"Top spellen" duurder dan andere games? *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:21

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
IK zat de Power Unlimited te lezen toen kwam ik het volgende tegen:

Het langverwachte Doom III ligt niet voor 44,95 euro, maar voor 59,95 euro in de winkel. De nederlandse uitgever CD Contact Data vindt dat de prijs gerechtvaardigd, omdat je van begin tot eind een topgame beleeft.
Die prijs verschil is pas echt bull-shit. OK je hebt een goed spel, maar dan hoeft die prijs toch niet omhoog. Of wel.
Ook andere topspellen ondergaan dit lot. Jammer genoeg.

De reactie van de PU was dan ook:

Goeie kwaliteit verwachten we ook van games van 44,95 euro.

Misschien moet CD Contact Data de spellen van 44,95 maar labelen met de tekst:
LET OP: Dit is geen topgame, en al helemaal niet van begin tot eind!!!
Dus volgens CD Contact Data moeten alle games die goed zijn van begin tot eind 59,95 euro zijn. En daar zeg ik NEE tegen, omdat ik het gewoon grote onzin vindt.
Een spel van 44,95 euro is al duur zat.
En jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door Zerora op 11-09-2004 11:38 . Reden: regel toegevoegd ivm titelchange ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Laatst online: 23-06 14:07
En daarbij komt nog eens kijken dat Doom III een heel slecht en saai spel is. Gameplay is alles behalve, moest dit spel uit gekomen zijn juist na doom II dan zou het een cool spel zijn geweest , maar dit spel nu , is een heel andere verhaal. na een half uur spelen ben je het beu en ga je weer wat anders doen wegens je voorspelbaar.

Ik vind het dan ook reinste bullshit dat ze een spel voor meer verkopen. want wie zijn zij om een bepaald spel een top game te noemen. Meningen verschillen nu eenmaal. (zie mijn mening hierboven maar)

[ Voor 24% gewijzigd door Hephaistus op 07-09-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 19:53
denk dat er best wel fatsoenlijke verklaringen voor te vinden ;) En als die er niet zijn, dan pas gaan roepen dat je het grote onzin vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zerora schreef op 07 september 2004 @ 19:31:
IK zat de Power Unlimited te lezen toen kwam ik het volgende tegen:

[...]

Die prijs verschil is pas echt bull-shit. OK je hebt een goed spel, maar dan hoeft die prijs toch niet omhoog. Of wel.

De reactie van de PU was dan ook:

[...]

Dus volgens CD Contact Data moeten alle games die goed zijn van begin tot eind 59,95 euro zijn. En daar zeg ik NEE tegen, omdat ik het gewoon grote onzin vindt.
En jullie?
Kwestie van vraag en aanbod. Als er ondanks de waarschijnlijke daling in verkoopcijfers een hogere winst/omzet wordt behaald is het gerechtvaardigt.

Maar gaan dan niet lopen zeuren dat de spelletjes zoveel worden gekopieerd, hoewel dat weer een andere discussie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Daarnaast is de gameplay ook niet langer dan een paar uur, dus ik vind die prijs al helemaal niet gerechtvaardigd, daarom heb ik het spel ook niet gekocht. Ik heb nog niet eens de moeite genomen de illegale versie uit te spelen zo eentonig als ik het allemaal vond... :/

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullshit natuurlijk. Ik heb er gelukkig niets mee te maken want ik heb de doom hype nooit opgepikt. Ik had het altijd al een bagger game gevonden, alleen omdat het (een van) de eerste FPS was wil niet zeggen dat de game niet bagger is.

Deed al pijn aan me ogen als ik ernaar keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Bij Play.com is Doom III ook 10 euro duurder dan de andere games. Activision heeft dus gewoon bepaald dat Doom III duurder moet zijn, en niet Contact Data.

Hopelijk volgen de andere uitgevers niet deze prijs, want dit is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Laatst online: 11-05 12:57
MPmad schreef op 07 september 2004 @ 19:41:

Nou, over een week komt sims2 uit voor.... jawel 59,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Dit is daarom de reden waarom ik het spel niet koop. Dat wil niet zeggn dat ik het een slecht spel vindt. Integendeel, ik vindt het redelijk spel om te spelen, maar omdat die prijs zo belachelijk duur is, weerhoud me van het aanschaffen van een exemplaar.

Dat doe ik wel als het spel in de best-buy bak ligt.

EDIT:
En wat de Sims 2 betreft, het zal wel om een gelijke reden zijn.
"Omdat ie goed is en wereldwijd goed verkocht wordt moeten we het spel maar 59,95 euro maken".

[ Voor 25% gewijzigd door Zerora op 07-09-2004 19:54 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik koop al jaaaaaaren geen games meer.
Vroeger kocht ik nog wel is een game in de winkel, toen betaalde ik 80 gulden, en dat vond ik al veelste duur.
Bovendien is Doom3 inderdaad een saai spel, ik heb er een paar uurtjes mee gespeeld en toen was ik het al zat.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

/me checked Dynabyte site

Shit man, dit wordt echt belachelijk. Nu zijn Doom III en The Sims II toch niet mijn favoriete games, maar het gaat de verkeerde kant op zo.

Maar ik zie ook dat games als Full Spectrum Warrior en Rome: Total War wel gewoon 50 euro gaan kosten. Dus misschien valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 10:49
Samen met m'n gamende broer gekocht, ieder 30 euro, geld goed waard geweest :P. Topgame imho.

Maar te duur is 't wel, 50 euro is echt de grens. Eigenlijk. De Sims 2 zal voor die 59,95 ook wel als warme broodjes over de toonbank vliegen. Ik ben bang dat er een trend is gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door LiToKi op 07-09-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:40
MPmad schreef op 07 september 2004 @ 19:41:
Bij Play.com is Doom III ook 10 euro duurder dan de andere games. Activision heeft dus gewoon bepaald dat Doom III duurder moet zijn, en niet Contact Data.

echter in duitsland (ebgames) is doom 3 45€ of 49 € (moet ik ff om liegen) dus het is niet algemeen beleid

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04
idd, ik vind 59,95 behoorlijk veel voor een spel zoals Doom III

maarre ik koop in principe alleen maar games met multi-player zoals ik diablo en warcraft etc

en andere games wil ik nog wel eens kopen als ik ze gewoon erg vaak spel, zoals GTA maar dan meestal alleen als ik ze ergens in een budgetbak tegenkom

echter zal ik een stuk meer games aanschaffen als ze simpelweg goedkoper waren

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Zelfde verhaal geldt ook voor consolegames. Ook al zo duur. Ben je nog beter af met een PC-game. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08
Belachelijke prijs voor de reden dat het een topspel is, want dat is gewoon onzin, en kunnen ze zelf niet over hun eigen spel zeggen.

Prachte graphics
Saai spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-10 13:06
slaat nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het spel is een legende gamaakt door gamers.

Ik speelde vroeger bij computerles liever met limonadetycoon ? dan doom 1 em 2 wat iedereen aan het spelen was dus ik zal wel wat missen :)

Maar dat the sims ook 60 euro wordt vind ik minder...mijn vriendin vind het geweldig en ben blij dat ze eindelijk is een beetje gamed en d8 dan ook de sims 2 als mooi kado te geven maar dit is gewoon tegen mijn pricipes.

Ik wacht net zolang tot het gekraakt is en ze kunnen me wat met die prijzen .
want ook bij play (mijn laatste hoop tegenwoordig voor mooie prijzen ) heeft hem op 55 staan .

IK D8 HET NIET :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 16:20
Heb doom 3 voor 50 dollar uit de U.S. :)
Gekocht tijdens vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:40
overgens voor de geintreseerde doom 3 is nu bij play.com iets minder dan 45€ (als je voor pounds als currency kiest)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh.. Tsja.. Wat een onzin. Als je het spel wilt, koop je het, anders hou je je geld in je zak en zuip je jezelf te pletter oid. @ play.com gekocht voor pond 26.99, vondt het dubbel en dwars waard.. Dat we hier in NL aan zulke extreme pricing doen, tsja.. Bij play.com zitten ook de verzendkosten erbij hè, dus gewoon dat doen zou ik zo zeggen!! :)

Daarnaast, Doom 3 is niet het enige spel dat sinds zijn introductie zo'n hoge prijs heeft.. Weet nog dat ik FarCry hier bij de Dynabyte/Dixons in het begin alleen voor €59,95 kon kopen.. Inderdaad veel te duur.. En stukken goedkoper bij play.com.. Als je het te duur vindt allemaal, gewoon lekker daar bestellen, best wel reliable site...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:57

Polycom

Poes van goud

ach.. op bittorent stond de game, en ik vond hem het niet waard om te kopen.
Far cry heb ik ook geload, maar die vond ik zo vet dat ik hem heb gekocht.
Ik koop dus alleen top games, half life2 bijvoorbeeld. (soon) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ookal zouden ze het 10 euro goedkoper maken, maken ze er waarschijnlijk meer winst op dan de gemiddelde andere game. Het is zo overhyped door alles en iedereen, daar maken ze nu gebruik van ook. Logisch. Doom 3 moest gewoon niet zo overhyped worden, dat sloeg echt totaal nergens op.
Ik heb Doom 3 gedownload en ben niet verder gegaan dan level 1, ik koop'm dus ook niet. :P. Zonder die hele hype eromheen had ik de game waarschijnlijk al niet eens gedownload :+

[ Voor 12% gewijzigd door kamerplant op 07-09-2004 21:03 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
Leuke is dat The Sims 2 ook 59,95 wordt ... iig dat zag ik in het Intertoys krantje .. ze weten gewoon dat de game toch wel verkoopt en schroeven de prijs op. Echt absurd :( :/

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een game die 60 euro kost in de winkel koop ik sowieso niet. Punt.

De enige game die ik sinds de euro heb gekocht is Morrowind, en die kostte netjes 44,95. En ga me nou niet vertellen dat die game slecht of kort is, want er is sindsdien geen game meer uitgekomen waar je zo lang mee bezig bent en die mij zo aansprak.

Azureus staat straks voor The Sims II dus ook weer lekker overuren te maken. EA heeft aan The Sims sowieso wel genoeg verdiend imho. Ook op de cube maakten ze lekker alle spellen 5 euro duurder dan de rest...

Over Doom III alleen hetzelfde te zeggen als databeest... Ik heb nog geprobeerd het leuk te vinden, maar het was hetzelfde als bij m'n Latijnse grammatica: Na een tijdje lukt het gewoon niet meer om er mee verder te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 09:00
Volgens mij gaan alle gehypede 'topgames' die vanaf nu uitkomen een adviesprijs van €59,95 krijgen, waar de meeste winkels ook gewoon in mee gaan. Heb al gezien dat Half Life 2 ook voor tegen de 60 euro in de schappen zal gaan liggen. Nee bedankt, dan gaat mijn geld ook naar Play.com !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 13:00
Ik snap het niet het spel kost 60 euro, en de hardware die je aan moet schaffen kost 600 euro. Dan kan je fatsoenlijk spelen, doe mij maar een leuker spel met minder graphics dat goed geprogrameerd is :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 19:12

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ehmm ik neem aan dat mensen niet speciaal een computer aanschaffen voor Doom III hoor ;)
Plus dat je met een bak van €600 niet echt lekker speelt :P (of je hebt teveel betaald voor een videokaart van €600 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze worden wel erg grappig hey, met die prijzen.....Maar je hoeft niet zo moeilijk te doen: Bestel je game bij dynabyte, en er gaat 10% van af. Dat heb ik dus ook bij doom3 gedaan. Gek genoeg had ik er 49,95 voor betaald nu ik het me herinner?! :?
Dit gedoe is op 1 manier op te lossen, en dat is de games niet kopen voor 59,95! Maar ja...dat gaat nooit lukken, want de meeste mensen zijn te hebberig >:) .
Wat me ook een goed idee lijkt, is dat de Games bladen een punt aftrekken van de game omdat het de fun verminderd (moeten ze wel allemaal doen, anders worden enkele geboycot)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x KeN x schreef op 07 september 2004 @ 22:16:
Ehmm ik neem aan dat mensen niet speciaal een computer aanschaffen voor Doom III hoor ;)
Plus dat je met een bak van €600 niet echt lekker speelt :P (of je hebt teveel betaald voor een videokaart van €600 :D
Een X800XT PE kost toch echt 599,00 euro hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 19:12

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Holy hell :D

Maar goed.. da’s wel een beetje overkill speciaal voor één spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x KeN x schreef op 07 september 2004 @ 22:16:
Believe me, ik kan een stuk of 100 posts quoten waarin mensen aangeven dat ze gaan upgraden omdat hun bak Doom III niet meer trekt.

O god, ik weet nog een post van halverwege 2002, waarin iemand zegt dat z'n GF3 Ti200 die hij speciaal voor HL2 had aangeschaft, eindelijk z'n spierballen kon laten zien als het spel zou uitkomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden die klere-lijers (ahum, pardon, software-giganten) in godsnaam bijvoorbeeld wel niet gaan vragen voor:

Half-Life 2

Of waar ik al een jaar op wacht:

GRAN TURISMO 4 + Dat UBER-geile stuur dat 900 graden kan draaien ? 200 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Het spel draait super op een 9800pro en die zijn vrij gangbaar...

en probeer eens spellen te kopen in buitenland via ebay...originele cd/dvd en het scheelt enorm

[ Voor 15% gewijzigd door CRAM op 08-09-2004 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
Ik weet zo even niet waar het stond maar ik had ergens gelezen dat een x aantal games alleen in de benelux ( belgië, nederlands, luxemburg dus ) duurder zouden zijn dan in de rest van europa. Een duidelijke reden was er niet voor maar een van de games was onder andere doom3.. ik zal eens kijken of ik dat nieuwtje nog kan vinden.. de reacties zijn namelijk ook niet mis.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-10 19:19

Armada

-Wat wil je weten?-

Bij Mediamarkt ligt het spel gewoon voor 45 euro. Gewoon daar dus kopen...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 04:39
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:38:
Wat zouden die klere-lijers (ahum, pardon, software-giganten) in godsnaam bijvoorbeeld wel niet gaan vragen voor:

Half-Life 2

Of waar ik al een jaar op wacht:

GRAN TURISMO 4 + Dat UBER-geile stuur dat 900 graden kan draaien ? 200 euro ?
Inderdaad, tegenwoordig mag je al 50 euro lappen voor een soort van 'demo-versie' van GT4 met een Making Of DVD (Proloque)... vind ik ook een beetje aan de dure kant. :X Half-Life 2 zal ongetwijfeld wel meer dan 50 euro gaan kosten (advies), dat zijn games die iedereen toch wel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-10 13:14
Die prijzen interesseren mij allemaal niet zo veel, 10 euro meer :O
Nou ben ik wel iemand die afgestudeerd is en verdient, maar je betaald bijvoorbeeld ook dezelfde prijs voor PS2 spellen.

Kan me wel voorstellen dat er hier zat straatarme studentjes zijn die het heel wat minder prettig vinden.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24

AzzKickah

06-CENSORED

Thijs schreef op 08 september 2004 @ 11:30:
[...]

Inderdaad, tegenwoordig mag je al 50 euro lappen voor een soort van 'demo-versie' van GT4 met een Making Of DVD (Proloque)... vind ik ook een beetje aan de dure kant. :X Half-Life 2 zal ongetwijfeld wel meer dan 50 euro gaan kosten (advies), dat zijn games die iedereen toch wel koopt.
Zal ik absoluut niet gaan kopen. Heb Half-Life 1 toch lange tijd gespeeld, en HL2 lijkt me supervet, maar ik koop t absoluut niet!

Grand Prix 4 daarentegen heb ik een jaar of 2 geleden wel gekocht, maar die was toen ook nog maar 20 euro :) En dan had ik 'm ook legaal, als back-up zeg maar :)

Nee dat is niet verkeerd-om 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 22:52

PcDealer

HP ftw \o/

Ach over een maand is ie op de "normale" prijs van EUR 44,95...

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 08-09-2004 16:05 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 25-10 18:30
Ben ik even blij dat ik voor inkoopprijs games kan kopen ...

Maar een hele slechte zaak imho.
straks gaan we weer naar 70 euro. Want idd bv the sims verkoopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben het volkomen eens met de topicstarter, en ook met het voorspelbare gedrag van doom3. Ik heb er echter maar 44.95 voor betaald bij mediamarkt den haag (eerste dag dattie uit was). Wellicht een foutje van mediamarkt, maar ik weet wel waar ik de volgende keer ga kijken voor een nieuwe game :)

Over 'topgame' of niet, de uitgever denkt gewoon: dit is een AAA titel, men koopt hem gewoon, dus is de prijs hoger. Ik moet wel zeggen dat de fun van Doom3 lang niet zo hoog ligt dan bij een gem. console game. Wellicht een andere discussie, maar als je prijzen gaat vergelijken en kijkt naar 'waar voor je geld', dan vind ik 59,95 of hoger voor een spel als doom3 gewoon teveel.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:08
EfBe schreef op 08 september 2004 @ 13:08:
Ik ben het volkomen eens met de topicstarter, en ook met het voorspelbare gedrag van doom3. Ik heb er echter maar 44.95 voor betaald bij mediamarkt den haag (eerste dag dattie uit was). Wellicht een foutje van mediamarkt, maar ik weet wel waar ik de volgende keer ga kijken voor een nieuwe game :)

Over 'topgame' of niet, de uitgever denkt gewoon: dit is een AAA titel, men koopt hem gewoon, dus is de prijs hoger. Ik moet wel zeggen dat de fun van Doom3 lang niet zo hoog ligt dan bij een gem. console game. Wellicht een andere discussie, maar als je prijzen gaat vergelijken en kijkt naar 'waar voor je geld', dan vind ik 59,95 of hoger voor een spel als doom3 gewoon teveel.
Het probleem is dat mensen massaal het spel kochten zelfs bij een E 10 verhoging waardoor de uitgever wist dat ze dit konden maken en dit waarschijnlijk binnen afzienbare tijd bij elk ander spel ook zal gebeuren.
Zodra de uitgever merkt dat de consument dit soort praktijken pikt dan zullen ze deze trent absoluut doortrekken en zal elke andere uitgever volgen (tuurlijk willen ze meer geld)
Let maar op over een jaar of minder kosten alle nieuwe pc games rustig 59.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 22:52

PcDealer

HP ftw \o/

De winkeliers bepalen natuurlijk wel zelf de verkoopprijs. Wat dit spel op het moment inkoop kost weet ik niet.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Nah vind 45,- voor een topgame echt het max. Heb verder geld zat, dat is het niet, maar is een limiet. Wat duurder of slechter dan top is negeren of eens aan ruiken via de newsgroups ofzo. Net als muziek en films lange tijd geleden gestopt met kopen van 'zomaar iets om te proberen'. Eerst niet helemaal legaal download, en dan pas kopen als het echt toppie EN maximaal 45,- kost.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle games die ik speel download ik toch eerst. Als ze goed zijn dan bestaat er een kans dat ik ze koop. Doom 3 vond ik dus niets aan en na 5 levels ben ik maar gekapt. Te 1-tonig en voorspelbaar. Maar als ik het wel leuk had gevonden, dan had ik het alsnog niet gekocht, want 59 is gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 21-09 11:54
EfBe schreef op 08 september 2004 @ 13:08:
Wellicht een foutje van mediamarkt, maar ik weet wel waar ik de volgende keer ga kijken voor een nieuwe game :)
Toen mafia net uit was, heb ik die voor 30 euro kunnen kopen bij de mm. Later toen ik er weer was, was hij 45-50 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zag Doom III voor 54 euro liggen bij V&D Apeldoorn. Of dat ook bij Dixons en FRS is weet ik niet. Niet op gelet.

[ Voor 11% gewijzigd door robertpNL op 08-09-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:55
Ik heb bij www.gcshop.nl Doom III gewoon voor 46,50 in de voorverkoop besteld met een beeldje van Pinky erbij.
en hij was er netjes op de dag van uitkomen, niet alle winkels gaan dus in deze onzin mee gelukkig.

Hij is nu in de verkoop alleen 49euro geworden zag ik net

[ Voor 18% gewijzigd door volder op 08-09-2004 16:12 . Reden: huidige prijs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeur over die prijzen zeg. Als ie te hoog VOOR JOU is, koop je hem gewoon niet. Dat schrikt echt wel af hoor, als een (gehypte) game in de schappen komt tegen een prijs van omgerekend 125 gulden ofzo en niemand koopt hem. Dan zullen ze echt wel snel de prijzen omlaag gaan schroeven.

Ten tweede wilde ik even zeggen, dat je zelf ook goed moet rondkijken naar de prijzen. Hier werd al eventjes aan de MediaMarkt gerefereerd, maar ik heb Doom3 bijv ook toen ie op de eerste dag uitkwam voor 49 gehaald bij www.dimensionplus.nl

En als laatste ... moet je nu persee een game kopen bij release? Ik heb zat games hier liggen die ik nog nooit heb uitgespeeld .. kun je nagaan. Uit onderzoek is gebleken dat mensen niet eens games uitspelen. Speel gewoon eerst games uit (moet ik ook doen :P) en kijk dan verder. Ik had bijv nog *kijkt ff*

- Jak 2: Renegade (PS2)
- Medal of Honor Deluxe Edition
- Medal of Honor: Spearhead
- Call of Duty
- Soldier of Fortune 2: Double Helix
- Warcraft III
- Warcraft III: The Frozen Throne
- Mafia
- Prince of Persia: The Sands of Time
- Soul Reaver
- Soul Reaver 2
- Soul Reaver: Legacy of Kain
- Escape from Monkey Island
- Splintercell
- Diablo II: Lord of Destructions

allen voor PC kunnen uitspelen

Tegen die tijd was Doom3 alweer budget, en neem nou maar van mij aan, dat er binnen geruime tijd ook geen betere game vooralsnog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 27-10 23:07

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

*snif*
waar is de tijd gebleven dat je 129 oud hollandsche guldens (58,54 euro) neerlegde voor een SNES game en dat er niet over de prijzen werd geklaagd .... ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
PcDealer schreef op 08 september 2004 @ 14:52:
De winkeliers bepalen natuurlijk wel zelf de verkoopprijs. Wat dit spel op het moment inkoop kost weet ik niet.
Duidelijk gen ervaring in een winkel merk ik. Als winkel A zelf de prijs van d3 bepaald dan zal winkel b niet niet doen en zal winkel A niks verkopen. De consument is dan ook erg kritisch op dit soort luxe artikelen.
Dat media markt dit spel voor minder verkoopt doen ze warschijnlijk op 1 van de 2 volgende manieren.
1: Kopen het spel massaal in bij een distribiteur uit het buitenland (flikken ze ook met alle electronica die ze voor koopjes wegdoen)
2: Verkopen het spel voor de inkoopprijs of daaronder om mensen in de zak te krijgen en daarmee proberen ze nog meer spul an te smeren.

Het is haast onmogelijk dat elke zaak die games verkoopt opeens 59,95 aanhoudt om zelf de winst te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
RS_003 schreef op 08 september 2004 @ 12:30:
Ben ik even blij dat ik voor inkoopprijs games kan kopen ...

Maar een hele slechte zaak imho.
straks gaan we weer naar 70 euro. Want idd bv the sims verkoopt wel.
Dat maakt natuurlijk geen fuck uit, want de inkoopprijs gaat ook omhoog. 8)7

Maar je merkt het idd, steeds meer titels worden duurder. Zat er natuurlijk aan te komen, games kunnen niet altijd 60 euro (console) of 50 euro (PC) blijven en het is logisch om met de toptitels te beginnen (niemand gaat 65 euro lappen voor een of andere b-spel :p).

En sjek; de winkel kiest uiteraard zelf wel de verkoopprijs. :) De inkoop van Doom 3 is ook hoger dan een normale PC game. MediaMarkt heeft er inderdaad een handje van om bij goed vergelijkbare artikelen (zoals DVDs, games) goedkoop te zijn zodat het bij de wat minder goed vergelijkbare producten (wasmachines etc) duurder te zijn. Iedereen denkt nu dat de MediaMarkt vet goedkoop is omdat games daar goedkoop zijn, maar de andere producten maken ze dikke winst op (tenminste, dat heb ik gehoord, correct me if I'm wrong ;)). Echter weet het merendeel dat niet en denkt dus "als ik een goedkope wasmachine moet hebben, moet ik naar de MediaMarkt". Het is dus reden 2. :p (Hoesjes bij MM zijn vaak ook gewoon NL dus is geen sprake van kopen in het buitenland; dat is vaak nog duurder ook bij de meeste games.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt ja, media markt is over het algemeen gewoon prijzig. Moet je maar eens voor de grap in alexandrium een aantal willekeurige DVDs uitkiezen (ouder dan 3dagen :) ), en dan naar free record shop gaan (iets verder lopen) en de zelfde DVDs op zoeken. Je schrikt! Ik heb werkelijk verschillen van meer dan 15euro gezien! Maar het blijft natuurlijk een feit, dat je gewoon om je heen moet kijken vorrdat je wat koopt.

Over die hoge prijzen van 60euro gesproken ik heb een idee:
Als we nu allemaal verschillende winkels opbellen en zeggen dat we bijv. The sims2* willen bestellen (je moet m wel willen natuurlijk), en uiteindelijk vraag je de prijs, en dan zeg je : laat maar, ik ga geen 60euro betalen voor een game die toch wel verkoopt, EA doet maar moeite om geld te verdienen!
Als de winkels dat vaak gaan horen, gaan ze echt wel aan de bel trekken.

*indien the sims2 duur wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
The Sims 2 wordt 60 euro (tegenover normale PC prijs van 50 euro). Probleem is dat alleen niet iedereen aan zo'n actie meedoet en er toch wel mensen zijn die het kopen waardoor het allemaal niet meer zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-10 19:19

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 18:14:
Dat klopt ja, media markt is over het algemeen gewoon prijzig. Moet je maar eens voor de grap in alexandrium een aantal willekeurige DVDs uitkiezen (ouder dan 3dagen :) ), en dan naar free record shop gaan (iets verder lopen) en de zelfde DVDs op zoeken. Je schrikt! Ik heb werkelijk verschillen van meer dan 15euro gezien!
Hmmmm, vreemd, ik heb juist de ervaring dat Mediamarkt gigantisch goedkoop is met vrijwel alles. In ieder geval met DVD's en video's, spellen willen soms nog ietsje later de budgetbak in gaan, dan Bart Smit, maar zeker niet later dan Free Record Shop.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker vreemd....laten we nu net de tegenover gestelde films gepakt hebben... :)
Ik ben veel films tegen gekomen die bijv. 25euro waren bij de mediamarkt, en bij de free record shop was dezelfde dvd dan ongeveer een 10,-. Misschien dat de free record shop in het alexandrium andere prijzen hanteerd ofzo?omdat ze vlak bij de media markt zitten? kzou t anders ook niet weten. maar goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Thijs schreef op 08 september 2004 @ 17:51:
[...]
En sjek; de winkel kiest uiteraard zelf wel de verkoopprijs. :) De inkoop van Doom 3 is ook hoger dan een normale PC game.
Leuk dat je dat zegt Als een winkel een artikel inkoopt krijgen ze daar 99 van de 100 keren een advies verkoopprijs bij en dat was in dit geval 59,95. De "gemiddelde"winkel (lees 99% van alle winkels) volgen dit netjes op want tussen de inkoop en de verkoop zit hun winst en als ze de adviesprijs aanhouden zullen ze weinig merken van slechte verkoop van het product omdat bijna alle concurenten dit ook zo doen.
Het ging mij er niet om of de winkel nou wel of niet haar prijs zelf bepaalt maar om het feit dat er gesproken werd over de winkel die de extra 10 euro zo ff in z'n zak zou steken en dat spreek ik direct tegen. De uitgever is hier schuldig aan die zag een kans om een prijsverhoging in te voeren en heeft dit direct gedaan (wil hier wat scheldwoorden plaatsen naar ze maar hou me in :X ).
Binnenkort zal elke nieuwe pc game 60 euro kosten en het enige dat wij eraan kunnen doen is zeuren maar veranderen zal het niet.

Edit: het heosje van d3 is trouwens keihard in het engels dus zeker weten doe je dat nooit >:)

[ Voor 5% gewijzigd door sjekneck op 08-09-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 21-09 11:54
Ik zal iig elke pc game van 55+ euro boycotten :( 50 euro is al veel en is voor mij absoluut de max, alles daarboven is pech voor hun, maar dan download ik die game maar (moraalridders mogen wegblijven, de publishers roepen dit zelf over zich af, en bovendien breng je mij toch niet op andere gedachten)

Voor gta sa ben ik wel bereid om 67 euro te dokken omdat dat "normale" prijs is, maar verder ga ik niks meer van 55+ euro kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 25-10 22:06

Glorificationer426

come we hero rush yes?

who cares :? 45 euro voor een barslechte game als Doom3 is zowieso belachelijk. Als een game écht 45 euro waard is, dan is ie ook wel 55 waard. Waar de grens ligt, is moeilijk te zeggen maar ik denk niet dat je echt kunt klagen als je voor een spel dat jij keitof vindt en er meer dan 100 uur aan besteed, 55 euro voor moet betalen.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Thijs
Nee, daar ben ik het volkomen mee eens. Ik zeg ook: de inkoopprijs is hoger dus de winkels merken er niets van. Echter hebben ze wel de keuze om de prijs lager of hoger te doen (duh :p). Klagen bij de winkel heeft ook weinig zin, die hebben niet echt invloed. De distributeurs kunnen hooguit er iets tegen doen... maarja, dat zullen ze niet snel doen, hebben zij weinig baat bij.

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:40

Japser

Jeej!

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:34:

Azureus staat straks voor The Sims II dus ook weer lekker overuren te maken. EA heeft aan The Sims sowieso wel genoeg verdiend imho.
Ok..wat een kutargument :? De AH heeft ook wel genoeg verdiend aan ons boodschappende Nederlanders, dus ik sla volgende keer gewoon de kassa over? BS...er word tijd gespendeerd aan zo'n game, er werken mensen hard aan voor een x aantal jaren dus moet je er gewoon voor betalen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ze mogen van mij best games via downloads beschikbaar maken. Dat je een game kunt downloaden voor 25 euro oid. Dan bespaar je alle toegevoegde kosten als distributie, retailer en doosjes/boekjes etc. (ja, veel mensen hechten daar wel waarde aan, maar als het om extra dokken gaat is het ws. ineens een stuk minder interessant). En dan kun je in de winkel wel een versie met doosje etc. verkopen voor de liefhebbers.

Dit gebeurt nu al met Live for Speed. Is toch best een goeie game en je kunt hem downloaden voor 2 tientjes oid (betalen met CC of paypal). Dat wil ik er best voor betalen (en heb ik ook gedaan).

Verwijderd

Spellen moeten FL 99,95 (€ 45,36) zijn. (weten jullie nog, vroegah?)

Hoe beter het spel, hoe meer ervan verkocht word, hoe meer de uitgever/maker verdient bij die vaste prijs. punt

Gekloot met die prijzen, echt om ziek van te worden. als consument word je als idioot behandeld tegenwoordig, want b.v. the sims 2 word toch wel massaal gekocht ongeacht de prijs, breuh!

Laatste spel wat ik gekocht had was Life for Speed, 15$ ofzo via CC.
en echt een box uit de winkel. geen flauw idee meer, te lang geleden, ik kijk af en toe nog wel eens voor de lol, maar meer dan lachen om de prijzen doe ik niet.

• LiToKi
sjek schreef op 08 september 2004 @ 23:13:
[...]Edit: het heosje van d3 is trouwens keihard in het engels dus zeker weten doe je dat nooit >:)
Oh, bij mij staat er nog zoiets als "Deze game bevat schokkerende beelden" bij... of iets in die geest. Gedrukt op 't doosje, het is dus wel een Nederlandse distributie.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 10:29
De prijs is ook onderdeel van het schrikeffect...

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-10 09:16

psy

Als je het echt goedkoop wil hebben -> ebay.com. Ben je klaar voor hooguit 35 dollar.

Ik ga zoiets echt niet in de winkel halen voor die prijs ALS ik het zou willen

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• m3gA
  • Laatst online: 27-10 13:09
Palomar schreef op 09 september 2004 @ 00:31:
Ze mogen van mij best games via downloads beschikbaar maken. Dat je een game kunt downloaden voor 25 euro oid. Dan bespaar je alle toegevoegde kosten als distributie, retailer en doosjes/boekjes etc. (ja, veel mensen hechten daar wel waarde aan, maar als het om extra dokken gaat is het ws. ineens een stuk minder interessant). En dan kun je in de winkel wel een versie met doosje etc. verkopen voor de liefhebbers.

Dit gebeurt nu al met Live for Speed. Is toch best een goeie game en je kunt hem downloaden voor 2 tientjes oid (betalen met CC of paypal). Dat wil ik er best voor betalen (en heb ik ook gedaan).
als je kijkt met muziekdownloads zie je dat de prijs nauwelijk verschilt.. of soms zelfs duurder is. (zie de lachwekkende FRS downloaddienst) Dus ik denk dat ze met games het hetzelfde gaan doen. Live for speed is gewoon een uitzondering.

• m3gA
  • Laatst online: 27-10 13:09
Creepy schreef op 08 september 2004 @ 16:15:
*snif*
waar is de tijd gebleven dat je 129 oud hollandsche guldens (58,54 euro) neerlegde voor een SNES game en dat er niet over de prijzen werd geklaagd .... ;)
Dat waren cartridges en die dingen waren stukken duurder te produceren dan een cd'tje. En rechtvaardigden de prijs dan ook een stuk meer.

• Creepy
  • Laatst online: 27-10 23:07

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

m3gA schreef op 09 september 2004 @ 09:55:
[...]

Dat waren cartridges en die dingen waren stukken duurder te produceren dan een cd'tje. En rechtvaardigden de prijs dan ook een stuk meer.
Dus alleen het feit dat je een CD krijgt i.p.v. een cartridge maakt een game te duur? Denk je echt de mensen die nu over de prijs klagen de game wel hadden gekocht (of minder hadden geklaagd) indien PC's met cartridges hadden gewerkt? :+
Mij maakt het materiaal niks uit, als ik maar kan gamen.

Vroegah waren ook de ontwikkelteams kleiner. Er werken nu meer man gemiddeld langer aan een game. Maar dit rechtvaardig blijkbaar de prijs niet (die echt niet zo gek veel is gestegen...)

[ Voor 16% gewijzigd door Creepy op 09-09-2004 10:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
psy schreef op 09 september 2004 @ 09:52:
Als je het echt goedkoop wil hebben -> ebay.com. Ben je klaar voor hooguit 35 dollar.

Ik ga zoiets echt niet in de winkel halen voor die prijs ALS ik het zou willen
Dit zou natuurlijk ook kunnen.
Alleen bestaat er risico dat je genaaid wordt. Bijv. dat je een copy koopt voor 35 dollar.

Verwijderd

Ik heb Doom III legaal gekocht en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik speel het nog iedere dag :)

Ik denk dat zulke mooie spelen in de toekomst duurder worden, omdat er gewoon meer uren in het maken van het speel gaan zitten.

nieuws: 'Minder games voor volgende generatie consoles'

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 12:50:
Ik heb Doom III legaal gekocht en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik speel het nog iedere dag :)

Ik denk dat zulke mooie spelen in de toekomst duurder worden, omdat er gewoon meer uren in het maken van het speel gaan zitten.

nieuws: 'Minder games voor volgende generatie consoles'
Wat ik opvallend vind is dat men altijd zegt dat de ontwikkelaars er veel tijd in hebben gestoken etc. Maar het zijn eerder de uitgevers die met de poen gaan lopen dan de ontwikkelaars zelf. Integendeel als een game niet genoeg poen voor de uitgever opbrengt kunnen de ontwikkelaars een andere uitgever zoeken :/ Dus of ik meer wil betalen voor een game, dat voor de uitgevers toch maar wat extra poen pakken betekent... Nee (Ik heb overigens nog niet echt ontwikkelaars of artiesten zelf horen klagen van het kopieerprobleem, enkel die fijne uitgeverkes achtervolgen de consument met afschuwelijke dingen (bij muziekcds bv die beveiligde cds waar je dus geen balleeeuh mee kan aanvangen)

ivm dat artikel: waarom moeten graphics nog beter worden? :/ wordt het niet tijd dat men eens eindelijk aan de AI en gameplay gaat werken :/ Beste voorbeeld is Doom III (Geef nu toe gameplay is toch slecht), zeker de AI: ga maar eens op een bureau springen of iets springen dat hoger is dan het 'vloerlevel'. De monsters beginnen dan regelmatig te flippen, ze lopen wat rond je terwijl ze je makkelijk kunnen raken :/ deze trukjes werken zelfs bij een pinky en zo :/ dus goeie gameplay en AI no way.
Als je dan half-life bekijkt, nog steeds een kaskraker ivm gameplay (ai is mss nu ook wat achterhaald, alhoewel menig shooter nog steeds niet boven deze ai geraakt)
Ah ja mss word de gameplay niet beter omdat de games er alleen beter en mooier moeten uitzien (ook naar de uitgever zijn goesting natuurlijk). Ook originele concepten is niks voor die uitgeverkes die alleen maar graag geld in het laadje willen zien verschijnen en liever wat clones van klassiekers en zo laten maken. (meeste originele spellen hebben moeite met het zoeken naar een uitgever, behalve developpers die een vaste voet hebben in het gamewereldje)

• LiToKi
Daar komt nog bij dat er nogal wat bedrijven die wel originele games maakten, failliet zijn, overgekocht, verdwenen of je hoort er niks meer van (combinatie kan ook :P). Zoals Bullfrog en Looking Glass Studios. Zelfs het tot voorkort altijd originele Shiny komt tegenwoordig met troep als "Enter the Matrix".

De origineelste games zie je op de consoles (en met name de GameCube)... en zelfs daar begint de sleur erin te komen. Tig vervolgen die niks nieuws brengen, of variaties op 't oude.

Neemt niet weg dat er hier en daar een lichtpuntje is, zoals Evil Genius binnenkort :).

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
Tja, maar AI kun je niet laten zien op gelikte screenshots...

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Verwijderd

de AI in games? Wat is dat.

Half-Life had geen AI. Een echt AI is als de pc ziet dat jij een deur in trapt en dan denk "dat kan ik ook". Wat ze nu in computer games gebruiken en ook in Half-life is dat ze alles voorprogrammeren. Dus de programmeur zegt: dat monster trapt die deur in.

En ben eens eerlijk. Als in Doom III de tegenstander zo als mensen dachten dan zou er niks aan zijn. Zou het zelfde zijn als een Multiplayer game op internet. En ik vindt het leuk dat, effe een vb:

Je loopt in Doom3 door een smalle gang en daar komt een imp aan. Je ziet dat hij een vuurbal maakt. En je weet dat je op een bepaalt moment weg moet springen om de vuurbal te ontwijken. Na je de vuurbal ontweken hebt zie je dat hij bukt. Dus je denkt hij gaat springen ik moet me terug trekken.

Dat vindt ik nu leuk. Later kom je in doom 2 Imp's tegen en je denk, reactie vermogen worden weer op de proef gesteld

Dit maakt een spel leuk. En als je hierover anders denkt adviseer ik om maar tegen andere mensen via internet te spelen.

• sjekneck
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:36:
[...]

ivm dat artikel: waarom moeten graphics nog beter worden? :/ wordt het niet tijd dat men eens eindelijk aan de AI en gameplay gaat werken :/ Beste voorbeeld is Doom III (Geef nu toe gameplay is toch slecht), zeker de AI: ga maar eens op een bureau springen of iets springen dat hoger is dan het 'vloerlevel'. De monsters beginnen dan regelmatig te flippen, ze lopen wat rond je terwijl ze je makkelijk kunnen raken :/ deze trukjes werken zelfs bij een pinky en zo :/ dus goeie gameplay en AI no way.
Ten eerste er is niks mis met de gameplay van doom3 de sfeer is perfect en alle ingredienten zijn goed uigewerkt en goed in beeld gebracht. De besturing is simpel maar past goed in het spel.
Het AI probleem zit eigenlijk in elk spel, D3 is absoluut geen uitzondering hierin.
FarCry werd gesprezen bij de release om z'n super goede AI. Laat ik daar nou weinig van teruggevonden hebben in dat hele spel. Ja ze schuilen achter bosjes en palen maar zodra je 2 levels hebt gespeeld weet je atijd wel wat ze gaan doen omdat de AI zo scripted is als het maar kan (bijna altijd) kan je daarna zonder echt moeite te hoeven doen het hele spel doorspelen zonder echt nog voor verassingen te komen.
Ik vind de AI van D3 ook niet goed maar de oplossing die ze daarvoor bedachten is het zo ideaal mogelijk plaatsen van de tegenstanders zodat het 95% van de keren niet storend is. Dat met die pinky ben ik nooit tegengekomen wel met wat trites en zombies die maf deden. (ik probeer de AI van d3 niet goed te praten ofzo maar buiten de AI vind ik d3 absoluut een topgame die tot in het uiterste is uitgewerkt.

Doom3 is een goed spel en zeker wel z'n geld waard (suggereer nu op een prijs van 49.99) maar dat de uitgever dan zegt dat de prijs hoger ligt omdat het een topper is vind ik persoonlijk not done...waarom nou 2 punten:
1: De uitgever wist dat het goed ging verkopen en heeft dit gewoon misbruikt om meer winst te maken.
2: Een spel uitbrengen en dan direct spreken over een topper terwijl het publiek nog geen oordeel heeft kunnen geven......dus eigenlijk bepalen ze wat jij wel of niet van een spel vindt. Stel dat je het niet leuk vind krijg je dan je geld terug omdat je het geen topper vond? Duh tuurlijk niet maar dat weten we allemaal.

Uiteindelijk boeit het activision geen reet en andere uitgevers straks ook en ze lachen ons allemaal gewoon hard uit want ze plukken ons toch wel kaal. Kopen doen we toch wel en niemand die iets aan hun machtpositie kan doen.
Bedoel dit niet uit frustratie ofzo don't get me wrong ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sjekneck op 09-09-2004 14:44 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vraag me dan toch af of half life 2 ook zo duur word, want het mag duidelijk zijn dat dit ook een echte top game word, al vind ik 44,95 al duur genoeg

Verwijderd

als je het mij vraagt heel simpel, moeten ze vooral doen die spellen zo duur maken, krijgen ze nog minder verkoop, omzet en werk je je eigen prijsverhoging alleen maar in de hand doordat je minder zult verkopen :z

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Nog niet zo heel lang geleden heb ik gelezen dat heel veel uitgevers van PC games de prijzen van PC games gelijk willen maken aan die van de console games. Dus tegen de 60 euro aan. Tja, het is natuurlijk best veel geld, maar persoonlijk vind ik voor echt goede (lees: extreem goede games) games dit soort prijzen wel goed te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Godjira op 09-09-2004 15:10 ]

Profile

• sjekneck
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 14:59:
als je het mij vraagt heel simpel, moeten ze vooral doen die spellen zo duur maken, krijgen ze nog minder verkoop, omzet en werk je je eigen prijsverhoging alleen maar in de hand doordat je minder zult verkopen :z
Dat is het probleem dat intereseert ze niet, Dat ze ca 2% minder verkopen omdat er wat afhaken verliezen ze niet op omdat de prijs 1/5 deel verhoogt is en dat niet in verhouding met de geringe marge die ze dan mis zouden lopen.
Pas als er een groter percentage komt gan ze het lastig maken door bv brein actiever naar illegale gebruikers te laten zoeken en komt er zometeen extra heffing omdat ze geld mislopen.
Hoe dan ook wij verliezen producent heeft altijd meer krediet in onze samenleving omdat ze bestolen worden en dat mag zowiezo niet.

Verwijderd

Films zijn toch ook niet zo duur? ik weet wel dat dat meer verkocht wordt, maar ze zijn soms onder de 20euro na release, en de acteurs zijn ook niet goedkoop.
Het enigste wat bij games is verbetert de afgelopen jaren zijn de graphics, originele gameplay is ver te zoeken. Niet dat de games minder goed zijn geworden, maar buiten het grafische gedeelte ook niet beter!
Ik vindt het overigens grote bull shit dat een ''goede game'' duurder moet zijn, wat is goed? Iedere maker vindt zijn game toch ''goed''? Als half life 2 wordt wat het belooft, wordt het spel omgerekend:€234,68 En a2 racer komt dan uit op - €2,36

nee...het zit weer allemaal lekker in mekaar. De massa trapt er toch wel in zullen ze denken. Ze hebben het ook zo slecht he?! Heb jullie wel eens die fotos gezien van de parkeer plaatsen bij game ontwikkelaars?! haha!Wat zijn ze zielig!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Het spel kost nu nog maar 49.99 bij FunPrice, dus waar discussieren we nog over???

Verwijderd

Ja.....en american historyX nog maar 5 euro bij de bart smith.......zou het misschien om het feit gaan dat games te duur worden ofzo??...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 21:40 ]

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:39

Smoonshine

Feyenoord!!

Vergeet niet dat een film al de bioscoop en de verhuurinkomsten heeft gehad, voordat ze in de winkel te koop verschijnen. Spellen moeten het echt alleen hebben van hun kopers.

Dat neemt niet weg dat ik 60 euro een belachelijk prijs vind voor een game die je in een paar uurtjes hebt uitgespeeld. Doom 3 heeft wel veel ontwikkelingstijd en kosten gehad, maar dat verdienen ze dubbel en dwars terug met het "uitlenen" van hun engine, dus de hoge prijs is nergens op gebaseerd. Het enige waar het op gebaseerd is zijn die centengrijpers van een uitgevers. Doom 3 wordt toch wel verkocht en dat 10tje is weer mooi meegenomen. Voor pc games hoeft ook geen licentie betaald te worden, dus het gelijk trekken met console games is ook dikke onzin en gewoon pure winst voor de uitgeverij. Maar ja, gelukkig is het met een beetje zoeken nog wel mogelijk om games voor een redelijke prijs te bestellen (Sims 2, 48 euro bij gcshop.nl :) ).

uhm...

• Amotea
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 17:45
Ja, 48 euro is toch zo'n heerlijke prijs.

• Acid_Burn
  • Laatst online: 24-10 11:43

Acid_Burn

uhuh

Tja.. geld verdienen is een afgrijselijk streven he.... tenzij we het zelf kunnen doen..

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Amotea schreef op 09 september 2004 @ 22:29:
dat is nog steeds duurder dan toen de euro er net was, dus een €45,-. Die prijs is nu met €15,- euro gestegen :/

Oke, voor games die het dubbel en dwars waard zijn koop ik dan ook voor €59,95 (zoals Doom3 en straks Half-Life 2)

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Inderdaad, nog niet zo lang geleden kostte een game zoveel in een echte winkel.
De huidige topgames kostten bij GCshop "maar" een euro of 40.
Dus GCshop blijft wel relatief goedkoop, maar echt goedkoop is het absoluut niet.

@ Amotea

[ Voor 8% gewijzigd door Piggen op 09-09-2004 22:34 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Godjira schreef op 09 september 2004 @ 15:06:
Nog niet zo heel lang geleden heb ik gelezen dat heel veel uitgevers van PC games de prijzen van PC games gelijk willen maken aan die van de console games. Dus tegen de 60 euro aan.
Ze zouden het eigenlijk andersom moeten doen.
Dan maken ze meer winst, lijkt mij.

Verwijderd

maar ja de halve wereld heeft doom3 toch op de andere manier dus.

doom 3: imho een van de slechste games van de eeuw.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 22:40 ]

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik had hem gewoon voor 49.95 bij media markt (2 dagen na de release date)

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Amotea schreef op 09 september 2004 @ 22:29:
Voor minder heb ik hem in NL niet kunnen vinden. En het is toch nog een verschil van 12 euro (25 gulden) met de prijs in de winkels. Dat het nog steeds niet goedkoop is weet ik ook wel, ik probeer alleen te zeggen dat er met een beetje zoeken toch nog wel aan een redelijke (in verhouding) prijs te komen is.

uhm...

Verwijderd

sjek schreef op 09 september 2004 @ 15:09:
[...]

Dat is het probleem dat intereseert ze niet, Dat ze ca 2% minder verkopen omdat er wat afhaken verliezen ze niet op omdat de prijs 1/5 deel verhoogt is en dat niet in verhouding met de geringe marge die ze dan mis zouden lopen.
Dat gaat niet op he. Het is een elastisch product. Als de prijs ook maar een klein beetje omhoog gaat, wordt er al meteen een groot aantal minder van verkocht.

Nooit prijselasticiteit op school gehad? :+

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Prijs maakt mij opzich niet zo veel uit. Ze moeten het natuurlijk niet gaan overdrijven. Wat ik veel belangrijker vindt is de houdbaarheid van een game. Singleplayer games gaan bij mij tegenwoordig niet langer meer mee dan het gemiddelde pak melk dat je in je koelkast vindt. Als er daarentegen een vette MP optie in het spel aanwezig is, dan ben ik bereid om wat meer te lappen. Halflife 2 zal ik ook zeker niet aanschaffen voordat ik heb vernomen dat de MP echt suuuper is.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• sjekneck
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 23:15:
[...]

Dat gaat niet op he. Het is een elastisch product. Als de prijs ook maar een klein beetje omhoog gaat, wordt er al meteen een groot aantal minder van verkocht.

Nooit prijselasticiteit op school gehad? :+
Dat gaat in dit geval niet op denk ik. Er is maar 1 doom3 en geen directe concurent die een vergelijkbaar (lees zelfde spel) aanbied dus eigenlijk heb je meer of minder al een soort monopolie.
Verder is het met dit product zo dat het al een succes was voordat het spel uitkwam en veel mensen al van plan waren dit spel te kopen en ze het uiteindelijk toch gedaan hebben. De echte freaks hadden het spel a 2 jaar eerder alvast in de voorverkoop gekocht. (vergis je niet dit was bij doom3 extreem hoog en was het succes al zo'n beetje een feit)
Ik snap je punt en tuurlijk zal ik er wat procenten naast zitten maar ik denk dat het de verkoop echt niet heeft doen halveren, sterker nog ik weet haast wel zeker dat de opbrengsten er niet minder op zijn voor het totaal product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 22:40:
maar ja de halve wereld heeft doom3 toch op de andere manier dus.

doom 3: imho een van de slechste games van de eeuw.
Beetje overdreven denk je ook niet. Dat jij het niet leuk vind omdat je waarschijnlijk omdat je bang bent in het donker ofzo.
Waarop baseer jij het trouwens dat het een van de slechtste spellen ooit is??? Vast omdat het niks voor jouw is, ik weet zeker dat er meer mensen zijn die precies het tegenovergestelde vinden dus gaat niet echt op wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb net een game gekocht, bijna alleen omdat 'ie goedkoop is: Locomotion bij Play voor 23,99

Misschien dat dat helpt, denk ik dan. Als Locomotion zo'n laaiend succes wordt met deze prijs, dan gaat de prijsverhoging misschien niet door O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Vaudtje op 10-09-2004 00:14 ]

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Vaudtje schreef op 10 september 2004 @ 00:13:
Ik heb net een game gekocht, bijna alleen omdat 'ie goedkoop is: Locomotion bij Play voor 23,99

Misschien dat dat helpt, denk ik dan. Als Locomotion zo'n laaiend succes wordt met deze prijs, dan gaat de prijsverhoging misschien niet door O-)
Volgens mij kost locomotion in de Nederlandse winkels 19,95!

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Al wordt HL2 100 euro. Ik denk niet dat ik de verleiding kan weerstaan om hem aan te schaffen. En voor wat btreft Doom 3. Ik ben van mening dat er meer sentiment in deze release zit dan daadwerkelijk een 100% topgame. Daarbij moet ik wel zeggen dat het spelen ervan bijzonder aangenaam is! :) Maar om nou te zeggen dat dit DE release van het jaar is gaat er bij mij niet in. En gellof mij, ik heb er wel degelijk een sentimenteel gevoel bij! Mijn portomonee trouwens ook.

Irrelevant by default - rm -rf /

Pagina: 1 2 Laatste