Ik vraag me 1 ding af: Wanneer werd de Sig SG 550-P1 Sniper getransformeerd van 'alleen naaps kopen em omdat ze niet weten dat ie kut is' tot 'lamme kutsniper, rot toch op man homo'?
Ik zeg meestal maar niks, maar het begint me af en toe wel een beetje te ergeren.
Als je dat ding objectief bekijkt is ie:
- niet bepaald accuraat, zelfs het eerste schot hoeft niet raak te zijn. Ik schat zo'n 30% van de tijd is dat ding gewoon niet te voorspellen.
- niet extreem krachtig ofzow, een Commando in je borst werkt net zo goed als een G3/SG-1, en in het koppie maakt het zowiezo geen bal uit.
Het voordeel van dat ding is puur als Crowd Control. Als er 4 man om de hoek komen en je staat daar met een AWP moet je wel verdomd slechte mensen tegenover je hebben wil je ze allemaal af kunnen schieten. Met een auto-sniper heb je dan toch een veel betere kans om iets uit te richten. Echter, als er een AWPer de hoek om komt die net zo goed is als jij moet je het eerste schot meteen headshot schieten (ALS het eerste schot al komt waar je richt, da's dus nooit zeker) anders ben je met ZIJN eerste schot zelf dood.
Dus wat is er nou zo lam aan? Hij is niet erg makkelijk in gebruik, op korte afstand nutteloos, en in lange afstand meestal niet zo effectief als een AWP tenzij de vijand in een groepje komt.
Ik gebruik deze sniper rifles al sinds 1.0, en dat is inmiddels al BEST lang (een dikke 5 jaar zelfs volgens steam.. (jezus, speel ik dit al 6 jaar!?)). Mensen die nog van die tijd en tot 1.3 ongeveer op strikerz kwamen zullen mij misschien wel herinneren. Daar is de Sig 550 op vriendelijk plagende wijze ooit omgedoopt tot 'Kut Kanon' door 1 van mn vijanden toen ik een keer lekker speelde, en was het nog 'jezus, kan jij schieten met dat ding!? knap van je'.
Ik heb niet het idee dat er ook maar iets aan de rifles veranderd is, en nu wordt ik overal waar ik ermee kom uitgescholden
Als mensen netjes vragen of ik een ander wapen wil pakken wil ik ze af en toe nog wel een plezier doen. Met een M3/TMP/whatever-kut-wapen heb ik ook lol, en dan zij ook weer.
Maar ik weiger voor heaumeaux mn speelstijl te gaan veranderen. Ik ga op tactische wijze voor het objective, probeer daarbij mn teammates te helpen en ALS ik ergens kampeer is dat omdat die plek verdedigd dient te worden, niet in een donker rothoekje.
Kan iemand mij uitleggen wat er zo ongeloofelijk geweldig aan die wapens is dat ze zo extreem makkelijk zijn dat het lame wordt?
--
oh, en voor de geïnteresseerden: ik heb een Intel 3Ghz met Radeon 9800 Pro en draai alle default instellingen in 1024x768. Mn FPS loopt in de meeste maps tussen de 80-120, soms iets lager als er veel mensen door mn beeld schieten. Op *$&-maps als chateau schok ik in hele drukke gevallen wel eens, maar nauwelijks eigenlijk. stress-test heb ik niet gedaan.
[
Voor 9% gewijzigd door
GTOfire op 16-10-2004 21:18
]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED