Wel in TVGids.vbs (het script) de bestandspaden aangepast van kanalen.txt en tvgids.txt?Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:49:
[...]
Ja, dat doe ik ook, maar op de een of andere manier werkt dat niet bij mij.
Mag ik vragen welke bestanden er bij jou in de map TVgids staan? Ik heb er alleen kanalen.txt in staan, het bestand TVgids.txt wordt bij mij niet aangemaakt ...
Ik heb naast Kanalen.txt ook TVGids.txt in de TVGids-map. Maar of hij hem zelf heeft aangemaakt weet ik niet...
Maak een leeg txt-bestandje aan (TVGids.txt dus)
Bij mij doet het DutchTV script het wel (alhoewel er wel een aantal aanpassingen inzitten).Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:03:
Dan het DutchTV script, deze werkte een maand geleden nog wel, alleen nu geeft hij de error "Site format has changed". Ik zal zometeen ff kijken of er al een nieuwe beschikbaar is, maar heb er weinig hoop in.
Als je wil wil ik wel de sourcecode hier posten (of iig de delen die verschillen van het origineel).
Verwijderd
jschelhaas schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:22:
[...]
Wel in TVGids.vbs (het script) de bestandspaden aangepast van kanalen.txt en tvgids.txt?
Ik heb naast Kanalen.txt ook TVGids.txt in de TVGids-map. Maar of hij hem zelf heeft aangemaakt weet ik niet...
Maak een leeg txt-bestandje aan (TVGids.txt dus)
Die bestanden staan allebei goed en staan ook goed gelinkt in het script. Het vage is dat hij nog steeds de error geeft. (Kan het pad niet vinden in TVgids.vbs (TVgids) line 51, columndjmantri schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:20:
die tvgids.txt moet je er ook neerzetten
of je maakt ff een nieuw txt bestandje met daarin
ned1
ned2
ned3
rtl4
rtl5
sbs6
rtl7
net5
veronica
discovery
iig zo heb ik het
Hij geeft waarschijnlijk al de error voordat die überhaupt naar die bestandjes heeft gekeken.
Ondertussen heb ik al meerdere keren het script opnieuw geprobeerd te installen, maar dit maakt telkens geen verschil.
Welke aanpassingen heb jij gemaakt dan? Als je de source opnieuw wil posten, graag. (Misschien makkelijker (en ook voor mijSassie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:51:
[...]
Bij mij doet het DutchTV script het wel (alhoewel er wel een aantal aanpassingen inzitten).
Als je wil wil ik wel de sourcecode hier posten (of iig de delen die verschillen van het origineel).
Ik heb geen erg grote veranderingen gedaan, gewoon wat dingetjes aangepast om het weer werkend te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:31:
[...]
Welke aanpassingen heb jij gemaakt dan? Als je de source opnieuw wil posten, graag. (Misschien makkelijker (en ook voor mij) om het .vbs bestandje te posten?)
Maar ik heb hem nu online gezet: http://sassiessite.endoria.net/temp/DutchTV-Sassie.zip
Ohja, ik geloof dat ik de hyperlinkoptie heb uitgeschakeld in het script. En hij schrijft de tvgids weg in DutchTV.txt. Ik heb wel v1.35 'gecustomized', niet v1.5.
Het werkt iig op mijn specifieke situatie, maar ik geef geen garanties dat ie elders ook werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Sassie op 26-10-2005 16:23 ]
Verwijderd
Ik ben je heel erg dankbaar, het script werkt fantastisch, zoals het voorheen ook deed. Hyperlinkoptie gebruikte ik niet, dus dat scheelt. Bedankt!Sassie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:20:
[...]
Ik heb geen erg grote veranderingen gedaan, gewoon wat dingetjes aangepast om het weer werkend te krijgen.
Maar ik heb hem nu online gezet: http://sassiessite.endoria.net/temp/DutchTV-Sassie.zip
Ohja, ik geloof dat ik de hyperlinkoptie heb uitgeschakeld in het script. En hij schrijft de tvgids weg in DutchTV.txt. Ik heb wel v1.35 'gecustomized', niet v1.5.
Het werkt iig op mijn specifieke situatie, maar ik geef geen garanties dat ie elders ook werkt.
eh tof hij werkt weer hartstikke bedankt !!Sassie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:20:
[...]
Ik heb geen erg grote veranderingen gedaan, gewoon wat dingetjes aangepast om het weer werkend te krijgen.
Verwijderd
Screenshot met alles gemaximaliseerd
Screenshot van wallpaper + config
Verwijderd
Alleen krijg die tv gids maar niet voor elkaar van sassie.
Hij geeft geen error maar laat ook niets zien.
Heb dat dutchtv.vbs bestandje in de folder "scripts" gedaan.
Waar moet ik dat DutchTV.txt neerzetten (welke folder)?
Verwijderd
Daar staat ie bij mij ook, zie dat er wel info in het txt bestandje staat.Sassie schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:55:
Bij mij staat ie gewoon in de Samurize folder.
Alleen zie ik het niet op mijn scherm, wat heb ik fout gedaan?
Je moet een text file meter toevoegen in je config en Dutchtv.txt als source maken. Ik gebruik voor ieder kanaal 3 regels (naam, prog nu en prog straks). Verder moet je het script ook in een meter laten uitvoeren (om de zoveel tijd) om zo te zorgen dat de de txt-file geupdate wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:47:
[...]
Daar staat ie bij mij ook, zie dat er wel info in het txt bestandje staat.
Alleen zie ik het niet op mijn scherm, wat heb ik fout gedaan?
Mijn config staat overigens (met dus oa werkende tv-lijst) ook gewoon online, zie hier: Sassie in "Serious Samurize Stuff deel 3"
2e edit: Ik heb een nieuwere versie van mijn config (meer tv-kanalen en meer dataverkeer-info) met screenshot van vanavond online gezet.
[ Voor 25% gewijzigd door Sassie op 01-11-2005 21:30 ]
Mijn creatie:

(klik voor een grotere versie)
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Ziet er goed uit, alleen je plaatjes moet je ff naar de voorgrond halen. Dit zitten gedeeltelijk achter die vlakken.Paddixx schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:57:
Ik heb dit programma gister maar eens gedownload en het is best wel handig. Het is ook redelijk makkelijk om iets moois te maken.
Mijn creatie:
[afbeelding]
Verwijderd
ThanksSassie schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:12:
[...]
Je moet een text file meter toevoegen in je config en Dutchtv.txt als source maken. Ik gebruik voor ieder kanaal 3 regels (naam, prog nu en prog straks). Verder moet je het script ook in een meter laten uitvoeren (om de zoveel tijd) om zo te zorgen dat de de txt-file geupdate wordt.
edit:
Mijn config staat overigens (met dus oa werkende tv-lijst) ook gewoon online, zie hier: Sassie in "Serious Samurize Stuff deel 3"
Moest idd nog text file meter aanmaken om die textfile te laten zien op het scherm
Hoe haal je ze naar de voorgrond?Brammel schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:22:
[...]
Ziet er goed uit, alleen je plaatjes moet je ff naar de voorgrond halen. Dit zitten gedeeltelijk achter die vlakken.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Changelog:
UPDATED: Fixed three major problems.
UPDATED: Fixed a bug in the Remote Meter function.
Download: http://www.samurize.com/m...wnloads/viewcat.php?cid=1
Zie de frontpage voor meer info: http://www.samurize.com/modules/news/
[ Voor 10% gewijzigd door jfeelders op 03-11-2005 10:51 ]
wat zijn die "three major problems" ?jfeelders schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:30:
Er zijn de laatste tijd trouwens wat updates van Samurize 1.63 uitgekomen. De laatste versie dateert nu van 12 oktober en heeft versie nummer 1.63.1 meegekregen.
Changelog:
UPDATED: Fixed three major problems.
UPDATED: Fixed a bug in the Remote Meter function.
Download: http://www.samurize.com/m...wnloads/viewcat.php?cid=1

zo dit ziet er al een stuk profesioneler uit

[ Voor 31% gewijzigd door Meatbag op 08-11-2005 23:02 ]
Dit issie:
dat nummer dat je draaitPaddixx schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:57:
Ik heb dit programma gister maar eens gedownload en het is best wel handig. Het is ook redelijk makkelijk om iets moois te maken.
Mijn creatie:
[afbeelding]
zou je je config misschien kunnen uppen?
hier is een screenshot.

wil alleen nog:
analoge klok, is dit moeilijk?
een werkende weather ding, nederlands.
krijg dit laatste maar niet voor elkaar...
EDIT:
zie dat op dit plaatje 3x staat "not yet executed"
deze werken wel
dit zijn, van boven naar beneden, processor, netwerk kaart en intern ip
extern ip werkt ook, maar heb ik even uitgezet, voor de veiligheid (alleen voor maken screenshot)
[ Voor 51% gewijzigd door marc1982 op 08-11-2005 20:35 ]

De samurize:
http://home.versatel.nl/tamcoop/Armitunes.sam
Ik zag op sommige screenshots dat er gebruik werd gemaakt van progress bars in circelvorm. Hoe kun je die maken?
in tabblad general > Draw Type > Piebdannyv schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:58:
Ik ben ook begonnen met samurize.
Ik zag op sommige screenshots dat er gebruik werd gemaakt van progress bars in circelvorm. Hoe kun je die maken?
Bij mij wil de 'links' (reactie van iets bij het klikken ergens op) niet werken... Naast het instellen van je config, en zorgen dat de positie niet 'pin to desktop' is, vergeet ik nog iets?
Verwijderd
ik ben wel geintresseerd in je configVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:42:
Om toch maar even het resultaat te laten zien. Als je de config wilt hebben, moet je het maar even zeggen, dan zet ik die online.
Screenshot met alles gemaximaliseerd
Screenshot van wallpaper + config
timbrand@xs4all.nl
visualiseren? Als je gewoon een tekstbestand aanmaakt met bv dit:
65
54
43
23
12
En dat dan bv bij waarde van 65 een groen rondje te staan komt en als deze waarde lager dan 40 wordt dat het rondje dan rood wordt.
Kortom, kan ik door middel van een tekstbestand parameters aanleveren die samurize visualiseert voor mij?
Verwijderd
Ik zit echter met een probleempje, hoe kan ik 'deze computer' openen, wanneer ik op het computericoontje (onderin) klik?
(nog niet klaar btw, ben nog op zoek naar leuke icoontjes e.d.)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 14:55 ]
Hoi Marcel,Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:55:
Veel belovend.
Ondanks dat je nog niet klaar bent, zou ik best de configuratie willen hebben.
probeer het uitTranceSetter schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:56:
Ben ook bezig met het updaten van mijn config. Ziet er na mijn idee toch wel erg strak uit al, alleen vraag ik me af of ronde hoeken mooier zouden staan...
[afbeelding]
Maar denk het niet. Irritant vind ik overigens dat de afrondingen relatief zijn, en niet absoluut (bv dat roundness van 50 een afronding met straal van 50 px is. En niet zoals nu dat de straal xx % van de kortste zijde. Als je alles gelijk wilt hebben moet je ook nog gaan rekenen...
dat klopt idd. En maakt het irritanter dat soms de stappen dan te groot worden en het er niet mooier op wirdt, omdat het niet gelijk is... denk dat ik het maar fijn hierbij laatjschelhaas schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:11:
[...]
probeer het uit
Maar denk het niet. Irritant vind ik overigens dat de afrondingen relatief zijn, en niet absoluut (bv dat roundness van 50 een afronding met straal van 50 px is. En niet zoals nu dat de straal xx % van de kortste zijde. Als je alles gelijk wilt hebben moet je ook nog gaan rekenen...
Hoe kom je aan het weer (van groningen)?Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:55:
Weer wat aan zitten rommelen.. Resultaat:
[afbeelding]
Ik zit echter met een probleempje, hoe kan ik 'deze computer' openen, wanneer ik op het computericoontje (onderin) klik?
gewoon dit gedaan:
je gaat naar http://www.teleweer.nl/portal.asp?url=default.asp
onderaan staat ergens een plaatje waar je je postcode bij kunt zetten en daarna zie je redelijke weerinformatie
als plaatje heb je dan dit:

dat plaatje veranderd dus om de zoveel tijd en heb je dus geen plugin meer nodig!
je kunt ook deze gebruiken maar die vind ik persoonlijk iets minder:
Verwijderd
Is gewoon een weatherplugin te vinden op samurize.comjschelhaas schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 01:57:
[...]
Hoe kom je aan het weer (van groningen)?
Ik ben naar die site gegaan en ik heb arnhem ingegeven, dat ligt bij mij in de buurt.
ik krijg als request code: "NLXX0028" dus dat vul ik dan ook in, opgeslagen, opnieuw opgestart maar hij doet het nie.
hellup

ben er wel tevreden mee, alleen vind ik mn icons nu zo lelijk. misschien ga ik daar nog iets voor photoshoppen.
[ Voor 28% gewijzigd door Byte_Me op 18-12-2005 05:25 ]
Vraagje.
Moet je perse gmail per pop downloaden om in Samurize te kunnen zien of je mail hebt?
Ik krijg namelijk een server error.
Of komt dat misschien, omdat er nog zoveel mail in mijn gmailbox staat?
Ben trouwens niet van plan om al die shit via pop te gaan downloaden.
[ Voor 81% gewijzigd door Geurt-kun op 18-12-2005 12:17 ]
overigens, door gepiel van mij werkt het niet meer. Opnieuw beginnen dus
denk dat ik de werkende kopie voortaan maar met rust laat, en werk aan een backup.
OK, volgens probleem: ik heb samurize gedeinstalleerd, de hele directory vervolgens verwijderd. gereboot, samurize geinstalleerd, gereboot, falcon (een plugin pakket) naar de samurize map gekopieerd, en ik blijf foutmeldingen krijgen (illegal pointer operation, access violations). hoe krijg ik samurize weer "als nieuw" zonder format c: te hoeven doen?
[ Voor 97% gewijzigd door Byte_Me op 18-12-2005 15:22 ]
Verwijderd
Vanmiddag even in elkaar gegooid voor de server
[url=http://schizo.no-ip.org\lol\Samurizeconfig.zip]Config + Afbeelding (klik)[/url]
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 20:37 . Reden: Config download ]
Verwijderd
Als je falcon niet installeerd, krijg je dan ook de foutmelding?Byte_Me schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:39:
ik zie gewoon een thumbnail. misschien was er een storing bij imageshack?
overigens, door gepiel van mij werkt het niet meer. Opnieuw beginnen dus
denk dat ik de werkende kopie voortaan maar met rust laat, en werk aan een backup.
OK, volgens probleem: ik heb samurize gedeinstalleerd, de hele directory vervolgens verwijderd. gereboot, samurize geinstalleerd, gereboot, falcon (een plugin pakket) naar de samurize map gekopieerd, en ik blijf foutmeldingen krijgen (illegal pointer operation, access violations). hoe krijg ik samurize weer "als nieuw" zonder format c: te hoeven doen?
Anders even een versie van samurize teruggaan, wil ook nog weleens helpen.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 20:30 . Reden: Typo ]
Zo ziet het er inmiddels uit (klikbaar):

Ik gebruik nog wel de skins van falcon, en ik heb wat dingen ge-copy-paste, maar het is toch al een stuk meer eigen werk.
Hoe maak je eigenlijk links? Ik heb al in de FAQ van Samurize gekeken, en daar staat: "Any meter in your config can have a hyperlink added to it so that when you double-click the meter, a web page is opened, program executed... the possibilities are endless! Every meter you add has an option checkbox labelled Allow Meter-Linkage.", maar die checkbox kan ik niet vinden
OK, checkbox inmiddels gevonden (object selecteren, input control, allow input controls aanvinken, linkermuisknop aanvinken, action type: meter-linkage, link meter to: koppeling met programma of url maken).
[ Voor 67% gewijzigd door Byte_Me op 19-12-2005 01:12 ]
Omdat ik daar sinds korte tijd woon?jfeelders schreef op maandag 19 december 2005 @ 08:44:
Waarom heb je het weer van de Duitse plaats Jena gekozen?
Nog een vraagje: Ik heb inmiddels een aantal links/snelkoppelingen aangemaakt. Deze zijn op basis van tekst. Het nadeel is dat je echt op een tekst-pixel moet klikken, anders werkt het niet. Het is dus niet zo dat het hele frame klikbaar is. Zijn hier oplossingen voor? Op deze manier is het vrij lastig klikken, en moet ik meerdere pogingen wagen voordat het raak is.
Ik zal vanavond weer even een update postgen, ik denk dat het nu ver klaar is. Heb een andere kalender (eventcalendar) in gebruik, met een event-list. verder nog een nieuwe box met links. snelkoppelingen en een todo-list/scratchpad.
[ Voor 17% gewijzigd door Byte_Me op 19-12-2005 11:32 ]
Zie de faq: http://www.samurize.com/m...aq/index.php?cat_id=1#q45Byte_Me schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:30:
[...]
Omdat ik daar sinds korte tijd woon?
Nog een vraagje: Ik heb inmiddels een aantal links/snelkoppelingen aangemaakt. Deze zijn op basis van tekst. Het nadeel is dat je echt op een tekst-pixel moet klikken, anders werkt het niet. Het is dus niet zo dat het hele frame klikbaar is. Zijn hier oplossingen voor? Op deze manier is het vrij lastig klikken, en moet ik meerdere pogingen wagen voordat het raak is.
- een netwerkkaartje als plaatje voor de aanduiding (lukt, noggal wiedes)
- rechts daarvan zowel mijn internet upload, lan upload, internet download, en lan download in 1 grafiekje. Dit moeten er dus 4 over elkaar worden, of weet iemand hier een beter oplossing voor?
/edit
Het gaat mij er dus niet om of de data van/naar het netwerk of naar buiten gaat, maar als ik als max 100mbit kies, kan ik niet onderscheiden hoe hard ik sta te downloaden van internet (6Mbit) en als ik 6Mbit kies kan ik niet zien hoe hard ik aan het lannen ben omdat de meter buiten beeld vliegt.
[ Voor 32% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-12-2005 13:39 ]
There is no replacement for displacement!
een logaritmische schaal zou de oplossing zijn. Geen idee hoe je dit implimenteert. Een logaritmische schaal werkt als volgt: op gelijke afstanden op de as staat ipv 1, 2, 3, etc. 1, 10 ,100, etc.eXistenZ_NL schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:26:
Ik ben er nu ook een beetje mee aan het stoeien, en ik wil het volgende bereiken:
- een netwerkkaartje als plaatje voor de aanduiding (lukt, noggal wiedes)
- rechts daarvan zowel mijn internet upload, lan upload, internet download, en lan download in 1 grafiekje. Dit moeten er dus 4 over elkaar worden, of weet iemand hier een beter oplossing voor?
/edit
Het gaat mij er dus niet om of de data van/naar het netwerk of naar buiten gaat, maar als ik als max 100mbit kies, kan ik niet onderscheiden hoe hard ik sta te downloaden van internet (6Mbit) en als ik 6Mbit kies kan ik niet zien hoe hard ik aan het lannen ben omdat de meter buiten beeld vliegt.
Straks thuis eens proberen. moet ik dan dat drawobject klikbaar maken ipv de tekst (de faq is wel erg summier over het algemeen).
Super, dat ga ik ook meteen veranderenjfeelders schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:50:
Ik zie dat iedereen de Europa-kaartjes gebruikt voor de voorspelling. Er is echter ook een meer ingezoomde versie beschikbaar, die je net wat betere informatie geeft. Maak een CustomRadar aan naar adres: http://image.weather.com/images/sat/germany_sat_720x486.jpg
En dan nog een tip van mij: Ik zag dat veel mensen problemen hebben met het verwijderen van alle iconen op hun desktop. Makkelijke oplossing: rechterklik op desktop, en dan display icon uitvinken (XP), of active desktop, show icons uitvinken (2000).
[ Voor 46% gewijzigd door Byte_Me op 19-12-2005 14:24 ]
Nee, een drawobject kun je niet klibkaar laten worden.Byte_Me schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:18:
Straks thuis eens proberen. moet ik dan dat drawobject klikbaar maken ipv de tekst (de faq is wel erg summier over het algemeen).
Om een geheel tekstvlak klikbaar te laten worden (en niet alleen de tekens erin) zul je eronder een drawobject moeten hebben (zodat windows weet dat je op samurize klikt, en niet op het bureaublad).
Ineens schiet me ook een idee te binnen om dit te fixen:
2 balkjes boven elkaar, 1 van 0-6 en een van 6-100. Op die manier wordt het ding (semi)logaritmisch. Thanks voor de tip.
/edit
Dat ziet er niet uit
[ Voor 16% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-12-2005 15:21 ]
There is no replacement for displacement!
Aha, ik zag in je profiel Eindhoven staan, vandaar...Byte_Me schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:30:
Omdat ik daar sinds korte tijd woon?
Verwijderd
Ik zit dit intressant topic al een tijdje te volgen en ben zelf aan de slag gegaan met samurize!
maar... metertjes en winamp controls vind ik maar niets aangezien ik zo'n simpel mogelijk desktop zou willen. Wat ik dus wel wil, is een desktop met grote icons (snelkoppelingen naar programma's) Zelfs men windows startbalk mag weg. Ik heb wat tutorials gelezen maar vindt alleen maar van die visuele plugins
Ik zoek dus iets als klikkie
Zoals je kan zien is de onderste balk perfect om te navigeren (vind ik althans)
Kan iemand mij zeggen of dit mogelijk is met samurize of heb je hiervoor een ander pakket nodig?
http://www.samurize.com/modules/myalbum/photo.php?lid=2669
http://www.samurize.com/modules/myalbum/photo.php?lid=2594
[ Voor 82% gewijzigd door Byte_Me op 19-12-2005 19:01 ]

Linksboven: Weatherplugin + maanstanden
Daaronder: Calender mbv eventcalendar
Daaronder: Eventlist met op de achtergrond een slidehow
Boven in het midden: Radarbeelden van Europa
Linksboven: Shortcuts + scratchpad
Wat me trouwens wel erg tegenvalt is het CPU gebruik van samurize. Ik heb voor een behoorlijk statische desktop gekozen, maar toch kost het me 10 a 15 % CPU
[ Voor 77% gewijzigd door Byte_Me op 19-12-2005 22:02 ]
Ik heb mijn config ook in 2en gedeeld (zie hieronder). De 3 onderste velden vormen 1 instance en de rest links een 2e instance.
[ Voor 27% gewijzigd door jfeelders op 19-12-2005 22:45 ]
let er ook op dat je je refresh niet te laag instelt, elke paar seconden refreshen kost erg veel cpu-tijd. als je je config netjes tweaked kan je je load best heel laag houden.Byte_Me schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:28:
ok, dat is makkelijk genoeg, ik heb er 3 instances van gemaakt. heb nu wel 3 samurize icoontjes in mn taskbar, maar ggoed, daar kan ik wel mee leven. misschien nog even uitzoekn hoe die instance manager werkt. CPU is iig wel gezakt tot 5 a 10 procent.
mijn oude config hieronder kreeg ik uiteindelijk ook tot 3-4% cpu teruggeschroefd:

[ Voor 30% gewijzigd door Byte_Me op 23-12-2005 00:26 ]
Verwijderd
Ik heb mijn config voor het weerbericht helemaal goed ingevuld maar ik heb toch geen plaatjes over dat N/A. Heeft iemand hetzelfde gehad? en weet hoe ik dit moet verandere?

dit is trouwens een foto genomen aan de voet van de Mont Blanc tunnel.
Weather 2004 doet het ook niet goed

Ik heb de icons helemaal niet volgens mij, in de config file staat dit:
DefaultIconPath=C:\Program Files\Samurize\Icons\jyrik.weather maar die heb ik helemaal niet
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 14:55 ]
Verwijderd
Bedankt, de icons stonden ook niet in een map Icons toen ik ze downloade maar in de map Style en dan weather.com. Maar als ik dat verander in de config doet hij het inderdaad. Bedankt.jfeelders schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:54:
Het script zoekt naar icons in een map die je zelf aangeeft in het bestand Weather.2004.ini in de .\Samurize\Plugins-map. En die icons moeten een numerieke naam hebben (0.png t/m 47.png ofzo).
Heeft er iemand ook nog wat nieuwe TV zender Icons, van RTL4/5/7, NET5 SBS6, TALPA en Veronica?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 15:16 ]
Wanneer ik achter mijn pc zit, en samurize aan heb staan, gaat alles goed, krijg alle items te zien noem maar op.
Wanneer ik via de terminal service client verbinding maak met mijn pc (vanaf werk oid),
dan zie ik ook alle items, alleen heb ik een overdreven hoge upload. (soms wel 70 to 80k/sec).
Voor zover ik kon zien zaten er alleen stilstaande beelden in, dus dat zou niet contenu zo'n belasting mogen zijn.
iemand een idee ?
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
22:53 - De site is weer up
[ Voor 24% gewijzigd door dadaemon op 29-12-2005 22:54 ]
Verwijderd
bij mij is hij ook downPaul.Muad.Dib schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:33:
Is het just me of is de site van Samurize down? Ik wou net vanavond ermee beginnen!
Verwijderd
http://img259.imageshack.us/my.php?image=desktop9tr.jpg
Wat je ziet is Samurize met TV script, Royale skin, rainlendar en Elisha Cuthbert
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 19:26 ]
Van die meid kan ik me, met een beetje voorstellingsvermogen, wel zien dat ze lekker is, maar de rest is niet te lezen.
Wellicht is er een tweaker die even de benodigde files voor me wil zippen met een werkende TVGids erin? (dus een mooie ini+ de tvgids bestandjes?)
Eeuwige dankbaarheid zal u ten deel vallen...
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Verwijderd
daar heb ik hem mee gemaakt... komt uit deze thread. Beschrijving staat in de file zelf.
Verwijderd
Ben sinds kort ook even aan het spelen geslagen met Samurize, en wat is het toch een geweldig programma
Hier nog even een pic (nog een heftige WiP trouwens) van mijn laatste projectje:

ja zo hoog zijn de temps van mn PC, kan ik ook niets aan doen

Kan nog wel wat werk gebruiken. Erg leuk dat je de GPU-temp erin hebt staan, dat heb ik nog niet veel gezienMartinator schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:28:
Ik hoopte al dat iemand dit topic zou kicken
Ben sinds kort ook even aan het spelen geslagen met Samurize, en wat is het toch een geweldig programmaEnige waar ik niet uitkom is het plaatsen van een VU-meter, hoe ik deze ook instel, hij reageert gewoon niet op muziek
Iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen? Ik gebruik trouwens WinAMP.
Hier nog even een pic (nog een heftige WiP trouwens) van mijn laatste projectje:
[afbeelding]
Nu heb ik zelf ook (2x) Elisha Cuthbert als achtergrond, maar vind mijn achtergronden toch iets plezieriger om naar te kijkenVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:25:
Zo ziet mijn desktop eruit!
http://img259.imageshack.us/my.php?image=desktop9tr.jpg
Wat je ziet is Samurize met TV script, Royale skin, rainlendar en Elisha Cuthbert
[ Voor 21% gewijzigd door TranceSetter op 05-01-2006 21:09 ]
ASUS-graka op ASUS-mobo, dat helptTranceSetter schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:05:
[...]
Kan nog wel wat werk gebruiken. Erg leuk dat je de GPU-temp erin hebt staan, dat heb ik nog niet veel gezien
Alles wat zo'n beetje boven "Playing: " staat kun je beter negeren, dat heb ik daar maar gewoon neergeplempt als "to-do". En van mij mag het totaal best groot zijn, heb toch gigantisch veel desktop-oppervlak waar ik niks mee doe

edit: Niemand die het weet over die VU-meters?
[ Voor 39% gewijzigd door Martin op 05-01-2006 21:48 ]
Subtiel schopje...Geurt-kun schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:42:
Vraagje.
Moet je perse gmail per pop downloaden om in Samurize te kunnen zien of je mail hebt?
Ik krijg namelijk een server error.
Of komt dat misschien, omdat er nog zoveel mail in mijn gmailbox staat?
Ben trouwens niet van plan om al die shit via pop te gaan downloaden.
Verwijderd
Bewijs maar!TranceSetter schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:05:
[...]
Kan nog wel wat werk gebruiken. Erg leuk dat je de GPU-temp erin hebt staan, dat heb ik nog niet veel gezien
[...]
Nu heb ik zelf ook (2x) Elisha Cuthbert als achtergrond, maar vind mijn achtergronden toch iets plezieriger om naar te kijken

Niemand die het weet over die VU-meters?
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een bestaand Time.vbs script kan aanpassen zodat ik er wereld tijden mee kan aangeven?
In Samurize kun je zelf een analoge klok maken en de tijd aanpassen. Ik het alleen nog nooit voor elkaar gekregen dat ie ook op tijd loopt.
In Samurize is er geen optie om de tijd aan te passen als er een script ingevoerd is...
Ik wil graag een analoge nl en JP klok in mijn scherm. Japan heeft 8 uur tijdsverschil. Het is daar nu 15:38 uur.
Kan iemand mij een tip geven?
De secondewijzer loopt wel. Ook al neem ik alle instellingen over van de seconden, dan nog gebeurt er niets. Blijft gewoon stug op 12 uur staan.
Edit: hehe, ik ben er uit. Bedankt allemaal voor de hulp ...
[ Voor 12% gewijzigd door Geurt-kun op 07-01-2006 20:10 ]
Is dat vaker het geval de laatste tijd, en is er ergens een goeie verzameling met plugins die het wel doet?
Ik ben met name op zoek naar een scriptje om plaatjes uit 'my pictures' te randomizen en op mn desktop te laten zien.
Is er ook een mogelijkheid om de iTunes cover art (zit in de mp3 opgeslagen) te laten zien? Of kan je alleen coverart downloaden?
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Met welke plugin heb jij je GPU temps erin gezet, ben ook al even opzoek, maar de samurize site = down.... dus als je de plugin hebt....Martinator schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:28:
Ik hoopte al dat iemand dit topic zou kicken
Ben sinds kort ook even aan het spelen geslagen met Samurize, en wat is het toch een geweldig programmaEnige waar ik niet uitkom is het plaatsen van een VU-meter, hoe ik deze ook instel, hij reageert gewoon niet op muziek
Iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen? Ik gebruik trouwens WinAMP.
[afbeelding]
Gewoon met de Speedfan-plugin (zit er standaard in), maar het zal niet voor iedereen lukken denk ik. Ik heb namelijk een ASUS moederbord (A7N8X-E dlx) met een ASUS graka (v9999/td), waardoor ik deze temps kan uitlezen.Atropos schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:45:
[...]
Met welke plugin heb jij je GPU temps erin gezet, ben ook al even opzoek, maar de samurize site = down.... dus als je de plugin hebt....
Als je ook zo'n combo hebt moet je gewoon even de speedfan-plugin toevoegen in je config, en de sensoren bij langs gaan tot je de juiste temp hebt gevonden. Ik heb die temp gevonden door de waardes te vergelijken met ASUS SmartDoctor (grafprogramma btw).
De MBM-plugin heb ik eerst gebruikt, maar MBM heb ik maar weer verwijderd, man man wat gaf dat een problemen. Samurize die direct weer afsloot na opstarten, MBM die zonder reden vastloopt en mijn hele PC meesleurt, geen wonder dat MBM niet meer ontwikkeld wordt, voor mij geen MBM meer.
Gelukt thx, nu ff kijken hoe ik me fan van de cpu weer aanzet.......Martinator schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:51:
[...]
Gewoon met de Speedfan-plugin (zit er standaard in), maar het zal niet voor iedereen lukken denk ik. Ik heb namelijk een ASUS moederbord (A7N8X-E dlx) met een ASUS graka (v9999/td), waardoor ik deze temps kan uitlezen.
Als je ook zo'n combo hebt moet je gewoon even de speedfan-plugin toevoegen in je config, en de sensoren bij langs gaan tot je de juiste temp hebt gevonden. Ik heb die temp gevonden door de waardes te vergelijken met ASUS SmartDoctor (grafprogramma btw).
De MBM-plugin heb ik eerst gebruikt, maar MBM heb ik maar weer verwijderd, man man wat gaf dat een problemen. Samurize die direct weer afsloot na opstarten, MBM die zonder reden vastloopt en mijn hele PC meesleurt, geen wonder dat MBM niet meer ontwikkeld wordt, voor mij geen MBM meer.
Komt ie:

Elisha Cuthbert: Eigenlijk kleurenfoto's, maar aangepast omdat ik dit meer 'stylish' vind. Samurize klopt nog niet helemaal, maar dat komt
[ Voor 48% gewijzigd door TranceSetter op 08-01-2006 15:42 ]
Verwijderd
netjes, netjes.. ieder zijn smaak heTranceSetter schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:18:
[...]
Komt ie:
[afbeelding]
Elisha Cuthbert: Eigenlijk kleurenfoto's, maar aangepast omdat ik dit meer 'stylish' vind. Samurize klopt nog niet helemaal, maar dat komt
Hoop dat de site weer snel online komt, ik wil wat doen met het weer en het tijdsverschil in thailand aangezien ik daar heen ga in de zomer.
Heel mooi, ik zou het op prijs stellen als je die config online zou willen gooien.TranceSetter schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:18:
[...]
Komt ie:
[afbeelding]
Klik voor grotere versie...
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
^^ met slimMagma schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:24:
[...]
Heel mooi, ik zou het op prijs stellen als je die config online zou willen gooien.
Zou ook graag wat onderdeeltjes er subtiel 'uit slopen' en in mijn eigen config gebruiken

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Beetje jammer dat samurize.com eruit ligt. Ben namelijk op zoek naar een fatsoenlijke XML parser.
Was zelf al bezig geweest met Xpath e.d., alleen is het malformed XML wat de Samurize server uitpoept.
Na even gegoogled te hebben, was er op samurize.com een vbs script wat de XML parsed. Wil alleen even kijken hoe of wat.
Dus mocht iemand die betreffende VB scripts hebben, graag
Voor mij ook gerne. (BeidenTranceSetter schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:19:
@ Magma & Spike_wolf
Alleen de config of ook de achtergrond
[ Voor 21% gewijzigd door TeeDee op 11-01-2006 15:07 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Beide graagTranceSetter schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:19:
@ Magma & Spike_wolf
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Voor mij is de config voldoendeTranceSetter schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:19:
@ Magma & Spike_wolf
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
nevermind, al zelf gevonden en ge-edit, de wallpaper that is
[ Voor 67% gewijzigd door cougare op 11-01-2006 23:15 ]
Dus dat ik een map heb met alle albums (plaatjes) erin, en dat deze getoont worden als ik een liedje afspeel met in de ID3-Tag dezelfde album-naam als het plaatje? Ik weet dat dit mogelijk is, maar de samurize site is down..
Verwijderd
ik ga ook maar weer eens klooien met samurize...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 20:20 . Reden: valse informatie ]
Ik kom toch echt niet in het downloads gedeelte van de site, en dat is toch wel handig om plugins te downloaden..Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:18:
de samurize site is weer online!
ik ga ook maar weer eens klooien met samurize...
Anders lees je even wat er op de FP staatTranceSetter schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:02:
[...]
Ik kom toch echt niet in het downloads gedeelte van de site, en dat is toch wel handig om plugins te downloaden..

Everything currently appears to be working correctly, not all the functionality is currently in the site yet, but please be patient as we enable new modules over the next week. Fingers crossed the site will be completely up and running by the end of the weekend.
Vergeet je screenshots niet te thumbnailen; gooi je plaatjes niet zonder te thumbnailen neer in dit topic! Maximale breedte dus 600px.