Beste manier voor cut-out zijpaneel? (spinnenweb)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
BLA BLA BLA, gaat om de laatste post :P

=========

Na een aantal maanden ben ik weer begonnen aan een nieuw zijpaneel. Een blanke zijpaneel van Lian Li PC-60. Ik wil hierbij een cut-out maken van een spinnenweb patroon. Nu heb ik een schets gemaakt (origineel plaatje 'ge-reconstrueerd) en erop geplakt. Binnenkort ga ik het uitsnijden.

Probleem is alleen, hoe moet ik nu dit patroon eruitsnijden met een Kinzo zonder dat ik ook maar een van de lijnen breek?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/114010B0KVikc.JPG

Ik kan me nog herinneren met m'n draak zijpaneel dat als je een dun stuk ijzer nog tussen 1 gat en 1 gat (waar je mee bezig bent) had. Dan ging de Kinzo tool veel sneller 'happen' zodat dat stukje ijzer omhoog sprong. En door metaalmoeheid na aantal keren happen, los sprong. Plan is dan dus op z'n minst veel meer klemmen te zitten op zulke stukjes, maar houd dat wel? Is het dan het beste om van boven naar onder te werken? of van links naar rechts? of in cirkel beweging van binnen naar buiten? ofzo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 00:02 . Reden: erg late update ]

Verwijderd

Je kan het natuurlijk ook omgekeerd doen: een groot gat maken en dan met draadijzer solderen je web maken :)

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Geen slecht idee... Naajs ontwerp, maar ik denk dat het moeilijk te realiseren wordt. Je zal HEEL erg veel geduld, tijd, doorzettingsvermogen, en sterke hand/pols nodig hebben. Als je één van die dingen niet hebt kun je het vergeten 8)7 Al gegoogled naar 'spider window'? Weet niet ofzo, mss is et ergens kant en klaar.

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik zou het doen zoals euss zegt met ijzerdraad.

Het vast zetten aan je alu, zijpaneel zal misschien moeilijk worden ( kan je alu solderen ?? ).

Maar als je een beetje kan solderen en je beschikking hebt over een klein gasbrandertje kan je makkelijk staaldraden tot 5mm solderen.

Signature unavailable

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
wat zou je denken van laser cut-out???? kheb wel eens gelezen dat dat kan, dat doen ze met fan grills ook volgens mijn

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 17:55:
Je kan het natuurlijk ook omgekeerd doen: een groot gat maken en dan met draadijzer solderen je web maken :)
* nero355 support dit idee :Y)

En als je het dan ook nog eens Zilver/Zwart metallic spuit == :9~ 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

jealma schreef op 11 september 2004 @ 19:09:
wat zou je denken van laser cut-out???? kheb wel eens gelezen dat dat kan, dat doen ze met fan grills ook volgens mijn
idd, met een CNC lasersnijmachine kan je dat makkelijk (en heel strak) uitsnijden, nu alleen nog iemand zoeken die dat voor je wil doen.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op 11 september 2004 @ 19:09:
Dat klopt, sommigen laten hun eigen fangrills maken dmv een laser cut-out. Maar dit betreft een zijpaneel (als het een fangrill was, dan zou ik het ook door een laser laten doen). Een werk dat ik ambachtelijk met een Kinzo wil voltooien. Ik kan pas tevreden zijn over 'mijn' werk als ik het 100% zelf heb gedaan en niet door iemand of iets. Hoe gaar het erna ook uitziet ;)
spoiler:
Hoezo Tweaker-spirit? :D
Mr GAmba schreef op 11 september 2004 @ 19:06:
Ik zou het doen zoals euss zegt met ijzerdraad.

Het vast zetten aan je alu, zijpaneel zal misschien moeilijk worden ( kan je alu solderen ?? ).

Maar als je een beetje kan solderen en je beschikking hebt over een klein gasbrandertje kan je makkelijk staaldraden tot 5mm solderen.
Helaas heb ik geen verstand van solderen met legeringen. Mijn soldeerkennis reikt tot het vastsolderen van weerstanden, LEDS, etc. met evt. S-39. een stukje gebroken metaal aan elkaar vastsolderen. Ook heb ik geen klein gasbrandertje...Maar dan nog. Niet dat het een slecht idee is ofzo, tis dremelschijfjes-vriendelijker, veel minder werk, te buigen naar eigen vorm en fijn te solderen......enige nadeel is dat het niet uit dezelfde stuk is gemaakt. Maar 2 stukken op elkaar EN staaldraden zijn rond, dat maakt dat ze vaak 'te klein' uitzien bij een window.
Ook is dat niet de uitdaging en de kick, het is dan maar het ontwerpen en maken van een zijpaneel dat er mooi uit kan zien en gemaakt wordt op simpele wijze.
kwaza schreef op 11 september 2004 @ 19:03:
Geen slecht idee... Naajs ontwerp, maar ik denk dat het moeilijk te realiseren wordt. Je zal HEEL erg veel geduld, tijd, doorzettingsvermogen, en sterke hand/pols nodig hebben. Als je één van die dingen niet hebt kun je het vergeten 8)7 Al gegoogled naar 'spider window'? Weet niet ofzo, mss is et ergens kant en klaar.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.ko/casemodding/sidepanel.JPG

8) In 6 uur tijd met mini-pauzes (nog wat vijlwerk enzo)

Verwijderd

Volgens mij is die kinzo niet zulk een goed idee. Mijn vriend heeft een veel groffer ontwerp ook met de figuurzaag gedaan, daar heb je veel meer controle mee.
En dan nog een kleine opmerking, je web volgt niet de normale zwaartekracht regels ;) Draden die krom omhoog staan ? Ik weet niet wat voor spinnen bij jou rondlopen, maar hier zijn de webben toch meer gevoelig aan natuurwetten :p

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een figuurzaag is in dit geval het beste. Gewoon ijzerzaagjes erin zetten en zagen maar.

Kan je geen ijzerzaagjes vinden gebruik dan de standaard kunststof/hout zaagjes die willen ook wel door metaal, maar neem daarvoor wel wat extra tijd want ze gaan wel sneller kapot.

edit:
Hello_Kitty is natuurlijk net weer wat sneller :P

[ Voor 11% gewijzigd door Kawaii op 11-09-2004 21:25 ]

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Kawaii schreef op 11 september 2004 @ 21:25:
Een figuurzaag is in dit geval het beste. Gewoon ijzerzaagjes erin zetten en zagen maar.

Kan je geen ijzerzaagjes vinden gebruik dan de standaard kunststof/hout zaagjes die willen ook wel door metaal, maar neem daarvoor wel wat extra tijd want ze gaan wel sneller kapot.
Vertel mij wat :P Ik heb echte metaalfiguurzaagjes gekocht (bij de big bosch dacht ik, fixet had ze niet) maar die zijn me bijna allemaal rond de oren gevlogen :P Ik heb er nog 1, en daar ben ik nu heel zuinig op :P Maarja, de mod moet af, dus ik zal nog wel een keer terug moeten voor 10 nieuwe :)

Maar ik vind het makkelijker werken dan een (nep) dremel. Die heb ik nog helemaal niet gebruikt, en ik heb toch al flink wat aan mn kast bewerkt :)

[ Voor 12% gewijzigd door brinkdinges op 11-09-2004 22:08 ]

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Voor deze kleine stukjes zou ik een heel klein zaag blaadje gebruiken; De Dremel + wat veil, soldeer -werk dan kom je er wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 21:20:
Volgens mij is die kinzo niet zulk een goed idee. Mijn vriend heeft een veel groffer ontwerp ook met de figuurzaag gedaan, daar heb je veel meer controle mee.
En dan nog een kleine opmerking, je web volgt niet de normale zwaartekracht regels ;) Draden die krom omhoog staan ? Ik weet niet wat voor spinnen bij jou rondlopen, maar hier zijn de webben toch meer gevoelig aan natuurwetten :p
Figuurzaag....hmm....hmm........zal wel een keer eens daarmee uitproberen ;D.
Btw, dit verklaart overigens waarom mijn spinnenweb zo uitziet :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/11401YGCTMZf2.jpg

Ik heb de dremel heel fijn gevonden bij de cut-out van m'n draak. Alleen de kleine stukjes, daar moest ik dan steeds de schijfjes steeds voor sparen die het grote werk al hebben gedaan. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, ieder dag kom ik terug op tweakers om ff rond te kijken.
Ieder dag knaagde er iets en ik kon mij maar niet inbeelden wat het was. :|
Opeens, vandaag, een jaar later begreep ik wat het was.......... B)

Mijn spiderweb zijpaneel (Lian Li PC60 is klaar!! sinds begin vorig jaar eigenlijk 8)7.
Weet wel? Toen ferry nog z'n I-spider net in [CIP] werd geplaatst.

Naja, het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.ko/casemodding/Spiderweb%20sidepanel.jpg

Manuren: ......geen idee. Te veel om op te noemen iig. |:(
Tools: Figuurzaag met metaalzaagjes, kaarsvet, kinzo (alleen voor de dunne hoeken), vijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

wel erg vet idd. _/-\o_ Zal ik toch iets meer geduld moeten hebben :|

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

hoe ziet het er nu uit gemonteerd? en wat heb je achter het web voor kleur window geplaatst?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Waarvoor heb je dat kaarsvet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:36
Ives schreef op Saturday 07 January 2006 @ 12:10:
Waarvoor heb je dat kaarsvet gebruikt?
Volgens mij wordt dat als soort smeermiddel gebruikt zodat je figuurzaagjes wat lekkerder lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
IEUW S-39, dat mag je volgens mij niet eens meer hebben / gebruiken, zwaar chemisch, slecht voor milieu en voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46
Ziet er goed uit, zeer netjes gedaan. _/-\o_ Zou het de geduldt niet voor op kunnen brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijpaneel was overgekocht van iemand. Heb zelf namelijk geen Lian Li PC 60.
Heb verder ook niks meer mee gedaan dus ook geen plexi erachter ofzo. Ligt nu beetje weg te kwijnen...

Idd. Ik heb kaarsvet als 'smeermiddel' gebruikt voor de figuurzaagjes. Dat werd mij aangeraden. Hoe meer je het onder de knie hebt, hoe (vele malen) handiger het kaarsvet word.

En ja, ik weet het. Maar dat potje S-39 heb ik al heel lang hier liggen :P. Paar jaar denk ik al, kon je toen nog overal in de winkel kopen.
Pagina: 1