Probleem met stotterende Eva tijdens gebruiken van flitspalen POI's opgelost (denk ik).
Het gaat hier om Symbian60, in mijn geval met Nokia 6600.
Even verhaaltje hoe ik het gedaan heb:
Ik kon niet begrijpen waarom het niet werkte, want als je in TomTom Mobile de benzinestations en al die andere standaard POI's gebruikt heeft Eva geen last van stotteren of twee keer herhalen, en bij mij weten hebben we in Nederland meer benzinestations dan flitspalen.
Omdat hetzelfde probleem ook bij C500's voor kwam tot mensen hun taal bestanden en onnodige bestanden verwijderd hebben leek me dat het iets met bestand grote te maken had.
Enige bestanden die ik nog gebruikte voor flitspalen waren de bitmap en ov2, aan bitmapje was niets te doen om het kleiner maken (wel als je 16bit bmp maakt maar dat zag er niet uit in TomTom)
Dus ik ging in de ov2 bestandje kijken met POIEdit, alle plaatsen hadden een beschrijving naast de positie van de flitspalen zoals "[Noord Holland][Breukeleveen]Nieuw Loosdrechtsedijk" de enige manier om deze ov2 bestand kleiner te maken was door deze beschrijvingen af te korten en dat heb ik gedaan door alleen eerste of eerste twee letters te gebruiken in plaats van hele beschrijving.
Hierna was ov2 bestandje "Flitspaal.nu ALL Cams in 1 file.ov2" veel kleiner geworden, namelijk 17,6kB i.p.v. 53,9kB
Het was wel even werk om 1144 keer f2 te drukken en vervolgens de namen veranderen, maar ik had het wel voor over om minder bekeuringen te krijgen

Ik kon helaas geen renamer gebruiken om alles in een keer te renamen, omdat alle beschrijvingen anders waren.
Normaal gesproken zitten 1141 flitspalen in dit bestandje maar ik heb er 3 ingevoerd waar ik zeker van wist dat het werkt in Haarlem.
Na deze vermoeiende taak heb ik vandaag getest op een ritje van 5 km en Eva heeft geen een keer gestotterd en alle flitspalen (4 stuks) waren netjes te zien tijdens de navigatie

Ik had wel een kleine glitch gehoord toen ik op mijn bestemming arriveerde maar dat was bijna niet te merken.
Hier heb ik de files zoals ik gebruik:
AllCams.zip
Poi bestand heb ik gisteren gedownload dus het is up to date en hierbij bedank ik de medewerkers van flitspaal.nu voor hun service.
Het is elke keer naadje om deze ov2 bestanden te bewerken, als er een update komt maar het is beter dan niets.
Voor diegene die willen testen even alles op een rijtje:
-Verwijder alle onnodige bestanden.
-Verwijder alle spraak bestanden behalve die van Eva of Bram
-Zet alle Nuttige plaatsen uit in TomTom Mobile
-Bestanden die je hierboven gedownload heb plaats je in de "Benelux Navigator Map"
-Zet "AllCams" aan bij Nuttige plaatsen in TomTom
Als het niet gewerkt had was ik van plan om alleen Nederland map te gebruiken om te testen i.p.v. Benelux maar dat was niet nodig.
Dit heeft bij mij gewerkt en om zeker te zijn zou ik graag horen als het ook bij jullie werkt.