"Top spellen" duurder dan andere games? *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:44
sjek schreef op 08 september 2004 @ 16:52:
[...]

Duidelijk gen ervaring in een winkel merk ik. Als winkel A zelf de prijs van d3 bepaald dan zal winkel b niet niet doen en zal winkel A niks verkopen. De consument is dan ook erg kritisch op dit soort luxe artikelen.
Dat media markt dit spel voor minder verkoopt doen ze warschijnlijk op 1 van de 2 volgende manieren.
1: Kopen het spel massaal in bij een distribiteur uit het buitenland (flikken ze ook met alle electronica die ze voor koopjes wegdoen)
2: Verkopen het spel voor de inkoopprijs of daaronder om mensen in de zak te krijgen en daarmee proberen ze nog meer spul an te smeren.

Het is haast onmogelijk dat elke zaak die games verkoopt opeens 59,95 aanhoudt om zelf de winst te houden.
Volgens mij gewoon geleuter... Er zijn genoeg winkels waar je hem voor minder dan €50,- kunt halen.

P.s. in de startpost wordt ook de PU als bron gegeven. Wow... geweldig betrouwbare bron. Die mannen staan er zo onderhand om bekend om achter de feiten aan te lopen en onzinnige uitspraken te doen.

Ik had de special edition bij Bol.com voor €55,- en dan betaal je dus echt wel extra voor dat Pinky-beeldje. Maar je hoort mij niet klagen.

Het valt me wel op dat er hier op GoT een hoop mensen steen en been klagen om een prijsje, terwijl ze donders goed weten waar ze "het" spel wel goedkoop kunnen halen. En by the way (@ others)... als je nooit spellen koopt, zeg dan nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

60 euro, oftewel bijna 135 ouderwetse guldens, voor een spel is niet leuk meer :|

Maar gelukkig liggen games tegenwoordig steeds sneller in de budgetbakken (15 a 30 euro), en zeker als het een slaapverwekkend spel is >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Zerora schreef op 09 september 2004 @ 22:36:
[...]

Ze zouden het eigenlijk andersom moeten doen.
Dan maken ze meer winst, lijkt mij.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar goed, dat zijn de uitgevers van tegenwoord... het is helaas niet anders. Probleem is ook dat de games gewoon gekocht blijven worden, misschien in mindere mate, maar goed.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
sjek schreef op 09 september 2004 @ 23:58:
[...]

Dat gaat in dit geval niet op denk ik. Er is maar 1 doom3 en geen directe concurent die een vergelijkbaar (lees zelfde spel) aanbied dus eigenlijk heb je meer of minder al een soort monopolie.
Nou, nee. Als er iets geen monopolie is is er wel de gamesmarkt op het moment. Alleen al het feit dat dit topic er is geeft al aan dat spellen nogal elastisch zijn, en men vrij snel gaat klagen over prijsveranderingen. In dit topic notabene lopen al mensen rond die meer budget- en/of oudere spellen kopen omdat de nieuwe zo duur zijn; dat is zo ongeveer een schoolvoorbeeld van elasticiteit :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Creepy schreef op 08 september 2004 @ 16:15:
*snif*
waar is de tijd gebleven dat je 129 oud hollandsche guldens (58,54 euro) neerlegde voor een SNES game en dat er niet over de prijzen werd geklaagd .... ;)
daarvoor heb je niet 2000 euri aan een gamepc uitgegeven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:08
NHJ BV schreef op 10 september 2004 @ 10:55:
[...]

Nou, nee. Als er iets geen monopolie is is er wel de gamesmarkt op het moment. Alleen al het feit dat dit topic er is geeft al aan dat spellen nogal elastisch zijn, en men vrij snel gaat klagen over prijsveranderingen. In dit topic notabene lopen al mensen rond die meer budget- en/of oudere spellen kopen omdat de nieuwe zo duur zijn; dat is zo ongeveer een schoolvoorbeeld van elasticiteit :)
Is ook zo maar bijna ale mensen die hier in dit topic lopen te zeuren over de prijs hebben het dus al aangeschaft dus zegt dat weer niks.
Denk trouwens dat er meer mensen zijn die goede games (ook al zijn ze duur) direct kopen omdat er op gewacht is.
Sommige spellen kom ik opeens tegen en wist niet eens dat ze bestonden, staan ze in de aanbieding voor 10 euro ja dan koop ik het makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.funprice.nl/in...15512&list=19&subgroep=32 inmiddels 44,95 euro

[ Voor 42% gewijzigd door Gianni Rombios op 10-09-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Smoonshine schreef op 10 september 2004 @ 09:35:
[...]
Volgens mij kost locomotion in de Nederlandse winkels 19,95!
Het gaat mij dus niet om die 4 euro, en bovendien is 'ie voor dat geld dus ook thuisbezorgd, daar heb ik best wat voor over :)

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
sjek schreef op 10 september 2004 @ 15:15:
Denk trouwens dat er meer mensen zijn die goede games (ook al zijn ze duur) direct kopen omdat er op gewacht is.
Sommige spellen kom ik opeens tegen en wist niet eens dat ze bestonden, staan ze in de aanbieding voor 10 euro ja dan koop ik het makkelijker.
Spellen die voor onder de 20 euro in schappen liggen, koop wel wat makkelijk.
Maar echt spellen waar ik op gewacht en die dus voor 44,95 euro in de winkel koop ik ook, omdat ik die simpelweg wil hebben. Dus Far Cry en Battlefield: vietnam heb ik gewoon gekocht. Anders probeer ik meestal illegaal aan te komen. Het wordt anders gewoon veel te duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 10-09-2004 15:42 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige manier om dit tegen te gaan is ze te dwingen de prijzen te verlagen. Kortom, downloaden die games. Schijnbaar voelen ze geen hete adem in de nek van het illegale circuit dus verhogen ze de prijzen maar eens, terwijl de kwaliteit al met de jaren onder de EA vlag achteruit gaat.

Prima...
/me start emule en azareus weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 17:17

De Nelis

en anders maar niet...

sniek schreef op 10 september 2004 @ 09:48:
Al wordt HL2 100 euro. Ik denk niet dat ik de verleiding kan weerstaan om hem aan te schaffen. En voor wat btreft Doom 3. Ik ben van mening dat er meer sentiment in deze release zit dan daadwerkelijk een 100% topgame. Daarbij moet ik wel zeggen dat het spelen ervan bijzonder aangenaam is! :) Maar om nou te zeggen dat dit DE release van het jaar is gaat er bij mij niet in. En gellof mij, ik heb er wel degelijk een sentimenteel gevoel bij! Mijn portomonee trouwens ook.
Ben ik het idd ook mee eens, imho is het meer een verijdelde versie van Resident Evil in een Doom jasje. Dit neemt niet weg dat het geheel er erg gelikt uit ziet natuurlijk en ik speel het dan ook graag :D

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op 10 september 2004 @ 00:07:
[...]

Beetje overdreven denk je ook niet. Dat jij het niet leuk vind omdat je waarschijnlijk omdat je bang bent in het donker ofzo.
Waarop baseer jij het trouwens dat het een van de slechtste spellen ooit is??? Vast omdat het niks voor jouw is, ik weet zeker dat er meer mensen zijn die precies het tegenovergestelde vinden dus gaat niet echt op wat je zegt.
wtf bang it het donker,als je dat denk dan kom mn game collectie maar eens checken(re,alone in the dark) of mn films(dotd,friday the 13th 1tm8 etc)

anyway trek even niet dit soort conclusies wil je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 16:03:
[...]

wtf bang it het donker,als je dat denk dan kom mn game collectie maar eens checken(re,alone in the dark) of mn films(dotd,friday the 13th 1tm8 etc)

anyway trek even niet dit soort conclusies wil je
Hey jij begon met conclusies te trekken dus denk er zelf dan ook even aan wil je :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 23:07

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

executor schreef op 10 september 2004 @ 11:21:
[...]

daarvoor heb je niet 2000 euri aan een gamepc uitgegeven.
Dus 2000 euro t.o.v. een console van 200 euro is geen probleem. Maar 60 i.p.v. 30 euro voor een game wel? :+
Je had ook een iets mindere PC voor 1500 kunnen kopen, dan het je 500 euro overgehad voor games ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 04:39
Creepy schreef op 10 september 2004 @ 16:46:
[...]

Dus 2000 euro t.o.v. een console van 200 euro is geen probleem. Maar 60 i.p.v. 30 euro voor een game wel? :+
Je had ook een iets mindere PC voor 1500 kunnen kopen, dan het je 500 euro overgehad voor games ;)
Bovendien gaat dat argument totaal niet op aangezien je een PC niet alleen gebruikt om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op 10 september 2004 @ 16:44:
[...]

Hey jij begon met conclusies te trekken dus denk er zelf dan ook even aan wil je :z
Ik trek hier gvd helemaal geen conclusies,ik geef mijn mening,dit is een vrij land.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig aan bloedvanger, was vast niet persoonlijk bedoelt ;)

Btw ik begrijp niet dat games die beter zijn (kwalitatief gesproken) duurder moeten zijn? Zelfs games als Doom 3 hebben zijn zwakke punten (Het verhaal.. Wa? Verhaal? is die er dan? :p) en verder is het natuurlijk een toppertje. Maar dat rechtvaardigt niet het feit dat deze game een dikke €15,- duurder is omdat je van begin tot eind een topgame beleeft, dat klinkt zo, zo... Pesterig... Als zij vinden dat een game goed genoeg is, moet je meer dokken, dat slaat toch nergens op?

Hoe zullen ze dat gaan doen? Zo dus:

Slechte game: €25,-
Middelmatige game: €30,-
Goede game: €44,50
Geweldige game: €59,90

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 18:41:
Rustig aan bloedvanger, was vast niet persoonlijk bedoelt ;)

Btw ik begrijp niet dat games die beter zijn (kwalitatief gesproken) duurder moeten zijn? Zelfs games als Doom 3 hebben zijn zwakke punten (Het verhaal.. Wa? Verhaal? is die er dan? :p) en verder is het natuurlijk een toppertje. Maar dat rechtvaardigt niet het feit dat deze game een dikke €15,- duurder is omdat je van begin tot eind een topgame beleeft, dat klinkt zo, zo... Pesterig... Als zij vinden dat een game goed genoeg is, moet je meer dokken, dat slaat toch nergens op?

Kan mooie advertenties opleveren:
Nu, alle EA-games blijvend in prijs verlaagd :+

Maar serieus, klinkt meer als iemand die even de ontstane hype wil uitbuiten, terwijl ID-software zelf ook wel weet dat Doom3 als spel niet beter is dan z'n concurrenten en dat de engine zelf voor de grote winsten zal moeten gaan zorgen.

Ben benieuwd wat het gaat worden voor Half Life 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 10 september 2004 @ 18:53:
[...]

Kan mooie advertenties opleveren:
Nu, alle EA-games blijvend in prijs verlaagd :+

Maar serieus, klinkt meer als iemand die even de ontstane hype wil uitbuiten, terwijl ID-software zelf ook wel weet dat Doom3 als spel niet beter is dan z'n concurrenten en dat de engine zelf voor de grote winsten zal moeten gaan zorgen.

Ben benieuwd wat het gaat worden voor Half Life 2?
LOL :D

Half-Life 2 komt dit jaar toch niet meer uit, volgensmij krijgt die juist een lagere prijs omdat mensen dat eeuwige uitstellen zat zijn.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al kost ie 100 euro, dan koop ik 'm nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:05

SkyStreaker

Move on up!

[quote]Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:34:
Een game die 60 euro kost in de winkel koop ik sowieso niet. Punt.

De enige game die ik sinds de euro heb gekocht is Morrowind, en die kostte netjes 44,95. En ga me nou niet vertellen dat die game slecht of kort is, want er is sindsdien geen game meer uitgekomen waar je zo lang mee bezig bent en die mij zo aansprak.

[quote]

Doom 3 is te voorspelbaar en te monotoon, net als HALO - haast constant dezelfde setting. En idd veel te kort.

De enigste games die ik nog in de winkel koop zijn voornamelijk RPG's enzo, waar je dus wel wat meer, VEEL meer tijd aan kwijt ben (lees 50 - 90 uur) dan 8 - 10 uurtjes voor 60 ballen. Tja... :/

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let op

quote:
doom 3: imho een van de slechste games van de eeuw

Ik zeg hier van te voren imho,in my humble oponion,dus geef ik mijn mening,verder trek ik geen conclusies,ik trek pas conclusies op het punt waar ik zegt dat ik doom 3 slecht vind,het koste ze meer dan 2 jaar om een game met een speelduur van nog geen 10 uur te ontwikkelen,zelf vind ik dat een beetje droef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 18:41:

Alle games zijn ruk, mag ik ze nu voor 25 euro? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

[quote]sjek schreef op 10 september 2004 @ 19:27:
tranztaz schreef op 10 september 2004 @ 19:19:

[...]

Kunnen mensen zich even verdiepen in de stof het is 20 a 25 uren, dit kun je kort vinden maar let aub op of je info klopt anders zien mensen zometeen de bomen door het bos niet meer.
Jij moet minder zwart-wit denken en verder door denken. Ik heb Doom3 in ong. 10 uur uitgespeeld. Op normaal. Als je alle moeilijkheidsgraden speelt, dan kom je heus wel op 20-25 uur uit, maar het is alleen meer van hetzelfde, dus zeg ik: 8 tot 10 uur.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 19:29:
let op

quote:
doom 3: imho een van de slechste games van de eeuw

Ik zeg hier van te voren imho,in my humble oponion,dus geef ik mijn mening,verder trek ik geen conclusies,ik trek pas conclusies op het punt waar ik zegt dat ik doom 3 slecht vind,het koste ze meer dan 2 jaar om een game met een speelduur van nog geen 10 uur te ontwikkelen,zelf vind ik dat een beetje droef.
ok didn't know that thanks pas het wat aan.
Maar onderbouw je mening in het vervolg in ieder geval want daar kun je niet omheen. Bedoelde er verder niks mee.

[ Voor 11% gewijzigd door sjekneck op 10-09-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
[quote]tranztaz schreef op 10 september 2004 @ 19:55:
sjek schreef op 10 september 2004 @ 19:27:

[...]

Jij moet minder zwart-wit denken en verder door denken. Ik heb Doom3 in ong. 10 uur uitgespeeld. Op normaal. Als je alle moeilijkheidsgraden speelt, dan kom je heus wel op 20-25 uur uit, maar het is alleen meer van hetzelfde, dus zeg ik: 8 tot 10 uur.
Dat vind ik heel knap van je, maar heb je nu niet onwijs veel overgeslagen en alle extra dingetjes niet bekeken? Ik ben zelf toch wel goed in shooters en speel ook offi 2k4 online maar heb er zelf toch echt 18 a 20 uur over gedaan. Heb dit wel in stukken gedaan en niet in 1 ruk door maar dat maakt bij mij weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ach, het komt ook neer op je eigen speelervaring met Doom en hoe je speelt. :D

Evengoed, raad ik je ten sterkste aan meer de edit-knop ipv. de reply-knop te gebruiken. Dat wordt door iedereen wel als wat minder prettig ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van elkaar half aan te vallen, is het mogelijk het ontopic te houden. Titel van het topic iets aangepast om het onderwerp duidelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het goed dat er gediscrimineerd word in de prijzen. Voor een Mercedes betaal je ook niet hetzelfde als voor een Opel. Dus slechte games moeten goedkoper zijn als goede games.

Dat ze nu op een nare manier nog meer zuurverdiende euro's aan ons proberen te onttrekken, door de betere games extra duur te maken, vind ik zuur. Slechte games moeten goedkoper, maar de betere games niet nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 12:38
Dat is onzin. Ten eerste, wie gaat een game beoordelen of hij goed is of niet? Smaken lopen vreselijk ver uiteen weet je. En bovendien, en zijn maar enkele bedrijven die bijna echt kunnen garanderen dat ze een goede game kunnen afleveren, en zelfs dan valt het nog niet in de smaak bij iedereen. De gamemarkt ligt nou eenmaal een stukkie anders als de automarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op 10 september 2004 @ 21:26:
Dat is onzin. Ten eerste, wie gaat een game beoordelen of hij goed is of niet? Smaken lopen vreselijk ver uiteen weet je. En bovendien, en zijn maar enkele bedrijven die bijna echt kunnen garanderen dat ze een goede game kunnen afleveren, en zelfs dan valt het nog niet in de smaak bij iedereen.
Zo krijgen de games bladen en internet opeens een hele hoge prioriteit voor de maker/uitgevers als een game die ''goed'' is duurder mag zijn! Dan krijgen we dalijk i.p.v. ''onafhankelijke bladen'', ''the official EA magazin''! :r
Waardoor uiteindelijk dus alle games vrolijk duurder worden, en we weer terug bij af zijn maar dan wel met duurdere games.

Ik snap overigens dat alles duurder wordt tegenwoordig, maar om opeens een 10euro op een zogenaamde top game (lees: het vorige deel was een succes) te gooien....krijg er een smerige smaak van. Ik vindt de sims2 een goed smerig voorbeeld, waarom wordt die game zo duur?! EA heeft zeker geen geld? The Sims2 heeft niet genoeg opgebracht?! bahbahbahen nog s BAH!
Ach ja, de games wereld is big buissines, er moet zo snel mogelijk veeel geld geincasseerd worden, nu games hot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste verschilt het per gamer wat hij een goed spel vind. D3 vinden een heleboel mensen een geweldig spel, ik vind het maar een trieste demo van een overigens geweldige engine.

Ten tweede kun je denk ik beter zeggen: goede spellen blijven langer duur. Wat ik vaak zie is dat veel spellen die aangekondigd worden als 'toppers' in de winkel komen voor 50E. Vervolgens kan iedereen het kopen, mond op mond reclame enz. enz, dan zul je al snel zien dat de mindere spellen als snel in prijs dalen, en dat de échte toppers wat langer de prijs hoog houden.

En als laatste: prijzen verschillen behoorlijk per winkel. Er zijn nog flink wat winkels die bijvooorbeeld NFS:Underground voor 50E verkopen, terwijl andere winkels (voornamelijk prijsvechters zoals bepaalde webshops) hebben hem al voor 17E.

Ow, schiet me zo ff te binnen; wat is de definitie van duur, en hoe bepaal je wat duur is? Stel jij koopt een spel van 50E. je speelt het 10 uur, en daarna beland het op de plank. Dat is 5E per uur, wat ik vrij duur vind. Maar speel je het bijvoorbeeld 50 uur, of zelfs honderd, dan heb je eigenlijk een heel goedkoop spel.
Dus je zou kunnen zeggen: een 'slecht' spel van 20E dat je 10 uur speelt, of een 'topper' van 50E dat je 50 uur speelt, wat is nou duurder??

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:21:
Ik vind het goed dat er gediscrimineerd word in de prijzen. Voor een Mercedes betaal je ook niet hetzelfde als voor een Opel. Dus slechte games moeten goedkoper zijn als goede games.

Dat ze nu op een nare manier nog meer zuurverdiende euro's aan ons proberen te onttrekken, door de betere games extra duur te maken, vind ik zuur. Slechte games moeten goedkoper, maar de betere games niet nog duurder.
Nogal een brakke vergelijking. Je betaalt meer voor een Mercedes omdat je weet dat Mercedes garant staat voor een goede auto, en niet te vergeten je betaalt voor de naam. Maar zijn alle spellen waar EA op staat goed :? Of alle spellen waar EA op staat slecht :? Moeten we eerst alle games laten testen door de keuringsdienst van waren voordat we er een prijs op plakken :? 60 euro voor een game die een 10 krijgt, 50 voor eentje die een 9 krijgt, 40 voor eentje die een 8 krijgt? En alle games met een 5 of lager gratis bij een pak melk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vergelijking met een mercedes slaat zeker nergens op, je hebt het over een auto wat bij een status hoort (ego''tje), en over een game......de vergelijking?!

En wat betreft wat is de ''definitie van duur'', ik zou zeggen lees het toppic nog s door. Het gaat om het feit dat makers gaan zeggen:'' deze game is duurder, want het is een goede game'', dit is op dit moment dus ''de definitie. :P
Ik ging inmiddels een stapje verder, en had het erover hoe het verder zou kunnen gaan, als deze trend zich voortzet, maar dat kun je in me vorig bericht lezen. (bladen...)

ZEROX heeft overigens een goed punt, minder goede games worden eerder goedkoper omdat ze niet verkopen. succesvollere games (daar hebben we de sims weer.... ;) ) blijven enigszins prijzig.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 22:09 ]

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:39

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:21:

Tsja, bij games is dit nooit zo geweest. Topgames zijn altijd even duur geweest als de wat mindere games. Prince of Persia:SoT en Beyond Good & Evil (beiden toch wel topgames) waren zelfs goedkoper dan het doorsnee brokkelwerk wat je tegenwoordig voor je neus krijgt. Neemt niet weg dat ik het helemaal met je eens ben. Maar dan krijg je weer de vraag, wie bepaalt er wat een topgame is? Als een spel in alle bladen boven de 9 haalt? Dat stimuleert alleen maar de financiering door uitgevers van Gamebladen. En als een spel een 9 haalt, dan hoef ik het nog geen goed spel te vinden. Kijk bijvoorbeeld naar Doom 3, een leuk spel, maar vooral om de naam als toptitel beschreven, met de daarbij horende hoge cijfers. Ik denk zelf dat wanneer het spel Terror from Hell oid had geheten, het spel niet meer dan een 7 waard was geweest. Doom 3 is eigenlijk niets beter dan Unreal 2 (wat ik overigens ook wel een leuk spel vond), een paradepaardje voor de nieuwe engine, met daaromheen een flinterdun spel gebouwd. Alleen bij Doom werd het geaccepteerd en bij Unreal 2 niet.

uhm...

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 12:38
Door spellen duurder te maken supporten ze alleen maar de warez wereld. Welke gamer koopt er nog 10 speller per jaar? Bijna niemand. De meeste kopen gewoon 2 spellen per jaar, en dat zijn dan spellen waarvan ze zeker zijn dat hun die geweldig vinden of waarvan ze weten dat ze daar een tijd mee kunnen doen. Maken ze de spellen echter goedkoper, hebben gamers veel meer de neiging om "ff snel dat spel halen, ziet er cool uit", om het zo maar te zeggen. Maar zo denk ik erover. Hun zullen vast wel een mega marktonderzoek hebben uitgevoerd waarbij ze tot de conclusie kwamen dat als ze spellen duurder maken, ze er meer uit kunnen halen dan als ze die goedkoper maken.

Verwijderd

En ik denk dat ik persoonlijk logischer zou vinden als half life een tikkeltje (lees dus ook geen 10 €) duurder zou worden als Doom III.

Doom III heeft geen multiplayer, ach ja mss eens op een lan of zo tegen mekaar spelen maar nee een multiplayer kaskraker gaat het niet worden. Kan ook niet, als je even logisch nadenkt...
Terwijl half-life 2 eigenlijk vooral van zijn multiplayer moet gaan hebben, er zullen zelfs mensen zijn die half life 2 kopen enkel en alleen voor de mp (die zelfs het sp-gedeelte amper aanraken). Als je ziet hoe half life op de dag nog wordt onderhouden door steam en zo (geen flamegedoen over steam bitte, het gaat em erover dat ze met steam ook heel wat kosten en tijd hebben). vind ik dat de prijs het mss wel rechtvaardigt. Doom III koop je een product en krijg je er bij wijze van spreken 'geen' service' bij, je koopt de game, er komt mss nog een patch of 2 uit, en dat is het. Bij half-life 2 gaat men wsl dezelfde toer op als de eerste en gaat men de game constant updaten en dergelijke, terwijl je niets extra moet betalen. Je krijgt er als het ware een service :o.

Ps nogmaals tzijn niet de ontwikkelaars die met dit spel poen pakken (allez ja ze zullen er niet armer van worden) maar met die prijsverhoging vooral de uitgevers. Zo gaat dat tegenwoordig :s (waar ik trouwens nog van baal zijn die nvidia - ati 'contracten' om de game te optimaliseren voor slechts 1 van deze 2 kaarten blaat)

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Ik kocht in het verleden redelijk wat games, maar nu begin ik het toch echt zat te worden. Ze gaan eerst de prijzen maar weer eens wat redelijker maken, want als ze de prijzen van de laatste games nu tot 60 euro opschroeven ga ik ze echt niet meer kopen.

Als elke game nou voorzien werd van de StarForce3 beveiliging en 40 Euro kostte, dan zouden volgens mij veel meer mensen naar de winkel gaan om een nieuwe game te halen. 60 Euro vind ik echt absurd. :|

Verwijderd

Ik heb D3 voor 45 euro gehaald, ik denk dat ik 60 er niet voor over gehad zou hebben. Ik koop zowieso steeds meer games tweedehands games, scheelt een hoop poen, en het enige wat je nodig hebt is een beejte geduld ;). Nu moet niet iedereen dit over gaan nemen van me hehe, anders wordt het erg moeilijk games tweedehands over te gaan nemen :). Alleen echte toppers (voor mij dan) wil ik nog wel eens moeite mee hebben, ik zie al weer filmpjes van Metroid 2, Zelda, Devil may Cry 3, Prince of Persia 2 .... dat zijn toch games waar ik denk ik toch meteen geld voor uit ga geven :). Zeker voor actie games als Devil May Cry, ik bedoel, Ninja Gaiden kon ik ook niet laten liggen, en bleek echt een topspel te zijn! Gameduur is voor mij zowieso vaak 2 keer zoveel als wat er voor staan, 37 uur gedaan over Ninja Gaiden, en dan moet ik het laden van games er nog bij rekenen, uurtje of 40 gok ik! Ik ben geen rusher, maar ik wil alleen zeggen .... games zijn bij mij 60 euro ward als ik er echt veel gameplezier aan over heb gehouden, en dat het geen game is die 10 uur duurt. Daar hebben we reviews voor :).

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Even een kort toevoegsel hier aan. Het ligt nogal simpel:
De makers van Doom3 verwachten dat heel veel gamers dit spel koste wat kost willen hebben. Daarom vragen ze er 60 Euro voor, want ze verwachten dat de betreffende gamers ook dit, belachelijk hoge, bedrag voor de game zullen neertellen. Dit is ook aan het gebeuren en het is dus heel goed gezien van de developer. De manier om dit soort hoge prijzen voortaan niet meer voor te laten komen is het spel niet kopen als je het te duur vind. Dan vallen de verkoopcijfers tegen en zullen de game-developers de volgende keer niet meer zo'n hoge prijs durven vragen. Zo simpel ligt het.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:47:
[...]

Nogal een brakke vergelijking. Je betaalt meer voor een Mercedes omdat je weet dat Mercedes garant staat voor een goede auto, en niet te vergeten je betaalt voor de naam. Maar zijn alle spellen waar EA op staat goed :? Of alle spellen waar EA op staat slecht :? Moeten we eerst alle games laten testen door de keuringsdienst van waren voordat we er een prijs op plakken :? 60 euro voor een game die een 10 krijgt, 50 voor eentje die een 9 krijgt, 40 voor eentje die een 8 krijgt? En alle games met een 5 of lager gratis bij een pak melk?
Ik vind het ook maar een brakke vergelijking, maar aan de andere hand heeft die ook wel gelijk. Merced is meer kwaliteit, duurdere onderdelen etc. Opel veel goedkoper. Dat zie je bij spellen ook, in Doom 3 is veel meer energie en tijd gestoken dan bijvoorbeeld A2 racer van davilex, waar ze dan ook nog 34 euro voor vragen.

Mij zul je helaas niet snel spellen zien kopen, de prijzen gaan nergens meer over, voor de helft van 59,95 verdienen ze er nog meer dan zat aan. En kunnen ze nog steeds 3 Ferrari's per werknemer kopen.

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 16:54:
[...]

Ik vind het ook maar een brakke vergelijking, maar aan de andere hand heeft die ook wel gelijk. Merced is meer kwaliteit, duurdere onderdelen etc. Opel veel goedkoper. Dat zie je bij spellen ook, in Doom 3 is veel meer energie en tijd gestoken dan bijvoorbeeld A2 racer van davilex, waar ze dan ook nog 34 euro voor vragen.

Mij zul je helaas niet snel spellen zien kopen, de prijzen gaan nergens meer over, voor de helft van 59,95 verdienen ze er nog meer dan zat aan. En kunnen ze nog steeds 3 Ferrari's per werknemer kopen.
Dan weet je niet hoeveel geld er om gaat in de game-develop industrie. Een spel als Halflife 2, daar zitten dus echt tientallen miljoenen euro's aan ontwikkelgeld in. Daar moeten toch wel flink wat spellen voor worden verkocht om winst te maken. Neemt niet weg dat ik ook geen 60 Euro voor een spel ga neertellen. 50 Euro vind ik de max. en dan moet het wel een spel zijn waar ik echt tientallen uren plezier van zal kunnen hebben. Laatst Joint operations voor 45 Euro gekocht, en dat spel is dus het geld waard. Doom3 heb ik van een vriend zn hdd overgezet op die van mij, dat spel vind ik dus echt helemaal niks en daar zou ik dus max. een tientje voor hebben neergelegd in de winkel. Als je echter die 60 Euro hebt betaald en het spel valt vies tegen kan je niet meer terug.

Verwijderd

24 uurs omruiltermijn heb je tegenwoordig :/

Maar dan mag je andere troep uitzoeken in de winkel |:( geen geld terug.

Maar wel logisch eigenlijk :D

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57

bAdmuTs

mAzE

Ik vind dat ze tot op zekere hoogte voor een "goed" spel meer geld zouden moeten kunnen vragen maar het moet niet de spuigaten uitlopen zoals met doom3, 59,95 voor een spel waarvan 80% "te" donker is |:(.

Als een standaard spel 45,95 kost vind ik dat ze bijv voor HL2 best 49,95 zouden moeten kunnen vragen maar als die ook 59,95 gaat kosten koop ik hem ook niet, ze hadden naar mijn menig doom3 ook beter 49,95 kunnen maken.

Als dit zo doorgaat is gamen over 10 jaar alleen voor de rijken onder ons :X

[ Voor 12% gewijzigd door bAdmuTs op 11-09-2004 17:51 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Verwijderd

En dan was dat geloof ik voor Doom 3 om een of andere vreemde reden alleen 60 euro in de Benelux. Da's helemaal frapant, ik had het er zowieso niet voor betaald, maar dan helemaal niet!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004

Polycom

Poes van goud

is hetzelfde als cd downloaden... niemand koopt die shit in de winkel omdat het gewoon veel te duur is.. daarom heeft iedereen kazaa soulseek en imesh. Voor game begint dat ook te gelden, vroeger betaalde 129 gulden ( 50 euro ) voor een ps1 spel.. nu komt dat geintje je 68 euro. Nintendo maakte het altijd helmaal bond met prijzen tussen de 149 en 189!!!!! gulden.. en dan vinden ze het vreemd dat de n64 niet zo goed verkocht.

Ik blijf lekker games downloaden voor de pc, maar bijvoorbeeld far cry heb ik wel gekocht, en in de toekomst zal ik ook wel half life 2 gaan kopen. Console games koop ik ook orgineel, maar alleen toppers.

[ Voor 8% gewijzigd door Polycom op 11-09-2004 18:15 ]

• UltraR-pc
Pu_Dy schreef op 11 september 2004 @ 17:56:
is hetzelfde als cd downloaden... niemand koopt die shit in de winkel omdat het gewoon veel te duur is.. daarom heeft iedereen kazaa soulseek en imesh. Voor game begint dat ook te gelden, vroeger betaalde 129 gulden ( 50 euro ) voor een ps1 spel.. nu komt dat geintje je 68 euro. Nintendo maakte het altijd helmaal bond met prijzen tussen de 149 en 189!!!!! gulden.. en dan vinden ze het vreemd dat de n64 niet zo goed verkocht.

Ik blijf lekker games downloaden voor de pc, maar toppers als half life 2 en far cry heb ik wel gekocht. Console games koop ik ook orgineel, maar alleen toppers.
Waar heb je Halflife 2 dan gekocht? Ben ik wel benieuwd naar, dan loop ik ook even langs :P (behalve dan als ze er 60 Euri voor vragen ;) )

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004

Polycom

Poes van goud

Ja ik ben iedereen voor man :P

even editten

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Rmg

UltraR-pc schreef op 11 september 2004 @ 17:02:
[...]

Dan weet je niet hoeveel geld er om gaat in de game-develop industrie. Een spel als Halflife 2, daar zitten dus echt tientallen miljoenen euro's aan ontwikkelgeld in. Daar moeten toch wel flink wat spellen voor worden verkocht om winst te maken. Neemt niet weg dat ik ook geen 60 Euro voor een spel ga neertellen. 50 Euro vind ik de max. en dan moet het wel een spel zijn waar ik echt tientallen uren plezier van zal kunnen hebben. Laatst Joint operations voor 45 Euro gekocht, en dat spel is dus het geld waard. Doom3 heb ik van een vriend zn hdd overgezet op die van mij, dat spel vind ik dus echt helemaal niks en daar zou ik dus max. een tientje voor hebben neergelegd in de winkel. Als je echter die 60 Euro hebt betaald en het spel valt vies tegen kan je niet meer terug.
Stel er gaat 10Miljoen aan ontwikkelkosten in hl2 zitten (incl verzenden naar de winkels etc etc . )

Spel kost je 50 euro

dan heb je 200 001 verkochte spellen winst :+ Je mag er nog wel een 0 achterzetten bij het aantal mensen dat dit spel kopen. ( 2 miljoen verkochte spellen "is niet zo veel" wereldwijd. Dus winst maken ze wel ;)

Verwijderd

Je ziet de laatste tijd wel dat crap games meteen al op de budget shelves belanden voor twee tientjes. Dat vind ik prima. De makers daar van (Activision Value, en Valusoft) hebben tenminste geen pretenties.

Maar ID met hun achterlijke leet engine showoff-excuse for a game genaamd Doem 3, dat zou extra moeten kosten? Belachelijk. Voor mijn part kostte dat poepspel honderd euro, daar niet van. Maar straks worden games die ik beoordeel als leuk en goed ook aangemerkt als 'topgame'. Denk maar niet dat ik dan nog in de buidel ga tasten (of het moet al een online-CD-key-kwestie zijn).

Pfff...

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Denk jij echt dat die 50 euro helemaal naar de developer/uitgever gaat?
Ik gok altijd dat er een tientje naar de developer gaat, maar misschien is dat al te optimistisch.

@ Raz-

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 11-09-2004 22:03 ]

• Rmg

Rmg

MPmad schreef op 11 september 2004 @ 22:03:
Denk jij echt dat die 50 euro helemaal naar de developer/uitgever gaat?
Ik gok altijd dat er een tientje naar de developer gaat, maar misschien is dat al te optimistisch.

@ Raz-
Lees het eerste woord uit mijn post eens...

En dan nog ze maken genoeg winst.

Stel ze krijgen 10 euro dan hebben ze bij 1 miljoen spellen geen verlies meer en aan die 1 miljoen komen ze makkelijk :x

[ Voor 16% gewijzigd door Rmg op 11-09-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
Ik denk ook dat een beetje groot spel wel meer kost dan 10 miljoen om te produceren.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 14:42

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

En dan vragen "ze" zich af waarom de Nederlandse consument nog steeds terug rekend naar guldes 8)7
Voor de euro: 90 gulden
Na de euro: 45 euro -> 100 gulden
Nog later: 50 euro -> 110 gulden
Nu de "topgames": 60 euro ~> 135 gulden |:(

Ik koop gewoon geen spellen die meer dan 100 gulden = 45 euro zijn punt uit
offtopic:
sorry, maar ik kon het gewoon niet laten

En wat betreft doom 3, dat spel kan mij echt niets boeien
* mduijvendijk zet Locomotion op zijn verlanglijst :9

[ Voor 8% gewijzigd door mduijvendijk op 12-09-2004 13:26 . Reden: was 50 euro vergeten :P ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Raz- schreef op 11 september 2004 @ 21:57:
[...]

Stel er gaat 10Miljoen aan ontwikkelkosten in hl2 zitten (incl verzenden naar de winkels etc etc . )

Spel kost je 50 euro

dan heb je 200 001 verkochte spellen winst :+ Je mag er nog wel een 0 achterzetten bij het aantal mensen dat dit spel kopen. ( 2 miljoen verkochte spellen "is niet zo veel" wereldwijd. Dus winst maken ze wel ;)
Even wat research gedaan. Een half jaar geleden stonden de ontwikkelkosten voor Valve al op 40 Miljoen dollar. Er wordt verwacht dat de uiteindelijke totale kosten op min. 50 miljoen dollar komen te liggen, dat is dus min. 40 Miljoen Euro.
Laten we zeggen dat Valve 20 Euro per spel verdient. 40.000.000 / 20 = 2.000.000.
Er moeten dus 2 miljoen spellen worden verkocht om quitte te draaien. Dat zullen ze zeker met gemak gaan halen schat ik zo in. Maar onderschat de kosten voor de game-ontwikkelaars dus niet.
Neemt nog steeds niet weg dat ik niet meer dan 45 Euro voor een computerspel over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Bol.com heeft m voor 55,95 (excl. verzendkosten)... dus zij die m iets goedkoper willen :p

Vind 60 euro voor n game (of 58 bij bol.com) net als vele anderen ronduit belachelijk. Ook voor consoles trouwens, maar die vind ik t eerder waard dan PC games (t gemak enzo). Ben ik blij dat ik niet zo'n gamer ben :9

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:52
mduijvendijk schreef op 12 september 2004 @ 11:13:
En dan vragen "ze" zich af waarom de Nederlandse consument nog steeds terug rekend naar guldes 8)7
Voor de euro: 90 gulden
Na de euro: 45 euro -> 100 gulden
Nu: 60 euro ~> 135 gulden |:(

Ik koop gewoon geen spellen die meer dan 100 gulden = 45 euro zijn punt uit
offtopic:
sorry, maar ik kon het gewoon niet laten

En wat betreft doom 3, dat spel kan mij echt niets boeien
* Beerkeeper zet Locomotion op zijn verlanglijst :9
nee fout :P

de meeste games kostte 99,95 gulden.
daarna alles 45,38 euro. een maand later 49,95 euro
en nu... wat jij zegt :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeni
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 06:49
ik heb doom3 bij cdwow.com gehaald voor €31.70 (met kortingsbon+kortingslink). gewoon cdwow en play goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

UltraR-pc schreef op 12 september 2004 @ 11:38:
[...]

Even wat research gedaan. Een half jaar geleden stonden de ontwikkelkosten voor Valve al op 40 Miljoen dollar. Er wordt verwacht dat de uiteindelijke totale kosten op min. 50 miljoen dollar komen te liggen, dat is dus min. 40 Miljoen Euro.
Laten we zeggen dat Valve 20 Euro per spel verdient. 40.000.000 / 20 = 2.000.000.
Er moeten dus 2 miljoen spellen worden verkocht om quitte te draaien. Dat zullen ze zeker met gemak gaan halen schat ik zo in. Maar onderschat de kosten voor de game-ontwikkelaars dus niet.
Neemt nog steeds niet weg dat ik niet meer dan 45 Euro voor een computerspel over heb.
En daarnaast heeft valve ook nog wel andere inkomsten ( investeerders , adverteerders ;) ) dus echt medelijden heb ik totaal niet met ze ze verdienen er genoeg aan persoonlijk heb ik zoiets van maak alle spellen 30 euro max ( We krijgen er niet eens meer een fatsoenlijke doos bij! ik mis dat hier staan o.a. de dozen van Commandos, en diablo uitgestald op men kast :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ach, ik ben wel fan van die dvd-doosjes die je er tegenwoordig bij krijgt. Die nemen een stuk minder ruimte in. En laat ruimte nu iets zijn wat ik niet te over heb op mijn kamer.
Pagina: 1 2 Laatste