorium van Doc en kwam Doc daarna vloekend te voorschijn “ROTJONGEN !!!!!” riep hij dan. Doc zelf was ook niet voor een kleintje vervaard wat dat betreft. Hij had het nooit toegegeven maar toen er laatst een raar smaakje aan het eten zat en Doc niet aan tafel verscheen was het hele team twee dagen aan de dunne.

The Kid was net weer met de koeien Subaru aan het knutselen, dit keer moest de versnellingsbak compleet gereviseerd worden, toen er een alarm afging. The Kid liet zijn gereedschap vallen, kwam omhoog en knalde met zijn hoofd tegen de Subaru, kroop onder de Subaru vandaan, kwam omhoog en rende naar de controlekamer. Het hele team was ondertussen gearriveerd op Doc na die rustig wandelend aan kwam lopen zichzelf op zijn hoofdkrabbend en mompelend: “polytriacymethyl….”. “We hebben een situatie” merkt Lunix nonchalant op. Het team gaat rond de controletafel zitten en de displays flitsen aan. Op de displays verschijnen kaarten van een junglegebeid in Zuid-Amerika. “We hebben de D.net supercomputer gelokaliseerd die anderhalve maand geleden gestolen is”, zegt TripleB, “Sparky, laat maar zien”. Sparky staat op en begint de mannen een tactiche analyse te geven.
“De computer bevindt zich op dit moment in een kamp in Peru van een nog onbekende groep in je jungle van Peru, wie ze exact zijn weten we niet maar we hebben de NASA, CIA, NSA en de Al Qaida satellieten gehackt en we weten dat ze op dit moment niet te zwaar bewapend zijn” vertelt Sparky. “Iedereen heeft een PAD met daarop de risicoanalyse en andere relevante informatie. Voor jullie liggen horloges type “Blaat” met verschillende functies, onder andere: “intercomsysteem, laserbrander, remote detonatiefunctie, tetris en een koe natuurlijk”. Doc blijft hier voor de cöordinatie, laten we naar de Moohjet gaan”. Het team rent naar de Moohjet en ze vertrekken naar Peru.

Ongeveer dertig minuten later staat de Moohjet in de jungle, ongeveer 2 clicks (kilometer) van het kamp. Na een korte speedmars zijn ze op hoorafstand van de mannen in het kamp. “Het zijn er ongeveer 10, allemaal met dezelfde tatoeages op hun pols” fluistert Rookie, Sparky knikt en ze wachten af. Na ongeveer 5 minuten hebben de overige mannen het kamp geruisloos omsingeld. TripleB schiet op dat moment een lichtsein de lucht in en als één man valt het team aan. Geweerschoten en ontploffingen van handgranaten klinken, de mannen van S.T.A.T.S stormen het kamp binnen. Er ontstaat direct een hand in hand gevecht en hoewel de S.T.A.T.S mannen 1 op 2 in de minderheid zijn wordt het aantal tegenstanders snel minder. Lunix wordt ineens bij zijn horloge gegrepen door één van de tegenstanders, hij bedenkt zich niet en steek zijn mes in de man zijn buik, langzaam trekt hij het mes richting borstkast en sist tegen de man “don’t touch my Blaat”.

Het gevecht is binnen 10 minuten beëindigd, “Iedereen in orde?” schreeuwt TripleB ??, er wordt instemmend geantwoord. De mannen betreden de grootste tent in het kampement en daar wacht ze een teleurstelling, geen supercomputer. Er klinken luide vloeken, Rookie rent naar buiten richting de enige weg naar het kampement. Hij kijkt nauwlettend rond en zegt dan: ”een zwaar voertuig is ongeveer dertig minuten geleden langsgekomen, heen én terug. We zijn net te laat”. Het team kijkt elkaar aan en besluit terug te keren naar het eiland, er is hier niets meer wat ze kunnen doen. Ze lopen terug naar de Moohjet, Lunix neemt zijn bestuurdersplek in en vliegt het toestel naar het eiland.

The Kid loopt vermoeid terug naar zijn garage, daar staat de Subaru weer, het is ondertussen een stille vriend van hem geworden. The Kid glimlacht, pakt zijn gereedschap en gaat zijn uitdaging weer aan. Heimwee voelt hij niet, wel een voldaan gevoel.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 12:14
>:) Het wordt steeds spannender. :+

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Geweldig voor al dit stukje : “don’t touch my Blaat” je moet er maar op komen. _/-\o_

No signature found

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Schapie schreef op 11 september 2004 @ 19:55:
Geweldig voor al dit stukje : “don’t touch my Blaat” je moet er maar op komen. _/-\o_
Die was van [eNeRGy] :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
sluikreclame :)

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:15

NightBird

DPC-Crew Coding
woei .. go Pim!

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
Heej??? Wel melden dat ze dezelfde tatoo hebben, maar niet wat voor 1...dat maakt me nieuwsgierig 8)
Maar weer een stukkie om te :9~
_/-\o_

• Pim.

Pim.

Topicstarter
idef1x schreef op 11 september 2004 @ 20:43:
Heej??? Wel melden dat ze dezelfde tatoo hebben, maar niet wat voor 1...dat maakt me nieuwsgierig 8)
Maar weer een stukkie om te :9~
_/-\o_
Zie aflevering 2

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

En dat alles -zonder- rijbewijs \o/

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
Ah okee ..je doelde op die tatoo...had ik effe gemist zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen breng dit in boekformaat uit en je hebt een hit.
goed geschreven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 11:21:
ik zou zeggen breng dit in boekformaat uit en je hebt een hit.
goed geschreven hoor.
:D

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woet... ik wil als alles klaar dit kunnen na bestellen in een mooi pocketboek met harde kaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Woei, weer een lekker sappig verhaaltje om te lezen tijdens het herkauwen :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekent wat de naam van die hologram chick gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 17:10:
Is het al bekent wat de naam van die hologram chick gaat worden?
Nee, want daar mogen jullie over gaan stemmen :D
Wij hebben een voorselectie van tien namen gemaakt. Meer lees je in een nog te verschijnen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Er is ook spelletje van Cartoon Network genaamd S.T.A.T... Lijkt er verd8 veel op niewaar ;)

http://www.cartoonnetwork...nture/knd/stat/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:31
Spannend!!! Kan ik ook ergens een gesigneerde versie krijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Mark83 schreef op 13 september 2004 @ 22:12:
Spannend!!! Kan ik ook ergens een gesigneerde versie krijgen? ;)
en ergens een versie zonder spelvauten :P

wel grappig bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
whoa!! Dit is leuk voor 't slapen gaan ;) Die subaru koe: wat voor motertje licht daar in?? 8-way (V8) opteron 250 (250pk) ofzo :p ;)

I'm not weird, I'm a limited edition

Pagina: 1