Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-11 20:24
EEKzz schreef op zondag 12 juni 2005 @ 00:53:
heya

Heeft iemand al TomTom mobile 5 draaien op de n9300? ik krijg telkens een error wil ik TomTom starten;

Opmerking
Systeem:
Kan het opgegeven object niet vinden

Iemand?!
De TomTom site is vaag, als je bij specs kijkt is hij ook te gebruiken op de 9300 maar als op tomtom.nl deze versie wil bestellen zie je dat deze nog niet leverbaar is. Dus nog even wachten :)

Verwijderd

Bestaat er een mogenlijkheid om de SMS/e-mail berichten uit dit toestel uit te lezen (via Nokia PC Suite kan ik in ieder geval een back-up maken) en deze los van elkaar op de pc te lezen/beheren?
Bij mijn oude 6310i meen ik dat dit een standaard optie van de Nokia PC Suite was, maar tot nu toe nog niets kunnen vinden van dit toestel.
edit: Had ik zelf ook kunnen bedenken, maar misschien dat anderen er wat aan hebben: Oxygen Phone Manager for Symbian.

Verder vind ik het een mooi toestel, qua handzaamheid te vergelijken met een 62** alleen 3 keer zo dik. De bediening valt mij ook alles mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 12:42 ]

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 13:50

troje

was here!

EEKzz schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:34:
[...]

De TomTom site is vaag, als je bij specs kijkt is hij ook te gebruiken op de 9300 maar als op tomtom.nl deze versie wil bestellen zie je dat deze nog niet leverbaar is. Dus nog even wachten :)
TomTom werkt aan een Communicator versie van TomTom Mobile 5. De prijs schijnt rond de 300 euro te komen liggen. Een aantal gebruikers van het PDA totaal forum zijn als betatesters er mee aaan de slag. Tot zover erg positieve reakties, met name omdat het Symbian OS uiterst geschikt is (snel) voor een pakket als dit.

PDA totaal forum

[ Voor 4% gewijzigd door troje op 12-06-2005 14:06 ]

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met de 9300 in combinatie met Push oftewel blackberry technologie. Het zou mogelijk moeten zijn. Bij T-mobile vertellen ze dat ze dit niet ondersteunen. Iemand ervaring????

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-11 20:24
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 08:32:
Heeft er al iemand ervaring met de 9300 in combinatie met Push oftewel blackberry technologie. Het zou mogelijk moeten zijn. Bij T-mobile vertellen ze dat ze dit niet ondersteunen. Iemand ervaring????
'M'n pa heeft een blackberry, ik een 9300 .. zou het kunnen proberen maar heb geen idee wat de instellingen moeten zijn.

Verwijderd

Ik heb hem sinds net ook, is even de functies door gaan nemen en genieten van het toestel

(sorry voor de spam)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ja hier ook een trotse nieuwe bezitter van een nokia 9300.
Ben erg tevreden over het toestel, het enige nadeel vind ik de series 80 interface (het besturingssysteem).
Hiervoor had ik een series 60 telefoon (nokia 6600) en hier was zoveel software voor te krijgen dat het mijn keuze op een nieuw symbian toestel had bevestigd.
Echter is er voor de series 80 interface weinig software te krijgen (in vergelijking met bijv. series 60 of windows mobile 2003). Maar omdat de ingebouwde software al grotendeels voldoet aan mijn eisen heb ik hier vrede mee. Belangrijkste 2 software uitbereidingen voor mij zijn Agile Messenger en ProfiMail. Deze worden beiden ondersteunt door series 80. Wel mis ik (en nog heel veel andere series 80 bezitters) een series 80 IRC client. Op het moment gebruik ik de j2me applicatie jmirc, wat functioneerd, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik wacht af.

Wel te melden is dat dit al mijn 2e toestel is (1e toestel heb ik terug kunnen brengen in verband met 'harde' knoppen aan de buitenkant (sterretje en 'naar boven' toetsen moest je heel hard indrukken voordat deze reageerden). En dit toestel en tevens mijn vorige toestel hadden last van dode pixels, nu ken ik mijn geluk (ik heb altijd pech met die dode pixels) maar 2 achter elkaar met dode pixels vind ik wel iets toevallig.

• 6230lover
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
Bierkameel schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:15:
Ik las net op een site dat je alleen kan syncen met de Nokia software?

Heeft iemand het al geprobeerd met Outlook?
Met Mac OSX werkt het iig niet maar ik heb eventueel nog wel een windows PC om te syncen :)
je kan hem wel met os x syncen. Je moet alleen een kleine hack in isync doen. zie ook deze link: http://www.macosxhints.co...p?story=20050422125043439

tiger only functie!!

het is vrij makkelijk. ik heb het al bij 2 mac's gedaan

[ Voor 7% gewijzigd door 6230lover op 17-06-2005 22:01 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb je wel de goede versie?
Er zijn er namelijk 2 versies van Mobile.

Verwijderd

Is iemand er eigenlijk al achter wat de beste beelscherm instellingen voor film(pje)s zijn? Ben wel een beetje aan het proberen maar echt opschieten doet het nog niet...

/Edit:
Dus, welke video bitrate, hoeveel frames p/s, wat voor audio stream (lijkt me geen stereo te ondersteunen :Y)).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 22:30 ]

• troje
  • Laatst online: 21-11 13:50

troje

was here!

Er gaan wat geruchten rond dat Nokia aan het eind van dit jaar (voor de kerst) met een 9300 upgrade gaat komen. Deze zal Nokia 9300i gaan heten en uitgerust zijn met WiFi, meer intern geheugen en 3G (UMTS) functionaliteit.

Als dit waar is dan stap ik direkt over. Ik ben ontzettend tevreden met mijn 9300 maar Wireless LAN functionaliteit staat bovenaan op mijn wish list.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
troje schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:00:
Er gaan wat geruchten rond dat Nokia aan het eind van dit jaar (voor de kerst) met een 9300 upgrade gaat komen. Deze zal Nokia 9300i gaan heten en uitgerust zijn met WiFi, meer intern geheugen en 3G (UMTS) functionaliteit.

Als dit waar is dan stap ik direkt over. Ik ben ontzettend tevreden met mijn 9300 maar Wireless LAN functionaliteit staat bovenaan op mijn wish list.
Voor de liefhebbers:
Nokia 9300i
Zoekresultaten

[ Voor 7% gewijzigd door Le0032 op 04-10-2005 20:48 ]

• Le0032
Hij komt er dus echt, hier de handleiding van de Nokia 9300i. Volgens handleiding géén UMTS ( misschien komt dit in de 9500i? ), wél natuurlijk met wifi en T9 in het telefoongedeelte.

[ Voor 11% gewijzigd door Le0032 op 19-10-2005 17:42 ]

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Le0032 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:40:
Hij komt er dus echt, hier de handleiding van de Nokia 9300i. Volgens handleiding géén UMTS ( misschien komt dit in de 9500i? ), wél natuurlijk met wifi en T9 in het telefoongedeelte.
He bah, net dat _ene_ dingetje dat ik nog miste. Nou ja, twee extra camera's zouden ook een welkome toevoeging zijn.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Woei ik heb TomTom 5 werkend op mn 9300.
Iemand nog tips voor een mooie autohoude om hem aan het raam te plakken? :)

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 13:54

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

T-Mobile GPRS + MSN

Van de week voor 9,50 onbeperkt GPRS geactiveerd, maar nu wil ik msn draaien. Vroeger werkte Agile geweldig, maar dat is nu betaald :( iemand een ander, gratis, voorstel?

Al geprobeerd
TipicME http://www.tipic.com/node/view/139438
Wie dit verzonnen heeft mag dood, wat een ruk programma en usabilty van een plank hout.

eMessenger http://www.e-messenger.net/mobile.php
Tja, het werk, maar het is duidelijk niet voor een 9300 scherm geoptimaliseerd.

Agile Messenger http://www.agilemobile.com/agile_messenger.html
Geniaal, werkt prima, maar 3 euro per maand.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Turbo MSN http://www.symbos.com/liv...on.php?ApplicationID=1914
Dit is erg aardig, alleen ik zie niet als er iemand tegen mij praat :(

Een totaal ander probleem, als ik iets verzend via IR reset de telefoon 1 op de 2 keer. Heel iritant, iemand nog meer dit probleem?

edit:
1 op de 2 keer is nu ALTIJD!

[ Voor 8% gewijzigd door ZyMoTiC op 29-10-2005 17:34 ]

• BlackMage
ZyMoTiC schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:33:
Turbo MSN http://www.symbos.com/liv...on.php?ApplicationID=1914
Dit is erg aardig, alleen ik zie niet als er iemand tegen mij praat :(

Een totaal ander probleem, als ik iets verzend via IR reset de telefoon 1 op de 2 keer. Heel iritant, iemand nog meer dit probleem?

edit:
1 op de 2 keer is nu ALTIJD!
Ik heb het zelfde probleem maar alleen als ik naar de pc iets stuur of van ontvang. Naar andere gsm's heb ik geen last van (dat heb ik ook maar 2x geprobeert ofzo).

Verder moet ik zeggen dat Turbo MSN een goed programmatje is voor het msn netwerk. Het is gewoon goed en simpel. Wat hij inderdaad wel zou mogen doen nog is een visueel bericht geven als er iemand iets zegt in plaats van alleen een geluidje. Ook zou ik wel meer dingen willen instellen zoals proxy servers, alternatieve msn inlogservers enz. En het is wel handig als hij ipv standaard alle contacten te sorteren op groep (wat onoverzichtelijk is in Turbo MSN) te sorteren op online/offline (of in ieder geval de laatst gekozen optie de volgende keer weer gebruiken)

Verwijderd

Goed nieuws voor iedereen met een T-Mobile abo'tje (of die op het punt staat er 1 te nemen = ik/iemand die wel een goedkoop sim-onlytje wil aansluiten): T-Mobile Web and Walk is voortaan voor dit toestel mogelijk! Maw, onbeperkt internetten en genieten waar deze telefoon zo ongelovelijk goed in is _/-\o_

Mijn sim-only 400tje is via www.t-mobile.nl besteld, kleine sms bundel erbij, en de internet bundel, en ik heb voor 20 euro per maand de perfecte combinatie :*)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb nu ook onbeperkt inet voor een tientje per maand :)
Ik had al T-mobile dus ik kon die bundel er zo bijnemen.
Weet iemand een goede emailclient voor de 9300?

Ik draai een mailserver die met Imap en POP3 werkt.

Verwijderd

Abo is binnen, evenals mijn internet bundel die _zojuist_ is geactiveerd :D
Maar nu het volgende, mijn turbo msn doet het niet meer, en ik ben dus ook op zoek naar een fatsoenlijk msn programma...heeft iemand enig idee welk programma goed, en gratis werkt op de 9300? Dan is deze internet bundel helemaal geweldig :D

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

9300i is vandaag officieel aangekondigd.....

Nokia site: Nokia 9300i

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Le0032

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 22:09
Zal hij deze keer wel een trilfunctie hebben?

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Le0032
zugzug schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:41:
Zal hij deze keer wel een trilfunctie hebben?
Geen trilfunctie helaas. Een echte misser.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Heeft iemand bluetooth modem drivers? Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Nokia zegt dta het in de suite zit, maar dat is het niet. Voorheen verbond ik altijd via data kabel, maar nu heb ik een latop met bluetooth.

Er moeten toch wel losse drivers hier voor zijn?

• BlackMage
ZyMoTiC schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:09:
Heeft iemand bluetooth modem drivers? Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Nokia zegt dta het in de suite zit, maar dat is het niet. Voorheen verbond ik altijd via data kabel, maar nu heb ik een latop met bluetooth.

Er moeten toch wel losse drivers hier voor zijn?
De bluetooth modem drivers zitten bij je bluetooth apparatuur, niet bij nokia. Als je werkt met windows xp sp2 dan heb je geen aparte drivers nodig want dan kan je zo inbellen zonder drivers. (uit ervaring)

Verwijderd

Bij deze nogmaals het verzoek voor een fatsoenlijk msn voor mijn mobiel...zou het erg op prijs stellen iig :D

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

BlackMage schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:39:
[...]

De bluetooth modem drivers zitten bij je bluetooth apparatuur, niet bij nokia. Als je werkt met windows xp sp2 dan heb je geen aparte drivers nodig want dan kan je zo inbellen zonder drivers. (uit ervaring)
Nou, heb een nieuwe HP nx8220 en krijg het toch echt niet aan de praat :(
Ik kan wel door me telefoon brouwsen (in windows) via bluetooth, dus de verbinding werkt wel. Maar zodra ik wil verbinding loopt het spaak.
Suite geinstalleerd, alle guides gevolged, drivers (inf bestand) van nokia site geprobeerd, beide niets. Maar eens de cable drivers geinstalleerd, ook niets. Hij kan op een of andere manier de modem fuctie van bluetooth oid niet behappen?

Grrrr!

PS: ik mail je (gene boven deze post) TURBO MSN wel even. Goed handig, geen e-mail :) you know what to do...

>> edit 1
Volgens mij loopt het op het volgende punt vast. Je moet bij phone and modem options een bluetooth modem toevoegen. Dat doe ik. Maar allemaal kan ik ze via diagnostics niet query-en. Dit geld voor:
- Nokia 9300 bluetooth
- WIDCOMM Bluetooth-fax/modem
- WIDCOMM Bluetoothe-modem

Volgens mij zijn die WIDCOMM dingen al helemaal niet goed, maar oke. Hier zit volgens mij de kink in de kabel... of de radiogolf.

<< edit 2
( Laptop opnieuw geinstalleerd, heel windows XP + SP2 (officiele dvd), daarna HP drive cd erin, alle drivers geinstalleerd en als laatste windows update volledig alles geupdate.
* Daarna Bluetooth proberen. Eigen bluetooth instellingen alles maar geactiveerd wat ik als PC host. Daarna zoeken naar nokia 9300, gevonden maar zodra ik de modem wil installeren kan hij geen juiste drivers vinden.
* Nokia suite 6.7 rel 22 installeren en via one touch (connect ot internet) proberen. Aller eerst, no modem found, selecteren gaat niet, alles is leeg. De help volgen.
* Via Controle panel > Phone and Modem > Modem add > zelf uitkiezen > Nokia > beide 9300 geprobeerd > GEEN PORTEN?

Handleiding > http://nds1.nokia.com/pho..._device_as_a_modem_en.pdf

Goed, dus het is volgens mij een port probleem?

[ Voor 53% gewijzigd door ZyMoTiC op 18-12-2005 15:56 ]

• ChiLLeR
  • Laatst online: 11:41
Le0032 schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:03:
[...]

Geen trilfunctie helaas. Een echte misser.
Uhh, geen trilfunctie? Mijn pa heeft de 9300 al een tijdje maar wel met trilfunctie hoor.

>> Signature?

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

ChiLLeR schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:43:
[...]

Uhh, geen trilfunctie? Mijn pa heeft de 9300 al een tijdje maar wel met trilfunctie hoor.
Ik zou je uitspraak toch maar terug nemen. Misschien de 9300i maar geen 9300 met trilfuncitie, zo ja... dan mag je hem mij komen laten zien op mijn toestel. Krijg je 50 euro :)

PS: iemand al een oplossing voor mijn bluetooth probleem, na 1,5 dag ben ik het wel een beetje beu!

Verwijderd

ZyMoTiC schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:11:
[...]

Ik zou je uitspraak toch maar terug nemen. Misschien de 9300i maar geen 9300 met trilfuncitie, zo ja... dan mag je hem mij komen laten zien op mijn toestel. Krijg je 50 euro :)

PS: iemand al een oplossing voor mijn bluetooth probleem, na 1,5 dag ben ik het wel een beetje beu!
volgens mij heeft de i ook geen tril

• janklp
  • Laatst online: 08:38

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:40:
[...]

volgens mij heeft de i ook geen tril
Even een kickje van dit topic. Lijkt mij echt een ideale telefoon voor de dingen die ik er mee wil doen. Zit alleen wel te twijfel over deze aanschaf als deze telefoon geen tril alarm heeft. Ik durf dan al wel te zeggen dat het hele feest dan niet doorgaat. Weet iemand zeker of die het wel/niet heeft. Er zijn geen sites die het vermelden en ook op nokia.nl word ik niet veel wijzer.

Gevonden, de telefoon kan niet trillen en is dus bij deze waardeloos. Dom, dom, dom van nokia.

[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 15-01-2006 01:11 ]

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dan koop je er toch een Jabra 250V bij of zo'n trilsleutelhanger :P
Mn 9300 bevalt me nog erg goed, zeker met TomTom5 en onbeperkt inet via T-mobile :)

Verwijderd

Bierkameel schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:27:
Dan koop je er toch een Jabra 250V bij of zo'n trilsleutelhanger :P
Mn 9300 bevalt me nog erg goed, zeker met TomTom5 en onbeperkt inet via T-mobile :)
Zo'n trilsleutelhanger, weet je ook waar die aan te schaffen is?
De N9300 werkt voor mij echt super, vooral zakelijk. In mijn werk omgeving ben ik alleen vaak genoodzaakt om hem op stil te zetten.

Verwijderd

Wie heeft er een oplossing of ervaring met het volgende probleem,
ik sync de 9300 via de cradle op een pc met XP Pro erop.
Hij moet syncen tussen Lotes notes 6.5 <=> Nokia 9300

Alleen ene keer gaat het goed maar dan ook ineens niet..
wie heeft de oplossing

verdere details Nokia 9300
V04.53(00)
22-12-2004
RAE-6

misschien firmware laten updaten??

Verwijderd

ik denk dat ik de 9300i ga kopen.

niemand al een idee gevonden voor zo'n trilsleutelhanger?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:29:
ik denk dat ik de 9300i ga kopen.

niemand al een idee gevonden voor zo'n trilsleutelhanger?
wanneer komt hij uit?

Verwijderd

is al in verschillende winkels verkrijgbaar bij duitse webshops, ook op ebay (neen, geen aanbiedingen van 10 stuks voor schandalig veel geld, maar genuine aanbiedingen)

ik zou graag een azerty hebben. In Nederland hebben jullie ook qwerty right ?

Verwijderd

http://www.gsmcentrum.nl/c11.html

Hier staat halverwege de pagina een 'trilstaafje' die reageert op mobiele telefoon signalen.... ideaal dus. Prijs: 14 euro.

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-11 12:09
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:57:
Goed nieuws voor iedereen met een T-Mobile abo'tje (of die op het punt staat er 1 te nemen = ik/iemand die wel een goedkoop sim-onlytje wil aansluiten): T-Mobile Web and Walk is voortaan voor dit toestel mogelijk! Maw, onbeperkt internetten en genieten waar deze telefoon zo ongelovelijk goed in is _/-\o_

Mijn sim-only 400tje is via www.t-mobile.nl besteld, kleine sms bundel erbij, en de internet bundel, en ik heb voor 20 euro per maand de perfecte combinatie :*)
huh, hoe speel je dat voor elkaar?
sim-only 400 17.75 (als je hem heb afgesloten voordat de flex-abo's zijn introductie deed, anders 22.25)
PIT 9,50 (pocket internet totaal)
smsbundel 3,- minimaal
= toch ruim 30 euro in de maand, ik weet niet hoe jij aan die twee tientjes komt .........

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Is het nou echt zo dat je gewoon op elk willekeurig accespoint kan inloggen die niet beveiligd is? Klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Opzich valt de 9300i met een 2 jarig abbonement nog wel mee in prijs. Vind het wel echt een nadeel van het trilalarm maar misschien dat ik daar ooit overheen kom.

Verwijderd

Ben ik echt de enige die een grote interesse heeft in dit toestel?
Je kan hem al verkrijgen in Duitsland, maar met het QWERTZ toetsenbord. Ik had graag azerty (ben belg) ofwel qwerty gehad....

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Je bent vast niet de enige. Maar geduld is een schone zaak, komt vanzelf naar Belgie en naar Nederland.

Verwijderd

Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:23:
Je bent vast niet de enige. Maar geduld is een schone zaak, komt vanzelf naar Belgie en naar Nederland.
eind feb heb ik zojuist te horen gekregen

Verwijderd

einde februari :-s

weet iemand of je nu een bluetooth muis kan gebruiken voor deze gsm ?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 12:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:47:
einde februari :-s

weet iemand of je nu een bluetooth muis kan gebruiken voor deze gsm ?
Jep. van nokia oa. of bv. een uit het tomtom pakket.

Toestel is voor zover bekend leverbaar vanaf week 8, eind feb. dus zoals al eerder gemeld.

Verwijderd

ik bedoel een muis zoals voor de pc, geen gps muis.
een waarmee je op het scherm kan bewegen, surfen enz...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 13:36 ]

• BlackMage
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:38:
ik bedoel een muis zoals voor de pc, geen gps muis.
een waarmee je op het scherm kan bewegen, surfen enz...
Het S80 besturingssysteem van de nokia 9300(i) heeft geen ondersteuning voor een touch-screen. Hierdoor denk ik dat het gebruik ervan door 3e partij software (en dus ook muis ondersteuning) niet mogelijk is. Wel heb je in de webbrowser een mouse pointer waarmee je op de linkjes moet klikken om te surfen, dus in theorie is het hier wel mogelijk. Wat ik niet begrijp is... waarom zou je een muis willen aansluiten? Het hele besturingssysteem kan je zonder aanwijs apparaat besturen en ik mis het ook echt niet.

Verwijderd

omdat naar verluid de richtingstoets-joystick zeer moeilijk te besturen valt en ik dat wens te compenseren door een goeie bluetooth muis.
een gat in de markt voor nokia als je het mij vraagt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:20:
omdat naar verluid de richtingstoets-joystick zeer moeilijk te besturen valt en ik dat wens te compenseren door een goeie bluetooth muis.
Het is wat je gewend bent. Als je weet hoe een thinkpad muis'dop' werkt, dan kan je ook met die Nokia overweg.

Verwijderd

Is het al bekend wanneer dit toestel word uitgeleverd? Of heeft iemand ehm al?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:39:
Is het al bekend wanneer dit toestel word uitgeleverd? Of heeft iemand ehm al?
eind feb , begin maart

• Ginz
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb `m 2 weken geleden al in mijn handen gehad.... En ligt ook al 2 weken binnen handbereik :P

Hij heeft een erg leuk kleurtje (lees: anders dan normaal) En betreffende de functies. Ja, leuk dat er nu wel WiFi in zit. dat maakt een smartphone naar mijn mening een stuk completer.

[ Voor 11% gewijzigd door Ginz op 08-02-2006 23:39 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Giox schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:25:
Ik heb `m 2 weken geleden al in mijn handen gehad.... En ligt ook al 2 weken binnen handbereik :P

Hij heeft een erg leuk kleurtje (lees: anders dan normaal) En betreffende de functies. Ja, leuk dat er nu wel WiFi in zit. dat maakt een smartphone naar mijn mening een stuk completer.
Zou je misschien een iets volledigere review willen schrijven? Lijkt me leuk om eens wat over te lezen. Denk toch dat het voor mij een toestel uit de e-serie wordt want het ontbreken van trilalarm is dusdanig ernstig. Maar je weet maar nooit.

Verwijderd

Januszjes schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:30:
Zou je misschien een iets volledigere review willen schrijven? Lijkt me leuk om eens wat over te lezen. Denk toch dat het voor mij een toestel uit de e-serie wordt want het ontbreken van trilalarm is dusdanig ernstig. Maar je weet maar nooit.
Je kan toch iedere willekeurige review over de 9300 nemen en daar zelf WiFi bij optellen.

• BlackMage
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:20:
Naast die joystick zitten er ook gewone pijltjes toesten op die vrijwel de zelfde functie hebben (behalve in de webbrowser). Dus kan je die altijd gebruiken mocht je de joystick lastig vinden. En alsnog kan ik niet begrijpen waarom jij een bluetooth muis een gat in de markt vind. Het is een gsm, geen notebook. Ik zie het nog niet voorme; je nokia open klappen, op de tafel neerzetten, bt muis pakken, aanzetten en daarna vrolijk de nokia besturen met een muis die net zo groot al dan niet groter is dan de telefoon zelf.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:56:
[...]

Je kan toch iedere willekeurige review over de 9300 nemen en daar zelf WiFi bij optellen.
Tuurlijk kan dat, maar ik vind het minstens zo fijn om gewoon een review te lezen van iemand van GoT. Die let misschien wel op heel andere dingen en stelt andere prioriteiten.

Verwijderd

Januszjes schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:59:
[...]

Tuurlijk kan dat, maar ik vind het minstens zo fijn om gewoon een review te lezen van iemand van GoT. Die let misschien wel op heel andere dingen en stelt andere prioriteiten.
Ik lees in veel reviews dat het toestel traag is, kan jij dat bevestigen giox, heb zelf wel even met de oude 9300 gerommeld maar vond het eerlijk gezegd niet heel erg opvallen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:41:
[...]

Ik lees in veel reviews dat het toestel traag is, kan jij dat bevestigen giox, heb zelf wel even met de oude 9300 gerommeld maar vond het eerlijk gezegd niet heel erg opvallen.
in de oude 9300 zat inderdaad een trage processor (iets van 180-200 Mhz). Nokia is overigens niet een producent die processorsnelheden publiceert. Je kunt het wel eenvoudig testen met een sw-progje. Als je de snelheid vergelijkt met bv de Qtek9000 (512 Mhz) is de 9300 een achterblijver

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:10:
[...]

in de oude 9300 zat inderdaad een trage processor (iets van 180-200 Mhz). Nokia is overigens niet een producent die processorsnelheden publiceert. Je kunt het wel eenvoudig testen met een sw-progje. Als je de snelheid vergelijkt met bv de Qtek9000 (512 Mhz) is de 9300 een achterblijver
In de nieuwe 9300i zit nog steeds dezelfde ARM 150mhz processor, maar t is ook geen windows os natuurlijk. Daarom was ik benieuwd of iemand er veel last van heeft met bv. surfen

• BlackMage
Jullie maken de zelfde fout als bijna alle mensen sinds de megahertzjes zo populair werden. De snelheid van een cpu kan je niet meten aan alleen de megahertz. Het type van de processor is ook van belang. Als ik me niet vergis zit in de nokia 9300 een OMAP 200mhz cpu. Welke volgens vele testen een 400mhz XSCALE (zoals die Qtek9000, maar dan de tragere versie) eruit (kan) trekken op verschillende testen.

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:46:
Jullie maken de zelfde fout als bijna alle mensen sinds de megahertzjes zo populair werden. De snelheid van een cpu kan je niet meten aan alleen de megahertz. Het type van de processor is ook van belang. Als ik me niet vergis zit in de nokia 9300 een OMAP 200mhz cpu. Welke volgens vele testen een 400mhz XSCALE (zoals die Qtek9000, maar dan de tragere versie) eruit (kan) trekken op verschillende testen.
Zoals al eerder vermeld betreft het een ARM9 risc-cpu op 150 mhz (van Texas Instruments), maar dat is niet mijn punt. Het is meer het feit dat in bijna elke review wordt aangehaald dat de 9300(i) te traag is, daarom was ik benieuwd wat mensen er van vinden bij dagelijks gebruik en niet bv. 2 uurtjes testen.

ZDnet: "The processor, a Texas Instruments OMAP 1510 running at 150MHz, delivered well when applications were running, but we found them a little slow to load; we noticed this most when opening our contacts database, which is admittedly rather large."

infoSync World: "[...]but what users will notice is Nokia's decision to implement an underpowered processor for the 9300, resulting in overall performance being sluggish and applications taking up to two seconds to open in worst case scenarios."

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:469:
niet helemaal juist. die OMAP processor zit in de Qtek9100 en werkt (standaard op 185 mhz). Omdat het een dual-processor is is deze wel sneller dan een "gewone" 200 mhz proc. De Qtek9000 bevat een 512 mhz unit en is aanzienlijk sneller. Heb ze allebei en het verschil is duidelijk te merken

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:45

reaL_G

G

whiteclear schreef op woensdag 08 september 2004 @ 09:23:
mooi toestel. ik schat rond de 800 eurotjes
denk het niet, denk eerder rond de 650/700 los.
weet je wat zo iritant is dat de 8800 het duurste toestel is.
terwijl de communicator serie toch echt wel superiuer is. (qua functie dan)
dit was met de 8850/8890 ook zo destijds.

GiTS

Verwijderd

Nog niks bekend over een eventuele definitieve release? Heeft iemand hier trouwens ervaring met tomtom op de 9300? en zoja, welke gps raden aan?

• BlackMage
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:05:
Nog niks bekend over een eventuele definitieve release? Heeft iemand hier trouwens ervaring met tomtom op de 9300? en zoja, welke gps raden aan?
Ik gebruik tomtom op mijn nokia 9300. Ik maak gebruik van een standaard 16 kanaals gps ontvanger (die ook regelmatig op inkoopacties.net worden aangeboden). Ik ben er redelijk tevreden over. Ik gebruik het alleen niet vaak genoeg om er een duidelijke mening over te hebben.

• Le0032
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:05:
Hij is al gerealest. Het toestel zal rond de 650 euro gaan kosten, dit na een rondgang bij alle telecomwinkels.

Verwijderd

alleen is hij nog nergens beschikbaar...
wachten...

Verwijderd

hij is inmiddels te verkrijgen bij gsmtrack.nl heb ehm net besteld, nog 2 daagjes wachtten dus,....

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 17:13
Ik heb hem al een tijdje, bevalt prima, al moet ik zeggen dat het wifi surfen niet echt lekker gaat, zal wel een update voor komen hoop ik. Heb nu V5.50(0) van 16-12-2005.
Alle 802.11 security standaards worden ondersteund, wep, wpa wpa/2 de hele mikmak.
Het gebruik van de browser is een verademing: aanklikken, hotspot (access point) kiezen en gaan!
Soms blijven pagina's namelijk hangen, het laden gaat ook niet echt snel. De pda versie van nu.nl laadt in 1sec, maar deze en andere pagina's blijven soms ook 'vreemd' lang hangen om vervolgens weer door te schieten naar 100%. Ik weet niet of dit aan de browser ligt of aan de wifi.
De infrarood verbinding bleef hangen en omdat ik geen zin had om elke keer de batterij los te halen, heb ik meteen Rebooter 1.6 geinstalleerd. Verder is het trouwens niet meer gebeurd, zal wel nieuwigheid zijn.
Verbetering t.o.v. 9300 (heb ik niet gehad) schijnt dat je kan smssen middels t9 input (dus als de 9300i dichtgeklapt is) en dat klopt :)

Enfin ik heb mijn K#t-Tek (qtek) 9100 kunnen ruilen tegen de 9300i en ik heb er geen milliseconde spijt van! Wat een geweldig apparaat!

Enige nadeel(9300/9300i): het dure Roadsync, zonder deze add-on is het lastig remote syncen met Exchange...

[ Voor 97% gewijzigd door Birdstrike op 17-02-2006 23:51 ]

• barrymel
  • Laatst online: 19-11 11:25

barrymel

BarryMel

draait TomTom een beetje soepel op de 9300(i) aangezien ik het 1 en ander lees hier over de te langzame processor ?

BarryMel

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Ja hoor geen problemen mee. Soms zit er wat vertraging in het opzoeken van bestemmingen (je typt iets in en je moet een seconde of 2 wachten voordat hij de bestemming vindt) maar tijdens het navigeren heb ik nergens last van. Ik gebruik overigens versie 5.200.433 met Benelux Plus 5.71.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is met een instelling om afbeeldingen die gekoppelt zijn aan Outlook contactpersonen te synchroniseren met de 9300 contactpersonen ? Ik krijg het niet voor elkaar ...

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 17:13
Birdstrike schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:33:
Soms blijven pagina's namelijk hangen, het laden gaat ook niet echt snel. De pda versie van nu.nl laadt in 1sec, maar deze en andere pagina's blijven soms ook 'vreemd' lang hangen om vervolgens weer door te schieten naar 100%. Ik weet niet of dit aan de browser ligt of aan de wifi.
Kleine rectificatie: het trage laden komt door de tragere cpu. Dat is dan ook het enige. Ideaal toestelletje zelfs om langer mee te surfen, want alle pagina's laden gewoon! Dit berichtje komt ook van m'n 9300i.

• barrymel
  • Laatst online: 19-11 11:25

barrymel

BarryMel

D-Jay schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:55:

Weet iemand trouwens of het mogelijk is met een instelling om afbeeldingen die gekoppelt zijn aan Outlook contactpersonen te synchroniseren met de 9300 contactpersonen ? Ik krijg het niet voor elkaar ...
ik zelf heb op het moment nog de Nokia 6680 met Nokia PC Suite v6.7 NL en die kopiert automatisch de afbeelding uit Outlook 2003 mee naar de telefoon.....

zou toch wel minder zijn als dat niet op de 9300(i) werkt........?

ik heb net trouwens de 9300i net in mijn handen gehad, ik wacht er nog een paar maanden mee tot er wat updates zijn geweest ;)

BarryMel

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn 9300i. Af en toe pakt hij WLAN netwerken wel gewoon, en af en toe niet. De handleiding is niet echt duidelijk en de onboard help functie helaas ook niet. Ik heb geprobeerd op manual de IP en de DNS configuratie in te vullen en hij loopt tegen hetzelfde probleem aan.

Hij zegt "Verbinden", ik kies voor mijn thuis netwerk, (mac adres is toegevoegd in de router en de wepkey is in de tel gezet). Af en toe zegt hij Verbonden en ook soms "Wlan: Verbnding mislukt. Kan WLAN-netwerk niet vinden."

Dit probeel heb ik af en toe ook met open netwerken. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:47:
Ik heb een probleem met mijn 9300i. Af en toe pakt hij WLAN netwerken wel gewoon, en af en toe niet. De handleiding is niet echt duidelijk en de onboard help functie helaas ook niet. Ik heb geprobeerd op manual de IP en de DNS configuratie in te vullen en hij loopt tegen hetzelfde probleem aan.

Hij zegt "Verbinden", ik kies voor mijn thuis netwerk, (mac adres is toegevoegd in de router en de wepkey is in de tel gezet). Af en toe zegt hij Verbonden en ook soms "Wlan: Verbnding mislukt. Kan WLAN-netwerk niet vinden."

Dit probeel heb ik af en toe ook met open netwerken. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt.
Heb je al geprobeerd het energiebeheer voor wlan uit te schakelen? staat onder instellingen bij de wlan opties.

• BlackMage
barrymel schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:18:
draait TomTom een beetje soepel op de 9300(i) aangezien ik het 1 en ander lees hier over de te langzame processor ?
Ik draai ook TomTom en kan je het volgende zeggen: De snelheid van TomTom is direct verbonden aan het geheugen waar je het op geinstalleerd.

In de eerste instantie had ik TomTom op de standaard 128mb geheugenkaart. Opstarten duurde meer dan een minuut en de refreshrate van de kaarten was 1 keer per seconde ofzo. Waardeloos.

Daarna had ik een b-merk 256mb geheugenkaart gekocht daar alles op gezet, het opstarten ging sneller en de refreshrate was netjes.

Nu heb ik de applicatie van TomTom op het interne geheugen geinstalleerd (is maar een paar mb dus dat wil best) en de kaarten op de zelfde 256mb geheugenkaart. Het opstarten is nu binnen 10 seconden en de framerate is nog beter geworden.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55
BlackMage schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:42:
[...]

Ik draai ook TomTom en kan je het volgende zeggen: De snelheid van TomTom is direct verbonden aan het geheugen waar je het op geinstalleerd.

In de eerste instantie had ik TomTom op de standaard 128mb geheugenkaart. Opstarten duurde meer dan een minuut en de refreshrate van de kaarten was 1 keer per seconde ofzo. Waardeloos.

Daarna had ik een b-merk 256mb geheugenkaart gekocht daar alles op gezet, het opstarten ging sneller en de refreshrate was netjes.

Nu heb ik de applicatie van TomTom op het interne geheugen geinstalleerd (is maar een paar mb dus dat wil best) en de kaarten op de zelfde 256mb geheugenkaart. Het opstarten is nu binnen 10 seconden en de framerate is nog beter geworden.
Gebruik je tijdens het navigeren een speciale carkit?

• BlackMage
Miki schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:04:
[...]

Gebruik je tijdens het navigeren een speciale carkit?
Ik heb alleen een bluetooth GPS muis. En zover ik weet is er geen 'normale' carkit voor de nokia 9300, alleen een bluetooth carkit. Wat het dus onmogelijk maakt om tegelijkertijd een carkit en je navigatie te gebruiken.

Maar gelukkig is de speaker hard genoeg en is het makkelijk te verstaan door de interne speaker van de telefoon (Zelfs op de snelweg).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:24:
[...]

Heb je al geprobeerd het energiebeheer voor wlan uit te schakelen? staat onder instellingen bij de wlan opties.
Net geprobeerd, helaas geen verbetering :'(

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

BlackMage schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:47:
[...]

Ik heb alleen een bluetooth GPS muis. En zover ik weet is er geen 'normale' carkit voor de nokia 9300, alleen een bluetooth carkit. Wat het dus onmogelijk maakt om tegelijkertijd een carkit en je navigatie te gebruiken.

Maar gelukkig is de speaker hard genoeg en is het makkelijk te verstaan door de interne speaker van de telefoon (Zelfs op de snelweg).
Nokia heeft iig geen houder waarin de 9300(i) te plaatsen is met de klep open, Brodit heeft echter deze jongen in hun assortiment.Voor een 23 euris heb je dan toch iets. Ikzelf kan in mijn auto mijn telefoon opengeklapt precies kwijt tussen mijn dashboardtellers en mijn stuur, hij kan dan vrijwel niet schuiven en zit niet echt in de weg (toerenteller <2500 rpm hoef ik niet zo nodig te zien).

Afbeeldingslocatie: http://194.150.224.115/images/ppw/big/848980.jpg

• Miki
D-Jay schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:41:
[...]

Nokia heeft iig geen houder waarin de 9300(i) te plaatsen is met de klep open, Brodit heeft echter deze jongen in hun assortiment.Voor een 23 euris heb je dan toch iets. Ikzelf kan in mijn auto mijn telefoon opengeklapt precies kwijt tussen mijn dashboardtellers en mijn stuur, hij kan dan vrijwel niet schuiven en zit niet echt in de weg (toerenteller <2500 rpm hoef ik niet zo nodig te zien).

[afbeelding]
Hey das wel een gave oplossing... mooie kit. Ik wilde eerste PDA kopen maar dit bied perspectief :)

Verwijderd

Bij die Brodit houder (die imo best lelijk is) moet je ook nog een bevestigings beugel scoren, waardoor je pakketje inclusief verzenden al snel boven de 50 euro uit komt. Ik heb zelf nu de Tomtom holder voor de nokia 9300 bestelt voor 60 euro inclusief verzend kosten :)

• BlackMage
Het is niet compleet noodzakelijk om het navigatiesysteem echt te zien. Ik klap de telefoon meestal dicht en leg die in het brillenvakje. Je hoort wel wanneer je van de snelweg afmoet. Ik heb zelf geen auto, vandaar dat ik dus niet zo'n houder heb. Maar ik zal in geen enkel geval zoveel geld neertellen voor zoiets simpels. Met een beetje creativiteit kan je zelf wel zoiets maken.

• Miki
BlackMage schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:46:
Het is niet compleet noodzakelijk om het navigatiesysteem echt te zien. Ik klap de telefoon meestal dicht en leg die in het brillenvakje. Je hoort wel wanneer je van de snelweg afmoet. Ik heb zelf geen auto, vandaar dat ik dus niet zo'n houder heb. Maar ik zal in geen enkel geval zoveel geld neertellen voor zoiets simpels. Met een beetje creativiteit kan je zelf wel zoiets maken.
Met zo'n foon doe ik zeker 2 jaar. Dus als ik 50 euro uitgeef voor zo'n houder kost me dat 2,08 euro per maand. Ik denk niet dat ik daar zo'n enorm verlies op draai ;)

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:59:
Bij die Brodit houder (die imo best lelijk is) moet je ook nog een bevestigings beugel scoren, waardoor je pakketje inclusief verzenden al snel boven de 50 euro uit komt. Ik heb zelf nu de Tomtom holder voor de nokia 9300 bestelt voor 60 euro inclusief verzend kosten :)
Misschien lelijker, maar wel 10 euro goedkoper en een stuk functioneren imho. Mjah ik had ook liever een originele Nokia houders gezien waarin de telefoon horizontaal te plaatsen zou zijn, maar die is er nu eenmaal niet.

Verwijderd

gekocht in Dubai: 450 €.
ben er zeer tevreden over, die WLan is echt te gek en werkt heel goed. Ook is dit interessant om emails te downloaden op je gsm als je niet thuis bent of op reis. Batterij gaat anderhalve dag mee ook na intensief gebruik en gebel.

die losse richtingstoets is idd niet zo handig, maar met de pijltjes kom je al heel ver.

zoals iemand hier al zei: voor tomtom best de applicatie op je gsmgeheugen zetten en de kaart op je memorycard. Als ik echter de flitspalen toevoeg als handige punten met een melding gaat hij nog steeds trager gaan en meer schokken, net zoals op mijn nokia 6630.

ik zoek ook zo een houder en ga de opties daarvoor ook eens onderzoeken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 09:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:31:
gekocht in Dubai: 450 €.
ben er zeer tevreden over, die WLan is echt te gek en werkt heel goed. Ook is dit interessant om emails te downloaden op je gsm als je niet thuis bent of op reis. Batterij gaat anderhalve dag mee ook na intensief gebruik en gebel.

die losse richtingstoets is idd niet zo handig, maar met de pijltjes kom je al heel ver.

zoals iemand hier al zei: voor tomtom best de applicatie op je gsmgeheugen zetten en de kaart op je memorycard. Als ik echter de flitspalen toevoeg als handige punten met een melding gaat hij nog steeds trager gaan en meer schokken, net zoals op mijn nokia 6630.

ik zoek ook zo een houder en ga de opties daarvoor ook eens onderzoeken :)
Wil ik graag nog wat toevoegen:

Batterij gaat bij mij (normaal gebruik; 20 min bellen en wat pda functies pdag) zo'n 5 dagen mee (telefoon 16u pdag aan). Wlan zorgt voor een zeer snelle daling in gebruikstijd, continu aan is 'ie binnen een dag leeg.

Telefoon is niet snel genoeg om wlan goed te kunnen gebruiken, wachttijden zijn echt lang. Grote pagina's met flash ed laden bijna niet in, zorgt meestal voor een crash.

PDA functies zijn ok, als je veel met je agenda bezig bent raad ik toch eerder een palm oid aan.

Navipointer vind ik redelijk goed te gebruiken, weinig moeite met het sturen in de juiste richting.

Goede extra software: Dataviz Documents to Go: zeer goed uitgewerkte software met hoge compatibiliteit met MS office.

Geen trilalarm vind ik echt een gemis, zit vaak in ruimtes waar geen gsmgeluid is toegestaan of gewoon storend is, zo loop je nog eens wat gesprekken mis. Mogelijkheid is een bluetooth headset met vibra, zoals de Jabra 250v

Conclusie: Ondanks enkele kleine missers vind ik dit toestel nog steeds een aanrader voor iedereen die een pda met telefoonfuncties zoekt en geen windows mobile wenst.

+ scherm, geluidskwaliteit telefoon, formaat, keyboard

- Trilalarm ontbreekt, traag toestel bij browsen, er zijn betere agenda applicaties.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 17:37 ]

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort ook de bezitter van de nokia 9300i :9

Ook ik had eerder problemen met de wifi verbinding zoals eerder in deze post beschreven...
Het probleem bij bleek een gemene ....
We hebben thuis sateliet tv. Met een doorzendkastje om boven ook tv te kunnen kijken ........
Het bleek dat het doorzendkastje op de zelfde frequentie uitzendt als mijn draadloze router.
Ik heb nu een ander kanaal gekozen op mijn doorzendkastje.
Gevolg: volledig ontvangst wifi in het hele huis :)

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over het toestel. Nu heb ik nog steeds 1 probleem :

Mijn bluetooth carkit Sonyericsson HCB-300 werkt niet helemaal vlekkeloos samen met de telefoon.
Gesprekken opstarten is geen probleem, echter gesprekken aannemen werkt niet.

Ben inmiddels teruggegaan naar servicecenter. De foon wordt nu geflashed. Ben benieuwd
of er al een nieuwe versie van het besturingssysteem beschikbaar is.

Ik laat wel iets weten.

Groeten Sven

Verwijderd

Ik heb nog steeds probs met wifi. Ook op andere plekken waar een open netwerk is en waar ik met me laptop wel prima in kan loggen. Ik heb tevens met ip en dns mogelijheden lopen proberen het aan de praat te krijgen. Helaas geen resultaat.

Jullie kunnen gewoon overal met een open netwerk onzer ip/dns configuratie automatisch inloggen en browsen? Zo ja moet ik maar eens misschien terug gaan met mijn toestel.

Verwijderd

Als ik jou was ging ik terug naar een servicepoint van Nokia. Daar kun je de telefoon
laten flashen.
Ik had problemen met mijn bluetooth carkit. Telefoon is gisteren geflashed (helaas nog geen nieuwe firmware, nog steeds 5.50:). Probleem is nu opgelost.

Weet iemand trouwens een goed pakket om de agenda mee te beheren ?

Groeten Sven

Verwijderd

Ik heb nu eveneens spontaan problemen met het inloggen op open netwerken, eerst geen problemen mee gehad, misschien dat gewoon een harde reset ook wat oplevert...

Verwijderd

hoe doe je nu weer een harde reset ? :?

ik heb nu regelmatig kernel fouten op mijn gsm en dus foutmeldingen waarna ik eruitgegooid word. :( (uit internet explorer en/of andere programma's)

weet iemand een goed programma zoals Fexplorer voor de 9300i , dus Symbian 80 ?

wat ik heb bij tomtom:

als ik mijn gsm simkaart eruithaal en dus batterij ook, daarna batterij er weer in steek en opstart, is tomtom icoon verdwenen :?
dan moet ik het weer overzetten naar gsm vanop pc.

laatst deed ie het automatisch! hij deed een reboot zonder de batterij eruit te halen terwijl hij locked in mijn broekzak zat en daarna was ik weer tomtom kwijt.
Ik zag toevallig hoe ie reboote, toen ik em er even uithaalde :>

*EDIT*

ik heb het probleem ontdekt

met Powerfile voor S80 zag ik dat hoe de 9300i automatisch de opstartfile TTMOBILE80.app veranderde naar TTMOBILE80.appX

deze file read only maken helpt niet. Daarom steeds via powerfile de file renamen terug naar .app en je kan opstarten uit het menu, ofwel gewoon klikken op de applicatie in powerfile.

nog nieuws: ik heb de tomtom gsm holder ontvangen voor 9300. Ik heb de indruk dat de 9300i daar niet zo goed in past. Zou het kunnen dat de 9300i ivm de 9300 licht verschilt van vorm waardoor deze wat gewrongen zit?

soms bij hevige trillingen valt de gsm uit de holder. Ook is de arm niet zo vast en durft die een krakend/piepend geluid maken terwijl die heel lichtjes heen en weer schommelt. Dat laatste is wat overdreven, want je merkt het enkel door het geluidje dat het maakt.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 07:48 ]

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:35:
hoe doe je nu weer een harde reset ? :?

ik heb nu regelmatig kernel fouten op mijn gsm en dus foutmeldingen waarna ik eruitgegooid word. :( (uit internet explorer en/of andere programma's)

weet iemand een goed programma zoals Fexplorer voor de 9300i , dus Symbian 80 ?

wat ik heb bij tomtom:

als ik mijn gsm simkaart eruithaal en dus batterij ook, daarna batterij er weer in steek en opstart, is tomtom icoon verdwenen :?
dan moet ik het weer overzetten naar gsm vanop pc.

laatst deed ie het automatisch! hij deed een reboot zonder de batterij eruit te halen terwijl hij locked in mijn broekzak zat en daarna was ik weer tomtom kwijt.
Ik zag toevallig hoe ie reboote, toen ik em er even uithaalde :>

*EDIT*

ik heb het probleem ontdekt

met Powerfile voor S80 zag ik dat hoe de 9300i automatisch de opstartfile TTMOBILE80.app veranderde naar TTMOBILE80.appX

deze file read only maken helpt niet. Daarom steeds via powerfile de file renamen terug naar .app en je kan opstarten uit het menu, ofwel gewoon klikken op de applicatie in powerfile.

nog nieuws: ik heb de tomtom gsm holder ontvangen voor 9300. Ik heb de indruk dat de 9300i daar niet zo goed in past. Zou het kunnen dat de 9300i ivm de 9300 licht verschilt van vorm waardoor deze wat gewrongen zit?

soms bij hevige trillingen valt de gsm uit de holder. Ook is de arm niet zo vast en durft die een krakend/piepend geluid maken terwijl die heel lichtjes heen en weer schommelt. Dat laatste is wat overdreven, want je merkt het enkel door het geluidje dat het maakt.
Hard reset is er niet volgens mij. Ik heb wel een programma gedownload (freeware genaamd "Rebooter") maar dat werkt niet.
De kernel errors had ik ook met TomTom 5.0, maar met 5.2 niet meer.
Verder heb ik nog steeds problemen met het syncen van mijn agenda, na 130 van de 150 agendapunten stopt hij ermee.

Verwijderd

D-Jay schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:06:
[...]

Hard reset is er niet volgens mij. Ik heb wel een programma gedownload (freeware genaamd "Rebooter") maar dat werkt niet.
De kernel errors had ik ook met TomTom 5.0, maar met 5.2 niet meer.
Verder heb ik nog steeds problemen met het syncen van mijn agenda, na 130 van de 150 agendapunten stopt hij ermee.
was de hard reset ook niet zoiets als *#7370#

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 16:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:17:
[...]

was de hard reset ook niet zoiets als *#7370#
Das idd voor fabriekswaarden, een volledige commie reset voer je uit door: batterij te removen en terug te plaatsen, de commie start weer op, je ziet de handjes met laadbalk, dan druk je op Ctrl+Shift+Fn+K en kom je in 't format scherm, dit brengt de 9300 weer terug naar clean

Verwijderd

ik krijg het ding op geen mogelijkheid gereset...

Getest:
CRTL+SHIFT+F
CTRL+SHIFT+Fn+K

en *#7370# wil ook niet omdat ik er geen simkaart in heb zitten.. "alleen noodoproepen" krijg je dan.

Nou ik heb wel een noodoproep aan nokia: "RESET ME 9300!"

Voor reset:

CTRL+SHIFT+Fn+F spammen bij boot.. < DAT WERKT...

maar ff tussendoor.. een format, dat wil zeggen dat er helemaal niks meer opstaat? ofwel een lege 9300? Zonder OS?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 09:23 ]

Verwijderd

Je krijgt je 9300i iig leeg met OS. Ik heb btw ook opgemerkt dat als ik op wil nemen, en ik op de opneem toets druk hij gewoon niet opneemt :? Af en toe moet ik een paar keer drukken voordat het echt goed gaat. En de browser heeft ook moeilijkheden met de hotmail pagina, waardoor ik niet me email kan checken. Meerdere mensen problemen mee?

Het blijft een super toestel, maar helaas nog met een paar bugs...

• Yabadab
  • Laatst online: 18-11 16:04

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Heb een vraagje over het kiezen van een verbinding bij het synchroniseren van email (met Roadsync).

In je emailprofiel moet je opgeven met welke verbinding je synchroniseert (GPRS - KPN internetEverywhere of WIFI). Dus als je gaat synchroniseren pakt hij deze instelling.

Echter wil ik, als het kan, via WIFI synchroniseren (gratis), gaat dat niet dan pas via GPRS (KPN IE). Is dat niet op een bepaalde manier in te stellen, bijvoorbeeld dat hij vraagt welke verbinding hij moet gebruiken?

Edit:
Volgens mij heb ik het al gevonden: Het tabblad "Roaming" bij email instellingen.
- primaire internettoegang
- tweede toegangspunt
- derde toegangspunt
- vierde toegangspunt

[ Voor 18% gewijzigd door Yabadab op 15-04-2006 16:04 . Reden: taalvoudjes ]

Pagina: 1 2 3 Laatste