[S.T.A.T.S] Endgame Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:
  • 679 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Dit is dan het laatste deel van S.T.A.T.S. In deze afleveringen hebben we jullie geprobeerd inzicht te geven in de dagelijkse dingen die we naast het statsposten doen ;)
We stoppen met deze serie omdat het beter is op het hoogtepunt van een serie te stoppen ipv doorgaan tot er gewoon geen lezers meer zijn :P

Ik wil hierbij iedereen bedanken die heeft mee gewerkt aan het bedenken en realiseren van deze mini serie: Nightbird, Glurp, Coldrain en Pyrus voor de correcties, Funcracker voor zijn enthousiastme en ideeen, MarkB voor het eerste idee en iedereen die ik vergeten heb.

Ook wil ik hierbij meteen de statsposters (oud en huidig) bedanken voor de uren werk die ze in de DPC steken. Als je onthoudt dat een stuk of 3 a 4 DPCH's posten een half uur per dag neemt denk ik dat dit wel eens gezegd mag worden :) Deze serie is dan ook een kleine hommage aan de stats mannen ! :)

Nog een maal, veel lees plezier mensjes

S.T.A.T.S - Endgame

Het was al nacht toen de S.T.A.T.S-Moohjet landde op het dak van TNO in Delft. Manuuku stond samen met een andere man het team al op te wachten. Toen het team uitstapte, zagen ze pas dat die andere man Sparky was. Eindelijk na al die tijd van ontbering, verlies en onzekerheid was het team weer compleet. De mannen vielen Sparky om zijn nek en hoewel er niet uitbundig gefeest werd wegens het verlies van Yoni en de basis, kwam er hier en daar toch een glimlach te voorschijn.

Nadat de mannen naar binnen waren gegaan en aan de koffie zaten, kwamen de vragen van beide kanten. Sparky wilde weten hoe het met Rookie was, wat er gebeurd was in de tijd dat hij weg was en hoe het had kunnen gebeuren dat het eiland was aangevallen.
De overige mannen wilden op hun beurt weten hoe het met Sparky was gegaan. Af gesproken werd dat Sparky de volgende dag een complete uiteenzetting zou geven. De nacht was gevallen en met gemengde gevoelens werd er niet echt diep geslapen.

Toen het team in de vroege ochtend in de koffieruimte kwam had Sparky zijn ochtendrun al gedaan en zijn presentatie tot in de puntjes voorbereid. "Zo ken ik 'm weer", zei Lunix tegen Doc.

De mannen namen plaats in de kamer en Sparky begon te vertellen: "Ik ben via de man die hier werkt in contact gekomen met hoge P.U.T.A-leden. Om mezelf te bewijzen heb ik een virus geschreven waarvan ik wist dat Yoni die zonder al te veel moeite kon ontcijferen maar iemand anders niet. Later, toen ik binnen de top van P.U.T.A meer geaccepteerd werd, hoorde ik dat het moest dienen als backup plan. Het eerste plan was mislukt, de aanval in New York heeft meer verwoest dan wij dachten. Niet alleen de originele onderdelen om de supercomputer te reproduceren zijn daar verwoest, ook hun hoofd engineer die de enige was die het plan kon uitvoeren is daarbij omgekomen.
Het doel van P.U.T.A is nooit het beheersen van de distributed lijsten geweest, zoals wij dachten. Maar het was het plan om door de pc kracht van de supercomputers (en dus later de clients over de hele wereld) toegang te krijgen tot de computers van de CIA, Pentagon, Norrad, KGB, Mossad, enz. Met als doel een wapenwedloop te beginnen waarbij hun wapenhandeltje een mooie winst zou genereren."

"Gewoon geld??? Alles om geld???", vroeg Doc verbaasd en licht ontgoocheld.
"Yup, gewoon geld. Ook heb ik natuurlijk over jullie gehoord, ze wisten geen raad met jullie. De aanvallen in de afgelopen tijd heeft de P.U.T.A-organisatie veel geld en manschappen gekost. Ze hebben, toen ze eenmaal jullie locatie hadden, dan ook besloten 50% van hun laatste manschappen en materieel in te zetten in een ultieme poging jullie uit te schakelen. Wat zo te zien niet gelukt is natuurlijk."
"Het hoofd van de organisatie heb ik niet ontmoet, maar ik weet wel waar hij zit. Hij is goed beschermd, maar ik denk dat we bij hem kunnen komen. Er waren nog 200 man in totaal binnen P.U.T.A, maar ik heb berichten van massale deserties gehoord, dus ik schat dat er maximaal nog 50 tot 100 man binnen de organisatie zijn."
Sparky vulde de rest van de ochtend met het uitleggen van een plan dat hij bedacht had om de P.U.T.A-organisatie in één klap op te rollen en het beantwoorden van vragen van het team.
De rest van de dag werd gevuld met het gereed maken voor de actie. Op voorstel van Lunix werd de boordcomputer van de Moohjet ingezet om de resterende virussen van de computers te halen daar waar nodig. Aangezien Sparky natuurlijk een backdoor had ingebouwd was dat niet ingewikkeld.

Het was 17:00 uur, het S.T.A.T.S-team stond klaar om hun, als het goed is, laatste actie te beginnen. Ze stonden voor een grote flat in Vaassen, ogenschijnlijk een gewone woonflat, maar schijn bedriegt had Sparky hen verteld. Het hele gebouw was interlinked en overal hingen camera's verborgen achter de begonia's.
"De leider van die Poolse eikels zit op de bovenste verdieping", zei Sparky.
"Ga je gang Lunix", sprak TripleB, waarop de Moohjet van achter een rij bomen tevoorschijn kwam en de op het dak geparkeerde helikopter in duizend stukken schoot.
"Volgens mij zijn we nu wel aangemeld, laten we naar binnen gaan", reageerde TripleB lauw.

In het gebouw was niet veel verzet, Sparky had in zijn voorbereiding niet gelogen. De meeste beveiligingsposten waren verlaten of de putisten gaven zich over bij het aanzicht van een binnenstormend S.T.A.T.S-team. Deze mensen hadden geluk, geluk dat ze alleen maar gekneveld achterbleven. Anderen die nog de illusie hadden een wapen op het team te moeten richten waren snel een illusie en hun leven armer.
Na een kwartiertje knokken door het gebouw stond het team in een groot kantoor met bureau waarachter een man zat. Hij zat met zijn rug naar de het team waardoor zij zijn gezicht niet konden zien.
"Keer je om eikel", zei TripleB, terwijl alle teamleden hun wapen op de man gericht hielden. Daarop keerde de man zich om en kregen de S.T.A.T.S-leden de schrik van hun leven. "Dit kon niet waar zijn... HIJ???? De man die ze al zolang kenden en vertrouwden?"

"STELLETJE EIKELS", krijste Floppus, "als jullie je nergens mee bemoeid hadden dan had ik nu een leuk aandeel in de wereldwapenhandel. Niet te vergeten de informatiehandel tussen de geheime diensten... IK had de hele wereld kunnen controleren!"
Voor TripleB viel alles op zijn plek... Tuurlijk, wie anders wist van het transport van de supercomputer dan de mensen van D.net en wie anders heeft zulke contacten binnen de DPC.
TripleB wilde iets tegen Floppus zeggen, maar voor hij zijn mond open kon doen rende Floppus naar het raam van zijn kantoor en sprong naar buiten. De S.T.A.T.S.-mannen renden naar het raam en zagen Floppus in zijn koeienonderbroek op straat liggen.
De mannen keken elkaar aan. "Dat was het dan", zei Doc, "dit is het einde van P.U.T.A." De rest knikte, terwijl het team naar beneden liep om het lichaam van Floppus te bekijken waren ze het eens dat het een interessante tijd is geweest en dat ze vooral een leuke tijd hadden gehad. Iedereen had al een duidelijk idee van wat ze na S.T.A.T.S gingen doen, maar natuurlijk zouden ze altijd contact houden via hun Blaats.

Eenmaal buiten aangekomen was het lichaam van Floppus niet te vinden, ook was er geen bloed te vinden op de grond, in de verte liep een man die op Soulmaster leek... Was dit het einde van S.T.A.T.S wel???

THE END

Deze serie bestond uit:

Deel 1: [rml][ S.T.A.T.S] Genesis[/rml]
Deel 2: [rml][ S.T.A.T.S] Coming together[/rml]
Deel 3: [rml][ S.T.A.T.S] First blood[/rml]
Deel 4: [rml][ S.T.A.T.S] Très chique[/rml]
Deel 5: [rml][ S.T.A.T.S] Hells gate[/rml]
Deel 6: [rml][ S.T.A.T.S] Insertion[/rml]
Deel 7: [rml][ S.T.A.T.S] Back Home[/rml]
Deel 8: [rml][ S.T.A.T.S] What's in a Blaat[/rml]
Deel 9: [rml][ S.T.A.T.S] When all hope is lost[/rml]
Deel 10: [rml][ S.T.A.T.S] Endgame[/rml]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een ontknoping _/-\o_ ... en ik ben lekker een van de eerste die het gelezen heeft! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Serieus.. super... (en ik de tweede >:) )

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha. Tóch nog Soulmaster.
Ik denk dat Bongo Floppus heeft opgegegeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Ik wist wel dat er binnen DPC wat onbetrouwbare types rondstruinde!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

voor de Story!

Jammer dat het afgelopen is...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt bedankt.

Maar vooral Pim voor het schrijven van al deze spanning. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BURB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

War een spanning en wat een einde, hij was geweldig. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Op naar de 2de serie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh apen in het verhaal????
Toch maar eens lezen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Woei, wat een ontknoping.

Hulde aan Pim voor het verhaal. In 1 woord: schitterend !!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 21:51

Pyrus

Hardknock life

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 03:03:
Wat een ontknoping _/-\o_ ... en ik ben lekker een van de eerste die het gelezen heeft! >:)
Nee hoor, er zijn een heel stel mensen die het eerder hebben kunnen lezen [/plaagmode] >:) ;)

Maar het valt inderdaad niet te ontkennen dat het een zeer goed geschreven verhaal is geworden Pim :) Deed je goed!

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Laatst online: 09:57
Top verhaaltje ... en ik wist wel dat die halve zool er nog wat mee te maken had ... vooral nu hij zo angstig stil is geworden (kwa rekenen :P). Ik verwacht dat er over een jaartje ofzo nog een 2de verhaal gaat komen ... met zool als hoofdrolspeler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-07 22:15

My

Schitterend verhaal!! _/-\o_

Top einde trouwens :P

Wanneer komt dit verhaal uit in paperback? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis en blijft een Flop...pus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 16:32
arme floppy :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

In 1 woord: Ge-wel-dig! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Fear-factoR op 24-10-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[evil laugh modus]
MOohOohahahah!!!

I will rechew! }:O
[/evil laugh modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een ..... die floppus, gewoon tegenstribbelen ook nog..

Maar Floppus huist nu ergens waar je geen DPC'er wilt tegenkomen iig.. en nee dat is niet in mijn bed ja.. ( zaldestelletjerandkoeienvoorzijnmethunopmerkingen)

En pas op Bongo loopt nog steeds vrij rond en is nog steeds pissed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Volgens mij loopt bongo helemaal niet rond, maar is hij ook stiekem aant sparen op een project ;) Vertrouw apen nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Volgens mij gaat het hier helemaal niet over apen maar over statsposters

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist en bongo lust statsposters rauw op 1 na want die vind hij wel liev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Zijn de statsposters allemaal aant sparen :O

Maar idd Pim, je hebt gelijk :$

!!!!THANX STATSPOSTERS!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Zeg dus nooit zomaar statsposter tegen een statsposter want voor je het weet ...
Zal in het vervolg ook maar een beetje liev zijn want als ik het zo lees staat morgen heel die troep hier aan mijn deur (en die overleeft geen bongo, geen floppus en zeker geen opgefokte 2CV!)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Soooohooowwww.... Floppus dus.... sjeessss...
* 2bme valt van stoel

Òverigens heel even nog: Als dat gebouw in Vaassen zo goed beveiligd is, dan ook veel computers, daar draaien nu dan toch ondertussen allemaal wel }:O 'tjes op ?

Geweldig verhaal!!Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbons/icons/cheer_icoon.gif

/callvote vervolg !

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 22:15

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Jammer dat dit alweer de laatste aflevering is...

Op naar seizoen 2 :9~

(wanneer komt de verfilming?? :p)

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

_/-\o_ :>
Bedankt Pim voor de onwijze hoeveelheid tijd die je hierin hebt gestoken!
Mooie verhalen! Hopelijk komt er nog een vervolg ofzo ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Pagina: 1