Aangezien dat een vraag is die toch wel redelijk vaak bij me opkomt, zou ik er graag duidelijkheid over willen hebben.
In een MED over gedrag in 'slechte' topic wordt het volgende gezegd:
En in een topic waar iets gevraagd wordt wat tegen de policy ingaat, bijvoorbeeld hulp met een gedownload spel, mag je dan zeggen dat hij daarvoor aan het verkeerde adres is hier? Voor dat laatste heb ik namelijk ooit een PM gekregen, terwijl ik in de volste overtuiging was dat ik goed bezig was.
Ik zou dus graag willen weten wat een richtlijn is, omdat ik nu vaak afzie van het postten van een dergelijke reply.
In een MED over gedrag in 'slechte' topic wordt het volgende gezegd:
Maar dat laat nog erg veel speling over. Is het bijvoorbeeld toegestaan om, naast de topicstarter op weg te helpen, een klein regeltje onderaan je post te zetten met daarin een link naar Policy mbt replies in 'slechte' topics, of gaat dat al te ver?Lord Daemon schreef op 29 januari 2002 @ 23:12:
Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om:
3) De topicstarter op weg te helpen. Leg rustig en vriendelijk uit dat dit soort dingen vaak gevraagd worden, en geef hem een linkje uit de search.
En in een topic waar iets gevraagd wordt wat tegen de policy ingaat, bijvoorbeeld hulp met een gedownload spel, mag je dan zeggen dat hij daarvoor aan het verkeerde adres is hier? Voor dat laatste heb ik namelijk ooit een PM gekregen, terwijl ik in de volste overtuiging was dat ik goed bezig was.
Ik zou dus graag willen weten wat een richtlijn is, omdat ik nu vaak afzie van het postten van een dergelijke reply.