Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:09
Ik zag zojuist dat nokia de 9300 heeft aangekondigt. Verkrijgbaarheid q1 2005, dus nokia kennende wordt dat eind q2 2005. Het is een symbian based toestel vergelijkbaar met de 9500, ook op het series 80 platform.

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/press/photo/phones/jpeg/9300_4.jpg

Lijkt me een mooi toestel eindelijk is iets wat zich wat meer op de zakelijk gebruiker richt. Mijn 9500 is al besteld ik ben alleen wel benieuwd naar de verschillen tussen deze twee toestellen?

+9500
camera
wlan

-9300
geen camera
geen wlan

Wie bied nog meer??

Nu nog iemand die een indicatie prijs heeft?? :+

edit:
Bron vermelding: http://press.nokia.com/PR/200409/959974_5.html
voor de mensen die denken dat het een photoshop is ofzo ;)

[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 08-09-2004 08:15 ]

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 13:21
mooi toestel. ik schat rond de 800 eurotjes

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Whow zeker een vet ding, ook mooi dat ie met de blackberry software kan werken.
En eindelijk standaard bluetooth maar ik had ook niet minder verwacht.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

uit dat persbericht maak ik trouwens op dat ie idd echt een volwaardig altenatief is voor die Blackberry 7730, goeie zaak :) Die Blackberry is nl. echt nergens los te verkrijgen, dat zal met die Nokia's toch wel anders zijn.

edit: Bierkameel, de 6310i had al standaard blauwe tand...het zou pas opzienbarend zijn geweest als ze dat er uit hadden gelaten natuurlijk :)

VVV daar heb je een puntje idd :) VVV

[ Voor 33% gewijzigd door kamstra op 08-09-2004 09:44 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

kamstra schreef op 08 september 2004 @ 09:39:
edit: Bierkameel, de 6310i had al standaard blauwe tand...het zou pas opzienbarend zijn geweest als ze dat er uit hadden gelaten natuurlijk :)
Idd maar de 9210i niet, dit is dus de eerste communicator met bluetooth.

Verwijderd

Ja, de 9210i is een mooi produkt maar vanwege de lange levenscyclus van deze serie is het altijd afwachten wat er wel en niet inzit. Toen de 9210 (en de i) uitkwamen zat er geen Bluetooth op, en geen GPRS. Dit vonden veel mensen echt een gemis, maar Nokia was van mening dat ten tijde van het ontwerpen van de 9210 dit nog niet stabiel genoeg was en te weinig beschikbaar. Nu zullen er ongetwijfeld mensen gaan vragen waarom er geen UMTS zit in de nieuwe modellen; zelfde verhaal dus. Gemiddeld gaat een Communicator 3 jaar mee.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

begint erop te lijken, deze is iedergeval niet zo gigantisch, specs staan inmiddels op nokia.com: http://www.nokia.com/nokia/0,8764,60764,00.html (voor de gene die dat nog niet wisten

Verwijderd

En de eerste LIVE foto's zijn ook al online:

http://mobil.idnes.cz/mob.../nokia9300zive040908.html

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/Nokia_9300.jpg

Verwijderd

En het is me een verschil niet normaal meer!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24
(jarig!)
Waarschijnlijk over 2 weken een "meeting" met de 9300.
Kennis van mij kent weer iemand en via via via (je kent het wel) had ze eerst ook de 9500 bij zich :X

Zal foto's enzo maken!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

De meeting is hier: Nieuw initiatief een smartphone gebruikersdag op 27 Nov 2004

Ik heb ook gehoord dat de Nokai 9300 er zal zijn. Ik heb hem zelf al in de hand
gehad. Erg leuk en klein ding. Net zo groot als een 6310i en bijna alle functies
zoals de 9500. Alleen geen camera en Wifi, maar verder alles!

Het toestel gaat rond de 600 a 700 Euro kosten. Dat is echt niet veel!!!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
600 a 700 euro lijkt me sterk

de 9500 gaat 626 kosten
dus denk deze
500 a 525
en ik neem toch de 9500
lekker W-Lan :D

1337

Verwijderd

Het is de keuze tussen een baksteen en een GSM zonder Wifi en camera. Voor de rest is
alles hetzelfde.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 23:48

Soul__assasin

de Belbelg

Ik kies hier in Belgie ook voor de 9500 @ 750€
aangezoien de 9300 beduidend minder opties heeft denk ik dat deze dus in de prijsklasse zal vanllen van de 6600 smartfone die koste bij zijn start zo'n 570€
ben heel tevreden over die 6600 maar na een jaar ben ik er een beetje op uitgekeken

www.weefab.com

Verwijderd

Wordt de hardware van het toestel in meerdere talen uitgebracht of hebben alle versies Engelstalige shortcut toetsen onder het scherm?

Misschien weet iemand hoe dat was bij de 9210(i) of, nog beter, bij de 9300 of 9500.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:41:
Wordt de hardware van het toestel in meerdere talen uitgebracht of hebben alle versies Engelstalige shortcut toetsen onder het scherm?

Misschien weet iemand hoe dat was bij de 9210(i) of, nog beter, bij de 9300 of 9500.
Ik heb 'helaas' een Nederlandse versie van de 9210i. En de knoppen onder het scherm zijn op mijn versie Engelstalig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:47:
Ik heb 'helaas' een Nederlandse versie van de 9210i. En de knoppen onder het scherm zijn op mijn versie Engelstalig.
Thanx. Maar waarom 'helaas'? Hoewel mijn Engels perfect is heb ik toch altijd liever een Nederlandstalig toestel. Zit er maar 1 taal in jouw 9210i?

Ik wil het graag weten zodat ik 'm misschien eerder uit de UK kan halen. Daar zijn ze altijd sneller met nieuwe toestellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2004 @ 11:57:
Ja, de 9210i is een mooi produkt maar vanwege de lange levenscyclus van deze serie is het altijd afwachten wat er wel en niet inzit. Toen de 9210 (en de i) uitkwamen zat er geen Bluetooth op, en geen GPRS. Dit vonden veel mensen echt een gemis, maar Nokia was van mening dat ten tijde van het ontwerpen van de 9210 dit nog niet stabiel genoeg was en te weinig beschikbaar. Nu zullen er ongetwijfeld mensen gaan vragen waarom er geen UMTS zit in de nieuwe modellen; zelfde verhaal dus. Gemiddeld gaat een Communicator 3 jaar mee.
De eerste communicator kwam uit in 1997, dus zo'n 8 jaar geleden. In die tijd hebben we de 9000, 9110 en 9210 gezien + nog een aantal i versies. Jouw 3 jaar is dus wat ruim geschat n.m.m.

Volgens mij is Nokia wakkergeschrokken van het success van de P800/900/910 serie. Misschien wordt het toch nog leuk.

Ik heb trouwens ook altijd liever Engelse applicaties, al zou ik mijn Engels nooit perfect durven noemen. Ik vind 'bestand' en 'bewaren' nou eenmaal minder duidelijk dan 'file' en 'save' om over wantoestanden als 'verkenners' nog maar te zwijgen ;)

Ik begrijp dat de 9500 en 9500 altijd tweetalig komen. Je kunt blijkbaar kiezen tussen Engels en een andere taal. Hier dus waarschijnlijk Engels.

Mijn 9300 is dit weekend besteld bij gsm.nl voor 169 EUR (met 2 jr Vodafone 150). Heeft iemand hem hier al binnen?

edit:
De tijd vliegt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 16:03 ]

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 13:54

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Oke het topic is wat oud, maar op GoT heeft niemand het over de 9300.
Ik wil hem waarschijnlijk zo gaan bestellen, maar ben toch benieuwd naar de gebruikservaringen in NL.

Wie is je eerste impressie qua bediening? (uiterlijk en smaak is iets te persoonlijk)
Moet je hem elke avond opladen?
Is het opstarten van programma's echt 1a2 seconden?
Heeft het frontpanel geen T9 toetsenbord?
Waar heb je hem gekocht, ik kom niet verder dan 294.- bij www.gsmboulevard.nl maar ik koop ook niet zo vaak een telefoon. Zit nog met een 6310i :D

Wat een vragen, ik ben benieuwd wie hem al heeft!

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

ZyMoTiC schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:07:
Oke het topic is wat oud, maar op GoT heeft niemand het over de 9300.
Ik wil hem waarschijnlijk zo gaan bestellen, maar ben toch benieuwd naar de gebruikservaringen in NL.

Wie is je eerste impressie qua bediening? (uiterlijk en smaak is iets te persoonlijk)
Waar heb je hem gekocht, ik kom niet verder dan 294.- bij www.gsmboulevard.nl maar ik koop ook niet zo vaak een telefoon. Zit nog met een 6310i :D

Wat een vragen, ik ben benieuwd wie hem al heeft!
Heb hem nu 2 weken in gebruik, na eerst 5 weken met de 9500 te hebben gesjouwd. Ik vind het een supertoestel. De camera mis ik niet (1 foto gemaakt met de 9500 in 5 weken) en wifi gebruik ik niet. Qua snelheid vergelijkbaar met de gewone series60 toestellen. Hij is wel iets sneller dan de 9500 maar daar is inmiddels ook nieuwe software beschikbaar. T9 zit er niet op, maar je smst snelm et het qwerty

Verwijderd

ZyMoTiC schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:07:
Zeer tevreden met de bediening. Na 1.5 jaar met een Clie+T630 gewerkt te hebben (na eerder een 9110 en 9210) is het een verademing om weer een goed toetsenbord te hebben. Ik vind het joystickje ook prima. BT en GPRS zijn ook erg handig.

Ik laad hem iedere avond op. Ik denk dat hij normaal gesproken zo'n 2 dagen mee zou gaan. Ik gebruik hem wel veel en heb BT altijd aan. Kan beter, maar voldoet voor mij.

Opstarten van programmas duurt idd 2 seconden, maar alleen als ze nog niet open staan. Je veel gebruikte apps (contacts, calendar, messaging enz.) blijven normaal gesproken gewoon draaien en zijn dan in een fractie van een seconde beschikbaar. Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten over traagheid.

Geen T9 i.d.d, is aan mij toch niet besteed.

Zoals ik hieronder al zei: ik heb hem voor 169 EUR gekocht bij gsm.nl (met 2 jarig 21.6 EUR Vodafone 150 abo), voor die prijs krijg je hem niet meer, nu 249 EUR. Toestel zonder SIM voor 610 EUR.

Ik zou best de Wifi en camera van de 9500 willen hebben, maar de compactheid van de 9300 heeft voor mij toch de doorslag gegeven.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Hmm klinkt allemaal wel goed, dan ga ik hem toch bestellen. Na wat onderzoek kom ik op 136 euro met een T-mobile 300min verlengen.

136,- http://www.gsmtrack.nl/
149,- http://www.vtu-telecom.nl/

Verwijderd

ZyMoTiC schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:16:
Hmm klinkt allemaal wel goed, dan ga ik hem toch bestellen. Na wat onderzoek kom ik op 136 euro met een T-mobile 300min verlengen.

136,- http://www.gsmtrack.nl/
149,- http://www.vtu-telecom.nl/
Kijk eens even naar de GPRS rates voor je je abo verlengt. Ik heb al Vodafone, maar eigenlijk was Telfort misschien beter geweest. 1.50 E per MB (zonder bundel) en ze gaan dit jaar Edge invoeren (zeer snelle GPRS variant die de 9300 ondersteunt). Als je je 9300 goed gebruikt kan het aardig in de papieren gaan lopen.

Zie deze link: http://www.telecomadvies.nl/mobiel/winkelen/sms-gprs

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:14 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:09
ik heb hem zelf ook een weekje nu. Was dit topic al lang en breed vergeten O-)
Ideaal apparaat. Stuk kleiner als de 9500. eigenlijk net zo groot als een 6310i. Agenda, email etc alles heel overzichtelijk. Hij loop ook erg stabiel. Standaard heb ik een hekel aan nokia maar nu moet ik toch even een uitzondering maken. Ze hebben zichzelf overtroffen.

Nu nog kijken of hij op me parrot carkit werkt. Maar daarvoor meot ik er eerst een nieuwe flash inzetten. Nog geen tijd voor gehad. Ik laat het wel weten. :+

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Hmm ja die GPRS prijzen varieren wel wat, maar denk tegen de tijd ik dat actief gebruik de prijzen wel gedaald zijn. Ik hoef niet elke dag me e-mail op te halen, synchroniseer wel :)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Is er zo weinig over de telefoon te zeggen?
Ik heb hem nu ook, maar waar de neuk zit de trilfunctie? Volgens mij zit dat er echt niet in :(

Verwijderd

ZyMoTiC schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:43:
Is er zo weinig over de telefoon te zeggen?
Ik heb hem nu ook, maar waar de neuk zit de trilfunctie? Volgens mij zit dat er echt niet in :(
Goed de specs lezen voor je iets koopt:

- Geen trilfunctie
- Geen UMTS
- Geen touchscreen
- Geen verlicht keyboard
- Geen T9

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:02:
[...]

Goed de specs lezen voor je iets koopt:

- Geen trilfunctie
- Geen UMTS
- Geen touchscreen
- Geen verlicht kbd
- Geen T9
Tja, ging er beetje standaard vanuit dat er wel trilfunctie op zat? Ach, went ook wel :)

Verwijderd

ZyMoTiC schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:03:
Tja, ging er beetje standaard vanuit dat er wel trilfunctie op zat? Ach, went ook wel :)
Ik vind het eigenlijk wel een van de grootste nadelen. Ik heb een Jabra BT 250v bluetooth headset aangeschaft bij Phonehouse waar wel een trilalarm ingebouwd zit. Dat werkt goed met de 9300 in silent mode en de Jabra in borstzak of hangend in decollete. Jammer alleen dat smsjes en calendar alerts geen trillingen veroorzaken...

De perfecte telefoon bestaat dus nog steeds niet :(

Verwijderd

Verlicht KBD? was dat als ik vragen mag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:08:
Verlicht KBD? was dat als ik vragen mag?
Verlicht KeyBoarD.

• Barca
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Nergens in dit topic wordt over radio gesproken. Kan ik er vanuit gaan dat de Nokia 9300 dit dan ook niet heeft? Voor mij is iedere telefoon met goede geluidskwaliteit Radio & MP3 & Symbian een optie namelijk... en op dit moment heeft alleen de Siemens SX1 dat. :)

offtopic:
Hey ATB :) Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/smileys/cool-bye.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Barca op 19-02-2005 18:25 . Reden: Zwaaien naar ATB ]

Verwijderd

Barca schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:21:
Nergens in dit topic wordt over radio gesproken. Kan ik er vanuit gaan dat de Nokia 9300 dit dan ook niet heeft? Voor mij is iedere telefoon met goede geluidskwaliteit Radio & MP3 & Symbian een optie namelijk... en op dit moment heeft alleen de Siemens SX1 dat. :)
Zucht...

Kijk zelf eens op

http://www.nokia.com/nokia/0,8764,60765,00.html
http://www.nokia.com/phones/9300

• Barca
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Uh... you got a point there. :| Maar goed dat hoort ook in de startpost :o

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-11 20:24
Jeej ik heb eindelijk mijn 9300 :D
Afgezien van de trilfuntie die hij niet heeft (lekker rustig op z'n tijd :P ) is het echt een vet ding.
Browsen over internet is echt zwaar relaxed.
Ik ben alleen nu nog opzoek naar een goeie MSN client voor dit beestje.
Iemand al iets gevonden??

Verwijderd

EEKzz schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:51:
Afgezien van de trilfuntie die hij niet heeft (lekker rustig op z'n tijd :P ) is het echt een vet ding.
Agile Messenger doet het prima en kost niets.

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 22:39

davhor

www.fon.com

Heb hem ook eindelijk. Prachtig apparaat.

Maar waar kan ik in vredesnaam het contrast van het normale telefoondisplay instellen. Kan het nergens vinden en er zit weinig kleur op.

Heeft iemand een idee waar ik dat kan vinden. De handleiding helpt me ook niet.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• EEKthecat
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:41:
[...]

Agile Messenger doet het prima en kost niets.
Idd werkt goed!

Hoe zien jullie het volgende;
Is het slecht voor de batterij als deze telkens wordt opgeladen in de cradle?
Of is het beste als de batterij zo leeg mogelijk is voordat deze wordt opgeladen?

Verwijderd

EEKzz schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:33:
Is het slecht voor de batterij als deze telkens wordt opgeladen in de cradle?
Of is het beste als de batterij zo leeg mogelijk is voordat deze wordt opgeladen?
Voor zover ik het begrijp heeft iedere batterij een maximum aantal oplaadcycles, dus het lijkt me dat je bij voorkeur niet te vaak moet opladen. Ik zet hem iedere 2 dagen een nacht in de cradle.

Mocht ik het een keer vergeten heb ik ook nog een goedkoop Phonehouse laadsnoertje in de auto liggen.

Ik vind het trouwens al een groot voordeel dat ik niet zowel mijn pda als mijn telefoon hoef op te laden :)

• 6230lover
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
EEKzz schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:51:
geen trilfunctie????

ik had deze voor mijn vader uitgekozen omdat hij een nokia wou ter groote van de 6310i.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

davhor schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:55:
Heb hem ook eindelijk. Prachtig apparaat.

Maar waar kan ik in vredesnaam het contrast van het normale telefoondisplay instellen. Kan het nergens vinden en er zit weinig kleur op.

Heeft iemand een idee waar ik dat kan vinden. De handleiding helpt me ook niet.
Control panel > General > display; hier kan je contrast en brighness aanpassen.

Voor je baterij is het alleen belangrijk dat je in het begin hem een paar keer helemaal leeg en vol laat lopen, maar daarna maakt het niets meer uit. Ik heb 4 jaar een 6310i gehad en de lade ik ook te pas en te onpas op en baterij was nog prima.

Ik wordt helemaal gek van de foutmelding "onvoldoende geheugen, sluit een applicatie af" Prima... maar WAAR??? Ik kan niets vinden van een _task-manager_ of iets wat daarop mag lijken. Ik kan wel applicaties verwijderen, maar dat vind ik ook zo overderven :)

Iemand die weet waar de task manager zit?

• EEKthecat
6230lover schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:02:
[...]

geen trilfunctie????

ik had deze voor mijn vader uitgekozen omdat hij een nokia wou ter groote van de 6310i.
Nope heeft hij niet :(

• troje
  • Laatst online: 21-11 13:50

troje

was here!

Waarom de 9300 en niet de 9500 die wireless mogelijkheden heeft? In prijs scheelt het maar een paar tientjes....

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• EEKthecat
ZyMoTiC schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:12:
[...]

Control panel > General > display; hier kan je contrast en brighness aanpassen.

Voor je baterij is het alleen belangrijk dat je in het begin hem een paar keer helemaal leeg en vol laat lopen, maar daarna maakt het niets meer uit. Ik heb 4 jaar een 6310i gehad en de lade ik ook te pas en te onpas op en baterij was nog prima.

Ik wordt helemaal gek van de foutmelding "onvoldoende geheugen, sluit een applicatie af" Prima... maar WAAR??? Ik kan niets vinden van een _task-manager_ of iets wat daarop mag lijken. Ik kan wel applicaties verwijderen, maar dat vind ik ook zo overderven :)

Iemand die weet waar de task manager zit?
Mja als je menu druk heb je een soort van overzicht natuurlijk.. maar waar je ze kan killen weet ik nie t.
Ook als je apps crashen, waar moet je ze dan killen? Er zijn wel progjes voor heb ik gezien.
http://my-symbian.com/921...ns/category.php?fldAuto=6 <-- alle progs voor 9300 S80

• EEKthecat
troje schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:35:
Waarom de 9300 en niet de 9500 die wireless mogelijkheden heeft? In prijs scheelt het maar een paar tientjes....
Ik denk dat voor wlan op 9300 geen plaats meer was op het toch wel overvolle printplaatje.
Ik hoefde het ook niet echt te hebben, wlan is echt een energie zuiper, dat merk je ook goed op laptops met een veel dikkere accu.

Verwijderd

troje schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:35:
Ik zou de 9300 zelfs hebben genomen als hij duurder was dan de 9500. Het verschil in grootte vind ik nl. nogal belangrijk. Veel belangrijker dan Wifi en cam...

Ik wilde eerst een 9500 en een 9300 kopen en de 9500 aan mijn vriendin geven. Die heeft toch meestal een tas bij zich. Handig dat je als je samen op vakantie bent i.i.g. een apparaat met Wifi hebt, maar helaas, ze wilde alleen een 9300. En ik ook... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:01:
[...]

Ik zou de 9300 zelfs hebben genomen als hij duurder was dan de 9500. Het verschil in grootte vind ik nl. nogal belangrijk. Veel belangrijker dan Wifi en cam...

Ik wilde eerst een 9500 en een 9300 kopen en de 9500 aan mijn vriendin geven. Die heeft toch meestal een tas bij zich. Handig dat je als je samen op vakantie bent i.i.g. een apparaat met Wifi hebt, maar helaas, ze wilde alleen een 9300. En ik ook... ;)
Het meest opvallende verschil tussen die 2 vind ik het omvallen van de 9300 bij een acceptable leeshoek (de 9500 is veel stabieler), het contrast van het binnenscherm is bij de 9500 beter instelbaar dan bij de 9300 (daar is naar mijn gevoel het contrastniveau bij de laagste stand te hoog, in ieder geval veel hoger dan bij de 9500, de 9300 mist daardoor te veel kleurcontrast) en het buitenscherm is bij de 9300 ronduit slecht t.o.v. de 9500. Dit komt voor bij alle 9300 toestellen die wij binnen ons kantoor (6 stuks) hebben. Om die redenen (maar vooral het "omvallen") kiezen meer mensen voor de 9500 en nemen het "baksteenformaat" voor lief

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:15:
Het meest opvallende verschil tussen die 2 vind ik het omvallen van de 9300 bij een acceptable leeshoek (de 9500 is veel stabieler),
Waar.
het contrast van het binnenscherm is bij de 9500 beter instelbaar dan bij de 9300 (daar is naar mijn gevoel het contrastniveau bij de laagste stand te hoog, in ieder geval veel hoger dan bij de 9500, de 9300 mist daardoor te veel kleurcontrast) en het buitenscherm is bij de 9300 ronduit slecht t.o.v. de 9500.
Net besproken in deze thread. Voor mij is het goed genoeg. Je kunt toch niet zoveel met zo'n klein displaytje.
Dit komt voor bij alle 9300 toestellen die wij binnen ons kantoor (6 stuks) hebben. Om die redenen (maar vooral het "omvallen") kiezen meer mensen voor de 9500 en nemen het "baksteenformaat" voor lief
Het omvallen is redelijk op te lossen door hem plat te leggen - probeer dat maar eens met een 9500 - maar is inderdaad een nadeel. Doe mij toch maar lekker een 9300.

Interessant dat zoveel mensen bij jou op kantoor een 9x00 hebben. Dat zie je niet zo vaak...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:10:
[...]

Waar.

[...]

Net besproken in deze thread. Voor mij is het goed genoeg. Je kunt toch niet zoveel met zo'n klein displaytje.

[...]

Het omvallen is redelijk op te lossen door hem plat te leggen - probeer dat maar eens met een 9500 - maar is inderdaad een nadeel. Doe mij toch maar lekker een 9300.

Interessant dat zoveel mensen bij jou op kantoor een 9x00 hebben. Dat zie je niet zo vaak...
Het plat leggen van de 9300 doet echt afbreuk aan de leeskwaliteit van het scherm.

Voorheen gebruikten wij allemaal de 9210i. Met de 9300/9500 kun je makkelijk spreads en docs meenemen naar klanten, zonder gelijk met een laptop te moeten sjouwen. En je hebt tevens een volwaardige agenda en permanente verbinding met de kantoorserver zodat afspraken altijd synchroon lopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:14:
Het plat leggen van de 9300 doet echt afbreuk aan de leeskwaliteit van het scherm.
Inderdaad, maar dan nog... Ik heb de 9110 (bijgenaamd de baksteen) en de 9210 (bijgenaamd de baksteen) versleten en ik heb een beetje genoeg van bakstenen. Het is sterk de vraag of ik de 9500 had gekocht als de 9300 niet had bestaan.
Voorheen gebruikten wij allemaal de 9210i. Met de 9300/9500 kun je makkelijk spreads en docs meenemen naar klanten, zonder gelijk met een laptop te moeten sjouwen. En je hebt tevens een volwaardige agenda en permanente verbinding met de kantoorserver zodat afspraken altijd synchroon lopen.
Ik ben op mijn werk de enige met een 9300 en twee collega's hebben een 9210i en een 9500. Synchroniseren met agenda's enzo is hier niet echt een issue. Ik zou wel graag een web kalender/pim oplossing hebben die ik draadloos kon synchen. Handig voor thuisgebruik (vriendin en ik). De contacts kan ik met haar syncen via bluetooth maar metr afspraken gaat dat niet zo lekker (je ziet niet welke afspraak van wie is).

Verwijderd

Hoi, ik ben ook van plan een N9300 te kopen, maar wil ff checken of het wel de moeite waard is voor wat ik ermee wil doen...
Ik zoek een goede telefoon waar ik vooral een goede agenda in kan bijhouden en updaten (het keyboard is dus een mega pluspunt om snel dingen te kunnen ingeven). Is het bv mogelijk om als je wordt opgebeld en je wilt iets in je agenda zetten ff de 9300 open te klappen en je agenda openen zonder verbinding te moeten verbreken (en liefst nog verder te kunnen praten)?

iemand wat meer over battery life? 2 dagen zou nét iets te weinig zijn... hoe lang gaat ie bij jullie mee als je hem dagelijks 1u gebruikt?

thnx!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:47:
Hoi, ik ben ook van plan een N9300 te kopen, maar wil ff checken of het wel de moeite waard is voor wat ik ermee wil doen...
Ik zoek een goede telefoon waar ik vooral een goede agenda in kan bijhouden en updaten (het keyboard is dus een mega pluspunt om snel dingen te kunnen ingeven). Is het bv mogelijk om als je wordt opgebeld en je wilt iets in je agenda zetten ff de 9300 open te klappen en je agenda openen zonder verbinding te moeten verbreken (en liefst nog verder te kunnen praten)?
Yep, geen probleem. Hij schakelt bij het openen naadloos over op de speakerphone.
iemand wat meer over battery life? 2 dagen zou nét iets te weinig zijn... hoe lang gaat ie bij jullie mee als je hem dagelijks 1u gebruikt?
Drie dagen haal ik niet (denk ik, ik ben nooit doorgegaan tot hij leeg was). Iedere twee dagen in de lader dus. Volgens mij gaat de 9500 langer mee. De 9500 is uberhaupt beter, maar ja, zo'n baksteen, he ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 11:05 ]

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

EEKzz schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:45:
[...]

Mja als je menu druk heb je een soort van overzicht natuurlijk.. maar waar je ze kan killen weet ik nie t.
Ook als je apps crashen, waar moet je ze dan killen? Er zijn wel progjes voor heb ik gezien.
http://my-symbian.com/921...ns/category.php?fldAuto=6 <-- alle progs voor 9300 S80
Hmm ik het menu kan ik niets vinden... search en handboek zeggen ook niets over een task-manager. Wat is een goede taskmanager, kom er een zooitje tegen, maar om nu 10 te gaan proberen. Liefst wel 1tje die ook de status van programma's aan kan geven.

Verwijderd

zou hij de moeite zijn voor het gebruik dat ik hier voorstel, of is dat weggesmeten geld?

Verwijderd

ZyMoTiC schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:35:
Hmm ik het menu kan ik niets vinden... search en handboek zeggen ook niets over een task-manager. Wat is een goede taskmanager, kom er een zooitje tegen, maar om nu 10 te gaan proberen. Liefst wel 1tje die ook de status van programma's aan kan geven.
Menu drukken en dan het ikoontje helemaal links op de menubalk. Dan krijg je een lijst met draaiende tasks. Kun je naar switchen of killen (End task).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:04:
zou hij de moeite zijn voor het gebruik dat ik hier voorstel, of is dat weggesmeten geld?
Hoe kan *ik* dat nou voor *jou* uitmaken?

Hoeveel geld heb je?

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 14:45
Mooi ding vind ik het. Al wat groot, maar toch hou ik hem in de gaten. Drie vrienden van mij hebben hem :D

Heb nu een 6600 :)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:23:
[...]

Menu drukken en dan het ikoontje helemaal links op de menubalk. Dan krijg je een lijst met draaiende tasks. Kun je naar switchen of killen (End task).
Oke die had ik nog niet gevonden! Maar echt veel info geeft die ook niet :)

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Weet iemand ook of je een 3,5 mm jackplug in de 9300 kunt doen om met je eigen oordopjes mp3 te luisteren?

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Verwijderd

cryhtorchild schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:50:
Weet iemand ook of je een 3,5 mm jackplug in de 9300 kunt doen om met je eigen oordopjes mp3 te luisteren?
Nee, er schijnen wel verloopplugjes voor te bestaan die je op je pop-port moet aansluiten.

Stom van Nokia. Trouwens de voice recorder kan kwalitatief ook niet in de schaduw staan van mijn oude Clie.

Verwijderd

iemand al uitgedokterd hoe je het provider logo kunt onderdrukken. Met een "leeg logo" krijg je een wit vlakje, dat ziet helemaal niet uit

• EEKthecat
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:00:
iemand al uitgedokterd hoe je het provider logo kunt onderdrukken. Met een "leeg logo" krijg je een wit vlakje, dat ziet helemaal niet uit
Ergens bij je configuratie kan je dat aan of uit zetten, probeerde het aan te zetten maar hij kon niet eens een logo vinden :D .. er staat nu gewoon een tekstje "Orange"

Verwijderd

EEKzz schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:34:
[...]

Ergens bij je configuratie kan je dat aan of uit zetten, probeerde het aan te zetten maar hij kon niet eens een logo vinden :D .. er staat nu gewoon een tekstje "Orange"
Je kunt alleen een logo kiezen als je er een download. Maar hij slaat dat niet op zoals bij de normale 40-serie. Je moet dat logo aanpassen in de systemmap, maar daar kom je juist niet in. Orange is gewoon de naam van je provider. Die wil ik juist weg hebben om een mooi schermbeeldje te krijgen. Bij alle 40-serie toestellen is dat geen probleem, maar bij de 9300 schijnbaar wel. Zal wel te maken hebben met de samenhang met de 80-serie.

Verwijderd

Zijn er mensen die de 9300 in combinatie met Orange gebruiken? Je kan dan gewoon gebruik maken van Orange World in plaats van het 'gewone GPRS'. Via Orange World kan je namelijk onbeperkt internetten voor € 6 per maand, normaal kost GPRS € 3 per MB. Emailen gaat nog wel via het 'gewone GPRS'.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 23:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:59:
Zijn er mensen die de 9300 in combinatie met Orange gebruiken? Je kan dan gewoon gebruik maken van Orange World in plaats van het 'gewone GPRS'. Via Orange World kan je namelijk onbeperkt internetten voor € 6 per maand, normaal kost GPRS € 3 per MB. Emailen gaat nog wel via het 'gewone GPRS'.
Je gebruikt dan dus dat 'Orange world' gedoe om te browsen over het WWW en GPRS voor de rest van het Internet. Misschien wel een aardig idee voor mensen die veel WWW-en, voor mij waarschijnlijk niet. Ik vind mail, msn en ssh zeker zo belangrijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 18:54 ]

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:54:
[...]

Je gebruikt dan dus dat 'Orange world' gedoe om te browsen over het WWW en GPRS voor de rest van het Internet. Misschien wel een aardig idee voor mensen die veel WWW-en, voor mij waarschijnlijk niet. Ik vind mail, msn en ssh zeker zo belangrijk.
Ik heb zelf een Nokia 9500, en ik had net nog gebeld om mijn World aan te laten zetten maar toestellen worden nog niet ondersteund. Gevolg is dat je dan gewoon zit te wappen en dat je daarvoor per minuut betaald.

Verwijderd

Le0032 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:10:
Ik heb zelf een Nokia 9500, en ik had net nog gebeld om mijn World aan te laten zetten maar toestellen worden nog niet ondersteund. Gevolg is dat je dan gewoon zit te wappen en dat je daarvoor per minuut betaald.
Officieel wordt het niet ondersteunt door het Orange World portal, dat betekend dat je die pagina niet kan bezoeken. Verder is het gewoon GPRS en werkt het dus met ieder toestel, geen probleem dus.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik las net op een site dat je alleen kan syncen met de Nokia software?

Heeft iemand het al geprobeerd met Outlook?
Met Mac OSX werkt het iig niet maar ik heb eventueel nog wel een windows PC om te syncen :)

• Le0032
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:28:
[...]

Officieel wordt het niet ondersteunt door het Orange World portal, dat betekend dat je die pagina niet kan bezoeken. Verder is het gewoon GPRS en werkt het dus met ieder toestel, geen probleem dus.
Oké beter, want ik had toen de 6600 net uit was, Orange in het toestel zitten. De Orange portal kreeg ik gewoon te zien, maar er stond: Dit toestel wordt nog niet ondersteund. U kunt wel de Orange wap portal in. Maar als het nu gewoon GPRS is, dan ga ik hem nu aanzetten bij de Orange klantenservice, lekker GRPS-en :)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Welk abo is nu de beste combinatie met dit toestel?

Ik ben echt een GPRS n00b en ik wil gewoon mn email via GPRS ophalen als dat kan, het liefst voor een vast bedrag per maand zodat het onbeperkt is ook al is dat iets duurder.
Ik moet toch een nieuw abo afsluiten dus dan kan ik meteen dit toestel erbij nemen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bierkameel op 09-03-2005 09:01 ]

• EEKthecat
Bierkameel schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:49:
Welk abo is nu de beste combinatie met dit toestel?

Ik ben echt een GPRS n00b en ik wil gewoon mn email via GPRS ophalen als dat kan, het liefst voor een vast bedrag per maand zodat het onbeperkt is ook al is dat iets duurder.
Ik moet toch een nieuw abo afsluiten dus dan kan ik meteen dit toestel erbij nemen :)
uuhm ik heb orange. Bij orange kan je kiezen voor GPRS, er wordt dan van je bundel een bepaald bedrag gereserveerd voor je GPRS. ga je daar overheen dan moet je pas bij betalen.
Letop. je hebt hierdoor wel minder bel tegoed omdat die deels wordt ingenomen door je GPRS

Ik heb orange brw :P

Verwijderd

jammer dat deze fijne telefoon geen mac os x ondersteunt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:46:
Je bedoelt: Jammer dat Apple deze fantastische telefoon niet ondersteunt... (SyncML is tenslotte een 'standaard')

Ach, hij doet het ook prima zonder te syncen. Ik gebruik mijn Nokia Suite eigenlijk niet echt. Ik kopieer bestandjes over Bluetooth van en naar mijn telefoon. Werkt prima, ongetwijfeld ook met een Mac. Als je een Mac neemt moet je dit soort dingen nou eenmaal voor lief nemen. Volgens mij geven alle PDA's gezeur met Macs. Toen ik een Clie had kwam ik ook steeds mensen tegen die klaagden over missingsync o.i.d. dat niet goed werkte.

Ik ben eigenlijk wel blij, want dat is een van de redenen dat ik toch maar geen Powerbook heb gekocht. Blij om te zien dat dat dus terecht was...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 11:45 ]

• cryhtorchild
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:46:
Wat wil je er mee doen? programma's en documenten kun je prima uitwisselen zoals je hier kunt lezen.

Erg fijne telefoon trouwens. heb hem een aantal dagen en hij bevalt erg goed. E-mail lezen, msn'en, alles is mogelijk. Ben alleen nog even op zoek naar wat gratis spelletjes voor symnbian, maar die zijn er niet veel te vinden. Het standaard golf spelletje wat er op zit is namelijk niet erg veel aan :)

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Verwijderd

cryhtorchild schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:32:
Erg fijne telefoon trouwens. heb hem een aantal dagen en hij bevalt erg goed. E-mail lezen, msn'en, alles is mogelijk. Ben alleen nog even op zoek naar wat gratis spelletjes voor symnbian, maar die zijn er niet veel te vinden. Het standaard golf spelletje wat er op zit is namelijk niet erg veel aan :)
Nee, dan is Bouncer nog een stuk leuker (zit er ook bij).

Dat 'golf' gedoe is weer om Nokia's *business* klanten blij te maken.

• cryhtorchild
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:37:
[...]

Dat 'golf' gedoe is weer om Nokia's *business* klanten blij te maken.
Psies, zeg kerel, wat voor handicap heb jij? krijg je dan als je 2 van die "business" klanten met hun telefoon ziet spelen.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zie dat deze telefoon het toch wel aardig doet met Mac OSX
En nu had ik zaterdag net een motorola V3 gekocht :/
Als iemand wil ruilen tegen een nieuwe V3 incl doos en bon en garantie hou ik me aanbevolen ;)

Verwijderd

Heb net een Nokia 9300 gehaald en ben erg tevreden over het toestel. Heb alleen een probleem:

In Outlook 2003 heb ik verschillende e-mailmappen staan (prive, werk, school). In de hoofdmap "postvak IN" komen mijn losse (spam) e-mailaccounts. Nu synchroniseert de software van Nokia alleen maar de Postvak IN map en niet de submappen. Ook de structuur komt niet terug in de Nokia PC Suite 6.

Iemand dezelfde problemen of een idee? Wat ook kan is dat ik commerciele Symbian software aanschaf die beter communiceert met Outlook, maar heb nog geen goede software kunnen vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:23:
Heb net een Nokia 9300 gehaald en ben erg tevreden over het toestel. Heb alleen een probleem:

In Outlook 2003 heb ik verschillende e-mailmappen staan (prive, werk, school). In de hoofdmap "postvak IN" komen mijn losse (spam) e-mailaccounts. Nu synchroniseert de software van Nokia alleen maar de Postvak IN map en niet de submappen. Ook de structuur komt niet terug in de Nokia PC Suite 6.

Iemand dezelfde problemen of een idee? Wat ook kan is dat ik commerciele Symbian software aanschaf die beter communiceert met Outlook, maar heb nog geen goede software kunnen vinden.
Stap over op een mailprovider die IMAP biedt. Ik heb meerdere inboxenb/folders bij fastmail.fm en dat synchroniseert perfect.

• Ross
  • Nu online

Ross

Live Life

Kan je met de 9300 telebankieren met rabobank?

ola

Verwijderd

yah schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:36:
Geen idee, stuur me even je logingegevens dan test ik het uit ;)

Verwijderd

yah schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:36:
Geen probleem op zich. Vraag is natuurlijk of het wel helemaal veilig is. Als je rabo-telebankiert met imode (NEC 410i bijvoorbeeld) gaat er eerst een screening vooraf om je sim als "id" aan te melden via een beveiligde verbinding. Bij de 9300 gaat dat niet. Je kunt wel imode installeren op je 9300 maar dan nog krijg je geen beveiligde verbinding tot stand met de Rabo.

• Le0032
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:48:
[...]

Geen idee, stuur me even je logingegevens dan test ik het uit ;)
Ik heb dit - overigens op een Nokia 9500 - al geprobeerd, maar je ziet niet meer dan je saldo, je kan geen overboekingen doen etc. Helaas.... :(

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Ik ben een beetje opzoek naar handige en leuke software, maar ik vind veelal hele collecties voor symbian s60 terwijl er s80 op de Nokia 9300 zit.

Is s80 met s60 backwards compatible? Dan kan ik de s60 collecties een doorstruinen. Is er al veel software voor s80?

Verwijderd

Le0032 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:31:
[...]

Ik heb dit - overigens op een Nokia 9500 - al geprobeerd, maar je ziet niet meer dan je saldo, je kan geen overboekingen doen etc. Helaas.... :(
Ik heb geen probleem met het doen van boekingen, maar nogmaals, weet niet precies of het allemaal wel even veilig is.

Verwijderd

Misschien een wat maffe vraag, maar kun je in deze nokia word, access en excel documenten laden, en deze ook gebruiken?

• Ross
  • Nu online

Ross

Live Life

word exell en pdf geen probleem. Access weet ik niet.

ola

• Ross
  • Nu online

Ross

Live Life

Weet iemand of je aandelen kan kopen en verkopen via alex met de 9300???

ola

Verwijderd

Ik heb inmiddels de 9300 besteld. 2 zaken waren mij niet direct duidelijk:
- volgens tomtom ondersteunt de nieuwe tomtom5 mobile ook de 9300. Moet ik dan ook een specifieke gps BT muis hebben, of werkt de 9300 en tomtom in principe met elke gps BT muis?
- zit er eigenlijk nog ruimte op voor uitbreidingskaartjes (CF of mmc oid)?

Verwijderd

Dat gps-muis verhaal is wat onduidelijk. Ik geloof dat je ttm 5 samen met zo'n ding moet kopen. De 9300 heeft een MMC cardslot onder de battery cover. Standaard zit er een 128 MB kaartje in, kun je vervangen door een van max. 2 GB.

Verwijderd

Heeft er niemand hier problemen met het feit dat er geen trilfunctie opzit?? Dat is voor mij de grootste "tegenhouder" om de telefoon aan te schaffen nl... Echt balen... :/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 01:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 01:44:
Heeft er niemand hier problemen met het feit dat er geen trilfunctie opzit?? Dat is voor mij de grootste "tegenhouder" om de telefoon aan te schaffen nl... Echt balen... :/
Inderdaad balen. Daarom heb ik een Jabra BT250v bluetooth headset met trilfunctie. Werkt prima, maar een native triller zou toch handiger zijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:21:
[...]

Je bedoelt: Jammer dat Apple deze fantastische telefoon niet ondersteunt... (SyncML is tenslotte een 'standaard')

Ach, hij doet het ook prima zonder te syncen. Ik gebruik mijn Nokia Suite eigenlijk niet echt. Ik kopieer bestandjes over Bluetooth van en naar mijn telefoon. Werkt prima, ongetwijfeld ook met een Mac. Als je een Mac neemt moet je dit soort dingen nou eenmaal voor lief nemen. Volgens mij geven alle PDA's gezeur met Macs. Toen ik een Clie had kwam ik ook steeds mensen tegen die klaagden over missingsync o.i.d. dat niet goed werkte.

Ik ben eigenlijk wel blij, want dat is een van de redenen dat ik toch maar geen Powerbook heb gekocht. Blij om te zien dat dat dus terecht was...
mijn qtek wordt perfect gesynct met mac os x via missing sync, maar die voldoet toch niet echt aan mijn wensen qua draagbaarheid en telefonie, de microfoon laat te wensen over net zoals ontvangst.
Had wat stille hoop dat er ook ergens wel een software ontwikkelaar zich op synchronisatie van 9000 reeks met mac ging storten.

Voor die synchronisatie ga ik nu nt meer overstappen nr windows.. die geeft ietwat teveel miserie in vlgn met macosx. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:52:
mijn qtek wordt perfect gesynct met mac os x via missing sync, maar die voldoet toch niet echt aan mijn wensen qua draagbaarheid en telefonie, de microfoon laat te wensen over net zoals ontvangst.
Had wat stille hoop dat er ook ergens wel een software ontwikkelaar zich op synchronisatie van 9000 reeks met mac ging storten.

Voor die synchronisatie ga ik nu nt meer overstappen nr windows.. die geeft ietwat teveel miserie in vlgn met macosx. :)
Het schijnt dat Apple binnenkort SyncML gaat ondersteunen dus dan heb je geen problemen meer. Ik heb desktopsync trouwens uberhaupt opgegeven. Ik gebruik nu mobical.net (tip van een GoTter) om contacts en calendar data te syncen en dat werkt perfect. Een serverbased webcalendar is veel handiger voor mij dan 'Outlook'. Zo kunnen mijn vriendin en ik in elkaars calendars kijken en wijzigingen aanbrengen waar we maar willen en kunnen we onze 9300's syncen waar we maar willen. Perfect en platformonafhankelijk... :)

Verwijderd

Hmmm men baas heeft hem sinds 2 weken. Erg stoer ding! Enige probleem heb ik nog om zijn email op te halen op zen toestel. De prijs van het toestel was in combinatie met een orange 100 € 250 (ongeveer)

Toestel is iig erg strak

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand misschien of er een losse tril functie is die met bluetooth werkt of is het allemaal icm met een headset ?

en is het mogelijk om meteen email te ontvangen dmv push techniek of is dat alleen met een blackberry toestel mogelijk?

[ Voor 35% gewijzigd door Slux op 01-05-2005 14:04 ]

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

markmg zie mijn opmerkingen in: Beste oplossing mail op afstand.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• troje

troje

was here!

Bierkameel schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:15:
Ik las net op een site dat je alleen kan syncen met de Nokia software?

Heeft iemand het al geprobeerd met Outlook?
Met Mac OSX werkt het iig niet maar ik heb eventueel nog wel een windows PC om te syncen :)
Syncen met Outlook gaat prima, alleen is het niet mogelijk om subfolders van je Inbox mee te nemen, verder loopt het prima. Het is daarnaast ook een snelle manier om data uit mijn vorige PDA (een Clie met PalmOS) over te kunnen zetten naar de 9300.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• troje

troje

was here!

Ik heb het toestel nu een paar dagen en ben behoorlijk tevreden over z'n functionaliteit. Als PalmOS veteraan is het toch wennen aan de nieuwe interface, maar ik moet zeggen dat deze Symbian versie zeker net zo ergonomisch is.

Heeft iemand enig idee waarom data doorvoeren via die sync cradle zo ontzettend traag is? Het lijkt nog langzamer dan USB1.0! Zijn er ook snellere sync cables te vinden?

• EEKthecat
heya

Heeft iemand al TomTom mobile 5 draaien op de n9300? ik krijg telkens een error wil ik TomTom starten;

Opmerking
Systeem:
Kan het opgegeven object niet vinden

Iemand?!
Pagina: 1 2 3 Laatste